2013. augusztus 25., vasárnap

Félelem és megfélemlítés a cél

Félelem és megfélemlítés a célA látszólagosan nyári langyos víz kezd felforrósodni. Szíria, USA és NATO összefogású megtámadása küszöbön áll, miközben a világ nyugati felén a militarizált totalitárius rendszerek kialakítása a rablóelit célkitűzése. Az amerikai közvélemény egyre inkább láthatja a szörnyű igazságot: Gestapós és KGB-s típusú bűncselekményekkel, módszerekkel terrorizálják az ártatlan embereket. A hatalom kántálása már folyamatos: "Ne álljon ellen!" A statárium bevezetése érdekében semmitől sem riad vissza az amerikai kormányzat, de az európai erőszakos hatalmi jogfosztás sem marad el mögötte a nemzetállamok rovására. Az EU irányítás egy szövetségi állam kialakítására törekszik, bár ellenzőit nem igazán azok a tényezők mozgatják, amit a média feltételez, vagy próbálja szedett-vedett, másodkézből közvetített gondolatait elültetni az emberek fejében erről.

Szíria ellen teljes erőbevetéssel folyik az ún. ellenzék terrorcselekményeit felhasználó indokgenerálás. 2011-től a még George W. Bush által elindított összeesküvés vékony ködösítésén keresztül is látszott a "demokratapárti aktivisták", az ún. "szabad szíriai hadsereg" és az Al-kaida amerikai támogatása, amely szó szerint több ezer tonna fegyverzet szállítását eredményezte az utóbbi három évben, és sok milliót készpénzben az USA és az Egyesült Királyság részéről. A líbiai NATO hazugságok és bűncselekmények után az USA, ENSZ felhatalmazás nélküli, NATO-val közös beavatkozást tervez, ahogy Koszovóban is tették az ENSZ Biztonsági Tanácsa felhatalmazása nélkül. A győztes szíriai kormány tisztogató tevékenysége a NATO terroristák ellen, jelenleg otthont ad az ENSZ vegyi fegyverek ellenőreinek is Damaszkuszban. A vegyi fegyverek ellenőrzésének "eredményei" dacolnak minden logikával, akár taktikai, stratégiai és politikai szinten nézzük, mivel vegyi fegyvereket az amerikai hadsereg saját véleménye szerint is széles körben használt Bagdadban, az iraki-iráni háború idején az 1980-as években, felfedve a valódi természetét vegyi hadviselésének és az igazságnak, de a nyugati média mindenre spekulatív módon, szándékosan manipulatívan, és az igazság elferdítésévek vagy hazugságokkal reagált, és reagál jelenleg is. Nem kell "felvilágosult szakértőnek" lenni, hogy a Yionon-terv ismeretében hova tegyük a provokációkat.


Mit lehet várni egy olyan kormánytól, mint az amerikai, amelyik saját népe ellen támad? Az USA-ban az egyik legveszélyesebb utcai banda a rendőrség. Jelentős különbség csak abban mutatkozik a rendőrség és magánszektorbeli társaik között, hogy az utóbbiak utcai bandái nem számíthatnak dicséretre, ha megölnek ártatlan embereket. A félelem és megfélemlítés jegyében végzett "bűnüldözői tevékenység" az USA végnapjainak eljövetelét mutatja. Az orosz csapatok évek óta tartó jelenléte Alaszkában sokaknak szemet szúrt. A félelem keltése és a globalisták szándéka egyértelműen mutatja, hogy félnek saját lakosságuktól, ezért próbálják elültetni az emberekben, hogy az ellenállás hiábavaló. A CIA-nek szabad mindenféle gaztettet elkövetni. Ez a maffia soha nem ismeri el bűnrészességét a kábítószer-háborúkban, a "gyógyszer-fegyverek" vonatkozásában, vagy a nemzetállamok belügyeibe történő beavatkozásoknál.



Az európai folyamatok kialakítási metódusai már az EU megalakulásakor is ismertek, kikövetkeztethetők voltak. A "célkitűzések" nyomvonalát kijelölték, aminek részét képezte a "bekényszerítés-kifosztás" és a jelenlegi "harmadik fázis", a katonai irányítás bevezetése, amit gazdaságok felszámolása utáni anarchia következménye lehet. Izrael régóta tervezi Európa irányításának megszerzését, de több ellenérdekelttel is meg kell küzdenie. Ilyen a konctól nehezen elmarható, mindenkit kifosztó Goldman-Sachs megabank rendszer, valamint a hatalmát megtartani akaró EU irányítás és az ESM megabank-rendszer is. A ún. csalásokból, visszaélésekből, kormányszinteken fedezett szintű lopásokból, rablásokból "meggazdagodott" réteg jelentős részének rá kell döbbennie arra, hogy rájuk is sor került. Viselkedésük olyan, mint az akasztásukat előtt egymást kifosztó elítéltek értelmetlen öldöklése.


Egyes médiaorgánumok tévesen félreértelmezik Nagy Britannia, Franciaország és Magyarország, a totális központi irányításra törekedő uniósítás EU elleni szerepét. Nagy Britanniában és Franciaországban a német-zsidó irányítás ellen, amíg Magyarországon az izraeli zsidó irányítás harcol a német-zsidó és uniós irányítás ellen. Kicsit érdemes jobban megvilágítani az erőviszonyokat és a felállást. Ahogy Magyarországon is, Európa többi államában is legalább két része oszlik a felső irányítást képező zsidó kifosztók rétege. A hatalmon lévő zsidóknak meg kell küzdeni a kifosztási és irányítási lehetőségéért a konkurens helyi zsidókkal, miközben élet-halál harcot folytatnak az európai irányítás zsidói ellen is. Ráadásul Izrael is részt akar a "koncból", amit megadni csak részlegesen áll érdekében a Goldman-Sachs "nagybefektetőinek". Izrael nekik csak arra kell, hogy közel-keleti tűzfészekként hozzájuttassa tagjait a Lévi-medence és a közel-keleti olaj és gáztartalékokhoz, utat nyitva a Távol-Kelet felé, Szíria és Irán megsemmisítésével.

Az amerikai elnökválasztás után Obama megritkította az Izrael-párti tisztviselők létszámát, és a 2010-es Izrael elleni kampányhoz hasonlóan most is szankcionálták a túl vérmes terveket dédelgető Izrael-pártiakat Izrael "támogatói költségvetésének" megnyirbálásával, közvetlen utasításokkal és katonai támogatás szabályozásával. A Bilderberg legfelsőbb irányítását a vallás motiválja a legkevésbé, ahogy azzal is tisztában vannak, hogy Palesztina soha nem volt 1948 előtt, és már nem sokáig lesz a kazár-zsidóké, mert az Irán elleni offenzíva válaszcsapás okaként (nukleáris támadás), és indokaként használják fel megsemmisülését. A "széttelepítési tervek" ennek jegyében készültek. Megkülönböztethetők legfelsőbb, felsőbb és középszintű érdekek, valamint a be -és feláldozhatók listája, amelyeket rendezési mód szerint már jól ismerhetnek az "érintettek vs. végrehajtók" a II. Világháborús hozzáállásból. A további következtetéseket már mindenki levonhatja némi valós történelmi ismeret birtokában...


Már csak hab a tortán az Oroszország Hangja című portálon megjelent írás (Oroszország Hangja), amely számos esetben nem látja, vagy nem akarja látni a fától az erdőt. Orbán izraeli (bábú) elkötelezettsége miatt ellenzi Brüsszel álláspontját, mivel a "menekülteknek" előkészített Budapest és Magyarország nagy része, valamint az "újraegyesítés" is kazár-zsidó érdekeket szolgál. Semmilyen köze sincs az ún. "identitáshoz". Európa megszerzéséhez Magyarország újraegyesítésén keresztül vezet az izraeli út, budapesti logisztikai központtal. Ideiglenes "barátok" mindig kellenek a régi igazság érvényesüléséhez. "Ellenségem ellensége a barátom". Jól látható, hogy csak rövid életű szövetségek köthetők, és ezt a "barátságot" is alaposan fontolóra kell venni, mert a barát helyett eddig is csak újabb elnyomót, kifosztót, rabszolgatartót vett a nyakába az, aki elhamarkodottan vagy megfelelő háttérismeretek nélkül fog bele a nemzetmentésbe.

/Tulok/



Tudni kell, hogy a magyar-izraeli jó viszonyt ápoló első egyesület 1989-ben alakult meg, s jelenleg 28 működik. Hozzávetőleg két-háromezren kötődnek e társaságokhoz, s a tagok nagyobb hányada nem rendelkezik zsidó származással. A vasárnap megnyitott, kétnapos konferencia a negyedik a társaságok történetében; mindig akkor érzik fontosnak az egyesületek az országos eszmecserét összehívni, ha közös célról vagy gondról akarnak szólni. Most a közös cél, hogy felhívják a figyelmet, mekkora szükség van társadalmunkban a toleranciára és a szolidaritásra, a közös gond pedig az, hogy erősödni látszik az antiszemitizmus.
Ungár Tamás| NOL| 2013. augusztus 25.
http://nol.hu/bel...#kommentek

Itt az új rend: Városi karnevált vert szét a rendőrség Szombathelyen

Itt az új rend Városi karnevált vert szét a rendőrség SzombathelyenFöldön húzott lány és gumibotozás…

…”Miután a rendőrök behatoltak tömegbe… nem igazoltattak senkit… nem történt semmiféle felszólítás, hanem azonnal földre vitték az embereket…”


A Savaria Karnevál látogatói között évek óta megszokott már, hogy az utcán járva lépten-nyomon mutatványosokba, dobosokba, tűzfújókba botlanak a napnak bármelyik szakában. Rögtönzött tűzfújó-bemutatókat, kardot csörtetve vonuló légiósokat, dobosokat vagy régi puskákat elsütő hagyományőrzőket is szívesen nézik az emberek.

Idén szombat éjjel is hasonló, “instant” kongadob-koncert kerekedett a Borok utcájában. Az járókelők táncra perdültek, pillanatok alatt sok tucatnyi ember vette körül a dobosokat és kapcsolódott be a produkcióba. Ez látszik videónk első részében .

Ám állitólag egyszer csak valaki felszólította a dobosokat, hogy azonnal hagyják abba, amit csinálnak, mert nincs engedelyūk, úgyhogy nem is játszhatnak itt. Természetesen először senki nem vette komolyan a dolgot, és a nézők, táncolók is csitították az embert, hiszen úgy gondolta mindenki, hogy ez a karnevál a szórakozásról szól, arról hogy mindenki jól érezze magát. Ráadásul a környéken sokfelé szólt még zene.

A dolgot akkor kezdte mindenki komolyan venni, amikor vagy kéttucatnyi rendőr és biztonsági őr jelent meg a helyszínen, akik benyomultak a tömegbe, kiemelték a zenélőket és a videóban jól látható módon vetettek véget a bulinak. A földön végighúzott lányt és a segítségére siető, gumibottal agyba-főbe vert, majd megbilincselt emberek látványát senki nem felejti el.

“Uralkodunk és támadunk?” – A Nyugat.hu ügyvédje is látta a rendőrség karneváli akcióját

A Nyugat.hu ügyvédje, dr. Szendrő-Németh Tamás barátaival szintén tanúja volt a vasárnap hajnali,, – a Képtár előtti rendőri intézkedésnek. Mind megbotránkoztak a rendőri túlkapáson.

Szendrő-Németh Tamás kérdésünkre megerősítette, hogy látták, amint a Képtár előtti bódéhoz közel két tucat rendőr érkezik egy csapatban, behatoltak a tömegbe, majd kiráncigáltak onnan négy-öt embert. A tömegben riadalmat és felháborodást keltett a kétperces rendőri akció, hiszen a rendőrök leteperték a földre a dobosokat és rátérdeltek a hátukra. Ezután a Zrínyi utca felé elvezették az embereket. Nem tudta senki, miért történt mindez, azt találgatták, vajon milyen bűncselekményt követhettek el, hogy ilyen durva rendőri intézkedésre volt szükség ellenük.

Azóta azt is megtudta, hogy a dobosokat korábban figyelmeztették a rendőrök, hogy ne zenéljenek, de azok nem hagyták abba, ezért volt szükség arra, hogy „elvezessék őket”.

Furcsállja azonban, hogy a szombathelyi rendőröknek nincsen annyi tekintélye, hogy két rendőr kulturált módon, feltűnés nélkül el tudja vezetni a szabálysértő személyeket. És hogy mi még a baj? A rendőrök ellenállásra is hivatkoztak – még a tömegben tartózkodók részéről is. Szerinte azonban nem lehetett túl nehéz felmérni, hogy ha hajnali fél négykor berobban egy csapat rendőr a tömegbe, a nem kevés alkoholt elfogyasztók közé, akkor az kisebb pánikot fog okozni. Így aki “meglökte” az egyik rendőrt, az lehet, hogy véletlenül ráesett, de ezt soha nem fogja tudni bizonyítani. Az már szakmai kérdés, hogy miután a rendőrök behatoltak tömegbe, miért nem igazoltattak senkit, miért nem történt semmiféle felszólítás, hanem azonnal földre vitték az embereket.

Szendrő-Németh Tamás azt is hozzátette, hogy korábban Szombathelyen a Helsinki Bizottság és a Társaság a Szabadságjogokért képviseletét látta el a mára már bezárt határőrségi fogdán. Úgy tíz éve ott dolgozott együtt a mostani akciót vezető parancsnokkal. Később a fogdafelügyeleti program keretében is segítették egymás munkáját a szombathelyi rendőrségen. Így aznap este is odament kezet fogni vele a Borok utcájában, majd pár órával később, miután befejeződött az akció, megkérdezte tőle, hogy miért volt szükség erre a túlkapásra. Szendrő azt a választ kapta: ha nem fogja be a száját, őt is beviteti.

Ügyvédünk úgy véli, “„amíg Magyarország jogállam, se őt, se mást nem lehet csak úgy bevinni valakik kénye-kedve szerint, Mert a végén még át kellene fóliázni a rendőrautókat az uralkodunk és támadunk feliratra””.

Szendrő végül még elmondta, hogy ugyanennek a parancsnoknak a vezénylete alatt lett befenyítve az Deeprog goafesztivál, ahol ő a fesztiválon a biztonsági feladatokat ellátó céget képviselte. Ott közel ötven rendőr vonult fel a családos békésen sátorozó “drogosok” ellen, ellehetetlenítve a fesztivált.

Úgy véli, ezek után a rendőrségi vezetőknek kellene elnézést kérniük a karnevál látogatóitól és szervezőitől, hogy tönkretették ezt a jó estét. A rendőrkapitánynak az esetet hivatalból ki kellene vizsgálnia egy objektív eljárás keretében. Az emberek szubjektív biztonságérzetét és a rendőrségbe vetett hitét ugyanis nem szabadna így megingatni. Mint mondta: „nem is lesz kedvem ma este kimenni a Borok utcájába, nem lenne meg a biztonságérzetem.”

Azért úgy megkérdezzük: Miért nem keménykedtek ugyanígy a rendőrök a Szigeten? – Ja, hogy a külföldieket nem merik ilyen nyíltan bántani? – Túl nagy a kockázata, még ha egy sötét drogos akkor is? – Vagy miért nem verték szét ugyanígy az Ozora fesztivált? – melyet a RENDŐRSÉG TILTÁSA ELLENÉRE is megtartottak. – És még a legutolsó kis purdé is tudta a környéken, – hogy Ozora, a drogosok gyűjtőhelye. – Ja, hogy nem merték nyíltan felszámolni a magán területen lévő bűntanyát?

Hát igen: a rendőrség szolgálja és védi, – a gazdagok és külföldiek érdekeit Magyarországon.
Nyugat.hu – HVG – Szabad Riport



Vas Megyei Rendőr-főkapitányság – 2013. augusztus 26. 13:45
Visszautasítja a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság a karneváli rendőri intézkedéssel kapcsolatos sajtóhíreket
A Vas Megyei Rendőr-főkapitányság határozottan cáfolja és visszautasítja a sajtóban megjelent azon állításokat, amelyek a Savaria Történelmi Karneválon történt rendőri intézkedéssel kapcsolatban megjelentek.
A TV2 Tények 2013. augusztus 25-i adásában „Rugdostak és rángattak fiatalokat rendőrök Szombathelyen egy fesztivál után” címmel megjelent összeállítás nem a tényeknek megfelelően tájékoztatta a nézőket. A szerkesztőség birtokában lévő videofelvétel megtekintését a Vas Megyei Rendőr-főkapitányság számára az adásba kerülés előtt nem tették lehetővé, az azon szereplő rendőri intézkedés mozzanatait pedig eltorzítva, azokat valótlan tartalommal megtöltve adták közre.
A Vas Megyei Rendőr-főkapitányság 2013. augusztus 25-én 11 óra 42 perckor sajtóközlemény formájában „Nem engedelmeskedtek” címmel tájékoztatást adott az esettel kapcsolatban, amelyet az alábbiakkal egészít ki:
Az előállított személyek közül három fő, egy konga dob együttes tagjai engedély nélkül szórakoztatták a Karnevál résztvevőit. A Savaria Történelmi Karnevál főszervezői már 2013. augusztus 23-án is felszólították a zenészeket, hogy tevékenységüket csak kibocsájtott engedély birtokában gyakorolhatják, azonban ezzel nem rendelkeztek. Ígéretet tettek arra, hogy a szükséges papírokat beszerzik, tevékenységükkel pedig addig is felhagynak. Ezzel ellentétben a rendezvény helyszínén, 2013. augusztus 25-én hajnalban ismét „felléptek”. A Karnevál szervezői megismételt, sikertelen felszólításukat követően rendőri intézkedést kértek. A rendőrök 2013. augusztus 25-re virradóra jogszerű rendőri intézkedéssel szembeni engedetlenség, valamint csendháborítás és rendzavarás szabálysértés tovább folytatása miatt előállították őket és még további négy személyt. Az előállított személyek a rendőri intézkedéssel kapcsolatban panasszal nem éltek, személyi sérülést nem szenvedtek.
Az ügyben lefolytatott vizsgálat alapján megállapítást nyert, hogy az intézkedést végrehajtó rendőrök a szükséges mértékig, az arányosság elvének betartásával hajtották végre a kényszerítő eszközök alkalmazását, amelyek személyi sérülést vagy anyagi kárt nem okoztak.

Az USA "beavatkozik" Szíriában

Chuck Hagel amerikai védelmi miniszter az imént bejelentette, hogy az amerikai haderő készen áll a "beavatkozásra" Szíriában. A közlemény szerint a Pentagon a Szíria megszállására vonatkozó kész tervekkel rendelkezik és a művelet azonnal megkezdődik, amint az elnök zöld utat ad az akciónak. Hagel elmondta, a hadművelet terveit Barack Obama elnök személyes kérésére dolgozták ki, de az Obama-adminisztráció még mindig "mérlegeli a beavatkozás lehetőségét".
Szíria lerohanását vegyi fegyverek bevetésére hivatkozva akarják hivatalossá tenni.
Hiszen erről van szó - egy nyílt katonai beavatkozás csak a már folyamatban lévő művelet hivatalossá tételét jelentené. Már a szíriai konfliktus kezdetén a nyugati titkosszolgálatok voltak felelősek a kormánytisztviselők elleni merényletekért, az első tüntetésekért. Az amerikai szolgálatok Szíriában működnek hosszú évek óta és részt vettek a fegyveres lázadó csoportok szervezésében és kiképzésében, így az elnököt közvetlen felelősség terheli a térségben évek óta zajló emberirtásért.
Szíriában nem polgárháború van, hanem háború - melyben mára a térség valamennyi országa és a nagyhatalmak is részt vesznek.
Már a "beavatkozás" szó is hazugságnak tekinthető, hiszen beavatkozásról akkor beszélhetnénk, ha az amerikai haderő egy tőle függetlenül kibontakozó polgárháborús helyzetbe avatkozik be. Szíriában azonban az amerikai szolgálatok a térség más államaival együttműködve végezték el a bomlasztást, a fegyveres terroristák kiképzését, és most hivatalosan abba a helyzetbe "avatkoznának be", melynek előkészítésén hosszú éveken át dolgoztak.
Erre a hivatalossá tételre most nagy szükség van, mert a terv láthatóan kudarcot vallott, a kiképzett-megfizetett terroristák képtelenek voltak a kormány hatalmának megdöntésére, az országban inkognitóban működő nyugati haderő pedig elégtelennek és alkalmatlannak bizonyult.
Az amerikai "beavatkozás" hivatalossá tételével Chuch Hagel egyben azt is kijelentette, hogy Szíriában továbbra is stabilitás van, a kormány ura a helyzetnek és még mindig elegendő erővel, kapcsolatrendszerrel rendelkezik ahhoz, hogy az országot és a szír népet elpusztítani akaró gyarmatosítókkal szembeszálljon.
Hídfő.net




A Pentagon rakétatámadásra készül Szíria ellen
Tegnap előtt a Zerohedge arról írt, hogy a Szíria elleni támadás elkerülhetetlen. A történések egybevágnak mindazzal, amit már egy hónapja is tudni lehetetett és amiről már akkor beszámolt számos alternatív oldal.
„A felvezetés minden tájékozott ember számára ismert: az Irak esetében használt tömegpusztító fegyver hazugság megismétlése során a fejlett világ „rájött”, hogy Szíria átlépte azt a bizonyos vörös vonalat, amikor vegyi fegyvert vetett be, függetlenül attól, hogy számos jelentés megerősítette, a vegyi fegyvereket a lázadók, azaz a katari zsoldosok alkalmazták. Ezt teljesen mellékesnek tartották, hiszen a médiakampány már javában elindult és csupán a katalizátorra várt. Ez a katalizátor bármikor működésbe léphet…”
Nem is kellett sokáig várni. Egy hónappal később, augusztus 21-én, annak ellenére, hogy a világ szeme Assad elnökre tapad (ahogy az iraki ENSZ tömegpusztítófegyver vizsgáló küldöttség vezetője, Rolf Ekeus is kijelentette: „nagyon furcsa lenne, ha a kormány éppen akkor tenne ilyen, amikor az ENSZ küldöttség az országba érkezik”), azt próbálják elhitetni velünk, hogy a szíriai kormány a Katar, az al-Kaida és a CIA által pénzelt és szervezett szír felkelés történelmének legnagyobb vegyi támadását hajtotta végre. Két nappal később, minden nyomozás nélkül, a nyugat valahogy megállapította, minden segítség nélkül, hogy a támadást Assad indította és nem a lázadók által megrendezett esemény volt, pedig éppen az ő vegyifegyver lerakatukat fedezték fel korábban a környéken.
Most Colin Powell arca kellene, hogy felderengjen szemeink előtt, amint ország világ előtt bizonygatja az iraki tömegpusztító fegyverek létét. Az a Colin Powell, akinek segédje szerint Powell beszéde az iraki tömegpusztító fegyverekről élete mélypontja volt.
Az elkerülhetetlen végkifejletgyanús bejelentés pedig meg is érkezett, amikor a CBS bejelentette, az Egyesült Államok cirkáló rakétatámadásra készül Szíria ellen, emellett pedig hadihajóit is az ország partjainak közelébe irányítja, hogy készen álljanak, amikor a ravaszt meghúzzák.

Forrás: Zerohedge.com


http://idokjelei.hu/2013/08/a-pentagon-raketatamadasra-keszul-sziria-ellen/

Magyarország megszűnik létezni?


Magyarország megszűnik létezni_ Kollázs_ Oroszország hangjaRuvr.ru: “Lehetséges…, hogy a régiók nem adják vissza a hatalmat a fővárosnak, ha erre szükség van?… Az euró-régióknak saját fejlesztési programjuk lesz és jelentős önállósággal fognak bírni a nemzeti kormányokkal szemben…”

SzRTI: “A hódítás és Magyarország teljes feldarabolása, végleges megszüntetése elkezdődött. – Vajon lesz-e elég hazafi, – aki megakadályozza ezt?”

- Hír és vélemény -
“Az Európai Unió egyre gyorsabban halad egy szövetségi állam felé, amelyben az európai országok elveszítik politikai és gazdasági függetlenségük maradékát is. A gazdasági válság és Brüsszel politikai akarata az „Európai Egyesült Államok” felé taszítja az országokat és már az is világos, hogy a föderáció hívei elsajátították a szükséges ismereteket a Szovjetunió és az USA példáján.
Annak érdekében, hogy megfossza az európai országokat még elméleti lehetőségétől is annak, hogy kilépjenek az új központosított rendszerből, Brüsszel nem csak „felülről” rombolja le állami szuverenitásukat a szigorúbb költségvetési fegyelem segítségével és azzal, hogy a gazdaságpolitika irányítását az Európai Bizottság kezébe helyezi, hanem „alulról” is, a helyi önkormányzatok fejlesztésének álarca mögül tönkretéve az európai országok központi irányítását. Lehetséges lenne, hogy a régiók nem adják vissza a hatalmat a fővárosnak, ha erre szükség van? Az európai vezetők számba vették ezt a lehetőséget és a nemzeti államok teljes megsemmisítéséhez kitalálták az euró-régiók fogalmát, amelyek különböző országok egyes részeiből fognak állni. Az euró-régióknak saját fejlesztési programjuk lesz és jelentős önállósággal fognak bírni a nemzeti kormányokkal szemben.
Az európai politikusok között ritkán találni olyat, akinek megvan a bátorsága és az akarata is ahhoz, hogy szembeszálljon az európai országok önállóságának lerombolásával. Franciaországban az ország szuverenitásának és a nemzeti identitás megőrzéséért Marin Le Pen harcol. Nagy-Britanniában nem csak az ellenzék, de a kormány tagjai is kifejezték ellenállásukat az EU terveivel kapcsolatban. Az önkormányzatokért felelős államtitkár, Eric Picles azzal vádolta az EU-t, hogy megpróbálja „Angliát letörölni a térképről” és megígérte, hogy ebben a kérdésben nem támogatja Brüsszelt.
Európa keleti országai közül egyedül Magyarország próbál harcolni az ország szuverenitása és a nemzeti identitás eltiprása ellen. Annak ellenére, hogy az EU időnként ígéretet tesz Magyarországnak, hogy a határon túli kisebbségeknek autonómiát biztosít a szomszédos országokban, Budapest nem siet, hogy támogassa az EU föderációs elképzeléseit. Lehetséges, hogy a magyar politikusok nem annyira naivak, hogy elhiggyék, hogy Brüsszel kész visszavonni az 1920-as Trianoni békeszerződést és visszaállítani „Nagy Magyarországot”.
1920-ban Magyarország elveszítette országának kétharmad, lakosságának pedig egynegyed részét, azonban mint állam megmaradt. Amennyiben az európai föderáció híveinek terve sikerül, akkor Magyarország más európai országokkal együtt megszűnik létezni, mint önálló nemzeti állam. Lehet, hogy éppen ez a jövőkép készteti Orbán Viktor magyar miniszterelnököt arra, hogy visszautasítsa az IMF-fel való együttműködést, tűrje Brüsszel gazdasági szankcióit és keresse az Európán kívüli geopolitikai szövetségeseket.
Tavaly novemberben Angela Merkel bejelentette, hogy „egyszer az Európai Bizottság kormánnyá, az Európai Parlament parlamentté válik”. Ez a nap egyre közelebb van, az EU pedig egyre inkább egy csapdára emlékeztet, amelybe az európai jólét ígéretével ámított országok sétálnak bele. Azt, hogy mely országok lesznek képesek megmenekülni és melyek tűnnek el örökre a térképről és válnak egységes európai állammá, hamarosan megtudjuk.”
A Szabad Riport véleménye:
A fenti cikk meglátásait Orbán Viktorral és kormányával kapcsolatban, most nem kommentáljuk. – Sokkal fontosabbnak tartjuk azonban a helyi önkormányzatok túlzott önállóságának kérdését, valamint az euró-régiók fogalmát, amelyek különböző országok egyes részeiből fognak állni.
A helyi önkormányzatok működését, – eddig nem kezelte a sajtó a saját súlyának megfelelően. – Pedig minden, ott kezdődik, – a helyi szinten.
Aki figyelte bizonyos, kiemeltenek számító önkormányzatok működését, – az alátámaszthatja a fenti cikk megállapításait. Melyeket olvassunk el még egyszer:
…”Annak érdekében, hogy megfossza az európai országokat még elméleti lehetőségétől is annak, hogy kilépjenek az új központosított rendszerből, Brüsszel nem csak „felülről” rombolja le állami szuverenitásukat,… hanem „alulról” is, a helyi önkormányzatok fejlesztésének álarca mögül tönkretéve az európai országok központi irányítását.
Lehetséges lenne, hogy a régiók nem adják vissza a hatalmat a fővárosnak, ha erre szükség van? Az európai vezetők számba vették ezt a lehetőséget és a nemzeti államok teljes megsemmisítéséhez kitalálták az euró-régiók fogalmát, amelyek különböző országok egyes részeiből fognak állni. Az euró-régióknak saját fejlesztési programjuk lesz és jelentős önállósággal fognak bírni a nemzeti kormányokkal szemben…”
Bizony így van ez. Némelyik kiemeltnek számító helyi önkormányzatok, különösen ott, ahol helyi vízforrások is vannak, – szinte önálló kis birodalomként működnek. – Önállóan fosztogatnak, mintha az országos folyamatokhoz semmi közük nem lenne. – Nem egy helyen tervbe vették a buldózerek bevetését is, -hogy felszámolják a szegények őszerintük nem odavaló otthonait. (És ezekben az esetekben nem cigányokról van szó).
Némelyik szinte már független önkormányzati terület elsősorban a “minőségi embereknek” kíván otthont adni. Az sem baj, ha külfödiek, csak módosak legyenek. A magyar szegényeket elüldözik, egyszerű otthonaikat lakhatásra alkalmatlannak, vagy engedély nélkül felhúzott épületnek minősítik, – és tetemes büntetést, majd kényszerbontást rendelnek el.
Több helyi önkormányzat különféle címeken úgy fosztogatja a népet, – hogy az Döbrögi Dánielnek is a becsületére válhatott volna. – A helyi kiskirályok egyre befolyásosabbak lesznek, a beszedett pénzek, kommnális adók, büntetések által. – Sok helyen előfordul, hogy azok a devizahitelesek, akik még fizetni tudnának, – már nem tudják kiegyenlíteni a bankhitelük aktuális részletét, – mert az önkormányzat réteszi a kezét a bankszámlájukra, jövedelmükre. Talajterhelési díj, kényszerű csatornázás kifizetése, kommunális adó, és más mondvacsinált követeléseket érvényesítve. – Szerződést kötvén az önálló bírósági végrehajóval, vele szoros együttműködésben “gondozzák magyarjaikat”, – melynek eredménye; a teljes tönkretétel, vagy a halál, a legjobb esetben pedig; az elvándorlás.
Sok informácónk és bizonyítékunk van erről szerte az országból, melyeket hamarosan a nyivánosságra is hozunk.
Miközben a nemzeti és a népi ellenállás, valamint az otthonvédők és más civil hazafiak, – jobb és baloldaliak, – folyamatosan a központi kormányzattal viaskodnak, – teljesen elfelejtkeznek a helyi önkormányzatokról. – S mire feleszmélnek, – a hódítás már meg is történt és az idegenek, a magyar államtól teljesen függetlenül, már be is fészkelték magukat a helyi régiókba, az önkormányzataikkal együtt.
Ismerjük már a hódításnak ezt a formáját. (Lásd pl: Palesztina). – Először csak bizonyos területeket szállnak meg, majd fokozatosan terjeszkednek, mígnem, mint a pestis, felemésztik a maradék országot is.
Az euro-régiókról szólva pedig: “különböző országok egyes részeiből fognak állni.” – Magyarországon, 15 ilyen euro-régió régió alakul, melynek tagja lesz a magyarokon kívül; az összes velünk határos ország. – Ezzel megvalósítják az egyes nemzetállamok teljes feldarabolását. Mivel: “Az euró-régióknak saját fejlesztési programjuk lesz és jelentős önállósággal fognak bírni a nemzeti kormányokkal szemben.”
A hódítás és Magyarország teljes feldarabolása, végleges megszüntetése elkezdődött. – Vajon lesz-e elég hazafi, – aki megakadályozza ezt?
SzRTI

Volt egyszer egy OTP?

Nem szeretnék Csányi Sándor életrajzírója szerepében tetszelegni, de az tény, hogy karrierje első időszakában egyszer csak a vadászat lett a mindene. Nem pusztán hobbija, hanem az életének meghatározója.

A késő kádári időkben bizony ő volt a „nemzeti fővadász”, akinek szinte minden protokoll-vadászathoz, de leginkább minden vadászathoz köze volt, ezáltal igen közel került a hazai, sőt, a világpolitika számos vezető alakítóinak személyéhez. Ne feledjük, a kádári időkben minden az elvtársi vadászatokon dőlt el! Csányi ott volt, igen sok tűzhöz közel. (Ez az „apróság” gondosan ki van takarva Csányi összes elérhető életrajzából, mindössze annyi látható, hogy a Pénzügyminisztériumban indult lendületes karrierje dacára valami „szolgálati lakás” vonzásában került valami „alacsonyabb beosztásba” a mezőgazdasági tárcához, habár tényszerűen az aligha epizódszereplő Villányi Miklós, akkori agrárállamtitkár /majdani pénzügyminiszter és vadász / hívására (!). Valószínűleg „közismert”, hogy Kádár idején az államtitkárok csak úgy hívogattak alacsonyabb beosztásba „pénzügyeseket”…, khmmm, … , ám, hogy Csányi az agrártárcánál mit csinált, arról ma már egyetlen hivatalos szó sincs.)

Egyes vélemények szerint Csányi amiatt lett OTP-vezér, hogy az akkori vadász-szenvedélyű főkorifeusok, s nem utolsó sorban Kupa Mihály legendás pénzügyminiszter is úgy gondolták, hogy ennek a cégnek az élére egy megbízható „vadász” kell. Annyi biztos, hogy lett. Ez tény. (Ez a mozzanat persze azt is jól magyarázza, vajon egy bankvezér miként lehet szerelmes az agráriumba?) Az pedig egy másik tény, hogy Csányi mai vadászbirtokai, valamint agrárvállalkozásai zömmel a Dél-Dunántúlra koncentrálódnak. Az alföldi Jászságból elindult szegény fiú - immár gazdagon - a lankás Somogy, Tolna és Baranya , de főleg a sokakat látott Gemenc szerelmese lesz. Jó ízlésre és remek üzleti érzékre vall!

Csányi rengeteget fektetett be az agráriumba, annak szinte minden ágába. A saját és a bankja pénzét egyaránt. A mögötte lévő óriásbank agrár-ügyfelei kitermeltek egy vele szoros szövetségben dolgozó klientúrát, ami nyilván nem hátrány egy olyan roppant tőkeigényes ágazat esetén, mint az élelmiszer-komplexum. A befektetéseik azonban attól is erősebbek, hogy megszámolhatatlanul sok milliárd forintnyi hazai és európai támogatási pénzt voltak képesek magukhoz rántani. Ha valaki most hüledezik, hogy Csányi a napokban 7-8 milliárd forintnyi OTP-részvényt realizált, nos, ne tegye, mert ennyi agrár-, vagy egyéb (pl. EU) támogatás évente simán „belefért” a befolyása alatt álló cégek javára.

Csányi két évtizeden át szinte bármit és bárkit képes volt megvenni, ha akart. Persze volt, amit és akit nem akart, vagy mégse tudott. Azért összességében az örök vadászat, s nem utolsó sorban az olajügyekben (MOL alelnök), valamint az agrárium nukleumát adó péti nitrogén-bizniszben játszott meghatározó szerepe …, és egyáltalán, a kiterjedt kapcsolati rendszere, no, meg mindezek következtében a legendás vagyoni háttere lényegében Magyarország legbefolyásosabb személyiségévé tették. Vadásztársi „trófeái” közé tartozik, igen sokak között, Medgyessy Péter, Polt Péter, Bárándy Péter… és az elmaradhatatlan Benedek Fülöp. Mi történt mégis, hogy most elbukni látszik?

A válasz ez: a NER. A nemzeti együttműködés rendszerének „csúfolt” maffia-tempó. A NER lényege, hogy nincs tovább normativitás, hanem átvette a helyét a központi akarat (centrális erőtér). A NER előtt nagyjából az jutott bárminemű előnyhöz, aki bizonyos normáknak, feltételeknek eleget tett. Ma kizárólag az, aki odafekszik a központi gazdihoz, Orbánhoz. Persze ezek közül se mindenki. Aki ezt nem ismeri fel, azt kinyírják, és hát alighanem ezek közé tartozik Csányi. Ám ne hullassunk krokodil-könnyeket Csányiért! Ő a normatív világban is egyenlőbb volt sokaknál, azért ő is letakarított nem keveseket a különböző pályákról, és bizony most is odafeküdt a mindenkori főgazdinak, ezúttal Orbánnak. Attól tartok, ő azt nem ismerte fel, hogy Orbán nem az a gazdi, aki a hűségért jutalmaz, hanem az, aki gondolkodás nélkül mészárol, ha valakinek a tulajdonára fáj a foga. Al Capone Orbánhoz képest maga lehetett a kedélyes kegyelmes úr!

De miért éppen Csányi? Tegyük hozzá, nemcsak Csányi, hanem Demján is. Demján bankját is nemrég rohanták le Orbán táskásai, sőt, ugyanekkor erővel kicsavarták a tulajdonos-tagok kezéből a takarékszövetkezeteket. Demján már csak akkor visított, amikor ment a darálóba, s ha nem lettem süket az elmúlt két hétben, akkor azóta már el is hallgatott. Merthogy Demján alighanem nincs többé, úgy tűnik, ledarálták. Csányi viszont tanulékonyabbnak bizonyult. Időben kiszállt. Széles még azért lehet viszonylag szabad levegőn, mert nincs bankja. Nemsokára azonban valószínűleg az ő cégbirodalma sem lesz többre feljogosítva, mint hogy a teljes vagyonát pl. a Videoton focicsapatába tehesse, utána ő is mehet a süllyesztőbe.

Kérem szépen, itt rajzolódik ki a szemünk előtt egy igazi nemzeti tragédia. A kommunista-csahosokból vedlett új nemzeti burzsoázia egy fikarcnyi felelősséget sem mutat az országért, egyszerűen arról van szó, hogy a rendszerváltás előtti köztulajdont magukévá tévő hazai erők közül a politikai hatalmat is megszerző csoport immár „legyilkolja” az összes többit.

Örbán három dolgot utált világ életében. Horthy nyomdokán haladva Budapestet, továbbá saját elhatározásából Európát, s ezen felül az egész világot. Három olyan erő, amit nem tud bevenni. Azt viszont jól látta meg, hogy hatalmának egyik legfontosabb tényezője a pénzvilág, amelyben ha - idehaza legalább is – többségi befolyást szerez, azzal sok mindenkit szorult helyzetben tud tartani. Ezért hirdette meg, hogy a magyar pénzpiac legalább felét ellenőrizni akarja, s ebben megkerülhetetlen erődítmény az OTP. Nem azért, mert ez a legnagyobb hazai bank, hanem azért, mert bizonyos értelemben ez a leggyengébb, konkrétan a legsebezhetőbb. Árva. Ugyanis nincs anyukája.

A magyarországi bankok gyakorlatilag mindegyike mögött bődületes erejű anyabankok állnak. A magyar leánycégeik számukra a távolba szakadt/küldött gyermek kategóriájába tartoznak, akiknek bármikor képesek gyorspostán pár fillért küldeni, ha bajban vannak. Ami a kinti anyukáknak pár fillér, az a magyarországi leányok kezében gigantikus pénzhegyeket jelentenek. No, az OTP-nek meg semmilyen anyukája nincs, azaz senki meg nem siratná, ha eltűnne a vadonban. Nem véletlen, hogy a 2008/2009-es pénzügyi világkatasztrófa idején egyedül az OTP volt kénytelen az EU központi pénzintézményeihez Frankfurtba sietni segítségért, amit szerencsére meg is kapott, habár még nagyobb szerencséjére valójában nem volt rá szüksége, de mutatni kellett, hogy baj esetén ő is tud hova fordulni. A többiek meg jól elvoltak az anyai szoknyák alatt.

Orbánék tehát be akarnak kerülni az OTP-be. Minthogy az OTP nagy falat, ez nem egyszerű gyakorlat. Térdere kell hát kényszeríteni. És lám, úgy tűnik, sikerült. Ehhez annyit érdemes tudni, hogy Csányi csak egy pici részvényes volt (?) az OTP-nél. Elnök-vezérigazgatói helyzetét egyelőre (egyelőre!) mégis stabilnak gondolhatja, de csak azért, mert az OTP tulajdonosainak bő többsége külföldi! Bizony! Eddig ugye azt a hamis imázst ápolta, hogy ez egy virtigli magyar bank (egy frászt!), most viszont majd minden bizonnyal nagy sebességgel rohan a külföldi főtulajdonosokhoz, hacsak éppen nem onnan tért vissza. Ez utóbbiak egyelőre (!) azért nem fogják leváltani, mert nem tudják. Csányi ugyanis még az EU csatlakozás farvizén ügyesen megfaragta azt a képletet, hogy a menedzsment eltávolításához így, vagy úgy, de a részvényesek magasra minősített többsége szükséges. Márpedig a külföldi tulajdonosok szinte mind intézmények, értsd: intézményi befektetők, akik viszont egyezményesen a menedzsmenttel együtt szavaznak, azaz baj esetén csak egyet tehetnek, nevezetesen kiszállnak. Amíg a szekér halad, addig ilyen veszély nincs. Csányi pedig eredményesen vezette a bankot, ez idáig.

Mire jó hát egy-két százaléknyi tulajdonrész? Elvileg ezzel semmit nem lehet befolyásolni, habár mégis biztosít egy érdekes funkciót. A javaslat-tétel jogát. Persze ez se nagy dolog pár százalékos befolyás fényében, azonban ha eme pici tulajdonrész mögött ott van a szabályozó hatalommal bíró állam, vagy annak csókosa, akkor már rögtön más a helyzet. Ennek a tulajdonosnak a javaslatait ugyanis nagyon komolyan kell venni, mert ha visszapofázik a többség, akkor olyan szabályozás jön, hogy ugrik a profit, meg szinte minden. Ennek sajátos előszele a képtelenül magas bankadó.

Orbánék most belengették, hogy a bankok terhére óhajtják rendezni a nemzet egyik nagy gondját, azaz a devizahitelesek problémáját. (Csányi meghátrálása óta persze már le is fújták az akciót. Csiki-csuki.) Ez kétségtelenül meg tudná rendíteni a pénzügyi szektort, habár a már említett, tehetős anyukákkal rendelkező bankok ezt is kibírnák. Az OTP viszont aligha. Az OTP nagy valószínűséggel beledöglene, mert elporladna a saját tőkéje, tehát az az eszköze, amellyel a kihelyezett hiteleket garantálni tudja. A többi (anyukás) bank esetében - na bumm! - legfeljebb kipótolják az elvesztett tőkét, ha akarják, és kész! Roppant kérdéses ugyanakkor, vajon az OTP képes lenne-e a veszélyeztetett nagyságrendben külföldi forráshoz jutni? Csányi tehát jobbára választhatott: vagy félreáll, avagy a törvény erejével tönkre vágják a bankját, amelynek részvényei legfeljebb annyit fognak érni, mint az a papír, amelyre nyomtatták. Magyarul semmit. Egy tönkre vágott magyar nagybank ügyfelei azonban ne izguljanak! Az állam biztosan megsegítené, habár az ilyenkor szokásos módon lenullázva, majd magára szabottan visszaépítve a tulajdonosi szerkezetet, illetve rögtön kirúgva az addigi menedzsmentet, esetünkben Csányiékat, akiknek onnantól kezdve se állásuk, se részvényük. Demjánból tanulva Csányiék úgy-ahogy menteni tudták az irhájukat.

Ha Magyarország jogállam lenne, akkor Csányi kezén most mégis valószínűleg bilincs kattanna. Egyrészt azért, mert a jelek szerint olyasmit tudott részvényesként, amit a többi részvényes nem, azaz gyaníthatóan bennfentes módon kötött üzletet, másrészt pedig azért, mert nem adott értékelhető magyarázatot a lépésére. Egy ország legnagyobb bankjának első embere nem hazudhat! Ha igaz lenne, hogy Csányi az agrárvállalkozásai számára akarta volna a pénzét az OTP-ből kivenni, akkor ehhez előbb azt is el kellene hitetni, hogy a részvényeit Csányival nagyjából együtt, és egy időben piacra dobó menedzsment hasonlóképpen gondolkodott. Mert, hogy ők is pont mostanság szabadultak meg a tulajdonrészüktől. Azta! Ebben az esetben tehát azt kell feltételezni, hogy a menedzsment minden tagja gyakorlatilag egyszerre és egyidejű, továbbá olthatatlan vágyat érzett arra, hogy Csányi agrárvállalkozásaiba (avagy bárhova máshova, csak el az OTP-ből!) helyezhesse a pénzét. Ennek viszont az a sajátos üzenete, hogy a bank (OTP) még a köztudottan kizárólag támogatásokból életképes mezőgazdaságnál is szorultabb állapotban van, ami egyenesen virtuális merénylet a többi tulajdonos, illetve betétes felé. De bárhogy is gondolták mindezt nagyjából egyszerre és koncentráltan, ezt normál esetben úgy hívják, hogy kartell, amelyért jogállamban - igen gyors bírósági lefutással – ugyancsak börtön járhat.

Egy jogállamban az se maradhatna titokban, hogy ki a vevő? Egy akkora részvény-pakett, amit Csányiék piacra dobtak, nem tud órák alatt felszívódni néhány kisbefektető kezei között. A tőzsdei földrengés ugyan látványos, de ettől még ne veszítsük szem elől, hogy ezt a pakettet csak olyanok tudták megvenni, akik erre a vásárlásra fel voltak készülve. Ha Csányiék szóltak „valakiknek”, akkor íme itt a harmadik ok, amiért akár börtönbe kellene vonuljanak, ha pedig a „valakik” kényszerítették ki, hogy Csányiék épp a hétvégi, azaz két napos tőzsdei szünet előtt lépjenek, akkor ezeknek a „valakiknek” is hűvösön lenne a helyük. Egy parlamenti vizsgálóbizottságot bizonyosan megérne ez az ügy.

Nagyon boldog lennék, ha a fenti okfejtésem tévesnek bizonyulna. Ez ugyanis azt jelentené, hogy a magyar piacgazdaság többé-kevésbé, de jól működik. Illúzióim viszont nincsenek. Azok után, hogy Orbánék nyomtalanul eltüntettek 3.000 milliárd forintnyi magánnyugdíj-pénztári vagyont; azok után, hogy Orbánék lenyúlták a még szabadnak tekinthető állami földeket; azok után, hogy Orbánék kinullázták, majd most maguknak visszaosztják a szerencsejáték-piacot; azok után, hogy Orbánék magukévá tették a monopol-cikkek (dohány, és hamarosan alkohol) kereskedelmét; azok után, hogy Orbánék a korábbi pénztárgépek kisöprését követően a sajátjaikat állítják be a teljes magyar kiskereskedelembe, de főleg azok után, hogy még előre be is jelentették a többségi igényüket a hazai pénzügyi ágazatra, nos, ezek után nincs kétségem: Orbánnak – jogállamban - Csányi mellett lenne a helye, éspedig az igazságszolgáltatás gondos kezei között!


Fapipa

Így robbant a svájcifrank-hitelek törlesztője, ennyit kaszáltak a bankok

A hazai bankok évi 60-70 milliárd forint többletbevételt tudtak elérni az egyoldalú kamatemelésekkel, illetve az árfolyamrés szélesítésével - áll az MNB devizahitelezésről szóló cikksorozatának második részében.

A deviza alapú jelzáloghitel-szerződések egyfajta erőfölényt biztosítottak a bankoknak, amit a futamidő alatt kihasználva egyoldalúan tudták változtatni a kamatokat és a különböző díjakat. Ez növelte az adósok - árfolyamleértékelődés miatt amúgy is magas - törlesztőterheit, ami ráadásul egy részüknél fizetésképtelenséget okozott, és mindez hitelezési veszteség formájában visszaütött a bankok jövedelmezőségére is - fogalmaz a jegybank devizahitelezésről írott dolgozatának második része. (Az első részről részletesen itt olvashat.)

Az MNB összeállítása szerint ügyfelek jellemzően 6-7 százalék teljes hiteldíj-mutató (THM) mellett vették fel a deviza jelzáloghiteleket, ami 2005-2006 során a referenciakamathoz (CHF-LIBOR) képest 5 százalékpont körüli felárnak felelt meg. A teljes hitelköltségek 2007 környékén sem változtak lényegesen, holott a svájci referenciakamat megemelkedett. Az erre az időszakra jellemző, az ügyfelekért folytatott rendkívül erős versenynek tulajdonítható, hogy a kamatfelár így 4 százalékpont alá csökkent. A már megkötött szerződés futamideje alatt azonban a bankok könnyedén meg tudták változtatni a hitelkamatot és ezáltal a felárat is. A válság alatt ezt meg is tették: az átlagos THM 2 százalékponttal 8-9 százalékra emelkedett. Történt mindez annak ellenére, hogy a referenciakamat közben nulla közelébe csökkent, vagyis a THM jelentősen elszakadt a referenciakamattól. Ennek következtében átlagosan 20 százalékkal emelkedtek a havi törlesztőrészletek, és így ezen a csatornán a bankok évente mintegy 55-70 milliárd forint többletbevételt tudtak elérni - állítja a jegybank.

A Napi.hu véleménye
Fontos, hogy jegybank végre kimondta, hogy a deviza(alapú) hitelek mögött deviza van. Az anyag hibájául felróható ugyanakkor, hogy nem említi: a referenciakamat mellett van egyéb tétel is, ami a banki forrásköltséget emeli. A devizahitelek mögött ugyanis jellemzően rövid fedezeti ügyletek vannak, vagyis mindig újra be kell szerezni az ellenoldalon a fedezethez szükséges devizát. Azért viszont a bankok hibáztathatók, hogy a helyzet normalizálódásával sem vitték lejjebb a kamatokat - igaz, ekkorra már a portfóliónak a közel 20 százalékos bukás-arányt, a végtörlesztési veszteséget, bankadót is el kellett viselnie.


Hozzáteszik: az egyoldalú kamatemeléseknek elejét lehetett volna venni korábban egy olyan szabályozással, mint a parlament által elfogadott 2011. évi CXLVIII. törvény, amely előírja, hogy az új hiteleknek referenciakamathoz kötöttnek kell lennie a futamidő alatt nem módosítható, fix felár alkalmazásával. Amennyiben ilyen konstrukciók terjedtek volna el a válság előtt, a svájci frank alapú jelzáloghitelek THM mutatói nemhogy nem emelkedtek, hanem 5 százalék alá csökkentek volna, így az ügyfelek jelenlegi átlagos törlesztőterhe - a felár mértékétől függően - 25-35 százalékkal alacsonyabb lenne.


A kamat mellett az árfolyamrésen is (a hitel folyósítása és törlesztés mellett alkalmazott árfolyamtípus, vagyis a bankok pénztári eladási árfolyama mekkora mértékben tér el a közép vagy vételi árfolyamtól) többletbevételt értek el a bankok. A deviza jelzáloghitel adósoknak jelentős költséget jelent az árfolyamrés mértéke, akár a közép-, akár a vételi árfolyamhoz képest kerül meghatározásra, mivel azt a bankok a válság kitörését követően jelentősen megemelték, több esetben megduplázták. Ennek következtében a szélesebb árfolyamrés - még ha a kamatemeléseknél lényegesen kisebb mértékben is, de - tovább növelte az ügyfél terheit. A devizaadósok teljes hitelköltségét ez átlagosan 35-45 bázisponttal emelte ahhoz képest, mintha középárfolyamon került volna meghatározásra a forintban kifejezett törlesztőrészlet.

Az árfolyamrés kérdése bírósági perekhez is vezetett - emlékeztet az MNB összeállítása. A Kúria állásfoglalást adott ki arról, hogy a bankok által követett gyakorlatot felül kell vizsgálni. A szabályozó hatóságok is lépéseket tettek, így 2010 végétől kezdődően a lakáscélú hitelek törlesztőrészleteinek forintban kifejezett nagyságát középárfolyamon kell meghatározni. A bankrendszer az árfolyamrésen keresztül évente körülbelül 5 milliárd forint többletbevételt tudott elérni a szabályozás előtt, míg azóta ennek az összegnek csupán felét realizálja.

A bankok a deviza alapú (ezért devizaként nyilvántartott) hiteleiket devizaforrásból vagy forintforrás és swap ügyelet segítségével (ami a forintforrást cserélte devizaforrásra) finanszírozták. Ez azt is jelentette, hogy a devizahitel közvetlen árfolyamkockázatát az ügyfél egyedül viselte. A jegybank első cikkében kimutatta, hogy mindez egy átlagos svájci frank alapú jelzáloghitellel rendelkező lakossági ügyfél esetén 50 százalékkal, míg a kamatemelkedés 20 százalékkal járult hozzá a törlesztőrészletek emelkedéséhez.

A forint árfolyama három nagy hullámban gyengült - emlékeztet az MNB. Az ország és az állam jelentős eladósodottsága, illetve a magas költségvetési deficit miatt 2008 végén a Lehman csőd, 2010 első felében a hazai költségvetés valós helyzetének ismerté válása, míg 2011 elején a görög válság nagyon érzékenyen érintette a forintot. Magyarország sérülékenysége mára már jelentősen csökkent. A költségvetés pozíciója ma már stabil: a 2010-ben elindított konszolidációnak köszönhetően a 2009-es 4,6 százalékos szintről fokozatosan csökkent 3 százalék alá a hiány, amelynek eredményeként 2013-ban az ország kikerült az EU által indított túlzott deficit eljárás alól. Jelentősen javultak az ország adósságmutatói is: az államadósság a 2010. év közepi 85,3 százalékról idei első negyedévre 82,4 százalékra csökkent, míg az ország nettó külső adóssága 57,6 százalékról 41,9 százalékra esett. Mindez az árfolyamra is stabilizálólag hatott.

A jegybanki dolgozat összegzésként arra hívja fel a figyelmet, hogy a szabályozási környezet jelenleg már nem teszi lehetővé olyan hitelszerződések megkötését, amely az adóst kiszolgáltatottá teszi. A válság előtt megkötött devizaalapú jelzáloghitel szerződésekben rögzített aránytalan erőviszonyok azonban jelentős hátrányt okoztak, és okoznak jelenleg is a devizaadósoknak. A bankok évente összesen 60-70 milliárd forint többletbevételt tudtak elérni az egyoldalú kamatemelésekkel, illetve az árfolyamrés szélesítésével - állapította meg az MNB.

napi.hu



A Magyar Nemzeti Bank elemzése szerint a bankok évi 65 milliárd forint körüli összeggel verték át a devizahiteleseket.

Róna Péter közgazdász szerint a magyar gazdaság vergődésének első helyen álló oka a devizahitelezés bevezetése volt, melyért hét embert tesz felelőssé: Járai Zsigmondot, Király Júliát, Simor Andrást, Gyurcsány Ferencet, Bajnai Gordont, Oszkó Pétert és Felcsúti Pétert.

Járai Zsigmond volt a jegybank elnöke akkor, amikor a svájci nemzeti bankból a figyelmeztetés megérkezett a magyar jegybankba, de Járai nem tett semmit! Ezért is említi első helyen Róna Péter. Simor András és Király Júlia az MNB első és második embere volt, Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon miniszterelnökként, Oszkó Péter pénzügyminiszterként, és Felcsúti Pétert a Bankszövetség akkori elnökeként nevezi meg felelősként. Veres János korabeli pénzügyminiszter nincs a névsorban.

A devizahitelek összegét 1900 milliárd forintra becsülik, melynek kb. a felét az OTP folyósította. Ott volt elég hosszú ideig vezető beosztásban az OTP-nél Szász Károly, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének elnöke, aki érthetetlen módon a bankok védelmében az ítélethirdetés előtt a Kúriához fordult. Ő az, akit a PSZÁF éléről a szocik felmentettek, és 131 millió forint végkielégítésben részesült, majd 2010-ben visszaült ugyanabba a székbe.

A felelősségre vonás félő, hogy ebben az egész országnak rettenetes károkat okozó esetben is elmarad, és menni fog az egymásra mutogatás, a maszatolás. Mindeközben egyre több honfitársunk veszíti el mindenét..

A másik nagy probléma az, hogy az átlagember alig jut jövedelemhez, miközben a hatalom és holdudvara, az álláshalmozók jövedelme a csillagos eget veri a válság ellenére. Az offshore cégek (magyarországi adófizetést elkerülők) továbbra is működnek, olyannyira, hogy az állami pályázatokat és az állami támogatásokat nagyrészt ők nyerik. Vagyis lakmároznak arról az asztalról, amelyre soha egy petákot sem tettek!

Vigasz vajon az, hogy mindez nemzetinek mondott kormány idején történik velünk?
SVPSZ

20 évre bebetonozott apanázs?!

A magyar államnak még kerek húsz esztendeig azzal kell számolnia, hogy ha bele mer kovászkodni a trafikosok dolgába, akkor 15 milliárd forintra rúgó kártérítést kell perkálnia a szerencsétlen, üldözött trafikosoknak. Magyarul sokmilliós bánatpénzt kell fizetnie minden jövendő kormánynak, ha bevon akár egy trafikengedélyt is (hacsak nem főbenjáró bűnt követett el az a cigarettaárus), s ha ne adj’ isten arra vetemedne egy adminisztráció, hogy újra felszabadítaná a dohánypiacot, hát vetemedjen, mert arra tényleg rámehet inge-gatyája, hisz akkor a Fidesz összes trafikosát kellene kártalanítania.
A trafikszerződések 34. pontja kimondja, hogy az államnak fizetnie kell, ha a szerződés nem a trafikos hibájából szűnik meg, s fizetnie kell akkor is, ha további trafikosokat enged a piacra. Ha az állam megszünteti a dohány-kiskereskedelem koncessziókötelességét, önök kitalálták: fizet.
Miért?
Nos, leginkább azért, mert Orbán Viktor legjobban attól fél, hogy a választók viszonylag hamar megelégelik azt a sok disznóságot, amit a rovásukra nap mint nap elkövet ez a garnitúra, s valaki másnak adnak felhatalmazást arra… Hát, mire is? Csakis egyvalamire lehet.
Arra, hogy csináljatok vissza mindent. Mindent, amit Orbánék elkövettek ez ellen az ország ellen. Csináljátok vissza az alkotmányt, a választási törvényt, emeljétek vissza a tankötelezettséget, dolgozzatok ki tisztességes tandíjrendszert és sok más mellett zavarjátok haza a rendőröket az iskolákból, meg még ezer és egy dolog.
Nyugi, intézem
Nyugi, intézem
Orbán e mérsékelten fortélyos, ám annál célirányosabb rettegése nyilvánult már abban is meg, amikor 9-10 évekre neveztek magas állami tisztségekbe rokonokat, barátokat, üzletfeleket vagy éppenséggel elhagyott feleségeket, akiket valamivel kárpótolni kellett, s egy koszos trafik kevésnek látszott hozzá. Kis fejszámolás, és kijött, hogy ha kilenc évre nevezek ki valakit, az végigszolgálja nekem majd a következő kurzust is, ellehetetlenítve környezete munkáját, az államgépezet működését, az esetleges kormányzást, hogy magam mihamarabb visszatérhessek.
Ne legyen illúziója senkinek, a fontosabb állami vezetők bebetonozása a kulcspozíciókba a politikai konkurenciának címzett üzenet, a politikai ellenfelek elé emelt akadály. Az én embereim ülnek ott, próbálkozzatok bármivel, úgyis elszabotálják.
A trafikosok bebetonozása viszont Orbán Viktor édes drága nemzetének feladott csomag, nekik kiosztott pofon. Nesztek, rohadékok, el akartok zavarni? Nem mentek vele semmire, minden marad úgy, ahogy megcsináltam – magamnak. Állni fog a felcsúti stadion, és a helyi tiszttartóm árulja nektek a halálotokig a koporsószöget. Véssétek ezt jól az eszetekbe, kedves varangyos választópolgárok, s ne felejtsétek el a szavazófülkében sem, ha másra szavaztok, nem mentek vele semmire.
A lelkiismeret olyan dolog, ami nem szűnik meg csak attól, ha az ember elhatározza, hogy gazfickó lesz. A trafikszerződés 34. pontja e rossz lelkiismeret törvénybe iktatása. A bűn beismerése azáltal, hogy kiiktatja a felelősségre vonás lehetőségét, hogy megakadályozza az ebül szerzett javak visszavételét. A 34. pont azt mondja, hogy amit elloptunk, az el van lopva, s mindenki nyugodjék bele. Mégis itt van elszúrva az egész: a trafikgyalázatba nem fog belenyugodni senki, az nem múlik el. Mindig rá lesz írva a trafikosok hamis mosolyára, s a kárvallottak arcára.
A trafikmutyit felírják majd Orbán Viktor sírjára is.

(magyarnarancs)
Bal-Rad komm : Az teljesen világossá válhatott mára mindenki előtt, hogy Döbrögi hosszú távú uralkodásra kiván berendezkedni.
Nagyjából a magyar társadalom 10 százalékának közvetlen megvásárlásával, és mintegy félmillió “újmagyar” szavazataira-valamint a választópolgárok mintegy 60 százalékának passzivitására alapozva elképzeléseit. A tervek között komoly súllyal szerepel a magyarok kb. 70 százaléknak a félelemben tartása is.
Valamivel azonban nem számol Döbrögi, és csürhéjének stratégái: ez pedig “fortyogó mély” egyre erőteljesebb nyomása.
A viszonylag nyugodtnak tűnő felszin alatt-jelentjük-alakul a molekula!

Vészhelyzetben a forint!


Vészhelyzetben a forintEgyebek közt a mi devizánkon fog csattanni az ostor, ha az USA-nak jó.
Az Egyesült Államok jegybankjának jelzései, mely szerint a vártnál erősebb gazdasági növekedésre válaszul hamarosan elkezd szigorítani a monetáris politikán – vagyis leállítja a pénznyomdát, és esetleg kamatot is emel -, aggasztó hullámokat indítottak el a feltörekvő piacokon, amely hullám ma már Magyarországot is eléri – foglal össze egy elemzést a Pénzügyi Szemle blog.
Eszerint a feltörekvő piaci befektetési alapokból nyár eleje óta áramlik ki a tőke, s romlik a helyi pénz értéke. Ami az USA-nak öröm – vagyis a gyorsuló növekedés és egyre egészségesebb gazdaság – az a feltörekvő piacok számára könnyen bánatot jelenthet – véli a blog. Ha ugyanis a Fed elzárja a pénzcsapokat, az a feltörekvő piacok számára lassuló tőkebeáramlást, sőt esetleg pénzkivonást is eredményezhet. Ez pedig együtt jár a hazai deviza gyengülésével, amire a jegybankoknak előbb-utóbb devizapiaci intervenciókkal és kamatemelésekkel kell reagálniuk.
Az új irány ráadásul jó eséllyel nem egy-két napra dőlt el: könnyen lehet, hogy a pénzbőséggel együtt járó békeévek, amikor gond nélkül lehetett csökkenteni a kamatokat, véget értek.
Különösen nagy bajban azok az országok vannak, akik fokozottan rá vannak utalva a külföldi befektetők jóindulatára, vagyis külföldi hitelekből túlköltekeznek és/vagy tetemes külső adósságot cipelnek – állapítja meg a blog. A globális likviditás szűkülése hazánkat is eléri, amit a 300-as euróárfolyam és a nyár eleji mélypontok óta emelkedő állampapírpiaci hozamok is jeleznek.
(Forrás: FN24)