2013. augusztus 11., vasárnap

Putyin nem hódol be a háttérhatalomnak

Putin_Bandar_bin_SultanMadarat tolláról
A „Madarat tolláról, embert barátjáról” közmondás, mint minden népi bölcselet, sok igazságot rejt.
Akaratlanul is ez jutott eszünkbe arra a hírre, hogy a szaúdiak megpróbálták Putyint megvesztegetni.
Persze a polkorrekt verzió így szól:

Saudi Arabia's Prince Bandar bin Sultan and Russia's Prime Minister Putin enter hall for signing ceremony in MoscowBandar bin Sultan herceg (a hírszerzés befolyásos vezetője) július végén találkozott Vlagyimir Putyin orosz elnökkel Moszkvában és ígéretet tett fegyverek vásárlására 15 milliárd dollár értékben. Mindemellett a közel-keleti ország képviselője, garanciát ajánlott arra, hogy átengedi az európai gázpiacát, továbbá, hogy Rijád kész segíteni, hogy Moszkva nagyobb szerepet kapjon a Közel-Keleten. E gazdasági haszonnal járó ajánlatokért cserébe, Moszkva engedne a szíriai kormánnyal kapcsolatos álláspontjából és nem blokkolná tovább az ENSZ Szíriával kapcsolatos határozatait.

Lefordítva az igazság nyelvére, arról van szó, hogy cserébe azért, hogy Oroszország hagyja cserben Szíriát a szaúdiak Putyin elnöknek a következőkre tettek ígéretet:
- az orosz befolyás növelése az arab világban,
- 15 milliárd USA dollár, és a
- Gazprom európai uralma.

The Old City in Ar-Riyaadh_jpgMindenki magából indul ki
E másik közmondás pontosan illik erre az ajánlatra, hiszen a „szaúdiak” típusos gondolkodása érhető tetten, azaz, hogy etikájuk szerint minden és mindenki megvásárolható. Főként az elvek és az erkölcs.
Teljesen érthető ez a hozzáállás, hiszen a szaúd-arábiai vezetés hosszú évtizedekre visszanyúlóan kiszolgálója az USA-nak, és gazdájának, Izraelnek. Ez a szolgai viszony pontosan a fenti etikátlan alapon működik, azaz a szaúdi vezető elit eladta (iszlám) erkölcseit a gazdasági haszonért. (Bár valószínűleg van itt még némi fenyegetés is a képben – a szerk.)
Tehát a szaúdi elit számára immár teljesen magától értetődik, hogy az erkölcsösség, az igazságosság, vagy akár a barátság is megvásárolható, csak megfelelő árat kell kínálni érte.

A háttérben meghúzódó okok
Szaudi_gáz_olaj_arány_2008A szaúdi elit tudja, hogy igen jó geopolitikai helyzete, olcsó olaja és olajvagyona (Szaúd-Arábia bevételeinek 80 százaléka származik az olajbevételekből) a cionista háttérhatalom és Izrael egyik leghatékonyabb támogatójává teszi. Ugyanakkor ez egy róka-fogta-csuka helyzet, hiszen a szaúdi olaj második legnagyobb felvásárlója éppen az USA. Az Egyesült Államok legszorosabb szövetségese az arab-világban, a gazdaság, az olajipar lényegében az USA segítségével épült fel. Ráadásul Szaúd-Arábia jól fizető felvevőpiaca az USA multinacionális cégei termékeinek.

(2011. szeptemberében az olajtermelése napi 9,39 millió hordó volt, és 2012-ben a Citigroup szerint Szaúd-Arábia 2030-ra kifogyhat az exportra szánt olajból – bár erős a gyanú, hogy ezt pénzügyi megfontolásból állították, annál is inkább, mert jelenleg más előrejelzések 2038-ra tolták ki ezt az időpontot. 2012-es adatok termelés: 10,5 millió hordó/nap, export: 7,6 millió Ázsia (57%); USA (14%); Európa/Mediterráneum (9%) – a szerk.)

saudi-arabiaLássunk még néhány tényt, mely magyarázatot adhat az (amerikai-)szaúdi és (kínai-)orosz viszony, valamint a királyi családban elmélyülő belső ellentétek alakulására:
- Az említett országra kiterjedő korrupciós kísérlet (pénzért erkölcsöt) után az USA már másnap bejelentette, hogy mind kevesebb szüksége van a szaúdi olajra, (bár érthető okokból Washington nem szándékozik kivonulni a stratégiailag fontos körzetből)
- Kína fokozatosan kiszorítja az Egyesült Államokat a legfőbb felhasználó és olajimportőr szerepéből.
- Katonai szakértők Szaúd-Arábiában egy eddig ismeretlen rakétabázist találtak, amelyről feltételezésük szerint csapást lehet mérni Izrael és Irán területére – jelentik a médiák.
- A jelenleg Londonban élő Khalid Bin Al-Saud Farhan herceg az Al Saud királyi család tagja bejelentette disszidálási szándékát egy nyilatkozatban, amelyben megtöri a csendet, és felfedi az igazságot.

Putin411Putyin nem hódol be a háttérhatalomnak
Putyin messze nem hasonlítható össze a neoliberális megvásárolható Gorbacsovhoz. Személye, példamutató mentalitása élesen elüt az atlantista szemléletű politikusok viselkedésétől, egyben garancia a hagyományos orosz becsület és hazafiság fenntartására. Oroszország nem árulja el barátait és szövetségeseit. Becsülete nem vásárolható meg. Ezért nem is lepődtünk meg, amikor az említett korrupciós ajánlatot úgy minősítették, mint a szaúdi csalók piszkos cselszövését Szíria ellen.
A Bandar és Putyin találkozót amúgy is feszültség jellemezte Moszkva és Rijád szíriai konfliktusa miatt. Oroszország azzal vádolta a szaúdi vezetést, hogy az általuk finanszírozott és aktivizált terroristák és szélsőséges csoportok felelősek a háborúban 2011 márciusa óta megölt több mint 100.000 ember haláláért.
A legérdekesebb az, hogy Oroszország most aktívan száll szembe nemcsak az amerikai vezetéssel, hanem a legfőbb külföldi szövetségeseivel külföldön. Ami azt jelenti, hogy a konfrontáció Izraellel, közvetlenül Irán miatt, vagy más okból, csak idő kérdése.

Audie – Szabad Riport Tudósító Iroda


forrás: Ria Novoszty, Oroszország Hangja, Vörös Zoltán: Kína és a változó világ, AFP, Zero Hedge/ABC Media

http://www.canadafreepress.com/index.php/article/50098

A “demokrata” maffia nyafogása

Nyílt levél az EBESZ -nek


Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet
Lamberto Zannier
főtitkár úr részére
Tisztelt Főtitkár Úr!
Magyarország 1990 –ben, több évtizednyi szocializmus után a demokrácia útját választotta és békés körülmények között szabad, független köztársasággá változott. Népünk kialakította demokratikusan működő államrendszerét, majd hazánk 2004 –ben az Európai Unió tagja lett. Az elmúlt évtizedekben különböző politikai erők nyertek a szabályosan megtartott parlamenti választásokon, és hol nemzeti-konzervatív, hol baloldali kormányok vezették országunkat. Egy valami azonban nem változott, mégpedig a demokratikus berendezkedés tisztelete és megtartása. Ám 2010 –ben Magyarország ezen a téren fordulóponthoz érkezett, ugyanis a választásokon nagy fölénnyel győzelmet arató politikai erő a demokratikus berendezkedés fokozatos átalakításába kezdett. A jelenlegi államhatalom a mindenkori kormányokat korábban ellenőrizni képes szerveket – mint az Alkotmánybíróság, az Állami Számvevőszék, a Költségvetési Tanács, a Magyar Nemzeti Bank és az ombudsmani hivatalok – fokozatosan megfosztotta ellenőrző jogköreitől, saját pártirányítása alá helyezte a médiát és az igazságszolgáltatást, illetve visszaélve kétharmados parlamenti többségével törvények során keresztül kezdte csökkenteni a lakosság munkavállalói és politikai jogait. A demokrácia iránt elkötelezett magyar lakosság többsége 2010 óta tehetetlen aggodalommal szemléli a kormányzat antidemokratikus hatalomgyakorlását, és a közelgő, 2014 –es parlamenti választásoktól reméli, hogy országában végre megint az európai normákat tiszteletben tartó erő veszi majd kézbe az irányítást. Sajnos azonban a kormányzó pártok által kezdeményezett, választójoggal foglalkozó törvények jogcsökkentő, és a jelenlegi hatalom győzelmét segítő rendelkezései egy igazságtalan választás esélyét hordozzák, és előrevetítik a választási csalás kísérletének lehetőségét is.
Az új választójogi törvény a gerrymandering módszert alkalmazva a kormánypártok számára kedvező módon rajzolja újra a választási körzeteket, sőt törvényileg biztosítja, hogy a kormányzópárt a választásokig bármikor képes legyen tovább módosítgatni ezen körzethatárokat. Emellett a törvény szavazati jogot biztosít a határokon túl élő kettősállampolgároknak, és szavazataik megszámolását a kormánypárti tagokból álló Nemzeti Választási Iroda feladatává teszi, kizárva ezzel az ellenzéki pártokat az ellenőrzés lehetőségéből. A 2010 óta regnáló hatalom által létrehozott új választójogi törvény az említettek mellett még számtalan más ponton is garantálja, hogy a kormánypárti erők nagyobb eséllyel tudjanak győzni a választásokon. Például ilyen az egyfordulóssá alakított választás (a két forduló közti ellenzéki egyeztetés lehetetlenné tétele), a jelöltállítás megkönnyítése (a szavazatok több ellenzéki induló közti megoszlásának elősegítése), a kampányidőszak politikai hirdetési lehetőségeinek korlátozása, és a választások tisztaságát ellenőrző bizottságokban a kormánypárti túlsúly elérése is. A választójogi törvény igazságtalan jellegét mutatja az a tény is, hogy ha ezt a szabályozást a korábbi, 2002 –es vagy 2006 –os baloldali győzelmet hozó választásokon alkalmazták volna (változatlan szavazatszámok mellett), akkor a jelenleg kormányzó jobboldali pártszövetség nagyarányú győzelme lett volna az eredmény.
A felmérések és közvélemény-kutatások szerint ma Magyarország lakosságának 55-60% -a politikai változást szeretne, mert nem ért egyet a jelenlegi kormányzat demokráciaromboló politikájával. A jövő tavasszal esedékes parlamenti választások tétje így óriási lesz, hiszen Magyarország lakossága nem csupán a következő, négy éves ciklus kormányzó pártjáról hoz majd döntést, hanem abban is állást foglal majd, hogy folytatódjon e tovább a diktatúra felé haladó politika, vagy az ország újra a demokrácia útjára lépjen. Azonban a már említett igazságtalan választójogi törvény és az egyre nyilvánvalóbb módon sportszerűtlen előnyök megszerzéséről árulkodó kormányzati megnyilvánulások miatt a lakosság egy része aggódik a 2014 –es magyarországi választások tisztaságáért. Az elmondottak miatt a demokratikus ellenzéket támogató magyar polgárok, ellenzéki internetes csoportok és a jelen levelet megfogalmazó democrat.blog.hu szerkesztői arra kérik az EBESZ –t, hogy a 2014 tavaszán megszervezésre kerülő magyarországi parlamenti választásokra megfelelő számú megfigyelőt küldjenek annak érdekében, hogy a magas tét miatt kulcsfontosságú választások tisztasága biztosított legyen!
magyar demokraták

Kisfaludy György - Hogyan csinálnak belőled biorobotot