Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2013. november 10., vasárnap
NINCS PÉNZ AZ EGÉSZSÉGÜGYI ÉS SZOCIÁLIS ELLÁTÓRENDSZERBEN!
A napokban viszont pert nyert az a súlyosan beteg asszony, akinek történtét lapunkban is megírtuk. A „félholtan” is munkaképesnek nyilvánított 50 éves Katalinnak előrehaladott sclerosis multiplexe (gyógyíthatatlan, izomsorvadással járó idegrendszeri betegsége) van, és számos más betegsége mellett agyi infarktuson is átesett már. Beszélni alig tud, komoly egyensúlyzavarokkal küzd, jobb keze teljesen erőtlen, alig mozog, öltözködni, fürdeni nem képes önállóan. Nem tud szilárd táplálékot fogyasztani, beszédhibás, és alig lát. 2002-ben 100 százalékos egészségkárosodást állapítottak meg nála. Majd 2009-ben ezt 86 százalékosra módosították. 2012 tavaszán az I. fokú szakhatósági véleménye elképesztő „javulást” vélelmezett. A határozatban 32 százalékos egészségkárosodás szerepel és az: rehabilitálás nélkül foglalkoztatható. Az asszony bátor volt és végigjárta a jogorvoslati utat egészen a munkaügyi bíróságig, ahol most neki adtak igazat. A bíró hatályon kívül helyeztette a szakhatósági határozatokat, mert több szakértő egyértelmű véleménye alapján megállapítható volt, hogy a nő 100 százalékos rokkant. Másfél év után visszakapta a rokkant státusát és kiutalták neki a mintegy 900 ezer forintnyi elmaradt pénzellátást. Ez az ügy megnyugtatóan végződött, bár jó pár ínséges hónap előzte meg a helyzet rendeződését. Kérdés, hogy ennyi időt tudnak-e várni az érintettek, és persze leginkább az, hogy rendelkeznek-e megfelelő érdekérvényesítő képességgel ahhoz, hogy ügyük eljusson a bíróságig. Ahogy például Csehpál Etelka egyik betege esetében is.
Marad a kézrátétel? Az egészségbiztosító saját bevallása szerint költségtakarékossági szempontokat érvényesít, amikor nem támogatja azoknak a betegeknek az újabb, sok esetben életmentő terápiáját, akiknek kezelése már addig is „sokba került”, vagy egyszerűen csak túl drágának talál egy gyógyszert – ráadásul a kérelmekre a rákbetegek esetében kritikusnak tekinthető hónapokkal később reagál. Nem tisztázott az sem, hogy az egyes kórházakba, orvosokhoz járó betegek miért kapnak nagyobb eséllyel támogatást egy gyógykezelésre, mint máshova jelentkező betegtársaik. „Ez a szisztéma nagyon is a korrupció melegágya, az ilyen viszonyok miatt is képtelenség kiszorítani a hálapénzt ebből az egészségügyből” – állítja Kovácsy Zsombor egészségügyi szakjogász.
Forintosították a magyar családok széthullását
A válás, a
különféle családi konfliktusok az érintettek mellett az egész társadalom
számára próbatétel lehetnek, és az államra is súlyos anyagi terheket
háríthatnak. Ennek pontos számbavételére első alkalommal készül átfogó
felmérés a Nemzeti Család és Szociálpolitikai Intézetben.
A
kutatás még az elején tart, de az eddigi adatokból máris kiderült, hogy
a családok széthullása a számokat tekintve hozzávetőleg évi 50 milliárd
forinttal terheli meg az állami költségvetést - állítja Temesváry
Zsolt, a vizsgálat vezetője. E közvetlen kiadások főként a szociális
ellátórendszer, a családsegítő intézmények, a gyermekotthonok
fenntartásából, a családi pótlékok kifizetéséből, a válást kimondó
bíróságok működtetéséből tevődnek össze.De ide sorolható a
hajléktalan-ellátás, amely a krízishelyzetbe került családok átmeneti
elhelyezésével együtt önmagában évi csaknem 30 milliárd forintnyi
összeget emészt fel. Magának a szegénységnek a nagyobb hányada is a családok szétzilálódásában gyökerezik - mondta a kutató.
Nemzetközi
összehasonlításban a Magyarországon az ezer lakosra jutó évi 2-3 válás
az európai átlagnak felel meg, ennél magasabb az arány az észak-európai
országokban, alacsonyabb a tradíciókat jobban tisztelő dél-európai népek
világában. Az adatok szerint a korábbiaknál kevesebben válnak el ugyan
Magyarországon, ez a látszólag kedvező statisztika azonban abból fakad,
hogy a házasságkötés helyett manapság többen választják ez együttélés
különböző formáit - utalt rá a szakember.
A
tartós családi konfliktusok száma továbbra sem csökken, ennek okai
összetettek, szerepet játszik benne a társadalmi változásokkal járó
létbizonytalanság, a munkanélküliség, a konfliktuskezelő képességek
hiánya. "Holott a bizonytalan életérzés, a munkából, társas
együttlétekből naponta adódó kisebb-nagyobb súrlódások elviseléséhez
éppen a család által nyújtott érzelmi biztonság jelentheti a
legfontosabb menedéket" - szögezte le Temesváry Zsolt.
E
biztonság hiánya vezet többnyire egészségügyi, mentális zavarok
kialakulásához, teljesítménycsökkenéshez, a kábítószerekhez
meneküléshez. Mindezeknek a bajoknak a kezelése egyre növekvő
költségekkel jár. Az államnak pedig - már csupán anyagi megfontolásból
is - alapvető érdeke a társadalom alappillérét jelentő családok
együtttartása - húzta alá a szociológus.
E
törekvést szolgája a családbarát politika mellett többi között az
oktatási rendszer korszerűsítésének néhány eleme is. Mint például az
érettségi bizonyítvány feltételeként megkövetelt 50 óra közhasznú
szolgálat, amely hozzásegíti a diákokat a felelősségteljes gondolkodás
kialakulásához. Ezen személyiségjegy később, a családalapítást követően
is a tartós párkapcsolat egyik alapfeltétele.
Minden
társadalomban a család hivatott a kulturális, erkölcsi, szociális,
lelki értékek továbbadására, ami aztán a napi életben a közszellemben
mutatkozik meg és alapját képezi a gazdasági felemelkedésnek is. A
várhatóan 2014-ben elkészülő átfogó felmérés adatait a szakemberek a
családpolitika további finomításához, a költséges problémakezelés
helyett megelőző intézkedések előkészítéséh. Ez használhatják fel a
családi közösségek egységének erősítésére - hangoztatta Temesváry Zsolt.
(MTI)
Tipikus zsidó
Az a zsidó
befektetői társaság aki néhány éve a Velencei-tó mentén Sukorón kaszinó
várost szeretett volna építeni, most feljelentette a Magyar Államot.
Az
üzleti "biznisz" még a Gyurcsány kormány ideje alatt kezdődött, mint
kiderült rengeteg összefonódás és korrupció mellett! Az Orbán kormány az
ügyet felülvizsgálta és a befektetést leállíttatta annak kétes dolgai
miatt.
Most
a zsidó befektetők mintegy 100 milliárd forint megtérítésével pereli
hazánkat, mondván nem csak a területre fordított pénzt szeretnék
visszakapni, hanem az eddigi nyereséget is fizesse meg az állam.
Nem
is zsidók lennének ha ezt nem így csinálnák, azon sem csodálkoznék ha
majd a hosszan elnyúló per miatt még kamatokat is számolnának és azt is
be akarnák vasalni rajtunk.
Uraim! Nem itt kell kaszinót építeni, hanem odahaza és ha jól megy, megfelelő reklámmal odacsábítani a kedves fajtársakat.
Mi
sem vagyunk hülyék és tudjuk, hogy miért nem fog ez menni, mert attól
az erkölcsi fertőtől és gusztustalanságtól ami az ilyen helyeken megy
még a jó érzésű zsidók gyomra is kifordulna.
Aztán meg lehet, hogy nem a dollárt hagynák ott ajándékba hanem egy jó nagy bombát.
Jordán MihályA jelenkori mentalitás korrekciójának örvendetes jelei
Morajlik a modern
világ válsága. Bár a bálványimádat felerősödött, a pénzközpontú világ
önnön katasztrófája elkerülhetetlenné vált. Végvonaglásában
csillapíthatatlan romboló szándéka még inkább extremizálódik és még több
emberi lelket fog megmérgezni gonoszságával. Az ilyen szélsőséges
természetű dolgokkal szembeni legnaivabb és legkényelmesebb hozzáállás
és magatartás - sajnos sokunk szerint - a passzivitás, a figyelem
legcsekélyebb jelének a mellőzése, valamint a tétova várakozás. Meg sem
próbáljuk embertársaink figyelmét felhívni a veszélyekre, csapdákra.
Közönyünkkel (esetenként megátalkodottságunkkal és kárörvendésünkkel)
cinkosságot vállalunk a hamissá épített, lezüllesztett erkölcsű világ
erőivel vagy képmutatásunkkal legalizáljuk a bűnt a fiatal generációk
számára. A modern világ krízise nem jelent mást, mint azt, hogy ez a
világ elért a krízis-pontig. Innentől fogva pedig természetszerűleg be
fog következni a változás. Ez a változás nagy valószínűséggel
katasztrófával fog járni, mivel a modern világ létrehozói, működtetői,
kegyeltjei, pribékjei és cinkosai ragaszkodni fognak ehhez a világhoz
köthető pozíciójukhoz, hatalmukhoz. Kétségtelen, hogy válságidőszakot
élnek meg, de az egyik forgatókönyvük bizonyára a katasztrófa előidézése
lesz hegemón-uralmuk átörökítésére, átmentésére, ez általi megőrzésére.
Nevezhetjük ezt utolsó ítéletnek vagy egyszerűen a világ végének. Az
ember felett álló ciklikus törvények manifesztálódó formáinak
kibontakozása a szemünk előtt zajlik és már most kirajzolódik a
kiválasztottak és kárhozatra ítéltek csoportjai. Mi az, amit nekünk
tennünk lehet (és kell)?
A
korai tradíciókban útmutatás volt a parancs tiszta hatalma, a Vezető
minősége és funkciója. Az Ő irányítása alatt működő berendezkedés
lényege a Rend, az Erő és a Becsület volt. Akkor a világ
anti-hedonisztikus és heroikus volt, de mára az elsatnyulás (külső, de
belső hatás miatt is) csak kevés értékes vezéregyéniséget tudott
megalkotni. Kis közösségek organizálódnak, formálódnak és rendezkednek
be a túlélésre. Ők a tiszta tradíció egyedüli és kizárólagos örökösei, a
mi szemszögünkből a kiválasztottak. Ők lesznek, akik majd új
birodalmakat építenek a régiek romjain. Megalkotva és megőrizve a
Rendet, kiterjesztve az Erőt és pártfogolva a Becsületet. A mai
mentalitás korrekcióra szorul, meggyógyításra vár. Nincs más dolgunk
tehát, mint emberszeretetünkkel, élni akarásunkkal és
alkotókészségünkkel hozzájárulni a eljövendő változások
felszabadulásához, kibomlásához. Hozzájárulni az új életminőséghez,
amely most csak kevesek számára világos. Felsőbbrendűség, a nemzeteken
túlmutató embertípus. A kis közösségek alávetik magukat a Vezető
utasításainak, parancsainak és semmit sem kérdeznek. Ez az irányt mutató
hierarchia, a tekintély rendszere. Ha ezeket a kis közösségeket nézzük,
akkor láthatjuk, hogy a korrekció jelei örvendetesek. Láthatjuk az új
emberminőséget. Ez a világ azoknak zárt, akik magukat zárták be a
kárhozat börtönébe. Mert a pozitív kis közösségek a ciklikus
világváltozásban születtek meg! Olyan magasrendű erkölcsiséget
képviselnek, ami túlmutat a legjobbakon is. A nagy többségnek a modern
világ megsemmisülése a világ végét, az utolsó ítéletet fogja jelenteni.
De lesznek stabil struktúrák, magasabb rendű organizmusok, amik a
közösségeket igazi célok felé irányítják, olyan célok felé, amik
túlmutatnak a puszta fizikai léten. Ők a kiválasztottak!
"És eljegyezlek magamnak örökre, és pedig igazsággal és ítélettel, kegyelemmel és irgalommal jegyezlek el." (Hóseás könyve 2,18)
Balassa ViktorFukushima, a halálgóc
Az
orosz állami egészségügy főorvosa a napokban egy sajtótájékoztató
keretén belül foglalkozott Fukushima ügyével. Elmondta, hogy Japántól
északra a vízben és a halakban mérhető sugárzás mennyisége egy hónap
alatt a másfélszeresére nőtt. Ezen a területen minden halászatot
megtiltottak, ami komoly terhet ró az államra, mivel ezen a vidéken a fő
megélhetési forrás a tenger.
Japánban
összesen 54 darab különböző teljesítményű atom reaktor működik. Az
ország energia igényét (vagy inkább energia pazarlását) mutatja, hogy ez
az 54 darab reaktor az ország energia igényének mindössze 35 százalékát
fedezi. A fukushimai esetet követően több reaktorban voltak leállások,
vészriadó próbák, és ennek során energia hiány alakult ki az országban,
és számos területen volt áram kimaradás. Ennek köszönhető, hogy bár a
fukushimai erőmű egy ronccsá változott, a nagyjából egyben maradt utolsó
reaktora a mai napig működik, a helyett, hogy leállították volna. Japán
az energiaéhsége rabja. Persze ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy
Japán még ebben az állapotában is úgy néz ki, mintha az energia ingyen
folyna a világűrből, a Japán nagyvárosok nappali fényben úsznak
éjszakánként. Teljesen felesleges óriás reklámok, a fényszennyezés
végeláthatatlan tengere mindenütt. Gigantikus mennyiségű energia csak
azért, hogy fényárban ússzon minden.

A
megdöbbentő fejlemények a minap kerültek nyilvánosságra. A japán
külügyminiszter saját blogjában azt írta, tisztában vannak a helyzettel,
és azzal, hogy nem minden igaz, amit a kormány kommunikál, a helyzet
sokkal súlyosabb. A külügyminiszter tájékoztatta az Egyesült Államok
nagykövetét is, miszerint az eset sokkal súlyosabb, mint amiről a világ
tud, amely fenyegeti az egész emberiséget is.
Az
orosz atom tudósok véleménye szerint a helyzet sokkal súlyosabb, mint a
csernobili katasztrófa volt. Komolyan veszélyezteti a tengerek
élővilágát, a part menti lakosság megélhetését, de ha a párolgással
bekerül a Föld légkörébe a szennyezett víz. Abban csak reménykedni
lehet, hogy a nehéz elemek, melyek a vízbe kerülnek, lesüllyednek a
tenger fenekére, és nem lesznek képesek kipárolgással elvegyülni a
légkörben.
Érdemes
egy pillantást vetni a fukushimai erőmű helyére, és vele párhuzamosan a
tengerek áramlataira. A szennyezett víz észak felé áramlik, és elsőként
a Bering-tengert teszi tönkre. Szerencsére a Bering-szoros miatt kis
részben tud az északi tengerre kijutni, majd azzal a lendülettel éri el
Kanada és az USA partjait. A közvetlenül az erőműből a tengerbe jutó
szennyezett víz sok ezerszeresen szennyezett. Japánnak ez a területe
akár hosszú időre lakhatatlanná is válhat, éppen úgy, mint Csernobil
környéke.
Kemény Gábor
Töviskesné Dsupin Judit Ibolya : Magyarország törvényes fizetőeszköze a forint
Ha már arról beszélünk, hogy
Magyarországon kölcsönnyújtás jogcímen devizaösszeg van meghatározva,
mint amit az Adós köteles megfizetni, ügyleti kamattal, akkor le kell
vonnunk a végső konklúziót, amit magyar ember levonhat.
Nem történt pénzkölcsönnyújtás, és emiatt nincs kölcsöntartozásunk. Emiatt ügyleti kamat nem volt felszámítható.
http://kaslerarpad.hu/?p=5568
A forinton kívül nincs más pénznem, aminek megfizetésére KÖLCSÖN JOGCÍMEN a magyar lakosság kötelezhető lenne.
Egyedül
a hivatalos magyar pénznemben, a magyar forintban meghatározott
pénzösszeg alkalmas arra, hogy az Adós a Hitelező által rendelkezésre
bocsátott pénzösszeg visszafizetésére legyen kötelezve. A Hitelező akkor
sem azt a pénzösszeget bocsátja az Adós rendelkezésére, ha devizát
nyújt át az Adósnak, mivel az árfolyamváltozás miatt más pénzösszeget
kell megfizetnie a kapott devizáért az Adósnak, mint amit folyósításkor a
Hitelező a rendelkezésére bocsátott. Ennek oka a devizanemek közötti
árfolyamváltozás. Ha egy ország lakosságát idegen devizában adósítják el
kölcsön jogcímen, akkor megnyílik a lehetőség a lakosság pénzügyi ellehetetlenítésére
azáltal, hogy a javuló devizával elvonhatják a lakosság és a
vállalkozások pénzét a gazdasági élet egészséges működtetésétől és a
családok normális életvitelétől. A devizában meghatározott
kölcsöntartozás romló árfolyam esetén a hazai fizetőeszköz, esetünkben a
magyar forint folyamatos elvonásával jár együtt. A törlesztő részletek
növekednek, és a megrendelések, vásárlások elmaradása miatt a bevételek
csökkennek.
Az
tapasztalható, hogy a magyar forint, mint hivatalos pénz szerepe arra
redukálódik, hogy a javuló devizához kötöttsége miatt a magyar lakosság
és a magyar vállalkozói szektor jövedelmét elvonhassák.
Magyarországon a javuló devizában történő tömeges méretű eladósodás vezetett oda, hogy a tartozás megfizetéséhez szükséges pénzösszegeket képtelenség megkeresni, mert éppen a pénzelvonás miatt következik be az ország gazdasági ellehetetlenítése.
A javuló devizában történő tömeges méretű eladósodás miatti pénzelvonás okozza az ingatlanárak romlását, mert az ingatlanok iránti kereslet rohamosan csökken.
Emiatt következnek be a havi törlesztőkkel történő elmaradások, a szerződések felmondása, a devizában nyilvántartott kölcsöntartozások végrehajtási eljárás során történő behajtása az adós Bankszámlájáról, betétkönyvéből, ingó- és ingatlanvagyonából, és jövőbeli béréből, nyugdíjából, a kezes vagyonából, béréből, nyugdíjából . Amellett, hogy devizában van meghatározva a devizaalapú hitelek esetén a kölcsöntartozás, de rendelkezésre bocsátás nem történt, nekünk, kiszolgáltatott helyzetben lévő Adósoknak kezünkben van az adu.
A javuló devizában történő tömeges méretű eladósodás miatti pénzelvonás okozza az ingatlanárak romlását, mert az ingatlanok iránti kereslet rohamosan csökken.
Emiatt következnek be a havi törlesztőkkel történő elmaradások, a szerződések felmondása, a devizában nyilvántartott kölcsöntartozások végrehajtási eljárás során történő behajtása az adós Bankszámlájáról, betétkönyvéből, ingó- és ingatlanvagyonából, és jövőbeli béréből, nyugdíjából, a kezes vagyonából, béréből, nyugdíjából . Amellett, hogy devizában van meghatározva a devizaalapú hitelek esetén a kölcsöntartozás, de rendelkezésre bocsátás nem történt, nekünk, kiszolgáltatott helyzetben lévő Adósoknak kezünkben van az adu.

Mondom ezt akkor, amikor tisztában vagyok azzal, hogy amennyiben valóban devizában lett volna rendelkezésünkre bocsátva
AZ A BIZONYOS MEGHATÁROZOTT PÉNZÖSSZEG,
akkor
is jogtalanul követelnének a Hitelezők más összeget, mint amit
forintban számítva a valójában a rendelkezésünkre bocsátottak,
MERT VISSZAVÁLTOTTUK VOLNA FORINTRA, ÉS A DEVIZA A TULAJDONUKBA VISSZAKERÜLT VOLNA.
CÉLJUK MAGYARORSZÁG ÉS A MAGYAR EMBEREK LEIGÁZÁSA VOLT.
A HAZA NEM ELADÓ SEMMI PÉNZEN!
http://kaslerarpad.hu/?p=5568
Szélturbina – Kész ráfizetés

…”Ha ebben az ütemben termeli az áramot: 453 évig kellene működnie egyfolytában, – hogy nyereséges legyen…”
48.000
Fontot, (£) fektetett be a kormány a “Szélturbina programba” Walesben, –
melyek darabonként mindössze csak 5 fontnyi energiát termelnek havonta.
Több száz évig kellene működniük ahhoz, hogy költséghatékonyak
legyenek.
A
walesi kormány (Egyesült Királyság) aberystwyth-i irodájától beszerzett
információk alapján elmondható, hogy nem váltotta be a hozzá fűzött
reményeket az a hatalmas szélturbina park, – melyet Aberystwyth
városától 2 mérföldnyire telepítettek a szárazföldön.
A
kormány reményei szerint ez a kifejezetten nagy költségekkel épült
“Szélturbina project” lett volna hivatott ellátni energiával Aberystwyth
város egy részét. – Az építési költségek 48.000 Fontra rúgtak, – ám a
turbinák egyenként, mindössze csak 5 Fontnak megfelelő mennyiségű
energiát termelnek a szélből, – havonta.
Annak
ellenére, hogy egy turbina maximálisan 585 kilowattóra energiát lenne
képes termelni, – az elmúlt nyáron, mindössze; 33 kilowattóra volt az
átlag egy hónapban, – melynek piaci értéke mindössze 5,28 Font. (£)
A
turbinák energia termelése a szakemberek elmondása szerint azért ilyen
alacsony, – mert a több száz propellerből álló szélerőműparkot, –
egyszerűen rossz helyre építették. Vagyis nem kapnak elég szelet.

Erre
már a város képviselő testületének tagjai régebben, még az építkezés
megkezdése előtt is figyelmeztették a döntéshozókat, – hiszen jól
ismerik a helyi viszonyokat. – Ám süket fülekre találtak. A
szélerőműparkot építő cég – a Paul Burrell a Anemos, – képviselői sem
hallgatták meg őket.
Ha
kifejezetten nagy a szél, akkor annak már örülnek, ha felmegy az
energia termelés turbinánként 8,84 Fontra (£) egy hónap alatt, – de
ezzel a teljesítménnyel is 453 évig kéne forognia egyfolytában, hogy
végre nyereséges legyen.
Mindez
annak köszönhető, hogy a turbinákat kifejezetten előnytelen és rossz
helyre építették, – ahol nincsen megfelelő széljárás. – Aberystwyth
városától 2 mélfödnyire befelé a szárazföldön, – egy völgyben!
A
hely egyáltalán nem felel meg a szélenergia termelés
alapkövetelményeinek, vagyis annak, – hogy a propellereket a négy égtáj
bármelyik irányából érhesse, a megfelelően szabadon száguldó, és
megfelelő erősségű szél.
Ám
ebben a völgyben, még a turbinák tornya sem elég magas, – a
földközelben pedig köztudott, – nem olyan erős a széljárás, mint a
magassabb rétegekben.
A
szélturbina elméletileg egy jó gazdasági befektetés kellene, hogy
legyen, ha a megfelelő helyre épül. A megtérülési idő négy és hét év.
Ám
nem mindenki a barátja ennek az energia termelési módszernek, – többek
között mi sem. – Nem egyszerűen azért, mert ahogy fentebb is láthattuk,
hogy a termelése rendkívül bizonytalan, – de kifejezetten káros is a
sebesen forgó hatalmas propeller az élővilágra, főleg a madarakra. Akik
szegények sok esetben nem tudják felmérni a propellerek pozícióját és
helyzetét, sem a forgási sebességét. -És sokszor tömegesen ott lelik
halálukat, – főképpen az őszi és tavaszi madárvonulások idején.

Reméljük minél kevesebb lesz belőlük lakott területen és a madarak vonulási útjában.
Yahoo Financae nyomán
Cathair Donegal – Szabad Riport Tudósító Iroda
30 megdöbbentő fotó a világból
A Bored Panda című
internetes oldal 30 felvételt gyűjtött össze a múltból, amely felemelő
és tragikus pillanatait is tartalmazza az emberi létnek. A nyugalom
megzavarására alkalmas képek is lesznek a válogatásban!
1. Az éhező fiú és a misszionárius
2. A gázkamrák belsejében Auschwitzban
3. Egy szívsebész egy sikeres 23 órás transzplantációt követően. Asszisztense a sarokban alszik.
4. Apa és fia (1949, 2009)
5.
A 12 éves Diego Frazao Torquato hegedűn játszik tanára temetésén. A
tanár segített neki abban, hogy a zene segítségével jusson ki a
szegénységből.
6. Keresztények védik a muszlimokat imádkozás közben 2011-ben Kairóban.
7. Egy tűzoltó itatja a koalát a 2009-es hatalmas erdőtűz után Ausztráliában.




(Forrás: boredpanda.com , kaposvarmost.hu )
Mi a globális okosazonosító és miért érdekeljen?
Mi a globális okosazonosító?
- Egy személyazonosítási módszer, amivel az ember igazolni tudja kilétét. Van ahol távhitelesítésnek nevezik. (Ilyesmi például a Magyarországon használt Ügyfélkapu is, azzal a különbséggel, hogy az még nem része a globális rendszernek. Ennek egységesítésére hazánkban a NEK, azaz Nemzeti Egységes Kártyarendszer fokozatos bevezetésén dolgoznak, ami tartalmazni fogja az összes személyes okmány adatait, rálátást adva minden hatóságnak a többi által bevitt információkra, illetve idővel majd csak egyetlen kártyát tesz szükségessé, aminek funkciója kizárólag az adatokat tartalmazó chip hordozása lesz.)
- A biztonságtechnikai ipar „szövetségi azonosítónak” vagy „egyszeri bejelentkezésnek” (SSO – Single Sign-On) nevezi.
- A hadsereg és a megavállalatok már ezt használják.
- Első lépésként regisztrálni kell egy Személyazonosság Szolgáltatónál (Magyarországon ezek az Okmányirodák), amely onnantól kezdve az ügyfél és az online szolgáltatások közötti közvetítő szerepét tölti be. Ettől a ponttól kezdve a szolgáltató igazolja a regisztráltak korát, gépjármű vezetési jogosultságait, „megbízhatóságát”, stb.
- További nem állami felhasználási területek lehetnek még az online fizetések, jegyvásárlások, ajtók nyitása, céges adatokhoz való hozzáférés, ledolgozott munkaórák nyilvántartása, stb. amikhez különféle kütyüket és technológiákat használhatnak. Ilyen lehet például az NFC 1 vagy egy biometrikus azonosító. Természetesen chipre minden esetben szükség van, mert az tartalmazza a felhasználó azonosítóját és biometrikus adatait. Valószínűleg az eszköz hamarosan maga a telefon lesz, esetleg eleinte egy okoskártya (bár az NSTIC jelenleg gyűrűk és karkötők használatával is kísérletezik), de idővel mindenképpel bőr alá kerül a lopások elkerülése, tehát (mint mindig) a mi „biztonságunk érdekében”.
Miért nem hallunk erről a hírekben?
- Úgy gondolják, hogy a biztonságtechnikai ipar méretei miatt a nyilvánosságnak nem szükséges tudni az újításokról, addig, amíg az ténylegesen nem áll készen a bevezetésre. Amikor pedig ez a pillanat elérkezik, már nem lehet beleszólni a folyamatba.
- Úgy tűnik a legnagyobb problémát a partnerek megtalálása és bevonása jelenti. Nem a fogyasztókat kell meggyőzniük, hanem a cégeket. Ők a partnerek. Mi a „felhasználók” vagyunk, a személyazonosság szolgáltatók pedig a harmadik fél szerepét betöltő közvetítők. A partnerek fizetnek az személyazonosság szolgáltatónak a nyújtott szolgáltatásért. Amint az állam és a cégek megkövetelik a hivatalosan hitelesített azonosítók használatát, a „felhasználók” észrevétlenül, de legalábbis fokozatosan bevonódnak a rendszerbe, ahol egyre kevésbé lesz más alternatíva az érintett szolgáltatás igénybevételére.
Nem lehet egyszerűen csak nem tudomást venni az egészről?
- Egyáltalán nem. A legnagyobb partner maga az állam. Az állam pedig egyre több területen fogja használni a digitalizált e-kormányzati szolgáltatásokat. (Akit érdekel, hogy Magyarország hol tart ebben, ezen a kedves kis blogon tájékozódhat: http://hirlevel.egov.hu/az-elektronikus-kormanyzattal-kapcsolatos-dokumentumok/)
- (A rendszeren belül) nem lesz választás. A felhasználási töréspont után már nem lesz alternatíva. Nem lesz lehetőség a telefonos vagy személyes ügyintézésre. Szép fokozatosan bezárnak az ügyfélszolgálati irodák. Ki kell zárni a két ember közötti személyes kommunikációt az ügyintézésből, hogy ezzel megszűnjön az emberi tényező és létrejöhessen a digitális bürokrácia áttörhetetlen fala.
- Itt jön a képbe a felelősségre vonás. A cégeket úgy is bevonhatják a programba, ha felelősségre vonhatják őket egy ügyfél ellenőrzésének elmulasztásáért a hivatalosan elfogadott szabvány szerinti digitális azonosítón keresztül.
- Egy másik fontos dolog, hogy szinte egyetlen szó sem esik arról, hogy mi történik, amikor az online azonosítás nem sikerül. Elvileg lesz majd egy (globális) visszavonási hatóság, aminek az lesz a feladata, hogy az ilyen problémákat „megoldja”, de ennek felállításával nem nagyon sietnek.
És miért törődjünk ezzel az egésszel?
- Mert ez egy egész életünk során érvényben maradó, egységes globális azonosító, ami hihetetlen kincset jelent például az adathalászoknak, az állami és pénzhatalom kezébe adva egyebek között a világháló kulcsát is. Lehetővé teszi a személyazonosság szolgáltatóknak és az adatokhoz hozzáférőknek, hogy betekintést szerezzenek életünk és személyes adataink legapróbb részleteibe. Tudni fogják hová járunk, kikkel találkozunk és mik a szokásaink. (Ez nyilván sok tekintetben most is így van, de az új azonosítással ez szinte automatikus és kikerülhetetlen lesz.) És természetesen a személyazonosság adatvédelmi biztosítékai nem vonatkoznak a nemzetbiztonsági vagy egészségügyi érdekek miatti felhasználásra.
- A nemzetbiztonság már most is a metaadatok alapján próbálja megakadályozni a tervezett „bűntetteket”. Az új rendszer lényegesen leegyszerűsítheti a dolgukat.
- Az állami login segítségével nagyon sok részlet megtudható egy emberről. A rendszer egy pillanat alatt átfutja a felhasználó Twitter és egyéb közösségi oldalait, online tevékenységét, hivatalos ügyeit, utazási információit, stb. és automatikusan egy digitális profilt hoz létre mindenkiről. A hivatalos (egyelőre amerikai) oldalakon egyre inkább bátorítják a közösségi oldalak azonosítóival való logint, majd később, amikor egy adott ügyhöz vagy fizetéshez komolyabb hitelesítésre van szükség, kérik a személyazonosság szolgáltató igénybevételét.
- A módszerrel tulajdonképpen mindent egy lóra teszünk fel, ami mellesleg számtalan visszaélésre ad lehetőséget a hatalom számára. Emellett a hekkerek, rendszerleállások és esetleges természeti katasztrófák miatt is sebezhetőbbé válunk. Az összetettebb rendszer egyúttal a társadalmi összeomlás valószínűségét is növeli.
Nincs már sok idő. Még a Bitcoin is csatlakozik az személyazonosítási ökoszisztémához. Az év elején bejelentették,
hogy „a miiCard nevű online személyazonosító szolgáltatás…
együttműködési megállapodást kötött a Tradehill amerikai
Bitcoin-tőzsdével”. A miiCard az NSTIC által indított nyílt
személyazonosító rendszer tagja, és egyre inkább az állami
személyazonosítók preferált rendszerévé válik. A miiCard arra ösztönzi
felhasználóit, hogy fiókjukat kapcsolják össze közösségi oldalaikon lévő
profiljaikkal.
Kanadában
már vannak olyan bankjegykiadó automaták, ahol a készpénzt Bitcoinra
lehet váltani, azonban ehhez QR kódjukat és tenyerüket is le kell
olvasnia a gépnek. Biometrikus azonosítás a Bitcoinhoz. Hmmm.
Húsz
évvel ezelőtt is látható volt Nagytestvér térnyerése és harcoltunk
ellene. Mára Kistestvérek lepték el a világot, akik fokozatosan válnak
eggyé Nagytestvérrel. Látjuk miként működnek és mi a céljuk. Ne segítsük
ezt az egyesülést és mindenekelőtt ne féljünk olyasmitől, aminek nincs
lelke és nincs hatalma a miénk felett.
„És
megadatott neki, hogy mindenkit, kicsiket és nagyokat, gazdagokat és
szegényeket, szabadokat és szolgákat jobb kezükön vagy homlokukon
bélyeggel jelöltessen meg, és hogy senki se vehessen vagy adhasson, csak
az, akin bélyegként rajta van a fenevad neve vagy nevének a száma. Itt
van helye a bölcsességnek! Akinek van értelme, számítsa ki a fenevad
számát, mert egy embernek a száma az. Az ő száma pedig
hatszázhatvanhat.” Jelenések 13:16-18
- NFC (Near field communication),
rövid hatótávú kommunikációs szabványgyűjtemény okostelefonok és
hasonló (általában mobil) eszközök között, egymáshoz érintéssel vagy
egymáshoz nagyon közel helyezéssel (maximum pár centiméter) létrejövő
rádiós kommunikációra. Alkalmazási területe a kommunikációs kapcsolatok
létrehozásához szükséges adatcsere (például bonyolultabb, magasabb
szintű kapcsolatok, WiFi, Bluetooth, beállítási adatai) gyorsítása,
valamint az eszközök közötti azonosítási folyamat (pl. mobiltelefon –
headset) gyorsítása, elvégzése. [↩]
Forrás: activistpost.com
Ha Isten és a Kúria is úgy akarja… – Ki az úr a házban?
- Precedens jog ugyan nincs, de jogegységi döntés születik a devizahitelek ügyében -
…”Úgy azért megkérdezzük: Magyarországon a kormány és a Parlament az úr, – vagy pedig a Kúria és a bíróságok, no meg a bankok, kiknek a bírók a javukra döntenek?
Azért, javasoljuk mind a Kúriának, mind a bíróságoknak, és bírók által szinte minden esetben kedvező ítéleteket besöprő bankoknak; – addig próbálják ezt a problémakört kezelni, – míg a békés megoldásra van még lehetőség. – Mert ha egyszer elpattan egy otthonát elvesztő adós cérnája, és nem akar egyedül öngyilkos lenni, – akkor lesz itt nemulass!… Aztán egy egész csoport cérnája is elpattanhat, – majd akár az egész devizahiteles és számlaadós társadalomé…”
1. Orbán sürgeti a Kúriát
Bár
Magyarországon ugyan nincsen precedens jogalkalmazás, de a kormány egy
minél hamarabb megindítandó jogi konzultációra kérte fel a devizahitelek
ügyében Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettest, közigazgatási és
igazságügyi minisztert.
Mivel
az ellentétes bírói döntések miatt jogi bizonytalanság alakult ki, a
miniszterelnök szorgalmazza, hogy a Kúria minél előbb hozzon jogegységi
döntést a devizahitelek ügyében. – Ha minden a kormány tervei szerint
megy; a Kúria már hétfőn jogegységi döntést hozhat.
-
A kabinet azt szeretné, ha a Kúrián a szokásos ügymenettől és
időrendtől eltérően – a magyar emberek érdeke szerinti időben – születne
döntés – mondotta Orbán Viktor.
2. De a Kúria nem siet
Wellmann
György, a Kúria polgári kollégiumának vezetője azonban úgy véli; “A
devizahitelek alapvetően társadalmi problémát jelentenek, nem pedig jogi
és banki természetű gondot. Ebből fakadóan a perek zsákutcát
jelentenek, hiszen egy társadalmi problémát nem lehet szerződésenként,
egyesével, perekkel megoldani.”
Wellmann
igyekszik hűteni a Kúria jövendő döntésével kapcsolatos várakozásokat
is. Elmondta: “Igaz, hogy hétfőn ül össze a jogegységi tanács, amely
aznap döntést is hozhat. Ám az adósoknak fölösleges nagy reményeket
táplálniuk. Hiszen fel lehet mérni, milyen döntések születtek eddig…” –
olyan jogegységi döntés is születhet majd.
Külön
kihangsúlyozta, hogy; “A bíróságoktól nem lehet elvárni a kérdés
megoldását” – Ez lényegében azt jelenti, hogy nem is törekednek majd
hétfőn a megoldásra, – de később sem. – Egyszerűen visszadobják a labdát
és a felelősséget; a kormánynak.
A
Kúria közölte; “A várhatóan meghozandó jogegységi határozat a
devizahitelekkel összefüggő perekben is tapasztalt eljárásjogi
kérdéseket taglal. Ebből következően nyilvánvalóan nem felelhet meg
azoknak a várakozásoknak, melyeket a sajtó ez ügyben a Kúrához intézett
megkeresései tartalmaznak.” – A Kúria ezzel persze burkoltan azt
érzékeltette; hogy a devizahitelesek várakozásainak nem felelhetnek meg,
– hiszen a sajtó többnyire az ő kérdéseiket, kéréseiket fogalmazta meg.
Ámde
ezeket az igényeket is figyelembe véve azonban a Kúria Polgári
Kollégiuma a közeljövőben fel kívánja mérni, hogy a devizaalapú
hitelszerződésekkel összefüggésben hány per van az országban
folyamatban, továbbá, hogy a jogerős ítéletek alapján eltérő
joggyakorlat kialakulása megállapítható-e?
3. Gyanús ez – Mintha nem akarnának a nép javára ítélni…
Wellman
György, a Kúria polgári kollégiumának vezetője már csűri-csavarja
azzal; – hogy kitért arra; “Az érvénytelenség teljesen alkalmatlan jogi
eszköz a devizahitel-perekben, mert ahhoz, hogy ezt alkalmazni lehessen,
az érvénytelenségi oknak a szerződéskötéskor kellett volna fennállnia,
miközben a devizahiteleseknek a futamidő alatt bekövetkezett árfolyam
emelkedés fáj.”
Wellman
kedves megjegyzése szerint: “A devizahitelesek rákaptak arra, hogy úgy
indítanak érvénytelenségi pereket, hogy abban csak az érvénytelenség
megállapítását kérik. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a bíró a
felperesnek igazat adva megállapítaná az adott hitelszerződés
érvénytelenségét, az adós hátradőlhetne, a törlesztőket nem is kellene
tovább fizetnie, hiszen érvénytelen szerződés teljesítésére nem
kötelezhető. Ez utóbbi fejleményben reménykedve történnek ezek a
perindítások” – húzta alá Wellmann.
(Ám
ez óriási csúsztatás, – mert a bíróság akár azt is elrendelheti, hogy a
szerződést a kezdeti állapotában fogalmazzák át az adóssal közösen, és
az adós a neki kölcsönzött összeget, egy érthetően megfogalmazott, és
tisztességesen megállapított kamat mellett fizesse, illetve történjen
meg az elszámolás, és a bank által többletként befizettetett összeggel
csökkentsék a kölcsön tőke részét.)
És
mint már annyiszor, a jelen esetekben is tapasztalhattuk, hogy a
törvények az erkölccsel és az igazsággal nincsenek összhangban. Ennek
hiányából fakad például, hogy az egyoldalú szerződés módosítást, még
mindig nem büntetik!
Ezért
tehát a mi véleményünk ezzel kapcsolatban az; A hitelesek részéről
nagyon is helyesen történt, – hogy úgy indítottak érvénytelenségi
pereket, hogy abban csak az érvénytelenség megállapítását kérték, –
bármennyire is nem tetszik ez a Kúria képviselőjének!
Hiszen
a bankok részéről, az előre megfontolt csalás esete már számtalanszor
bebizonyosodott. – A devizahitelek nagy része sosem látott devizát, – az
a svájci frank hitel pedig, amelyik mégis látott, – már a futamidő
elején 120-szoros kamattal volt megterhelve, – az eredeti svájci
irányadó kamathoz képest. – Az árfolyamokkal és így a kamatokkal történő
manipuláció csak ezután következett.
Mindezek
tudatában egyre erősebb a gyanú bennünk, – hogy ennek a problémának a
végső megoldása nem a jogegységi döntés kellene, hogy legyen, – hanem
egy nagyszabású büntető eljárás,; – az előre megfontolt csalások, a
devizapiaci manipulációk, az uzsorázások, fosztogatások – közvetlen, –
valamint a fagyhalálok és az öngyilkosságok közvetett okozóinak a
megbüntetésére.
Előbb-utóbb, ez be is következik. – Kérdés, melyik kormányzat és Parlament vállalja majd fel.
4. A Kúria szerint nem kezelhetők a csoportos keresetek
Tehát
mos lényegében az történt, hogy a kormány átdobta a devizahiteles
labdát a Kúria térfelére, – a Kúria azonban hárított. Ez végül az adósok
helyzetét rontja. A peres kilátások mindenesetre a korábbinál sokkal
borúsabbá váltak. – Hiszen Wellmann eme kinyilatkoztatásával nem tett
mást, üzent azoknak a bíróknak akiknek kellett. Az üzenet ugyanis nekik
szól elsősorban, s csak másodsorban a közvéleménynek.
Még
egyszer: A Kúria külön kihangsúlyozza: “Az elvi határozatok is, a
konkrét egyedi ügyekben felmerülő jogelvi kérdésekről döntenek, – ebből
következően nyilvánvalóan nem felelhetnek meg a felfokozott
várakozásoknak.”
De
a Kúria, mint a legmagasabb bírói fórum, azért óvakodik attól, hogy a
kormányt említse, úgy állítják be a dolgot, hogy a sajtó részéről
nehezedik rájuk nyomás. – És a nép oldaláról nehezedő nyomást, még nem
is ismerik. – De, ami késik, nem múlik.
Ám ők ezt egyenlőre nem tudják, és nagyon úgy néz ki, hogy végül is a bankok javára fognak dönteni.
Figyeljük csak meg, hogy a bankár véleménye mennyire összecseng a Kúria elutasító viselkedésével:
A Bankár, – Korba Szabolcs, az OTP Bank főosztályvezetője mondotta:
-
A devizában nyújtott kölcsön-, illetve lízingszerződések közül 2,5 ezer
van per alatt, 60 fejeződött be jogerősen, ebből 6-ot veszítettek el a
bankok és lízingcégek, – de felülvizsgálatra ezekben az ügyekben is a
Kúriához fordulnak.
Vagyis egyértelműen a bíróságok a legtöbb esetben a bankok javára döntenek. – Milyen jogegységi döntés várható is ezek után?
A hab a tortán pedig:
A Kúria részéről Wellmann György végezetül még azt is közölte:
-
A Kúria felméri az eddigi döntéseket, de a jogi helyzet tiszta,
legfeljebb részletekben vannak véleménykülönbségek a bírák közt, a
devizahitelek problémájának megoldása a bíróságoktól nem várható.
Ismételjük
csak el lassan és még egyszer: “A devizahitelek problémájának megoldása
a bíróságoktól nem várható.” – És ez itt a lényeg.
És,
ha valaki ezt kétségbe vonná, annak elmondhatjuk; hogy a bankok által a
bírák számára nem egy esetben szervezett és finanszírozott “kiokosító”
tanfolyamok is, – bizony kifizetődő befektetéseivé váltak a
pénzintézeteknek.
5. Közérdekű kereset?
Közérdekű
keresetet nem indítottak a hatóságok, pedig azzal talán jogilag tiszta
helyzetet lehetne teremteni. – Viszonylagosan persze. – Hiszen mindenki
tudja, hogy a bankok, – emberek millióit fosztották és fosztják ki, – de
a polgári demokrácia, lehetőséget biztosít a nekik arra, hogy megússzák
a büntetést, – sőt megadja számukra a további fosztogatások lehetőségét
is. – Hiszen a jog e tekintetben is szöges ellentétben áll az
erkölccsel és az igazsággal.
Például
az ilyen nehézkes polgári jogi eljárásokkal, – melyek közé tartozik a
“Közérdekű kereset” is, – mely a jogi helyzet tisztázását volna hivatott
eldönteni, – ám ki tudja, mennyi idő alatt? – A per befejezéséig
hónapok, de akár évek is eltelhetnek, – ennyi idejük pedig a nagy bajban
lévő, végrehajtás, vagy kilakoltatás előtt álló adósoknak már nincsen.
Marad
tehát az általunk javasolt verzió: “Egy nagyszabású büntető eljárás,
vagy büntető eljárások tömkelege, – az előre megfontolt csalások, a
devizapiaci manipulációk, az uzsorázások, fosztogatások – közvetlen, –
valamint a fagyhalálok és az öngyilkosságok közvetett okozóinak a
megbüntetésére.
Ez teremthet igazán tiszta jogi helyzetet!
Mert
a jelenlegi helyzetre a jogtisztaság nem igazán jellemző. – Szinte
mindenféle ítélet született már a devizahiteles perekben, – de
arányaiban a legtöbb ítélet a bankok javára született.
Mindezek
mellett egyre elzárkózóbbá válnak a legfőbb bírák is ebben az ügyben.
Sokatmondóak Wellmann György, az MTI által idézett szavai: közérdekű
kereset még nem indult. Őszerinte, ezt már rég megtehették volna a
hatóságok.
6. Ki az úr a házban?
Úgy
azért megkérdezzük: Magyarországon a kormány és a Parlament az úr, –
vagy pedig a Kúria és a bíróságok, no meg a bankok, kiknek a bírók a
javukra döntenek?
Azért,
javasoljuk mind a Kúriának, mind a bíróságoknak, és bírók által szinte
minden esetben kedvező ítéleteket besöprő bankoknak; – addig próbálják
ezt a problémakört kezelni, – míg a békés megoldásra van még lehetőség. –
Mert ha egyszer elpattan egy otthonát elvesztő adós cérnája, és nem
akar egyedül öngyilkos lenni, – akkor lesz itt nemulass!…
Aztán
egy egész csoport cérnája is elpattanhat, – majd akár az egész
devizahiteles és számlaadós társadalomé… S a dühöngő tömeg éppen olyan
kegyetlen lesz, amilyenek a bankárok és a kifosztóik voltak velük…
Portfolio.hu – Én pénzem.hu nyomán
Szabad Riport Tudósító Iroda
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)