Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
Oldalak
▼
2013. július 22., hétfő
Keleti zárás: kikerülnek minket az oroszok
A transzszibériai vasútvonal minket kikerül, pedig sok pénzt és munkahelyet jelenthetne.
A
július elején Bécsben aláírt szándéknyilatkozat szerint Szlovákián
keresztül építenék ki az orosz széles nyomtávú vasút nyomvonalát, hogy
felgyorsítsák a Közép-Európa és a Távol-Kelet közti kereskedelmi
forgalmat, írja a Napi Gazdaság. Az orosz, az ukrán, a szlovák és az
osztrák állami vasúttársaság vezetőinek egyezsége értelmében Bécsig
vezetnék a jelenleg Moszkvát és Vlagyivosztokot összekötő széles
nyomtávú transzszibériai vasút sínpárjait.
A
projekt összköltségét 6 milliárd euróra becsülik – egy ekkora
beruházást Szlovákia egymagában nem tudna finanszírozni. Az év végéig
elkészülnek a hatástanulmányok, 2014-ben pedig a végső döntéseket is
meghozhatják − állítja Vlagyimir Jakunyin, az orosz államvasutak
igazgatója. Bécsben új, 200 hektáros átrakodót építenének, az osztrák
államvasutak (ÖBB) pedig 3000 új munkahelyet és a teherforgalom 10
százalékos növekedését reméli a széles nyomtávú vasúttól. Szlovákia
szintén profitálhat az építésből és a sínek karbantartásából − állítja
Stefan Hlinka, a szlovák vasúttársaság (ZSR) első embere. A terveknek
részét képezi egy regionális terminál felépítése. Nem mindenki ért egyet
ezzel. Szlovákia csak veszíthet a széles nyomtávú vasút projektjével −
véli Simon Zsolt, a szlovák parlamentbe bejutott Híd-Most párt alelnöke.
„A tiszacsernyői átrakodót Bécsbe telepítik, ezáltal a kelet-szlovákiai
régió munkanélkülisége még inkább megnő”, állítja. Más számítások
szerint akár 8000 új munkahelyet is hozhat Szlovákiának a nagyszabású
projekt. A
szlovák rádió által megszólaltatott szakértők szerint a beruházás
megtérülési ideje több évtizedre is kitolódhat, még abban az esetben is,
ha évi 40 millió tonna árut szállítanának a széles nyomtávú vasúton,
ráadásul az Európai Unió az orosz geopolitikai befolyástól tartva nem
száll be a projekt finanszírozásába. (privatbankar)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése