2012. július 8., vasárnap

Milyen hadsereg kell egy országnak, ha el akarja kerülni Líbia sorsát?

A NATO Líbia elleni agressziójának sok következménye van. Mostanra mindenki számára nyilvánvalóvá vált: nemkívánatossá vált bármely ország, amely jelentős természeti erőforrásokkal rendelkezik. Különösen, ha olajjal. Természetesen csak akkor, ha nem fordít jelentős anyagi eszközöket arra, hogy egy ütőképes modern hadsereget állítson fel.
Hullámok a vizen
A Líbiára ledobott bombák, akár a vízbe dobott kövek, hullámokat gerjesztettek. A fegyverkezni akarók hullámait. A következő "nyilvános korbácsolás”-ra potenciálisan jelentkezők tudják, hogy Oroszországtól kell fegyvert vásárolni. A modern, bonyolult fegyverrendszerek valószínűleg nem működnek az eladó országgal vagy annak szövetségeseivel szemben úgy, ahogy kellene. Moszkva már nem vadászik távoli vidékek olajára. És fegyvereink korszerűek, megbízhatóak és áruk is viszonylag elfogadható.
Hugo Chavez ezredes volt az első, aki nyilvánosan bejelentette azt a szándékát, hogy nagy mennyiségű fegyvert szerez be. Venezuela azóta már orosz gépkarabélyokat, vadászgépeket, helikoptereket sőt még tengeralattjárókat is vásárol. A venezuelai elnök szerint a hangsúlyt ezúttal a légvédelemre és a parti védelemre helyezik.
Felfegyverzett - tehát védett
Algéria is aggódik, bár erre a legkevésbé van oka. Líbiával ellentétben az elmúlt néhány évben több milliárd dollárért vásárolt orosz fegyvereket. Beleértve a több tucat SZU-30MKA vadászrepülőgépet, száznyolcvan T-90SZA tankot, sőt nyolc S-300PMU-2 légvédelmi rakétarendszert, és lett ezzel az egyik legnagyobb vásárló. Algéria most rövid hatótávolságú légvédelmi rakétákat, torpedókat és T-90SA, sőt a legkorszerűbb T-90MS tankokat kíván beszerezni.
Ami a ​​következő háború legvalószínűbb jelöltjét, Szíriát illeti, ebben az országban az elmúlt években ugrásszerűen megnőtt az orosz fegyverek vásárlása. A szíriaiak MIG-29M2 vadászrepülőgépeket, Pancir-S1 (SA-22 Greyhound) és Pecsora-2M (SA-3 Goa) föld-levegő rakétarendszereket, Yakhont (SS-N-26 Strobile) szuperszonikus cirkáló rakétákat, Kornet-E tankelhárító rendszereket és még sok minden mást vásárolnak. Vásárolnának még többet is - Damaszkusz megértette a modern hadsereg szükségességét és értékét -, de forrásaik korlátozottak.
Ciprus is aggódik, és ami ott történik jó példa arra, hogy mit tehet hadseregéért egy kis, szegény ország, ha békében szeretne élni. A szigetország hadserege minden elképzelhetővel fel van szerelve: modern légvédelem, T-80U tankok , Mi-35M helikopterek.
Előkelő gyűjtemény
Tehát mit kell vásárolnia a ​​következő NATO légi hadjárat lehetséges célpontjának annak érdekében, hogy biztonságban érezze magát? Állítsunk össze egy listát.
Ez természetesen a légvédelmi rendszerekkel kezdődik. De néhány S-300PMU-2 (SA-12 Giant/Gladiator, SA-20 Gargoyle) közép hatósugarú föld-levegő rakétarendszer még nem ment meg a tömeges légi 'demokratizálástól'. Egy ország légvédelmi rendszerét csak komplex módon szabad kiépíteni, a "szemmel és a füllel" kezdve, amit a "Protyivnyik-GE" három dimenziós radarállomás, a ”Podszolnuh-E” horizont feletti radarállomás és a "Nyebo-SZVU” készenléti radarállomás jelent.  Például azokba az irányokba, ahonnan alacsonyan repülő célpontok (mint például cirkálórakéták) tömeges megjelenése várható célszerű "Barrier-E" lokációs állomást telepíteni - ezek a radarok kiválóan észlelik az alacsony láthatóságú (low visibility) objektumokat.
Ha olyan légvédelmi állomásra van szükség, amely vagy súlyosan zavart környezetben működik, vagy ott, ahol nem megengedett a légvédelem ellenséges leárnyékolása, akkor az elektronikus hírszerzés exportra gyártott "Valerij-E", "Vega-E"  és "Avtobaza" állomásait kell beszerezni. Ezek lehetővé teszik ellenséges légierő követését annak radarsugárzása alapján, így láthatatlanok maradnak.
Ne feledkezzünk meg a zavaró eszközök telepítéséről. Az elektronikus hadviselés korszerű, mobil rendszerei képesek zavarni az AWACS repülőgépek nagy hatótávolságú rádiólokációs felderítő rendszereit. Más rendszerek lehetetlenné tehetik az alacsonyan repülő repülőgépek rádiós magasságmérőinek és cirkálórakétáinak működését. Képzeljék el, mi történik a levegőben az 1000 km/h sebességgel és 100 méter magasságban száguldó repülőgéppel ebben az esetben? Természetesen az ellenfél is megpróbálja elnyomni zavaró repülőgépeivel a légvédelmet, de itt, ahogy mondani szokták, az nyer, aki jobban felkészült.
Aktív eszközök
Magától értetődik, hogy a légvédelem alapfegyverei a nagy hatótávolságú légvédelmi rakéta rendszerek, mint például a "Favorit" S-300PMU-2. De nem túl sokra mennének a velük szerves egységben működő rövid- és közép hatótávolságú rendszerek nélkül. A nagy hatótávolságú légvédelmi rakéták nagyon drágák, rakéták és bombák megsemmisítésére pazarolni ezeket ésszerűtlen és még veszélyes is. Az ellenség egyszerűen egy halom olcsó lőszerrel "túlterheli" a rendszert és áttöri a védelmi vonalat.
Ezért a "Favorit" mellé meg kell vásárolni a "Bük-M2E" közepes hatótávolságú, továbbá a "Tor-M2E" és az "Pancir-Sz1" légvédelmi rakétarendszereket. Ezek fedezik a katonai alakulatokat, repülőtereket és a nagy légvédelmi rendszereket. Érdemes áldozni a légvédelem automatikus ellenőrző rendszereire (ACS), telepített és mobil parancsnoki állásokra is.
Világos, hogy a feltételezett ország egész területét nem lehet teljesen lefedni, de ez nem is szükséges. A légvédelem a létfontosságú területeket, városokat, objektumokat: üzemeket, raktárakat, repülőtereket, katonai területeket és irányítási központokat fedezi. A gyéren lakott erdők, tundrák vagy falvak, sivatagi oázisok védelmének nincs értelme.
Légvédelem nélkül nem megy
Nincs megállás, az első után jön a következő: felderítés nélkül még a legjobb légvédelmi hálózat sem teljes. A felderítő vadászgép a légvédelmi rendszerek legmobilabb eszköze és a védelem legtávolabbi határát jelenti. Ezért van szükség olyan modern, többcélú felderítő gépekre, mint a Szu-35 nehéz vadászbombázó. Ha erre nincs pénz – akkor rendelkezésre állnak különböző kiépítésben a még mindig gyártásban maradt olcsóbb Szu-30 sorozat vadászgépei. Szerepelnek még Oroszország ajánlatában a MIG-35 és MIG-29SZMT könnyű harci repülőgépek is. Szükség van még harci-, szállító- és speciális helikopterekre, továbbá nagy hatótávolságú rádiólokációs felderítő repülőgépekre.
Tengeri fenyegetés
Nem szabad megfeledkezni a haditengerészetről sem. A flotta felépítéséhez nem feltétlenül szükséges egy csomó romboló, fregatt és repülőgép-hordozó. Inkább egy bizonyos szintű erővel kell rendelkezni, amely meggondolásra kényszeríti az ellenséget: nem lesz túl veszélyes a művelet? Ilyen fenyegetés aszimmetrikus eszközökkel hozható létre. Például, néhány divizió ”Basztyion” mobil hajók elleni rendszer megvásárlásával "Yakhont" szuperszonikus rakétákkal kiegészítve.
Ezen kívül beszerezhetőek a "Caliber-ME" (Club - M) mobil hajó-elleni rakétarendszerek. Ezekben különböző rakéták vannak, amelyek képesek hajók és tengeralattjárók, valamint a szomszédos ország ellenséges bázisainak megsemmisítésére. A közelmúltban mutatták be a nyilvánosságnak a rendszer konténeres változatát. Mostantól bármelyik, szabványos tengeri konténert szállítani képes pótkocsis vontató olyan 4 rakéta hordozójává válhat, amelyek 220-280 km hatótávolságban képesek elsüllyeszteni egy romboló vagy cirkáló hajót. Még veszélyesebb egy ilyen konténer az óceánokon ezerszámra megtalálható békés konténerszállító hajón...
Ha nincs erős flotta, akkor hatékony megoldás lehet a harci tengeralattjáró. És itt is van mit ajánlanunk - a 636M sorozatú nem nukleáris tengeralattjáró nagyon népszerű termék a vásárlók körében. Ezt is fel lehet fegyverezni torpedókkal, valamint a "Kaliber" rendszer különböző rakétáival.
Az élet drágább, mint a pénz
A szárazföldi fegyverkezés nem kerülhető el. Újra kell fegyverezni a szárazföldi erőket  T-90Sz tankok , BMP-3 gyalogsági harcjárművek , páncélozott szállítók, önjáró ágyúk beszerzésével. A kérdés megoldásának kiváló módja lehet a ”Szmerzs” (Tornado) nagy hatótávolságú nehéz sorozatvető és az "Iszkander-E" ballisztikusrakéta-komplexum. Szükség van még modern tank elleni rakétákra és kézi páncélelhárító fegyverekre.
A fenti rendszerek több milliárd dollárba kerülnek. De ennek alternatívája egy feldúlt ország több tízezer áldozattal. Úgy tűnik, hogy ennek elkerülése ennyi pénzbe kerül. A szemünk előtt lebeg Líbia példája.
Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a háborúban nem rakéták, repülőgépek, harckocsik, hanem emberek harcolnak. Győzni csak az eladó ország szakemberei által kiképzett, és a megvásárolt technikát jól kezelő, ahhoz értő tisztek és katonák lesznek képesek. Ahelyett, hogy a technika a bázisokon rozsdásodjon, rendszeres képzések és hadgyakorlatok kellenek. Fontos, hogy a tisztek és tábornokok ne sablonosan gondolkodjanak és legyenek képesek extrém helyzetekben is a harci eszközök megfelelő bevetésére.
Jaroszlav Vjatkin - Argumenti.ru

Katonadolog...

Napok óta nincs vegyi-permetezés, ami azt jelenti, hogy egyrészt a nagyfejűek nyaralnak, de "szükség van aszályra", hogy a közelgő kataklizma idejére ne maradjanak jelentős élelmiszer tartalékok. A hőség amúgy is szedi szívbeteg, keringési zavarokkal küszködő áldozatait. Közben "az idő halad, a becsület fogy"! Főleg ami a katonákét illeti. Kiszivárgott az amerikai hadsereg rendőri feladatok ellátásához 2006-ban kiadott kézikönyve. Sajnálatos módon, az USA által alkalmazandó eszközök és módszerek egybe esnek az EU, az EKB 2010. februárjában kiszivárgott tervezetének harmadik pontjával, a katonai irányítás európai bevezetésével, és az ESM tényleges célkitűzéseivel. A "kézikönyv" felvázolja, hogyan kell katonai eszközöket alkalmazni a hazai zavargások elfojtására. Miként kell a lőfegyvereket lefoglalni, sőt megölni az állampolgárokat tömeges állampolgári engedetlenség esetén. A mentett dokumentum: http://hungarianrealnews.com/images/news/USAMPS-CivilDisturbanceOps.pdf

A 115 oldalas dokumentum az "önálló tanulás" érdekében készült az amerikai hadsereg katonai rendőrsége számára (School Fort McClellan). Világossá teszi, hogy a kézikönyvben leírtak egyaránt vonatkoznak a "Conus" és az "OConus", vagyis az Egyesült Államokon belüli és az azon kívüli Egyesült Államokra. Ebből érthető, hogy a "kívüli" gyakorlatilag az USA fennhatósága, gazdasági és pénzügyi terrorja alatt tartott országokra, és az EU-ra is értendő. Az európai ESM-rendszer, az EKB 2010. elején kiszivárgott tervezetésnek, "a katonai irányítás bevezetésére" vonatkozó, tagországokra irányuló utasításának végső stádiuma, ami megelőzi a katonai irányítást. Az EU már csak formális szerveződés, mert vezetői, Rompuy, Barroso, és a tagországok kormányai, elárulták és kiszolgáltatták országaikat az amerikai, főként zsidó "befektetőknek", aki gazdasági zsarolással uralkodnak Európa jelentős része felett.

A dokumentum felvázolja hogyan kell katonai eszközöket használni, hogy segítsék a helyi és állami hatóságokat a zavargások megfékezése érdekében. Hogyan állítsák helyre az általuk hozott törvényekre hivatkozva azt a "törvényes rendet", amit az állampolgárok elnyomása érdekében hoztak. Hogyan kell tömeges zavargások kitörése esetén intézkedni, egy kinyilatkoztatott statárium esetén.
Itt megemlíteném a magyar vonatkozású kérdést is, hogy ki mit olvasott el a népszavazás és nemzetgyűlés által nem megerősített, saját hatálybaléptetését, egy általa hatálytalanított illegitim alkotmány rendelkezéseire hivatkozva magát legitimizálni akaró FIDESZ-KDNP alkottákolmányból. A "katonai irányítás" kifejezés túl gyakran bukkan fel benne!

A "kézikönyv" elsődleges funkciójaként a "jogosulatlan összejövetelek" szétverését, a zavarokat megelőzendő járőrözést, és a törvénytelen cselekmények megakadályozását állítja központba. Útlezárások létrehozása, tömegoszlatási eszközök alkalmazásával, és a "foglyok feldolgozása" internáló táborokban a hadsereg irányítása alatt (az USA-ban az US Army FM 3-19,40). Az "újrabeilleszkedési" műveletekkel felvázolja tennivalókat is. A "kézikönyv" 20. oldala leírja a "halálos erő" alkalmazását a "disszidensekkel" szemben. Zavaróan világos az irányelv, hogy akár "figyelmeztető lövés nélkül". A kézikönyv tartalmazza a listát a "lázongók" vagy "tüntetők" ellen alkalmazható fegyverekről, beleértve az "antiriot gránátokat", és természetesen a "nem halálos" fegyvereket és vízágyúkat is.
Külön kitér a hadsereg kémkedési, információgyűjtési, disszidens azonosítási feladataira, valamint a tömeg ügynökökkel történő ellenállás csökkentési módszereire. Ide tartozik a lőfegyverek felderítése és begyűjtése is. Korlátozásokat hozhat a fegyverek értékesítéséről, átruházásáról, és a veszélyes anyagok birtoklásáról, mint a benzin, lőfegyverek, lőszerek, robbanóanyagok, mindezekkel "segítve" az erőszak minimalizálását, legalábbis ezt állítják a 40. oldalon. A kézikönyv hangsúlyozza, hogy a csapatok tegyenek meg mindent, "hogy ne jelenjenek meg, mint egy megszálló idegen erő". A nyújtandó kép szerint azt kell mutatniuk, hogy egy fegyelmezett, jól szervezett erőről van szó, melynek egyetlen feladata, hogy segítsen helyreállítani a törvényes rendet minimális emberélet-veszteséggel.

Ez a 115 oldalas kézikönyv sokkoló új betekintést jelent. Az amerikai hadsereget fogják használni a hazai erőszakosan elfojtandó zavargások nyomán a teljes gazdasági összeomlás vagy egyéb nemzeti segélyhívás esetén. Előkészületek akár az USA-ban, akár Európában is évek óta folynak. Európában az European Gendarmerie Force alakulatai, az USA-ban a 2008-ban Irakból hazatérő csapatok "hazai járőrökként" nyújtanak segítséget a zavargások megfékezésben, és a tömegoszlatásban. Ez a létszám akkor 200.000 fő volt az USA-ban. Az US Army War College stratégiai intézete arra figyelmeztetett, hogy az Egyesült Államokban tapasztalható tömeges zavargások nyomán egy sor olyan válság törhet ki, amely úgynevezett "stratégiai sokkot" okozhat.
Nathan Freir alezredes, hozzáteszi, hogy a katonai erő szükséges lehet elfojtani a "céltudatos hazai ellenállást".

A röviden Rex 84 (Readiness Exercise), 1984-ben alakult azzal az ürüggyel, hogy megakadályozzon egy "tömeges" illegális idegen átkelést Mexikóból. Az Irán-Contra meghallgatások alatt 1987-ben azonban kiderült, hogy a program egy titkos "forgatókönyvet és támogatását" tartalmazza a szövetségi kormány által kidolgozva, hogy felfüggeszthessék az alkotmányt, bejelenthessék a statáriumot, katonai parancsnokokat rendelve hozzá, hogy átvehessék az állami és a helyi önkormányzatok irányítását, lefoglalják a fegyvereket.

Sok amerikai és hamarosan egyre több európai is most válik dühös forradalmárrá, eredményeként az Obama-adminisztráció, a washingtoni törvényhozás, valamint az eddig kialakult, és kialakítás alatt álló európai terror-rendszer miatt.


Tulok