2013. december 16., hétfő

Most majd az állam megmondja, mi a tisztességtelen

A kormányt és a kormánypárti frakciók illetékeseit is meglepte a Kúria hétfői jogegységi döntése a devizahitelekről (mely kimondja, hogy a kockázatot az adós viseli), sokkal konkrétabb iránymutatásra vártak több kérdésben is. A forrásaink szerint a "gyenge és tartalmatlan" határozat után várhatóan a kormány, és a parlament hozhat törvényt arról, mikor minősül egy szerződés tisztességtelennek.

„A torka véres ennek a jogegységi határozatnak” – mondta a hvg.hu-nak egy kormánypárti képviselő, aki részt vett több eddigi, a devizahiteleseket megsegítő törvény kidolgozásában. A gazdasági szakjogász képviselő szerint a Kúria jogegységi tanácsának kibővített ülése (a Polgári Kollégium tagjain kívül a döntésre meghívót kaptak az ítélőtáblák polgári kollégiumainak vezetői is, így mintegy harmincan vettek rész végül a döntésben) nem csak több korábbi hazai bírósági ítéletet nem vett figyelembe (mivel Magyarországon nem a precedens jog érvényesül, ezt egyébként nem is kellett megtennie), de az európai jogalkalmazással is szembe megy.

A jogegységi tanács hétfői határozatában azt mondta ki, hogy a devizahitelesek valóban devizában adósodtak el; az árfolyamkockázat az adóst terheli; és ha a szerződés egy pontját meg is semmisíti egy bírói ítélet, akkor attól a szerződés még érvényes lehet. A határozat azt is kimondta, hogy minden szerződés esetében konkrét bírói ítéletnek kell kimondania az érvényességet, vagy érvénytelenséget. Nem foglalkozott ugyanakkor a határozat olyan lényeges kérdésekkel, mint az árfolyamrés, ezekben az ügyekben a Kúria az Európai Bíróságtól vár iránymutatást.

Azért félniük nem kell

Mindez erőteljesen szembement azokkal a kormányzati elvárásokkal, melyek az elmúlt hetekben gyakorlatilag azt fogalmazták meg, hogy a devizahitel „hibás termék”, az adós devizát soha nem látott, így a szerződések semmisek. Orbán Viktor nemrég azt mondta a közrádióban, két dologban várják az igazságszolgáltatás állásfoglalását. Egyrészt állapítsák meg, az embereknek vagy a bankoknak kell viselniük az árfolyamváltozásokból fakadó károkat és veszteségeket, másfelől pedig szögezzék le: szabad-e a bankoknak egyoldalúan egy korábban fölvett hitel kamatát módosítani úgy, hogy az kedvezőtlenebbé váljon a hitelfelvevő számára. Le kell verni a cölöpöket – mondta a kormányfő. "Én az igazságszolgáltatást nem befolyásolhatom, de nagyon remélem, hogy az igazságszolgáltatás igazságot fog szolgáltatni az embereknek" – fogalmazott.

Rogán Antal Fidesz frakcióvezető most úgy vélekedett, hogy a Kúria a „bankok oldalára állt”, és ezt felháborítónak tartja. A Fidesz frakcióvezetője ugyanakkor elhárította a hvg.hu kérdését, miszerint magára a Kúriára nézve lesznek-e következményei a határozatnak. Az első hallásra abszurdnak tűnő opciót azért vetettük fel, mert amikor az Alkotmánybíróság elkaszálta a 98 százalékos különadót, a Fidesz azonnal reagált, és csorbította a testület jogköreit. Rogán Antal szerint ilyen most nem lesz, egyébként is meg kell várniuk, amíg minden nyitott kérdésben válasz születik.
devizahitelesek demonstrálnak

Devizahiteles demonstráció: beszáll-e a kormány a meccsbe, és ha igen, mikor


A Kúria azonban most gyakorlatilag visszadobta a labdát a kormánynak – legalábbis az általunk megkérdezett, a témában illetékes kormánypárti képviselők így értelmezték a határozatot. (Amely egyébként gyakorlatilag ki is mondja, hogy egy ilyen eszköz nem alkalmas nagy tömegű szerződések társadalmi hatásainak befolyásolására, erre ott a jogalkotás.) „Legalább annyit vártam, volna, hogy azt megmondják, a kamatok, vagy az árfolyam milyen határok között változhatnak. Én vállalom az árfolyamkockázatot, de ennek semmilyen határa nincsen? A bank egyoldalúan bármeddig emelheti a kamatot?” – mondta egy kormánytag.

A már idézett kormánypárti honatya szerint lett volna mire hivatkozni egy a meghozottnál sokkal keményebb határozat esetében is, például a Fővárosi Ítélőtábla egy múlt heti verdiktjére, amely semmisnek mondta ki a szerződést arra hivatkozva, hogy az adós forintot kapott, és tisztességtelennek deklarálta a kamatemelés mértékét is a konkrét ügyben. Forrásunk szerint a Kúria az európai bírói gyakorlatot sem vette figyelembe, ugyanis idehaza tömegesen fordul elő a devizahitel-szerződések esetében, hogy a bank egyoldalú jogot formál az ingatlan vételi jogára, ha az adós nem tud fizetni, márpedig az európai joggyakorlatban ilyet nem ismernek el. „Már csak azért sem, mert a hatályos európai fogyasztóvédelmi irányelv szerint senkit nem lehet kizárni a bírósághoz fordulás lehetőségéből, az egyoldalú vételi jog esetében azonban éppen ez történik az adóssal szemben” – mondta.

Hogyan tovább?

A honatya szerint egyébként a döntés hátterében az állhat, hogy „ma öt-hat bíró határoz a devizahiteles perek túlnyomó részében, egyszerűen azért, mert sokkal többen nem értenek hozzá, nem elég felkészült erre a bírói kar”. Ez az öt-hat ember pedig „jellemzően a bankok javára dönt”, így „valószínűleg ők győzték meg a testület többi tagját is, így jött ki a kétharmados arány a határozat mellett”.

A legfontosabb kérdés persze az, hogy ezek után mit lép a kormány. Bár Rogán Antal szerint megvárják, amíg az Európai Bíróság elküldi válaszait a Kúriának, és a most még nyitott kérdésekben is válasz születik, minden általunk megkérdezett azt valószínűsítette, hogy et januárban a kormány elkezd kidolgozni valamilyen megoldási javaslatot. (Ez – mint arra egy KDNP-s honatya felhívta a figyelmet - már csak azért sem várathat magára nagyon sokat, mivel csak azért, mert nagyon sok család a kormánytól vár valamilyen „Deus ex machina”-jellegű megoldást, harmincezer, egyébként törleszteni képes család hagyta abba a hitel visszafizetését.)

Az Európai Bíróságot ugyanakkor nem köti határidő az ügyben, és várhatóan nem is néhány héten belül dönt majd. Vagyis könnyen lehet, hogy Rogán fogadkozása ellenére a kampányában a rezsicsökkentést, és a „devizahitelesek megmentését” fő témákként szerepeltető Fidesz egyszerűen nem fogja tudni megvárni az európai határozatot. A kormánynak még egyvalami jelenthet viszonyítási alapot, az Alkotmánybíróság válasza arra a kabinet által feltett kérdésre, miszerint a z egyoldalúan módosítható hitelszerződések tartalma nem ellentétes-e az alaptörvénnyel, amely kimondja, hogy "Magyarország fellép az erőfölénnyel való visszaéléssel szemben, és védi a fogyasztók jogait". Ugyanakkor a november végén elküldött kérdés megválaszolásának szintén nincs még határideje, és bár volt olyan államtitkár, aki azt remélte, hogy akár még a héten választ kaphatnak, de az Alkotmánybíróság honlapja szerint idei utolsó teljes ülésükön már nem foglalkoznak ezzel.

Ebben a helyzetben két egymástól független kormánypárti forrásunk is azt valószínűsítette, hogy jogszabályban fogják pontos(abb)an meghatározni, mikor tisztességtelen valamely szerződés, így a devizahitel szerződések is. Egy kormánytag szerint várhatóan az NGM-ben dolgozzák majd ki a javaslat alapjait, egy KDNP-s honatya szerint mindkét frakcióban vannak kijelölt referensek, akiknek a devizahitelesek ügyén kell dolgozniuk, tőlük jöhet a megoldás. A már idézett gazdasági szakjogász azt mondta, Németországban és Törökországban is találni hasonló megoldást, tehát nem lenne példa nélküli, ha a parlament törvényben írná körül egy szerződés tisztességtelenségének paramétereit.

A részletekről ugyanakkor még senki nem akart jóslásokba bocsátkozni. „Ha a tehernövekedésből csak te, vagy te többszörös mértékben veszed ki a részed, az az (mármint tisztességtelen) lehet” – mondta egyik forrásunk. A már többször idézett gazdasági szakjogász azt mondta, egy ilyen jogszabállyal a devizahitelek esetében azt az állapotot kellene elérni, hogy a szerződést úgy lehessen módosítani, hogy az adós fizetési kötelezettségei egy ugyanakkora összegű forinthiteléhez közelítsenek. Hogy erre lehet-e törvénybe beírható algoritmust alkotni, azt senki nem tudta egyelőre megmondani.

Azzal kapcsolatban, hogy egy ilyen most meghozott, de korábbi szerződésekre is vonatkozó jogszabály mennyire lehet alkotmányos, megoszlottak a vélemények. Volt, aki szerint „nagyon kockázatos megoldás lenne”, más ugyanakkor úgy vélte, egy ilyen törvénnyel nem nyúlnának bele konkrét polgárjogi viszonyokba, hanem „létező szerződésekről mondanánk ki, hogy bizonyos szempontok szerint tisztességtelennek minősülhetnek”, és innentől az adósra és a bankra bíznák a helyzet rendezését.

Jelen helyzet alapján egyelőre nem várható gyors, és radikális lépés a kormány részéről a devizahitelek ügyében.
HVG

Elfogyott a tartalék!

Legutóbbi döntésével ismét 1 milliárd forinttal csapolta meg az idei költségvetés általános tartalékát a kormány. Ezzel az idén különböző célokra elköltött összeg 100 milliárd forint fölé kúszott, vagyis az eredeti keretet kimerítette a kormány, igaz időközben 106 milliárd forintra növelte azt. Jövőre a kormány valamivel nagyobb rendkívüli intézkedésekre szolgáló tartalékot tervezett be a büdzsébe, a kockázatok miatt azonban óvatosnak kell lennie ezen a téren. Elfogyott a tartalék
Legutóbbi döntéseivel a kormány ismét hozzányúlt a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló költségvetési tartalékhoz. Ezúttal 968 millió forintot költött a kormány, ezzel pedig a teljes idei költés meghaladta a 100 milliárd forintot. A legnagyobb tételt épp a múlt héten csoportosította át az általános tartalékból a kormány: 18,9 milliárd forintot irányzott elő “az életvitelszerű közterületi tartózkodás szabályainak megsértése szabálysértéssel összefüggő feladatok ellátására”. A részletekből kiolvasható, hogy ez a plusz juttatás a fővárosi és megyei kormányhivatalok működési költségvetésének növelésére megy, vagyis itt feltehetőleg létszámbővítés várható. Mint ismert, december elején lépett életbe a Fővárosban az a rendelet, amely jogellenesnek minősíti az életvitelszerű tartózkodást egyes közterületeken.
A múlt heti költekezéssel a kormány kimerítette az általános tartalék eredeti 100 milliárd forintos összegét. Időközben azonban a keret 106 milliárd forintra nőtt, így a kormánynak van még egy kis mozgástere ebben a tekintetben.

Elfogyott a tartalék - Mutatjuk, mire jutott! Meglepetés jön?
A költségvetés év végi helyzete egyébként idén felettébb érdekesnek ígérkezik. Ahogyan arról beszámoltunk, az év végi módosított hiányelőirányzathoz képest decemberben 250 milliárd forintos hiányt engedhet meg magának a kormány. A korábbi évek tapasztalatai alapján azonban inkább többlet alakulna ki a költségvetésben. Ebben az esetben tehát két forgatókönyv bontakozik ki előttünk: vagy a tervezettnél alacsonyabb lesz az éves pénzforgalmi hiány vagy az év utolsó hónapjában szokatlanul nagy deficit keletkezik egyszeri kiadási tételeknek köszönhetően. Ez január elején dőlhet el, amikor a Nemzetgazdasági Minisztérium közzéteszi az előzetes decemberi államháztartási adatokat.
Mi lesz jövőre?
A 2014-es költségvetésbe a kormány ezúttal is két fő tartalékelőirányzatot épített be. A biztonsági tartalékként szolgáló Országvédelmi Alap összege 100 milliárd forint lesz, míg a rendkívüli kormányzati intézkedésekre szolgáló tartalék 113 milliárd forint lehet. Eredetileg ezt 120 milliárd forintra tervezte a kormány, ám egy módosító javaslattal 7 milliárdot elvettek innen.
A Költségvetési Tanács legutóbbi véleményében éppen ezért javasolta a tartalékszint átgondolását, a kormány azonban újfent azt a választ adta, hogy a betervezett tartalékok elegendőek a kockázatok kivédésére. A KT ugyanis arra hívta fel a figyelmet, hogy épp csak megfelel a törvényi előírásnak az általános tartalék jövő évre tervezett szintje (a tartalék előirányzata nem lehet több a központi költségvetésről szóló törvény kiadási főösszegének 2%-ánál, és nem lehet kevesebb 0,5%-ánál) és nem ad fedezetet az esetleges új negatív kockázatokra.
Szinte szóról szóra ugyanerre figyelmeztetett múlt heti jelentésében az Európai Bizottság. “A 2014-es költségvetésben ugyanakkor nincs tartalék arra az esetre, ha esetleg a végrehajtás valahol megcsúszna: bármilyen hiánynövelő intézkedés vagy negatív fejlemény – hacsak teljes egészében nem ellentételezik – a GDP arányában 3%-os küszöb fölé emeli a hiányt” – fogalmazott a Bizottság.
Mindez azt jelenti, hogy a költségvetés kiszolgáltatottan áll az esetlegesen jövőre bekövetkező negatív fejlemények előtt és éppen ezért újabb kényszerű kiigazításokra készülhetünk.
A Parlament időközben megszavazta a 2014-es költségvetést.
(portfolio )

Ausztriában élnek még osztrákok is?

Lezajlottak az osztrák választások, mint arról hallhattunk a sajtóból, majd hosszas huzavona következett, mert senki nem állhatott önmagában az ország élére, csak koalícióval. A szociáldemokraták és a Néppárt végül megegyezett, így ketten alkották a nagykoalíciós szövetséget, éppen hogy 50 % feletti támogatottsággal. Megnézvén a képeket az ifjú külügyminiszterről és kompániájáról, felmerül a kérdés hogy élnek Ausztriában még osztrákok is, vagy csak zsidók és bevándorlók? Az új külügyminiszter, Sebastian Kurz igencsak szép cionista karriert futott már be 27 éves kora ellenére. Kezdett egy integrációs álamtitkári pozícióval, ahol a jelmondata az volt, hogy "A sikeres bevándorlókkal Ausztria csak nyerhet". Tapasztalatot biztos.

Hídfő.net | Sebastian Kurz és barátaiSebastian Kurz és protezsáltjai, hiszen ha ők sikeresek, Ausztria is az. A tábla mögöttük fennhangon hirdeti az integrációt, mert az a "jövő záloga".

Az osztrák népesség keveredése olyan szintű, hogy azt magyar ésszel még fel sem tudjuk fogni. Kis pontosításra szorulunk azért itt, mert azért a zsidó keveredés itthon is igen nagy arányú. Azonban Ausztriába és Németországba olyan sebességgel érkeznek a bevándorók Afrikából, hogy nem kell meglepődni ha egy-egy osztrák nagyvárosban színesbőrűek pózolnak bajor népviseletben, mert érthető módon ők már osztrákok. Németországról meg jobb nem is beszélni, szerencsétlen német népet bosszúból a háború után egy totális agymosásnak vetették alá, ezzel együtt megindult a különféle déli és keleti népek betelepítése, akik a sikeres integráció után alig várják a szociális segélyek megérkezését. Magyarországra az évi 10.000 menekült befogadásával, amit a kormány nagy bőszen támogat atlantista kenyéradóik nyomására, hasonló sors vár.

http://www.hidfo.net/2013/12/16/ausztriaban-elnek-meg-osztrakok

Különleges státuszt kínál Izraelnek az EU

Úgynevezett különleges kivételezett partnerséget ajánl Izraelnek és a majdani palesztin államnak az Európai Unió arra az esetre, ha az izraelieknek és a palesztinoknak sikerül végleges békeszerződést kötniük.

Ez nagyobb hozzáférést jelentene mindkét állam számára az európai piacokhoz, szorosabb kulturális és tudományos kapcsolatokat tenne lehetővé, megkönnyítené a kereskedelmet, a befektetéseket és az üzleti kapcsolatok létesítését az izraeliek és a palesztinok számára - derül ki az uniós külügyminiszterek által elfogadott, úgynevezett végkövetkeztetésekből.

Emellett az EU védelmi együttműködést és megerősített politikai párbeszédet is ígér "mindkét államnak". Az uniós diplomáciai vezetők óva intenezettk minden olyan lépéstől, amely alááshatja a béketárgyalásokat, továbbá sajnálatukat fejezik ki, hogy Izrael folytatja a telepek bővítését, "amelyek a nemzetközi jog értelmében törvénytelenek, és akadályt gördítenek a béke útjába".

A tanács az Irán és a nagyhatalmak között uniós közvetítéssel Genfben létrehozott, történelminek tekintett megállapodást is üdvözli. Ez erről kiadott, mindössze 10 soros konklúzióban a miniszterek támogatásukról biztosítják a megállapodást.
Hír24

Átveszi az állam az uralmat a teljes tankönyvpiacon

Vasárnap este nyújtotta be a parlamentnek Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a tankönyvpiac teljes államosításáról szóló törvényjavaslatát, amit kedden már el is fogadhat az országgyűlés. Január elsejétől ennek értelmében a tankönyvek teljes ellátása, így a terjesztés, előállítás állami kézbe kerül.

A törvényjavaslatot várhatóan kivételes sürgős eljárásban, már kedden, az idei utolsó ülésnapon elfogadja a parlament, legalábbis erre utal, hogy már január 1-jén hatályba lépne. A javaslat államosítja a tankönyvellátást, illetve feloszlatja tankönyves vállalkozók testületét. A törvényjavaslat indoklásának 6.pontja egyértelműen fogalmaz: "jogi értelemben is megszűnik a piaci elvekre épülő tankönyvellátás, és megvalósul az állam teljeskörű felelősségére épülő állami közfeladatként megszervezésre kerülő köznevelési tankönyvfejlesztés és -ellátás".

Egy októberi kormányrendelet alapján már számítani lehetett a törvényre, azonban a Nyomda- és Papíripari Szövetség a hét elején jelezte megdöbbenéssel értesültek a törvényjavaslatról. Szerintük, egy ilyen központosított gyártás teljes mértékben ellehetetleníti annak a 20-25 nyomdának a működését - köztük például a 450 éves múlttal rendelkező Alföldi Nyomdáét, vagy éppen Dabasi Nyomdáét, Dürer Nyomdáét, Kaposvári Nyomdáét stb. -, amelyek meghatározó tevékenysége a tankönyvgyártás.

A kormány részéről a tankönyvek fejlesztésének és terjesztésének központosításáról a tárca oktatásért felelős államtitkársága korábban azt közölte Világgazdaság című lappal, hogy a tananyag egységes tartalmi szabályozása feleslegessé teszi a jelenleg átláthatatlan, a valódi választás lehetőségét korlátozó tankönyvválasztékot. Mint írták, a kormány nem foglalkozik az "egy évfolyam, egy tárgy, egy tankönyv" híreszteléssel.

HVG



Kiakadtak a mérnökök az államosítási terveken

Államosításként fogják fel a magyar mérnökök a kormánynak azt a tervét, hogy 2014 és 2020 között az uniós beruházások tervdokumentációját csak állami tervezőirodák állíthatnák össze. A terv továbbá súlyosan versenyellenes, és nemcsak a magánszférát teszi tönkre, hanem a teljes magyarországi tervezést, állítják.

A tervezői magánvállalkozások szürkeállományának, a vállalkozó mérnökök és építészek szellemi kapacitásának államosítása.
- így jellemzi Kovács István a Mérnök újság cikkében a 1731/2013. (X. 11.) kormányrendeletet. Jogszabály írná elő ugyanis, hogy az uniós programoknál a nagy infrastrukturális projektek, állami tulajdonhoz kapcsolódó ingatlanberuházások esetében a tervdokumentáció összeállítása állami szolgáltatásként, állami kapacitással történjen meg.


Barsiné Pataky Etelka - Fotó: Kollányi Péter

Az ügyben Barsiné Pataky Etelka okleveles építőmérnök, a Magyar Mérnöki Kamara elnöke is felszólalt, hiányolva a kormány részéről a mérnökök megkeresését. Véleménye szerint nem jelent megoldást a tervek állami szolgáltatása, sőt ehhez sem a szervezeti, sem az eszközrendszer nincs meg.
Kovács István szerint 2014-20 között évi 400-500 milliárd forintos forrásra lehet számítani, ami rengeteg mérnököt érint. Az állami és az önkormányzati kapacitás viszont véges, ezért azt csak a meglevő magánkapacitások államosításával lehet megteremteni.
Ez egyfelől súlyosan versenyellenes lenne, másfelől pedig erősen vitatható, hogy a kormányhatározat által elvárt befolyásmentesség megteremthető. Az új állami tervezőirodák ugyanis nem tisztán szakmai felettessel működnének, egy közalkalmazotti státuszban nem lehet független egy mérnök. A szocializmus állami tervezőirodáiban 22-25 ezre fő dolgozott, a tervezőmérnökök és építészek becsült száma most viszont csak 12-15 ezer fő.
Kovács hozzáteszi: tudják, hogy az uniós pénzek elköltése nem volt zökkenőmentes, de ehhez támadhatatlan tervek kellettek volna, amire a pályázók sajnálták a pénzt.
Végül reményét fejezi ki, hogy a többezres szakembergárdát nem tudják összetoborozni, és az állami-önkormányzati szféra felismeri: megvalósíthatatlan a terv.



A NAV botrányról... (Horváth András)

Tartalom: A volt NAV-os elemző az általa felfedett ügyről beszél. A legfelsőbb körök mégsem nevezik - egyelőre - ügynek az ügyet. A vállalkozók ezért is teszik fel magukban a kérdést miért pont rám száll az adóhatóság és a nagyokat - a tudtával - szabadon futkosni hagyja... Az interjúban több "érdekes" dolog felvetődik, mely előtt értetlenül áll - szerintünk - az egész magyar társadalom.


Videó: http://komlomedia.hu/video.php?id=2013121301

Új, még nagyobb banki botrány a láthatáron?

A libor-botránynál is viharosabb ügy jöhet - írja a Süddeutsche Zeitung. A bajor lap értesülése szerint több globálisan müködő pénzintézet állitólag a valuta-árfolyamáokkal manipulált.
A lap szerint pénzügyi hatóságok Európában és az Egyesült Államokban közösen annak a gyanúnak mennek utána, amely szerint nemzetközi tevékenységet folytató bankok manipulálták a valutakurzusokat. Ennek során állítólag azzal a szándékkal kötöttek ügyleteket idegen valutákban, hogy annak kurzusát megfelelő időpontban befolyásolhassák.
A jövőbeni valutakurzusok ismerete aranyat ért, mert a bankok erre fogadást köthetnek. A feltételezett kurzusmanipuláción kívül gyanú merült fel arra nézve is, hogy a bankok egymás között illegálisan egyeztettek, ahogy ezt a német pénzügyi felügyeleti hatóság megerősítette a Süddeutsche Zeitungnak. Amennyiben a gyanú megerősödik, a botrány mérete még nagyobb is lehet, mint a libor-botrány, hiszen a globális devizapiac napi forgalma kereken 5,3 milliárd dollár, és a manipulációk miatt mindenki kárt szenvedhet, aki valutákat vált át, legyen az nagykonszern, vagy magánügyfél - írja a Münchenben megjelenő befolyásos német lap.
Mint írják, a brit pénzügyi felügyelet már április óta vizsgálódik az ügyben, a német pénzügyi felügyeletet nyáron vonták be. "Eddig nincs olyan támpontunk, hogy valamely német bank kereskedői is belekeveredtek volna a manipulációkba" - hangoztatta a német bankfelügyelet vezetője, Raimund Röseler. Ám hozzáfűzte, hogy a vizsgálatok még nem értek véget.




http://www.civilkontroll.com/uj-meg-nagyobb-banki-botrany-a-lathataron/?honnan=Nemzeti_Hirhalo

Rákgyógyító nanotobotot gyártottak

A világ első rákfelismerő és -gyógyító nanorobotját fejlesztették ki dél-koreai tudósok.
A Csonam Egyetem kutatócsoportja génmódosított baktériumokat használt, melyek a rákos sejtek környezetében túlzottan termelődő speciális anyagokra vagy fehérjékre (mint például a VEGF, vagyis a vaszkuláris endoteliális növekedési faktor) képesek rátalálni - adta hírül a dél-koreai Tudományos, Informatikai és Tervezési Minisztérium.
Ha az anyagokat felismerték, baktériumok egy három mikrométeres (a méter milliomod része) robotot indítanak be, mely a rákos sejtekhez érve automatikusan gyógyszerrel permetezi be őket. A kutatás új utat kínál a rák diagnózisára és gyógyítására: a nanoméretű robot képes aktívan mozogni, sőt a rákellenes gyógyszereket egyenesen a daganatsejtekhez tudja juttatni. Ez a világ első, aktív orvosi kezelést végző nanorobotja.
A laboratóriumi tesztek eredményei szerint a nanorobot csak a daganatok egy bizonyos tömörnek nevezett fajtáinak – például mellrák, vastagbélrák és végbélrák – kimutatására képes, ám kidolgozói úgy vélik, a készülék továbbfejleszthető, hogy korábbi stádiumukban felismerje és gyógyítsa a rák különböző típusait.
Az új technológiát és a Bakteriobotnak nevezett nanorobotot már több tucat országban, köztük az Egyesült Államokban, Japánban és az Európai Unió minden országában engedélyezték.
(MTI, index)

Támadás Jemenben

A jemeni mudzsahedin erők sikeres támadást hajtottak végre a jemeni védelmi minisztérium ellen, amelyet az amerikai erők egyik bázisának tekintenek. A mudzsahedinek szerint a robotrepülőgépek által végrehajtott támadások mögött is a minisztérium áll és az azt kiszolgáló aparátus. A támadás előtt az alkaidás csapatok felderítése megtudta, hogy a drón támadások amerikai és jemeni szakértői is a védelmi minisztérium épületében vannak. A mudzsahedinek szóviője kifejtette, hogy bárhol támadni fognak, ahol ilyen létesítmények vannak. Olyan hely egy sincs biztonságban, ahol az arab emberek meggyilkolását készítik elő.
A támadást tizennégy fő hajtotta végre, akik mintegy ötvenkét hitetlen árulót öltek meg. A támadás után a csoport sikeresen visszavonult.
Ungvári Bertalan

Kelet-Szibéria azé, aki benépesíti

Ezt az írást ezzel a mottóval is feltehetném: "A lányomnak mondom, a menyem is értsen belőle." Egy magyar vallási vezető a fenti címet így fogalmazta meg hazánkban annak idején: "Azé a föld, aki teleszüli." Botrányos mondatok? Most egy orosz szerző veszi a bátorságot, hgy - bár Kína nevét ki sem ejtve - de mégis leírja az igazságot, hátha értenek belőle...
A barátságtalan klímájú, de stratégiailag létfontosságú és ásványi kincsekben páratlanul gazdag szibériai térségben őrtelepüléseket terveznek létrehozni, cserélendő személyzettel. A politológus szerint ez vétkes könnyelműség. Ha Oroszország nem telepít oda állandó városokat, infrastruktúrát, ipart, szolgáltatásokat és persze lakosokat, akkor megteszi más.
Jó lenne, ha az állami tisztviselők mai nemzedéke megértené, hogy Szibéria nemcsak ásványkincsekben gazdag, hanem tapasztalatokban is, amelyekre érdemes lenne támaszkodni” – figyelmeztet az Izvesztyijában Gleb Kuznyecov politológus annak kapcsán, hogy a regionális fejlesztési miniszter elképzelése szerint az új szibériai ipartelepeken néhány hónapos turnusokban váltanák egymást az Európából érkező dolgozók.
Igor Szljunyev miniszter a Vlagyimir Putyin alapította Összoroszországi Népfront nevű politikai ernyőszervezet kongresszusán adta elő elképzelését arról, hogy „nélkülözhetetlenül szükséges hozzálátni az Orosz Föderáció kontinentális térségeinek meghódításához őrtelepülések útján". Részletesebben is kifejtette, mire gondol: kontinentális térségen Kelet-Közép-Szibéria kies, szinte lakatlan vidékeit érti, s ott a nyersanyagkincs kitermelése céljából olyan településeket hozna létre, amelyeknek lakói pár hónapos turnusokban váltanák egymást. Arra hivatkozott, hogy ehhez hasonló megoldásokat alkalmaztak Kanadában és Ausztráliában is.
Kuznyecov szerint ez alaposan elhibázott stratégia. Kína nevét le sem írja a cikkben, még csak meg nem nevezett konkurensről sem tesz említést, mindössze azt fejti ki, hogy Oroszország vagy betelepíti ezeket a térségeket, mégpedig állandó lakosokkal, vagy elveszíti. Már a tízosztályos iskola kilencedik osztályában megtanulják a gyerekek, hogy az ország területének egyharmadán lakik a népesség 94 százaléka. Ezt az egyharmadot nevezik „alapövezetnek”, és az európai Oroszországon kívül a déli határsáv és a tengerpartok tartoznak ide. A maradék kétharmadnyi területen alig 8-9 millió ember él. A miniszter szerint ezen nem lehet másként változtatni, mint néhány havonta cserélődő lakossággal. Kuznyecov azonban arra emlékeztet, hogy Jakutszk városát 1632-ben alapították az orosz kozákok, amikor még híre sem volt Novorosszijszknak, Murmanszknak, sőt Szentpétervárnak sem. Márpedig Jakutföldről indult el az orosz terjeszkedés, amelynek eredményeképp az orosz−kínai határ ma az Amur folyó mentén húzódik. Természetesen vannak olyan vidékek, amelyek alkalmatlanok a tartós ott-tartózkodásra. Ezekben a körzetekben valóban az őrvárosok jelentik a megoldást. De máshol az őrváros csak az első lépés. Ha például Norilszk megmaradt volna őrtelepülésnek, máig nem tárták volna fel a közeli hatalmas földgázmezőt, és a helyi nikkelüzem sem nőtte volna ki magát nemesfém-kohászati komplexummá.
A megoldást már Sztálin is ismerte. Itt a szerző nagyvonalúan eltekint attól, miféle népességet telepített a nagy ember milliószám Szibériába, s milyen élet (és halál) volt a lágereiben, megelégszik annak felidézésével, hogy Sztálin kitűnően ismerte Kalifornia benépesítésének történetét. Kezdetben kalandorok érkeztek oda az aranyláz idején, írta Joszif Visszarionovics, majd jöttek a kisebb iparosok, később pedig a nagytőke, a vasút és minden, ami a városiasodáshoz kellett, végül virágzó helyi gazdaság jött létre, „s a vad vidék kultúrtájjá változott”. Ami azt illeti, Oroszország is ezt az utat követte négyszáz éven át Szibéria déli és keleti végein. Az Urál vagy az Altáj vidéke a XVII. században még ugyanolyan kietlen és meghódítandó vidék volt, mint ma Kelet-Közép-Szibéria. Kezdetben persze csak expedíciók jutottak el oda, majd megkezdődött az ásványkincsek felkutatása, és sokáig őrtelepülések” épültek csak e távoli vidékeken. De ahogy kimerültek az egyes lelőhelyek, mindig újakat fedeztek fel, és a településeken egyre többféle tevékenység folyt, valahogy úgy, ahogy Kaliforniában. A huszadik századra Oroszország szervesen bekapcsolta ezeket a vidékeket a nemzet vérkeringésébe. Kuznyecov teljesen érthetetlennek tartja, miért akar hát a miniszter pusztán őrtelepüléseket létrehozni a ritkán lakott középső vidékeken. Ma még utópiának tűnhet, de hamarosan ezen az alapon az is felvetődhet, hogy emberek nélkül, robotok közbeiktatásával létesítsenek kitermelő üzemeket Szibériában. Márpedig fejlődés csak ott van, ahol lakosság is van. „Az ország területének hetven százalékát fejlődéstől mentes életre ítélni esztelenség” – állapítja meg Kuznyecov, majd hozzáfűz valamit, amire talán ennél is jobban felkapja fejét az orosz olvasó: „Vagy betelepítjük ezeket a területeket és ezzel megszüntetjük mai, ’fölös’ jellegüket, vagy elkerülhetetlenül elveszítjük őket.”
(metazin)

Maurras a zsidókérdésről és az iszlám veszélyéről/Maurras sur la menace de l'islam

„A keresztény és nemzeti franciák háttérbe szorulásának magyarázata a XVIII. század végi felfordulásban keresendő, illetve a napóleoni Code civil és a többi napóleoni intézmény tökéletlenségében. Amíg a zsidók esetében egy spontán, ösztönös önszerveződés természetes – talán etnikai adottságaiknak, talán az elszenvedett üldöztetésnek köszönhetően – addig az emancipált zsidók Nyugat-Európában olyan nemzeteket találtak, melyekben a törvények minden természetes társulás elnyomására szolgálnak… A zsidók csupán szétszórt individuumokkal kerültek szembe. Ez nagyban megkönnyítette a dolgukat. Adott lévén a másik oldalon a zsidó szolidaritás és szervezettség, semmi sem állhatja útjukat, hacsak nem a jövő antiszemita reakciói, melyeknek egyenlő erősségűeknek kell lenniük a kiváltó okkal.” (1905. január 15.)
„A zsidók gazdagsága csupán következmény. A zsidók gazdasági hatalma, a gazdaság megszerzésének és megtartásának képessége onnan ered, hogy egységes államot alkotnak a mi megosztott államunkban, nemzeti egységet mutatnak a mi meghasonlott nemzetünk kebelében, s ez kiszolgáltat minket az ellenséges nemzeteknek.” (1904. március 1.)
„Azt mondják, hogy XIII. Leo pápa kissé túlzónak tartja az antiszemitizmust. Szerencsére az orléans-i herceg kevésbé kétértelmű, mint a Szentatya. Mivel fiatal, tüzes, a közjó elszánt harcosa, kevés megértést mutat a parlamentáris finomkodások iránt, örököse annak a militarista és nacionalista szellemiségnek, mely Bourbon őseit jellemezte. Egy nacionalista és antiszemita nép természetes vezetőjeként a zsidó kérdés megoldására királyi szavával megerősített ígéretet tett. Olvassák el a kételkedők a san-remói bátor beszédet, s megláthatják, hogy a francia királyi ház örököse miképpen képes összeegyeztetni, a régi capeti tradícióknak megfelelően, a lelkiismereti szabadságot a belső rend követelményével, a vallási és faji háborúk tilalmát azon szükséges intézkedésekkel, melyeket a zsidó invázió tett szükségessé.” (1900. március 30.)
„Az antiszemitizmus az a rendszer, mely a legegyértelműbben, a leghatározottabban és a legáltalánosabban szembeszáll az Emberi Jogok Nyilatkozatának rendszerével. A zsidó talán nem ember? És ha megfelel az adminisztratív előírásoknak, nem állampolgár? Ám az antiszemita rendszer szerint franciának lenni valami több, mint emberi lénynek és a francia adminisztráció regisztráltjának lenni. Az antiszemitizmus francia fogalmába történelmi, tradicionális, fizikai és morális elemek is beletartoznak.”
„A zsidó kérdést nyugodt méltósággal kell kezelnünk. A nemzet szabadsága és belső rendje szempontjait kell figyelembe vennünk. A zsidó, akár nagy hatalmú bankár, akár felforgató forradalmár, a zsidó világbirodalmat építi. A zsidók a nemzetek testvériségét hirdetik, hogy lefegyverezzék a nemzeteket.”
„A zsidó expanzió, a zsidó internacionálé hatalmas lökést kapott az 1830-as liberális és az 1848-as szocialista forradalmaktól. A következő korszakban a kapitalizmus és a szocializmus vezető ereje egyaránt a zsidóság, s újságjaik a Le Monde-tól a Humanitéig.”
„Ha egyrészt elismernők a zsidók mint individuumok jogait, másrészt meghagynók nekik a közösségi jogot, mely a provinciákat illeti meg, olyan kettős hatalommal ruháznók fel őket, mely még félelmetesebbé tenné a zsidó befolyást: jogokkal bírna mint Franciaország polgára, külön jogai lennének, mint egy provincia önkormányzata tagjának, s mindezek mellett megmaradnának a zsidó nép tagjaként élvezett jogai.”
„A zsidó kiskereskedők, akik egy szál ingben érkeztek hozzánk, két-három generáció alatt közép- vagy nagypolgárok lesznek, bankárok és nagykereskedők, könyvkiadók és sajtómágnások, s befolyásuk messze meghaladja morális és intellektuális képességeiket. Felemelkedésük gyorsasága, melyet a zsidók saját intellektuális kiválóságuknak tulajdonítanak, csupán privilegizált pozíciójuk, etnikai kohéziójuk, urbánus életformájuk, valamint kiváló helyzetfelismerő képességük következménye.”
„Hogyan fogadhatnánk be egy ilyen nemzetet hazánk nemzeteinek szövetségébe?” „Egy ilyen ambíció, mely nem vallási, hanem etnikai alapú, sohasem képes beilleszkedni a társadalom rendjébe. Az izraeliták világszövetsége, ha beteszi a lábát egy, kettő, három országba, Európa minden nemzetére nézve halálos fenyegetést jelent. Ez ébreszti fel világszerte az antiszemitizmust.” (1920. október 25.)
„Az antiszemitizmus levezetése a zsidó vér összetételéből, a zsidó orr formájából, ez teljes félreértése a történelmi és társadalmi faktoroknak: igazából egy áltudomány önkényének kultiválása a szociológiai tények és a politikai szükségszerűségek tudománya helyett.” (1930. október 27.)
"Párizs néhány belvárosi utcáját marokkói látogatóink gyönyörű ruházata vidítja fel. Vannak köztük zöldek, rózsaszínűek, mindenféle árnyalatúak. A sivatag e fenséges gyermekei közül egyesek olyannak tűnnének, mintha « ártatlan feddhetetlenséget és fehér lent » viselnének, ha napbarnított és majdnem fekete ábrázatuk láttán az ember nem gondolna pokoli mázolásra. A lelkiismeretük akár ruhaszínű, akár bőrszínű, a ruháik mindenképpen irigylésre méltóak: Eugene Marsan barátunk a tanúm rá, hogy a leghanyagabb ember is képes lenne olyan ruhaköltségekre, amelyek ezeket csodálatos, a Hold és Nap mintával hímzett kabátokat eredményeznék. Úgy tűnik, még a mi olyannyira felcsákózott és maskarázott köztársasági gárdánk is alulmarad keleti vendégeink sokszínű pompájával szemben.
Mindezt a színt kellőképpen értékelve mégis igaz, hogy valószínűleg éppen egy nagy ostobaságot követünk el. Ez a mecset Párizs közepén semmi jót nem mond nekem. Talán szó sincs az iszlám ébredéséről, amely esetben mindaz, amit mondok, nem áll meg, és mindaz, amit teszünk, a leghiábavalóbb dolog. Ha azonban ébredezik az iszlám, és nem hiszem, hogy ebben kételkedhetnénk, akkor a Korán-hit trófeája Szent Genovéva dombján, ahol az iszlámellenes kereszténység legnagyobb tudósai oktattak, nemcsak a múltunk megsértése, hanem a jövőnkre nézve is fenyegetés. Megadhattuk az iszlámnak, otthon nála, az összes biztosítékot és minden tiszteletet. Bonaparte levehette cipőit a mecsetben, Lyautey marsall is ékesszólóan hirdethette a hiedelmek testvériségét: ezek távoli dolgok voltak, afrikai vagy ázsiai ügyek. Franciaországban azonban a protektorok és győztesek részéről, egyszerűen politikai szempontból, a mecset hivatalos felépítése és különösen köztársasági pompával való felavatása valami olyasmit fejez ki, ami az országunkba való behatolásra és alattvalóink vagy védenceink általi birtokba vételére hasonlít. Mindenképpen a gyöngeség obskúrus beismerésének fogják tartani. Tegnap valaki azt mondta nekem: Innentől fogva ki az, aki gyarmatosít, és ki az, akit gyarmatosítanak? Ők vagy mi?
Itt-ott felsőbbséges mosolygást látok, ünnepélyes kinyilatkozásokat hallok és olvasok a fajok és kultuszok egyenlőségéről. Bölcsek leszünk, ha nem hagyjuk ezeket túl messzire és túl hangosan hallatszani. Az a hódító, aki túlzottan odafigyel a meghódított hitére, aligha lesz sokáig hódító.
Áthágtunk a türelem, a tisztelet és a barátság méltányos korlátain. Elkövettük a túlzás bűnét. Az ég adja, hogy ne kelljen érte fizetnünk rövidesen, és hogy a nemes fajokat, amelyeknek egy ilyen értékes engedménnyel tartoztunk, soha ne részegítse meg gyöngeségünk érzése."
(Action francaise, 1936. július 13.)
Maurras fenti írásának - kronológiailag talán kissé megkésett, politikailag viszont nagyon is előrelátó - apropóját az adta, hogy tíz évvel korábban, 1926. július 15-én avatták fel a párizsi nagymecsetet (a ford. megj.).
ford. Hep Titusz

Bizonyíték, hogy az MSZP és a FIDESZ ugyanaz a párt! Eközben a magyar egymást öli!


boldvai1-620x400
(A cikk teljes tartalmát változtatás nélkül közöljük)
Megérett az idő, hogy mindenki számára egyértelmű bizonyítékot mutassak arra nézve, hogy a fidesz és az mszp ugyanaz a párt! Aki a bemutatott bizonyítékok alapján sem látja az egyértelműt, annak egyet javaslok: mikor az ország tönkre megy, hibáztassa továbbra is a “másik” oldalt! Önmagába ne nézzen soha…
“Hogy végre egyértelmű legyen mindenkinek, hogy a fidesz és mszp egy és ugyanaz a párt, melynek nem célja kivizsgálni a NAV-botrányt. Az mszp-s Boldvai László 1000 m2-es villája, az ingatlan alapterülete 3000 m2, melyet vagyonnyilatkozata szerint képviselői tiszteletdíjából épített fel! (Felesége: tanár) Boldvai a Tocsik-ügyben volt vádlott, de mily meglepő, felmentették. A NAV-ot pedig továbbra sem érdekli, miből épült fel az 1000 m2-es villa! “
Ez az ország végtelenül elfajzottá vált a 23 éves politikai elit irányítása alatt. A szegénység rontja a társadalmi morált, ez alap szociológiai tény. Minél szegényebb valaki, minél kétségbeesettebb, ann
ál inkább belerúg az alatt lévőbe, miközben pontosan tudja, hogy ezt felülről a politika műveli vele.
Elég a közterületesekre vagy BKV ellenőrökre gondolni, akik nettó 90 ezer forintért állnak a “hősiesség oldalára” azzal, hogy beszedik a sápot Vitézy Dávidéknak, és jól megbüntetik 16 ezer forintra a szerencsétlen magyart, akinek nem futja – nemhogy buszbérletre, de még – ennivalóra sem: ha nem számítjuk a 300 forintos kilónkénti áron Sparban vásárolt párizsit, melynek 3/4-e őrölt csont, zsír, bőrke, szója és egyéb nyalánkságok…
De gondolhatunk a mindennapi állampolgárokra, akik naponta rúgnak bele munkatársaikba, családtagjaikba, lökik félre a tömegközlekedésben előttük állót, mert a “rohadék” csak szintén a munkahelyére igyekezett eljutni…
És a magyar emberek millióinak családi élete megy tönkre, mert a feszültség otthon csapódik le, mindig azon, akit önmaguknál gyengébbnek tartanak: a szülő a gyereket kergeti idegroham közeli állapotba az állandó lecseszésekkel, miközben a valódi okot nem ismeri be sem magának, sem a gyereknek: szegénység.
Az ellenőr és közterületes a nála gyengébb utazóba rúg bele, miközben családtagjai jó része ugyanúgy elcsalja az adót és feketén dolgozik, és ha nem kapná az ingyen bérletet, valószínűleg ő maga sem venné meg a 90 ezer forintos havi “munkaadói vérdíjból”! Mert az ellenőr a rokoni szálakkal kinevezett Vitézy felé már nem meri jelenteni, hogy édes fiam, talán dolgozzál előtte 20 évet, mielőtt vezérigazgatónak kineveznek! És adjátok vissza a sok-sok milliárdot, amit tanácsadásnak álcázva kiloptatok hosszú évek alatt a BKV, azaz az állampolgárok zsebéből! Na, ezt már nem merik, mert a magyar csak lefelé rúg!
Ha ki kell állni valamiért, akkor a magyar lapít: az ukránok már 500 ezres tömegben az utcán vannak, csak mert Putyin nyomására felfüggesztették a csatlakozási eljárásokat az EU-val… A magyar nem megy utcára: a magyar lefelé rúg… és közben tényleg elhiszi, hogy van kétoldali politizálás!
Hát én ilyen országban, köszönöm, de nem akarok tovább élni, sem pedig gyereket vállalni! Ott rohadjon rá az egész Vitézyre, Orbánra, Mesterházyra, és a többi senkiházi hazaáruló utolsó mocskos kétszínű gazemberre.
Megkísérlem ebben a cikkben bizonyítékokkal, tényekkel alátámasztva bemutatni, hogy nem létezik fidesz és mszp! Egyetlen pénzügyi háttér létezik, amely az embereket felhasználva folyamatosan milliárdossá teszi magát, rávéve az állampolgárokat az imént bemutatott szociológiai minta követésére: Rúgd az alattad lévőt, és sápold a pénzt nekünk!

Boldvai László mszp-s politikus

1994 óta az mszp országgyűlési képviselője. A Bajnai-kormányban közlekedési államtitkári pozíciót is kapott volna a “népmegmentőnek” hirdetett Bajnaitól – ki most az E14 csapatát vezeti párban az mszp-vel.
1994-1998 között Boldvai az mszp kincstárnoka is volt. (hm… kecskére káposztát…)
Az 1996-os Tocsik-botrányban – ekkor volt a párt kincstárnoka – első fokon (1999-ben) fogházbüntetésre, vagyonelkobzásra, és pénzmellékbüntetésre ítélték. A legfelsőbb bíróság azonban jogerős ítéletében minden alól felmentette.
Tocsik-ügy (röviden)
Tocsik Márta az ÁPV (Állami Privatizációs és Vagyonkezelő) Rt.-vel kötött szerződések alapján közvetítői tevékenységet vállalt az önkormányzatok és ÁPV Rt. közötti peres ügyekben, melyért 800 milliós sikerdíjat “vett fel”. Az ítélet kimondta, hogy érdemi munkát nem végzett, ezért az összeg nagy részét vissza kellett fizetnie, valamint 4 év letöltendő büntetésre ítélték első fokon - különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés és magánokirat-hamisítás vádjával.
Boldvai László a vádirat szerint zsarolta Tocsikot, megmondta neki, hova utalja a pénz egy részét. (Ez a 800 millió nem mind Tocsikhoz került, ha valaki nem értené…) 2004-ben zárult a büntető per, melyben Tocsikot is jogerősen felmentették, Boldvait pedig már korábban.
Boldvai ellen semmilyen további per nem indult, a polgári per azonban csak 2010-ben zárult Tocsik ellen, melyben az ÁPV Rt. (mai utódja MNV = Magyar Nemzeti Vagyonkezelő) követelte a sikerdíj egy részét – a bíróság Tocsikot arra kötelezte, hogy fizessen vissza 560 millió forintot, és annak 1996-tól számított kamatait.
2013-ra Tocsik Márta egészségügyi állapota megromlott, melyben közrejátszott a 17 éve húzódó büntető és polgári perek sorozata, meghalt. Halálakor nem volt semmije, ellenben 1 milliárd tartozása van a bíróság ítélete alapján. – 2010-től nyugdíjából vonták a tartozását haláláig. – Ma az örököst keresik, akin be akarják hajtani az 1 milliárdot. (Tényleg egy idióta országban élünk.) Világos, hogy már korábban sem az övé volt a teljes sikerdíj, hisz őt is felhasználták. Nem baj, az állami kezelő keresi az örököst, aki vállalja az örökséget, azaz az 1 milliárd tartozást… Agyrém.

Az 1000 m2-es Boldvai-villa Salgótarjánban

Nyilvánvaló, hogy Tocsik ugyanolyan felhasznált elem volt, mint a brókerbotrányban elhíresült Kulcsár.
Mindenesetre Salgótarjánban 2008-ban felépült Boldvai László családi háza, mely egy 3000 m2-es telken fekszik, 1000 m2-es méretével. A ház becsült értéke 200 millió. (Egy átlagos családi ház 80-100 m2-es rezsiköltsége 50-60 ezer forint, építési költsége 20-25 millió.) 1000 m2-es villát takarítani kell, biztosítást kell kötni rá, aztán víz, áram, villany, gáz, és az egyéb luxusberendezések költségei, biztosításai legalább 200 ezer, de inkább 300 ezer forintos rezsit jelenthetnek. És ekkor még nem beszéltünk az egyéb luxuskiadásokról, luxusautó fenntartásáról.
Ez még mindig nem minden: Boldvai Lászlónak van még felerészben egy üdülője Balatonkenesén (120 m2) és ugyancsak felerészben egy 58 m2-es lakása is van. (Ügye ennek is van ám rezsi és adóvonzata.)
Felesége egyszerű tanár, aki BMW X5-el jár munkába az újságcikkek és kollégái elmondása alapján. Két gyermeke Svájcban tanul, melynek tandíja ugyancsak milliós összegre rúg. A 2012-es vagyonnyilatkozata szerint van még 12 milliója takarékban, 4 millió készpénze, és 20 millióval tartozik egy meg nem nevezett magánszemélynek.
Miből futotta erre?
Hát igazából nem tudni, ugyanis egyetlen jövedelme a képviselői fizetése, ami 2009-ben nettó 250 ezer forint, amihez társult még 260 ezer költségtérítés, melynek egy részét azért munkájához fel kellett használnia, és 110 ezer forint szállásköltség térítést. Ebből a durván 600 ezer forintból felépítette a 200 milliós ingatlant, illetve fizeti a havi 200-300 ezerre rúgó rezsit, fenntartja az 58 m2-es házat, és a 128 m2-es üdülőt is, valamint az autót, fizeti a gyerek svájci milliós tandíját, és mellette még saját költségeit is – melyek képviselői munkájához tartoznak.
Van, aki tud spórolni, na!
Nem értem, ilyen zseni emberek miért nem tudják megoldani az ország problémáit? És a semmiből ugyanolyan gazdag országgá tenni Magyarországot, mint saját magukat? 600 ezer forinttal számolva a 200 millió 27 év alatt jön ki!!!!!!!!!!! És ekkor nem evett, nem ivott, és nem fizetett rezsit, a gyerekek tandíját, az autóbiztosítást, egyáltalán semmit, és a többi ingatlanra se költött.

Hivatalos “vizsgálat”

Miután a botrány kirobbant, többen Szili Katalin (mszp) akkori házelnökhöz fordultak, hogy vagyonosodási vizsgálat induljon a képviselő ellen. Szilinek hivatalból kötelessége volt továbbítani a beadványt az országház mentelmi bizottságának.
Géczi József Alajos az Országgyűlés mentelmi bizottság mszp-s elnöke végül kimondta a kimondhatót: nem rendel el vizsgálatot Boldvai László ügyében, nem látja indokoltnak. Ez a 23 éves magyarország hivatalos eljárása azokkal szemben, akik 100 milliós ingatlanokkal bírnak, ám jövedelemgyarapodásukkal nem tudnak elszámolni.
De bezzeg, ha te nem veszed meg a BKV-n a 350 forintos jegyet vagy tévedsz pár száz forintot az adóbevallásodban!!!

Az emberek véleménye:

Boldvai László 1994-től Ogy. képviselő, méghozzá ebből csupán egyszer került országos listáról a parlamentbe, a többi egyéni választókerület – 2008-ban felépült villája után is országgyűlési képviselő, a Tocsik-ügy után is képviselő a mai napig…
A magyar emberek szerint természetes, hogy ez az ember (is) ott ül a parlamentben! És dönt emberek sorsáról! Méghozzá nem kis befolyással. 2010-től az alábbi bizottságokban foglal helyet:
Mert az mszp más, mint a fidesz! Szemmel láthatóan más…

Akkor (2009-ben) APEH (már NAV) véleménye

– “Nincs felhatalmazásunk arra, hogy újságcikk alapján vizsgálatot indítsunk — mondta Bakonyi Ágnes APEH-szóvivő. Úgy tudjuk, az APEH vezetői is felháborodtak a Boldvai házáról szóló tudósításunkon. Az APEH tavaly szeretett volna felhatalmazást kapni a képviselők vagyonbevallásának, a közölt adatok valódiságának ellenőrzésére, de ebből nem lett semmi.” – Blikk

Na majd a fidesz a 2/3-dal!

Ekkoriban született meg sokakban a felismerés, hogy a fidesz majd jól helyreteszi és végre kiheréli ezeket a szocialistákat, akik aranyáron építenek autópályákat – ahogy oldalunkon is olvasható az m6-os botrány – cikk itt, láthatóan nem vizsgálják ki képviselőik hirtelen meggazdagodását és lehetne sorolni…
Meg is látszott a választások eredményén: a fidesz megkapta a 2/3-adot. Na, majd most jön a várva várt fordulat, igaz?
Hisz az mszp idejében:
  1. A képviselői vagyonnyilatkozat semmit nem ér, egy vicc
  2. Nem is titkolják, mennyit lopnak, nyíltan az emberek pofájába röhögnek lopott vagyonukkal
  3. Nem engedik az évenkénti kötelező NAV-os vagyonosodási vizsgálatot maguk ellen, nem szavazzák ezt meg (ami a korrupció megelőzése lenne)
  4. Nem nyilvánosak az állami szerződések
  5. Nem hozzák nyilvánosságra az ügynökaktákat
  6. Pofátlanul herdálják az adófizetők pénzét, melyek a körforgás útján az átláthatatlan pártkasszákba kerülnek vissza részben
  7. Nem hoznak létre korrupcióellenes hatóságot
  8. Soha nem számoltatták el a fidesz korábbi kétes ügyeit
De 2010-ben jön a fidesz a 2/3-dal:
Hát nagyon érdekes, hogy a fidesz – miközben kezében tartja az ügyészséget, a közmédiát, elvette az egyetemek függetlenségét, az alkotmányt 5 alkalommal módosította saját érdekeinek megfelelően, valahogy mégsem utasította a főügyészt, hogy vizsgálja ki Boldvai László 1000 m2-es palotájának ügyét! Ilyen ütőkártya van a kezében, és mégsem indítanak eljárást egyetlen mszp-s politikussal szemben, illetve ezen politikusokhoz egyértelműen köthető vállalkozókkal szemben?
Érdekes, nem? Nem elég rá a kétharmad sem, kedves fidesz?
Eljutottunk oda, hogy 2013-ban a fidesz idejében:
  1. A képviselői vagyonnyilatkozat semmit nem ér, egy vicc
  2. Nem is titkolják, mennyit lopnak, nyíltan az emberek pofájába röhögnek lopott vagyonukkal
  3. Nem engedik az évenkénti kötelező NAV-os vagyonosodási vizsgálatot maguk ellen, nem szavazzák ezt meg (ami a korrupció megelőzése lenne)
  4. Nem nyilvánosak az állami szerződések
  5. Nem hozzák nyilvánosságra az ügynökaktákat
  6. Pofátlanul herdálják az adófizetők pénzét, melyek a körforgás útján az átláthatatlan pártkasszákba kerülnek vissza részben
  7. Nem hoznak létre korrupcióellenes hatóságot
  8. Nem számoltatják el az mszp korábbi kétes ügyeit
Ennek megvalósulásaként Mészáros Lőrinc – felcsúti polgármester – idén felkerült a 100 leggazdagabb magyar közé, mivel Orbán állami adópénzek formájában 4 milliárddal megsegítette ezt a “szögény embört”! Mészáros Lőrinc 800 milliós osztalékot vett fel egymaga az adóforintokból meggazdagított cégéből tavaly (2012-ben), melyben dolgozóinak havi bruttó 58 ezer forintos bért fizetett úgy, hogy a minimálbér 98 000 forint! Cikk itt.
A NAV ebben sem vizsgálódik, de érdekes, nem? Ő is 800 milliót vett fel, ám neki nem kell visszafizetni, és nem halt bele, hisz Orbán mögötte áll. Fideszék már rájöttek – tanulva az “elmúltnyócév” pénzlenyúlási trükközéseiből, hogy “nemzeti pályáztatás” formájában mennyivel egyszerűbb ez, mint közvetítői szerződésekkel kilopni az adóforintokat.
Mészáros Lőrinc gazdagítása itt nem ért véget, hiszen az eredetileg gázszerelő Mészáros hirtelenjében beszállt a földbizniszbe. Cégével gyorsan nyert is 20 évre 1000 hektárt.
Föld botrány
Miért érte meg hirtelen annyi embernek (havernak) indulni a földre kiírt pályázatokon. Számokkal mutatom be: 1 hektár bérleti díja átlag 20 ezer forint. 1000 hektáré így 20 millió. Az uniós területi alapú támogatás akkor is jár, ha az illető csupán néha-néha megkapálgatja “apró kertecskéjét”: átlag 80 ezer forintot nyújt az EU hektáronként vissza nem térítendő támogatásként.
Egyszerű a matek: 1000 hektár után kis gézengúz Mészárosunk kapni fog 80 millió forintot. 20 ezer a bérleti díj. A föld nem lehet “műveletlen, gazos stb.”, mert akkor nem jár támogatás, ezért rákölt Mészáros némi látszatgazdálkodásra is hektáronként 20 ezret, évi összesen 20 milliót.
Végeredmény: évi 80 millió támogatás mínusz 20 millió bérleti díj, mínusz 20 millió kapálgatás = 40 millió a zsebbe évenként. Mivel 20 évre kapta meg a földet, ez a húsz év alatt = 800 millió forint, gyakorlatilag tisztán! Na ki a hülye? A magyar, aki szerint van két párt vagy ezek a kapzsi szarházik, akiknek a világfasza pénze nem elég?
A fidesz a trafikokkal, földekkel, tanácsadói szerződésekkel ugyanolyan pofátlanul az emberek előtt lopja ki az állami vagyont, ahogy az mszp, és szarik mindenkire… (Minden ilyen mszp-s és fideszes trükközés végcélja, hogy a havernak adott pénz egy része cégeken keresztül bekerüljön a pártkasszába, ez egyszerű sikkasztás, amit törvényileg nem engednek büntetni…)
Ez a gusztustalan kapzsiság esete, mely a Bibliában is benne van. Mert minél több van, annál többet akarnak majd: csúsznak és másznak és sziszegnek a földön, mint a kígyó egykor Ádám és Éva előtt…

NAV-botrány = áfacsalás

A szálak el is vezettek oda, ahol ma tartunk.
Horváth András egykori NAV alkalmazott kitálalt arról, hogyan csalnak el évi 1700 milliárd forintot politikai segédlettel.
Ebből 1000 milliárdot nem fizetnek be, és 700 milliárdot jogtalanul igényelnek vissza! Tehát még a befolyó adóbevételből is kilopnak 700 milliárdot évente!
Ehhez nem kell sok ember! Gondoljunk bele, hogy 50 főkolomposhoz kerül fejenként 10 milliárd, akkor már meg is vagyunk az egyéb közreműködőknek juttatott összeget is beleértve! Lesz durván 50 milliárdosunk!
Ez az 500 milliárd, ami hozzájuk kerül, annyi, amennyiből a KKV (kis- és középvállalkozások) járulékcsökkentését végre lehetne hajtani. A KKV szektor biztosítja a munkahelyek 75%-át! Ez az 500 milliárd, ami olyan 50-100 főkolomposhoz kerülhet, elég lenne a gazdaság kifehérítésének elindítására! A KKV szektor versenyképessé tételére a külföldi nagyvállalatokkal szemben!
Minden ellopott állami forint begyűrűzve jelentkezik a gazdaságban! Hiszen ha pl. vállalkozáshoz kerülne, az abból újabb terméket állít elő, új munkahelyet hoz létre, tehát a pénzt megforgatva többszörös hozzáadott értéket nyújt! Az 500 milliárdból lenne pl. 1000 milliárd a többszörös forgatásnak, gazdálkodásnak, termelésnek köszönhetően. Mivel nem kerül be a gazdaságba a megfelelő helyekre, a vállalkozó nem tud alapanyagot, eszközöket stb. vásárolni, ezáltal nem jönnek létre munkahelyek!

Tájékoztató az áfacsalás mikéntjéről

Sok helyen megjelent már, de szerintem az átlagos ember számára érthetetlen, miért lehet ennyi áfát elcsalni… Mi ez az előre befizetett áfa, miért lehet utólag visszaigényelni, mit lehet visszaigényelni stb. Ezért bemutatom egyszerűen, hogyan kell az áfát számítani, miért lehet és kell visszaigényelni…
Többfajta adózás létezik a forgalmi adók kapcsán.
  • Egyfázisú adó: ilyen például a jövedéki adó. Az értékesítési folyamatot csak egyetlen ponton terheli. (Az eladó felszámítja, és slussz. Egyetlen kereskedelmi szereplő sem igényel vissza semmit, csak felszámít, és befizet.) Az áfát az USA-ban ugyanígy számítják: a végtermékre rákerül egy minimális forgalmi adó, senki nem igényel vissza semmit, az eladó rárakja, a vásárló a boltban megfizeti. (Előnye, hogy rendkívüli módon lecsökkenti a cégek adminisztrációs terheit. Hátránya, ha azon az egyetlen ponton nem teszik rá az adót – mert nem adnak számlát -, akkor az egész adó ugrik.
  • Összfázisú adó: ilyen a magyarországi és egyben EU-ban használatos áfa. Az értékesítési és termelési folyamatot minden ponton terheli, lásd az ábrát. (Hátránya: elképesztően nagy adminisztrációs teher, bonyolult, követhetetlen csalásokra ad teret. Előnye: mivel minden ponton képződik valamekkora áfa, számlázásra “kényszerít” – bár ebbe most ne menjünk bele, így tanítják -, és további előnye, ha valahol elcsalják az áfát, annak egy része még befolyik az államkasszába, lásd ábra.
Látható, hogy az összfázisú áfa a kereskedelmi láncban elég nagy körültekintést igényel, bonyolult és drága. Amikor az áfacsalók betesznek a láncba további 3-5 vállalkozást, melyek azonban csak papíron adják veszik és utaztatják az árut, akkor igénylik vissza jogtalanul az áfát egy fiktív cég és számlái segítségével, mely cég eltűnik. Tovább bonyolítja a rendszert, hogy ez a számítás országhatáron belül érvényes, ha már EU-n belül más országba viszik, akkor az áfát nem itt kell felszámítani, hanem abban az országban, ahova vitték.. Elég az árut mozgatni párszor országhatáron belül, aztán ki az unióba pár államba, aztán át a végső helyre… Ezért nehéz ezt követni, de nem lehetetlen…
Nem igaz, hogy nem lehet utánamenni, hiszen a csalásban mindig csak pár szereplő vesz részt, de ahogy Horváth állítja, nem engedik kinyomozni, és ez a nagy bökkenő!
Még annyit, hogy az egyfázisú adó egyszerűbb – az USA-ban ezt használják – és nem lehet ilyen csalásokat végrehajtani, azonban a bökkenője, ha a legutolsó helyen nem számítják fel: lásd magyar kisvállalkozások, egyéni vállalkozások, akkor a teljes áfabevételtől elesik az ország, a láncban viszont egy része meg tud maradni, bár nem sok, fiktív számláktól, csalás nagyságától is függ… Azonban a cél véleményem szerint ez lenne, egy kisebb áfakulccsal, ehhez azonban közös uniós szabályozás szükséges, és az adórendszer teljes átalakítása…
Az X-programnak ez a hosszú távú terve, de jelenleg ezt nem lehet megoldani máról holnapra, uniós közös-egységes adópolitika kellene.

A NAV mit tett a botrány kapcsán?

A NAV feljelentést tett Horváth András ellen! Boldvai (mszp) esetét nem vizsgálják, Mészáros Lőrinc (fidesz) esetét nem vizsgálják, de Horváth Andrást, aki kipakol, már feljelentik!

A pártok mit tettek?

Mszp
Na, hát képzeljük el, hogy a már említett 1000 m2-es Boldvai László beszélgetett el Horváth Andrással az áfacsalások mikéntjéről… Hát a legalkalmasabb személy! Mintha nem tudná… áh, soha nem hallott ilyesmiről… csalás, ugyan, az mszp-ben ilyen nincs és soha nem is volt, nála főként… (Boldvai, ahogy a fotón is látszott, a számvevőszéki és költségvetési bizottság tagja!)
Mesterházy sem szarral gurigázik, kijelentette, ha a jobbik aláírja a vizsgálóbizottság felállítását kezdeményező ívet, akkor az mszp nem írja alá.
Mivel a fidesznek 2/3-a van, és a fidesz nem szavazta meg, így csak a jobbik, LMP és mszp együttes támogatása mellett jöhet létre a bizottság! Nem baj, az mszp nem írja alá, ha a jobbik is.
Aki még mindig nem jött volna rá, ez színjáték! És időhúzás! Boldvai mellett még sorolhatnám az embereket az mszp-ből, hogy az mszp-nek miért nem érdeke kivizsgáltatni az ügyet! Boldvaival az élen! Ki tudja, hova jutna el a vizsgálat! Kinek jó ez? Legfeljebb a csóringer hétköznapi magyar dolgozó embereknek, a pártoknak biztosan nem.
Fidesz
Na, mostanra, 2013. december felállhat a bizottság, ugyanis az mszp mégis aláírta. A fidesz továbbra sem írta alá.
A bizottság felállítását az LMP-s Schiffer András és a független Ángyán József kezdeményezte, nem az mszp, és azt tartalmazza, hogy 2002-2013 között vizsgálják meg, ha NAV adott-e olyan utasításokat, amely alapján bizonyos ügyeket kivizsgálását gátolták.
A fidesz lépett egyet, és módosítást nyújtott be, melynek tartalma: a bizottság felállítását támogatják, de csak akkor, ha a büntetőügy lezárult = Horváth András feljelentése a NAV-val szemben, illetve fordítva, és megállapították a büntetőjogi felelősséget. – Lefordítva: majd hosszú évek múltán, miután a nyomozás esetleg “eredményesen lezárult”, akkor lehet egy parlamenti vizsgálóbizottság, amely kivizsgálja az ügyeket és érintetteket.
Ez magyarország! Ne gondoljuk, hogy ez kizárólag a fidesz érdeke… Miért nem írta alá az mszp azonnal? Mire volt jó ez a színjáték, ha a jobbik aláírja, akkor ők nem?
Elárulom: 2002-től vizsgálnák az ügyeket, melybe például Boldvai lakásépítése, az mszp alatt készült autópályák pl. aranyáron épült m6-os autópálya, de akár a kormányzati negyed, Kóka János cégéhez tartozó beruházások, és sok más is beletartozik, beleértve az mszp 8 éves pártfinanszírozását! Hoppá!
Ki lehetne vizsgálni?
Egyértelműen igen! Ahogy bemutattam, bonyolult, de egyáltalán nem lehetetlen.

Mit tesz a “hülye” magyar?

Én is hülye voltam. Hittem a fidesznek, hogy majd jön végre egy párt, amely a kétharmaddal felszámolja ezt a szart, amit az mszp művelt előtte! Az ember szeretne hinni abban, hogy van jobb… De sajnos engem is átvertek. Én még párttag is voltam a fideszben, de Orbánt megcsapta a kétharmad okozta érelpattanás…
Bár utólag inkább azt mondom, “kiváló” színész, aki egy ótvaros porfészekben hatodrendű helyettesítő lehetne. Mert nem kiváló színész, mindössze de visszaélt a legjobban kihasználható ütőkártyával: az emberek elesettségével, szegénységével. Ezt használják kis és fokozzák a mai napig közösen az mszp-vel…
Engem is átvertek, párttagként is, ahogy mindenkit! De sokan a mai napig nem hajlandóak ezt tudomásul venni… Inkább végignézik, ahogy a megélhetésük, jövőjük semmivé válik a két semmirekellő hazudozó mögött: a hazug pártk politikusai és haverjai 100 milliós villákat építenek, bekerülnek a 100 leggazdagabb magyar közé és így tovább, míg a dolgozót 350 forintért végighúzzák a földön!
Mert mennyivel egyszerűbb is a magyarnak mindig az alatta lévőt rugdosni. Mivel felfelé szólni a magyar nem mer! Inkább gyilkolja ő is az alatta lévőt, míg végül mindenki bele nem nyekken. Ebben az országban én nem akarok élni.
És nem az a hülye, akit átvertek, mert mindenkit át lehet. Az, aki még mindig nem veszi észre, hogy a két párt ugyanaz a párt, csak hasonlítsuk össze:
MSZP
  1. A képviselői vagyonnyilatkozat semmit nem ér, egy vicc
  2. Nem is titkolják, mennyit lopnak, nyíltan az emberek pofájába röhögnek lopott vagyonukkal
  3. Nem engedik az évenkénti kötelező NAV-os vagyonosodási vizsgálatot maguk ellen, nem szavazzák ezt meg (ami a korrupció megelőzése lenne)
  4. Nem nyilvánosak az állami szerződések
  5. Nem hozzák nyilvánosságra az ügynökaktákat
  6. Pofátlanul herdálják az adófizetők pénzét, melyek a körforgás útján az átláthatatlan pártkasszákba kerülnek vissza részben
  7. Nem hoznak létre korrupcióellenes hatóságot
  8. Soha nem számoltatták el a fidesz korábbi kétes ügyeit
FIDESZ
  1. A képviselői vagyonnyilatkozat semmit nem ér, egy vicc
  2. Nem is titkolják, mennyit lopnak, nyíltan az emberek pofájába röhögnek lopott vagyonukkal
  3. Nem engedik az évenkénti kötelező NAV-os vagyonosodási vizsgálatot maguk ellen, nem szavazzák ezt meg (ami a korrupció megelőzése lenne)
  4. Nem nyilvánosak az állami szerződések
  5. Nem hozzák nyilvánosságra az ügynökaktákat
  6. Pofátlanul herdálják az adófizetők pénzét, melyek a körforgás útján az átláthatatlan pártkasszákba kerülnek vissza részben
  7. Nem hoznak létre korrupcióellenes hatóságot
  8. Nem számoltatják el az mszp korábbi kétes ügyeit
Ugyanazokat a dolgokat művelik, ugyanúgy fosszák ki az országot, ugyanúgy titkolják el az állami szerződéseket, ugyanúgy nem hozzák nyilvánosságra az ügynökaktákat, ugyanúgy nem hoznak létre korrupcióellenes hatóságot, mert ez a két párt ugyanaz a párt!
Aki nem hiszi, nézze meg, hogy ezek az emberek ugyanabból a kasztból jöttek: egymás ismerősei, haverjai, lekötelezettjei, “zsaroltjai” és így tovább:
Mindig a másikra mutogatnak, hogy legyen, akit a nép egy része gyűlöli, míg a másikat a másik! Lehet megint előhozni a jó öreg idióta magyar mentegető dumát, hogy jajj, kötelező volt a kisz, meg nem volt más csak az mszmp… Igen? Akkor mi a picsáért nem nyilvánosak az ügynökakták?
Mert ugyanazok az emberek ülnek mind a két pártban! Mikor fogja fel a magyar???

“Oszd meg és uralkodj!”

Aki ezt még mindig nem képes felfogni, annak nincs mit mondani. Ássa el magát, mert az egész ország ezért megy tönkre! Nem érdekel, ki sértődik meg, és ki nem! Leszarom, sértődjön meg, de soha többet ne szavazzon erre a két szenny pártra!

Korrumpált társadalom

Egész országunk a korrupcióra épül! A választók megnyerése is! A fidesz havi 3000 forintos “rezsicsökkentéssel” megvásárolja a többséget, miközben ennek a két szenny pártnak az eltakarításával az emberek végre normális 160-170 ezer forintos nettó medián átlagbért kereshetnének!
Nem baj, szaros 3000 forint jobbnak tűnik, mint havi 50 000 forintos béremelkedés egy munkáskamarával, bejelentett munkával, KKV támogatásával, normális árakkal, a fizetésekhez képest!
Az mszp ugyanígy korrumpálta az embereket, főként a nyugdíjasokat, akik a 13. havi nyugdíjért cserébe eladták a fiatalok jövőjét és lehetőségeit!
Az 1700 milliárdból, ha csak 500 milliárd folyt volna be rendesen, 2002-től ez 5500 milliárd forint lenne! (3000 milliárd volt az emberek magánnyugdíja!) Nem beszélve a többiről, amit tanácsadói szerződésekkel, aranyárú beruházásokkal, kiskereskedelmi árnál 10-20%-kal magasabb közbeszerzésekkel, egyéb közvetítői szerződésekkel, alvállalkozók sokaságával lopnak ki az államkasszából és uniós támogatásokból!
Csak a magyar állami része durván 10 000 milliárd forint, az államadósságunk fele! (2013 októberében az adósságunk 22 000 milliárd!) Azaz 80% helyett már 40%-nál lehetnénk, amivel beléphetnénk az eurozónába!

Papp József – a Corvinus Egyetem docense írja könyvében

A választópolgárok korrumpálása: a politikai elit, ahelyett, hogy szembesítette volna az állampolgárokat azzal, hogy a szociális redisztribúció (=adók újraelosztása) kialakult rendszere folytathatatlan, a hatalom megszerzése és megtartása érdekében még rá is licitált erre az amúgy is fenntarthatatlan helyzetre. A Medgyessy-kormány által meghirdetett “jóléti rendszerváltás” programjának megvalósítása, amelynek során 50%-os közalkalmazotti béremelést hajtottak végre, bevezették a 13. havi nyugdíjat, kibővítették az alanyi jogon járó juttatások, valamint a szociális segélyek körét és volumenét, tovább erősítette az állampolgárok nagy részben már amúgy is meglevő érzetét, hogy jobb járadékosnak lenni, mint dolgozni. Ez nem elítélendő cselekmény, hanem igenis követésre méltó társadalmi minta. Bocsánatos bűn a nem megszolgált nyugdíjakat élvezni, azaz idő előtti nyugdíjasnak lenni, és mellette feketén dolgozni, luxusautóval segélyért járni stb.
A képmutató parazitizmus állama így termeli ki azt a mentalitást, ahol nem a teljesítmény a boldogulás alapja, hanem a közpénzből való minél nagyobb részesedésért való ügyeskedés. A mindennapi csalások és hazugságok végső eredője a megállíthatatlannak látszó adósságspirál: a nem megtermelt jövedelemből nem lehet adót beszedni, így abból nem lehet járadékot fizetni.
A hatalomban maradás a korrumpált állampolgárok szavazatai nélkül nem lehetséges, ezért az ígéreteket, ha máshogy nem, akkor hitelből kell finanszírozni. A hitel, Széchenyi óta tudjuk, a gazdaság fejlődésének motorjául szolgálhat, ha jó célokra költik. Hitelből járadékot fizetni azonban az egyik legrosszabb, amit a kormány megtehet. – A magyar gazdasági csoda: Papp József

A hitel elfogyott

Bizony, az mszp kiköltekezte a hitelforrásokat a szavazatok megvásárlása érdekében. Valójában ez hozta meg a bukásukat is, talán nem is annyira a botrányok, melyekkel adószázmilliókat, -milliárdokat tüntettek el.
Ez a korrumpált magyar társadalom mai természete 23 éve! A fidesznek elfogyott az a lehetősége, hogy hitelből hazudjon fenntarthatatlan ígéreteket, és tartsa fenn ideig óráig, ezért a vállalkozásokat pécézte ki magának: rezsicsökkentés. Az mszp 80%-ra tornázta fel az államadósságot 50%-ról, minden további emelkedés az államcsőd kockázatát növelné.
Ahogy a hitel felvételéhez (mszp) sem kell érteni, a rezsicsökkentéshez (fidesz) szükséges cégek megcsapolásához sem. Ez gazdaság? Ehhez kell diploma?
A gazdasághoz láthatóan egyik sem ért. A bérek emelkedését nem lehet csak úgy hoppra elővarázsolni a cilinderből… nem is történt meg, már Szlovákia is bőven előttünk jár vásárlóerőben. (Szlovákiában valódi gazdasági munka folyik, ahogy Ausztriában is.)

A jelen

A két párt ezért továbbra is gusztustalanul, nyíltan lopja az állami pénzeket, hülyének néz mindenkit, de ez a mai magyar elbutult, elöregedett és korrumpált társadalmat már nem is érdekli!
A társadalom jó része ugyanazt teszi kicsiben, amit ezek a mocskok nagyban: élvezik a korrumpálódás előnyeit, a káoszt, a korai nyugdíjazást, az ingyenes utazást, az alanyi jogon járó temérdek szociális juttatást, az ingyenes felsőoktatást stb., mert a politika elhitette, hogy ez mind jár, ez mind alanyi jogon jár! Hogy nálunk gazdagabb országok nem költenek ennyit jóléti kiadásokra, nem érdekes, mert nekünk magyarokra jár! Ezért cserében a szavazók leszarják, ki mennyit lop az államkasszából, hisz az ellentétre épülő politizálás eredményeként, mindig a “másik” a hibás: a két párt pedig ugyanaz a párt a háttérben.
A fiatalok azok, akiknek ebből viszont elegük van! Mert ebből nem lesz semmi, csak az ótvar, rothadó pöcegödör, ahol 6 ember helyett kell dolgozni egy munkahelyen, ahol semmit nem lehet félretenni, ahol egy BKV bérletet nem tudsz megvenni, ha kaját is akarsz magadnak, és ahol már nyugdíj sem lesz!
Ahol a 350 forintért meggyilkolják a BKV-n bliccelőt az elvakult és elbutult közterületesek és ellenőrök, de a NAV botrányt, Boldvai ügyét, Mészáros Lőrinc ügyét már senki nem vizsgálja ki!

Ebből elég!

A magyar társadalom vagy kijózanodik 2014-ben vagy az épeszűeknek el kell menekülni innen!
A politikával szembe lehet menni! De a társadalommal nem! Ha a 10 milliós népesség szavazókorú lakossága nem tesz ellene, akkor nincs más út – a fiatalokon a sor: el kell húzni innen! Ez az ok, amiért 2014 tavaszáig várok: ha ott leszek a parlamentben, hogy ezzel a végtelenül ocsmány és korrupt politikával felvegyem a harcot, akkor maradok, de 10 milliós tömeg nyomásának hatására nem fogok a széllel szembe hugyozni, mert az lehetetlen.
A politikát egyetlen dologgal lehet megváltoztatni: a társadalommal!