1. Feltételezve, hogy az oláhok/románok állandó lakosai voltak azon
földnek, melyet ma Erdélynek hívnak, s ahonnét a római telepeseket és
légiókat Kr. u. 270 körül kivonták, és tekintve, hogy a rómaiakat ott
követő népek: a gótok, hunok, gepidák, avarok, bolgárok mind
elsöprődtek a népvándorlás sodrában, miközben - a dákó-román elmélet
követői szerint - az oláhok/románok "dákó- román" elei ugyanott
"barlangokban élve" megmaradtak, jó lenne tudni, pontosan mely
barlangokban élték túl észrevétlenül a háborúkkal teli hat évszázadot a
magyar honfoglalásig?
És hol vannak az idevágó régészeti bizonyítékok: hálófülkék,
edénytöredékek és egyéb háztartási eszközök, szemétdombok és más
leletek, amelyek tanúsítják a "dákó-román" tömegeknek ilyen
barlangokban folytatott állandó életét? (U.i. ilyen leleteket még nem
talált senki).
2. Minthogy a dákó-román elmélet követői azt állítják, hogy az
oláhok/románok a IV. vagy V. században vették fel a kereszténységet a
ma Erdélyként ismert földön, tudni szeretnénk az oláhok/románok
"dákó-román" őseinek olyan lehető alkotásairól, amelyek jól rejtett
barlangokban fennmaradhattak volna, például -
- vallásos alkotások a megkeresztelkedés és az oláhoknak/románoknak
a Magyar Királyság okmányaiban a 13. század elején először történt
említése között. Különösen érdekelnének bennünket feliratok (akár dák,
akár latin nyelven az első időszakból és latin vagy új-latin nyelven a
másodikból) barlangtemplomok falain, sírköveken vagy egyéb kultikus
tárgyakon?
3. Mi a magyarázat arra, hogy az oláhok/románok nyelvében Erdélynek
sem a dákoktól származó neve (ha ilyen egyáltalán volt), sem a
tartomány római neve (Provincia Dacia) nem maradt meg? Miért volt
szükséges az oláhok/románok őseinek az ómagyar Erdei nevet
kölcsönözniük, amit némi hangtorzítással mindmáig Ardeal-nak neveznek?
5. Mivel lehet magyarázni, hogy számos, feltűnően közös vonás van az
albán és a román nyelvben? A történettudomány nem tud arról, hogy az
albánok elei Erdélyből vándoroltak volna a történelmi Albánia
területére, viszont Albánia szomszédsgában már a 10. században nagy
terjedelmű oláh (vlach) szállásterületek léteztek. Arumun és Megleni
románok ma is élnek ott jelentős számban.
6. Miért volt az oláhok/románok liturgiája (egyházi szertartási
nyelve) Erdélyben még a 19. században is szláv (tehát sem latin, sem
görög, de még oláh/román sem), és miért volt az oláh/román papság olyan
sok tagja évszázadokon át szerb vagy bolgár eredetű?
7. Mi a magyarázat arra, hogy a rómaiak állítólagos leszármazottai
között még a papok is nem a latin írást, hanem a cirillt használták még
a 19. században is? Ha az oláhok/románok dákó-román ősei a tőlük
elvárható latin betűket később cserélték fel a cirillel -amely csere
nem történhetett a 9. század közepe előtt (mert korábban cirill írás
nem létezett) -, akkor miért történt ez a csere Erdélyben, a Magyar
Királyság területén, ahol semmilyen más népcsoport nem használt cirill
írást a törökök elől menedéket kérő szerbekés oláhok előtt? Mi értelme
lett volna egy ilyen cserének Magyarországon?
8. A Regestrum Varadiense (Váradi regesztrum) nagyváradi
püspökségnek isten ítéleteki pere egész Kelet-Magyarországra kiterjedő
illetékességi területén 1205 és 1238 között lefolyt perekre vonatkozó
hivatalos feljegyzéseit tartalmazza, melyekből kb. 600 helységnevet és
kb. 2.500 személynevet gyűjtöttek ki. Egyik lista sem tartalmaz
egyetlen olyan nevet sem, mely oláh/román eredetű volna. Mi ennek a
magyarázata?
9. Mi a magyarázata annak, hogy az állítólag dák és római ősöktől
származó oláhok/románok -jóllehet a dákoknak voltak megerősített
városaik, a rómaiak pedig messze földön híresek voltak nagyszerű
városok építéséről - egyetlen város nem létesítettek Erdélyben, sem a
magyar honfoglalás előtt, sem azután? Mi több: az oláh/román nyelvben
az órás (város) szó az ómagyar waras kölcsönzése?
10.Erdély településtörténete azt mutatja, hogy a 13. század végén
511 falunévből csak 3 volt oláh/román eredetű. Talán csak a 13.
században kezdtek az oláhok/románok Erdélybe bevándorolni?
11. Mi az oka annak, hogy Erdélyben egyetlen folyó vagy nagyobb patak neve sem oláh/román eredetű?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése