„Erkölcs és tisztesség nélkül való emberek”
A Ha'aretz figyelemreméltó interjút közöl Abu Maszab (a Hamasz egyik alapítója és jelenlegi csúcsvezetője) fiával, Maszab Juszuffal,
aki beszámol kereszténységre való áttéréséről, illetve rendkívül
elítélő módon nyilatkozik úgy a Hamaszról, mind az iszlám vallás
politikai szerepéről – különösen - az izraeli konfliktusban.
Maszab Juszuf szerint az interjú „sokak szemét fogja megnyitni és
minden túlzás nélkül állítható, hogy a gyökeréig megrázza majd az
iszlámot.” Szavaiból kiderül, hogy Juszuf egy iszlám diákszervezet
vezetőjeként izraeli börtönt is megjárt és hamaszos börtöntársaival
való rendkívül negatív tapasztalatai segítették számára megvilágítani a
szervezet szellemiségének és tevékenységének valódi lényegét. A
Hamasz-vezető fia szerint a Hamasz aktivistái „erkölcs és tisztesség
nélkül való emberek”, akik csupán annyiban különböznek a Fatah
tagjaitól, hogy ügyesebben leplezik a korrupciós ügyleteiket. „Vakok és
tudatlanok. Igaz, hogy mindenhol vannak jók és rosszak is, de a Hamaszt
támogatók nem értik, hogy egy gonosz és kegyetlen csoport vezeti őket,
mely agymosásnak veti alá a gyermekeiket és elhiteti velük, hogy egy
öngyilkos merénylet a paradicsomba repíti őket.”
Juszuf beszámol arról, hogy napról napra tanúja volt mindazoknak a
kegyetlen dolgoknak, melyeket a magukat „igazhitűnek” tartó személyek
követtek el a vallás nevében. „Alaposan áttanulmányoztam az iszlám
tanítást és nem találtam választ. Újra és újra megvizsgáltam a Koránt
és a hitelveket és rájöttem, az egész mennyire téves és félrevezető. A
muszlimok a környező vallásoktól vették át a rituáléikat és
hagyományaikat. … Az iszlámot egy nagy hazugságnak tartom. … Azok, akik
állítólag a vallást képviselik, Mohamedet jobban csodálják, mint
Istent, ártatlan embereket gyilkolnak az iszlám nevében, verik a
feleségeiket és semmi fogalmuk nincsen arról, kicsoda is Isten.”
Juszuf szerint az iszlámnak mintegy 25 éve van hátra, és eltűnik a föld
színéről a tömegkommunikációs lehetőségek biztosította szabad
információáramlás leleplező hatásának köszönhetően.
A Hamasz-vezető fia az egész palesztin társadalomról lesújtó képet fest
amiatt, hogy „felmagasztalják” a halált és az öngyilkos terroristákat.
„A palesztin kultúrában az öngyilkos terrorista hőssé, mártírrá válik.
A sejkek tanítványaiknak a sahidok (mártírok) hőstetteiről beszélnek.”
Juszuf ezzel szemben őszinte tisztelettel és csodálattal beszélt
Izraelről, majd hozzátette: „Elítélem a civilek gyilkolását alkalmazó
politikai taktikát és elismerem Izrael jogát az önvédelemre ezzel
szemben.” Abu Maszab fia szerint ha nem lenne ellenségük, a palesztinok
egymással harcolnának. „Emlékezzen majd arra amit most mondok: mintegy
húsz éven belül a konfliktus a Hamasz különböző csoportjai között fog
zajlani. Már elkezdődött a pénz körüli civódás.”
Az izraeli konfliktus kapcsán az egyik legfontosabb és legtöbbet
vitatott kérdés, vajon a vallási tényező milyen szinten játszik
szerepet a felek közötti ellentétben: pusztán járulékos elem, avagy
egészen a gyökerek szintjén bír meghatározó jelentőséggel. „A politikai
iszlám Palesztinában a palesztin politika központi eleme marad, és
lényeges, hogy ezt a palesztin–izraeli konfliktus bármiféle megoldása
esetén tekintetbe vegyük”, fogalmaz Beverley Milton-Edwards Islamic
Politics in Palestine című, majd tíz éve megjelent munkájában.
A Hamasz tekintélyes alapítójának fia, a szervezetet belülről jól
ismerő Juszuf Maszab talán még ennél is tovább megy: „Önök, zsidók
legyenek tudatában: soha, de soha nem fognak tudni békét kötni a
Hamasszal. Az iszlám, az őket vezető ideológia nem fogja engedni, hogy
békére jussanak a zsidókkal. Hisznek abban a hagyományban, mely szerint
Mohamed próféta harcolt a zsidókkal és, hogy ezért nekik is folytatni
kell ezt a harcot mindhalálig.”
http://www.wikio.co.uk/news/