2009. június 23., kedd

Pio atya bilokációja Mindszenty bíborosnál - interjú a mozaikkészítő P. Rupnik jezsuitával

Vatikáni Rádió: Rupnik atya, szeretném megköszönni a magyar hívek nevében is, hogy a Pio atyának tulajdonított 150 bilokáció közül éppen azt választotta, amikor a kapucinus szent Mindszenty bíborosnak jelent meg. Miért ez a választás?

P. Rupnik: Nagyon fiatal voltam, amikor Londonban részt vettem Mindszenty bíboros egy miséjén, ami nagy hatással volt rám. Azt hiszem, hogy a magyar nép, csakúgy, mint Közel-Kelet-Európa minden népe, sokat szenvedett, főleg a keresztények, az elmúlt évszázad utolsó évtizedeiben. Amikor tanulmányoztam Pio atya bilokációit, és közöttük Mindszenty bíborosnál tett jelenését, rögtön gondoltam, hogy talán ez a legrendkívülibb az egész spirituális teológia történetében. A bilokálás teológiailag a Szentlélek ajándéka az egyháznak, néhány szent, néhány spirituális személy által. Célja, hogy megerősítse a híveket a feltámadásba vetett hitükben. A nyolcadik nap, vagyis a Feltámadás napjának elővételezése, amelyben a test megszabadul a tér és idő kötelékeitől, és feloldva ettől a két dimenziótól, valóban pneumatikus, spirituális lesz. Pio atya Mindszenty bíborosnál tett bilokációjakor magával vitte a szentmise minden kellékét. Ez azért rendkívüli, mert általában a bilokáció alkalmával a szentek, a személyek változtatnak helyet. Ő azonban tárgyakat is magával vitt. Mint az előbb mondtam, a nyolcadik nap, vagyis a Feltámadás, Krisztus napjának elővételezéséről van szó. Felmerül a kérdés: a világ melyik anyaga alkotja már most a nyolcadik nap részét? A szentségekkel kapcsolatos matéria. Ezért vitte tehát magával Pio atya a kenyeret és a bort, mert azok olyan anyagok, amelyek az Eucharisztiában Krisztus Testévé válnak. Rendkívüli dolog, hogy Pio atya Mindszenty bíboroshoz megy, segít neki a szentmise bemutatásában, amelyre olyan nagyon vágyott a bíboros. Ezt maga Pio atya mondja el szó szerint a „Positio”-ban. A bíboros nagyon szeretett volna szentmisét bemutatni, de természetesen nem engedték meg neki. Pio atya azt is elmondja, hogy sokáig, hosszasan beszélgettek. Az a személy (Angelo Battisti, a Szenvedés Enyhítése Házának gondnoka, Pio atya egyik legközvetlenebb munkatársa), aki Pio atyát az esettel kapcsolatban faggatta, többek között azt is megkérdezte: „Pio atya, gondolja, hogy a bíboros felismerte Önt?”. És a válasz: „Milyen ostoba kérdés! Sokáig beszélgettünk. Természetes, hogy felismertük egymást!” – mondta Pio atya.
Számomra rendkívüli, hihetetlen tanúságtételről van szó. A jelenetet jobb és baloldalon arany mozaikokból kirakott, négy méter magas keret szegélyezi, mintegy belátunk a bíboros börtöncellájába, amelynek asztalán jelen vannak a szentmise kellékei. Szent Pio atya kapucinus csuhában, glóriával, míg Mindszenty bíboros rabruhában, fején püspöki sapkával látható.

Vatikáni Rádió: Rupnik atya, Mindszenty bíboros kánonilag még nem tartozik a boldogok közé…

P. Rupnik: Meg vagyok győződve róla, hogy szent ember volt, nagy hitvalló, aki tanúságot tett a Krisztushoz és az egyházhoz való hűségéről, valóban nap mint nap megmutatta, hogy számára Krisztus fontosabb az életénél is.

Vatikáni Rádió: Rupnik atya, vasárnap XVI. Benedek pápa megáldotta az Ön által készített hatalmas és csodálatos mozaikokat. A Szentatya megállt a bilokációs epizód előtt.

P.Rupnik: Igen, megállt a jelenet előtt, mert nem tudott erről a tényről. Megálltunk és beszéltünk Pio atya Mindszenty bíborosnál tett jelenéséről. Beszéltünk az Eucharisztiának erről a valóságáról is, arról, hogy az anyag a szentmisében Krisztus Testévé válik, és amelyet Pio atya magával vitt.
Rendkívülinek tartom a Szentatya látogatását. Számunkra, művészek számára kézzelfogható kegyelem volt. Ez a helyes kifejezés: Isten, az Egyház kézzelfogható kegyelme Pio atyának és annak a helynek is, ahol nyugszik, de művészetünknek is, amelyet ismét szeretnénk felfedezni. Ez liturgikus művészet, amely kapcsolódik az egyház nagy hagyományához.

Vatikáni Rádió: Láthatók valamilyen kiadványban, vagy akár interneten ezek a mozaikok? Hozzáférhetők a magyar hívek számára?

P. Rupnik: Nem tudom, a kapucinus atyáktól függ. Nekik készítettem el a művet. Azonban már megjelent egy szerény kiadvány a Lipa kiadó gondozásában. Az a címe, hogy „Az új ember útja”. Megtalálható benne Pio atya és Mindszenty bíboros rendkívüli epizódjának teológiai, spirituális és történelmi magyarázata is.

Vatikáni Rádió: Rupnik atya, nagyon szépen köszönöm egyrészt témaválasztását, másrészt az interjút. Reméljük, hogy talán Magyarországon is láthatjuk hamarosan valamelyik alkotását.

P. Rupnik: Köszönöm szépen, nagyon örülnék neki, mert sokszor átutazom Magyarországon kelet felé haladva, és nagyon otthonosan érzem ott magam. Szeretettel köszöntök minden magyarországi hallgatót.

Kadarkúti Hétfői üzenetek - 33 - Jézus beszél a 9. parancsolatról

 Jézus: IX. parancs: Felebarátod feleségét ne kívánd!
Én: Édes Jézusom, szeretlek, tégy engem békéd eszközévé! Ma újra Tőled tanulhatunk. Nagy érdeklődéssel várjuk tanításodat. Szentlélek Isten, jöjj, segíts, hogy Jézus szent Szavait méltóképpen tudjam közvetíteni testvéreimnek.
Jézus: Drága engesztelő Gyermekeim! Ne féljetek, Én vagyok Jézus Krisztus, a ti Uratok, Istenetek, és Éván keresztül szólok hozzátok. Ma a IX. parancsról lesz szó, mely így hangzik: Felebarátod feleségét ne kívánd! Ez összefüggésben van a VI. paranccsal, a „Ne paráználkodj!"-al.
Ez a parancs kimondja, hogy a bűnös vágy, a bűnös kívánság is már bűn. A vágy megelőzi a cselekedetet. Sajnos az ember gyenge ahhoz, hogy bűnös vágyát ne kövesse tettel, de a jókívánságot bizony már nem mindig váltja cselekedetre.
Minden bűn a kísértésből indul ki. Maga a kísértés még nem bűn, mert tőletek független, a gonosz műve, de a vágy, ami a kísértés terméke, az már a ti akaratotoktól függ. Ezt egy példával szeretném élővé tenni. Apa, anya és kislányuk hétvégi kiránduláson vannak, ülnek a buszon, ölükben a hátizsák. Felszáll a buszra egy csinos, fiatal lány pici miniszoknyában, mélyen kivágott blúzban. Leül a szemközti ülésre. A köldökében csak úgy csillog-villog az ékszer. Néhány csábos pillantást vet a jóképű fiatal apára, aki nem tud ellenállni a látványnak, és szemével alulról felfelé többször végigméri. Buja kívánságok ébrednek benne és ezzel már házasságtörést követett el gondolatban, vágyban. Mit gondoltok, hogyan tudta volna kivédeni ezt az erős kísértést a férfi? Ha nem törődne a csábító jelenséggel, elkezdett volna beszélgetni a feleségével, vagy játszani a kislányával.
Az érzékek közül a szem az, amely befogadja a kísértést és engedelmeskedik neki, ezért a szemet kell megfékezni. A szem látja a szexújságot, és arra ösztönöz, hogy lapozz bele. A szem látja a szexis plakátot az utcán és rábír, hogy állj meg és nézd meg jobban. A szem látja a vonzó, szép testet, és arra késztet, hogy vedd birtokba. A bűnelkövetésnél a következő a sorrend: kísértés, a szem legeltetése és a vágy. Csak úgy lehet a vágyat, mint kész bűnt elkerülni, ha másfelé terelitek a szemetek figyelmét. Nehéz a dolgotok, mert a gonosz felhasznál a kísértés eszközéül mindent, amit csak tud: a TV-t, a szexújságokat, internetet, videó játékokat, szexfilmeket, erkölcstelen színdarabokat, reklámokat, kihívó öltözetű nőket és férfiakat -és ezekkel kísért benneteket. Mivel a nemi ösztön erős, különösen a fiatalokban, csak az tud ellenállni, aki égi segítséget kér és kerüli a kísértő dolgokat.
Mi nehezíti a tisztaság megtartását az egyedül élőknél és a házasságban élőknél? A hibás, bűnös, romlott közvélemény. Gúny tárgyává teszik az olyan férfiakat, nőket, akik önmegtartoztatóan, pár nélkül élik életüket és kinevetik a házasok közül azokat, akik hűségesek a férjükhöz, feleségükhöz. Isten azért rendelte el a házasságot, hogy az Ő segítői legyetek az Ég benépesítésében. De van egy sokkal magasabb állapot, amely tökéletes, ez a szüzesség, amely a születéstől a haláig tart. Az ilyenek - bár teljesen egészségesek - lemondanak a földi örömökről és nemzőképességükről, és egészen Istennek ajánlják magukat.
A IX. parancs, mely így szól: „Felebarátod feleségét ne kívánd!", természetesen a nőkhöz is szól, hogy „Felebarátod férjét ne kívánd!". Nincs különbség, mindenkire vonatkozik. ez a parancs a házasság szentségét védi. Rengeteg házasság felbomlik, mert lábbal tapossák ezt a törvényt. A sok megcsalt férfi és nő új kapcsolatokat létesít, mert nem jó egyedül, s így összeköltözve, szentségi házasság nélkül élik le hátralévő éveiket, évtizedeiket a házasságtörés bűnében.
Mi számít házasságtörésnek? Amit gondolattal, szóval és cselekedettel elkövetnek a házasság szentsége ellen. Elmondok nektek egy esetet. Egy vidám házibulin összejön 4 házaspár. Jól érzik magukat: esznek-isznak, beszélgetnek, táncolnak. Az egyik fiatal asszony, Mónika különösen sokat foglalkozik Krisztiánnal, az egyik barátnője férjével. Próbálnak 1-2 percre kettesben maradni. Kimennek az udvarra és megbeszélnek egy találkozót. A szenvedély növekszik bennük, de elnyomják magukban a társaság előtt. A férfi hazudik valamit a feleségének, és Mónikát elviszi egyik barátnője nyaralójába. Mónika is kitalál egy mesét a férjének, hogy beteg nagynénjét látogatja meg, és csak este jön haza. Így szabad a vásár, egész nap együtt lehetnek, és eleget tehetnek bűnös kívánságaiknak. Ez klasszikus példája a házasságtörésnek. Ennek a bűnnek mindhárom módját elkövették: 1. Gondolatban, mikor először egymásba mélyedt a szemük, egymáshoz simultak a tánc közben, 2. szóban, mikor csábító szavakat suttogtak egymásnak és megbeszélték közös tervüket, 3. cselekedetben, mikor beteljesítették vágyaikat.
Vizsgáljuk meg, milyen következményei vannak a házasságtörésnek! 1. Nagy fájdalmat okoz házastársának, megalázza, haragot, gyűlöletet kelt benne. Lehetőséget ad neki a bűnre, hogy szabaddá válva új kapcsolatot létesíthessen. 2. Gyermekeit megbotránkoztatja és kiábrándítja magából, rossz példát mutat nekik. 3. Visszaél barátja (vagy barátnője) jóhiszeműségével, meglopja, mert legdrágább kincsét feleségét (vagy férjét) elcsábítja. 4. Saját lelkét és azét is akit elcsábított, a kárhozat felé viszi.
Nézzük meg, milyen helyzetekben lehet még házasságot törni!
  1. Egy független leány elcsábít egy családos embert. Ezzel ő paráznaságot, a férfi házasságtörést követett el.
  2. Egy egyedülálló férfi elcsábít egy férjes asszonyt. A férfi paráznaságot, a nő házasságtörést követett el.
  3. Egy elvált férfi és egy nő összeköltözik, de vagy egyiknek, vagy mindkettőnek még él a hites társa, akivel templomban esküdött.
Aki házasságtörésben él, kiesett a kegyelem állapotából, nem veheti magához a szentségeket.
Sajnos a mai züllött világban alaposan elburjánzott a házasságtörés. Sokan egész életüket így élik le lelkiismeret-furdalás nélkül. Ó, te bűnös megátalkodott teremtés! Hát mikor térsz magadhoz? Nem félsz atyám haragjától? Fetrengsz a bűn mocskában, és jól érzed magad benne, mint a disznó a pocsolyában. Semmitől úgy nem undorodom, mint a bujaságtól. Mikor a leprásokat gyógyítottam, te emberek felkiáltottatok a félelemtől és borzongástól a lepra miatt. De én most lélekben kiáltok fel a paráználkodás látványától, ahogy teremtményeim a házasságtörés szennyében hemperegnek. Alig látok szentségi házasságban élő, tiszta, hűséges párokat. Édesanyám és Én véres könnyeket hullatunk e nagy bűnök miatt, mert féltjük őket a rettenetes kárhozattól. Drága, kicsi Engesztelőim, bánatunkban csak ti vagytok vigasztalóink és segítségeink. Ti, akik minden erőtökkel igyekeztek betartani parancsainkat, így a VI. és IX. parancsot is, hirdessétek ezekbe a csúf bűnökbe merült felebarátaitoknak, hogy nagy felelőtlenség ez az életmód lelkükkel szemben. Forduljanak Felém és szakítsanak a házasságtörés bűnével! Boruljanak le Előttem és kérjenek bocsánatot, különben elvesznek. A bűntől irtózom - amiben vannak, de őket végtelenül szeretem, és mindannyiukat üdvözíteni akarom.
Drága Gyermekeim! Imádkozzatok a házasságtörésben élő, megkötözött testvéreitekért. Esdjétek ki a bűnbocsánatot számukra! Bennetek van a reményem. Én majd imáitokat kegyelemmé alakítom és kiosztom közöttük. Egyetlen Üdvözlégy se vész kárba.
Édeseim! Legyenek mindig tiszták gondolataitok, szavaitok és tetteitek. Megáldalak benneteket a tisztaság és a házassági hűség lelkületével az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében.
2009.06.22 hétfő