2008. október 21., kedd

Veszélybe került az olimpiai falu építése


The Times
A brit lap értesülései szerint elképzelhető, hogy a csőd szélére került bankok megsegítése után a 2012-es londoni olimpiai falu építéséhez is költségvetési támogatás szükséges.
Az eredeti tervek szerint az olimpiai játékok színhelyét jelentős részben magánvállalkozások építették volna, és az állam csak a költségek csak kisebb részét biztosította volna. A gazdasági válság miatt azonban a tervezettnél akár 900 millió fonttal több költségvetési forrás bevonására lehet szükség a létesítmények felépítéséhez.A The Times információi szerint a héten Boris Johnson, London polgármestere tárgyalásokat kezdeményez a kormánnyal. A megbeszélések célja annak tisztázása lesz, hogy hogyan lehet a költségvetésből elkülöníteni az olimpiai létesítmények felépítéséhez szükséges pluszpénzeket.
Bár az eredeti tervekhez képest jóval kevesebb szobát építenek a sportolók számára, az olimpiai falut még így sem lehetséges állami pénzek bevonása nélkül befejezni, mint ahogyan azt eredetileg tervezték. A kivitelezési munkákat koordináló bizottság elnöke szerint ha nem sikerül belátható időn belül újabb befektetőket találni, akkor elkerülhetetlenné válik, hogy közpénzeket vonjanak be a létesítmények építésébe. Ha így alakul - írja a The Times -, akkor a brit kormány a bajba jutott bankokhoz hasonlóan az olimpiai falut is állami tulajdonba veszi.

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article4974688.ece

Németországban szegényebbek a szegények


Süddeutsche Zeitung

A Európai Gazdasági Együttműködési Szervezet a jövedelmi különbségeket vizsgáló jelentéséből a müncheni lap a Németországra vonatkozó megállapításokat emeli ki. Az adatokból kiderül, hogy az elmúlt évek gazdasági fellendülését nem mindenki érzékelhette egyformán. Az OECD megfogalmazása szerint „az adókon és támogatásokon keresztül továbbra is érvényesülő állami újraelosztás dacára mélyült a szakadék szegények és gazdagok között".
A Német Gazdaságkutató Intézet a jelentést azzal árnyalja, hogy rámutat: a jövedelmi különbségek éppen a nagy fellendülés évében, 2006-ban nőttek meg, egy évvel később javult a helyzet, idén július óta viszont ismét kevés jóval kecsegtet a gazdasági helyzet.
Az OECD hosszabb időszakot vizsgál. 1995 és 2005 között Németországban erőteljesen széttartott a fizetések alakulása. Különösen a férfiak esetében tapasztalható, hogy a magas fizetések sokkal gyorsabban emelkedtek, mint az alacsonyak. Ezt az eltérést jövedelemadó és a támogatások egyharmadnyi arányban enyhítették, ami megfelel a 30 ipari államot (köztük Magyarországot - glóbusz.net) összefogó OECD átlagának.
A vagyoneloszlás még nagyobb szélsőségeket mutat Németországban: a felső tíz százalék birtokában van az összvagyon fele. A gyermekszegénység is jelentős mértékben nőtt az utóbbi években. 2005-ben a gyerekek tizenhat százaléka élt olyan családban, amelynek a bevételei alatta maradtak az átlagjövedelem felének.
Egyedül a tartós szegénység terén áll jobban az ország az OECD többségénél: a lakosságnak mindössze két-három százaléka mondható három évnél hosszabb ideje szegénynek.

Kadarkúti Hétfői üzenetek - 3 -A Szűzanya szavai az imádkozásról

Szűzanya az imádkozásról
Drága Gyermekeim!
Ne féljetek, Én vagyok, Én beszélek hozzátok, kölcsönvettem Évám hangját. Jól jegyezzétek meg, hogy amikor imádkoztok, mindig jelen vagyok. A szerdai szentórán ott állok az oltártól balra a lépcsőn, a csütörtöki szentségimádáson ott vagyok az Oltáriszentség mellett és most itt állok Évától jobbra.
Én: Ó, Szűzanyám! Hiszem, hogy valóságosan itt állsz mellettem. Engedd meg, hogy úgy, mint otthon kezet csókoljak Neked. Tedd bele tenyerembe hófehér kezedet, hogy gyermeki szeretettel és alázattal megcsókolhassam magam és a jelenlévő lelki testvéreim nevében... Köszönöm, hogy megengedted.
Szűzanya: Köszönöm gyermeki szeretetetek e kedves megnyilvánulását. Ma az imádkozásról tanítalak benneteket. Az ima Istennel való beszélgetés. Ember és Isten közötti kapcsolat. Vigyázzatok erre a kapcsolatra. Elég 1-2 nap szünetet tartani és könnyen el lehet távolodni Istentől. Az ima az üdvösség eszköze. Anyaszentegyházunk 3 részét: a küzdő, a szenvedő és győzedelmes egyházat az ima kapcsolja össze. Ti, a küzdő egyház imádkoztok a tisztuló lelkekért és egymásért. A tisztuló lelkek értetek, a szentek értetek és a tisztuló lelkekért. Szent Fiam nagyon szeretet imádkozni. Szent József és Én már egész kicsi korában hosszú imákat tanítottunk neki és ő szívesen beszélgetett Atyjával. Mikor nyilvánosságra lépett, kereste az alkalmat, hogy elvonulhasson imádkozni. Mikor már elaludtak apostolai hajnalban és éjszaka imádkozott a legtöbbet.
Most azt szeretném nektek megtanítani, hogy hogyan készüljetek elő az imádkozásra. Először is zárkózzatok be a szobátok mélyébe, azután teremtsetek külső és belső csendet magatoknak. A külsőt nem mindig sikerül megoldani, mert átszűrődik az ablakon az autók zaja, a szomszéd szobából a TV és gyereksírás. De ha elmerülsz az imában, ezeket meg lehet szokni. A lelked mélyén is csendet kell teremteni. Értelmed tele van földi gondolatokkal. Ezeket ki kell űzni. Gyermekeim! Hívjátok a Szentlelket, hogy hatalmával, mindenhatóságával tisztítsa meg értelmeteket a felesleges gondolatoktól és töltse meg Istenszeretettel és felebaráti szeretettel. Válasszatok ki egy ülő vagy térdeplő testhelyzetet. Ne feküdjetek le, mert hamar elalusztok. Csukjátok be a szemeteket, mert hamar elalusztok. Csukjátok be a szemeteket, hogy nem zavarjanak a szoba tárgyai.
Helyezzétek magatokat jelenlétünkbe. Éva egyszer azt kérdezte Szent Fiamtól: Uram, hol vagy ima alatt? Ő így válaszolt: Benned és körülötted egyszerre. Bátran higgyétek el, hogy Jézus ima közben ott áll veletek szemben és hallgat benneteket, Én pedig ott térdelek vagy állok tőletek balra és segítek imádkozni.
Ezután kezdjétek el saját egyszerű, szívből fakadó bensőséges szavakkal dicsőíteni a Szentháromságot hatalmáért, mindenhatóságáért, irgalmáért, szeretetéért, jóságáért. Köszönjetek meg mindent Istennek: gyermekeiteket, családtagjaitokat, barátaitokat, de ellenségeiteket is, hiszen ők tükröt tartanak elétek! Köszönjétek meg egészségeteket, betegségeiteket, megaláztatásaitokat, szenvedéseiteket, melyek fényesre csiszolják lelketeket. Végül terítsétek Isten elé kéréseiteket. Ezután hozzáfoghattok a szóbeli imákhoz. Ez az ima első fokozata.
Háromféle szóbeli ima van: a betanult szövegek, pl. Hiszekegy, Miatyánk, Üdvözlégy, az imakönyvből vagy lapokról felolvasott , mások által szerkesztett imák és a rózsafüzér. Isten előtt mindhárom értékes. Nekem a rózsafüzér a legkedvesebb, hiszen Én vagyok a rózsafüzér királynője. A rózsafüzér fegyver a kezetekben a Sátán legyőzésére, sok lelket lehet vele menteni és a rózsafüzér áldozat - ima, mert a monotonsága miatt, az ismételgetés miatt fárasztó az agynak. Ezt a fáradságot áldozati ajándékul lehet felkínálni a lelkekért. Az ima 2. fokozata az elmélkedéssel egybekötött szóbeli ima. Ezt az örvendetes rózsafüzér 4. titkán keresztül szeretném szemléltetni nektek: ...akit te szent Szűz a templomban bemutattál. Aki így elmélkedik végiggondolja, ahogy Szent József és Én a kis Jézust elvittük a templomba, bemutatni a Mennyei Atyának. Az agg Simeon átvette karjába tőlem a kisfiamat, a Szentlélek sugallatára megvilágosodott előtte, hogy a Messiást tartja az ölében. Megjövendölte Nekem a ránk váró szenvedéseket. Az elmélkedve imádkozó Hozzám hasonlóan felajánlja saját gyermekeit - még ha már nagyok is - az Istennek, hogy áldja meg őket, erősítse hitüket, óvja meg őket minden bajtól!
Az ima 3. fokozata a képzeleti szemlélődés. Aki ezen a fejlett módon imádkozik, nagy képzelőerővel rendelkezik és ezért nagyon mélyen át tudja élni, amit mond. Erre példaként említem a fájdalmas rózsafüzér 3. titkát. Szinte maga előtt látja, ahogy Szent Fiamat az ostorozás után egy pillanatig se hagyják pihenni. Rálökik egy törött cserepekkel kirakott ülő alkalmatosságra, felsebzett véres hátára dobnak egy vörös rongyot. Mellette ül a földön egy katona, aki éppen fonja a töviskoszorút. Megszúrja a kezét és elkáromkodja magát. Majd Jézusomnak fejébe nyomják a töviskoszorút. Még egy bottal rá is vernek a töviskoronára s a tövisek egészen a koponyájáig belefúródnak. A sebekből elindulnak a vérpatakok, végigfolynak a homlokán, a szemén, szempillái összeragadnak a vértől, alig lát szegény. Tovább folyik a vérpatak az orrán, becsurog a nyitott szájába is, azután a szakálla és a vörös rongy issza fel Szent Vérét. Mindezt a szemlélődő olyan élénken elképzeli, hogy szinte látja. E 3. imafokozat természetes imának számít, mert az ember idézi elő, az ő akaratából születik.
Most olyan imafokozatokról kívánok szólni, melyek természetfelettiek, isteni eredetűek. Ezeknél a fokozatoknak egy kedves szentünk, Nagy Szent Teréz elnevezéseit fogom alkalmazni.
Az első az összeszedettség imája. Itt az történik, hogy Jézus, az égi pásztor belefúj a láthatatlan sípjába, és összetereli az imádkozó lélek különböző lelki tulajdonságait: figyelmet, értelmet, érzelmeit, akaratát és a szívébe helyezi. Az illető megtelik boldogsággal, Isten - szeretettel, hálával, megered a könnye, és közben folytatja a dolgát, tovább imádkozik.
Ennél fejlettebb fokozat a nyugalmi ima. Ilyenkor az imádkozó gyanútlanul végzi a rózsafüzért és egészen váratlanul egy óriási öröm lesz úrrá rajta, a szava elnémul, tagjai megmerevednek. Boldogsága nem hasonlítható semmiféle földi örömhöz, a Mennyország előízét érzi. Isten átveszi tőle a szót valahogy így:
„Gyermekem! Most ne tégy semmit! Bízd Rám magad egészen! Az Örök Élet vízével itatlak, karjaimba ringatlak". Vagy azt mondja neki: „Nézd a kis anyát, aki babája szájába spricceli a tejet, a babának csak nyelni kell. Nyisd ki a szívedet Nekem, hadd csöpögtessem bele az Örök Élet vizét, te csak fogadd be, amit adok!"
E kegyelem utóhatása csodálatos és hosszantartó.
Ezt a fokozatot követi az egyesülés imája. Az a választott lélek, aki ideáig eljut olyan, mintha nem is lélegezne, tagjai mozdulatlanok. Az értelme, akarata leáll, csak a nagy boldogságot érzi, közben nem tudja, mi történik vele. De mikor magához tér kábulatából, meg van győződve róla, hogy Istennel egyesült.
A következő fokozat az elragadtatás. Ennek három fajtája van az érzéki, melynél a lélek testi szemeivel látja a jelenést, a képzeleti látomás, melynél lelki szemeivel lát és az értelmi látomás, mikor se testi se lelki szemeivel nem lát, csak az értelmével fogja fel a jelenést, tudja ki áll előtte és mit mond. Ezekre példákat fogok felsorolni. Testi szemeivel látott Engem a lourdesi Bernadett, a fatimai pásztorok, a medugorjei látnokok. De Éva naplójában is van egy X nevű választottunk. Ő ateista szülők gyermeke, akit 3 éves kora óta nevelünk Szent Fiam és Én. Az erdőben látott Engem meg először. Megtanítottam imádkozni, megtanítottuk neki a Szentírást, a rózsafüzért. Ma 36 éves és nap mint nap ott vagyunk mellette és beszélgetünk vele. Úgy lát minket, mint ti egymást. Lelki szemeivel lát a naplóból M, akinek sok látomását lerajzolta Éva, vagy akit M barátnőmnek nevez. Ő mindig csukott szemei előtt látja az Én szememet. Látja, mikor örülök, mikor vagyok szomorú, mikor kérek imát valakiért. Látja a tisztítóhelyről hozzá látogató lelkeket, akik imát kérnek tőle. Ez nagy kegyelem.
Az értelmi látomásra példa Nagy Szent Teréz, aki értelmével érzékelte a Szentháromságot a lelkében.
Még van egy magas foku, különleges kegyelmi ajándék: a lélek röpte.
Az alvó vagy éber emberből Isten kiragadja a lelkét és elviszi valami túlvilági helyre, hogy ott mutasson neki valamit. A szilágynagyfalui Éva asszony is így volt. Lelkét elvitték a Mennyországba, a tisztítóhelyre és a pokolba.
Most szálljunk le az égi magasságokból a földre, mert szeretnék tanácsot adni nektek néhány gyakorlati dologban. Sokan vagytok, akik ima közben elkalandoznak. Ennek 3 oka lehet: vagy nem készültetek fel kellőképpen az imádkozásra, vagy a gonosz megirigyelte az áhítatos imátokat és eltereli figyelmeteket, vagy Istentől lelki szárazságot kaptok.
Az elsőn könnyű segíteni: újra megteszitek az előkészületeket. A sátán incselkedéseire van, aki úgy válaszol, hogy amelyik Üdvözlégyekre nem figyelt, azt újra imádkozza. Vagy felajánlja a következő tizedet azért a felebarátjáért, akire gondolt Isten helyett. Ha az ördög hosszú hetekre, hónapokra megkötözi és nem hagyja imádkozni, akkor mondja el a Megszabadítás rózsafüzért, ameddig csak tart a megkötözése.
Mit lehet tenni, ha álmosak vagytok? Fel kell állni és mozogni egy kicsit. Ha ez használ, itt vagyok Én. Hívjatok Engem, hogy vegyem el álmosságotokat. Oly ritkán kértek tőlem apróságokat!
Mit tegyetek, ha betegek vagytok?
Ha komoly a baj, lázasak vagytok vagy fájdalmaitok vannak, ne imádkozzatok. Addig kell ezt tenni, egészségesek vagytok. A beteg csak ennyit mondjon: Uram! Betegségemet hozzákapcsolom a Te keresztedhez és felajánlom az Atyának a lelkekért.
Mi történik, ha ima alatt egy családtag benyit és beszélni akar veled, vagy vendég jön, vagy szól a telefon? Ilyenkor azonnal abba kell hagyni az imát és a felebarát felé fordulni, mert az szeretet még az imánál is előrébb való.
Eddig az egyéni imáról szóltam, most a közösségi imát is meg kell említeni, melynek nagy ereje van. Egyik vasárnap a szentmise előtt a rózsafüzért egy háromgyermekes helybeli fiatalasszonyért mondtuk, aki gépre volt kapcsolva élet halál között. Két hónap múlva gyógyultan hazaengedték.
Most a végső időkben különösen fontos az engesztelés. Ha ezt a Nagyfaluból kiinduló engesztelés formát minden magyar lakóhelyen megindítanák és elterjedne az egész országban, majd kiterjedne az egész Földre, jelentősen lehetne csökkenteni a Mennyei Atya büntetését, talán még el is maradna.
Drága Gyermekeim! Mi különös módon látjuk az emberek imáit. Az imádkozó ember ajkából egy ragyogó fénysugár indul, áttör a falakon, a kék égen, a felhőkön, a sötét világűrön és odaér elénk. Tudjátok-e, hogy a legfényesebb sugár kikből árad Felénk? Az édesanyákból, akik gyermekeikért imádkoznak. Azoknak a fénysugara, akik szívből lelkesen imádkoznak ragyogóak és fényesek, azoké, akik unott, figyelmetlen imákat küldenek Felénk, azokét alig látjuk.
Imádkozzatok, imádkozzatok, imádkozzatok!
Éva felemelt karjain keresztül édesanyai áldásom küldöm.