Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
Oldalak
▼
2013. július 10., szerda
Áramlik Magyarországra az Unió szemete!
Inkább
olcsóbb termékeket vásárol a magyar, és az sem baj, ha az adott termék
gagyi. A régióban hazánk fiának számít legkevésbé a minőség a vásárlások
során. Kirívó módon nem számít a minőség Amikor
a magyarok vásárolnak, 54 százalékuk tartja egyik legfontosabb
szempontnak az árat. Ez az arány valamivel alacsonyabb, mint a 65
százalékos európai átlag. Mivel a globális felmérést tavaly nyár végén
készítették, annyira nem meglepő sem az ár meghatározó szerepe, sem
pedig az, hogy a magyaroknak fontosabb a jövőbeni megtakarítás, mint az
aznapi pénzköltés (erről később). Tavaly ugyanis bár nominálisan
emelkedtek a bérek, a kirívóan magas infláció elvitte a növekményt, és
reálértéken csökkentek a keresetek abban az időszakban. Ez pedig
természetesen a kiskereskedelmen és a fogyasztói szokásokon is
meglátszik.
Sokkal
érdekesebb azonban az áru minőségével kapcsolatos eredmény, hiszen
mindössze a magyarok 46 százalékánál tartozik a vásárlási döntés
legfontosabb kritériumai közé. Ezzel szemben a vizsgált 29 európai
ország átlaga 73 százalék, ráadásul a környező országok eredménye is
meghaladja a 70 százalékot. Közülük a legalacsonyabb értékkel a frissen
az unióhoz csatlakozott Horvátország bír, a 29 ország átlagával
megegyező 73 százalékkal. A régióból kiemelkedik Románia és a Szlovákia
egyaránt az átlag feletti 84 százalékkal – derül ki a Nielsen
legfrissebb felmérése, melyben azt vizsgálták, hogy az életstílus milyen
módon befolyásolja a fogyasztási szokásokat és az emberek viselkedését
vásárláskor. Szintén
jelentős az eltérés a felsőfokú szakképesítés megítélésében is, hiszen a
megkérdezett magyarok 52 százaléka szerint fontos, hogy az ember
felsőfokú képzésben részesüljön szemben az országok 68 százalékos
átlagával. Érdekesség, hogy az osztrákok még nálunk is kevésbé tartják
ezt lényegesnek: mindössze 37 százalékuk ítéli fontosnak ezt a dolgot.
Eközben a lengyelek 84, a románoknak pedig 84 százaléka tartja
lényegesnek a képzést. Ami
a tervszerűséget illeti, nálunk is, Európában is átlagosan a fogyasztók
egyaránt 88 százaléka szokta kisebb-nagyobb gyakorisággal felírni egy
listára, hogy majd mit szándékozik megvenni egy üzletben. Ráadásul a
környező országok (Ausztria, Csehország, Horvátország, Lengyelország,
Románia és Szlovákia) is kimagasló értékekkel rendelkeznek. Azonban
nemcsak átlag alatti eredmények társulnak Magyarországhoz, de egy átlag
felettit is közöl a Nielsen összefoglalója. A megkérdezett magyarok 59
százaléka szerint tervezni a jövőre sokkal fontosabb, mint a mának élni.
Ezzel szemben a 29 ország átlaga “csak” 50 százalékos mutatót
eredményezett, sőt a régiónkban mindössze a lengyelek azok, akik még
nálunk is fontosabbnak ítélik a jövőre való odafigyelést.
Inkább ma nem költöm el a pénzem… A
gazdasági helyzet, illetve az életszínvonal változása jelentősen
befolyásolja a vásárlási szokásokat. Amíg a világ fejlődő régióiban a
fogyasztók közel fele valamilyen impulzus hatására gyakran olyan
termékeket is megvesz, amelyekre aktuálisan nincs szüksége, addig
Európában csak a válaszadók átlag 27, Magyarországon pedig mindössze 10
százaléka mondja azt, hogy el szokott csábulni” – állapítja meg a
felmérés egyik eredményéről Melisek Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati
igazgatója. “Vásárlás szempontjából vonzóbbá tesz egy terméket, ha
ingyen ajándékot is adnak hozzá” – mondja a megkérdezett magyarok 52,
míg európaiak átlag 58 százaléka. A globális átlag még magasabb, 59
százalék. Melisek
Eszter szerint ugyanakkor jobban dönthet egy üzlet eladóterében, aki
felkészül a vásárlásra, és előzetesen tájékozódik a kínálatról. Mielőtt
elindul egy üzletbe, a magyar fogyasztók 46 százaléka gyűjt össze
információkat és véleményeket, szándékolt beszerzésével kapcsolatban.
Európában a kutatásban részt vettek átlagosan 51, globálisan 63
százaléka. A
fogyasztással kapcsolatban a vásárlási kedvet befolyásolja még az is,
hogy az emberek mekkora része él a mának, és hányan igyekeznek
takarékoskodni. “Inkább ma elköltöm a pénzem, minthogy spóroljak a
holnapra”. Itt a magyar egyetértők aránya 10, az egyet nem értőké pedig
66 százalék. A további 24 százalék nem foglal állást egyik irányban sem.
Az idézett állítással Európában a válaszadók átlag 24 százaléka ért
egyet, 47 pedig nem. (mfor.hu )
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése