2014. február 17., hétfő

Dániában betiltották a kóser és a helal vágást

Dániában életbe lépett a törvény, mely tiltja állatok levágását előzetes elektronikus kábítás nélkül.
Dan Jorgensen dán agrárminiszter, az új törvényről nyilatkozva elmondta, hogy az állatok megkímélése a szenvedéstől fontosabb, mint a vallási szokások. 
Ugyanakkor a miniszter elismerte azt a tényt, hogy Dániában van igény az olyan vágásra, mely a zsidó vagy muzulmán hagyományokon alapszik, ugyanakkor elmondta, hogy minden igyekezetét befekteti, hogy működjön a törvény. 
Korábban egy hasonló tiltó törvényt fogadtak el Svédországban és Norvégiában. 
(Oroszország Hangja)

JERUZSÁLEMBEN HALLGATJÁK LE AZ USA KÉMKEDÉSEIT



MOST MÁR ÉRTJÜK MIÉRT VAN AMERIKA IZRAEL ELLEN
A PressTV legújabb hírében egy igen fontos dolgot kottyantott el. Próbáljuk fölfejteni az összefüggéseket, hogy mi van a háttérben az USA-Izrael ellentétek mögött, amelyek nagyon is súlyosak, de minden csatornán elhallgatják. Az amerikai híroldalak és a nyugatiak is csak a felszínes híreket közölnek erről a teljesen beteg kapcsolatról, de a lényeget sosem mondják meg. Ezért volt gyanús az, hogy az utóbbi hónapokban a legnagyobb amerikai zsidó lobbi, az AIPAC miért áll szemben az Obama kormány törekvéseivel. Most rögtön meg is adjuk erre a választ. Amerika nagyon rossz passzban van az utóbbi tíz évben, haladnak a lejtőn egyre jobban lefelé. Ebbe a levesbe köp bele állandóan Izrael és az ő túlélési érdekeiket próbálják kizsarolni Amerikától, de Amerika most már egyre határozottabban nem enged, mert ha engednének az őrült izareli zsarolásoknak, akkor az Amerika azonnali végét jelentené, hát nem hülyék a Fehér Házban, hogy Izrael miatt öngyilkosok legyenek. Persze ugyanez van nálunk is. Orbán is hasonló módon kapálódzik a hazai csahosok ellen, a Fidesz túlésése érdekében. Ahelyett, hogy a férges bandát kivágnák, mint ahogy ezt az a férges almával is tesszük. A zsidó Karinthy Frigyes sem akarta megenni a férget, mi sem esszük meg. A férget csak eltaposni lehet!
Most jön a lényeg. A PressTV-ben írja egy szakértő, hogy: „Richard Silverstein leleplezte, hogy van egy NSA létesítmény Jeruzsálemben is, amely figyeli az Egyesült Államok összes műholdas hírszerzését, ami azt jelenti, hogy az izraeliek első kézből hozzáférhetnek az Egyesült Államok összes biztonsági és titkos adataihoz.” Erről gyorsan eszünkbe jut, hogy a Fidesz milyen gyorsan elállt az Amerika Ellenes Tevékenységével, hogy megtudja az össze sem hívott bizottságuk, hogy milyen hazai képviselőket hallgattak le (és miről ???) évekig az alig száz méterre lévő amerikai követségről. A képen az a két amerikai szenátor (Ron Paul és fia), akik most olyan kampányt indítanak Amerikában, hogy Snowdent mentsék föl a vádak alól, mert Amerika érdekeit szolgálta és nem árulta el, valamint Obamát följelentették, hogy elárulta az alkotmányt és Izraelnek kémkedtek....Kiváncsian várjuk a fejleményeket. Ebben az egész cirkuszban Obamának főhet a feje legjobban, mert végre kibújt a szög a zsákból, hogy Obama nem Amerika, hanem Izrael érdekeit szolgálta a legpiszkosabb eszközökkel. Nem véletlen, hogy Izrael már hónapok óta hallgat, várják ők is fejleményeket, hogy mihez kezd Obama, aki az amerikai zsidólobbival is összekapott már. Érdekes, hogy nálunk is mintha hasonló fejlemények lennének, csak sokkal kisebb léptékben, de a tét igen nagy. Pár napja Kövér László elég jól lefestette a Mazsihisztériásokat a HírTV-ben. Jellemző, hogy egy hírben sem idézték ezt! Másrész Orbán évértékelő hosszú szövegében (ami zavaros, unalmas és semmitmondó volt!) volt egy félmondat, amit még a Fidesz oldalán sem jelentettek meg, amikor azt mondta, hogy ők akarják megmondani mit tegyünk és mit gondoljunk, stb. Mi csak arra leszünk kíváncsiak, hogy lesz-e kenyértörés a hisztériások és a kormány között? Mindenesetre nevetségesen és elég nagy feszültségekkel indult el a beteges Holoév cirkusza.....Csak így tovább elftársakkk...
http://amagyaroldal.hu/hirek/content/jeruzs%C3%A1lemben-hallgatj%C3%A1k-le-az-usa-k%C3%A9mked%C3%A9seit

Izrael beavatkozik a magyar belügyekbe


Behívatta Nagy Andor tel-avivi magyar nagykövetet az izraeli külügyminisztérium, ahol közölték vele, hogy nagyon aggódnak a magyarországi "antiszemita incidensek és nyilatkozatok" miatt, valamint hogy Magyarországon újra próbálják írni "a holokauszt történelmét". Ennek kapcsán kiemelten említették a Szabadság térre tervezett emlékművet, ami "Magyarországot nem mint kollaboránst, hanem mint áldozatot mutatná be".
Világos. A zsidó mindenkor magának akarja megtartani a sajnálandó és támogatandó áldozat szerepet. A zsidón kívül minden másnak, Izraelen kívül minden országnak a gonosz elnyomó szerepével kell azonosulnia és vezekelnie kell.
Hihetetlen, hogy megint a holokauszt-vallással kell foglalkozni, mostanra a csapból is ez folyik. Bizonyára az izraeli nagykövetségen fel sem merül, hogy a világháborúnak a zsidókon kívül más áldozatai is voltak. Pedig a zsidóság sorsa csak egy apró lábjegyzet a fehér emberek országai közt dúló legnagyobb háború történetében.


Nagy Andor, sokgenerációs túlélő

A kormánynak fokozott ellenállást kell mutatnia ezzel a nemzetközi zsidó nyomásgyakorlással szemben. A zsidó szervezetek összezárnak ebben a kormány- és magyarellenes műveletben, és miközben a kormánnyal szemben követeléseket fogalmaznak meg, az ellenzéket fokozott támogatásban részesítik. Ez Magyarország belügyeibe történő nyílt beavatkozás, ami ellen a magyar kormánynak kötelessége megtennie minden ellenintézkedést.
Emlékeztetnénk, hogy hatósági megfélemlítése és szétverése előtt a TMRSZ rendőrszakszervezet adatszolgáltatásra szólította fel az országgyűlési képviselőket arra vonatkozóan, hogy a magyaron kívül milyen más állampolgársággal rendelkeznek még. Erre a parlamenti politikusok mindössze 3%-a adott választ határidőn belül, vagyis a politikusok 97%-a potenciális izraeli-magyar kettős állampolgárnak tekintendő.
http://www.hidfo.net/2014/02/17/izrael-ujra-beavatkozik-magyar-belugyekbe




Mazsihisz - Összeférhetetlenség


A Szombat nevű zsidó hírportál értekezik bíráló hangnemben fajtársai érdekesnek tűnő (persze, ha ismerjük a jellemüket, akkor semmi meglepetés nincs itt - egyszerűen a látszat csal politikáját viszik véghez) hozzáállásáról a jelen kormány és a zsidóság politikájának viszonyában. Íme olvassátok és vonjátok le a megfelelő következtetéseket:
A Mazsihisz közgyűlésének döntése, mely szerint távol marad a kormány által szervezett Holokauszt-megemlékezésektől egyelőre szimbolikus jelentőségű, de a szimbólum ereje igen nagy. Nem véletlenül közölnek hosszú és súlyos írásokat az ügyről a nagy nyugati lapok, nem véletlenül jegyzik meg publicisták, hogy az Orbán-kormányt, regnálása során, még senkinek nem sikerült ilyen kihívás elé állítania.
Több paradoxonra kell rámutatnunk ezzel kapcsolatban. Honnan vette a kurázsit az a magyar zsidó szervezet, amely történelme során soha nem tűnt ki bátorságával? Miért éppen most dacol – és ezt kérdezi a magyar közvélemény nagy része is – amikor a kormány pénzt és nyilvánosságát nem kímélve készül a Holokauszt 70-ik évfordulójáról megemlékezni? És a nagy elismerést kiváltó bojkott-határozat után másnap miért írtak konciliáns hangú személyes levelet a miniszterelnöknek – amivel előző nap szerzett presztízsük nagy részét lerombolták? 1867 óta, mióta a magyar zsidóknak egységes képviseletük van, tudtommal még soha nem fordult elő, hogy nyíltan, demonstratívan szembefordultak volna egy hivatalban lévő kormánnyal. A zsidóság, éppen ingatag helyzete miatt, története során
mindig, mindenhol kereste a jó viszonyt
a hatalommal, nem is igen volt más választása. A magyar zsidóság a legkevésbé sem volt kivétel, épp ellenkezőleg: ama híres határozatában a Pesti Izraelita Hitközség elutasította a Népszövetség által felajánlott támogatását a numerus clausus ügyében – magyarként ugyanis haragudtak a Népszövetségre Trianon miatt. A magyar sérelmek ekkor ütötték a zsidó sérelmeket. A zsidó közösségek a mai demokratikus világban sem igen fordítanak látványosan hátat hazájuk kormányának. Csöppet sem jellemző, hogy az amerikai vagy a brit zsidók szervezete demonstratívan dacolt volna a hivatalban lévő kormánnyal. Épp ellenkezőleg! Ügyeiket hagyományosan a színfalak mögött, lobbitevékenyéggel intézik. Ehhez jól kiépített infrastruktúra áll rendelkezésükre. A valóban befolyásos amerikai zsidóság legendásan jó viszonyt ápol a hatalommal, legnagyobb szervezetei komoly rituálékat honosítottak meg, szuperelegáns konferenciákon és vacsorákon látják vendégül az adminisztráció és a törvényhozás legbefolyásosabb tagjait, akikkel nem győzik egymást méltatni. A francia zsidók ebben, nem olyan rég óta, követik az amerikai példát.
Honnan támadt a magyar zsidók hirtelen bátorsága,
hogy ilyen szokatlan útra lépjenek? Nos, a döntő különbség természetesen az, hogy Magyarországon egyszer már megtörtént, ami a fenti országokban még nem, hogy ti. a törvényesen választott hatalom elárulta zsidó polgárait. Az „ősbizalom” ezzel elveszett. A magyar zsidók és szervezeteik többsége inkább bízik az antifasizmushoz feltétlenül ragaszkodó nyugati országokban, mint a nemzeti jelszavakkal operáló, Horthy-nosztalgiákkal kacérkodó magyar kormányban. Ez persze korábban is lehetett így (pl. a Kádár rendszer idején), de akkor a nyugat messze volt, a magyar hatóságok meg közel. Most viszont – hála az Uniónak – a nyugat karnyújtásnyi közelségbe került. A Mazsihisz vezetői biztosak lehetnek, hogy – a hozzájuk mindig közelálló magyar baloldalon túl – a mainstream Európa (és Amerika) mellettük áll, nem marad tehát támasz nélkül. A mértékadó nyugati nyilvánosságban az Orbán-kormánynak rossz a híre, így nyugati újságírók, politikusok, civil szervezetek sűrűn érdeklődnek a magyarországi viszonyok – és kiemelten a zsidók – felől, a Mazsihisz vezetői tehát érezhetik a folyamatos szolidaritást. Ráadásul itt a Holokauszt ügyéről van szó – márpedig ennél súlyosabb ügy a mai Európában nincs. Ez helyezi egyenlő súlycsoportba a magyar zsidókat és a kormányt. A másik paradoxon: A magyar közönség többsége számára érthetetlen módon „a zsidók”
éppen akkor fordulnak szembe
a kormánnyal, amikor az Holokauszt-megemlékezések sosem látott dömpingjét tervezi országszerte, pénzt és hírverést nem kímélve. Ami azonban a magyar többség szemében érdem, éppenséggel ez a probléma a zsidók számára. Előbbi úgy gondolkodik: a Holokauszt emlékévre költ a kormány 8 milliárd forintot, ez most már legyen elég. Utóbbi viszont tartalmi kérdésekkel foglalkozik: számára nem az pénz az elsődleges és nem is az (amire a kormány helyezi a hangsúlyt), hogy megemlékezzenek a magyar zsidóság pusztulásáról, hanem az, hogy ne hagyják homályban: az áldozatokat a magyar állam szolgáltatta ki a gyilkosoknak, miközben a magyar társadalom többsége semmi szolidaritást nem mutatott, jelentős része pedig profitált a zsidó vagyonból. A kormány megnyilvánulásai e téren pedig nagyon ellentmondásosak. A harmadik paradoxon: miért követte a Mazsihisz részéről az öntudatos kiállást mindjárt másnap
a hatalom urához írt engedékeny hangú levél,
amelyben az előző napi követeléseket alaposan felpuhították? A Mazsihisz identitásának alapja nagyrészt az antifasizmus és a Holokauszt emlékezete. Ez teljes összhangban van a honi baloldallal és a nyugati média és közvélemény jó részével, akik merőben új lépését lelkesen üdvözölték. Ám a magyar zsidóság képviseletének – történelme során – ez volt a legelső ilyen lépése. Olyanok, mint a járni tanuló gyerek, aki egyet lép és mindjárt felbukik. A Mazsihisz javát adó 50-es 60-as nemzedék amúgy is a népi demokráciában szocializálódott, ahol az antifasizmus mellett a hatalom iránti feltétlen lojalitás volt a követelmény. A Mazsihisz politikai kultúrájának ez a két eleme most szembekerült és birkózik egymással. Régi probléma, hogy a Mazsihisz háza táján sok tekintetben a mai napig fennmaradtak a Kádár-kori viszonyok, így a modern kommunikáció világában nem mozognak profi módon – még ha az elnök képes is összeszedetten nyilatkozni. A szervezetnek nemhogy sajtóosztálya, de még egy szóvivője sincsen. Mindennek a megreformálása az új elnökre vár, aki most, a kormányfővel kialakult, igen kényes helyzetben szenvedi meg ennek hiányát. Erről tanúskodik az utóbbi 24 órában megmutatkozó kaotikus kommunikáció. (Az „Igen Tisztelt Miniszterelnök Úr” ne tévesszen meg senkit – a Síp utcában néha nem is a Kádár-kor, hanem az 1930-as évek stílusában fogalmaznak.) És nem szabad elfeledni, hogy egy – anyagilag az államtól függő, a társadalomba sokféleképpen beágyazott, nagyrészt idősekből álló – vallási közösség vezetői sosem lehetnek olyan radikálisok, mint egy magányos publicista, aki a saját véleményén kívül semmiért nem tartozik felelősséggel. A Mazsihisz – amúgy is igen különböző múltú és habitusú – vezetői teljesen járatlan útra léptek, és ettől maguk is megijedtek egy kicsit.


Jövőnk.info - Hírfigyelő Szolgálat


Visszaadja az állami pénzt a zsidó szervezet?

A Magyar Zsidó Kulturális Egyesület (Mazsike) is visszaadja az állami pénzt állítólag, mert nehezményezik a kormány Szabadság térre tervezett német megszállási emlékmű állítását. Emellett Szakály Sándor történész szavait is kifogásolták, szó szerint:"Szakály semmibe veszi a tényeket és a hivatalos holokauszt álláspontot." Korábban a Mazsihisz is hasonló döntést hozott. Természetesen nincsen azzal probléma, ha visszaadják az állami pénzeket. Ha javasolhatnánk adják vissza a korábbi horribilis összegeket is. Abból rendbe lehetne tenni az országot, fel lehetne számolni a munkanélküliséget. De a hatalmas összegből futná az egészségügy rendbetételére is akár. Úgyhogy várjuk a pénzeket minél előbb.
Dunai István

Nem lesz népszavazás Paksról

Másodszorra is elutasította a Nemzeti Választási Bizottság a paksi atomerőmű bővítése kapcsán kiírandó népszavazás javaslatát. A kérdés megfogalmazása önmagában is provokatív volt: "Egyetért-e Ön azzal, hogy az államadósságot növelő hitelből ne épüljenek új atomerőművi blokkok Magyarországon?".
Provokatív, hiszen ki ne ellenezné az államadósság növelését? Az adósság rossz, magánembernek is, családnak is, állami költségvetésnek pedig végképp. Csakhogy a paksi atomerőmű bővítése az első olyan projekt az elmúlt 25 évben, amiből Magyarországnak hosszú távon előnye származik. A megközelítőleg ugyanekkora összegű IMF hitel mellé politikai követeléseket is felvettünk, ami mind egytől egyig a dolgozó magyar ember sanyargatására vonatkozott, miközben a hitel egésze a hétköznapokban láthatatlan pénzügyi manőverekre lett elköltve. A pártok cégei és alapítványai gazdagodtak rajta, a magyar embernek csak a megszorítás jutott.

Megszorítás - valahogy így.
A paksi bővítés elleni propagandát ugyanez az ármánykodás lepi be. Azok a politikusok, akik most politikai tőkét akarnak kovácsolni a népszavazás kiírásából, egyszer már lehetőséget kaptak és akkor ellenezték a népszavazás kiírását Paks ügyben. Gyurcsány benyelte az orosz pénzeket, aláírta amit kell, most pedig Brüsszelből fizetik a paksi beruházás elleni felszólalásait.
Nem kérdéses, hogy kellően provokatív és demagóg kérdésfeltevés esetén a többség megszavazná a paksi beruházás leállítását, - ahogy megfelelően megfogalmazott kérdéssel bármi mást is megszavaznának. Csakhogy ez egy olyan döntés lenne, ami az "adósság" szótól való félelem, és az oroszellenességgé átvedlett szovjetellenesség hatására hirtelen felindulásból, érzelmi alapon születne meg.
Az energetikai együttműködések terén pedig nincs helye se politikának, se érzelmi alapú döntéshozatalnak.
Fenyvesi Áron

Chilei védőoltásokba tilos többé higanyt tenni


Catherine J. Frompovich neve a védőoltások témakörével szorosan összekötődik. A “Vaccination Voodoo: What You Don’t Know About Vaccines” című könyvében elmagyarázza, hogy az egyes vegyi anyagok a mai védőoltásokban milyen hatással vannak az emberi szervezetre.
Az adalékanyagok egyik legpusztítóbb, legveszélyesebb alkotóeleme a thimerosal, aminek 49,6 százaléka áll etil-higanyból. Az összes alkotórész közül ezt hozták összefüggésbe maradandó idegrendszeri károsodás okozásával.
A világon végre legalább egy kormány- a dél-amerikai- megelégelte a thimerosallal kapcsolatos negatív kutatási eredmények özönét és törvényjavaslati szinten áll a védőoltások adjuvánsaként használt thimerosal betiltása. Vagyis az orvosok Chile-ben nem adhatnának be olyan vakcinát, amiben higany van.
De vajon tényleg törvény lesz?
A Vaccine Liberation Army (Oltóanyag Felszabadító Hadsereg) weboldal szerint a chilei törvényhozók január közepén arra szavaztak, hogy a higany használata tilos legyen.
A törvényjavaslat … amely a higanyt eltávolítaná a legtöbb oltóanyagból, csupán a végét jelenti egy olyan sikeres jogalkotási folyamatnak, amely a politikai pártokat közel hozta egymáshoz, hogy együtt arra a következtetésre juthassanak, miszerint a lakosság egészségét meg kell védeniük.
A chilei kongresszus egyöntetűen a mellett van, hogy a higanynak leáldozott, de kérdés az, hogy a most elnöki székbe kerülő Michelle Bachelet- gyermekorvos és korábbi WHO (World Health Organization ) reprezentáns szintén fontosnak tartja-e majd az emberek egészségét. A vakcina Felszabadító Hadsereg oldalon való megjegyzés szerint:
“A globális elit eddig is a kívánatos “higanymentes oltóanyagokat” kapta. Ugyanakkor az utca embere még ma sincs tisztában a higany egyértelmű és bizonyított idegméreg létével.”
Ettől függetlenül, a chilei törvényalkotók beírták nevüket a történelembe! Elkezdődött egy ébredés a világon, az oltóanyagok összetevőinek és azok emberi testre gyakorolt hatásainak megismerése.
Hajrá Chile!
Reméljük a magyar törvényekbe is be fog egyszer kerülni az, hogy a védőoltásokba tilos thimerosalt tenni. Ahogy a chilei kongresszus túlnyomó többségben támogatta ezt a gondolatot, így legyen ez a magyar parlamentben is!
(naturahirek.hu )

Hoppon marad a végrehajtó? – Végrehajtás a bíró által, – megszüntetve…


Banki adósok-devizaadósok

Dr. Czirmes György ügyvéd- 7o Milliós végrehajtás megszüntetése I. fokon -

A Budaörsi Járásbíróság egyik tisztességes bírája, nem várva a külföldi döntésekre, – a rendelkezésre álló magyar jogszabályok alapján, – szakismeretére alapozva, a mai napon (2014.02.17-én), megszüntette, – az egy devizaalapú szerződés felmondása alapján elindított cca. 7o Millió Ft értékű, – bírósági végrehajtó által lefolytatni szándékozott ingatlan végrehajtását.
A megszüntetés jogi alapja az volt, hogy a kölcsön-szerződésben ugyan konkrét forintban feltüntetett, CHF-ben nyilvántartott összeg a látszat ellenére nem lehet határozott összegű, mert az, az árfolyam miatt folytonosan változik. A határozott kölcsönösszeg hiánya a teljes szerződés semmisségét jelenti, amelyet nem lehet korrigálni, mert a pontos kölcsönösszeg meghatározása kizárólag a szerződő felek joga.
Az ítélet nem jogerős.
Ha a későbbiekben a végrehajtás megszüntetése jogerőssé válik, a feleknek külön megállapodásban, vagy ha nem megy, a bank által kezdeményezett külön perben, – el kell számolniuk egymással .
Ez esetben az elszámolandó követelés visszaesik az eredeti tőketartozásra, amelynek összegéből le kell vonni az adós által eddig bármilyen címen befizetett összeget.
A különbözet összegét tovább csökkentheti az a kár, amely az adóst esetleg a rossz szerződésből kifolyólag érte. – Ide a pszichikai kár is adott esetben elszámolható. A károkozás következményét és mértékét az adósnak kell bizonyítani.
Mivel a szerződés semmisségét a bank okozta, mert azt ő szerkesztette, saját felróható magatartására előnyök szerzése céljából nem hivatkozhat, azaz nem kérhet kamatot, és az adós kezdeményezheti a jogszabály mértékéhez és teljesítőképességéhez mért havi részletekben történő törlesztést. (A havi jövedelem cca. egyharmada).
Adott feltételek esetén, alkalmatlan időre hivatkozással, – még a törlesztés is felfüggeszthető.
Czirmes György

A nemzetközi sajtó is felfigyelt, – a magyarországi szegénység halálos áldozataira

…”Február közepéig 112-en, majd tavaszig még 3-an, összesen 115-en haltak meg hazánkban, fagyásból és kihűlésből adódóan. – Egy mediterrán télen. – Milyen tömeges pusztulás lett volna akkor, ha nem ilyen enyhe, hanem igazán kemény a tél, -10-20 fokkal? - Sajnos nem a kormány, hanem Isten mentett életeket!…”

A fenti és lenti képeken látható oldalak spanyol, német és angol nyelven tájékoztatják a nemzetközi közvéleményt, – a Magyarországon az elmúlt télen történt, – szegénységből eredő fagyásos, illetve kihűléses halálesetekről. – A Magyar Szociális Fórum információi alapján.
Február közepéig 112-en, majd tavaszig még 3-an, összesen 115-en haltak meg hazánkban, fagyásból és kihűlésből adódóan. – Egy mediterrán télen. – Milyen tömeges pusztulás lett volna akkor, ha nem ilyen enyhe, hanem igazán kemény a tél, -10-20 fokkal? - Sajnos nem a kormány, hanem Isten mentett életeket!
Az alábbiakban a Magyar Szociális Fórum eredeti szöveges tájékoztatóit olvashatják, melyekből a fenti nemzetközi média az információkat merítette:
1. Február közepéig 112-en fagytak meg Magyarországon
…”Az állami irányítású média kizárólag a külföldön történt fagyhalál esetekről ad hírt, a hazai tömeges pusztulás fölött szemet huny, és úgy kezeli, mintha meg sem történt volna…”
A Magyar Szociális Fórum vasárnap friss adatokat tett közzé a fagyhalál alakulásáról. Az emberi jogokért küzdő mozgalom jelentése szerint 112-re emelkedett azoknak az embereknek a száma, akik tavaly ősz és 2014. február 13. között Magyarországon megfagytak.
Az MSZF előző, január 30-i adatszolgáltatása óta, mely 88 életvesztésről számolt be, 24 embertársunk szenvedett fagyhalált.
Rendkívül megnőtt azoknak az aránya, akik saját fűtetlen otthonukban hűltek ki. Arányuk 58 százalékot mutat, hiszen 14-en haltak meg saját otthonukban, köztük öt nő. Hárman közterületen, azaz a szabad ég alatt fagytak meg. Mindhárman férfiak voltak. További heten kórházba szállításuk közben, vagy kórházba kerülésük után hunytak el, mert már nem tudtak rajtuk segíteni.
A Magyar Szociális Fórum arról is beszámolt, hogy az állami irányítású média kizárólag a külföldön történt fagyhalál esetekről ad hírt, a hazai tömeges pusztulás fölött szemet huny, és úgy kezeli, mintha meg sem történt volna. Az MSZF a tömegtájékoztatás politikai befolyásolásának tulajdonítja a tények elhallgatását, és az életvédelem szempontjából felelőtlennek tartja a kormány magatartását.+++ (Magyar Szociális Fórum)
2. Korábbi információk tél közepéről, amikor még az áldozatok száma nem haladta meg a 100-at:
Cenzúrázzák a fagyhalálos eseteket az állami médiában – Arat a fagyhalál – 88 áldozat -
“Az MSZF meggyőződése szerint; a szolidaritás életeket menthet meg.”
Az igen enyhe január elejei időjárás dacára 12-en szenvedtek kihűléses halált Magyarországon. Velük együtt 88-ra emelkedett a fagyhalál áldozatainak száma tavaly ősz és 2014. január 26. között – jelentette a Magyar Szociális Fórum csütörtökön.
Közterületen, azaz a szabad ég alatt 25 embertársunk lelte halálát, fűtetlen otthonukban pedig ugyancsak 25-en hűltek ki. További 38-an kórházba szállításuk közben, vagy kórházba kerülésük után hunytak el, mert már nem tudtak rajtuk segíteni.
A Magyar Szociális Fórum ismételten arra kérte a közszolgálati média irányítóit, hogy szakítsanak évek óta tartó közönyös magatartásukkal, és adjanak hírt az idén is pusztító fagyhalálról, mert ezzel maguk is mozgósítják a lakosságot a fokozott odafigyelésre. Az MSZF meggyőződése szerint; a szolidaritás életeket menthet meg.
Döbbenten tapasztaljuk, hogy az állami szerkesztőségeknek megtiltották, hogy foglalkozzanak a fagyhalál esetek számának és összetételének alakulásával. Minden erőfeszítésünk ellenére nem oldották fel a cenzúrát. A kormány irányítása alatt álló média négy év óta nem ad hírt a tömeges pusztulásról.
Az emberi jogokért küzdő szervezet felidézte a 4 évet felölelő adatokat máig bezárólag. Eszerint:
2010-2011 telén több mint 400-an fagytak meg,
2011-2012 telén 330-an szenvedtek fagyhalált,
2012-2013 telén csaknem 300 fagyhalál eset történt,
2013-2014 telén eddig 88-an távoztak az élők sorából kihűlés következtében.+++
Források: El Confidencial, - Sachsische Zeitung, - News At, - Europe Online Magazine, - The Budapest Beacon,Magyar Szociális Fórum

Az amnesztiatörvénnyel időt nyernek az ukrán hatóságok

Ukrajnában ma érvénybe lép az új amnesztiatörvény, amivel a hatóságok ejtik az elfogott tüntetők ellen felhozott összes vádat, valamint az eddig őrizetbe vett EU-párti tüntetők közül valamennyiüket szabadon engedik. A törvény a december 27. és február 2. közt letartóztatott aktivistákat érinti, egy főbíró szerint összesen 259 főt engednek szabadon.
A kormány ennek feltételéül szabta, hogy a tüntetők ürítsék ki az általuk elfoglalt közigazgatási épületeket, - vannak olyan kormányhivatalok, melyek működése két hónapja ellehetetlenült, miután az EU-párti aktivisták megszállták. A kijevi városházából visszavonulás és az utcákra épített barikádok lebontása is a feltételek közt szerepel, ezeknek teljesítése már folyamatban van.
Vasárnap a tüntetők már visszavonultak a városházából, de azonnal meg is fogalmaztak egy fenyegetést, miszerint újra megrohanják az épületet, ha a hatóságok nem tartják be ígéretüket és nem ejtik az aktivisták ellen felhozott vádakat. Igaz, inkább a hatóságoknak kell tartania attól, hogy a tüntetők nem tartják be a rájuk vonatkozó részt. Miután elengedik az aktivistákat, feltehetőleg rövid időn belül újrakezdődik a rendőrök elleni agresszió.
Mostanra több rendőr és egy bíró is áldozatul esett az országban működő terroristák merényleteinek. A tüntetések során ismeretlen fegyveresek a rendőrökre és civilekre is rálőttek, miközben felvételek bizonyítják, hogy se a kivezényelt rendőrök, se a tüntetők nem használtak éles lőfegyvert. Gyaníthatóan a NATO mesterlövészei működnek az országban, akik gondoskodnak a tüntetések radikalizálásáról és visszafogott hatósági fellépés esetén a kellő számú civil áldozatról.
A tüntetők szabadon engedése időnyerési stratégia a hatóságok részéről, amivel egyben az Európai Unió által fizetett aktivisták mártírképzési műveletét is megakadályozzák. Egyes csoportok a kezdeti megmozdulásokban nem vették részt, számos civil szervezet csak később, a "politikai foglyok" szabadon engedését követelve vonult utcára.

http://www.hidfo.net/2014/02/17/az-amnesztiatorvennyel-idot-nyernek-az-ukran-hatosagok



A Külügyminisztérium tétlensége hazánkba hozza az ukrán helyzetet


Gyurcsány Ferenc (Demokratikus Koalíció) és Szabó Tímea (Párbeszéd Magyarországért) szerint az új választási rendszer miatt áprilisban intézményesített választási csalás fog történni. Még le sem zajlott a szavazás, ezt így kész állításként máris előre kijelentették. Eddig is tudható volt, hogy a baloldal nem akarja megnyerni a választásokat, ehelyett a választások hitelességének megkérdőjelezésére és utcai zavargásokra akarnak tömegbázist építeni. Mostanra ezt nyilvánosan be is ismerték.
A helyzetet súlyosbítja az EBESZ nemrég kiadott állásfoglalása, ami úgy tűnik, a balliberális erők által előkészített utcai zavargásoknak tömegtámogatást hivatott biztosítani. A magyar külügyminisztérium hivatalosan felkérte az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezetet, hogy áprilisban küldjön Magyarországra választási megfigyelőket, - amit az EBESZ következetesen visszautasított. A szervezet válaszában közölte, hogy nem tervezi a választások szisztematikus ellenőrzését, ehelyett csak korlátozott (részleges) választási megfigyelő misszió kiküldését tervezi.

EBESZ, AJC, Mazsihisz - hányan támogatják még a felforgatásban?
Azzal, hogy az EBESZ nem hajtja végre az országgyűlési választások teljes ellenőrzését, a felforgatást tervező balliberális erők malmára hajtja a vizet. Ugyanis a választások szisztematikus ellenőrzése esetén kivennék a liberálisok kezéből az egyetlen ütőkártyát, a választási csalásra hivatkozást. Mivel az EBESZ ennek ellenére csak részleges megfigyelést hajt végre, megalapozza a balliberálisok kormányellenes propagandáját a választások utáni időszakra.
Látható, hogy a hazai radikális atlantista vonal az európai uniós szervezetek teljes támogatását élvezi. Ha a balliberálisok nem tudnának választási csalásra hivatkozni, senkit nem érdekelnének a megmozdulásaik, országosan alig néhány száz embert tudnának megmozdítani az akut holokausztozással és az összes hiteltelen propagandafogásukkal együttvéve. Az EBESZ látványos visszavonulása azonban utat nyit a felforgatásnak.
A magyar külügynek most törekednie kell arra, hogy az áprilisi választásokra a lehető legszélesebb körből (keletről és nyugatról is) nemzetközi megfigyelők érkezzenek, akik alátámasztják majd a választások eredményének hitelességét. Ellenkező esetben a balliberálisok nem néhány száz, hanem több tízezer embert visznek az utcákra, akik el fogják hinni, hogy választási csalás történt. Most a Külügyminisztériumon a sor, hogy megakadályozza Magyarországon az ukrán állapotok kibontakozását. Kérdés: akarják-e egyáltalán?

http://www.hidfo.net/2014/02/17/kulugyminiszterium-tetlensege-hazankba-hozza-az-ukran-helyzetet

Venezuela - Mi lesz veled?


Kiutasítottak Venezuelából három embert, akik az amerikai konzulátus alkalmazásában álltak – jelentette be vasárnap Nicolás Maduro elnök. Az államfő azzal indokolta a döntést, hogy a szóban forgó alkalmazottak kormányellenes tevékenységet folytattak venezuelai magánegyetemeken. Maduro korábban is azzal vádolta megalapozottan az Egyesült Államokat, hogy eltávolításának érdekében együttműködik az általuk pénzelt ellenzékkel, amit Washington természetesen tagadott. A venezuelai kormány megalapozottan több ízben utasított ki az elmúlt időszakban amerikai tisztviselőket az országból. Tavaly szeptemberben a legmagasabb rangú amerikai diplomatát, Kelly Keiderlinget is eltávolították, egyebek között szintén az ellenzékkel folytatott aknamunkát biztosító tevékenysége/együttműködése miatt. Az napok óta folyó kormányellenes tüntetések egyik fő szervezője az ellenzéki vezetők közé tartozó Leopoldo López, aki ellen letartóztatási parancs van érvényben, mert a hatóságok azzal vádolják, hogy felelős többek között ezen tüntetéseken bekövetkezett három halálesetért amit a kormányerőkre próbáltak ráhúzni. Ugye ismerős a taktika. López, aki letartóztatásának elrendelése óta nem mutatkozott nyilvánosan – tagadja a vádakat. Az ellenzék szerint a kormány irányította hatóságok felelősek a tüntetéseket kísérő erőszakért. A rendőrség több ízben könnygázzal, gumilövedékekkel és más eszközökkel lépett fel a tüntetők ellen, mint más országokban is szokás, tehát semmi sem indokolja a három "kivégzett" áldozatot már csak az érdekek sem. Viszont a tömeg hergelésére alkalmas a washingtoni távvezérletű hecckampányban, amit természetesen a széles közvélemény legalizálhat. Friss jelentések szerint a tegnapi tüntetések súlyosabb incidensek nélkül zajlottak le.
Továbbra sincs jele viszont annak, hogy a mostani felfordulás elvezethet Maduro megbuktatásához, mivel itt is, mint mindenhol ahol felforgatnak, nincs meg a kellő arányú tömegtámogatottság. Az ellenzék vezetői is megosztottak az utcai akciók megítélésében. Az ellenzék vezető alakja, Henrique Capriles például elhatárolódott az előre hozott választásokat követelő radikális szárnytól, mert szerinte még nem érettek meg a feltételek (Remélem, értitek? - milyen feltételekre várakoznak) ahhoz, hogy elérjék az elnök és kormánya távozását a hatalomból. Venezuela népének 90%-a Maduro mögött áll és ezt nehéz lesz megdönteni bujtogató tevékenységekkel.
Az Isten áldjon! Lélekben veled vagyunk, Maduro!
Kitartás!
Jövőnk.info - Hírfigyelő Szolgálat

Megugrott a nemteljesítő devizahitel-állomány

A legfrissebb statisztika szerint újabb 0,3 százalékponttal emelkedett a nemteljesítő devizahitelek aránya. Ezen belül sokat romlott a lakáscélú devizaadósok helyzete. A Magyar Nemzeti Bank hétfő reggel frissített adatsora szerint a teljes bankszektor nemteljesítő hitelállománya a harmadik negyedévi 18,5 százalékról 18,8-ra emelkedett év végére. Ez az egy évvel korábbi állapotnál 2,5 százalékponttal magasabb arányt jelent, 2012 végén ugyanis még 16,3 százalékos volt ez a ráta. A mostani változás viszont a korábbi évek trendjének megfelelő, hiszen az utolsó negyedévekben rendre “ugrik egyet” a mutató.
Külön figyelmet érdemel a devizahitelek ügye, ezen belül is az egyik kiemelt figyelemmel övezett terület a lakáscélú devizahiteleké, melyek minősége romlott az utolsó három hónapban. Míg ugyanis még a harmadik negyedévben 16,6 százalék volt 90 napon túli késedelembe esett, a negyedik negyedév végére ez az arány már 17,4 százalékra ugrott. Nominálisan ez egész pontosan azt jelenti, hogy a korábbi 300 milliárdos állomány 304-re emelkedett. Ennek 65,4 százaléka pedig már 1 éven túli késedelemben lévő devizahitelt jelent, miközben egy negyedévvel korábban az akkori 90 napon túli késedelmes hitelek 63 százaléka volt egy éven túli elmaradásban.

Ám nem csak önmagában a nemteljesítő hitelállomány növekedése eredményezte a negyedéves szinten nagyobb 17,4 százalékos arányt, hanem a teljes lakáscélú devizahitel-állomány csökkenése is. Míg ugyanis 2013 harmadik negyedévében 1804,7 milliárd forint volt ezen hitelek összértéke, három hónappal később 1751,2-re, vagyis 3 százalékkal csökkent.
Ennél viszont sokkal rosszabb a helyzet a szabad felhasználású devizahitelek esetében, hiszen a nemteljesítő állomány 27,2 százalékról 28,4-re emelkedett. Egy évvel korábban még “csak” 23,4 százalékos volt ez a mutató.
A fentieken túlmenően egyaránt 0,6 százalékponttal emelkedett a gépjármű és a személyi devizahitelek nemteljesítő állománya is egy negyedév alatt. Előbbi 12,5, a személyi hitel pedig 15,4 százalékra.
A forinthiteleknél jobb a helyzet
Ami a forinthitelek állományát illeti, ebben az esetben már a legtöbb hiteltípus esetében csökkenő nemteljesítő aránnyal és így javuló minőséggel lehet találkozni. Ez alól egyedüliként a lakáscélú, támogatott hitelek jelentenek kivételt. A harmadik negyedéves 4,4 százalékos 90 napon túli késedelemben lévő hitelek aránya 4,6 százalékra emelkedett.
Ami pedig a javuló minőséget felmutatni tudó hiteleket illeti, a legnagyobb mértékben a szabad felhasználású hitelek esetében csökkent a nemteljesítő állomány. A harmadik negyedéves 31,6 százalék 30,6-ra mérséklődött.


(mfor)

Harctéri jelentés a közmunka frontjáról


 1    A kormány a munkanélkülieket, szociális segélyre             jogosultakat közmunkaprogramokba tereli
2    2013-ban már 300 ezer közmunkás dolgozott
3    Orbán Viktor a Hello fészbúkosok videóüzenetében elmondta,   
4     Magyarországon óriási a foglalkoztatottság, és csökken a         munkanélküliség
5 Az elemzők viszont arról írnak, hogy a közmunkások (és a     külföldön dolgozók) nélkül a foglalkoztatottak száma     stagnál, vagy csökkent 2013-ban.
Úristen, mégis megtörtént – hatalmasodott el rajtam a szorongás a közterület-fenntartó vállalat telepén, söprűk, lapátok és láthatósági mellényes alakok közt várakozva. Valósággá vált, amivel gyerekként rémisztgettek: rosszul tanulok, utcaseprő leszek. Pedig annyira nem tanultam rosszul, végül diplomát is szereztem, lett munkahelyem, bár igaz, nem biztosítja a klasszikus, polgári életmódot. Most például éppen az újságírás miatt kerültem ilyen helyzetbe: ki akartam deríteni, hogyan virágoztatja fel az országot a kormány közmunkaprogramja.
De ne rohanjunk előre. Tapasztalataimnak van egy kalandos része: hogyan építettem rezsifórumot, és milyen utcaseprőnek lenni. Ha Önt viszont az izgatja, miként tudja gyorsan közmunkára váltani autós vagy egyéb bírságát, ugorjon az utolsó fejezetre!
Közmunkában a rezsicsökkentésért
Amikor reggel beléptem a közterület-fenntartó telephelyére, még nem tudtam, hogy a rezsiharc katonája leszek. Arra figyeltem, hogy gyorsan elsajátítsam a közösség szokásait. Kezet kell nyújtani a félhomályos raktárban üldögélőknek, és mondani a keresztnevet. Aztán hátra lehet dőlni a széken szunyókálni, vagy kötetlenül csevegni.
A kormány a munkanélkülieket, szociális segélyre jogosultakat közmunkaprogramokba tereli
2013-ban már 300 ezer közmunkás dolgozott
Orbán Viktor a Hello fészbúkosok videóüzenetében elmondta, Magyarországon óriási a foglalkoztatottság, és csökken a munkanélküliség
Az elemzők viszont arról írnak, hogy a közmunkások (és a külföldön dolgozók) nélkül a foglalkoztatottak száma stagnál, vagy csökkent 2013-ban.
Beiratkoztam közmunkásnak, hogy lássam, milyen munka turbózza a magyar gazdaságot. Úristen, mégis megtörtént – hatalmasodott el rajtam a szorongás a közterület-fenntartó vállalat telepén, söprűk, lapátok és láthatósági mellényes alakok közt várakozva. Valósággá vált, amivel gyerekként rémisztgettek: rosszul tanulok, utcaseprő leszek. Pedig annyira nem tanultam rosszul, végül diplomát is szereztem, lett munkahelyem, bár igaz, nem biztosítja a klasszikus, polgári életmódot. Most például éppen az újságírás miatt kerültem ilyen helyzetbe: ki akartam deríteni, hogyan virágoztatja fel az országot a kormány közmunkaprogramja.
De ne rohanjunk előre. Tapasztalataimnak van egy kalandos része: hogyan építettem rezsifórumot, és milyen utcaseprőnek lenni. Ha Önt viszont az izgatja, miként tudja gyorsan közmunkára váltani autós vagy egyéb bírságát, ugorjon az utolsó fejezetre!
Közmunkában a rezsicsökkentésért Amikor reggel beléptem a közterület-fenntartó telephelyére, még nem tudtam, hogy a rezsiharc katonája leszek. Arra figyeltem, hogy gyorsan elsajátítsam a közösség szokásait. Kezet kell nyújtani a félhomályos raktárban üldögélőknek, és mondani a keresztnevet. Aztán hátra lehet dőlni a széken szunyókálni, vagy kötetlenül csevegni.
Tízen lehettünk, az átlagéletkor 30 év körüli, a legtöbben utcai ruhájukban voltak, úgyhogy előző este jól elrontottam a dolgot. Hosszasan gondolkodtam ugyanis, hogyan készüljek fel az utcai munkára, hogy közben ugyanakkor ne nézzek ki expedíciós hegymászónak sem. Nincs nagy hideg, mínusz 3-4, de vélhetően nem is mozgunk majd intenzíven. A lassú söprögetés közben átfagy az ember. Műszálas aláöltözetet, wind stopper expedíciós kezeslábast, polárpulóvert választottam, plusz a pehelykabát, ezek fölé jött a zöld, beilleszkedést szolgáló kabát és nadrág. Veszettül izzadtam.
A hangulat olyan volt, mint egy szakmunkásképző tornaórája előtt: a srácok arról sztoriztak, hogy ki miért került be, és hol volt már közmunkán.
„Én autószerelőnek tanultam, múlt hónapban a BKV buszgarázsába raktak, de ott is csak szemetet szedtem egész nap. Nem engednek komoly munkába, fogalmuk sincs, ki vagy, mit tudsz. Meg mire beleszoksz, már vége is az egésznek, érted” – mesélte az egyik srác, de aztán önkormányzati irodistacsajok vonultak át a termen, és kezdődött a röhögcsélés.
A barátságos munkavezető fél óra várakozás után érkezett, és két részre osztotta a csapatot. A vicces fiúk az utcai brigádba kerültek, engem pedig egy hallgatag sráccal és két lánnyal a szomszédos hangárba irányított. Az önkormányzati tulajdonban lévő rendezvénytermet kellett kipakolnunk. Asztalokat és egy szétszedhető pódiumot kellett átvinnünk a raktárba.
2014-02-06 12.40.50 A munka úgy nézett ki, hogy: a vécébe visszavonulva lehántottam magamról 4 kiló ruhát. Majd a jó erőben lévő sráccal cipekedtünk, a két munkavezető beszélgetett, a két huszonéves lány egy sarokban ülve kornyadozott. Jól dolgozhattunk, egyrészt, mert másfél óra alatt kirámoltuk a helyiséget, másrészt, mert a munkavezető hozott nekünk kávét. Aztán elmehettünk pihenni, és a nap hátralévő részében nem csináltunk semmit. A két lány felmosott, a munkavezetők eltűntek, és én a munkaidő végéig hallgattam munkatársam sztorijait az idegenlégióról, ahol állítólag szolgált.
1. napi mérleg

6 óra munkaidő. Nettó munkaidő: 1,5 óra.
Munkahatékonyság: 1:6. (Összes munkaidő 36 óra. Ebből munkával végzett: összesen 6. Hatan voltunk jelen 6 órát: a két főállású alkalmazott mellettünk sétálgatott, a lányok és mi felváltva dolgoztunk 1,5 órát.)
A második nap ugyanígy indult, csak már nem eszkimónak öltözve érkeztem, és gyakorlottan kezeltem a közmunkás társakkal. A rendezvényteremben már nagy volt a nyüzsgés, hivatásos takarítónők mosták fel azt a padlót, amit előző nap a két közmunkás lány is feltakarított, ezek szerint feleslegesen. A munkavezető nem volt jelen, úgyhogy egy idő után összetoltam a székeket, és lefeküdtem. Négy óra múlva keltett az idegenlégiós, hogy székeket hoztak, azokat kell pakolni.
Egy „Lido konferenciaközpont” feliratú kisbuszban érkeztek a bársonyhuzatú székek. Több százat hoztak, de a pihenés után energikusak voltunk, és két óra alatt beborítottuk velük a termet. Majd hirtelen megdöbbentem, mint a közgazdász, aki először lát Matolcsy Györgyöt. Egy fiatalember „rezsicsökkentés fórum – Fidesz” feliratú plakátokat cipelt be. Aztán az asztalokra aláírásgyűjtő ívek, fideszes plakátok kerültek, és egy nagy halom CÖF-ös füzet, amiben a Fideszhez nem köthető civil szervezet Bajnai és Gyurcsány bűneit veszi számba. A pártnak dolgozom közmunkásként, állt össze a kép.
2014-02-06 11.48.02 A döbbeneten hamar túl kellett tennem magam, mert a plakátokat hozó fiatalember mosolyogva rám mutatott: „Te indexes vagy, igaz?” Összeszorított szájjal sziszegtem: „Én itt most közmunkás vagyok”. Elfordulva az idegenlégiós sráccal találkozott a tekintetem. Rám kacsintott: „Micsoda, axás vagy?” Széttártam a kezem, hogy hát, igen, ezt sajnos így hozta az élet.
Amúgy sem volt idő társalogni, mert a „Lido konferenciaközpont” feliratú autó hozta az újabb székeket. „Ezeket a konferencia-központból bérlik?” – tudakoltam, mire a munkások vidáman mesélték. A Lidóhoz tartozó Római-parti Csónakház mulatóból hozzák a cuccot, és szó sincs bérlésről. A tulaj ingyen adja a berendezést, jófejségből. Néhány hete már volt itt egy fórum, Varga Mihály tartotta, akkor is így ment.
Később utánanéztem: A Csónakház Mulató tulajdonosa egy állami cég, a Belügyminisztérium által alapított Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. Szóval az állam olyan nagyvonalú, hogy ingyen ad berendezést a párt rezsifórumaihoz.
2. napi mérleg

Munkaidő: 6 óra. Nettó munkaidő: 2 óra.
Munkahatékonyság: 1:3. (Összes munkaidő kettőnknek: 12 óra. Ebből munkával végzett: összesen 4. Az idő harmadában dolgoztunk.)
Utcaseprő lettem Az utcaseprés teljesen más, mint amilyen gyerekkoromban elképzeltem. Azt hittem, az ember álló nap söpör, lassú, vontatott mozgással araszolva végig az utcákon. Ehelyett az utcaseprők alig használnak söprűt, és a lassú mozgás is távol áll a valóságtól.
Öt közmunkás társammal osztottak be minket egy köztisztasági brigád hét munkása mellé. Egy vékony kék egyenruhás, szótlan köztisztaságis mindenki kezébe nyomott egy fekete nejlonzacskót, majd a hirtelen meglóduló, nagydarab, ötvenes alak nyomába eredt. Nem volt idő kérdezni, futni kezdtünk mi is. Loholtunk a széles, óbudai úton, elöl a tagbaszakadt ötvenes, utána a többi kék ruhás hivatásos, majd lemaradva mi, közmunkások. Értetlenül mutattam a zacskómat a légiósnak, aki csak intett. „Ebbe kell szedni a szemetet. De nekünk nem kell dolgozni. Meg is mondtam a főnöknek, hogy velem ne akassza össze a bajszát. A papírunkban az van, hogy kötelező megjelenni a közmunkán, nem az, hogy dolgozzunk.”
Az események igazolták is az állítást. Igaz, egy ideig nem is volt lehetőségem részt venni a kerület szépítésében, mert nem láttam át, mi a feladat. Elképesztő ütemben vágtattunk, a két fűseprűvel felszerelt alak az eszközével néha cirkuszi ügyességgel felkapott egy szemetet, azt kicsapta az út közepére, és az egyik utána loholó hivatásos kézzel bedobta a zacskójába. Néha megálltunk egy-egy parkos részen, és míg a közmunkások lődörögtek, a köztisztaságiak a szemetet szedték. De még mielőtt az összeset feltakarították volna, a csupán morgásokkal kommunikáló főnök meglódult, és újra kezdődött az erőltetett menet.
2014-02-11 09.13.16 Nagyjából 20 perc menetelésre jutott 10 perc munka és fél óra transz. Ez utóbbi tűnt eleinte a legérdekesebbnek. Letáboroztunk egy padnál, lépcsőnél, az emberek leültek, és stand by üzemmódba kapcsoltak. A hivatásosok nem beszéltek, mozdulatlanul ültek, de nyitva volt a szemük. Csak a közmunkások beszélgettek, de ahogy haladtunk előre a napban, ők is egyre kevésbé. A transzidőszakot volt a legnehezebb elviselni, ugyanis nem könnyű semmit sem csinálni. Az ember vagy tevékenykedik, vagy ha beszüntet minden aktivitást, akkor elálmosodik, és elalszik. Elaludni a szeles, hideg utcán persze nem lehetett. Úgy éreztem magam, mint a kezdő jógi, aki váratlanul megismerkedik egy csoportnyi, a meditációt magas fokon űző mesterrel.
Néha a főnök azonban átváltott aktív munkafázisba. Volt egy park, amit szemétlerakónak használtak a kedves polgárok, és az ott elhelyezett mázsányi szemetet a munkások serény munkával fekete zsákokba rakták, még a szennyezett avart is összegereblyézték, és az egésszel csurig töltöttük a kihívott teherautó platóját. Később egy bokros területet tisztítottak így meg, hogy aztán váratlanul újra nekilóduljunk a város kietlen útjainak.
3-4. napi mérleg

Munkaidő: 6 óra. Nettó munkaidő: fél óra.
A munkahatékonyságot nem lehet kiszámolni, mert nem ismert, mi volt a feladat. A rohanás a munka része, vagy inkább mánia? Bizonyos célhelyekre mentünk, és mellékesen szedtünk máshol is szemetet, vagy a város jó részét egyszerűen kihagytuk? A közmunkások munkahatékonysága a nullához közelített.
Mi tanultam a közmunkában? Megismertem az ébrenléti kómához hasonló stand by állapotot
Megtudtam, hogy az állami szervek önként segítik a Fidesz kampányrendezvényeit
Kiderült, hogy ha random keringünk Budapest utcáin, akkor a város inkább egy szomorú Tarr Béla-film helyszínére emlékeztet
A legfontosabb tapasztalat mégis az volt, hogy az ember rádöbbenhet: mennyire jó az a munka, amit a mindennapi életben végez. (Igaz, ezt a tapasztalatot a legtöbb közmunkás, éppen helyzetükből adódóan, nem szerezheti meg.)

Hogy lehet Ön is közmunkás?
Ha regisztrált munkanélküli, és több mint 90 napja kapja a segélyt, akkor előbb-utóbb kötelező lesz közmunkát végeznie. Amennyiben Önnek van munkahelye, akkor három módon lehet közmunkás:
Ön VonaGábor
Kisebb bűncselekményt követ el, amelyet kötelező közmunkával büntetnek
Szabálysértési pénzbüntetését váltja közmunkára

Mi az utóbbit választottuk, ami csak annyiban különbözik a kormány közmunkaprogramjától, hogy nem kap pénzt. A munka ugyanaz.
Így ússza meg a sárga csekket!

Szerezzen be egy büntetést! Mi ehhez a buszparkolóba való autós behajtás módszerét használtuk.
Fontos: 2013 szeptemberétől csak azok a büntetések válthatók közmunkára, amelyeket névre ír a rendőrség, közterület-felügyelet. Tehát ha rossz helyen parkol, és csak a rendszám van a csekken, akkor sajnos fizetnie kell. Ha viszont a helyszínen tartózkodik, akkor felírják az adatait, és kezdődhet a buli.
Keresse meg a lakhelyéhez tartozó munkaügyi központot! A Google-keresés zavaros információkat ad. Mi végül az illetékes kormányhivatal honlapján található számot hívtuk fel, ahol megadták a számunka üdvözítő címet.
Menjen el a munkaügyi központba! Tipp: Reggel hosszú a sor, délután 3 körül viszont már mindenki megkapta a sorszámát, akkor hamarabb eljuthat az ügyintézőhöz.
Az ügyintéző regisztrálja, hogy közmunkát kért, tehát ettől kezdve már nem kérik számon, hogy nem fizette be a büntetést. Kap egy papírt, hogy be kell szereznie munka alkalmassági orvosi vizsgálatot. Ez 3300 forintba kerül, tehát csak akkor érdemes az egészbe belevágni, ha a büntetése jelentősen több ennél, vagy morálisan annyira felzaklatta a bírság. (Lásd: szemét parkoló őr/rendőr, direkt szívat.)
Orvosi vizsgálat: Kérdezze meg az ügyintézőt, hova érdemes menni a környéken! A budapesti központ az Omfi, a Nagyvárad tér 2. alatt. Ez a hely különösen szórakoztató, mert az orvos a vizsgálat közben bevezet az egészségügy szétverésének mozzanataiba, felvázolja, milyen okokból érzi hamisnak a kormányzati sikerpropagandát, majd egy éles kanyarral kádárista megoldást javasol. Kiderült, napi 20-30 ember jelentkezik náluk a pénzbüntetés közmunkára váltása miatt.
Az orvosi papírral visszatér a munkaügyi központba. (Délután érkezni!) Az ügyintézőm segítőkész volt: választhattam, melyik kerületben szeretnék dolgozni. Majd felsorolta a közmunkásokat foglalkoztató helyeket: a köztisztaságiak és egy lovarda közül választhattam.
Tipp: Ha jó fej az ügyintéző, akkor a közmunka aspiráns konkrét helyet is megjelölhet, hogy hol szeretne dolgozni. Erről az oldalról letölthet egy Excel-táblázatot, amelyben 2100 foglalkoztató szerepel, múzeumoktól az óvodán át a horgásztavakig. Sajnos a táblázatot január elseje óta nem frissítették, így már nem minden hely szerepel a listán. És nem minden foglalkoztató fogad szabálysértési ügy miatt érkező közmunkásokat, de egy kívánságlistát érdemes összeállítani, hátha pont a kedvenc parkunkban sétálgathatunk néhány napig.

A közmunka célja a kormány szerint

  • Segíti a munkavállalási hátrányok leküzdését
  • Növeli a képzettségi szintet.
  • Gyakorlati tapasztalatok megszerzését teszi lehetővé
  • Értékteremtő foglalkoztatást biztosít.
(index)

Döbrögista csön-csön gyűrű


Újabb tanulmányokat rendelt az állam – a már milliárdokért dolgozó – Századvégtől és Strategopolistól, Giró-Szász András kormányszóvivő egykori cégei adhatnak tanácsot az MNV-nek, a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökségnek és az Emberi Erőforrások Minisztériumának.
A többmilliárdos állami, tanulmányok és közvélemény-kutatások készítésére szóló megbízása mellé újabb megrendeléseket kapott a Századvég Gazdaságkutató Zrt. és a vele személyi átfedést mutató és azonos székhelyen bejegyzett Strategopolis Kft. Az új munkákat úgynevezett kis értékű (25 millió forint értékhatár alatti) közbeszerzéseken nyerték el, melyek ajánlattételi felhívását nem kell nyilvánosan meghirdetni az ajánlatkérőknek, csak az eredményről kell hirdetményt közzétenni.
A Századvég Gazdaságkutató 24,5 millió forint plusz áfáért készíthet tanulmányt a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. befektetési stratégiájának kialakításához – derül ki a Közbeszerzési Értesítőből. Helyzetelemzést kell készíteni az MNV jelenlegi portfóliójának felmérése, elemzése alapján iparágak szerint. Nemzetközi vagyongazdálkodási stratégiákat kell bemutatni legalább két euróövezeti és egy nem uniós, fejlett gazdaság példáján keresztül. Be kell mutatni azon iparágakat, melyekben a vagyonkezelő aktívabb részvétele (közvetlen vagyonkezelés) szükséges, illetve amelyekben kisebb szerep lenne indokolt. Javaslatot kell tenni a megfelelő vagyonportfólió kialakításának módjára is.
Az MNV karácsony előtt, december 23-án írta alá a szerződést a Századvéggel. A megbízást hirdetmény közzététele nélküli közbeszerzéssel nyerte el, amelyre a legalacsonyabb és egyben a legmagasabb árajánlatot is a Századvég adta, nettó 24,5 millió forintot. Az MNV a szerződés értékét előzetesen nettó 24,99 millió forintra becsülte – ez éppen alatta marad a 25 milliós értékhatárnak, ami fölött nyilvános ajánlattétellel induló közbeszerzést kellene lebonyolítani. A közbeszerzési tájékoztató szerint a nyertes mellett még két cégnek küldtek ajánlattételi felhívást, az Ex Ante Tanácsadó Iroda Kft.-nek és a DFT Hungary Kft.-nek.
A közbeszerzéseken (melyeken az állami és uniós pénzeket költik el a közbeszerzési törvény szabályai szerint az ajánlatkérők) a nemzeti eljárásrendben lehet ilyen kis értékű – szolgáltatás és áru beszerzésénél 25-25 millió, míg építési beruházás megrendelésénél 150 millió forintig – nyilvános hirdetmény közzététele nélküli eljárást lebonyolítani, e fölött csak rendkívül indokolt esetben van lehetőség nem nyilvános ajánlattétellel induló eljárásra. Ezen eljárásfajta bevezetését a kis- és középvállalkozások közbeszerzéseken való helyzetbe hozásával indokolta a Fidesz-kormány. Ekkor az ajánlatkérőnek elég három, általa kiválasztott kkv-t felhívni ajánlattételre.) A Századvég Gazdaságkutató rendszeresen dolgozik a Fidesz országgyűlési frakciójának is, a legutóbb például tavaly júliusban nettó 23,7 millió forintos szerződést kötöttek három felmérés (egyenként legfeljebb 50 oldalas vagy 100 ezer karakteres) elkészítésére a 2014-2020-as EU forrásallokáció hazai programozási feladatairól, azok teljesüléséről, előrehaladásáról. A Fidesz parlamenti képviselőcsoportja 2013 áprilisában is megállapodott (szintén 25 millió forint alatti közbeszerzésen) a Századvéggel nyolc, gazdaságpolitikai témakörökben készülőt kutatásokra és azok alapján tanulmányok elkészítésére, nettó 23,92 millió forintért.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség nyílt közbeszerzésén egy konzorcium tagjaként nyert tavaly februárban a Századvég Gazdaságkutató Zrt.: a 2014-2020-as gazdaságfejlesztési operatív programok ex-ante értékelésére és stratégiai környezeti vizsgálatára nettó 75 millió forintért – az Equinox Consulting Kft.-vel és a KPMG Tanácsadó Kft.-vel közösen. A Strategopolisnak is új szerződést hozott december
A Strategopolis Kft. 2013 decemberében a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséggel (KIFÜ) állapodott meg üzleti elemzésre, tanácsadásra nettó 24,52 millió forintért. A szerződés előzetesen becsült értéke nettó 24,7 millió forint volt. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium irányítása alatt álló, 2010 decemberében létrehozott KIFÜ a “fejlesztéspolitikai adatbázis és információs rendszer további alkalmazási területeinek részletes feltérképezésére” vár tanácsokat. A beszerzést az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében uniós forrásból is finanszírozzák. Ezen a 25 millió forint alatti közbeszerzésen a Strategopolis mellett az Ex Ante Tanácsadó Iroda Kft.-nek és a szegedi EPD Tanácsadó Kft.-nek küldtek ajánlati felhívást.
A Strategopolis dolgozik az Emberi Erőforrások Minisztériumának is (EMMI), a civil szervezetek működési környezetének javítása című kiemelt projekt megvalósítása keretében közvélemény-kutatást készít nettó 8,4 millió forintért. A szerződés értékét előzetesen 12 millió forintra becsülte az EMMI, a nyertessel 2013 októberében kötöttek szerződést. A projekt az Államreform Operatív Program egyik kiemelt projektje, így ezt a szerződést is ennek keretében finanszírozzák. Ezen közbeszerzésen volt ugyan még egy ajánlattevő a Strategopolis mellett, a közösen pályázó Civil Partner Nonprofit Kft. és Socio-Balance Piackutató Kft., de ajánlatukat az EMMI érvénytelenné nyilvánította.
A Strategopolis is szakért a parlamenti Fidesz-frakciónak, a legutóbb 2013 májusában állapodtak meg négy tanulmány elkészítésére, Negyedéves Magyarország – Imázs Monitoring címmel politikai helyzetelemzések elvégzésére, nettó 19,8 millió forintért, szintén hirdetmény nélküli közbeszerzést követően. Ezen ajánlati felhívást küldtek még a Nézőpont Elemzőintézet Nonprofit Kft.-nek és a Corporate Values Kft.-nek.
Három év alatt nettó 3,7 milliárd forint
A Századvég Gazdaságkutató a Strategopolisszal és a Századvég Politikai Iskola Alapítvánnyal konzorciumot alkotva 2011-tól 2014 végéig összesen nettó 3,723 milliárd forintért (plusz 27 százalék áfa) készít kutatásokat, tanulmányokat és ad szakpolitikai tanácsokat a kormányzatnak, a megrendelő a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), de a Miniszterelnökség is részt vesz az elvégzendő feladatok szakmai tartalmának meghatározásában, illetve az elvégzett feladatok ellenőrzésében.
A Századvég Gazdaságkutatót 2010. március végén hozta létre Giró-Szász András politológus, most kormányszóvivő és Heim Péter közgazdász, aki jelenleg 66 százalékos tulajdonosa a cégnek. A 34 százalékos tulajdonos Bódi Gábor Imre, akit egyébként idén augusztusban nevezett ki Orbán Viktor miniszterelnök a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács elnökének, miután júliusban a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt. tulajdonában lévő, államigazgatási informatikai fejlesztésekkel és üzemeltetéssel foglalkozó Kopint-Datorg Kft. ügyvezetője lett.
A Strategopolis Kft.-t stratégiai elemző és kommunikációs tanácsadó cégként 2006-ban alapították, ügyvezetője és egyik tulajdonosa 2011 szeptemberéig Giró-Szász András volt. Többségi tulajdonosa 2013 júliusáig Heim Péter volt, azóta Bódi Gábor Imre, míg a kisebbségi üzletrész-tulajdonos Molnár Norbert Imre, a Századvég Gazdaságkutató gazdasági ügyintézője. Az ügyvezetői posztot Várkonyi Gáspár tölti be, aki 2013 júliusáig a Századvég Gazdaságkutató gazdasági igazgatója volt.
A Századvég Gazdaságkutató nettó árbevétele 2012-ben 936 millió forintra nőtt az előző évi 210 millióról, míg a Strategopolisnak 281 millióra bővült a 2011-es 153 millióról – derül ki a Céginfo.hu adataiból.
A konzorciumtárs Századvég Politikai Iskola Alapítvány oktatással, lap- és könyvkiadással foglalkozik. Az azonos című folyóiratot és szellemi műhelyt 1985-ben alapította Stumpf István politológus, volt miniszter, jelenleg alkotmánybíró. Az alapítvány bevétele 2012-ben 895 millió forintra nőtt az előző évi 379 millióról.
(napi.hu )

Svájci stop a horvátoknak

Horvátországból származó hírek szerint a svájci igazságügy-miniszter szombaton arról tájékoztatta a zágrábi kabinet külügyi tárcavezetőjét, hogy Bern jelen formájában nem erősítheti meg azt a megállapodást, amelynek értelmében munkavállalási lehetőségek sora nyílt volna meg horvátok számára az alpesi országban. A délszláv lapok máris úgy tálalják az ügyet, hogy honfitársaik lettek a svájci népszavazás első vesztesei. Mindezzel együtt a helvét miniszter asszony szóvivője arról igyekezett biztosítani Zágrábot; országa mindent elkövet majd annak érdekében, hogy megtalálják a horvát munkavállalók számára is kielégítő megoldásokat.


Svájc igazságügy-minisztere, Simonetta Sommaruga szombaton közölte a hírt a horvát külügyi tárcavezetővel, miszerint Bern jelen formájában nem hagyhatja jóvá azt a kétoldalú megállapodást, amely az eredeti elképzelések szerint munkavállalási lehetőséget biztosított volna a délszláv állam polgárainak az alpesi országban. Horvátország uniós csatlakozását követően ugyanis olyan tervek születtek, hogy Zágráb egy tíz éves időszak keretein belül is fokozatos növekedéssel számolva munkavállalókat küldhet Svájcba, majd a horvátok ezt követően a többi uniós tagországhoz csatlakozva már korlátok nélkül dolgozhattak volna a kantonizált államban.
Ezzel együtt a Svájcban nemrég tartott népszavazás lehetetlenné tette az eredeti elgondolásokat, annak ellenére is, hogy Bern 15 nappal a horvát uniós csatlakozást követően még Brüsszel oldalán is parafált egy a fentieket biztosító kiegészítő megállapodást. A Svájcban február 9-én tartott referendum azonban merőben más alkotmányos helyzetet teremtett, amely révén az alpesi állam Horvátországnak tett ígéretei mellett a korábban az Európai Unióval kötött nemzetközi vállalásai is megkérdőjelezhető helyzetbe kerültek.
Tájékoztatták Brüsszelt is
Simonetta Sommaruga szóvivőjén keresztül azt is közölte a sajtó munkatársaival, hogy tárcája már tájékoztatta Brüsszelt a kialakult helyzetről, amely szerint Bern kénytelen felülvizsgálni a megállapodás eredeti tartalmát. Ezzel együtt ugyanakkor a svájciak azt is igyekeztek kihangsúlyozni, hogy mindent elkövetnek majd annak érdekében, hogy ne érje hátrányos megkülönböztetés a horvát munkavállalókat.
A svájci népszavazás eredménye – amely révén a helvétek korlátozhatják az Unió területéről hozzájuk érkezők szabad munkavállalását – azonban nem csupán a horvátokat érinthetik kellemetlenül, így ennek megfelelően már Brüsszel is jelezte Bern felé rosszallását, egyben annak lehetőségét, hogy az EU is felülvizsgálja majd a Svájcnak juttatott kedvezményeket.
Svájc is ráfázhat
Horvát elemzések szerint amennyiben Svájc rövid időn belül nem talál mindenki számára elfogadható megoldást, s ezzel azt kockáztatja, hogy az Európai Unió komoly szankciókat vezet be vele szemben, akkor arra Bern igencsak ráfázhat. Hiszen bár Svájc nem tagja a közösségnek, de külkereskedelmét tekintve mégis nagyban függ attól az Uniótól, amelyből importjának közel 75 százaléka származik, s ahová saját exportcikkeinek több mint a fele tart.
Ezzel együtt persze a korlátlan bevándorlásra szűk többséggel nemet mondó svájci társadalom tagjait is meg lehet érteni, hiszen a 8 milliós ország lakosságának negyede már így is idegen gyökerekkel rendelkezik. A korábban még szabaddá tett munkaerőpiac ennek fényében számos feszültség forrásává vált az alpesi országban. Igaz, az ellenérvek szerint épp a rengeteg bevándorló szolgáltatta olcsó munkaerő biztosította eddig a svájci gazdaság sikereinek a kulcsát.

Lépett az EU Svájccal szemben

Felfüggesztette az Európai Unió azokat a tárgyalásokat, amelyeket Svájccal folytat annak részvételéről az uniós diákcsere- és kutatási programokban - közölte egy európai bizottsági szóvivő hírügynökségek érdeklődésére vasárnap este.

Svájc - amely nem tagja az EU-nak - előzőleg bejelentette, hogy a február 9-i népszavazás döntésének megfelelően visszalépett attól a megállapodástól, amelynek alapján munkaerőpiacát megnyitotta volna Horvátország állampolgárai számára.

Az említett referendumon a szavazók hajszálnyi többsége, 50,3 százaléka úgy döntött, hogy Svájc állítsa vissza a bevándorlási kvótarendszert az Európai Unió polgáraival szemben.

Kétoldalú megállapodások alapján jelenleg az uniós állampolgárok nagy része (a románok és bolgárok kivételével) szabadon vállalhat munkát Svájcban. Az EU-hoz tavaly csatlakozott Horvátország is már megállapodásra jutott Svájccal arról, hogy munkavállalói tíz éven keresztül szabadon beléphetnek a svájci munkaerőpiacra, de Bern ezt a megállapodást a népszavazás folyományaként már nem kívánja aláírni.

Az Európai Unió közölte, hogy felülvizsgálja az egész kapcsolatrendszert Svájccal. Richard Jones, az EU svájci nagykövete már a hét elején azzal fenyegette meg az alpesi országot, hogy az unió befagyasztja az oktatási és kutatási együttműködést, ha Svájc visszadobja a Horvátországgal való megállapodást.

Ezt erősítette most meg a bizottsági szóvivő, közölve, hogy felfüggesztik a tárgyalásokat a 2014 és 2020 közötti időszakra vonatkozó Erasmus Plus oktatási és Horizon 2020 kutatási programban való svájci részvételről. Ez azt is jelenti, hogy Svájc pénzügyi támogatásoktól eshet el, amelyeket az eurómilliárdos költségvetésű uniós programokból kaphatott volna.

A szóvivő hangoztatta, hogy a személyek szabad mozgása az EU és Svájc között olyan alapelv, amelyet uniós részéről semmilyen körülmények között nem kívánnak megkérdőjelezni. Ez egyfelől része azoknak a megállapodásoknak, amelyek révén Svájc hozzáfér az EU belső piacához, másfelől szoros kapcsolatban van az említett programokkal, hiszen azok az egyetemi hallgatók, illetve a kutatók mozgására is vonatkoznak.

http://www.hirado.hu/2014/02/17/lepett-az-eu-svajccal-szemben/