2013. január 15., kedd

Irán növeli gázipari és olajfinomítási kapacitását

Irán felavatott és üzembe helyezett egy köolajfinomítót az ország nyugati részében, amely az előrejelzések szerint 125000 hordóval növeli Irán kőolajfinomító kapacitását és 60 millió köbméterrel a gázkapacitást. A Cheshmeh Khosh nevű finomító a nyugati országrész legnagyobb létesítménye, amelybe mintegy 6,2 millió euró és mintegy 30 millió dollárt fektettek be Mehdi Fakour az Iráni Központi Olajtársaság ügyvezető igazgatója szerint, jelentette a Mehr iráni hírügynökség. Fakour elmondta, hogy a vállalat 2012 októberében, mintegy 1 milliárd dollárt különített el az olaj és gázmezők fejlesztésére az elmúlt évben. Négy iráni olajmezőn a fejlesztések a végső stádiumban vannak és 2013 márciusában elkezdődik ezeken is a termelés.
A Shana hírügynökség idézte a minisztert, mondván, hogy a Cheshmeh Khosh olajmező kapacitása megduplázódik és így180000 hordó lesz naponta. A Sarvestan és a Saa’databad olajmező pedig szeptemberben már 15000 hordó olajat fog termelni naponta.
A Nemzeti Iráni Olajtársaság ügyvezető igazgatója Ahmad Qalebani kijelentette, hogy az ország napi kőolaj-és földgáz termelése 5.000.000 hordó olajra és 1,47 milliárd köbméter gázra fog nőni 2015-ig.
Ungvári Bertalan 


47 százalékkal nő az iráni áramexport


Irán elektromos áram exportja 2013 márciusának végére 47 százalékkal fog növekedni.
Majid Namjou energiaügyi miniszter hétfőn bejelentette, hogy a tavalyi 6,8 kwh-ról 10 kwh-ra fog növekedni Irán áramexportja. A megnövekedett árammennyiséget a szomszédos országokba fogják exportálni. Irán jelenleg Afganisztánnak, Örményországnak, Azerbajdzsánnak, Iraknak, Pakisztánnak, Türkmenisztánnak és Törökországnak ad el áramot.
Még a múlt év februárjában a miniszter azt nyilatkozta, hogy Irán úgy tervezi, hogy Libanonnak és Szíriának is fog exportálni áramot az iraki elektromos hálózaton keresztül. 
Akkor elmondta, hogy az ország 1000 megawattot képes exportálni Irakba, de Szíria 500 megawatt energiát szintén igényelt ekkor. Irán a régió vezető elektromos áram exportőrévé lép elő, hiszen 1,1 milliárd dollárt fektet be három erőmű építésébe. Az energiaügyi miniszter szerint az ötödik gazdaságfejlesztési terv, azaz a 2010-2015-ös ciklus végére az ország villamosenergia-termelő 25 gigawattos kapacitása 73 gigawattra fog nőni. 
Ungvári Bertalan



Az iszlám köztársaság 14. flotta hajói a Földközi tengerre lesznek kihelyezve. Habibollah Sayyari admirális kijelentette, hogy három hónapon belül hajóik járőrözni fognak az Indiai óceán északi részén, az Ádeni öbölben, Vörös-tengeren, Szuezi csatornán és a Földközi-tengeren.
Malahi László

Álmod úgy valósul meg, ha apránként építesz.
Ne tégy sokat, de azt jól, öröm lesz a bére.
Életed éld szabadon, szánj időt a szépre,
kőre követ nap mint nap, titkod lassan érik.
Így növekszel nap mint nap, míg felérsz az égig.

Nagy-Britannia: ezer pap levele az azonos neműek házassága ellen

Ezer pap írta alá azt a konzervatív Daily Telegraph napilapnak írt levelet, amelyben leszögezik: az azonos neműek házasságának bevezetése veszélyeztetné a Katolikus Egyház homoszexualitással kapcsolatos tanításána hirdetésének szabadságát.
A Catholic Herald brit katolikus hetilap információi szerint a levelet nyolc püspök, négy apát, az anglikán ordinariátus vezetője és ezer pap írta alá. Érvelésük szerint a konzervatív-liberális koalíció terve a melegházasság bevezetésére oda vezetne, hogy a Katolikus Egyház „nem tud teljes egészében részt venni az ország életében”, és korlátozná az Egyházat az igazság hirdetésében templomaiban, iskoláiban, kórházaiban és más intézményeiben.
A levél a Daily Teleghraph oldalán olvasható.
Magyar Kurír

Az NSA és a bankok szövetsége -- Harc a 'hekkerek ellen' vagy a pénzügyi adatok védelme elleni támadás?

Amennyiben eddig úgy gondoltuk, hogy a kormány nem avatkozik bele kellő mértékben magánéletünkbe, íme, egy újabb „együttműködés”, aminek eredményeként Nagytestvér még inkább behálózza majd életünket, ez alkalommal magán pénzügyeinket, ha egyáltalán létezik még ilyen. A Washington Post írása szerint „a legnagyobb amerikai bankok megkeresték a Nemzetbiztonsági Hivatalt (NSA), hogy segítsen nekik megvédeni számítógépes rendszereiket, miután több, egymást követő támadás eredményeként oldalaik üzemeltetésében komoly zavar támadt. A körülbelül egy évvel ezelőtt indult támadások tavaly szeptemberben váltak intenzívebbé és igen kifinomulttá.
A bankok arra kérték az NSA-t, a világ legnagyobb elektronikus kémügynökségét, hogy nyújtsanak technikai támogatást a banki rendszerek fokozottabb védelme és a támadási módszerek megértése érdekében.
Bár kalapot emelünk az agyafúrt megtévesztés előtt, mármint, hogy az „iráni hekkerek” nagyobb veszélyt jelentenek az amerikai pénzrendszer stabilitására nézve, mint mondjuk az a tény, hogy az államadósságot havi 85 milliárd dolláros adagokban pénzesítik, illetve, hogy egyesek szerint egyetlen platina érmével meg lehet oldani az ország problémáit, mégis elgondolkodtató, hogy vajon mi történik, amikor a világ legtolakodóbb kémszervezete teljes és kifejezett hozzáférést kap minden banki adathoz, beleértve minden amerikai pénzügyi helyzetét egy adott pillanatban. Emlékezzünk, egy olyan szervezetről van szó, amelyik tavaly már szabad utat kapott, hogy a világ teljes elektronikus kommunikációját lehallgassa, megfejtse, elemezze és tárolja. (Videó: Stellar Wind)
Az NSA és a bankok közötti együttműködés, ami a kormány és az amerikai kiberbiztonsági cégek közös akciójának része, mutatja, mennyire aggódik a kormány a soha nem látott mértékű és komolyságú támadások miatt a pénzügyi szektor ellen. Ettől függetlenül az ügynökség részéről nyújtott támogatás valószínűleg megdöbbenti az adatvédelem szószólóit, akik szerint az NSA-nak nincs keresnivalója magáncégek rendszereiben, még a biztonság növelése érdekében sem.
Az amerikai hírszerzés illetékesei szerint a bankok és más cégek elleni támadásokat Irán hajtotta végre, bár egyes szakértők arra figyelmeztettek, hogy nehéz pontosan megállapítani ki lehet az esetek hátterében.
A megtámadott bankok között volt a Bank of America, a PNC Bank, a Wells Fargo, a Citigroup, és a HSBC and SunTrust is. Az elmúlt hetekben naponta hét bank ellen indítottak támadást, de kizárólag keddi, szerdai és csütörtöki napokon.
Ebből valószínűleg az következik, hogy a hétfő és a péntek szent az iráni hekkerek számára.
Úgy tűnik, hogy a magánszektor teljesen védtelen a sok millió iráni hekker bősz támadásaival szemben, akik mindenáron tudni akarják, mennyi pénze van egy átlag amerikainak a Bank of America számláján.
Itt lép a képbe az NSA, nagylelkűen felajánlva szaktudását abban, hogy miként lehet mindent megtudni valamennyi állampolgár pénzügyeiről, ezzel meghiúsítva a gonosz iráni támadásokat.
A kormány hajlandósága a részvételben „jelzésértékű, megmutatva milyen módon fejlődnek a kibertérrel kapcsolatos kockázatok,” nyilatkozta az egyik bank illetékese. „Az NSA-hoz hasonló ügynökségek óriási tapasztalattal rendelkeznek a rendkívül kifinomult típusú internet biztonsági programok terén.”
Általánosságban elmondhatjuk, hogy képesek támogatást nyújtani a privát szektorbeli cégeknek, amikor azok rendszerei kritikussá válnak nemzetbiztonsági szempontból, mondta Richard George, az NSA volt számítógép biztonsági illetékese. A kérésnek egy olyan kormányhivataltól kell érkeznie, amely jogosult az adott céggel való együttműködésre. Ilyen lehet a Pénzügyminisztérium vagy a Nemzetbiztonsági Minisztérium.
Tehát aggodalomra semmi ok, hiszen az NSA a kormánnyal van, és alig várja, hogy segíthessen.
Az NSA kettős küldetése, a biztonsági támogatás és a megfigyelés fokozása, komoly adatvédelmi aggályokat vet fel,” mondja Marc Rotenberg, az Elektronikus Adatvédelmi Információs Központtól.
Volt NSA tisztségviselők szerint az adatvédelmi aggályokat eltúlozzák és megjegyzik, hogy az NSA-tól kért segítséget minden esetben megtagadják, amikor nem áll fenn nemzetbiztonsági kockázat. Richard George elmondta, hogy az elmúlt tíz év során az ügynökség mindössze 10 cégnek nyújtott támogatást, egy évvel a hálózatuk ellen elkövetett támadás után.
„Amennyiben az NSA részt vesz [a bankokkal kapcsolatos] ügyben, az azért van, mert szeretnék tudni, mi történik a sértettek oldalán,” mondta egy másik védelmi illetékes. „A kormány valószínűleg többet tanul, mint segít az ügyben.”
Összegzésképpen:
Az NSA nem volt hajlandó kommentálni a fenti cikket, csupán annyit közöltek, hogy az ügynökség „valamennyi vonatkozó törvényt és szabályt teljes mértékben betartva” nyújt támogatást az ügyben.
Világosítson már fel valaki! Pontosan milyen törvényekre és szabályokra gondolhattak? Amelyik kimondja, hogy a kormány határozatlan időre fogva tarthat egy állampolgárt? Vagy amelyik feljogosítja, hogy bírósági végzés nélkül kémkedjenek bárki után és elolvassák az email üzeneteiket? Mert kicsit össze vagyunk zavarodva.
Forrás: zerohedge.com

Evelyn de Rothschild a szabályozásról

„Nem sok változott 2008 óta,” mondja Evelyn de Rothschild, a City egyik veteránja, az ismert pénzügyi dinasztia tagja. Sir Evelyn Rothschild elmondja, miért van szükség a banki kultúra reformjára a nyilvánosság bizalmának visszaszerzéséhez. Úgy gondolja, nem történik elegendő intézkedés a City szabályozásának megreformálása érdekében. Nagy-Britannia pénzrendszere történelmi változások előtt áll, de Sir Evelyn de Rothschild számára mindez nem újdonság. – UK Telegraph Milyen üzentet közvetít a fenti cikk számunkra? „Egy rakás új pénzügyi szabályozásra van szükség.”
Sir Evelyn de Rothschild egyik kedvenc propagandatémáját, a pénzrendszer szabályozását boncolgatja.
Ennek oka nagyon egyszerű: A hatalmi elit így működik. A merkantilizmuson keresztül. Minél nagyobb és befolyásosabb egy kormány, annál könnyebb irányítani… az elit szemszögéből nézve természetesen.
A 2008-as válság elindulása óta Evelyn de Rothschild viszonylagos rendszerességgel beszél a pénzrendszer szabályozási reformjának szükségességéről. Néhány további szemelvény a cikkből:
Három hónap múlva feloszlik a 2008-as válság kezelésére képtelen Pénzügyi Szolgáltatók Hatósága (Financial Services Authority), amelynek szabályozó hatalmát két másik testület, a Pénzügyi Felügyeleti Hatóság és a Pénzügyi Igazgatási Hatóság kapják.
Ezenkívül a Bank of England-on belül létrejön még egy új Pénzügyi Szabályozó Bizottság, ami felügyelni fog minden ügyet, ami a pénzügyi stabilitással összefügg. Sir Evelyn szerint azonban nem történik elég intézkedés a City pénzügyi és szabályozási mechanizmusainak átalakítására.
„Még mindig fizetnek bónuszokat és nem változott az emberek hozzáállása sem. Túl lassú a fejlődés azon a téren, hogy szélesebb tömegekkel osszák meg a lehetőségeket,” mondta Sir Evelyn a Tomorrow’s Company szakértői összejövetelén.

A jelek szerint Evelyn de Rothschild nem ért egyet a jelenlegi pénzvilág kultúrájával. Szokás szerint sebészeti pontossággal összpontosít a pénzügyi szabályozás kérdésére, ami szerinte a londoni City-re jellemző kapzsiság elleni egyetlen megoldás.
„Az elmúlt 40 év technológiai fejlődése komoly támogatást nyújtott az orvoslás és a pénzügyek fejlődésében,” mondta. „Ezzel azonban vissza lehet élni. Sok minden történt a gyors megtérülés érdekében, anélkül, hogy az érintettek tudatában lettek volna annak, hogy mibe is fektettek be.”
Véleménye szerint nagyobb hangsúlyt kell fektetni az etikusságra és az ehhez szükséges elvekre. Ennek egyik alappillére az átláthatóság, ami a legtöbb szabályozási reform hajtóereje volt a 2008-as válság óta.
Egy másik fontos tényező szerinte a bankárok tulajdonosi részvétele azokban a vállalatokban, amelyeknél dolgoznak, a 25 éve alkalmazott bónuszrendszer helyett.
Véleményünk szerint ez a két utolsó észrevétel a legfontosabb. Az átláthatóság mémről már sok szó esett. Az elképzelés lényege elvileg az lenne, hogy a kormány és a magánszektor cégei minél átláthatóbbak és így felelősségre vonhatóak legyenek. Természetesen ez a hatalomnak kedvez, hiszen az irányítók sohasem átláthatóak és soha nem is lesznek.
A másik kérdés a bankárok tulajdonosi szerepe.
„Mindegy, hogy az ember Karl Marxra vagy John Maynard Keynesre gondol, a kapitalizmus nagyon megváltozott mostanában. Azzal, hogy a szélesebb körű részvételt támogatjuk, több lehetőséget biztosítunk az embereknek,” mondta Sir Evelyn.
Piaci szempontból a Sir Evelyn által leírt kapitalizmus valószínűleg nem létezik. A központi bankokat kétségtelenül és egyértelműen a hatalmi elit irányítja. A nyugatot, annak óriási katonai-ipari hatalmával, vég nélküli háborúival és ciklikus összeomlásaival pedig ezek a központi bankok finanszírozzák.
Egyre világosabban látható, hogy ezt az óriási monetáris gépezetet egy maroknyi ember irányítja. Vajon Sir Evelyn arra gondolt, hogy ennek a „láthatatlan kéznek” versenytársakra van szüksége?
Forrás: The Daily Bell

Fiat összeomlások és harc az aranyért


2011-ben a technokraták, Hans Hoogervorst, a Nemzetközi Számviteli Szabvány Bizottság elnökének segítségével, egy remek elképzeléssel álltak elő, ami szerint Európa csatlakozna a piachoz igazodó (mark-to-market) könyvelést nem alkalmazó IFRS9 szabványhoz, az EKB mérlegében szereplő szuverén adósságokra vonatkozóan.
A piachoz igazodó gyakorlat 2009-es bevezetése a piacok rövidtávú fellendüléséhez vezetett, ami egy hamis pozitív trend volt, hiszen a bankintézményeknek már nem kellett biztosítani a hosszú távú pénzügyi stabilitáshoz szükséges tőkét. Az eurózóna bankok tehát úgy intézhetik ügyeiket, ahogy akarják, hiszen a technokrata hatalomátvétellel sújtott országok számára már csak a szuverén adósság maradt alternatívaként.
A munkahelyteremtés ürügyén Ben Bernanke, a Federal Reserve elnöke, jelzálog fedezetű értékpapírokat vásárol vissza. A havi 85 milliárdos tételek által Bernanke jó úton halad, hogy az Egyesült Államok legnagyobb ingatlan birtokosává váljon. A módszer segítségével a Fed fiat tőkéje ijesztő sebességgel változik ingatlan vagyonná, miközben a technokraták folytatják a világ fiat valutáinak elértéktelenítését.
Miközben a multinacionális cégek kiköltöztették a gyártóegységeket az Egyesült Államokból, az Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény valamint a harmadik mennyiségi enyhítés eredményeként pedig a bankárok az egekbe srófolják az élelmiszerárakat, ők maguk a határidős ügyletek segítségével hatalmas nyereségre tesznek szert az irányított válságnak köszönhetően.
Miközben a dollár értéke csökken, a BRICs országok elkezdték visszaállítani valutájuk nemesfém fedezetét. Amikor Kína arannyal fizet Iránnak az olajért, az OPEC államok nem tudják manipulálni a rendszert, mint ahogyan tették ezt évtizedekig, hogy a hatalmas mennyiségű dollár forgatásával és amerikai állampapírok vásárlásával egyúttal az amerikai pénzrendszert is megtámogassák.
A BRICs országok lépéseinek eredményeként a petrodollár és a dollár, mint tartalékvaluta, lassú és szisztematikus tönkretétele folytatódik. Az OPEC által az amerikai államkincstár számára tisztára mosott pénz nélkül kevesebb forrás áll rendelkezésre a közel-keleti háború finanszírozására.
A technokraták megkerüléséért „járó” büntetésként a Pénzügyi Szolgáltatók New Yorki Hivatala bejelentette, hogy a brit Standard Chartered Bank felfüggeszti a BRICs országok tranzakcióit, egy Iránnak átutalt 250 milliárd dolláros tétel miatt, ezzel pénzügyi terrorizmust alkalmazva a közel-keleti ország ellen.
Októberben például Barack Obama aláírt egy végrehajtási utasítást, ami felhatalmazza az amerikai kormányt, hogy lefoglalja azok bankszámláit, akik megítélésük szerint segítettek Iránnak „olyan tranzakciók” lebonyolításában, ami lehetővé tette Irán számára, hogy pénzzé tegye kőolajkészleteit. Ezt a kitételt olyan módon foglalták a végrehajtási utasításba, hogy a figyelmet az USA és Nagy-Britannia által bevezetett szankciókra terelje.
A dollár hanyatlásával már csupán egyetlen feladat vár a technokratákra: tovább rontani a többi fiat valuta helyzetét, hogy bevezethessenek egy új globális valutát.
Számos más elit intézmény mellett, az ENSZ is teljes átalakítást akar. A „Nemzetközi Monetáris Rendszer átalakítása a XXI. Századi Kihívások Kezelésére” néven kiadott jelentés a következőkre szólít fel:
A nemzetközi monetáris rendszer átalakításával kapcsolatos egyre intenzívebb viták és reformok azt jelzik, hogy a jelenlegi rendszer nem képes válaszolni az új, illetve egyre mélyülő kihívásokra. A jelen tanulmány négy ilyen kihívásra összpontosít: a globális egyenlőtlenségekből történő rendezett kivonulás, a deficites és a felesleggel rendelkező országok közötti kiigazítás segítése recessziós hatások nélkül, a nemzetközi kereskedelem hatékonyabb támogatása a jelenlegi volatilitás csökkentésével és a fejlesztések és klímaügyek jobb finanszírozásával. A célok meghatározása után előterjeszti a reformjavaslatokat, hogy a nemzetközi monetáris rendszer képes legyen hatékonyabban reagálni ezekre a kihívásokra.
Egy új globális valutára való átállást javasolnak tehát, ami minden jelenlegi valuta helyébe lépne. Az újraértékelést és a pénz értékszerinti újraelosztását az IMF, a Kereskedelmi Világszervezet és természetesen az ENSZ felügyelné.
A Goldman Sachs azt tanácsolta ügyfeleinek, hogy adják el részvényeiket, miközben az amerikai gazdaság bezuhan a technokraták által létrehozott fiskális szakadékba. David Kostin, a Goldman Sachs vezető amerikai értékpapír stratégája a következőket mondta:
A politikai valóságok és a múlt évi precedens arra engednek következtetni, hogy nagyobb esély van arra, hogy a politikusok nem lesznek képesek kezelni a fiskális szakadékot, mint azt a befektetők gondolnák.
Tudva, hogy a pénzvilágban mindenki, aki számít értékálló eszközöket vesz, Soros György is eladta CitiGroup, JP Morgan Chase és Goldman Sachs részvényeit, és 130 millió dollár értékben vásárolt aranyat.
Az Arany Világtanács adatai szerint a központi bankok 157,5
milliótonna aranyat vásároltak 2012-ben.
Forrás: Activist Post
21 . JEGYZŐKÖNYV

Belső kölcsönök. Tartozások és adók. Konvertálás. Csőd. Takarékpénztárak és járadéklevelek. A pénzpiacok eltörlése. Ipari értékek szabályozása.

A legutóbbi összejövetelen előadottak kapcsán ma részletesen meg fogom világítani a belső kölcsönök kérdését. A külföldi kölcsönökkel - amelyek a gójok nemzeti vagyonával tápláltak minket - nem foglalkozom többet, mert a mi államunk viszonylatában nem lesznek külföldiek, tehát semmiféle külügy sem.
Hasznot húztunk a tisztviselők megvesztegethetőségéből és az uralkodók hanyagságából, kétszeresen, háromszorosan, sőt még ennél is többszörösen kaptuk vissza a gój kormányoknak kölcsönzött pénzünket, amelyre államaiknak még csak szükségük sem volt. Megtehetne ilyet bárki is velünk? Ezért csak a belső kölcsönök részleteivel foglalkozom.

Az államok bejelentik, hogy belső kölcsönre van szükség, és megindítják a kölcsönjegyeztetést saját váltóikra, azaz kamatozó értékpapírjaikra. Hogy a jegyzést mindenki győzze, az árat száz és ezer között szabják meg, és árengedményt tesznek azoknak, akik elsőnek jegyeznek. A következő napon mesterségesen felszöktetik a kölcsönkötvények árát s azzal okolják meg az áremelést, hogy mindenki töri magát a kölcsönjegyzésért. Pár nappal később az államkasszák - mint mondják - túlzsúfoltak, és több a pénz, mint amennyire szükség van (minek akkor jegyeztetni?). A kölcsönt, tegyük fel, jóval túljegyezték, s ebben rejlik az egész színpadi hatás: ide nézzenek-mondják-, micsoda bizalom nyilvánul meg az állam kölcsönkötvényei iránt.
De amikor vége van a komédiának, az állam azzal a ténnyel találja magát szemben, hogy rendkívül terhes adósságot vett magára. Hogy fizetni tudja a kamatokat, újabb kölcsönökhöz kell folyamodnia, ezek azonban nem szüntetik meg, hanem csak növelik a tőkeadósságot. És ha ez a hitel is kimerült, új adókkal kell fedezni - nem a kölcsönt, hanem csak annak kamatait.
Ezek az adók tehát arra szolgálnak, hogy az egyik adósságot a másikkal fedezzék.

Ezután következnek a konvertálások. Ezek csökkentik ugyan a kamatfizetést, de magának az adósságnak fedezése nélkül, ezenkívül pedig nem vihetők keresztül a kölcsönjegyzőnek a beleegyezése nélkül. Amikor bejelentik a konvertálást, ezzel egyidejűleg felajánlják, hogy visszafizetik a pénzt mindazoknak, akik nem kívánják konvertálni kötvényeiket. Ha mindenki visszautasítaná a konvertálást és követelné pénzét, a kormány saját csapdájába esne és kiderülne, hogy fizetésképtelen, nem tudja a felajánlott összegeket kifizetni.

A gój kormányok szerencséjére alattvalóik - akik semmit sem értenek a pénzügyekhez - mindig szívesebben vállalták az árfolyamveszteségeket és a kamatcsökkentést, mint azt a kockázatot, amellyel pénzük másirányú elhelyezése járna, és ily módon gyakran lehetővé tették kormányaik számára, hogy azok többmilliós adósságtól szabaduljanak meg.
Manapság ezeket a trükköket külföldi kölcsönökkel kapcsolatban nem játszhatják meg a gójok, mert tudják, hogy mi minden kölcsönadott pénzt vissza fogunk követelni.

Az államok fizetésképtelenségének nyMt bevallása a legjobb bizonyíték lesz arra, hogy a különböző országokban teljesen hiányzik minden kapcsolat a népek érdekei és azok között, akik kormányozzák őket. Kérem önöket, szenteljenek különös figyelmet ennek a pontnak valamint a következőnek: manapság minden belső államkölcsönt úgynevezett függő adósságokkal konszolidálnak, vagyis olyanokkal, amelyek többé-kevésbé rövid lejáratúak. Ezek az adósságok olyan pénzekből állnak, amelyeket takarékpénztárakba és takarékalapokba fizettek be. Ha ezeket az alapokat sokáig valamely kormány rendelkezésére bocsátják, elpárolognak a külföldi államkölcsönök kamatainak törlesztése során és azonos összegre szólójáradéklevelek letétbehelyezésével helyettesítik őket.

Ilyen járadéklevelekkel szokták a gójok pótolni államkincstáraik minden hiányát.
Ha majd elfoglaljuk a világ trónját, mindezeket a pénzügyi és hasonló fogásokat - mint amelyek nem egyeztethetők össze érdekeinkkel - úgy el fogjuk söpörni, hogy nyomuk sem marad, mint ahogy meg fogjuk szüntetni az összes értékpapír-tőzsdét is, mert nem fogjuk megengedni, hogy értékpapírjaink áringadozásai csorbítsák hatalmunk tekintélyét. Értékpapírjaink árát törvényileg fogjuk megszabni a teljes névértéknek megfelelően, az árcsökkentés vagy áremelés minden lehetősége nélkül. (Az áremelés ürügyet szolgáltat az ár későbbi csökkentésére, s a gójok értékpapírjaival kapcsolatban így is jártunk el: azzal kezdtük, hogy névértéken felül adtuk-vettük őket, azután messze névértékük alá szorítottuk le az árukat.) Az értékpapír-tőzsdéket hatalmas állami hitelintézményekkel fogjuk helyettesíteni, melyeknek az lesz a feladatuk, hogy a kormány szándékainak megfelelően rögzítsék az ipari értékpapírok árát. Ezek a hitelintézetek abban a helyzetben lesznek, hogy egyetlen napon 500 millió ipari értékpapírt dobjanak piacra vagy vásároljanak fel. Ily módon minden ipari vállalkozás tőlünk függő helyzetbe fog kerülni. Elképzelhetik, milyen óriási hatalomra fogunk így szert tenni. . .

január 20.Az IMF -; Bankcsapda megbeszélés margójára:

A pénzügyi erőszakkal formálódó globális pénzbirodalom faltörő kosa, szálláscsinálója az IMF. Feladata: a nemzetállamok gazdasági leigázása, felszámolása. Érdekeltségi övezeteit folyamatosan bővítve az adósságspirál fegyverével gyarmatosít, a területét védelmező népességet az általa irányított gazdasági terrorizmussal, végső esetben háborúval vagy polgárháborúval önfenntartásában ellehetetleníti, felszámolja, majd a célterületet bekebelezi és saját érdekei szerit újraszervezi.

A nemzetállamok lebontásának főbb stratégiai irányai: Globális monetáris megfigyelő rendszer. Az adott területen felméri a termelői és fogyasztói ágazatokat, meghatározza a követendő stratégiát a célgazdaság felszámolásához. Az értelmiség elszívása a meghódítandó országból. Azok, nagy része, akik felismerik, hogy mi megy végbe hazájukban, a kilátástalan jövőkép miatt többnyire külföldre távoznak, olyan országba, amely – szakmai, és egyéb kiválasztásuk után - befogadja őket. Adósságcsapda. Visszafizethetetlen kölcsönök rákényszerítése az országra. (IMF profilja) A tőkeszivattyúk. A helyi bankrendszerek felvásárlása után a megtermelt értékek „kiszivattyúzása az országból, a kivont tőkét nem forgatja vissza a gazdaságba, tőkehiányt, ezzel válságot generál.

Tehát a menetrend az eddigi tapasztalatok szerint: Ha a Globális pénzügyi rendszer gazdasági előnyöket lát megszerzi, felvásárolja a helyi bankokat. A termelői és fogyasztói ágazatokat ezeken a privatizált bankokon keresztül megsarcolja, a likviditást garantáló fedezetet kiszivattyúzza, bekebelezi és megsemmisíti az ellehetetlenített helyi piacokat, majd a célország piacait kizárólag a globalista érdekeknek megfelelően szervezi újjá. A tőkeszegény gazdaságba ezután olyan hiteleket pumpál, amelyek az uzsorarendszerből adódó adósságspirál miatt visszafizethetetlenek.

Magyarországra eddig ez a helyzet „kiválóan” lett alkalmazva, Jelenleg a gazdaság áll, a „fizetési képesség” gyengül, ezért a mindenkori „kormány” inflációt gerjesztő politikával, (vagyis a lakosság közvetett kifosztásával) tud csak megfelelni a hitelezők (IMF) követeléseinek. Az ország a társadalmi, gazdasági feszültségek enyhítésére, újabb hitelekért folyamodik, jön megint az IMF, és unokáinkat is eladósítja. Az IMF hitel az uzsorán alapul. Az ilyen hitel elfogadásával az állam kiszolgáltatottá válik, a lakosság életkörülményei romlanak, a szellemi tőke, az ifjúság kivándorol. A lakosság reménytelenné, passzívvá válik, ellenállása végtelenül legyengül. Figyelem! Eddig csak a hitelek visszafizetése volt terítéken, de ekkor lép életbe a következő stáció: A hitelezők: (IMF) a fedezetet, (2008 IMF szerződés) a valódi értéket, a természeti kincseket, a termőföldet is bekebelezik, majd pénzügyi követeléseiket eladják egy az általuk favorizált államnak.

A piacszerző offenzíva első lépéseként az olcsóbb termékeket és/vagy munkahely-teremtés ígéretét használják, mint csalit. Először tönkreteszik a helyi üzleteket, és elszegényítik a körzetet, és az elszívott anyagi javakat külföldre juttatják. Ez a fázis Magyarországon megtörtént. Érdemes meghatározni a jelenlegi helyzetünket, némi magyarázattal: Kezdjük azzal, hogy minden nemzetállam gazdasága alapvetően négy pilléren nyugszik: Helyi piacain, amely, ha nincs minden áru és pénz kiáramlik az országból. (Ha a gazdaságból kivonják a tőkét, akkor nincs pénz a helyi piacok fenntartására. Ha nincs helyi piac, akkor a hazai termékeink számára kényszerűségből olyan felvevő helyet kell keresni, amely megfizeti az előállítás költségeit, mert erre a saját gazdaság ebben az esetben képtelen. Ennek következtében a kiváló minőségű termékeink olyan piacra kerülnek, amely fizetőképes, miközben a tőkeerős országokból e helyett rossz minőségű, harmadosztályú árut hoznak be. A lakosság ezt kénytelen fogyasztani, hiszen elszegényedett. Természeti forrásain (nyersanyagok, bányakincsek, olaj, vízenergia, maga a víz, stb…). Likvid monetáris rendszerén (pozitív termelési mérleg, fedezet, mint például a munka és a szolgáltatás, a társadalom teljesítőképessége, kezelhető mértékű infláció). Feldolgozásán, termelésén (mezőgazdaság, ipar stb…).

Magyarországon a globális pénzpiac gyarmatosító politikája már megsemmisített három elemet: a likvid monetáris rendszereket, a feldolgozást és termelést, a helyi piacokat. Jelenleg minden erővel a még meglévő természeti források kisajátítására törekednek. Ennek megakadályozására, csak egy jól szervezett, társadalmi közmegegyezésen alapuló csak olyan közös alap-értékrend szerint formálódó társadalom képes, amely az államiságát képes megvédeni

IMF érdeke a szabad rablás további biztosítása, létérdeke a profit, amely hatalmának garanciája. Soha még tárgyalásokból nem értett, érdekei tükrében kormányokat váltott le és segített hatalomra. Kizárólag a saját igazságát kényszeríti ki, brutális erőpolitikával. Nekünk civileknek „tárgyalni velük” önámítás, aki egy asztalhoz ül velük, az Ő stratégiai érdekeiket segíti.

Tatár J.



Kép: bankcsapda.eu
A hazai rádiós hírekben teljesen elhallgatták azt, hogy a Bankcsapda érdekvédelmi szervezet átadta az IMF küldöttségnek a divizahiteles csaló bankok bizonyítékait, amit átvettek és intézkedni fognak a bankterroristák ellen, mert most már nemzetközileg nem tudják elhallgatni az ügyet....Sőt! Az Ovi-kormány is emiatt lépni kényszerül több dologban...az IMF küldöttséggel másfél óráig tárgyaltak, csak néhány tévé mondta be, de a netes oldalak hírei is elhallgatják!


Tájékoztatás!
A Bankcsapda tárgyalódelegációja a mai napon 1,5 órás megbeszélésen tájékoztatta álláspontjáról a hazánkba érkezett IMF ellenőröket, akiknek a feladata részben a 2008-as EU/IMF megállapodás során kapott 20 milliárd euró felhasználásának az utólagos ellenőrzése. A megbeszélésen a Bankcsapda csoport kifejthette a tényfeltáráson alapuló véleményét a hazai deviza hitelezéssel kapcsolatban, így felhívtuk a figyelmet a banki uzsora követelések jogtalanságára, valamint arra, hogy a bankok deviza konstrukciós szerződéskötési és elszámolási gyakorlata felügyeletlenül és szabályozatlanul folyt. Olyan okiratokat, dokumentumokat adtunk át, melyek a deviza tőke nyilvántartás során bekövetkezett banki csalásokat igazolják.