
Fotó: Kormánybuktató demonstráció – Fb oldal
2013. július 1. 10:35
Nem is kell ide sztrájk. Az események önmagukat generálják.
A Bal-Rad írja: Kárpátaljai
hálószemünk jelentése szerint a Záhony-Csap magyar-ukrán határátkelő
ukrán oldalán már a Magyarország felé tartó útszakasz szinte Munkácsig
megtelt kamionokkal, a parkolókat és a benzinkutakat is beleértve.
Óriási
a tudatlanság, senki nem tudja mit kell tennie. Ugyanez a jelenség
tapasztalható az Ungvár-Felsőnémeti ukrán-szlovák határátkelőnél, a
Magyarország felé irányuló teherforgalom esetében. Az Ivanovo-Halmi
ukrán-román teherátkelő szintén zsúfolt a Magyarország felé tartó
kamionok miatt, mint ahogyan a térség román-magyar határátkelői is.
(Ezek a jelenségek általánosithatók valamennyi határátkelőn-körkörösen Magyarország körül.)
Ám
amiről kevés szó esett idáig: az “E”-rendszer életbe lépésével a VILÁG
LEGDRÁGÁBB ÚTHASZNÁLATI DÍJÁT KELL FIZETNI MAGYARORSZÁGON!
Az eddigi tarifa több mint háromszorosa fizetendő-semmi plusz szolgáltatás fejében.
A döbrögista pénzfaló gépezet etetése hamarosan meg fog jelenni a boltok polcainak árcéduláján is.
2013. július 1. 09:50
A “Kormánybuktató demonstráció” – Fb oldal írja:
“Szeged-Röszke – Éjféltől élőben követtük a röszkei határon, hogyan
működik július elsejétől az elektronikus útdíj. Egy óráig bírta a
rendszer, majd leállt. Az autópálya kezelő túlterheléses támadásokról
beszél – 10 óráig nem kel fizetni.”
Erről az MTI a következő hivatalosnak is tekinthető hírt adta:
“E-útdíj – 10 óráig nem kell útdíjat fizetni
Budapest,
2013. július 1., hétfő (MTI) – Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ismét
üzemszünetet rendel el hétfőn 7.30 és 10 óra között, így a 3,5 tonna
megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek
díjmentesen használhatják a teljes díjköteles úthálózatot – közölte a
társaság hétfőn reggel.
Az
Állami Autópálya Kezelő Zrt., az elektronikus útdíjrendszer, a HU-GO
üzemeltetője a rendszer leállítását nem indokolta, a törvény
végrehajtásáról szóló kormányrendeletre hivatkozott, amelynek alapján 10
óráig a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó
tehergépjárművek díjmentesen használhatják az úthálózatot.
A
kormányrendelet hivatkozott bekezdése szerint, amennyiben az útdíjszedő a
rendszer műszaki hibájára visszavezethető okból legalább két órán
keresztül nem képes biztosítani a fedélzeti eszköz használatát, akkor
arról köteles tájékoztatni a fizetésre kötelezetteket.
Előzőleg,
hajnali 1-től 3 óráig volt üzemszünet, amelyet az Állami Autópálya
Kezelő a HU-GO rendszert ért túlterheléses támadásokra hivatkozva
jelentett be.”
Korábban írtuk:
2013. július 1. 00:05
Gyorshír: Kamionos blokád készül az útdíj miatt
A
Facebookon keringő meg nem erősített hírek szerint: Vasárnap éjféltől
majdnem 200 kamion kezd felvonulni egy hatalmas blokád kialakítása
miatt, – Közép-Magyarországon, Budapest körzetében.
Az
e-útdíj bevezetése, melynek kitermelését lehetetlennek tartják, kiverte
náluk a biztosítékot, – s ennek a nagy járművekkel végrehajtott blokád
és sztrájk kereteiben kívánnak hangot adni.
A kamionosok melletti kiállásra folyik a toborzás a devizahitelesek és otthonvédők körében is.
A kamionosok telefonjain a következő szövegű sms kering:
“Tisztelt
Fuvarozo! SZTRAJK! Vasarnap éjfélkor megindulunk Budapestre. Neked csak
annyi a dolgod, hogy a héten nem vesztek obut és ha több kamionod van,
küldj egyet. Jelentkezni a 20/5xxxxx81-es lehet, kizarolag sms-ben. Ezt
az sms-t küldd tovabb 5 kollégadnak. Ezen a szamon érdeklodhetsz
kérdojellel sms-ben, hogy hanyan vagyunk.”
A
kamionos és fuvarozó társadalom érdekeit eláruló, kormánnyal az útdíjak
bevezetéséről tárgyaló fuvarozói “szakmai” szervezetek elhatárolják
magukat a blokádtól, a kamionos sztrájktól. Ezek az áruló szervezetek a
következők: A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a NiT Hungary,
és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ).
Ami biztosnak tűnik: Hétfőn reggel a 4-es főúton megközelítően 100 kamion áll fel egy blokádhoz és sztrájkhoz.
Várható a körzetben a közlekedés részleges, vagy teljes megbénulása, – s az üzletek áruszállításainak leállítása.
Szabad Riport Tudósító Iroda
Útdíj: 1000 forint kilométerenként – És az ég most leszakad…
…”Úgy fogy a pénz a számlánkról, mintha dézsából öntenék…
A
6-os főúton megtett 30 kilométeres útra egy öttengelyes, Euro 5-ös
környezetvédelmi besorolású jármű után közel 37 ezer forintot
számítottak fel, azaz bő ezer forintos kilométerdíj jött ki. És még ez
sem minden: a Rajka-Cegléd útvonalon a hivatalos útdíjportál számításai
szerint nem egészen 18 ezer forint volna a tarifa egy hasonló kamionra, a
számláról ennek közel négyszeresét, bő 70 ezer forintot vontak le…”
Bal-Rad:
Döbrögi, a januárban kudarcot vallott közbeszerzés
hallatán-kijelentette: “Ha az ég leszakad, akkor is elindul július
elsején a rendszer!” – SzRTI: Hát most épp leszakad…
A döbrögista mohóság ára! Botrányos útdíjsztorik – horrortörténetekről számolnak be a kamionosok
Már
napok óta külföldön lévő járművek után is levonják útdíjat a
folyószámláról, nem érkeztek meg időre a fedélzeti egységek, órákra
leállt a rendszer – tesztidőszak híján így indult élesben és botrányosan
az e-útdíj hazai rendszere olvasóink beszámolói szerint.
Regisztráltunk,
feltöltöttük a folyószámlát, a rendelkezésre álló idő rövidsége dacára
felkészültünk, most mégis rajtunk, a becsületesen fizetni szándékozókon
csattan az ostor – osztotta meg tapasztalatait a Napi Gazdaság
Online-nal egy húszjárműves kamionflottát üzemeltető, nemzetközi
fuvarozást végző kft. névtelenséget kérő illetékese. A cég járművei
gps-alapú fedélzeti eszközzel vannak felszerelve, a jelek szerint hiába,
hiszen olyan kocsi után is vonják az útdíjat a feltöltött
folyószámláról, ami már június 30-án este 10 órakor elhagyta az országot
Szlovákia felé. A jelenleg Nürnbergnél járó kamion után 67 ezer forint
útdíjat emelt le a szolgáltató.
Amint arról beszámoltunk, a határokon is fennakadással indult a nap.
Tovább
is van: a 6-os főúton megtett 30 kilométeres útra egy öttengelyes, Euro
5-ös környezetvédelmi besorolású jármű után közel 37 ezer forintot
számítottak fel, azaz bő ezer forintos kilométerdíj jött ki. És még ez
sem minden: a Rajka-Cegléd útvonalon a hivatalos útdíjportál számításai
szerint nem egészen 18 ezer forint volna a tarifa egy hasonló kamionra, a
számláról ennek közel négyszeresét, bő 70 ezer forintot vontak le.
A
kft.-nél úgy tudják, nem egyedi eset az övék, gps-szolgáltatójuk
közlése szerint más cég is jelzett hasonló gondokat: egy több napja
Horvátországban tartózkodó kamionra például büntetést szabott ki a
rendszer.
Úgy
fogy a pénz a számlánkról, mintha dézsából öntenék – fogalmazott a cég
illetékese, aki szerint az autópályakezelő vizsgálatot ígért, ám azt nem
tudni, mikor utalják majd vissza a jogosulatlanul leemelt összegeket.
Hozzátette: az is gond, hogy a rendszer azt nem mutatja meg, melyik
útszakasz (állítólagos) használata után vonják le a pénzt.
Egy
belföldi viszonylatban fuvarozó vállalkozó arról tájékoztatta lapunkat,
hogy az első nap regisztráltak, beépítették a gps-készülékeket a
járműveikbe, de a rendszer nem engedi használni őket.
A
kaposvári és kiskunfélegyházi vágóhíd részére fuvarozó
élőállat-szállítók arról számoltak be, hogy bár már június 24-én, hétfőn
lehetett regisztrálni az útdíjportálon, és aznap meg is rendelték a
fedélzeti egységeket (obu) az i-Cell Kft-től, azok nem érkeztek meg
időben – tájékoztatták lapunkat . Annak ellenére, hogy úgy hirdették,
raktárról történik a szállítás, múlt héten nem érkeztek meg az obu-k,
többszöri érdeklődésre pedig péntek késő délután kaptak egy e-mailt,
hogy csak július 1-jén vagy 2-án tudják szállítani, addig mindenki
váltson viszonylati jegyet.
Az
érintett fuvarosok közül így senki nem jutott hozzá a fedélzeti
egységhez. Vasárnap Kaposváron próbáltak volna viszonylati jegyet
váltani előre, hogy az élőállatos autóknak ne hajnalban kelljen
sorbaállniuk. Az első felkereset benzinkútnál nem volt rá lehetőség, a
másodiknál nem is hallottak róla, a harmadiknál találtak csak gépet, de
ott közölték, hogy csak éjfélkor fogják beüzemelni. Ma reggel újabb
e-mail landolt náluk azzal, hogy a megrendelt OBU S900 fedélzeti
egységet műszaki ok miatt visszahívják, helyette másikat tudnak
felajánlani.
Amint
arról beszámoltunk, a fuvarozók többször fordultak a miniszterelnökhöz,
később a gazdasági és a fejlesztési tárca vezetőjéhez, legutóbb pedig a
miniszterelnökséget vezető államtitkártól kérték a rendszer
bevezetésének elhalasztását. A fejlesztési tárca határozottan jelezte
korábban, hogy nem halasztják el a július 1-jei indulást.
(napi.hu)
Bal-Rad komm:
Döbrögi-a januárban kudarcot vallott közbeszerzés hallatán
kijelentette: “ha az ég leszakad, akkor is elindul július elsején a
rendszer!” A rendszer elindult, az ég kis híján éppen leszakadni készül!
Nemsokára lesz is még nagyobb botrány! Amikor a csillagos egekbe szöknek a fuvardíjak!
De
hát a Nemzet Patkányát az nem érdekli! Csak az, hogy hűbéresei és
fogdmegjei és saját zsebe teljen. - És hát persze holnap majd nagy
dérrel-durral bejelentik: semmi megszorítás! Minden a “zemberek”
érdekében történik!
Szia !
A minap mesélt egy kamionos ismerősöm az útdíjról. Állítólag az
országban egy, azaz egy cég kap (kapott) állami kompenzációt az útdíj
rendszer miatt. Ez nem más, mint a zsidó Wáberer Gyögy. Tehát a
korszerűtlenebb motorral rendelkező ( alacsony Euró kategóriáju motoros)
cégek , azaz a kicsik több útdíjat fizetnek,emiatt kiesnek a
versenyből. Így lesz szép lassan egy zsidó ember kezében a nemzetközi és
a belföldi árufuvarozás Magyarországon.