2013. június 24., hétfő

Kásler Árpád telefonüzenete [audio]

Riadókészültség!
Ez egy telefonos üzenet.
Mint Önök is hallhatták, lemondott a PSZÁF (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) két alelnöke és a PBT (Pénzügyi Békéltető Testület) elnöke.
Ha igazak a hírek, akkor fejenként közel 20 millió végkielégítéssel távoznak. Most kell rásegíteni a folyamatokra, az időzítés kiváló. Ezek túl kis fejek ahhoz, hogy érdemi változás történjen, és hogy ezzel beérjük.
Holnap délelőtt a Kúria tárgyalása lesz deviza ügyben. Sajnos sokan nem látják, hogy a Kúria elé terjesztett jogerős ítéletben mekkora csapda és törvénytelenség rejlik. Ugyanis a táblabíróság ítéletében kimondta, hogy semmis a deviza-kölcsönszerződés, mert a kereskedelmi árrés százalékos mértéke nincsen feltüntetve a THM-ben. Emberek, fordítsuk ezt meg, és akkor minden világossá válik. Ha tehát feltűntették volna a kereskedelmi árrés százalékos mértékét, akkor jogos lenne ennek a felszámítása? Egy frászt. Kölcsön jogcímén nem számolhatnak fel kereskedelmi árrést, az nem merülhet fel.
Emberek, nyíljon ki mindenkinek az elméje. Most készítik elő a Csányi Sándorok bűntető felelősségre vonásának elkenését, és azt, hogy több százmilliárd forintot visszafizessenek az adósoknak, a kifosztottaknak, a megnyomorítottaknak!
Arra kérek mindenkit, hogy az elmúlt néhány óra eseményeinek következtében, hogy aki tud, az jöjjön el a Markó utcába holnap reggel a kúria elé!
Ha bejutok, részt veszek a tárgyaláson, ha nem, akkor kint leszek Önökkel.
Mindenki nyomtassa ki egy A4-es papírra, hogy:

Elég volt!

A Haza nem eladó!

Az emberek nem foszthatóak ki!
Ezt a papírt pedig tűzzék a mellkasukra!
Kis halakkal nem érjük be. A maffia-fejeknek hullnia kell. 2009-ben más volt a helyzet, akkor kevesebbel is beértük volna. El is mondtam ezt akkor az uraknak, lassan, hogy mindenki értse, de hát nem akarták érteni.
Aki tud, legyen ott holnap reggel a Markó utcában, a Kúria előtt.
Kötelez erre egy kifosztott ország, az elhalálozottak árvái, és a méltóságunk.
A dominó megindult, segítsünk rá, emberek!

Találkozunk holnap a Markó utcában!
Köszönöm, Kásler Árpád



A holnapi Kúria tárgyalás margójára

 

Most akarják szentesíteni a kereskedelmi árrés százalékos fel nem tüntetésével az egész csalássorozatot. Szegény Csányi elfelejtette feltüntetni, hogy hány százalék jogtalan felszámolt forinttal fosztja ki az embereket. Mindössze ennyi a bűne, és ehhez asszisztálnak bírák.
Erről az a vicc jut eszembe, amikor Lakatos tol egy zsák földet a biciklin. Megállítja a rendőr.
– Lakatos mit viszel a zsákba? – Kérdezi a rendőr.
– Földet. – mondja.
A rendőr nem hisz neki és megnézi, majd továbbengedi. Erre Lakatos odaszól a gyerekének, látod fiam így kell biciklit lopni.
Na körülbelül ezt próbálják most eljátszani, csak a szereplők mások és a bicikli értéke.

A közel-keleten soha nem használt fegyvereket kap Szíria Oroszországtól

A béke Nobel-díjas Barack Obama azt tanácsolta kabinetjének, hogy fegyverezzék fel a Szír Felszabadító Hadsereg terroristáit, hogy erőfölényt szerezhessenek Bashar Assad jelenlegi szír elnök csapatai felett. Emellett egy részleges repüléstilalmi zóna felállítása is terítéken van a líbiai invázió mintájára.
Az amerikai szárazföldi egységek jelenléte a szír határ körül arra enged következtetni, hogy az USA ismét komolyabb beavatkozásra készül a térségben, miközben még pusztítóbb fegyverekkel látja el a lázadókat egy olyan országban, ahol a konfliktusok már eddig is több tízezer emberéletet követeltek az elmúlt év során.
Az Obama kormány úgy gondolja, hogy ezek a fegyverek a lázadók javára billentik a mérleg nyelvét, ezzel az Egyesült Államok főellenségének kikiáltott al-Kaida szervezet képviselőinek adva az erőfölényt.
A KGB berkeiben edződött Vlagyimir Putyin azonban másképp vélekedik a felállásról.
Brit titkosszolgálati jelentések szerint Putyin diplomáciai kommünikét küldött az Egyesült Államok és Franciaország számára David Cameron, brit miniszterelnök közvetítésével.
A szíriai Dam Press oldal és a Dyar lap cikkei szerint az oroszok nem hátrálnak meg Szíriával kapcsolatos politikájukban, sőt, Assad csapatainak felfegyverzésével készülnek visszavágni. Az értesülések szerint olyan fegyverekről van szó, amilyeneket a közel-keleten még soha nem láttak.
Amennyiben a nyugati erők valóban harcba szállnak a szír erők ellen, biztosak lehetünk benne, hogy nem a 91-es iraki konfliktus megismétlődését fogjuk látni, ahol Saddam Hussein százezer katonája adta meg magát egyetlen lövés nélkül. A repüléstilalmi zóna esetében sem valószínű, hogy a nyugat olyan zavartalanul támadhasson meg katonai célpontokat, mint tette azt Líbiában.
Az idők megváltoztak.
Ez alkalommal Oroszország és az Egyesült Államok a tűzzel játszik. Méghozzá olyan tűzzel, ami könnyen egy harmadik világháború felé taszíthatja a világot.

S 300 SAM
A Global Research a következőket írja:
A Patriot rakétákat S 300 SAM rakétákkal készülnek hárítani (ezek már Szíriában vannak). Putyin azt is kijelentette, hogy az S 300-asoknál is fejlettebb S 400-as légvédelmi elhárítórakétákból is szállít Szíriának, amelyek sokkal modernebbek a Patriot rakétáknál és a világ legfejlettebb védelmi rendszerét képviselik.

24 töltetű rakétakilövő
Oroszország 400 darab rendkívül modern, 60 kilométeres hatótávolságú 24-Barrel (24 töltetű) rakétakilövőt is szállít még, amelyek Szíria bármelyik határszakaszáig elérnek.
A brit titkosszolgálati oldal arról is írt, hogy Putyin egy titkos, orosz gyártmányú fegyver szállításáról is beszélt, ami Szíria javára billentené az erőviszonyokat, hozzátéve, hogy ezeket a fegyvereket nem fogják Izrael ellen bevetni, amennyiben Izrael nem vesz részt a Szíria vagy bármely szomszédos ország (Libanon, Jordánia) elleni konfliktusban.
Putyin válasza 24 órával Obama szombati bejelentését követően érkezett.
Putyin egyértelműen kijelentette, hogy a közel-kelet jelentős változások szemtanúja lesz. Szíria olyan fegyvereket kap, amelyeket nem láttak még a közel-keleten, beleértve olyan számítógépes vezérlésű okosrakétákat, amelyek soha nem tévesztenek célt.
Oroszország olyan Skean 5 levegő-víz rakétákat is készül szállítani Szíriának, amelyek a szír partoktól 250 kilométerre tartózkodó célpontokat is képesek elsüllyeszteni.
Stratégiai Áttelepítés című dokumentumfilmjében Joel Skousen arról beszél, hogy a világot fenyegető legnagyobb veszély jelenleg egy esetleges jövőbeli nukleáris összecsapás Oroszország és az Egyesült Államok között.
Bár a szír konfliktus két szembenálló oldalának szánt fegyverek nem atomfegyverek, a két nagyhatalom jelenlegi hozzáállása könnyen direkt konfrontációvá fajulhat.

Vlagymir Putyin a régi, keményvonalas orosz vezetőség leszármazottja, aki hisz az orosz katonai fölényben, vasököllel irányítja országát és nem habozna háborút indítani országa hosszú távú érdekeinek védelmében.
A másik oldalon Barack Obama egyik botrányt a másik után próbálja hárítani, miközben országának gazdasága a teljes összeomlás szélén áll, komoly indokokat szolgáltatva számára a figyelemelterelésre.
A két vezető múltját és hozzáállását figyelembe véve feltételezhető, hogy egyikük sem érezne túlzott lelkiismeret furdalást a háborúval járó sok millió emberáldozat miatt, amennyiben az saját és globalista irányítóik érdekeit szolgálja.
A XX. század háborúit az állami mészárlás jellemezte. A sok millió áldozat csupán statisztikai adat a vezetők történelemkönyvében. A hatalomvágy, a kapzsiság és a korrupció oltárain ártatlanok millióit áldozták már fel és ebben a XXI. század sem különb.
Ami megkülönbözteti a jelent, hogy ma már az egész emberiség elpusztítására képes fegyverekkel rendelkeznek.
Ebben az évszázadban is háborúk várnak a világra.
„Ítéletet tart a sok nép fölött, és megfenyíti a távoli, erős nemzeteket. Kardjaikból kapákat kovácsolnak, lándzsáikból metszőkéseket. Nép a népre kardot nem emel, hadakozást többé nem tanul.” – Mikeás 4:3Forrás: shftplan.com
http://idokjelei.hu/2013/06/a-kozel-keleten-soha-nem-hasznalt-fegyvereket-kap-sziria-oroszorszagtol/

Magyarország a spekulánsok karmaiban

A Barclays elemzőház véleménye szerint Magyarország az egyik legsérülékenyebb ország Kelet-Közép-Európában, az állampapírok hozamának elszállása pedig az OTP-re is negatívan hathat, ezért csökkentette az elemzőház az OTP-re vonatkozó profitvárakozását és célárát.
Az ország sérülékenységét abban látják, hogy a magyar állampapírok nagy része külföldi kézben van, ezért a külföldiek eladásai nyomán a hozamok meredeken emelkedhetnek, ami az OTP értékelésére is negatívan hat. Ezen felül az OTP szempontjából az is negatív, hogy amennyiben a kötvényhozamok emelkednek, a betéti hozamok is hasonló pályán mozoghatnak, ez pedig a finanszírozási költségeket emeli meg. A Barclays a korábbinál is pesszimistább lett az OTP-vel kapcsolatban, a következő évekre csökkentették a profitvárakozásukat: becslésük szerint idén a korábban várt 479 forint helyett 469 forintos egy részvényre jutó eredményt érhet el. Az elemzőház a korábbi 5145 forintról 4800 forintra csökkentette az OTP-re vonatkozó célárát, ajánlásuk továbbra is alulsúlyozás – írja Portfolio.

Így keresnek 7 milliót pluszmunka nélkül a kormány emberei

Kis híján 7 millió forintot nyernek három év alatt fejenként az országgyűlési képviselőként is tevékenykedő miniszterek a 2011-től bevezetett egykulcsos személyi jövedelemadóval, és ebben még nincs benne a gyermekek utáni adókedvezmény, illetve az esetleges egyéb jövedelmeik alacsonyabb adóterheléséből eredő haszon. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter például csak a tavalyi évben 1,2 millió forinttal kevesebb adót fizetett a három gyermeke után igénybe vett kedvezmény miatt (nemrégiben született meg a negyedik gyermeke, aki révén további 396 ezer forinttal csökkentheti az adóját). Az új személyi jövedelemadó rendszer legnagyobb nyertese Pintér Sándor belügyminiszter, noha messze ő a legnagyobb adófizető is. A miniszterek fizetése havonta bruttó 1 101 900 forint. Többségük emellett országgyűlési képviselőként is tevékenykedik, ezért a munkáért további bruttó 231 900 forintot kapnak. Az illetmény összege a kormany.hu oldalon közzétett információk szerint a kormányváltás óta változatlan. Ez havonta összesen bruttó 1 333 800 (éves szinten több mint 16 millió) forint. Az alábbi táblázatban látható, hogy 2010-hez képest mennyivel több maradt a munkavállalók zsebében ekkora bruttó keresetből.
Tudni kell, hogy 2011-ben még a teljes bruttó bért növelni kellett az 1,27-szeres adóalap-kiegészítéssel, úgy kaptuk meg az összevont adóalapot, majd 2012-ben már csak az évi 2 millió 424 ezer forint fölötti jövedelemrészt kellett szuperbruttósítani. Így 2011-ben az említett 16 millió forintos bruttó bérjövedelem esetén 20 320 000 forint, 2012-ben pedig 19 665 525 forint lett volna az összevont adóalap. Érdekesség, hogy egyetlen országgyűlési képviselőként is tevékenykedő miniszter adóbevallásában sem ezek a számok szerepelnek. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter például 18,8 millió forint összevont adóalapot tüntetett fel a 2012. évről szóló adóbevallásában. A dokumentumból kiderül, hogy a tárcavezető maximálisan kihasználta a három gyermeke után járó adókedvezményt, ennek révén – a 16 százalékos adókulcs kedvező hatása mellett – további 1,2 millió forinttal több pénzt vihetett haza a múlt évben, mint amennyi ugyanakkora jövedelemből maradt volna a 2010-ben érvényes adószabályok mellett.
Nagyjából ugyanekkora összevont adóalap, 18,9 millió forint szerepel Orbán Viktor miniszterelnök 2012. évi adóbevallásában is. Nem tudni, hogyan jött ki ez az összeg. A kormany.hu oldalon közzétettek szerint a kormányfő illetménye havonta 1 507 400 forint volt, s további 231 900 forint képviselői tiszteletdíj is járt neki. Ez havonta összesen 1 739 300 forint, ami 12 hónapra vetítve 20 871 600 forint. Az adóalap-kiegészítéssel számolva ekkora bruttó jövedelemnél 25 852 452 forint lenne az összevont adóalap.
A miniszterelnök hivatalosan közölt havi illetményénél maradva, ami összesen 1 739 300 forint, nézzük meg, hogy ekkora bruttó kereset mellett hogyan alakultak a nettó jövedelmek. Mint látható, ekkora havi jövedelemből három év alatt összesen 9,54 millió forinttal több maradt – gyermekek utáni adókedvezmény nélkül -, mint ha a 2010-ben érvényes adó- és járulékszabályok maradtak volna életben. A kormányfő – az adóbevallása szerint – nem vette igénybe a három kisebbik gyermeke után őt megillető, emelt összegű adókedvezményt.
Az új személyi jövedelemadó rendszer legnagyobb nyertese Pintér Sándor. A belügyminiszter 2011-re vonatkozóan 118,69 millió forint összevont adóalapot közölt a bevallásában. Ebből az 1,27-szeres szuperbruttósítást figyelembe véve 93,46 millió forint a bruttó jövedelem. Ebből 18,2 millió forinttal kevesebb adót kellett megfizetni 2011-ben, mint amennyit ugyanakkora jövedelemből a 2010-ben érvényben lévő adótábla mellett kellett volna. Pintér Sándornak emellett további 476,83 millió forint külön adózó jövedelme is volt 2011-ben. Ezután a forrásadós jövedelmek esetén szintén 16 százalékra leszállított adókulcs mellett 76,29 millió forint adót fizetett meg. Ha maradt volna az egy évvel korábbi 25 százalékos adókulcs, akkor viszont 119,19 millió forint adót kellett volna ekkora jövedelem után leróni, a miniszter tehát 42,9 millió forintot nyert. Pintér Sándornak 2011-ben összesen 61,1 millió forinttal többet hozott a konyhájára a kedvezőbb adórendszer.
Nem kellett panaszkodnia a miniszternek 2012-ben sem. Ugyan a múlt évben “mindössze” 16,23 millió forint volt az összevont jövedelme, amiből “csak” 2,4 millió forinttal maradt több, mint amennyi 2010-ben maradt volna. Emellett azonban 503,44 millió forint különadózó jövedelmet vallott be, ami után 80,56 millió forint adót fizetett meg. A korábban 25 százalékos forrásadó mellett viszont ugyanekkora jövedelem után 45,3 millió forinttal több, 125,86 millió forint lett volna az szja. Vagyis Pintér Sándor tavaly összesen 47,7 millió forintot nyert a kedvezőbb adórendszeren, így két év alatt 108,8 millió forinttal több maradt a zsebében.
Németh Lászlóné, fejlesztési miniszter sem keveset nyert 2011-ben a 16 százalékos adókulccsal. Az adóbevallása szerint két évvel ezelőtt 58,38 millió forint volt az összevont adóalapja. Leszámítva az 1,27-szeres adóalap-kiegészítést, nagyjából 46 millió forint a bruttó jövedelem. Ez átlagosan havi 3,83 millió forint, amiből 711 ezer forinttal több maradt, mint a 2010-es adótábla mellett. Ez éves szinten több mint 8,5 millió forint. Tavaly ennek a töredékét, nagyjából 1,9 millió forinttal több pénzt hagyott nála az új adórendszer.
Mi történt eközben az alacsonyabb keresetűekkel?
Magyarország úgy vezette be az egykulcsos adórendszert, hogy az alacsony jövedelműek terhei jelentősen nőttek az adójóváírás eltörlése, valamint a nyugdíj-, illetve az egészségbiztosítási járulék emelése miatt, miközben három év alatt milliókat hagy a magasabb keresetűek zsebében.
Bruttó 100 ezer forintból 2011-ben havonta 2 230, 2012-ben és 2013-ban pedig 11 ezer forinttal kevesebbet vihetnek haza a munkavállalók, mint 2010-ben. Ez azt jelenti, hogy három év alatt összességében több mint 290 ezer forintot veszítenek azok, akiknek időközben nem emelkedett a fizetésük. Márpedig úgy lehet objektíven megvizsgálni, hogy az adórendszer változása hogyan hat a keresetekre, ha nem számolunk bruttó béremeléssel – magyarázza Angyal József okleveles adószakértő. A keresetek növelésének nem az adórendszer kedvezőtlen hatásait, hanem a fogyasztói árak emelkedéséből eredő pluszterheket kellene kompenzálnia.
Két évvel ezelőtt a bruttó 100 ezer forint adóterhelése mindössze 6,5 százalék volt, az érintetteknek 6 490 forint adót kellett fizetniük havonta. A tavalyi évtől már havi 16 ezer forint az adó bruttó 100 ezer forint után, vagyis 16 százalékos az adóteher. Rádásul nőtt a fizetendő nyugdíj- és egészségbiztosítási járulék mértéke is, ami havonta plusz 1500 forint levonást jelent 2010-hez képest. Ahhoz, hogy az érintettek zsebében ugyanannyi maradjon, mint 2010-ben, 2011-ben csaknem 4, 2012-ben pedig további 13,5 százalékkal kellett emelni a bruttó keresetüket. Idén viszont már fizetésemelés nélkül is a tavalyi szinten lehetett tartani a nettó keresetet. Legalább 294 ezer forintos kereset kellett ahhoz, hogy 2011-ben béremelés nélkül ugyanannyi pénz maradjon a borítékban, mint 2010-ben. Az érintett munkavállalóknak egyáltalán nem kell emelni a fizetésüket ahhoz, hogy 2012-ben és 2013-ban is növekedjen a nettó bérük. Tavaly havonta 5 800,az idén pedig már 9 800 forinttal több marad az érintettek zsebében anélkül, hogy bármennyivel többet dolgoztak volna.

(penzcentrum)

Szaakashvili szembe kell nézzen az igazságszolgáltatással

Gija Zsorzsoliani, Grúzia többségi kormánykoalíciójának tagja bejelentette, hogy nem elég, ha Szaakashvili mandátumának lejártával egyszerűen távozik a hatalomból, a jövő héttől kezdődően sor kerülhet Szaakashvili büntetőjogi felelősségre vonására. Zsorzsoliani a hét folyamán beadja majd a törvényjavaslatot, ami egyrészt lehetővé teszi, hogy a határidő lejárta előtt leváltsák a bukott államfőt, másrészt pedig a nép színe előtt felelősségre vonják majd mindazon rombolásért, amit véghezvitt.
Zsorzsoliani felhívást intézett a grúz parlament tagjaihoz, melyben elmondta, hogy a szerdán beterjesztett javaslat a pártok érdekein felül áll, mert a népnek meg kell értenie, hogy a Szaakashvili által vezetett kormány egy bűnös rendszer volt, melynek tevékenysége az országra és a társadalom egészére nézve romboló hatással bírt.
Ivanishvili miniszterelnök kormánya a Grúz Álom vezetésével létrejött koalícióban kezdte meg működését 2012. október 1-én, azonban a választásokkal feloszlatott parlament által kijelölt korábbi kormányfő még mindig pozícióban van. Szaakashvili a választásokat követően elismerte, hogy személyesen adott parancsot titkos fegyver-, lőszer és kábítószerraktárak létrehozására. Ezeket a raktárakat a szomszédos Dagesztánban működő terrorista csoportok támogatására hozta létre a Szaakashvili-kormány, mely a NATO bábjaként és eszközeként működött az orosz határ mellett. Szaakashvili közvetlen parancsára kínozták meg az országban erősödő népi ellenzék központi alakjait, melyet utólag nyilvánosságra jutott videofelvételek és dokumentumok bizonyítanak, így az államfő a hatalomból való eltávolítást követően sem kerülheti el a felelősségre vonást.
Mihail Szaakashvili - háborús bűnös radikális atlantista, Grúzia kollaboráns kormánya által kinevezett államfő
A tavaly októberi kormányváltást követően a Szaakashvili-kormány számos tisztviselője ellen indult eljárás korrupció, sikkasztás és egyéb hivatali visszaélések vádjával. Grúziában a változást követően egy törvényes számonkérési és igazságszolgáltatási folyamat kezdődött meg, ami bár a jogi keretek betartása miatt körülményes és hosszadalmas, mégis pozitív példával szolgál valamennyi, a NATO hálójába került posztszovjet köztársaságnak.
Ivanishvili tavaly még azt mondta, ő nem erőltetné a korábbi kormány számonkérését. A társadalmi felmérések és a kormánnyal szemben megfogalmazott kritikák azonban kényszerítő erővel bírnak az újonnan megválasztott grúz kormányra. Szaakashvili és bűntársai felett a nép ítélkezett, ahogyan ítélkezni fog az összes, eltévelyedett posztszovjet köztársaság népe is saját bűnösei felett.
A grúz népet kifosztották, háborúba sodorták és megalázták az ország élére ültetett kollaboránsok, de ezek a hosszú évekig tartó szenvedések mind eltörpülnek amellett, amit a magyar nép tűrt el a pusztító ideológiák; a több formában testet öltő cionizmus és az atlantizmus nyomása alatt. Évtizednyi bűnöket még el lehet intézni egy ehhez hasonló számonkérési folyamattal, így Grúzia végez viheti a számonkérést és a nép elégtételt nyer. Hazánkban azonban ugyanazon hatalmi körök nagyságrendekkel hosszabb ideig, nagyságrendekkel nagyobb pusztítást vittek véghez, és a nép is csak ehhez méretezett "számonkéréssel" fog elégtételt nyerni.
Molnár István

Valójában jóval magasabb a magyar munkanélküliség?

Bár a statisztikai hivatal munkanélküliségi rátája az általánosan elfogadott egyik mércéje a munkaerőpiac helyzetének leírására, a foglalkoztatási szolgálat adatai alapján ennél sokkal rosszabb a valós helyzet.

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint a 15-64 éves korcsoportban 475,7 ezer fő volt a munkanélküliek száma az idei február-áprilisi időszakban, miközben a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat statisztikája szerint áprilisban 552 ezren voltak a munkaügyi központoknál nyilvántartott álláskeresőként, tehát állástalanként regisztrálva. Az eltérés közel 70 ezer fő, ami átlagosan visszamenőleg is jellemzi a két statisztika közötti differenciát.

A különbség egyébként alapvetően módszertani eltérésekből fakad, hiszen míg a KSH a létszámot megkérdezésen alapuló mintavétellel határozza meg, mely metódus egyébként az uniós elvekkel is összhangban van, addig a foglalkoztatási szolgálat a munkaügyi hivatalok által küldött tényleges adatokra alapozza a statisztikáját. A KSH statisztikája ráadásul mivel megkérdezésen alapul, talán nem a legpontosabb képet adja vissza, hiszen olykor egy pár órás munka után is úgy válaszolhatnak a megkérdezettek, hogy "igen, dolgoztam a hónapban". Holott, nem kizárt, hogy épp már hónapok óta munkanélkülinek számít, és mivel már segélyben sem részesül, muszáj alkalmi munkákból megpróbálni eltartani magát.
Azt viszont már mindenki maga dönti el, hogy ki melyiket is tekinti a realitásoknak jobban megfelelőnek, annyi azonban biztos, hogy a hazai és a nemzetközi szervezetek is a KSH módszertan által meghatározott adatsort tekintik mérvadónak.

Mindenesetre az eltérés apropóján megnéztük a két számadat alapján kiszámolt munkanélküliségi ráta alakulását is. Ez a KSH legfrissebb adatai szerint 11 százalék volt áprilisban, miközben az NFSZ adatsorából 14,3 százalékos rátát kapunk. Kalkulációnk során a foglalkoztatási szolgálat regisztrált álláskeresőinek három havi átlagát viszonyítottuk a KSH gazdaságilag aktív népességi adatához a 15-64 éves korcsoportban.

Ahogy látszik az alábbi grafikonunkon is, a két munkanélküliségi ráta mozgása értelemszerűen összhangban van egymással, hiszen télen, amikor nincs se közmunka, se szezonális jellegű mezőgazdasági, építőipari munkalehetőség, nemcsak a munkanélküliek, de a regisztrált állástalanok száma is megugrik. Majd tavasztól őszig alacsonyabb volument jelentenek ezek a munkaerőpiaci csoportok.
Ami viszont még érdekes, hogy a 15-64 évesek esetében év elején történelmi csúcs közelébe került a ráta. Ha abból indulunk ki, hogy a két statisztika leköveti egymás mozgását, akkor logikusan arra juthatnánk, hogy az NFSZ adatából kalkulált aránynak is történelmi csúcs közelében kellene lennie. A valóságban viszont az a helyzet, hogy 2011 tavaszán a mostani 14 százalékos szintnél is jóval magasabb, 16 százalékos volt az állástalanok aránya. Ez is jól szemlélteti a két statisztikai felmérés szerinti differenciát.
Székely Sarolta