2012. május 6., vasárnap

2012 London Olimpia

Mekkora az esélye annak, hogy Londonban, terrorista támadásnak álcázva felrobbantsák az olimpiai stadiumot ?

Kiszivárogtatott katonai dokumentum a készülő átnevelő táborokról

Az amerikai Védelmi Minisztérium számára készített, a napokban kiszivárgott katonai dokumentum döbbenetes terveket tartalmaz arról, hogyan készülnek a „politikai aktivisták” megbékéltetésére „PSYOP [pszichológiai hadviselés] tisztek” segítségével az USA területén felállítandó átnevelő táborokban, azzal a céllal, hogy megtanítsák az aktivistáknak „az amerikai politikai irányelvek értékelését.”- olvasható az Infowars.com-on.
Az FM 3-39.40 Internment and Resettlement Operations (Internálás és áttelepítés hadművelet) címmel ellátott dokumentumot csupán a Védelmi Minisztérium erre kijelölt munkatársai kapták meg eredetileg még 2010 februárjában, azonban most az Interneten is kiszivárgott. A kézikönyv leírja az internálótáborokban fogva tartottak regisztrálására vonatkozó irányelveket, globálisan és az Egyesült Államok területén belül egyaránt. A DHS és FEMA és hasonló amerikai szervezeteken kívül, a program partnereiként olyan nemzetközi szervezetek is szerepelnek, mint az ENSZ és a Vöröskereszt. A dokumentum egyértelművé teszi, hogy az irányelvek az „USA területére” is vonatkoznak és szerves részét képezi még a „Védelmi Minisztérium által a civil hatóságoknak és a kijelölt rendvédelmi szerveknek nyújtott támogatás honi vészhelyzetek esetén,” beleértve „ember által okozott katasztrófákat, baleseteket, terrorista támadásokat és incidenseket az USA és az USA-hoz tartozó területeken.” A kézikönyv leírja, hogy „a hadműveleteket polgári támogató akciók keretében is végre lehet hajtani,” hozzátéve, hogy „az USA területén történő végrehajtáshoz” a Posse Comitatus törvény (ami megtiltja a kormánynak, hogy a katonaságot a civil lakosság ellen vesse be) alóli felmentés szükséges, aminek beszerzéséhez az „elnöknek le kell mondani végrehajtói hatalmáról.” A dokumentum kitér arra is, hogy a fogvatartottakat társadalombiztosítási azonosítójuk alapján azonosítanák.
Az ellenséges harcosokon és egyéb kategóriába tartozó fogvatartottakon kívül a kézikönyv a „civil internáltak” rendeltetését is meghatározza, amikor leírja, hogy az állampolgárokat „biztonsági okból, védelemként illetve abban az esetben lehet fogva tartani, ha a személy vétséget követett el a fogva tartást elrendelő hatalom ellen.” A kézikönyv elmagyarázza, hogyan kell elvégezni a fogvatartottak „átnevelését” a regisztrációt követően, különös hangsúlyt fektetve az USA irányelveinek elfogadtatására a politikai szakadárokkal. Az átnevelés a „pszichológiai hadműveleti tiszt” feladata, aki megtervezi „a fogvatartottak megbékéltetéséhez és akklimatizálásához szükséges PSYOP termékeket, hogy azok elfogadják az intézmény fennhatóságát és szabályait,” írja a dokumentum. A kézikönyv a következő feladatokat határozza meg a „PSYOP csapat” számára:
-átnevelési program kialakítása és kivitelezése az ellenséges hozzáállás csökkentése vagy megszüntetése érdekében,
-politikai aktivisták azonosítása,
-hangosbeszélők biztosítása (adminisztratív közlemények és utasítások közlésére, amikor szükséges),
-segítségnyújtás a katonai rendőrségnek a fogvatartottak és civilek kontrolálására vészhelyzet esetén,
-a PSYOP program megtervezése és kivitelezése az amerikai politika és tevékenységek iránti megértés és hálaérzés kialakulása érdekében.
Ne felejtsük el, a dokumentum nem börtöntáborokban fogvatartott iraki felkelőkről beszél. A kézikönyv egyértelművé teszi, hogy az irányelvek az Egyesült Államok területére is vonatkoznak, a DHS és FEMA felügyelete alatt. A dokumentum azt is hozzáteszi, hogy „az áttelepítési műveletek alatt szükségessé válhat nagy mennyiségű civil lakosság ideiglenes (kevesebb, mint 6 hónapos időszakra) vagy hosszabb idejű (6 hónapnál hosszabb időre történő) elszállásolása is.” A történelemből egyértelműen kiderül, hogy internáló táborokat kizárólag elnyomó, diktatórikus hatalmak alkalmaztak, illetve alkalmaznak, mint a volt Szovjetunió és sztálinista rezsimek, mint Észak-Korea. Eddig is sok cikk és videó jelent meg az Interneten a civil lakosság tömeges fogva tartására vonatkozó tervekről, de ez az első kézzel fogható írásos bizonyíték, hogy a hatalom valóban a politikai aktivisták és egyéb személyek átnevelésére készül. 2009-ben például a National Guard számos munkalehetőséget jelentetett meg, „internáló/áttelepítési specialistákat” keresve „civil internáló táborokba” az Egyesült Államok területén belül. Tavaly decemberben a Halliburton egyik leányvállalata, a KBR „szükségállapot táborokba” keresett személyzetet az Egyesült Államok öt különböző területére. 2006-ban az amerikai nemzetvédelmi hivatal arra szerződtette a KBR céget, hogy fogolytáborokat építsen a „várható nagymennyiségű bevándorló” kezelésére illetve meg nem határozott, egyszerre sok ember fogva tartását igénylő „új programok” gyors kifejlesztésére. A Rex 84, azaz Readiness Exercise 1984 (készültségi gyakorlat 1984) kifejlesztésének is az USA-mexikói határon áthaladó „tömeges kivándorlás” volt az állítólagos oka és a KBR szerződést is ezzel magyarázták. Az 1987-es Irán-Contra meghallgatás során azonban napvilágra került, hogy a program célja nem más, mint a kormány által rendelt „forgatókönyv és hadgyakorlat” kifejlesztése, amelynek keretén belül a szövetségi kormány felfüggesztené az alkotmányt, szükségállapotot hirdetne ki, hogy azután a katonai parancsnokság vegye át a hatalmat a helyi önkormányzatoktól és tömegesen táborokba zárja a „nemzetbiztonsági kockázatnak számító” ellenállókat.
A Barack Obama által szilveszterkor aláírt, a határozatlan fogva tartásról szóló NDAA törvény lehetővé teszi amerikai állampolgárok letartóztatási parancs nélküli elfogását és tárgyalás nélküli határozatlan idejű fogva tartását.

Hírfigyelő Szolgálat - Jövőnk.info

Készülnek a drachma bevezetésére

Az elvtársak 440%-os teljesítménye és a hangzatos szólamok mellett valahogy mégiscsak más a helyzet, ugyanis készülődnek a német vállalatok a drachma bevezetésére. Úgy tűnik, hogy a Görögországgal bármiféle gazdasági kapcsolatban lévő német cégek körében elterjedt, hogy a választásokat követően a pénzük nagy részét egyik pillanatról a másikra elvesztik a drachma újbóli bevezetése miatt. A nagyobb alapkezelőket már bombázzák a kérdések, hogyan lehet majd elkerülni a nagy veszteségeket, euróról majd milyen valutába kell menteni a vagyonokat, hogy az megőrizze az értékét. A déli euróról szóló pletykák mellett eltörpülni látszik, hogy a Görögországban jelen lévő német cégek tényként kezelik a drachma újbóli bevezetését - bármit is mondanak a politikusok, mert mindenki tudja, mennyire hiteles ma egy politikus, főleg ha uniós vezetőről van szó. Komolyabb gazdasági szereplőkben fel sem merül, hogy nem fog felbomlani az eurozóna.
Görögországban a mai napon tartják az előrehozott országgyűlési választásokat. Bár a közvélemény-kutatások eredményeit két hete nem lehet nyilvánosságra hozni, annyi azért tudható, hogy az érvényességhez szükséges részvételi arány meglesz, és feltehetőleg 8-9 párt fog bejutni a parlamentbe. Az éledező szélsőbaloldali pártok mellett valószínűleg az Arany Hajnal is bekerül, de a pontosabb eredmények ismeretének híján akár ennél nagyobb meglepetést is okozhatnak. Annyi biztos, hogy be fog jutni több olyan párt is, ami a parlamentben javasolni fogja a drachma újbóli bevezetését és a kilépést az eurozónából. Márpedig ha ez megtörténik, akár leszavazza a felvetést a kormánykoalíció, akár nem, a vagyonkimentés mindenféleképpen elképesztő méreteket fog ölteni. Vagyis akár döntés születik a kilépésről, akár nem, a megkezdődő politikai viták miatt az ország olyan helyzetbe kerül, hogy az eurót nem tudják megtartani még a felvett hitelekkel sem.
Kivételesen érdeklődve várjuk a választások eredményeit, mert a görög helyzet alakulása egyben azt is eldönti, hogy az eurozóna felbomlása a sok lehetséges közül melyik forgatókönyv szerint fog megvalósulni. Fennáll a lehetősége annak is, hogy az uniós vezetők benn tartanák Görögországot az övezetben, de ehhez olyan mértékű politikai leszámolások lesznek szükségesek, hogy a már így is robbanás közeli társadalmi feszültségek miatt ez tűnik a legvalószínűtlenebbnek.
Molnár István


Választási csalás, vagy az eddigi leglátványosabb bukás lesz a vége?


A görög országgyűlési választások szavazati eredményeinek feldolgozottsága egy órája meghaladta a 99%-ot, mos tmár végleges eredményről beszélhetünk. A pártok kapott szavazatainak százalékos megoszlása a következő: 
Új Demokrácia 18.88% (108)
Syriza (Radikális Baloldal) 16.76% (52)
Pasok 13.2% (41)
Független Görögök 10.6% (33)
Kommunista Párt 8.47% (26)
Arany Hajnal 6.97% (21)
Demokratikus Baloldal 6.1% (19)
A kormánypártok csúfos bukását láthattuk az elmúlt egy nap során, ennek ellenére a görög választási rendszer lehetővé teszi, hogy a mandátumok egészen máshogy alakuljanak. Az egyes pártok képviselői mandátumainak aránya a parlamentben:
Új Demokrácia: 36%
Syriza (Radikális Baloldal) 17,3%
Pasok 13,6%
Független Görögök 11%
Kommunista Párt 8,6%
Arany Hajnal 7%
Demokratikus Baloldal 6,3%
Mivel a feldolgozottság 99% körüli, és a korábbi IMF-párti kormánykoalíció mandátumainak aránya összesen 49,6%, ezért vagy ez lesz az eddigi legdöbbenetesebb bukás (hajszál híján kormányt tudnának alakítani) - vagy az eddigi legdöbbenetesebb választási csalást fogjuk látni a számlálás utolsó óráiban.
A Syriza párt vezetője már tegnap este, a számlálás kezdetekor bejelentette, hogy nem hajlandó egyezkedni a hitelfelvételt támogató pártokkal. Mivel Alexis Tspiras jelenleg a második legnagyobb párt vezetője, a bejelentést követően az euró ára azonnal zuhanásba kezdett, a görög részvények pedig a tőzsde reggeli nyitásakor szakadással kezdték a napot (15-20%-os értékvesztések voltak láthatóak). Ez annyit jelent, hogy a választási eredmények láttán a vagyonkimentés azonnal beindult. A főként német befektetők közt terjedő pletykákról már korábban írtunk, most már az is látható, hogy nem egyszerű pletyka, hanem a pénzügyi érdekeltségek szerint legvalószínűbb forgatókönyv a drachma újbóli bevezetése.
A választásoknak eddig nincs egyértelmű győztese. A jelenlegi állás szerint az IMF-párti érdekeltségek tudnának kisebbségi kormányt alakítani. Ha ezt meg akarják akadályozni, a kis pártoknak olyan eddig példátlan összefogására lenne szükség, ami egy ötpárti kormánykoalíciót jelentene, szemben a két bukott nagy párttal.
Ez a helyzet válaszút elé állítja a görög politikát. A politikusok vagy túllépnek a klasszikus “baloldali-jobboldali” megosztottságon és nemzeti egységkormány jön létre Görögország megmentésére, vagy az országban éveken át tartó káosz köszönt be, aminek kezdetét az eddig stabil politikai viszonyok felborulása jelenti. Az egységkormány létrejöttének nem sok az esélye, figyelembe véve azt a tényt, hogy a kisebb pártok politikusai közt is nagy számban vannak szabadkőművesek.
Sokan felismerték ezt a helyzetet, szavazni sem mentek el. A választás eredményeinek hitelességét némileg aláássa, hogy tegnap este bejelentették, 40% a nem szavazók aránya, majd ma reggelre ez 35%-ra módosult. (Ez még így is azt jelenti, hogy voltak olyan helyek, ahol a lakosok kétharmada nem ment el szavazni.) Akárhogy is legyen – elcsalják a választást vagy nem -, a tegnapi választás eredményeinek mindenféleképpen nagy visszhangja lesz. Még ha sikerül is az IMF-párti erőket választási csalással 50% fölé hozni és kormányt alakítanak, az Arany Hajnal bejutása miatt borítékolható, hogy a drachma bevezetéséről szóló politikai viták nemsokára megkezdődnek.
Fenyvesi Áron


Görögország sakkhelyzetben van, elkerülhetetlen a drachma nyomása


A pénzügyminisztérium három illetékese is jelezte már, hogy Görögország júniusban kifogy készpénztartalékaiból, ha nem sikerül megegyezni az újabb IMF-hitelről.
Az események felpörögtek: a jelenlegi helyzet az, hogy az IMF-párti Új Demokrácia kezében van a kormányalakítás joga. Koalíciót nem tudnak létrehozni, mert a Pasok kivételével az összes párt visszautasította az együttműködést az IMF feltételeit elfogadó pártokkal, a két párt mandátumai együttvéve pedig nem elegendőek a kormányalakításhoz. Ha tíz nap alatt nem alakul meg egy koalíciós kormány, akkor a következő legtöbb szavazattal bíró párt, a Syriza pártszövetségre száll át a kormányalakítás joga. A kormányalakításhoz a koalíciónak 300 mandátumból 151 mandátummal kell rendelkeznie, a Syriza azonban csak 130 mandátumot tud szerezni, ha se az IMF-pártiakkal, se az Arany Hajnallal nem egyezkedik - ami szintén nem elég a kormányalakításhoz. Ha a Syriza koalícióalakítási kísérlete is sikertelenül zárul, a Pasoknál lenne a kormányalakítási jog, ami szintén nem tudna kormánykoalíciót létrehozni (hiszen az Új Demokrácia is a szocialistákkal karöltve alakítana kormányt, a többi párt elzárkózik tőlük).
A kormányalakítás jogát minden sikertelen tárgyalássorozat után a következő legtöbb szavazattal bíró párt kapná meg. Ha egyiknek sem sikerül a kormányalakítás, júniusban újból kiírják az előrehozott választásokat. Csakhogy a pénzügyminisztérium jelzése szerint júniusban már nem lesz elegendő készpénz, ami gyakorlatilag a bankrendszer összeomlását jelenti és az államcsődöt. Se a vállalkozások, se az egyszerű állampolgárok nem tudnak már júniusban készpénzt felvenni, ha Görögország nem kap újabb készpénz-hitelt (euróban) az IMF-től. A helyzetet árnyalja, hogy jelenleg nincsen legitim görög képviselet, ami az IMF-el tárgyalhatna a hitelprogramról, és ez egészen a kormányalakításig így lesz - vagyis euróhoz ilyen úton nem juthatnak. Ha sikeresen meg is alakul egy kormánykoalíció, a görög állampolgárok olyan pártokat szavaztak be a parlamentbe, akik nem támogatják a megszorításokat, tehát ha megkezdődnének a tárgyalások, a feltételek el nem fogadása miatt azok elhúzódnának, és a bankok kifogynak a készpénzből.
Görögország számára az egyetlen lehetséges út, hogy - még ha tárgyalások is kezdődnek valamiféle hitelfelvételről - azonnal államosítják a bankokat és elkezdik nyomni a drachmát. Ha a Syriza megkapja a kormányalakítási jogot, megkaphatja a baloldali pártok támogatását, mivel a terveik között amúgy is szerepel a bankok államosítása, és ez ebben a helyzetben kikerülhetetlen lépés. De még ha létre is jön egy baloldali összpárti koalíció - a Syriza vezetője nemrég kijelentette, hogy egy ilyen koalíciót fog létrehozni, és már több tárgyalás is lezajlott ezzel kapcsolatban - akkor sincs meg a kormányalakításhoz szükséges 151 mandátum, csak 130.
Két, egymással nem tárgyaló tömb jött létre a választások eredményeként, és nagyon úgy tűnik, hogy az Arany Hajnal nemcsak bejutott a parlamentbe, hanem kulcspozícióba került. Ha egyik tömb sem tudja elnyerni a támogatását, az ország kifogy a készpénzből, és teljes lesz a káosz, miközben nincs legitim kormány, ami tárgyalhatna bármiről is. Viszont amelyik tömb megnyeri a támogatását a kormányalakítás céljából, azzal szemben az európai vezetők által csak neonáciként jellemzett párt feltételeket támaszthat. Vagyis garantált, hogy Görögország elhagyja az eurozónát és visszaáll a drachma használatára.
Nyugati politikai elemzők már nem csak attól félnek, hogy ez az eurozóna felbomlásának kezdete, hanem attól is, hogy emiatt nemsokára felbomlik az Európai Unió területi egysége. Ugyanis mivel az Arany Hajnal jó alkupozícióban van, és a bevándorlás elleni politikában több párt nézetei is megegyeznek (nem csak a szélső jobb, hanem a baloldalé is), előbb vagy utóbb visszaállítják a határellenőrzést. Ez és a drachma újbóli bevezetése pedig egy lavina kezdetét jelenti. A Citygroup jelenleg 50-75% közé teszi annak valószínűségét, hogy Görögország elhagyja az eurozónát. Ma és az elkövetkező napokban a létező legkegyetlenebb leszámolások és zsarolások kezdődhetnek meg a görög politikusok közt, ugyanis a kormányalakítás körüli gondok nem csak egy egyszerű kormányalakítás tétjét jelentik, hanem az eurozóna felbomlása elleni harcot is.
Fenyvesi Áron


Alexisz Ciprasz, a Syriza baloldali szövetség vezető politikusa és az Antonisz Szamarasz közötti megbeszélés véget ért. Ciprasz pár perce a pártközpontból mondott beszédet, melyben leoszlatott minden kételyt azzal kapcsolatban, hogy a választások után az első dolga a választási ígéretek megszegése lenne és koalícióra lépne az IMF-párti volt kormánypártokkal.
A Syriza pát vezetője egyben üzenetet küldött az uniós vezetőknek: tisztában van vele, hogy milyen kaotikus állapotok fognak kialakulni Görögországban, de ennek ellenére létre fog hozni egy baloldali koalíciós kormányt, és visszavonja a Szamarasz-kormány által elfogadott IMF-feltételeket, a megszorító intézkedéseket. Ciprasz egyben azt is kijelentette, tisztában van azzal, hogy a görög választók nem az egyes pártokra szavaztak, hanem a megszorítások és a hitel-megállapodás ellen (amiket Ciprasz csak barbár intézkedéseknek nevezett).
A pártvezető kijelentette: a tegnapi választások világos üzenet az uniós vezetők számára, hogy a görög nép visszautasította a népnyúzás politikáját, és nemsokára valamennyi európai nemzet ezt fogja tenni. Merkelnek címezve csak annyit mondott, "itt az ideje visszavonulót fújniuk."
Molnár István


Panosz Kammenosz, a Független Görögök párt vezetője pár perce bejelentette, hogy nem hajlandó nemhogy tárgyalni, de még találkozni sem Antonisz Szamarasszal, az Új Demokrácia párt vezetőjével. Kammenosz szó szerint kijelentette, hogy "nem tárgyalunk árulókkal". A Független Görögök párt több politikusát korábban a kormánykoalícióból zárták ki, mikor nem voltak hajlandók nyilatkozatot aláírni arról, hogy a választások után teljesítik az IMF feltételeit, így kérdéses volt, hogy hajlandóak lesznek-e tárgyalni az IMF-párti vezetéssel, ha újra a hatalom közelébe kerülnek.
Az Új Demokrácia vezetője egyelőre úgy tűnik egyedül maradt. A Független Görögök párt vezetője kijelentette, hogy "más, baloldali pártokkal hajlandók együttműködni", vagyis ha lejár az idő és a Radikális Baloldal kapja meg a kormányalakítási jogot, a Radikális Baloldal (Syriza) a Független Görögökkel koalícióba állhat. A kormányzáshoz szükséges többség azonban csak akkor valósul meg, ha a Kommunista Párt és a Demokratikus Baloldal is támogatását adja.
A mandátumok számbéli eloszlását tekintve jól látható, hogy akár az IMF-párti erők, akár az IMF-ellenes pártok tömörülnek koalícióba, a parlamentbe először bejutó Arany Hajnal támogatása szükséges lesz a kormányalakításhoz. Az Arany Hajnal párt vezetője azonban nemrég kijelentette, hogy ha hatalomra jutnak, végig elaknásítják a görög határt és lőni fognak a menekülő bevándorlókra, így egyelőre az a kérdés, hogy a kommunisták az ország megmentése érdekében felvállalnak-e egy szélsőjobboldali párttal kötött szövetséget.
Ha a görög pártok megmaradnak a "politikailag korrektségnél", és nem hajlandók szövetségre lépni az Arany Hajnallal, Görögországban mindenféleképpen olyan kormány alakul, ami nem rendelkezik a törvényalkotáshoz szükséges 50%+1 szavazattal.
Az is jól látható, hogy az uniós politikusok nem tudják, mitől rettegjenek jobban: a kommunista vezetőtől, aki államosítani akarja a bankokat, a szélsőjobboldali vezetőtől, aki aknamezőt telepít a határ mentén és lelöveti a bevándorlókat, vagy a másik baloldali párttól, aki egy forintot sem hajlandó visszafizetni az államadósságból.
Molnár István


Lars Feld, Angela Merkel német kancellár főtanácsadója bejelentette, hogy "Görögországot karanténba kell tenni, el kell különíteni Európától", hogy megakadályozzák a pénzügyi válság továbbterjedését. Bár nem mondják ki szó szerint, jól látható, hogy a főbb nyugati döntéshozók az eurozóna felbomlása kezdetének tartják a tegnap lezajlott görög választásokat. A vagyonkimentés folyamatos, a görög tőzsdén egyre nagyobb eladói nyomás van.
Nourile Roubini zsidó befektető saját blogján nemrég bejelentette, hogy Görögországot valószínűleg nemsokára kizárják az eurozónából, és ez az eset nem csak Görögországot érinti, hanem az összes perifériaállamot. (Roubini azzal tett nagy ismertségre szert, hogy mikor mindenki optimista volt a gazdasági növekedést illetően, ő előre jelezte a 2008-as gazdasági válságot)
A feszültséget csak fokozza, hogy a Demokratikus Baloldal vezetője bejelentette, hogy nem hajlandó tárgyalni a megszorításokat támogató pártokkal. Ez sokkolta a nyugati közvéleményt, mivel az optimistábbak azzal számoltak, hogy a Pasok, az Új Demokrácia és a Demokratikus Baloldal együtt kormánykoalíciót alkothat.
A kormányalapítás joga egyelőre az Új Demokrácia pártnál van, de ha a napokban nem sikerül a szocialistákon kívül valamelyik párt támogatását megnyernie, a kormányalapítás jogát a Radikális Baloldal kapja meg. A Radikális Baloldal vezetője viszont bejelentette, hogy az államadósságból egy forintot sem fizetnek vissza, mert nem ők vették fel, és új hitelszerződést sem írnak alá.
Molnár István


Görögország felmondja az IMF hitelszerződést és államosítja a bankokat


elenleg a Syriza párt vezetőjénél, Alexisz Ciprasznál van a kormányalakítás joga. A korábbi két nagy párttal már lezajlottak a tárgyalások. Cipraszt a tárgyalószobát elhagyva bejelentette, hogy az Új Demokrácia és a Pasok pártokkal nem hoz létre koalíciót, mert a tárgyalások során világossá vált, hogy az IMF hitelszerződést akarják megmenteni, nem a nemzetet. Ciprasz nyilvános beszédében kijelentette, hogy vasárnap a választók visszautasították a megszorítás-párti szerveződéseket. A Syriza párt vezetője beszéde végén semmisnek nyilvánította a Görögország és az IMF közt fennálló hitelszerződést, és felszólította az Új Demokrácia, illetve a Pasok párt vezetőit, hogy vonják vissza az írásba adott nyilatkozataikat a hitelszerződés melletti elkötelezettségről, és küldjék meg azt Brüsszelnek.
A Syriza vezetője egyben öt pontban összefoglalta azt a gazdaságpolitikát, amit az általa létrehozni szándékozott kormánykoalíció képviselne. Ezek:
1. A hitelszerződés azonnali felmondása
2. Minden olyan intézkedés megtagadása, ami a munkatörvénykönyvet is érintené
3. A választási rendszer azonnali módosítása és a miniszteri mentelmi jog felfüggesztése
4. A bankok államosítása
5. Bizottság felállítása a hitelválság leggyorsabb megoldásainak kidolgozására
Dimitris Stratoulis, a Syriza egy tagja a bankok államosításával kapcsolatban adott egy rövid interjút is egy a helyszínen tartózkodó riporternek:
"- Ön azt mondja, felmondjuk a hitelszerződést. Hogyan fogja kezelni a bankok kérdését? Ha felmondjuk a hitelszerződést, a bankok kiürülnek.
- Nem ürülnek ki. A görög bankoknak van 165 milliárd euró megtakarítása, ami közvetlen a görög állampolgárok tulajdonában van.
- De ez a mi pénzünk, nem a bankoké.
- Mi majd biztosítjuk az emberek pénzét, és közvetlen az ország újra-felépítésére fogjuk felhasználni.
- Ez azt jelenti, hogy a bankbetétek befagyasztásra kerülnek?
- Mi azt mondtuk, biztosítjuk az emberek pénzét, nem azt, hogy be lesz fagyasztva.
- És hogyan fogják ezt a pénzt felhasználni a növekedés beindítására, ha a görög állampolgároké?
- Hogyan akarják, hogy használjuk? Eddig is használva volt, termelte a profitot a bankoknak és az alapkezelőknek. Közvetlenül fogjuk felhasználni a vállalkozások támogatására, házépítésekre. Ez csak politikai döntés kérdése."
A párt vezetője, Alexisz Ciprasz később megerősítette a párttag állításait. Az is látható, hogy az interjúalany igen kellemetlennek találta a kérdéseket, valószínűleg főleg arra figyelt, hogy a kijelentései ne súlyosbítsák a vagyonkimentést. Kerülgette a kijelentést, de már szinte biztosra vehető, hogy a bankokban tárolt pénzek be lesznek fagyasztva.
A Demokratikus Baloldal párt vezetője már be is jelentette, hogy támogatják a Syrizát a kormánykoalíció létrehozásában. A tárgyalások tovább folynak.
Molnár István
Nagyon savasít:
  • általában az italok: alkohol, sör, bor, kávé, tea, édesített gyümölcslevek, gyümölcslevek (koncentrált cukortartalmuk miatt!)
  • szószok, szirupok, mustár, ecet, élesztő, lekvárok, kakaó, maláta, szójaszósz, rizsszirup, karob, gyümölcskocsonya, dzsem, E-621: nátrium-glutamát ízfokozó (nagyon káros)!
  • szárított, aszalt, ecetes, befőzött gyümölcsök
  • kukorica, árpa, rozs, zabkorpa
  • mindenféle hús, tojás, belsőségek, kagylók, tenyésztett halak
  • tejtermékek: sajt, túró, tejsavó, joghurt, fagyi, szójasajt, kecskesajt, kefír, erjesztett tejtermékek
  • kesudió, földimogyoró, pisztácia
  • tárolt burgonya
  • mindenféle cukor és mindenféle édesítőszer, aszpartám különösen káros, rákkeltő!!!!!!!!!!!, méz, szirupok
  • mindenféle gomba

Az OTP és a csalók

Azért osztom meg az országgal a történetem, mert remélem, hogy legalább Te, vagy ismerőseid nem kerültök olyan cipőbe, mint amibe jelenleg én vagyok.
Kálváriám 2012. március 14-én kezdődött. A "Nagy Magyar BANK" gyakorlatilag kirabolt... hagyta, hogy kiraboljanak!
Délelőtt 10 óra lehetett, mikor barátnőmnek 30.000 Ft átutalást intéztem az online rendszerről. Ezt már évek óta mindig leellenőrzöm. Így történt ez akkor is. 10:30 óra körül éppen ezért visszaléptem az online rendszerbe, és láttam, hogy a többszázezer Ft helyett mindössze 20.000 Ft van a számlámon. Ellenőriztem a tranzakciót, akkor még azt hittem én rontottam el valamit, esetleg egy nullával többet írtam, stb... Döbbenve láttam, hogy ilyenről szó sincs. Feketén fehéren ott állt előttem, hogy valaki egy utalást intézett egy orvos házaspár számlájára... Érdekes volt számomra, hogy én minden utalásról értesülök sms-ben, illetve az utalást megelőzően egy hitelesítő kódot kapok, ami nélkül nem is tudok utalni. Ilyen sms-t az én 30.000 Ft-os utalásom előtt kaptam, de az orvos házaspár számlájára történt utaláskor nem! A számlatörténetemet kinyomtatva, azonnal a rendőrségre rohantam! 10:40-kor már a rendőrségen ültem! Fogalmam sem volt mi történik, ki férhetett hozzá a számlámhoz! Feljelentést tettem, ismeretlen tettes ellen!
Miközben a rendőrségen ültem a számlámon a következő tranzakciók történtek: az orvos házaspár pontosan azt az összeget, amit ők állítólag tőlem kaptam, "TÉVES UTALÁS VISSZAKÜLDÉSE" címen visszafizette a számlámra, majd ahogy az összeg visszaérkezett, elutalták azt, ekkor már 5000 Ft-al többet (de ilyen összegnél ez szinte lényegtelen, hiszen többszázezer Ft-ról beszélünk), B. Beáta számlájára. Sem az orvos házaspárt, sem Beátát nem ismerem, nem ismertem... Hangsúlyozom, ekkor én a RENDŐRSÉGEN ültem, Zalaegerszegen.
A feljelentés után a "Nagy Magyar BANK"-ba mentem, hogy a számlámat letiltassam. Itt elmondták nekem, hogy úgynevezett TC=Telebank Center utalás történt. Ez a következőt jelenti: telefonon keresztül történő utalás, melyhez szükséges az én bankkártya számom, ill. még egy 3 jegyű azonosító, és egy 7 jegyű kód...
Újabb döbbenet: fogalmam sem volt róla, hogy ilyen szolgáltatásom van, hogy ilyen létezik. Megtudtam, azért van, mert az online bankom működéséhez erre szükség van. Mivel fogalmam sem  volt a létezéséről, azt sem tudom  - a mai napig, - hogy mi a 7 jegyű belépési kódom!!!
Azonnal letiltattam minden tranzakciót a TC-n keresztül, valamint kértem, hogy MINDENRŐL, hangsúlyozom, MINDENRŐL (belépés, utalás, pénzérkezés, távozás, stb...) sms értesítést kapjak! Ezt be is állítottak!
Elmondták, hogy az orvos házaspár pécsi, s ott fizették vissza a számlámra a pénzt, de ennél többet nem tudtak!
Visszamentem a rendőrségre s kiegészíttettem a feljelentésemet, a fenti eseményekkel!
Majd megkezdődött a keserű várakozás!
Jött egy hosszú hétvége, mikor nem tudtam semmit intézni, csak folyamatosan próbáltam belépni az online rendszerembe, ami NEM SIKERÜLT!!! Holott, éppen beállítattam, hogy mindenről értesítést kapjak! De az sms- csak nem jött!
Március 19-én felhívtak a "Nagy Magyar BANK" biztonsági osztályáról és töviről hegyire elmondatták velem az egész történetet. Nem tudtam se többet, se kevesebbet mondani, mint előtte a rendőrségen, illetve a bankfiókban!
Március 20-án kedden újra bementem a "Nagy Magyar BANK"-ba, hogy panaszt tegyek, miért nem kapok sms-t, miért nem tudok belépni??? Miért nem kapom meg a belépési kódokat??? Ekkor az ügyintéző ellenőriztette a telefonszámom, ami azóta az enyém, mióta telefonom van... Ennek kb. 10 éve! De a szám, amit olvasott egy 30-as előjelű, számomra teljesen ismeretlen szám volt. Az én telefonszámom pedig 20-as előjelű. Közölte velem, hogy ÉN, megváltoztattam a telefonszámom!!! Majd lefordultam a székről, mikor végig futott az agyamon, hogy az elkövető folyamatosan sms értesítést kapott az én próbálkozásaimról, így bármikor utalhatott az én számlámról!!! A kedves rablónak arra is volt gondja, hogy első lépésben megváltoztassa a telefonszámom, nehogy valamit is észrevegyek az ő ténykedéséből!
Természetesen visszaállíttattam a telefonszámom a sajátomra, de első dühömben faggatni kezdtem a velem szembe ülő hölgyet, hogy történhet ilyen??, Semmi érdemleges választ nem kaptam! Autóba ültem és elindultam a rendőrségre, ISMÉT!!!
A rendőrség bejáratában álltam, mikor csörgött a telefonom, ismét a "Nagy Magyar BANK" biztonsági osztályának előző napon már megismert embere hívott... Beszélgetni kezdtünk, s a következőket tudtam meg tőle:
Egy csaló banda áldozata lettem, akik, nagyon családcentrikusak, nagycsaládban élnek és kicsit sötétebb a bőrük, mint az enyém! Igen cigányok. Velem együtt kb. 30 embert károsítottak meg, immár harmadik alkalommal, s jelenleg a család 7 tagja van ilyen-olyan módon, (előzetes, vagy büntetését tölti) börtönben.
Módszerük a következő: feltörnek egy bakszámlát. Kinéznek egy internetes oldalon valami használ cikket, az egyszerűség kedvéért legyen egy kamera.
A kamera kerül 40.000 Ft-ba. Ők "véletlenül" az én számlámról elutalnak 400.000 Ft-ot, tehát pont egy db 0-val többet. Majd felhívják a gyanútlan eladót, jelen esetben B. Beátát, hogy sajnos egy 0-val többet ütöttek az utaláskor, de ne utalja vissza, hanem mikor mennek a kameráért, akkor készpénzben visszaadhatja a különbözetet.
Így pillanatok alatt hozzájutnak 360.000 Ft tiszta készpénzhez, és bankkal nekik semmi kapcsolatuk nincs!
Megtudtam továbbá, hogy az elkövetők pécsiek, a károsultak pécsiek, egyedül én vagyok zalaegerszegi!!! - és nincs banki ember a képben??????????
Ez egy kb. 40 perces telefonbeszélgetés volt. Ezek után már nem mentem a rendőrségre.
Március 22-én kerestek a Zalaegerszegi Rendőrkapitányságról, hogy jelenjek meg március 29-én kihallgatáson.
Vártam...
Március 28-án kaptam egy levelet a "Nagy Magyar BANK"-tól, melyben ők minden utalást jogosnak találtak, és kérték, hogy fogadjam el, hogy ők nem hibáztak!
Március 29-én rendőrségi kihallgatásra mentem, ahol tájékoztattak, hogy ha kiderül, mégis én árultam a belépési kódomat, akkor a "Nagy Magyar BANK" visszaperel... Hát hajrá!
Feljelentésem ebben az esetben már csakis és kizárólag a "Nagy Magyar Bank" ellen irányult. Én a bankkal kötöttem szerződést, rábíztam a vagyonom, melyet ő nem kezelt kellő biztonsággal. Hagyta, hogy bárki a rendszerébe hatoljon. Ettől kezdve nem érdekel, hogy milyen cigány vitte el a pénzem, egyértelműen a "Nagy Magyar Bankot" teszem felelőssé, hogy ez megtörténhetett.
Csak hogy mindenkinek tiszta legyen a kép: a számlámon lévő összeg, amit az elkövetők elraboltak, NEM A SAJÁT pénzem volt. Barátaimmal a Csíksomlyói ZARÁNDOKLATRA megyünk májusban. A szállás és a busz költségét a barátaim rám bízták, és elutalták nekem. Jelenleg mondanom sem kell, ez az összeg hiányzik az utazáshoz. Természetesen, az útnak meg kell valósulnia, az ellopott összegért egyedül ÉN felelek. Ezt az összeget elő fogom keríteni, hogy el tudjunk utazni, ha törik, ha szakad!
Sajnos az utazás időpontjáig nem fogják a káromat megtéríteni. Az ügy előre láthatólag évekig el fog húzódni.
Azért írtam le a kálváriám, hogy minél több emberhez eljuthasson, hogy ma, Magyarországon a nagytőke bárkivel, bármit megtehet, következmények nélkül. Elvehetik a pénzem úgy, hogy a végén én érezzem magam kellemetlenül, s lassan kezdjem belátni, tényleg én hibáztam! Hibáztam, mert rábíztam a pénzem egy olyan intézményre, akibe megbíztam, akiről hittem, hogy vigyáz rá! Nem így történt! Saját kárán tanul az ember. Én sokat fizettem érte. Mire ez az ügy véget ér, talán már a dühöm is enyhül.
Nem hagyom magam! Nem én leszek a következő, akit a sárba taposnak! Ha kell évekig, minden nap küzdök ellenük, minden követ megmozgatok, mert nem hagyom, hogy a ZARÁNDOKOK pénze ilyen aljas módon tűnjön el, minden következmény nélkül!


http://mkh.valosag.net/index.php/temakoeroek/hatterhatalom/1390-az-otp-es-a-csalok