2012. október 13., szombat

Ha két fillérest összeteszünk, egy pengő lesz belőle. Ötszáz darab ötven filléres kétszázötven pengőt ér, de ezer fél keresztény nem ér egy egész keresztényt.

Egy idős asszonyt vezettek végig Európának egyik nagyszerű katedrálisán. A vezető beszélt a tervezés szépségéről, és külön fölhívta a figyelmet a szobrokra és a csodálatos festményekre. Az idős asszonyra nem volt hatással a bemutató. A túra végén megkérdezte a vezetőt: “Hány lélek tért meg ebben a katedrálisban, ebben az évben?” A zavarba jutott vezető ezt felelte: “Drága asszonyom, ez katedrális, nem kápolna.”











Dóm - katedrális - bazilika
Sokszor kérdezik, mi a különbség e három elnevezés között, hiszen mindhárom valamilyen főtemplomot jelent. Jobbik eset, ha kérdezik, és nem keverik össze. A dóm a latin domus (ház) szóból ered. Először a püspök házát, a domus episcopalis-t nevezték így, mely persze a püspöki templommal is kapcsolódott. Ma azonban nem csak püspöki templomokat (székesegyházakat) neveznek így, hanem olykor más nagy templomokat is.
A katedrális a görög káthedra (ülőhely, bírói vagy tanári szék) szóból ered. A VI. századtól a püspöki székesegyházakat nevezik így, mert abban áll a liturgiát vezető püspök széke.
A bazilika a görög basileus (király) szóból ered. A király palotáját nevezték egykor bazilikának. Ma a bazilika egyrészt sajátos stílusú templomépületet jelent, másrészt a templomépület stílusától teljesen függetlenül bizonyos tiszteleti címet. A római négy nagy bazilika (basilicae maiores) a Szent Péter, lateráni Szent János, falakon kívüli Szent Pál és a Santa Maria Maggiore. A Szentszék "kisebb bazilika" (basilica minor) tiszteleti címet ad bizonyos templomoknak - például zarándokhelyeken -, függetlenül attól, milyen stílusban épült az.
(r.p.)

Franciaország: ortodoxok és katolikusok együtt ellenzik az egyneműek „házasságát”

A katolikus egyházat követően a franciaországi ortodox püspökök gyűlése is közleményben ellenzi az azonos neműek „házasságát”.
Teológiai dimenzióján túl a házasság formája és természete mindenekelőtt „társadalmi” jellegű. Az ortodox egyház tanítása szerint a házasság ontológiája azon alapul, hogy a férfi és a nő kölcsönösen kiegészítik egymást. A katolikus egyházat követően a franciaországi ortodox püspökök gyűlése (Aeof) is közleményt tett közzé a törvénytervezetről, október 2-i ülése után, amelyen Emmanuel metropolita elnökölt – tájékoztat róla a L’Osservatore Romano október 11-i száma.

A házasság több évszázados intézmény, amely meghatározza a társadalom, a család, a személyek közötti kapcsolatok struktúráját. A keresztény tanítás szerint (Ter 1-2), a Teremtő által alapított közösség, amelyet Krisztus áldott meg (Jn 2) és amelynek célja, hogy a házasfelek az életre nyitottan, részt vegyenek Isten teremtő művében.

Franciaországban a polgári szolidaritási szerződés, az ún. Pacs amúgyis elismeri az azonos neműek polgári együttélését, így meg kell őrizni a házasság hagyományos és alapvető fogalmát, a házasságra vonatkozó terminológiát. Világos különbséget kell tenni a polgári együttélés és a heteroszexuális párok hivatása között. Franciaország ortodox püspökei bejelentették, hogy hamarosan közzétesznek egy kiadványt, amelyben egyértelműen kiállnak a házasság ortodox felfogása mellett.

Az ország katolikus püspökei már szeptember 27-én jegyzékben magyarázták meg, hogy az egyház miért ellenzi a törvénytervezetet. Mint írták: a politikai hatalom fő feladata, hogy megvédje az egyéni jogokat és szabadságokat, de főleg a közjót. A közjó pedig nem az egyéni érdekek összegéből adódik, hanem az egész közösség javát jelenti.

Vatikáni Rádió/Magyar Kurír

Ebadó után chip

Még alig ocsúdtunk fel az ebadó miatt, most itt az újabb kutyákat, kutyatartókat sújtó határozat, miszerint januártól minden négy hónapnál idősebb kutyát chippel kell ellátni. Csak őket fogják veszettség ellen oltani. Természetesen a jegyző majd ezt ellenőrizni fogja.A chip rizsszem méretű, és az állat bőre alá ültetik. Egy miniatűr antenna is tartozik hozzá, és egy 15 számjegyű egyedi kódot tárol. Akkumulátort vagy mozgó alkatrészt nem tartalmaz, és nem is sugároz jeleket. Néhány centis távolságról lehet egy speciális eszközzel leolvasni a tárolt kódot, tehát tulajdonképpen olyan, mint egy biléta a kutya nyakában, csak éppen digitális formában.
Elvisszük tehát kedvencünket az állatorvoshoz, ahol kifizetjük a 3500 Ft-ot a beültetésre, persze ez a maximum elkérhető összeg. Tesszük ezt azért, hogy ezek után újabb 3500-ért veszettség ellen be is oltsák. Ja, és hogy elkerüljük a büntetést. Mert ha ezekre nem lenne pénzünk, kiróják a bírságot is a tulajdonosra, hátha azt majd fizetni tudja. Ha már esetleg két kutyánk van, az összeg duplája....És ezek után majd regisztrálni se felejtsünk el az adatbázisba!
Januártól, vagy már most év végétől megint hány utcára kitett állatra kell számítani,miközben a menhelyek tele vannak, vagy pénzhiány miatt működésképtelenek. Kenyérre, tejre, sőt már krumplira se lesz lassan pénze az embereknek. A lopások ellen kutyát tartanak, hogy védjék azt a kis házat, kertet, földet amijük van. De már ezt se lehet, mert újabb sarcot vetnek ki, chip formájában. Sok helyen a kisnyugdíjas, vagy a gyerekeket nevelő családok, majd átgondolják, a számlákat fizetik, kenyér kerül az asztalra, vagy a kutyába ültettetik a chipet. Jó esetben szélnek eresztik a jószágot.
Az idős ember egyedül marad, a gyerekek sírnak, a kutyák majd az utcán kóborolnak,éheznek, betegséget terjesztenek, az állam meg új adót talál ki büdzséje növekedésére...

Vásárhelyi Virág


A texasi iskola megbünteti a mikrochipes nyomon követést visszautasító diákokat


Bár nem tudjuk, hogy a Bibliában „fenevad bélyegének” nevezett antikrisztusi rendszerben mikrochipeket vagy valami más, számunkra még ismeretlen vagy fejlesztés alatt álló technológiát alkalmaznak-e majd, mindenesetre a microchipek térnyerése óriási lépést jelent a világ lakosságának irányítása és állandó megfigyelése felé.
A chipek támogatói azzal érvelnek, hogy ezzel a technológiával biztonságosabb a személyazonosítás, hatékonyabb az egészségügyi ellátás, csökkenthető a bűnözés, gyorsabb a fizetés és az ügyintézés egyszerűbbé válik. Nyilván ezekben az előnyökben van igazság, de sajnos ez a chiphasználat egyik és egyedüliként hangsúlyozott oldala csupán.
A fenevad bélyegének gyakorlati és lelki következményei is lesznek. A Biblia azt mondja: „Ha valaki imádja a fenevadat és annak a képmását, és felveszi annak a bélyegét a homlokára vagy a kezére, az is inni fog az Isten haragjának borából.” – Jelenések 14:9-10
A fenevad bélyegének elfogadása nem csupán gazdasági döntés lesz, hanem a sátán irányította Antikrisztus és globális rezsimjének elfogadását is jelenti majd egyben. Ez a chiphasználat és egyéb hasonló technológiák végső célja, amiről a módszer támogatói vagy szándékosan nem beszélnek, vagy egyáltalán nem is tudnak. – Joseph Candel

Egy texasi iskolakerület a figyelem középpontjába került, amikor bejelentette, hogy a diákoknak folyamatosan egy mikrochippel ellátott nyomon követő diákigazolványt kell hordaniuk. Az új rendszert visszautasító diákok már kezdik érezni döntésük következményeit.
Október 1-től kezdve a texasi San Antonio-ban működő John Jay gimnázium és az Anson Jones középiskola diákjainak minden tanórán magukon kell viselniük fényképes, rádió frekvenciás azonosító chippel ellátott diákigazolványukat, hogy az iskola minden lépésüket nyomon követhesse. Az illetékesek szerint a rendszerre a Texasban komoly méreteket öltött hiányzások csökkentése miatt van szükség, ami miatt az iskolák elesnek bizonyos állami pénzektől. Amennyiben a program sikeresnek bizonyul, az RFID technológiát 112 iskolában fogják bevezetni, ami összesen 100.000 diákot érint.
A diákok, akik eddig visszautasították az új igazolvány viselését, azt mondják, tanáraik folyton üldözik őket és bizonyos iskolai programokon nem vehetnek részt. Néhány diák azt mondta, hogy bizonyos területekről is ki vannak tiltva, mint például a menzákról és az iskolai könyvtárakból.
Andrea Hernandez, a John Jay gimnázium másodéves diákja azt mondta, hogy tanárai nem hajlandók figyelembe venni kérését, hogy tartsák tiszteletben személyiségi jogait és azt mondták neki, hogy ha nem hajlandó viselni az igazolványt, nem vehet részt az iskolai választásokban.
Andrea, a Salon-nak nyilatkozva elmondta, hogy az állandó megfigyelés olyan érzetet kelt benne, mintha már most megbélyegezték volna a „fenevad bélyegével”, a Bibliában található Jelenések könyvében olvasható részekre utalva.
Amikor a World Net Daily portált megkereste, hogy megossza a szerkesztőkkel az iskola reakcióját, azzal fenyegették, hogy az amerikában hagyománynak számító iskolai diákkirály és királynő választásból is kizárják, ha ellenszegül a diákigazolványok viselésére vonatkozó szabályoknak.
„Az egyik tanár azt mondta, nem szavazhatok, ha nincs megfelelő igazolványom,” mondta Andrea a WND-nek. „Csakhogy nekem van diákigazolványom, amit akkor kaptam, amikor felvettek ebbe az iskolába. Akkor azt mondták, ez az igazolvány négy évig érvényes lesz. Most meg azt mondják, hogy chip nélküli igazolvánnyal nem szavazhatok.”
A WND cikke leírja, hogy miután Andrea Hernandez nem volt hajlandó viselni a chippel ellátott igazolványt, Ray Galindo, az iskola igazgatóhelyettese levelet írt a diák szüleinek:
„Egyszerűen arra kérjük a lányukat, hogy viselje az igazolványt, mint minden más diák és felnőtt a Jay iskola területén,” áll a levélben.
Lehet, hogy a lány egyelőre elkerülheti az igazolvány viselését, de az iskola azt ígéri, a jövőben keményebb büntetésre számíthatnak az ellenszegülők, amint a rendszer hivatalosan is kötelezővé válik.
„Nyomatékosan kérem önöket, fogadják el ezt a megoldást, hogy lányuk oktatási programja ne sérüljön. Ahogyan azt kommunikáltuk, az igazolvány viselésének elutasítása bizonyos következményeket von majd maga után, ahogy a rendszer teljes bevezetésével haladunk előre,” írta Galindo.
Steve Hernandez, a lány édesapja, a WND-nek nyilatkozva elmondta, hogy az iskola mutat némi hajlandóságot az együttműködésre, de a család kijelentette, hogy „a programmal szemben megfogalmazott kritikák hangoztatásával nem hagynak fel” és nem fogják nyilvánosan elismerni létjogosultságát.
„Megmondtam Mr. Galindo-nak, hogy ez számunkra elfogadhatatlan, mert az sugallná, hogy egyetértek a körzet oktatási politikájával. Nem hiszem, hogy nekem és a lányomnak fel kellene adnunk alkotmányos jogainkat, amelyek lehetővé teszik, hogy felszólaljunk az általunk helytelennek tartott program ellen,” mondta Mr. Hernandez.
A Northside Independent iskolakörzet 2 millió dolláros plusz állami támogatásra számít, amennyiben javítani tud rossz hiányzási statisztikáin. Ehhez képest az új nyomon követő rendszer kiépítése csupán 500 ezer dollárba kerül iskolának, amihez 136.005 dollár fenntartási költség jön még hozzá.
Az extra pénz ugyanakkor nem fedezi azokat a károkat, amik az új rendszer bevezetéséből eredhetnek. Heather Fazio, a Texasiak a Számon Kérhető Vezetésért munkatársa elmondta, hogy az Információszabadságról Szóló Törvény értelmében beadott kérvényére válaszul, mindössze 30 dollárért megkapta az iskolakörzet valamennyi diákjának nevét és lakcímét.
„Ezt az információt bárki megszerezheti és ennek birtokában, egy RFID olvasó segítségével, bárki bármikor megállapíthatja, hol tartózkodik egy adott diák. Ezeket a chipeket bárki le tudja olvasni, így bárki nyomon követheti a gyerekeket,” mondta.
Kirsten Bokenkamp, az ACLU (Amerikai Polgárjogi Szövetség) munkatársa a San Antonio Express-News-nak még az év első felében nyilatkozva elmondta, hogy szervezete az oktatási bizottságnak a nyomon követő rendszer bevezetésére vonatkozó döntésének megtámadására készül, de az iskola ettől függetlenül nem állt le a programmal. Steve Hernandez is megkereste az ACLU-t, hogy képviseljék lányát az ügyben, de Rebecca Robertson, a szervezet helyi ágának munkatársa azt mondta, hogy az ACLU Texas ezt nem teheti meg, mivel az ügy nem felel meg a szervezet feltételeinek.
Forrás: RT.com