2012. január 9., hétfő

A veszélyes kutyák ebadója

Az érvénybe lépett rendelet szerint a veszélyes kutyák ebadója az alap hatezer helyett húszezer forint. Emellett a veszélyes kutyát kötelező ivartalanítani, valamint mikrochip-pel megjelölni (ez utóbbi újabb 3500 forint, ami az állatorvosok szerint épphogy fedezi a költséget). Továbbá tilos az ilyen kutya versenyeztetése, kiállítása, országból kivitele, és figyelem: őrző-védő feladatokra képzése.
Ez akkor válik igazán érdekessé, ha tudjuk, mi minősül veszélyes kutyának. Ezeket az információkat persze véletlenül sem egy hírben közlik. Józan ember azt gondolná, hogy mondjuk, a harci kutyákat sorolják ebbe a kategóriába (a korábbi, egyszerűen kijátszott pitbull törvény persze megszűnt), vagy valamilyen komoly kritériumok alapján döntenek.
A törvény szövegét nem mellékeljük, inkább egy szakmai véleményt erről. Az állatorvos szerint ez a gyakorlatban a következőképpen működik. Ha a kutya kétszer megharap valakit (akár véletlenül, játék közben), veszélyes eb. Tehát ha az ujjunkba kap a kutyánk véletlenül az orvosnak semmiképpen se mondjuk ezt írja be az ellátó lapra, ha nem akarunk rosszat kutyánknak – és pénztárcánknak.
Ha a kutya megölte mondjuk a szomszéd macskáját, veszélyes eb. (Lesz majd ebből is egymás feljelentgetése!) De ha éppen a kirendelt „szakértőnek” nem tetszik a jószág, mert mondjuk, rámordul: veszélyes eb.
Összességében tehát a házőrző, vagy kifejezetten őrző-védő szolgálatot ellátó ebeket sürgősen le kell szoktatni az agresszív viselkedésről, hogy véletlenül se lehessen feltételezni, hogy „gond van a pszichikai állapotával”. Jó lesz, ha sürgősen leszoktatjuk őket az ugatásról, vicsorgásról, ne adjisten arról, hogy megharapják a portánkra bemászó cigánygyereket. A „Harapós kutya!” tábla pedig felér egy beismerő vallomással!
Ezeket a pszichikailag elvetemült, harapós ebeket pedig a törvény szerint elzárva kell tartani (a törvény a kennel méretét, anyagát, annak vastagságát, lyuksűrűségét is pontosan előírja), a nyakába pedig veszélyes eb feliratú táblát helyezni (a tábla méretei szintén előírás szerint). Legpraktikusabb, ha a „Harapós kutya!” táblát leszedjük a kapuról – úgysem kóricálhat szabadon a portán az eb – és az elzárt kutya nyakába akasztjuk. Arról nem rendelkezik a törvény, hogy értéktárgyainkat elhelyezhetjük-e a kennelben, esetleg a kutya mellé költözhetünk-e mi is, vagy minden mozdítható rakjunk inkább rögtön ki a kapu elé, és kössük fel magunkat – mondjuk a kennelben?
Még egy apróság: a veszélyesnek minősülő ebet csak 18 éven felüli, erkölcsi bizonyítvánnyal (!) rendelkező személy sétáltathatja. Nos, kíváncsian várjuk, hogy ennek kapcsán eltűnnek-e az utcákról a harci kutyákkal grasszáló, azokat lopott tacskókon „edzető” cigánykölykök?
Bánfalvi Béla

Jön a 450 ezres szabálysértési bírság: Mobilozás öv nélkül? 225 ezer!

Április 15-től rossz világ jön a szabálysértőkre: bizonyos esetekben csaknem félmilliós pénzbüntetés vagy kilencven nap elzárás is kiszabható. Szinte jobban jár, aki kisebb bűncselekmény miatt bíróság elé kerül, mert ott sok mindent meg lehet úszni felfüggesztett börtönnel is.
Aki a szálló helyett az utcát választja, 225 ezret fizet. A hajléktalanok már 2011 novemberében is demonstráltak az új szabálysértési előírások ellen.
Akár kilencven napra rács mögé kerülhet, illetve 450 ezer forintnyi pénzbírsággal sújtható az a személy, akit egyszerre egynél több, elzárással is sújtható szabálysértés miatt vonnak felelősségre. Az új, április közepétől hatályos szabálysértési törvény a Magyar Közlöny legutóbbi számában jelent meg.
Ez minden eddiginél súlyosabb szankció, és a majdnem félmilliós büntetésért vagy három havi „börtönért” nem is kell túl nagy balhét csinálni: elég, ha valakit két alkalommal kisebb, akár pár száz forintos kárt okozó bolti lopáson érnek. De két kocsmai balhé következménye szintén könnyen ez lehet, és kilencven napra fogdába kerülhetnek azok az örömlányok is, akiket többször rajtakapnak azon, hogy tiltott helyen árulják magukat.
Amúgy nincs az a bíróság, amelyik ötvenezer forintos lopás miatt – ez lesz a bűncselekményi értékhatár áprilistól – végrehajtható szabadságvesztést szabna ki. De még azt sem nagyon szokták becsukni, aki egy kocsmai verekedés során betöri a cimborája orrát.
Olcsóbban megússza, aki nagyobbat üt, és bíróság elé kerül?
Az öv nélkül mobilozás 225 ezer forintba fáj a sofőrnek
Valamivel jobban járnak azok, akik elzárással nem fenyegetett szabálysértéseket követnek el „halmazatban”: esetükben csak a pénzbírság felső határa emelkedik másfélszeresére. Egy nem túl életszerűtlen példa: egy autós nem csatolja be a biztonsági övét, ráadásul kézben tartott mobilon beszélget. A büntetése 225 ezer forint lehet.
De nézzük a büntetési tételeket sorban. A helyszíni bírság maximuma a jelenlegi húszezerről ötvenezerre nő, még szerencse, hogy az új törvény szerint a büntetést kártyáról is ki lehet fizetni – feltéve, hogy a rendőr zsebében ott lapul egy banki terminál.
Az elzárással nem sújtható szabálysértéseknél, amennyiben nem sikerül az ügyet a helyszínen lezárni, maximum 150 ezer forintos pénzbírságot szabhatnak ki. Háromszázezer viszont a határ, ha az elkövetőt elzárással is sújthatnák. Ilyenkor alapesetben a fogdabüntetés legfeljebb hatvan, fiatalkorú esetén harminc nap lehet.
Ez utóbbi körbe tartozik egyebek mellett a kis értékű lopás, csalás és rongálás, a magánlaksértés, az önkényes beköltözés, a rendzavarás, a garázdaság. De ugyanennyit kaphat az is, aki polgárőrnek adja ki magát, gárdistaként masírozik, esetleg úgy ül volán mögé, hogy korábban eltiltották a vezetéstől.
A visszaesők retteghetnek: nő a büntetés, javul az adatbázis
Amennyiben egyszerre több szabálysértés miatt is eljárás indul, a büntetési tételek emelkednek. Így lesz a 150 ezerből 225 ezer, a háromszázezerből 450 ezer, a hatvan napos elzárásból meg kilencven nap. De a „visszaesők” is retteghetnek. Akit hat hónapon belül másodjára sújtanak helyszíni bírsággal, az ötvenezer helyett hetvenezres büntetésre számíthat. Annak érdekében, hogy ez a gyakorlatban is működjék, igen részletes nyilvántartás jön létre.
Még rosszabbul járhat, akit két éven belül legalább három szabálysértési eljárásban marasztalnak el. Amennyiben a harmadik ügyben elzárásnak van helye, a fogdabüntetés felső határa 75 napra nő, ám a notórius szabályszegőt akkor is hatvan napra rács mögé dughatják, ha kizárólag pénzbüntetés lenne kiszabható.
Vagyis: amennyiben valakit két esztendő alatt három jelentéktelen közlekedési szabálysértésen érnek, elvileg mehet a rács mögé. Könnyen lehet, hogy a gyakorlatban is.
Naponta ötezer forintért választható az elzárás
A pénzbírságot egyébként érdemes lesz komolyan venni, mert aki nem fizet, azt szinte automatikusan becsukják. Minden ötezer forint egy napot jelent, tehát egy százezres bírság húsz nap fogdát „ér”. A büntetést azonban közérdekű munkával is meg lehet váltani, és ekkor ötezer forintonként hat órát kell teljesíteni. Erről a lehetőségről a hatóságnak kötelező tájékoztatást adnia, és az állami foglalkoztatási szervnek megfelelő munkát is kell biztosítania, ha valaki inkább ezt vállalja.
Akit elzárással büntethető szabálysértés elkövetésén tetten érnek – illetve két napon belül elfogják –, azt a bírósági határozat megszületéséig, de legfeljebb 72 órányi időre őrizetbe vehetik. De ha az első fokon hozott verdikt – például az elkövető fellebbezése miatt – nem lép hatályba, az ilyen őrizet még további tíz napig tarthat.
A szabálysértési eljárást általában harminc – kivételesen, a bonyolultabb ügyekben hatvan – nap alatt kell majd lefolytatni. A szoros határidő betarthatóságát szolgálja, hogy aki nem fizeti ki a helyszíni bírságot, annak azonnal átadják a szabálysértési hatóság legkésőbb öt napon belüli időpontra szóló idézését. Az invitálásnak pedig érdemes lesz eleget tenni, mert ha valaki nem megy önként, a saját költségén elővezetik. Ennél a taxi is olcsóbb. Amúgy mindenkinek fel kell készülnie arra is, hogy a büntetés mellé kiszámlázzák az eljárás költségeit.
A megyei kormányhivatalok veszik át a feladatokat
Áprilistól változik az eljáró hatóságok köre is: általános szabálysértési hatóság az önkormányzati jegyző helyett a megyei kormányhivatal lesz. Lehet tehát majd jó messzire utazni. Amikor viszont elzárás kiszabásának van helye, mindig a helyi bíróság jár el, az esetleges fellebbezésekről pedig a megyei bíróságok – új elnevezéssel törvényszékek – döntenek.
Egyes ügyekben – ilyen többek között a tulajdon elleni szabálysértés – a rendőrség jár el, míg például vámszabálysértés esetén a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az illetékes. Helyszíni bírságot viszont az állami szervezetek ennél lényegesen nagyobb köre szabhat ki, így a katasztrófavédelem, a közlekedési hatóság, a közterület-felügyelet, sőt a természetvédelmi őr, a halőr, az erdő- és mezőőr is.
Jó hír viszont, hogy májusig valamennyi önkormányzatnak vissza kell vonnia a helyi szabálysértésekre vonatkozó rendeletét. Így biztosan nem fordulhat elő, hogy valaki azért fut bele valamilyen szabálytalanságba, mert nincs tisztában a helyi viszonyokkal, hiszen minden jogellenes cselekményt egyetlen törvény tartalmaz. Másfelől a helyhatóságokat megfosztják attól a lehetőségtől, hogy a körülményeket ismerve maguk alkossanak szabálysértési tényállást.
Büntetlenül lehet viszont nemesi címet hazudni
Az elsősorban a hajléktalanokat érinti, hogy az életvitelszerű közterületen tartózkodás miatt nem lehet bírságot kiszabni, ha az önkormányzat nem teremti meg a hajléktalanellátás szervezeti feltételeit. Ha azonban van a településen valamilyen szálláslehetőség, a „visszaesőket” akár 225 ezer forintra is megbüntethetik, vagy mehetnek hatvan napra a rács mögé.
Érdekes ugyanakkor, hogy miközben az új törvény látványosan „bekeményít”, néhány szabálysértés kimaradt a jogszabályból. Lehetséges persze, hogy ezeket másutt majd visszahozzák, de egyelőre úgy tűnik, nem lesz büntethető, aki megsérti a fellobogózás vagy a nemzeti gyász szabályait, aki letépi a hatóság hirdetményét, jogosulatlanul nemesi címet használ, tiltott helyen fürdik, kontárkodik, szabálytalan marhalevelet állít ki vagy nem tesz eleget polgári védelmi kötelezettségének.

(NOL/TMRSZ)

Romastratégia a valóság tükrében

Minden valamirevaló nagy reménységű remekmű reflektorok fényében, kattogó fényképezőgépek között készül, iszonyú csinnadrattával! Nagy befektetés volt ez mindig! Nekünk is, kik itt lentről nézzük, hogy mit tartalmaznak a sorozatos tervek, csak a kiadási oldalról!
Mit értek el eddig a stratégák 2005-től máig.
- elnevezték a művet! „Roma Integráció Évtizede Program”-nak, 2005-2015 között hozzák az áldozatokat, a mélyszegénységben élők felemelésére, nemcsak a romák körében, hanem minden hátrányos helyzetű érdekében. Mindezt az Évtized Nyilatkozata pecsételi meg!
Hétköznapi valóság: egyre nő a szegénység és a kilátástalanság,
- megegyeztek, hogy harcolnak a diszkrimináció ellen, és ezt megígérték az Évtized Cselekvési Tervében! Azért ez, igen nagyszabású tervnek tűnik! Része még a folyamatos statisztikakészítés, természetesen valami biztonságos kellemes helyen.
Hétköznapi valóság: támogassunk minden roma ötletet, arról készítsünk statisztikát, ami a papíron van bent, és nem az utcán, és akkor szép lesz!
- szóltak másoknak is, hogy jöjjenek, mert jó az üzlet, óriási a terv, tehát meghirdették a szobában az Évtized Programját nemzetközi szinten! Elutaztak és ott szentesítettek, és politikai akarattal is megerősítették a Nagy Közös Papírt, ami felgyorsítja a folyamatokat!
(Lehet, hogy részecske gyorsítóval vonták be, mert az atomfizikusokat is beszervezték)
Hétköznapi valóság: egyre gyorsabban szaporodnak az általuk elkövetett lopások, gyilkosságok, egyre kegyetlenebb módon.
„A szobában, itt benn”, alkottak még egy bizottságot, biztos, ami biztos! Ez a Nemzetközi Irányító Bizottság a legfelsőbb konzultatív, tervezési és döntéshozó, irányító testülete, a mi Roma Integrációs Évtizedünknek! Minden cselekvési tervben segítséget nyújtanak és beszélgetnek a Roma Oktatási Alap vezíreivel. Mindenféle módszereket dolgoznak ki.
Hétköznapi valóság: a romák módszeresen lopnak továbbra is, viszont van neki nemzetközi kerete!
- a nagy Nemzetközi Irányító Bizottságnak szükségeltetik munkáját segíteni, ezért az Évtized Program létrehoz egy Titkárságot! A Titkárság megszervezi az üléseket.
Ennek az évtizedes programnak vannak céljai, meg is határozták!
- nagyon gyorsan integrálják a romákat a társadalomba és a gazdaságba.
- hozzájárulnak a romákról alakított kép pozitív átalakulásához!
Hétköznapi valóság: többségükre nem jellemző, hogy azonnal fegyelmezett munkaerővé akarnának válni, s elementáris szellemi változás állt volna be köreikben. A gazdaságba ugyanazzal a hévvel integrálódtak, mint a társadalomba, míg a végén elment a kedve a falun élőknek, hogy nekik veteményezzenek.
A pozitív kép alakításán törvényeikkel és pozitív diszkriminációjukkal viszont, sokat lendítettek! Ha visszaadod a pofont, rasszista vagy! Ha nevén nevezed őket és tetteiket, elítélnek, azért remélem, mindenki becsukta a szemét, és ha magyar állampolgárságúnak nevezzük az elkövetőt pusztán, akkor nem asszociál a gyökerekre és származásra, mert árt a statisztikának! Így, ezzel az összefogással sikerül kialakítanunk a pozitívabb képet!
- ők, pedig elutaztak megint valahová, ahol megállapodnak, hogy összhangot fognak kovácsolni a belső tervek és a nemzetközi tervek között! A monitorokon, pedig ellenőrzik, hogy milyen folyamatban vannak a tervek a papíron!
- az egész országgyűlés lelkesen szavazza meg a fantasztikus tervek megvalósítását, így hát a Nagy Tervet kis tervekre osztják! Jusson már mindenkinek valami!
- és akkor kiadják a Nagy Stratégiai Tervhez a kormány intézkedési terveit. Ez már a Tervek Terve!
- kiválasztanak a Nagy Tervből legfontosabb terveket! Oktatás, lakhatás, foglalkoztatás, egészségügy. A legfontosabbakhoz még választanak kisebb fontosakat is, ezek: egyenlő bánásmód, kultúra, média és sport. Ehhez raknak még célokat, feladatokat, mutatókat, intézkedéseket.
Hétköznapi valóság: ugyanakkora a tőlük való rettegés foka, érezhetően nem változott semmi, mert 2012 van, és 2015-ben meg már be is fejeztük, és 2005 óta tart!
Elnökségünk alatt elért eredmények:
- meghívtak új országokat, hogy tegyék magukévá a Nagy Tervet!
-a résztvevő országoknak javasolták, hogy alkalmazzák az esélyegyenlőség-elvű támogatáspolitikát. 

2011-2020-ig következő új stratégia
Ennek is van neve! Nemzeti Társadalmi Felzárkózási és Roma Stratégia!
Van neki négy fontos területe: lakhatás, egészségügy, foglalkoztatás, oktatás. Úgy látszik, újra nekifutnak. Létrehoztak egy Roma Koordinációs Tanácsot!
- az egészségügy keretében 2000 szociális asszisztenst akarnak képezni a roma nők közül, és ezt úgy értelmezhetik majd a romák, hogy valakit azért képeznek közülünk, hogy velünk foglalkozzanak majd. Sajnos, arról nincs statisztika, hogy a roma lakosság is így érzi-e vagy nem érdekli, vagy röhögnek majd azokon, akik asszisztensként 70-80000Ft-ért heti 40 órában dolgoznak.
- ennek a tervnek nagysága abban áll, hogy eddig egyetlen uniós ország sem fogadott el olyan roma keretstratégiát, amelyik az EU roma stratégiai rendszerébe illeszkedik! 
Ezt a különleges tervet, ezért egy különleges helyen fogadták el, az Azori- szigeteken.
(Az urak az utat szakmailag indokoltnak tartották, mert a nagyszabású tervhez, méltó helyet kell választani!) A nagy felháborodás miatti ijedtükben a fejenként majdnem 200000Ft-os útiköltséget felajánlották gyermekvédelmi intézményeknek!
A felzárkóztatási politika fontos feladata a szegénység okainak megszüntetése!
Hétköznapi valóság: ez a mondat, mióta létezik szociológia, azóta ül a könyvekben, mint vezérgondolat, minden vizsgatétel érinti e mondatot! Szeretnék látni egy mélyszegényt, akit személyesen is megérintett valaha, sőt, egyenesen felemelkedett a mélyből, szeretnék látni olyat, ahol nem a mondatot érintik!
Itt is mindenki elkötelezte magát, szentesítettek, megfogatták, hogy módszeresen áttekintenek mindent, és terveket készítenek!
Feltett szándékuk, hogy megváltoztassák a romák gondolkodását! Ezt az oktatáson keresztül fogják megvalósítani! Azaz, 3 éves kortól kötelező az óvoda, iskola, ráébreszteni a romákat, hogy milyen nagyszerű a kultúrájuk és a történelmük!
Hétköznapi valóság: eddig is jártak óvodába, iskolába, esélyegyenlőség címén megverték, megfélemlítették a tanárt, ha nehezen viselte változatlan viselkedésüket. Nagyszerű történelmük során: ezt nem kellene kitalálni előbb? Semmiről nem tudok, se hőstett, se király, se feltaláló, történelemkönyvekben sem tesznek róluk különösebben említést, a legtöbb, ami olvasható, hogy voltak olyan csoportok, akik űztek egy mesterséget, mondjuk teknővájó. Erre ráébresztem őket, mert az egész társadalmat be kell vonni a Nagy Tervbe!
Hallottam már autentikus cigányzenét, tetszett is, de nem ez a jellemző, inkább az ocsmány, agresszív cigány rap a menő a megváltoztatandó gondolkodásúak körében.
A tervben megállapították: a romák társadalmi kizáródása mind a mai napig a kölcsönös bizalmatlanság, az agresszió, az előítéletek állandósulását, a biztonságérzet csökkenését eredményezte.
Hétköznapi valóság: a kizáródás nem egy külső gonosz erő következménye! Ebből a társadalomból senki sincs kizárva, aki emberien viselkedik, megbízhatónak bizonyul, s hasonló értékrend szerint éli mindennapjait. Erre bizonyíték, hogy aki így viselkedik, azokkal egy munkahelyen békésen dolgozunk együtt, holmi megkülönböztetéseknek még a csírája sem merül fel senkiben! Kölcsönös bizalmatlanság: ha azt hallom hetente megölte, agyonverte, ellopta, bizalmatlanná válok. Ha a buszra felszállva, lökdösődik, ordibál, köpköd, bizalmatlanná válok.
A biztonságérzet csökkent! Kié? Ezt elfelejtetté kifejteni, pedig annyit írnak a Nagy Tervekben, hogy győzni nem lehet az elolvasását!
A munkaerőhiányt a romákkal kell megoldani! Akkor én most elmegyek munkanélküli segélyre, nem bánom cseréljünk, adjunk esélyt! Az ország már úgyis annyira romokban hever, hogy nem oszt, nem szoroz, ha stratégiailag ezt 5 évre bevezetjük, aztán a végén monitoringozzuk a fejlődést! Megnézzük tudnak-e még fizetést emelni a Nagy Terv megalkotói maguknak, el tudnak-e menni szakmailag valamelyik szigetre szentesíteni?
A Terv összhangban áll a nemzetközi politikával, az uniós politikával, a társadalompolitikával, a szociálpolitikával, szakpolitikával, csak velünk nem, akik nap, mint nap találkozunk velük, akik kínlódunk velük az iskolában, az óvodában, a szomszédunkban, az utcán!
Az elmúlt évek roma politikájának értékelése igen nehéz, mert nem állnak rendelkezésre azok az adatok, amelyekből megállapítható lenne, hogy a romáknak szánt programokból és pénzekből mennyi jutott el a célcsoportokhoz! Hát, hová lettek? Csak nem elvesztek, a statisztikák, a folyamatos ellenőrző bizottságok, beszámolók között? Holott minden tervben oldalakon keresztül foglalkoznak vele!
Arról nem is beszélve, hogy az Állami Számvevőszék megállapította, hogy a rendszerváltás óta megsokszorozódott a támogatás, a programok, pedig egyre komplexebbek!
Csak az volt a baj, hogy a kormányzati koordináció hagyományos eszközei nem voltak alkalmasak az átfogó kormányzati programok hatékony menedzselésére!
Természetesen az összes eddig terv is ugyanazzal az átfogó, átütő erejű, ezer dokumentummal készült, egyre átfogóbb és egyre összehangoltabb volt! Ezer fotó készült kézfogásokról, aláírásokról, szentesítésekről!
Mi, pedig küzdünk tovább a hétköznapokban, az iskolában, az utcán, városon és falun, míg ők szakmailag a napsütésben elfogadják a soron következő Nagy Stratégiai Tervet, majd ciklusuk lejártával, szépen visszavonulnak jó pénzért, otthagyva nekünk a gyönyörűen bekötött Nagy Terveket!

Miért használhatatlanok az ezer oldalas dokumentumok?
Egyetlen tervezet sem foglalkozik, az ő hozzáállásukkal. Minden program úgy van szerkesztve, mintha a mi hibánk lenne az ő helyzetük. Az igazán vaskosra megírt megvalósítandó célokban, összesen két halvány utalás található: kölcsönösség elvén kell működnie, szemléletváltásra van szükségük.
Ez jóindulattal úgyis magyarázható, hogyha adunk nekik, akkor bizonyítaniuk kell, hogy érdemesek rá, a másik, ne a lopás legyen életük fő célja.
Az ő felelősségükről soha, sehol egyetlen szó sem esik! Az élet példái, pedig azt mutatják, hogy bennük még a betyárbecsület sincs meg! Amíg adsz egy pohár vizet, elviszi a pénzed!
Akkor milyen kölcsönösség elvén kell működnie a programoknak?
Egyetlen ilyen tervezet nem tartalmazott még olyan passzusokat, hogy milyen elvonásokkal, szankciókkal jár, ha hatástalanok az erőfeszítések? Készítenek egy új, pokoli sok pénzbe kerülő Nagy Tervet? Milyen garanciákat adnak nekünk, a társadalomnak, akik valójában vesződünk velük és öntjük a pénzt a megmenthetetlennek tűnő cigányságba évtizedek óta?
Számomra az egyetlen garancia az lehetne, ha csődöt mondanak, a lakosság saját módszereivel oldhassa meg a problémát!
Felelősséget a programok készítői sem vállalnak, mi, akik nemcsak anyagilag finanszírozzuk ezeket a hangzatos terveket, mi nem kérhetjük számon a sikertelenségeiket, se tőlük, se a romáktól?
A múlt és jelen tervei, mind ugyanazok, és évek hosszú sora a tapasztalat, hogy nem használ! A megmentő programba nem illik szankciókat alkalmazni az, rasszizmus!
Úgymond büntetés, akkor foganatosítható, ha lop vagy öl valaki. Ez viszont náluk nem hatásos, mivel az olyan hímnemű, aki nem ült börtönben, az nem férfi! Ahol a börtön sikk, ott az, nem büntetés!
Az össznépi felhívások kormányaink részéről annyi, hogy be kell fogadni őket, nem szabad elítélni, nem szabad szigorúan fellépni a velük szembeni védekezésben!
Erre a lóra ők, boldogan felülnek és, mint a sáskák pusztítanak mindent, mi útjukba kerül! Nekik ezek a programok annyit tesznek, azt csinálunk, amit akarunk, ezek úgysem tehetnek semmit velünk szemben, mert akkor rasszistát kell csak kiáltanunk, és rögtön megoldódik minden!
Mi lenne hatásos?
Ha a lakosság arra kapna felhatalmazást, hogy védekezhessen azokkal szemben, akik nem fogadják el a normális emberi szabályokat! Ha sorfalat kell állni a falu házai előtt, akkor tegyék, ha el kell keríteni őket, tehessék! Ez, pedig nem jelent tömeggyilkosságokat, sem rasszizmust, ez szimplán egy határozott nevelési stratégia!
Szép szó, programok, iskola, nem működik, lássák be! Végigvittük mi már a Nagy Tervek sokaságát, nem került ki több iskolázott, művelt ember soraikból, mint a programok előtt, nem tolonganak a munkahelyek előtt, semmilyen szemléletváltást nem éreztek szükségesnek!
30-40 évvel ezelőtt is úgy ismerték a cigányságot, hogy nem szeretnek azok dolgozni! Van egy-két rendes, de a többség, az csak a bajnak van. Ebben az időben a rasszizmus, meg integráció nem voltak ismert szavak, falun, biztos, hogy nem! Ők egyszerű tényeket állapítottak meg, abból, ami a szemük előtt volt! A nagy programok, nemhogy nem változtatták meg a szemléletüket, hanem sokkal, de sokkal agresszívabbak lettek!
Ha ezek a drága integrációs programok ennyire sikertelenek, akkor a kormánynak kell szemléletet váltani, és felhagyni a működésképtelen toleranciával! A társadalomból való kiközösítésnél nincs rosszabb, a börtön sem ér fel azzal. Aki ki van közösítve, mindenfelé ellenállásba ütközik, az előbb-utóbb rákényszerül a szemléletváltásra, mert nélkülünk, a mi segítségünk nélkül, elveszett emberek. Akár még olyan tekintetben is, hogy nem tud lopni, mert minduntalan pár jól irányzott pofonba botlik! Abba nem hal bele, de tanul a saját bőrén, ennél hatásosabb nem létezik! Ez nem anarchia, hanem a rendhez vezető út! Munka van az országban, pénz is, például a Nagy Tervek kapcsán leakasztható horribilis összegek fizetésként is tudnának funkcionálni, ha nem tetszik a szemétszedés és egyéb hasonló munkák, majd kénytelen tanulni, de a lopásról, ölésről le kell szoktatni őket, ahhoz viszont a rendőrség, meg büntető törvénykönyv, programok édeskevesek önmagukban!
Viszont, ha össznépi nevelésben részesülnének, kénytelenek lennének szép lassan valami más irányba mozdulni, bizony, bizony, a kényszer nagy úr lehetne!
Pilisi Zsálya

20 milliárd EURO

A kormány 20 milliárd euró nagyságrendű IMF kölcsönfelvételre készül. Ez 20 x 320 milliárd forint, azaz 6.400 milliárd forint, mely a duplája a magánnyugdíj-pénztárak pár hónapja államosított vagyonának (aminek már csak a hűlt helye van meg). A 6.400 milliárd forintos új kölcsönfelvétel azt jelenti, hogy minden magyar állampolgár adóssága 640.000 forinttal megnövekszik, és így az egy főre eső adósság meghaladja a 4 millió forintot, melynek a kamatai is évi 400.000 forint körüli összeget jelentenek. Az eddig felvett kölcsönök visszafizetése sem lenne lehetséges az új kölcsön felvétele nélkül, így egy olyan adósság-spirálba kerültünk, melyből nincs kivezető út. Mert ha az eddigi adósságainkat sem tudtuk törleszteni, akkor miből tudnánk a megemelkedett adósságunkat? Újabb kölcsönökből? Ki és mekkora kamatra ad kölcsönt egy olyan országnak, melynek nincs fedezete és a - zsidó szóval fogalmazva - 'bóvli' kategóriába sorolták a gazdasági elemzők? A kölcsönadóknak nincs kidobni való pénzük, ezért annak, aki valamilyen fedezetet nem tud felkínálni, kölcsönt nem adnak. Milyen fedezetről lehet szó hazánk esetében? Állami vagyon nincs, az adókból, illetékekből, büntetésekből befolyó összegek az eddigi kölcsönök törlesztésére sem voltak elégségesek, mert az állam működésének biztosítása is egyre nagyobb összegekbe kerül, és nincsenek új értékteremtő létesítmények. Magyarország egyetlen megmaradt kölcsönfedezete a föld.
A kölcsöntárgyalások nyilvánosságra hozott részletei mindennek nevezhetőek, csak valóságosnak nem. Porhintés a tömegek szemébe, de a lényeges kérdéseket hétpecsétes titokként elzárják még a bennfentesek elöl is. Ennek ellenére aki egy cseppnyi logikai érzékkel rendelkezik, pontosan ki tudja számítani a lehetséges kölcsönszerződés feltételeit. Már csak azért is, mert olyan szűk kényszerpályán mozog a kormány, ami nem tesz lehetővé többféle kombinációt és megoldást. A kormány a kölcsönfelvételek során most először tanúsított némi ellenállást a kölcsönadók elvárásaival szemben. Harminc év alatt. Mi lehet ennek az oka? Nyilván olyanok az elvárások, melyeket az Orbán kormány nem akar teljesíteni, vagy legalább egy enyhébb formában akar elfogadni. Mi lehet ez az elvárás?
Más nem lehet, csak az utolsó nemzeti vagyonunkra, a földünkre terhelése a kölcsönöknek. A magyar föld döntő többsége magántulajdonban van, ezért csak olyan műveletek során lehet megszerezni, melyek rendkívül erkölcstelenek, és ezért érthető a kormány ellenállása az IMF elvárásokkal szemben. Ha a magyar gazdáktól megvonják a földalapú és más támogatásokat, ráadásul hasonló nagyságrendű vagyonadókat vetnek ki rájuk, óriási földterületek kerülnek ki a szabadpiacra, és nyomott árakon felvásárlóhatóak lesznek. A felvett kölcsönök törlesztéseiből és kamataiból ezeket felvásárolva a teljes nemzeti vagyon lényegében idegenek kezébe került. Bevégeztetett.
Ez logikai következtetés, még nem bizonyítható művelet. A körülmények viszont minden vonatkozásban alátámasztják ezt az elképzelést. Az ország elleni pénzügyi machinációk, a bóvli kategóriába sorolás, az államcsőd réme, a kormány ellenállása, a liberálisok (neo-cionbolsevisták) szervezett támadása a kormány ellen (célja a kölcsönfelvétel kierőszakolása) és sok más tényező teljes mértékben beilleszthető az alapelképzelésbe. A kormány ellenállása megtörik, ha nem érzi maga mögött a többség támogatását. Nem a hazafiasság, vagy az igazságérzet vezérli a kormányt, hanem a hiúsága. Nem akar az ország kiárusítójaként bekerülni a történelembe. De ebben az esetben teljesen lényegtelen az indok, az eredmény számít.
Ezért a hazafias gondolkodású magyarok semmilyen vonatkozásban ne azonosuljanak a neo-cionbolsevisták machinációival, ítéljék el az IMF-rokonszenv tüntetéseiket, ne hallgassanak a primitív populista hazugságaikra. Eljött az az idő, mikor mindenkinek felelősségteljes döntéseket kell hoznia, és tudomásul kell vennie, hogy rajtunk múlik minden és cselekedni kell. Amíg nem késő.
Kassai Ferenc


Az unió és az IMF Janus-arca

2008 őszén leállt hazánk finanszírozása, beállt a csőd. Ez előtt évekig a pénzpiac a magyar állam finanszírozásán rekordméretű profitot ért el. A csőd miatt azonban a hazánkban tevékeny nemzetközi pénzügyi közösséget hatalmas kár érhette volna az IMF és az Európai Unió kettős, gigantikus kölcsöne nélkül, amit a kérelmező kormány néhány nap alatt megkapott.

A pénzhez pedig a szokásos megszorítási recept is járt.

A pénzügyi egyensúly helyreállításában a kormány a választások után nem a hagyományos megszorítások útját választotta, hanem a két évtizede szinte adóteher nélkül működő, alapvetően külföldi, nem termelő szektorokat vonta be a közteherviselésbe.

Csekély (a GDP egy százaléka alatti) újraelosztást hajtott végre a hazai jövedelmeken, a megtermelt jövedelemből a korábbinál több maradt hazánkban.

A gazdaság makroszámaiban látványos javulás állt be. A költségvetés éves hiánya a rendszerváltás óta először került három százalék alá, a külkereskedelem rekordméretű devizatöbbletet termel, annyit, hogy még a fizetési mérleg is többletet mutat. Ez azt jelenti, hogy a kamatok kifizetése után is marad pénz a kasszában. Több idegen devizát adnak el a magyar gazdaság rendeltetésszerű működtetői, mint amennyit vásárolnak. Emiatt a forintnak erősödnie kellene. A jegybanknak minden eddigit meghaladó, harmincnyolcmilliárd euró tartaléka van.

A forint erősödés helyett mégis gyengül.

Miniszterelnökünk sorra kapja a szigorú kritikákat, újabban aggódó leveleket is, hol az unió vezetőitől, hol meg az Egyesült Államok külügyminiszterétől. Szinte posztgraduális levelező képzésben részesítik. A leveleket forintgyengülés és a hazai adósság finanszírozásának drágítása követi. Az aggódók nem a változások lényegéről beszélnek, hanem szinte vezényszóra féltik a demokráciát azoktól a törvényektől, amelyeket a parlament az új típusú egyensúlypolitika megvalósításának érdekében hozott.

Féltik a demokráciát a modern (képviseleti) demokrácia erősen legitim letéteményesétől, a kétharmados parlamenttől. Attól a lehetőségtől meg napokig ájultan hevertek, hogy Görögországban egy, az ország sorsának kulcsfontosságú kérdésében (kiválás az euróövezetből) a nép – vagyis minden hatalom forrása – népszavazással dönthet. Görögországban már üzemel a demokrácia leghaladóbb válfaja, a „szakértői demokrácia”, amihez az urnákhoz sem kell már fáradni.

Amikor az egyensúly helyreállításához drasztikus megszorításokat foglaltak törvénybe hazánkban, amivel megkurtították a hazai jövedelmeket a külföldi részesedések javára, nem volt demokratikus kifogás, egy aggódó levél sem érkezett. Sem a Bokros-csomag, sem az egymást követő Gyurcsány- és Bajnai-csomagok után. Most meg sorozatban jönnek a kioktató, demokráciaféltő levelek. Akkor ugyan nemzetközi visszhang nélkül, de magyar családok milliói aggódtak a magyar demokráciáért, majd 2010-ben új demokráciát csináltak maguknak.

Az aggódó levelekkel mindig szinkronban érkeznek a „piacról” a fenyítések, leminősítések. Az a rossz látszat keletkezik, mintha a „piac” és a demokráciáért aggódók egy húron pendülnének. Mintha az unió és az IMF is ezekkel az aggodalmakkal lenne tele ahelyett, hogy a szabályaiban rögzített feladatát végezné. Az uniós tagságért a másfél évtizedes felkészülés során hazánk gigászi áldozatokat vállalt, amikor kialakította a deregulált piaci működést. Nemcsak több százmilliárd dollár értékű, nemzeti tulajdonú termelő vagyon vált köddé, de az állam és polgárai adóssága is az egekbe nőtt. A piacból nekünk már csak a munkaerő-kínálat maradt, s az is korlátok közé szorult, mert másfél millió hely elveszett. Minden más piacunk a piacnyitás áldozata lett.

A csatlakozásunk utáni hét év azonban nem a várt felzárkózással, hanem további leszakadással járt. Ezt nyilván az Európai Bizottság elnöke is jól tudja. Ő mégis azért aggódik, hogy a felzárkózáshoz szükséges jövedelmeket a parlament otthon tartja ahelyett, hogy továbbra is kiengedné az országból, növelve a leszakadást. Beszélni viszont nem erről beszél, hanem a demokráciát félti. Félti tőlünk a demokráciát, amit mi hoztunk létre, ami a mi érdekeinket kezdi végre szolgálni. Neki jobban tetszik az a demokrácia, ami növeli a lemaradásunkat, pedig a szervezetet, amit ő képvisel, ennek éppen az ellenkezőjére alapították a gyengébbek felzárkóztatására, az egész európai közösség érdekében. Mi ez, ha nem Janus-arcú viselkedés?

Az IMF esete még ennél is átlátszóbb. Ők is, mi is tudjuk, hogy hazánk megérdemelné a fair piaci finanszírozást. Lemondani a két évtizedes extrákról „a piac” nem hajlandó, ezért zsarol, ellenünk spekulál. Remek hazai támaszuk az ország jegybankja, kártékony monetáris politikájával.

A demokráciaféltő levelek fokozzák a piaci hangulatot, és az összejátszás látszatát keltik. A jegybank függetlenségéért kiváltképpen aggódnak, de elfelejtik, hogy a jegybanknak a kormány gazdaságpolitikájának támogatása is kötelessége, független intézményként. Most pedig ennek éppen az ellenkezőjét teszi, de emiatt sem aggódnak a levélírók. A kormány a piaci zsarolás ellen kér védelmet, amikor feltételek nélküli elővigyázatossági megállapodást akar. Az IMF válasza, hogy rendben, de legyen ez a megállapodás feltételekhez kapcsolva, vagyis az IMF ellenőrizze minden negyedévben, hogy „teljesítettétek-e” az ukázt.

Az IMF nem üzen mást, mint hogy megvéd minket a spekulációtól, ha mindent visszaadunk nekik, amiért ellenünk spekulálnak. Ezért viszont nincs védelemre szükségünk. Keserűen kell megállapítani, hogy a két szervezet Janus-arcú viselkedése nem véletlen, hiszen vezetői szinteken építkeztek olyan „piaci” szereplőkkel, akik az Európát pusztulással fenyegető, shortoló válságot elindították, és azon csillagászati összegeket kerestek. Az IMF tagországainak kormányai pedig ezt tűrik, és nem tesznek ellene semmit.
Boros Imre 

"Az USA el tudja pusztítani Irán atomprogramját"

Az Egyesült Államok egy katonai csapással megsemmisítheti Irán egész nukleáris programját, állapította meg vasárnap Martin Dempsey tábornok a Vezérkari Tábornokok Bizottságának vezetője. „Amerikai katonai csapás eltörölheti Irán nukleáris programját a föld színéről, és azt akarom, hogy az Iszlám Köztársaság vezetése értse ezt meg” - jelentette ki a tábornok a CBS tv-társaságnak adott nyilatkozatában.
Beszédében Dempsey kommentálta a Hormuzi-szorosban kialakult helyzetet. Szerinte, ha Teherán katonai akciót hajt végre, akkor bizonyos időre blokkolhatja a szorost. Ebben az esetben azonban az Egyesült Államok „meg tudja oldani a problémát”.
Iránban nemsokára megkezdi működését az urándúsító létesítmény, ezt Abbasi-Davani, az iráni atomügynökség vezetője jelentette be. Nyilatkozata szerint a "Fodrow" létesítmény csak alacsony fokon dúsított urán előállítását fogja végezni(3,5%, 4% és 20%-os típus).
Atomfegyver előállításához legalább 75% dúsított urán szükséges, ezért Irán hivatalos közleményeiben továbbra is kitart amellett, hogy atomprogramja békés célú, és ezt nyugati szakértői körökben sem sokan vonják kétségbe. Ennek ellenére az iráni atomprogram minden lépcsőfoka hatalmas ellenszelet vált ki a nyugati médiában.
Azhdar Kurtov orosz elemző szerint "az Egyesült Államokban és más nyugati országokban már hagyománnyá vált, hogy vagy atomfegyver folyamatban lévő előállításával vádolják, vagy azzal, hogy már korábban előállított atomfegyvert - nem is csoda, hogy az új létesítmény kapcsán ez újabb lendületet kapott. Mindazonáltal az atomfegyver előállításához olyan technológiai tudás szükséges, aminek Irán jelenleg még nincs birtokában."
Tény, hogy se az Egyesült Államoknak, se a NAÜ-nek mindeddig semmilyen bizonyítékot nem sikerült felmutatnia arra vonatkozóan, hogy Irán valóban atomfegyver előállításán dolgozik. A találgatások azonban mindig kiújulnak, mert Irán nem minden létesítményébe enged be nemzetközi megfigyelőket. A Nyugat elsősorban azért ellenzi az iráni atomprogramot, mert az nem nyugati támogatással (és ellenőrzéssel) valósul meg, hanem az iráni nemzet önerőből viszi véghez.
A nyugati országok kényszerítő eszközöket akarnak alkalmazni Iránnal szemben, ami odáig fajult, hogy korábban elkészült az a 180 fő nevét tartalmazó feketelista az iráni hivatalnokokról, akik az EU területén nemkívánatos személynek minősülnek. A nyugati országok tiltólistát hoztak létre a főbb iráni cégekkel való üzletkötések blokkolására, és nagy valószínűséggel minden iráni számla be lesz fagyasztva a nyugati országokban.
A legújabb szankció értelmében a Nyugat beszüntette az iráni olajimportot.
Az újév kezdetével Obama aláírt egy törvényt az Iráni Központi Bank kapcsán, aminek hatására az iráni valuta azonnal 12%-ot veszített értékéből. Válaszul Teherán bejelentette, hogy az iráni állam is több szankciót fog alkalmazni, elsőként blokkolni fogja a Hormuzi-szoroson áthaladó olajkereskedelmi útvonalat. Ennek értelmében Irán kiterjedt katonai gyakorlatot tartott a Hormuzi-szorosban, melynek során tesztelte az új, hazai fejlesztésű cirkálórakétákat. Azhdar Kurdov kijelentette, hogy az amerikai retorika ellenére minden amellett szól, hogy Irán képes lesz megvédeni atomprogramját. "Irán nyíltan a Nyugat ellen cselekszik, ami azt mutatja, hogy készen áll egy közvetlen konfliktusra is. Ezt jól mutatja a Hormuzi-szorosban tartott gyakorlat is, ami kifejezi, hogy Irán készen áll egy újabb háborúra".
Teherán fenyegetéseire válaszul az Egyesült Államok és Izrael nagyszabású manővereket tervez februárra. Tavasszal Irán háborús szimulációt tart a Hormuzi-szorosban, és felszólított minden szomszédos közel-keleti államot, hogy csatlakozzanak ehhez a rendezvényhez. Miközben Irán szomszédai még gondolkodnak az ajánlaton, Ahmadinedzsád dél-amerikai körútra indul - tervbe van véve Venezuela, Nicaragua, Kuba és Ecuador meglátogatása.
Bár hivatalosan még nem jelentették be, Ahmadinedzsád körútjának célja, hogy elnyerje a dél-amerikai államok támogatását egy az Egyesült Államokkal való nyílt katonai konfliktus esetére.
Natalya Kovalenk - ruvr.ru 


Panetta elismerte, hogy Iránnak nincs atomfegyver-programja

Leon Panetta,  az USA védelmi minisztere  azt mondta, hogy Irán jelenleg nem folytat munkálatokat nukleáris fegyverek előállítására. A miniszter nyilatkozata január 8-án abban az interjúban hangzott el, amelyet CBS televíziós csatorna Face the Nation adásának vettek fel.
Panetta szerint, Teherán egyelőre csak bizonyos lehetőségek megteremtését kívánja megtenni az atomenergia területén. Az USA védelmi minisztere aláhúzta, hogy Irán saját atombombája kifejlesztésének elkezdése az a ”vörös vonal”, amelynek átlépése Washington számára elfogadhatatlan.
Panetta bejelentette, hogy az Egyesült Államok minden eszközt igénybe vehet Iránnal szemben. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy jelenleg a legészszerűbb, hogy továbbra is diplomáciai és gazdasági nyomást gyakoroljanak Teheránra.
Az Associated Press  információi szerint az interjút még január 6-án vették fel.
Amint azt a hírügynökség publikációjában kiemelték, a jelenlegi nyilatkoza azt a pozíciót erősíti meg, amelyet Barack Obama elnök adminisztrációja korábban is elfoglalt.
Novemberben Panetta óvott az Irán elleni támadástól és megjegyezte, hogy az ”előre nem látható következményekhez” vezethet.
Az Irán nukleáris programja körüli helyzet novemberben a Nemzetközi Atomügynökség jelentése után kezdett élesedni. Ebben a jelentésben a szakértők felhívták a figyelmet arra, hogy az iráni nukleáris kutatás katonai irányt vett.
Lenta.ru

 

Irán 18.000 tonna acélterméket exportált 2011-ben

 Az iráni bányászati és bányászati iparágak fejlesztési és felújítási Szervezete (IMIDRO) bejelentette, hogy az ország ötvözött acél gyártásával foglalkozó cége mintegy 18.000 tonna különféle acélterméket exportált a jelenlegi iráni év első 9 hónapjában (március 21-től december 21-ig). A jelentés szerint, a szám 26%-os növekedést mutat az exportáló cég előző évi azonos időszakához képest.

Németország, Örményország, Egyesült Arab Emírségek, Törökország, Brazília, Franciaország és Lengyelország voltak a fő célpiacai az iráni termékeknek, áll a jelentésben. 2011 februárjában, az iráni Iparágak minisztere és a Mines Ali Akbar Mehrabian bejelentette, hogy az ország éves acélipari termelési kapacitása 20 millió tonna fölé fog növekedni a közeljövőben. A World Steel Association legfrissebb jelentése szerint Irán a második legnagyobb acéltermékeket előállító állam a Közel-Keleten.
A fenti hírből is világosan látszik, hogy mennyire álságos a nyugat az Irán elleni szankciók tekintetében. Korlátozásokkal igyekeznek bénítani Iránt, miközben felhasználják annak olcsó és kiváló minőségű termékeit.
(Az Iráni Fars hírügynökség nyomán)

Sólyom Gábor

A 2012-es Bilderberg találkozót Haifában rendezik

Az első értesülések a Bilderberg klub 2012-es találkozójáról: a Bilderberg csoport tagjai Haifában találkoznak.
Haifa Izrael harmadik legnagyobb városa Jeruzsálem és Tel Avív után.
Jahav Jona, Haifa polgármestere felelős az ott-tartózkodásért, és megkezdődött az elkövetkezendő találkozó biztonságának előkészítése. Az utolsó Bilderberg konferencia 2011 júniusának elején volt St. Moritz-ban. Idén az elitnek nem volt túl sok ideje az újabb találkozóig, amelyet a Rothschild kastélyhotelben rendeznek meg.
A Rothschild kastély Haifában természetesen gyönyörű, de kicsi, szemben a St. Moritz úton a Suvretta hotel található, és valószínűleg ezt is teljesen meg fogja tölteni az elit krémje.
A résztvevők listája még nincs meg, azonban azt már most feltételezhetjük, hogy olyan ismert személyek lesznek jelen, hogy egy biztonságos helyen találkozhassanak, mint például David Rockefeller, Beatrix holland királynő és Henry Kissinger.
Nem meglepő számunkra, hogy a Bilderberg klub tagjai 2012 elején találkoznak. A 2012-es év minden bizonnyal többfelvonásos darab lesz: várhatóan Szíriát és Iránt is megtámadhatják, elképzelhető az EU szétesése vagy az amerikai dollár összeomlása. Ez a világrend átépítésének tervezését, azaz jobban mondva inkább egy új világrend megteremtését jelentheti. Mivel a FEMA (koncentrációs) táborok hálózatában egy hónappal ezelőtt az Egyesült Államokban fokozott aktivitás lépett fel, megvan az alapja annak a drámai feltételezésnek, hogy egy népirtás tervezése folyik (”a népesség csökkentése”).
voprosik.net

Amerikai zsoldos - kiderül az igazság az iraki háborúról

 

Kicsit új világrendes illata van ennek a videónak, de kimond pár igazságot, amikről érdemes tudni. Valóban kellemetlen ez a felszabadításnak nevezett megszállás, amit az USA csinál a meghódítandó országokkal kapcsolatban a "demokrácia" nevében. Ami minden, csak nem demokrácia. Ahova sikerül elvinniük ezeket az eszméket, az azt jelenti, hogy azt az országot, akkor megszállta háttérhatalom, a zsidó maffia. Velünk is ezt csinálta a Szovjetunio. Sajnos most a mi katonáink is segítenek, ebben az emberiség ellen elkövetett bűntettben.

Az utolsó „békeév”

Egy kis pénzügyi tájékoztatás



A Rotschield bankháznak 500 trilliárd dollárnak megfelelő vagyona van.


Soros György készpénzének egy részén aranybányákat vásárolt meg, s azokat bezárta.


(Egyébiránt Soros Pál gazdagabb, mint György.)


A világot a Bilderberg csoport kívánja irányítani, úgy tűnik sikerrel. A legerősebb országokban a kezükben tartják a legfontosabb pozíciókat, Clintont és Blairt is ők vitték hatalomra, de a sort hosszan sorolhatnám.


A világ pénzügyeinek jelentős részét a Goldman Sachs kezeli, aki a 2008-as pénzügyi válságot szándékosan robbantotta ki. A módszerük, hogy igen kockázatos befektetésekre veszik rá a legnagyobb bankokat, ezután a bankok által felvásárolt ágazatokat elértéktelenítik, újabb kölcsönökre kényszerítve a bankokat. Így történt ez 2008-ban is, amikor a Bear Stearns bankkal meg tudtak egyezni egy 10 milliárd dolláros újabb kölcsön felvételében, de a Lehmann testvérek erre nem voltak hajlandók, s egy héttel az „AAA” minősítés után beborultak, elindítva a világválságot.


Ezzel egy éven át 7000 milliárd dollárnak megfelelő pénzt fordítottak az államok a bankjaiknak megmentésére (ez minden lakosra 7 000 dollár adósságot jelent), s ennek a pénznek a nagy része a Goldman Sachs-hoz vándorolt.




USA

Nem régen a dollár kis híján bedőlt, de a szenátus az utolsó pillanatban hozzájárult a dollár kiigazításához. Ez volt a 148.-ik kiigazítás azóta, amióta a dollár fedezete nem aranyban van letétben. Az USA oktatási rendszere alkalmatlan egy fejlett országéhoz képest, egészségügyi rendszere összeomlás előtt van. A nagy bankházak által kicsikart színpadi háborúk őrületes pénzkivonást jelentenek a költségvetésből (elképesztő hasznot hozva a pénzügyi kartellnek).


Ne felejtsük el, hogy az arab államokat is pénzelte az USA (azok hadügyeit is támogatta), s utána harcot indított ellenük, már beismerten koholt vádak alapján. Folyamatosan erősödik a veszély, hogy a dollár elveszti a világpénz szerepét, amelyre az EURO pályázik (pályázna).


Az USÁ-ban működik azonban 3 „független” hitelminősítő, amelyek a dollár hegemóniáját védik, s teljes káoszt idéznek elő a „fejlett” világ pénzügyeiben. (Hazánknak a pénzügyi megbízhatósága alapján nem a „bóvli”, hanem az A minősítésben kellene lennie, amit az Unión belül 10-en sem vallhatnak magukénak.)



„Arab tavasz”



Fittyfene.


Az iszlám országok tipikusan úgy működnek, mint az oroszok a cáreviccsel. Az araboknál a hatalom-központúság nem megtűrt, hanem elvárt. A rendező elv az iszlám, azaz a vallás, ami az egyik legtisztább működési forma, teljesen kizárva a liberalizmust. Kőolajuk azonban rengeteg van, de a nemzetközi pénzügyi lobbi csak a tőzsdén juthat hozzá. Ez viszont drága.


Ezért kis befektetéssel un. ellenzéki csoportokat pénzelve, belülről próbálják szétzilálni az arab államokat. Az arab tavaszkirobbantásához csak annyi kellett, mint a számítógépnek egy vírus. Teljes káoszt idéznek elő, s rögtön pénzügyi segítséget kínálnak. A káoszra példa Egyiptom, Kadhafiról pedig annyit, ha Antall József helyett Kadhafi lett volna 20 évig a miniszterelnökünk, hazánk Norvégia, Svédország szintjén élne. (Mellékelem Kadhafi „bűnlistáját”)



Unió

Az eredeti uniós országok (8-ak) pénzelik a IMF-et (igaz a többi 19 is, de más kondíciókkal).


A 8-ak, ha az újraelosztás során állami kölcsönt vesznek fel az IMF-től, 1,5-2 % kamatot fizetnek érte (részben a saját pénzükért). A többi 19 ország 6 % - 47 % kamat mellett teheti meg mindezt. Amióta az Unió bővülget, csak Németország 1200 milliárd EURO extra profitra tett szert, ez a 8-ak vonatkozásában 3-3500 milliárd EURÓ-ra rúg, ami ugye valahonnan hiányzik.


Most a németek és franciák 900 milliárd Eurót javasolnak összedobni az Unió megmentésére, tehát az extraprofitjuk negyedéről mondanának le. Hazánk egyébként négyszer akkora összeget fizet be az alapba, mint amennyit kap. Így van ezzel az összes déli-, és volt szocialista ország is. Az Unión belül folyik a gyarmatosítás. Az Unió országai lemondtak a pénznyomtatási jogukról, ezzel az IMF és a Valutaalap engedélyével élhetnek, akik a kinyomtatott pénzt már, mint kölcsönt folyósítják. Görögország eredeti (induló) kölcsöne 15 milliárd volt, s most a 350 milliárd tartozás kb. felét engedték el.




A Goldman Sachs-nak és a Világbanknak kemény dió az Unió, mert viszonylag egységes. A 3 hitelminősítő révén azonban be tudnak férkőzni, mert tisztában vannak azzal, hogy a 8-ak nem fognak lemondani az extraprofitjukról, s ezért az országokat egyenként támadják meg. Az új görög és olasz miniszterelnök, Papademosz és Monti a Goldman Sachs alkalmazottjai voltak, s most országos választások nélkül, anti-demokratikus módon kerültek egy 10 és egy 60 milliós ország élére. A magyar jelölt Andor László (Gyurcsány egykori pénzügyi tanácsadója http://www.gepnarancs.hu/2011/11/andor-laszlo-o-lehet-orban-utodja/ ). A pikáns az egészben az, hogy a görög és olasz költségvetési számok megváltoztatásában a Goldmanb Sachs volt az országok segítségére (ugyanúgy, mint nálunk Gyurcsánnyal).



Hazánk

Ha egy 60 milliós népnél háromszor is népszavazással hatalomra került Berlusconit simán lapátra lehetett tenni, sok jóra nem számíthatunk.


A rendszerváltás után Soros és Sarlós felajánlották Antallnak, hogy a teljes magyar adósságállományt kifizetik, bizonyos természeti javak tulajdonlásának fejében. Ő ezt nem merte megtenni. Most az a helyzet, hogy az adósságunk 20 ezer milliárd forint állami-, és 14 ezer milliárd magánérdekeltségű, de a természeti javaink jelentős része felett már nem rendelkezünk.



Ázsia, Brazília, Oroszország

Főként Kína kitett a dollárnak és EURÓ-nak. Az USA államadósságának 35-40 %-a kínai. India mint piacot vesztené el a „fejlett” nyugatot (ez vonatkozik Kínára is), tehát a fejlődésük jelentősen lelassulna (egy ideig megállna), óriási éhínségek várhatók Ázsiában. Oroszország és Brazília kevésbé kitettek (önellátóak), de az orosz olajexport jelentős csökkenése ott is nagy károkat fog okozni.



Ausztrália, Új-Zéland

Saját bankrendszerük van, önellátóak, csak az export révén lesznek érintve.



Afrika

Bakfitty. Lejjebb talán már nincs is. Az import náluk nem jellemző, de a nyersanyag exportjuk révén gazdaságilag emelkedhetnek.



Svájc

A múlt században, a ’20-as években bevezették a WIR nevű pénzhelyettesítőt. Minden alkalmazott a fizetésén felül 20 %-ot kapott WIR-ben, azzal a megkötéssel, hogy csak svájci termékeket vehet rajta. Eddig mindez romantikusan is hangozhat, de ha hozzáteszem, hogy 2010.-ben Svájc pénzforgalmában 450 milliárd franknak megfelelő összegben folyt a WIR (ez az összeg 2 évi magyar GDP-nek felel meg), láthatjuk, hogy Svájc már régen készül egy pénzügyi világcsődre.




Az Unió, annak valutája az EURO, a dollár és a svájci Frank (idő kérdése) bedől. A jövő évet még valahogy át fogják vészelni. A 2008-as válság csak az előszele volt egy világrengésnek, ami sokkal tovább fog tartani, mint a 29-33-as.



Mi a lényeges különbség a két világválság között?

A ’30-as években a lakosság döntő hányada képes volt-, és megvolt a lehetősége is az alapvető önellátásra (pl. élelmiszertermelés). Az energiaellátásnál a villany még nem is volt teljesen elterjedt, a fűtés egyedileg volt megoldva, hazai termelésű bányákból biztosítva az alapanyagot. A szállítás helyettesíthető volt igaerővel (részben abban is folyt).


A természetes gyógymódok szintetikus szerekkel való helyettesítése miatt az életmentő gyógyszerek nehéz beszerzése következtében több milliós ellátatlansági halál következik be.




A válság elmúltával a termelő ágazatoké a jövő, teljesen átrendeződik a termelési struktúra, a foglalkoztatottság átmenetileg jelentősen nő, úgy munkaidő-, mint életkor hosszában. A fogyasztói társadalmak a munka társadalmaivá alakulnak át. A munkanélküliség tartósan igen magas lesz, részben keresett szakértelem hiánya miatt, részben azért, mert a jelenlegi munkaerő összetételének fele olyan ágazatokban tevékenykedik, amire hosszabb időre nem lesz igény, azok csak az - igen gyengén fizetett - luxus kategóriába fognak tartozni. Ne felejtsük el, hogy a jelenlegi termelési tevékenység, a bővített újratermelés jegyében úgy folyik, hogy a működő pl. műszaki cikkek helyett, azért vásároljon a vevő, hogy legyen munkahelye másoknak. Törekedve a teljes foglalkoztatottságra átalakítják az oktatási-, és a foglalkoztatási rendszert, miszerint távlatilag a heti munkaidő csökken, akár 30-25 órára.



Milyen átrendeződések várhatók?

Az a gazdasági sokk, amit a pénzügyi machinációk idéznek elő, feltehetően önmérsékletre készteti a világ országait, miszerint a közös érdekeltségeket előtérbe helyezve tömörüléseket hoznak létre. Az összefogás lehet az egyetlen ellenszer a nemzetközi pénzkartell terjeszkedése ellen.


Elsősorban gazdasági, földrajzi, vallási és nyelvi uniók kialakítása valószínű.


Ezek körvonalai:

Észak Amerika (Mexikó nélkül), 350 millió fő.

Dél- és Közép Amerika (Mexikóval, Kubával és kisebb szigetállamokkal) katolikus, spanyol-portugál államok közössége, 600 millió fő.

Kína és India (Tajvan), 2,6 milliárd fő.

Japán marad egyedül (Dél Korea?), 130-150 millió fő.


A volt Szovjetunió utódállamainak uniója (szláv közösség), feltehetően az iszlám országok nélkül, 200 millió fő.


…isztánok, (Pak-, Afga-, Üzbe-, stb): Részben volt ázsiai szovjet utódállamok, iszlám, 270 millió fő.


Afrikai unió, 720 millió fő.


Arab államok (iszlám) konföderációja, (Törökország?) 460-530 millió fő.

Ausztrália és Új-Zéland, 25 millió fő.
Európa:

A 8-ak, kiegészülve Nagy-Britanniával, Írországgal, 270 millió fő.


Északi közösség: Nem kizárt egy skandináv, finn, balti unió Izlanddal, 25 millió fő.


Dél-, és Közép-Európa, 250 millió fő.


Egyéb: Indonézia (238), Banglades (154), Fülöp-Szigetek (89), Vietnam (64), Minanmar (40), és a további kb. 90 állam (5-600 millió fő) csatlakozása biztosnak mondható – valamelyik unióhoz, mert nem tehetnek mást.



A múlt században működtek ugyan uniók (NATO, VSz, SEATO, META, CENTO), de ezek elsősorban katonai tömbök voltak.


Most a harc elsősorban a pénz körül folyik. Ha valamelyik unió lemond a saját pénznyomtatási jogáról, a pénzügyeik önálló intézéséről, elveszett, pénzügyi gyarmattá válik.


A FED az IMF az óriás bankok (pl.Goldman Sachs) ereje csak úgy törhető meg, ha az egyes uniók szoros- és zárt pénzügyi és gazdasági egységet alakítanak ki (közös csúcsminisztériumok létrehozásával). Ez rendkívül nehéz feladat lesz, sok lemondással, de csak így lesz elkerülhető, hogy „bedaráltassanak”. Csakis az uniókon áll, hogy „fityiszt” mutassanak a jelenleg regnáló pénzügyi hatalmasságoknak, végleg kirántva alóluk a „szőnyeget”. Sajnos erre a legkevésbé alkalmas Észak Amerika és Európa.

A FED, az IMF és a nagybankok a gazdasági bérgyilkosai révén egyenként tudnak elbánni bármelyik országgal, de ha az arab unió már működött volna, nem kerülhetett volna sor az ’Arab tavaszra”.


Mi várható még?

A bankrendszerek az uniók fennhatóságai alá kerülnek.


A tagországoknak erős gazdasági, pénzügyi központi irányítása lesz, tehát a nemzetállamok, csak, mint autonóm egységek működnek.


A gazdasági és pénzügyi ellenőrzések, visszacsatolások jelentősen erősödnek az alkalmazott kemény retorziók révén.


Az egyes uniók egymással alkalmilag laza érdekközösségekbe tömörülnek.


A liberalizmus, mint a féktelen habzsolás, a zavarosban való halászás, a fogyasztói társadalmak mételye, talán végleg visszaszorul.




Ha nem alakulnak ki az önálló pénzügyi-, gazdasági érdekközösségek, a világ a káosz felé rohan, aminek beláthatatlan lesz a következménye.


V. Zsolt

Nagy győzelem utáni ima

Dicsőség neked, seregeknek Ura! A győzelmedért, mellyel megkoszorúztad lobogóinkat. Áldott légy az erőért, melyet adtál karjainkba, a vitézségért, melynek tüzét szívünkben lobogtattad s a dicső vezérekért, akik vezettek minket diadalra. Te cselekedtél itt Uram mindeneket s mi mindnyájan csak eszközök voltunk kezedben, kik által ismét azt bizonyítád be: a gonosznak erőddel állasz ellene.
Uram! Én a te szolgád akarok maradni ezutánra is s ha úgy kívánod, életem adom az igazságért. Óh ne engedd a gonosz ellenséget győzni fegyvereink felett, hanem vezess tovább is diadalra, míg porig alázva nem lesz ellenségünk. Hős bajtársaimnak, kik ott maradtak most a csatatéren, adj örök dicsőséget az egekben s az utánok síró szüléknek, hitveseknek és gyermekeknek pedig vigasztalást küldj az egekből.
Tartsd Uram az én hazámat, tartsd meg otthon levő kedveseimet, hogy ők is örülhessenek e mi győzedelmünknek. Tőlem pedig, megtartott fiadtól végyen a te neved hálát és magasztalást ma és minden időben. Ámen.