2014. június 7., szombat

Újabb privatizációs programra készül az Orbán-kormány

A harmadik Orbán-kormány újra tárgyalásokat folytat a Nemzetközi Valutaalappal, - az IMF delegációja a választásokat megelőzően járt Budapesten, a több mint kéthetes tárgyalási folyamatról azonban tudni lehet, hogy egy újabb IMF-hitel felvételét készítették elő. Bár az Orbán-kormány a végsőkig tagadja, hogy megszorító intézkedések várhatók, Brüsszel korábbi nyilatkozatai egyértelművé teszik, hogy Magyarországon a harmadik Orbán-kormány alatt újabb megszorítások jönnek.
Az IMF a szociális kiadások csökkentését, a közszférában való foglalkoztatás racionalizálását várja a kormánytól, ami a Fidesz elsődleges kampányeleme, a közmunkaprogram felszámolását jelenti majd. Az IMF emellett kiszemelt magának néhány állami nagyvállalatot, melyeket "veszteséges működése miatt" magánkézbe kellene adni. Vagyis a szociális kiadások megnyirbálásán felül egy új privatizációs programot várnak el az Orbán-kormánytól, amit az végre fog hajtani.
Hídfő.net | Orbán szabadságharc"Milyen szabadságharc?"
Brüsszel feltehetően aggódik amiatt, hogy a kormány egyértelművé tette, a külpolitikában éles váltás fog bekövetkezni, és egyfajta egyensúlyi politikára törekednek a nyugat és kelet közt. Az IMF követelései egyszerű nyelven szólva annyit jelentenek; rettegnek attól, hogy egyes magyar nagyvállalatok Moszkva holdudvarába kerülhetnek. Ehelyett amilyen gyorsan csak lehet, nyugati befektetők kezében, "magánkézben" akarják tudni ezeket a nagyvállalatokat. Ha a vállalat nem veszteséges, a Washington-Brüsszel-IMF tengely majd gondoskodik arról, hogy veszteséges legyen.
A kormány pedig végre fogja hajtani az újabb privatizációs programot. Egyrészt, mert az IMF gazdasági-pénzügyi konspirációval gondoskodik majd arról, hogy ne érje meg az állami tulajdonban tartásuk. Másrészt; az Orbán-kormány továbbra is nyugati egyetemeken végzett, a nyugat által pozícióhoz juttatott funkcionáriusokból áll. Bármennyire is törekszenek a külpolitikai egyensúly látszatának fenntartására, végső soron mindig is azt fogják tenni, amit Brüsszel diktál.

http://www.hidfo.net/2014/06/07/ujabb-privatizacios-programra-keszul-az-orban-kormany

A Vodafone megtörte a csendet az állami lehallgatásokkal kapcsolatban

VODAFONE-300x229A Guardian tegnapi cikke részletesen beszámol a Vodafone csoport tegnap nyilvánosságra hozott jelentéséről, amiben felfedték a titkos kábelek széleskörű alkalmazásának részleteit abban a 29 országban, ahol a cég jelen van.
A világ egyik legnagyobb mobil szolgáltatója, a Vodafone, elismerte azoknak a titkos kábeleknek a létezést, amelyek lehetővé teszik a kormányügynökségek számára, hogy lehallgassák a hálózaton keresztül folyó párbeszédeket, megerősítve ezek széleskörű alkalmazását mind a 29 országban, ahol a cég jelen van Európán belül és kívül egyaránt.
A cég megtörte hallgatását az állami megfigyelésre vonatkozó vádakkal kapcsolatban, elmondása szerint azért, hogy visszaszorítsa az állampolgárok megfigyelésére használt telefonos és szélessávú hálózatok fokozott terjedését a „Rendfenntartás közlési jelentés” közzétételével. Ez az eddigi legrészletesebb bepillantás az állampolgárok állami megfigyelésének részleteibe.
A cég elmondta, hogy a kábeleket közvetlenül saját és más telekommunikációs csoportok hálózataiba kötötték be, lehetővé téve az ügynökségeknek az ügyfelek valósidőben történő lehallgatását és bizonyos esetekben, mozgásuk nyomonkövetését. Adatvédelmi aktivisták szerint a beismerés egy igazi „rémálom helyzetet” tár elénk, ami megerősíti az eddigi legborúlátóbb feltevéseket.
Albániában, Egyiptomban, Magyarországon, Máltán, Katarban, Romániában, Dél-Afrikában és Törökországban a törvény tiltja a lehallgatással kapcsolatos információk, a lehallgatott telefonbeszélgetések tartalmának, vagy a lehallgatás lehetőségére vonatkozó információk közzétételét.
„Az a tény, hogy a kormányok gombnyomásra lehallgathatják a telefonbeszélgetéseket példanélküli és borzalmas,” mondja Shami Chakrabarti, a Liberty igazgatója. „Edward Snowden leleplezte, hogy az Internet szabad préda és ma már nem mondhatjuk, hogy minden rendben. Az analóg távközlési törvényeket a digitális korhoz kell igazítani.”
A Vodafone működési területén belül körülbelül hat országban a telekommunikáció szolgáltatókat törvény kötelezi, hogy vagy telepítsenek közvetlen hozzáférést vagy ennek megvalósítását  tegyék lehetővé a kormány számára. A mobil és fix szélessávú hálózatok tulajdonos vállalata nem nevezte meg az érintett országokat, attól tartva, hogy egyes rezsimek munkatársaik bebörtönzésével vágnának vissza.
A közvetlen hozzáférést használó rendszerekhez nem szükséges bírósági végzés és a cégeknek nincs arra vonatkozó információja, hogy kiket és milyen számban céloz a lehallgatás. A tömeges lehallgatás bármilyen telekommunikációs hálózaton megvalósítható, anélkül, hogy az ügynökségeknek indokolnia kellene a betolakodást az érintett cégek felé.
Az Index.hu cikkéből pedig az ügy hazai vonatkozásáról is megtudhatunk néhány részletet:
Bár a Guardian szerint hazánkban tilos nyilvánosságra hozni információkat arról, hogy milyen módszerekkel lehet a telefonhívások és üzenetek tartalmát lehallgatni, erről tavaly viszonylag pontos beszámolót adtak a Telenor Magyarország munkatársai.
Magyarországon jogszabály írja elő, hogy a titkosszolgálatoknak nemzetbiztonsági szempontok alapján minősített helységeket kell fenntartani. Egyet, ahol elhelyezhetik a rendszereiket, és még egyet, ahol dolgozni tudnak. Ezek a rendszerek mély szinten beépülnek a szolgáltatói rendszerekbe.
A Guardian számokat is közölt a hatóságok tevékenységéről: a Vodafone Magyarország 2013-ban 75 938 esetben adott hozzáférést a tárolt adatokhoz. Ez a szám meglepően nagy, hiszen a Telenor, melynek több előfizetője van, csupán évi 40 ezer megkeresésről számolt benekünk. A Magyar Telekomtól kommunikációs osztálya elmondta, az elmúlt évben több tízezer megkeresés érkezett hozzájuk a hatóságoktól.
A Vodafone Magyarország nem kívánja kommentálni a Vodafone Csoport jelentését. Ugyanakkor megismételte, amit korábban is mondott: a hatósági megkeresések ügyében mindig a törvényi előírásokat betartva jár el.


http://idokjelei.hu/2014/06/a-vodafone-megtorte-a-csendet-az-allami-lehallgatasokkal-kapcsolatban/

Már a CNN is az autók hekkeléséről beszél

esq-07-tech-cars-0812-mdn
Laurie Segall, a CNN riportere interjút készített két férfival, akik az autók meghekkelésével kísérleteznek.
„A mai autókban nagyon sok számítógép található, amik kommunikálnak egymással… Megpróbáltuk megfejteni, hogy ezt hogyan teszik, majd úgy tettünk, mintha mi magunk lennénk valamelyik alkatrész és megmondtuk a többi alkatrésznek, hogy mit csináljanak,” magyarázta az egyik hekker az interjúban.
Az egyik kísérlet során azt közvetítették az autónak, hogy ők a szerelők és légteleníteni akarják a fékrendszert. Ezzel azt érték el, hogy az autó nem állt meg.
Egy másik kísérletben azt is el tudták érni, hogy a kormányt erősen balra rántsák (távirányítással), miközben az autó 40 mérföldes (65 km/h) sebességgel haladt.
Az eddigi kísérletek azt mutatják, hogy a hekkernek fizikailag rá kell kapcsolódnia az autó számítógépes vezérlőegységére ahhoz, hogy átvegyék felette az irányítást, egyesek azonban úgy gondolják, hogy az újabb gépjármű platformok esetében, mint amilyen a vezetéknélküli és mobil hálózatokra kapcsolódó Tesla, már ez sem lesz szükséges.
A fogyasztói aggályok ellenére több autógyártó is ezt az irányt követi, míg mások a tűzfalak kiépítésén dolgoznak.
Jose Pagliery a CNN Money oldalán a következőket írta:
A Continental, a világ három legnagyobb alkatrészszállítóinak egyike, az IBM-mel és a Cisco-val együttműködve, egy olyan tűzfal kifejlesztésén dolgozik, ami képes az autó eszközei közötti információáramot irányítani. A biztonsági kérdések alapos feltérképezése előtt a cég nem tesz egyetlen Internetkapcsolaton alapuló funkciót sem termékeibe. Ilyen például a motorból érkező valósidejű információ, ami előre riasztja az autó szakszervizét a meghibásodásokról.
„Erős tűzfal és egyéb védelem nélkül nem állhatok oda az autógyártó elé, kérve, hogy adjon hozzáférést a motorkezeléssel kapcsolatos információkhoz,” mondja Tejas Desai, a Continental belső elektronika részlegének észak-amerikai igazgatója.
Az autógyártók is próbálják megoldani ezeket a problémákat.
A Fordokban beépített tűzfal véd a rosszindulatú változtatások ellen és a cég komoly hekkercsapattal rendelkezik, amelynek tagjai folyamatosan tesztelik a rendszer gyengeségeit.
A Toyota is pontosan ezt teszi, amellett, hogy minden egyes vezérlő alkatrészt biztonsági csippel látnak el, ami korlátozza az általuk végzett kommunikációs lehetőségeket és a kívülről kezdeményezett behatolást. A cég azt tervezi, hogy részt vesz a világ legnagyobb hekker konferenciájának idei rendezvényén, a Black Hat-en.
Dr. Kathleen Fisher, a DARPA Fokozott Biztonságú Kiberhadászati Rendszerek (HACMS) részlegének igazgatója már két évvel ezelőtt részletesen taglalta, mennyi biztonsági kockázatot rejtenek a modern autókba beépített számítógép vezérlésű alkatrészek.
„A Washington Egyetem demonstrálta, hogyan tudnak hozzáférni egy közönséges amerikai szedán műszerfalához, ami ezután azt jelezte, hogy az autó 150 mérfölddel megy, amikor egyhelyben állt.
A legtöbb autóban 30-100 darab beépített irányítóegység található. Ezek apró számítógépek, amik egy CAN BUS-hoz csatlakoznak. A törvény előírja, hogy minden autót el kell látni egy diagnosztikai porttal, ami általában a kormány alatt található. Ezen keresztül tudják a szervizek letölteni a diagnosztikai adatokat vagy frissíteni a szoftvert.
Az egyetem kutatói bebizonyították, hogy amennyiben hozzá tudnak férni ehhez a CAN bus-hoz, az autó összes szoftver által vezérelt funkciója felett át tudják venni az irányítást és egy modern autóban, ez nagyjából mindent lefed.
A féket szoftver vezérli az ABS miatt, a gázpedált pedig a tempomat miatt. Az új automata parkolás funkcióval ellátott autóknál még a kormányt is szoftver vezérli.
Az első tanulmány visszafogott reakciókat kapott, mivel az emberek úgy gondolták, hogy a kutatóknak fizikai hozzáférése volt a CAN bus-hoz, tehát nem meglepő, hogy képesek voltak babrálni a szoftverekkel.
A második tanulmányban azonban több olyan módszert is bemutattak, amelyekkel meg tudták változtatni a CAN bus-t, anélkül, hogy fizikailag hozzáértek volna az autóhoz.
A támadásokhoz megfertőzték a szerviz számítógépeit, majd azokon keresztül az autót, a diagnosztikára használt port segítségével.
Egy másik módszernél feltörték a bluetooth rendszert, egy harmadiknál pedig azt a mobil rendszert, amit az autómentő szolgáltatáshoz építettek az autóba.
A legzseniálisabb módszer azonban az volt, amihez a beépített rádiót használták. A kutatók létrehoztak egy zeneszámot, ami teljesen jól hangzott az otthoni lejátszón, de amikor az autó CD lejátszójában indították el, átvette az irányítást az autó felett. Elég ijesztő, nem igaz? És az autókban található rendszerek ugyanazokból a programhibákkal teli összetevőkből állnak, mint a hétköznapi számítógépeink.”

Forrás: Activist Post

Döbrögi retteg?

A budai Várban lévő egykori Karmelita kolostor épületébe helyezik át a miniszterelnök hivatalát, egyes tárcák pedig vidéki nagyvárosokba, Kecskemétre, Székesfehérvárra és Debrecenben költözhetnek.
2016 márciusára több kormányhivatalnak is új otthona lehet – jelentette be Kurucz Éva kormányszóvivő az új Orbán kormány első ülése után.
A miniszterelnök hivatala a tervek szerint felköltözik a Sándor palota mellé a budai Várba, ám ennél is jelentősebb változás lehet, hogy a tárcák elhelyezését decentralizálnák. Hende Csaba honvédelmi miniszter például azt a feladatot kapta, hogy mérje fel a lehetőségét a tárca Székesfehérvárra való költözésének. A tervek szerint ugyancsak 2016 tavaszára Debrecenbe helyezhetik át a Vidékfejlesztési Minisztériumot, a Lázár János vezette Miniszterelnökségen belül működő vidékfejlesztési államtitkárságnak pedig Kecskemét lenne az új otthona.
Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető azt mondta, a mostani bejelentés csak az út legeleje. “Ez a decentralizáció jót fog tenni az országnak” – jegyezte meg, hozzátéve, hogy Debrecen környékén vannak az ország legjobb termőföldjei, itt az agráregyetem, vagyis Debrecen a magyar agrárium szíve, az ország második legnagyobb városa, ahol méltó helyen lesz az agrártárca.
(origo)

Gázháború - veszélyben az európai ellátás

Ukrajna igen nehéz helyzetbe került. Az új megválasztott elnök küldöttséget szeretne küldeni Moszkvába holnap - az az június 8-án. A küldöttség célja, hogy kapcsolatot kezdeményezzen Moszkvával. Két fő kérdéskörben szeretnének tárgyalni, az egyik, hogy Moszkva ne támogassa a kelet-ukrajnai lázadókat, a másik pedig az, hogy kialkudjon egy megfelelő gázárat.
Moszkva ugyanis érvényesítette azt a megállapodást, amelyet még az előző elnökkel, Janukoviccsal kötöttek meg. Kijev nagyon olcsó gázárat kapott, ha felújítja a kapcsolatokat Moszkvával, befejezi az EU-s tárgylásokat, és keletre orientálódik. Janukovics végül emellett a megoldás mellett döntött. A megállapodás azonban tartalmazta azt is, hogy Kijev rendszeres fizetési problémái és csúszása miatt, ha újabb fizetési gondok adódnak, akkor kötbéres emelt áron kapják a gázt. Mivel Kijev nem volt hajlandó a szerződés szerinti áron, 260 dolláron kifizetni a gázt időben, ezért Moszkva 500 dollárra emelte a gáz árát. Egyértelmű, hogy a moszkvai lépésnek politikai nyomásgyakorlás is oka, de papírforma szerint Moszkva a szerződés szó szerinti betartásával járt el.
Poroshenko a nyugati báb elnök úgy nyilatkozott, hogy nemzetközi bírósághoz fognak fordulni, és ha a bíróság úgy dönt, hogy Moszkvának a szerződés szerinti olcsóbb áron kell adnia a gázt, akkor az kötelezi Oroszországot, ha jogos a drágább ár, akkor is jó, akkor nem vesznek orosz gázt. Poroshenko nyilatkozata előtti napon, Yatsenyuk miniszterelnök 7 milliárd köbméter orosz gáz megvásárlására adott ki szándéknyilatkozatot. Poroshenkot, az új elnököt láthatóan Moszkva nem veszi komolyan, és nem is tartja megfelelő tárgyalópartnernek. Bármilyen tárgyalás történik, csak másodlagos félként van jelen a kijevi képviselet, Moszkva nem tárgyal a bábelnökkel, csak azokkal, akik a pórázát tartják kézben. Poroshenko szavai után azonban Putyin elnök nagyon kemény nyilatkozatot adott ki.
Franciaországban tett nyilatkozata szerint, Moszkva kész arra, hogy drasztikusan korlátozza a nyugatra irányuló gázszállítást, sőt ha kell elzárja a gázcsapokat, ha kiderül, hogy bárki fordított irányú gázszállítást hajt végre. Vagyis az Oroszországból származó gázt, az Európába történő gázszállítás céljára épített vezetéken keresztül Kijevnek próbálná eladni.
Szlovákia a múlt héten hivatalosan is bejelentette egy Ukrajnába irányuló új gázvezeték építését. Lavrov külügyminiszter erre reagálva kijelentette, hogy a Szlovákia felől Ukrajnába szállított gáz eladással semmi bajuk nincs, hogyha az a szlovák gázlelőhelyekről került a csővezetékbe. De ha nem, és orosz gázt próbálnak Kijevnek eladni, annak súlyos következményei lesznek.
orosz - kínai gázvezeték, amelyre Kína előre lerakta a 25 milliárd eurót.
A zöld vonallal és pontokkal látható a Korea és Japán irányába történő fejlesztés is 
Moszkva 30 évre szóló, rekord gázszerződést kötött Kínával. Ettől kezdve Oroszországnak nincs gondja arra, hova adja el az orosz gázt. Emellett egy új vezeték építését is tervezik Észak- Koreán keresztül Dél-Koreába. Ezen a vezetéken mindkét ország kapná az orosz földgázt, sőt még talán Japánnal is megállapodnak. A távol-kelet teljességgel képes kiváltani a nyugati piacot. A nyugat immár nem tud azzal az érvvel hatni Moszkvára, hogy az orosz gázt el kell adni valahová. Ez pedig merőben új piachelyzetet és új hatalmi állapotokat teremt a világban.

http://www.hidfo.net/2014/06/07/gazhaboru-veszelyben-az-europai-ellatas

Donbasszi összefoglaló




Szemjonovkában tegnap kora estére eloltották a vegyiüzemben keletkezett tüzet. Dacára a folyamatos tüzérségi támadásoknak, a lángokkal megbirkóztak a gyár tűzoltóegységei és az ott dolgozók. A bűzön kivül volt még riadalom, de tragédia szerencsére nem történt.
Szlavjanszkot becslések szerint mintegy nyolcvan harckocsival ostromolgatja a fasiszta latorhad, de ennek a számnak általában a nagyede hasznositható. A többi mindig javitás alatt áll, hiszen mindig okoz rajtuk a milicia kisebb-nagyobb károkat. Azokat meg folyamatosan javitgatja a latorhad TMK-brigádja.

Tegnap viszont három is menthetetlenné vált.
Szlavjanszk hullaháza ismét “dugig” megtelt a fűbe harapott zsoldosok holttesteivel. (Fényképet kimondottan Odessit miatt nem mellékelünk, mert rögvest elkezdené bizonygatni, hogy az egy aushwitzi régi kép digitalizált változata. B-R)
A banditahad mostmár általa is elismerten bevet rakéta sorozatvetőket is lakott települések ellen. A tegnapi napon ennek “köszönhetően” kilenc szlavjanszki, és három szemjonovkai lakos esett áldozatul. Az önvédelmi erők Észak-Donbasszban tegnap huszonegy milicistát vesztettek.
A megszállók emberveszteségét csak megbecsülni lehet. Ezek szerint legalább nyolvanan hagyták ott a fogukat Szlavjanszk, Szemjonovka, és Luhanszk környékén.

A latrok technikai vesztesége az emlitett három harckocsin kivül kilenc ilyen-olyan páncélozott jármű, és tucatnyi nehéz teherautó. Elveszitettek igen sok kisebb járművet, valamint a lelőtt AN-repülőgép mellett egy újabb helikopter is a havárialistájukat szaporitja.
Krasznij Limanyban viszont-amit megszállt a banditahad-minden 18-40 év közötti férfit “begyűjtöttek, és eddig ismeretlen helyre hurcoltak. Feltételezések szerint erőszakos sorozás áldozatai lettek, és ágyútöltelék szerepet szánnak nekik. A harcérintkezéstől irtózó-és azt nagy ivben kerüő-Jaros-horda “vette őket gondjaiba”.
Hirek szerint Dnyepropetrovszkban egy új latorzászlóalj vad iramú létrehozását határozta el Kolomojszkij véreb. Terveibe persze némiképp belezavart, hogy büntetőzászlóaljainak erőit egyre több helyen kell megosztania, és igencsak érzékenyen érinti, hogy a fellázadt reguláris hadsereg 1500 katonája bosszút forral zsoldosai ellen. Hallani olyan kósza hireket, hogy magában Dnyepropetrovszkban-a zsidó sakál fellegvárában-vadászcsoport alakult a vérszomjas fenevad levadászására, aki ürügyként használva fel hitestársa mai kijevi fölkenését, át is települt a fővárosba.
Ma hajnalban Luhanszkot ismét repülőgépek környékezték meg, de a lövöldözés csak a földön robbant ki a város északi-északnyugati peremén.
Kramatorszk repülőterét ma hajnalban lőtte a milicia. Szlavjanszkot viszont a Karacsun-hegyen rekedt latortüzérség bombázta néhány lövés erejéig.
Tegnap egész nap zajlott a civilek menekülése Oroszországba. A menekültek között csak a fegyverforgatásra alkalmas férfiak nem voltak felfedezhetők.
A “felek” ma várhatóan Ukrajna cionista átvételére fognak figyelni.
(Ványa b. B-R)


Ványa b. jelenti:
Szlavjanszk ellen-a “Nyalókakirály” (legújabb neve ez lett ezek szerint Porosenkonak B-R) beiktatása után alig két órával a latorhad tüzérségi előkészités után harckocsitámadást inditott Szlavjansz ellen. Szemjonovkát négy tank ostromolja. Krasznij Limany felől pedig mintegy tucatnyi tank vonul Szlavjanszk irányába. Cserevkovka városközpontja lángokban áll, és minden csupa rom.
Az összecsapásokban-amit biztosan lehet tudni-egy milicista elesett, három megsérült. Az ellenség embervesztéseiről a rádiócsend miatt nincsenek információk, csak a látható technikai veszteségük mérhető fel. Ma délig legalább két darab PSZH-t veszitettek Szlavjanszknál.
A Népi Milicia bejelentette, hogy a Luhanszk-régió mentén húzódó államhatárt teljesen felnyitották Oroszország irányába. Érdekes lesz majd a történet, hiszen Vlagyimir Putyin pedig arról intézkedett, hogy az orosz határvédelmi szervek fokozottan őrizzék éppen az emlitett határszakaszt.
Ma kora délután kaptam egy statisztikát, ami eljutott az önvédelmi erőkhöz. Ez egy szigorúan bizalmas kijevi jelentés. Ebben az áll, hogy az ukrán hadsereg a tegnap délelőtt lelőtt helikopterrel elveszitette helikopterflottájának felét.
A jelentés begépelésekor kaptuk Donyeckből a hirt: a város “sétálóövezetében” lévő “Millenium” étterem előtt egy autóból rálőttek a donyecki Városi Tanács tisztviselőjére, Makszim Petruhinra. A támadó mintegy tiz lövést adott le. Makszim Petruhin a helyszinen meghalt.

A kijevi hiénahatalom latorhada szombat éjszakai sorozatvető-támadással ünnepelte Valcman “Nyalókakirály” tegnapi beavatását.

Szlavjanszknál önjáró tarackokkal és BM-21-es rakéta sorozatvetőkkel lőtték a “Betonmas” festékgyárát, és természetesen a várost.
Találat érte a Nagyfeszültségű Kutatóintézet komlexumát is, és egy autómosót.
A festékgyárban óriási tűz keletkezett, aminek eloltására semmi esély. A tüzérségi tűznek is közvetlenül is több civil halottja van mind a városban, mind pedig a festékgyárban.
Szlavjanszk vizellátása a hálózat károsodása miatt teljesen leállt.
A villamos hálózat sérülései miatt az áramellátás is szinte teljesen leállt.
Tegnap kora este újabb veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a banditahatalom hadserege. Egy AN-27-es szállitógépüket lőtte le a Népi Milicia légvédelme. Legkevesebb négy emberük veszett oda ebben az akcióban.
Valerij Bolotov Donbassz Felszabaditó Hadseregének szóvivője az akciót követően kijelentette: MINDEN ELLENSÉGES REPÜLŐGÉPET le fognak lőni ami közelit Luhanszkhoz, MERT RENDELKEZNEK AZ EHHEZ SZÜKSÉGES TECHNIKÁVAL!
Валерий Болотов: Мы будем сбивать все самолеты на подлете к Луганску | Русская весна
Már csak a délkeleti folyosón tudnak palackozott ivóvizet és élelmiszert szállitani a városba. A humanitárius segélyszállitmányok azért még minden nap eljutnak ezen az útvonalon Oroszországból.
kép
Az eddig Oroszország felé teljesen nyitott határt az önvédelmi erők ellenőrzésük alá vonták, és a határátkelők munkáját is kezdik megszervezni.
(Ványa b. B-R)

Újabb ukrán repülőgép veszteség

Miközben folyamatos harc zajlik az orosz határátkelőért, amely már többször cserélt gazdát a napokban, az újorosz népköztársaság légvédelme újabb nagy sikert könyvelt el.
hídfő.net/An30B
A lángoló gépből a személyzet ejtőernyővel menekült  

Két vállról indítható légvédelmi rakétával lelőtte az ukrán légierő An-30B felderítő repülőjét a népi milicia légvédelme. EZ a gép egy modern eszközökkel ellátott felderítőgép, amelyet az ukrán légierő a nyitott égbolt kapcsán szokott használni, két darab volt belőle összesen. A harcok kezdete óta folyamatosan használták felderítésre. Az első ilyen repülőt még március 22-én vesztette el az ukrán légierő, akkor a földön semmisült meg egy reptéri csatában. Ezt a gépet azonban Mikolajvka település fölött lőtték le tegnap. A repülőgép nyolc fős személyzete ejtőernyővel kiugrott a gépből. Megerősített hírek szerint a személyzet tagjai közül hat személyt a helyi feldühödött és felfegyverkezett lakosok lelőttek. Két személyt helikopterrel mentettek ki az éjszaka folyamán az ukránok.

http://www.hidfo.net/2014/06/07/ujabb-ukran-repulogep-veszteseg

Újra Sztálingrád lesz Volgograd

A rendszerváltásokkal együtt a volt Szovjetunió területén eltűntek a kommunizmussal, és a kommunista vezetőkkel összefüggő városnevek, helységnevek. Ez a lehetséges lépés nem kommunista visszarendeződés - ahogy Putyin fogalmazott - hanem a történelmi értékek megőrzése. Érdekes, hogy a második világháborút megfordító döntő állomás volt a sztálingrádi csata - miközben nincs is ilyen város. Ez a jelentős ütközet a "sztálingrádi csata" néven vonult be a történelemkönyvekbe. Ahogy a nyugat egyre inkább igyekszik kisajátítani a harmadik birodalom feletti győzelmet, úgy kezdi Oroszország is előtérbe helyezni saját történelmi szerepét.
hidfő.net/sztálingrád
A sztálingrádi csata volt minden idők legvérésebb városi összecsapása. A város lakosságából mindösszesen ötezer ember élte túl.
Két városi képviselő aláírásgyűjtésbe kezdett, hogy lehessen népszavazás az ügyben, Volgográd legyen e újra Sztálingrád. Putyin szerint nem kell ide aláírás gyűjtés, a lakosoknak joga van ezt eldönteni, ő beleegyezik a népszavazásba. Ha Sztálingrádban akarnak élni, akkor éljenek Sztálingrádban.
Putyin elnök már egyszer kifejezte nemtetszését amiatt, hogy azt a második világháborút, amelyet a Vörös Hadsereg megnyert, és amelybe az Egyesült Államok már csak akkor lépett be, amikor a német birodalom vészesen meggyengült az orosz fronton, a nyugat újabban igyekszik teljesen kisajátítani, és átírni a történelmet. A Szovjetunió 22 millió fiatal katona életével fizetett a győzelemért, és még egyszer ennyi civil halottal. A Volgától nyugatra elvesztette minden iparát, infrastruktúráját, néhány terület teljesen elnéptelenedett. Egész falvak férfi lakossága halt ki. Az oroszoknak nem kell bemutatni, hogyan kell áldozatot hozni az önállóságukért. Mint ahogy a most Új Oroszországban harcolóknak sem kell ezt bemutatni.
hidfő.net/volgograd
Sztálingrád - Volgograd ma, a város képét meghatározó monumentális emlékművel
 A város nevének visszaadása (népszavazás sikeressége esetén) nagyon komoly üzenet a nyugat számára, főleg a mostani ukrajnai helyzet kapcsán. Egyértelműen azt jelzi, hogy Oroszország kész a hidegháborús állapotokra, és kész újra szembeszállni a nyugattal, és megvédeni Oroszországot az atlantista hódítással szemben. De még egy nagyon komoly üzenete is van - éppen Sztálin neve miatt. Ha nem akar Gorbacsovokat a nyakára újra akik szétverik az országot, akkor visszatér a sztálini birodalomépítő elvekhez, és soha nem lesz többet cionista vagy szabadkőműves az orosz kormányban. Tenni fognak róla.

http://www.hidfo.net/2014/06/07/ujra-sztalingrad-lesz-volgograd