2013. július 1., hétfő

Kamionsztrájk? – Egy óra alatt lebénult az útdíj rendszer – megtámadták


Fotó_ Kormánybuktató demonstráció Fb oldal
Fotó: Kormánybuktató demonstráció – Fb oldal
2013. július 1. 10:35
Nem is kell ide sztrájk. Az események önmagukat generálják.
A Bal-Rad írja: Kárpátaljai hálószemünk jelentése szerint a Záhony-Csap magyar-ukrán határátkelő ukrán oldalán már a Magyarország felé tartó útszakasz szinte Munkácsig megtelt kamionokkal, a parkolókat és a benzinkutakat is beleértve.
Óriási a tudatlanság, senki nem tudja mit kell tennie. Ugyanez a jelenség tapasztalható az Ungvár-Felsőnémeti ukrán-szlovák határátkelőnél, a Magyarország felé irányuló teherforgalom esetében. Az Ivanovo-Halmi ukrán-román teherátkelő szintén zsúfolt a Magyarország felé tartó kamionok miatt, mint ahogyan a térség román-magyar határátkelői is.
(Ezek a jelenségek általánosithatók valamennyi határátkelőn-körkörösen Magyarország körül.)
Ám amiről kevés szó esett idáig: az “E”-rendszer életbe lépésével a VILÁG LEGDRÁGÁBB ÚTHASZNÁLATI DÍJÁT KELL FIZETNI MAGYARORSZÁGON!
Az eddigi tarifa több mint háromszorosa fizetendő-semmi plusz szolgáltatás fejében.
A döbrögista pénzfaló gépezet etetése hamarosan meg fog jelenni a boltok polcainak árcéduláján is.
2013. július 1. 09:50
A “Kormánybuktató demonstráció” – Fb oldal írja: “Szeged-Röszke – Éjféltől élőben követtük a röszkei határon, hogyan működik július elsejétől az elektronikus útdíj. Egy óráig bírta a rendszer, majd leállt. Az autópálya kezelő túlterheléses támadásokról beszél – 10 óráig nem kel fizetni.”
Erről az MTI a következő hivatalosnak is tekinthető hírt adta:
“E-útdíj – 10 óráig nem kell útdíjat fizetni
Budapest, 2013. július 1., hétfő (MTI) – Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ismét üzemszünetet rendel el hétfőn 7.30 és 10 óra között, így a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják a teljes díjköteles úthálózatot – közölte a társaság hétfőn reggel.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt., az elektronikus útdíjrendszer, a HU-GO üzemeltetője a rendszer leállítását nem indokolta, a törvény végrehajtásáról szóló kormányrendeletre hivatkozott, amelynek alapján 10 óráig a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó tehergépjárművek díjmentesen használhatják az úthálózatot.
A kormányrendelet hivatkozott bekezdése szerint, amennyiben az útdíjszedő a rendszer műszaki hibájára visszavezethető okból legalább két órán keresztül nem képes biztosítani a fedélzeti eszköz használatát, akkor arról köteles tájékoztatni a fizetésre kötelezetteket.

Előzőleg, hajnali 1-től 3 óráig volt üzemszünet, amelyet az Állami Autópálya Kezelő a HU-GO rendszert ért túlterheléses támadásokra hivatkozva jelentett be.”
Korábban írtuk:
2013. július 1. 00:05

Gyorshír: Kamionos blokád készül az útdíj miatt

A Facebookon keringő meg nem erősített hírek szerint: Vasárnap éjféltől majdnem 200 kamion kezd felvonulni egy hatalmas blokád kialakítása miatt, – Közép-Magyarországon, Budapest körzetében.
Az e-útdíj bevezetése, melynek kitermelését lehetetlennek tartják, kiverte náluk a biztosítékot, – s ennek a nagy járművekkel végrehajtott blokád és sztrájk kereteiben kívánnak hangot adni.
A kamionosok melletti kiállásra folyik a toborzás a devizahitelesek és otthonvédők körében is.
A kamionosok telefonjain a következő szövegű sms kering:
“Tisztelt Fuvarozo! SZTRAJK! Vasarnap éjfélkor megindulunk Budapestre. Neked csak annyi a dolgod, hogy a héten nem vesztek obut és ha több kamionod van, küldj egyet. Jelentkezni a 20/5xxxxx81-es lehet, kizarolag sms-ben. Ezt az sms-t küldd tovabb 5 kollégadnak. Ezen a szamon érdeklodhetsz kérdojellel sms-ben, hogy hanyan vagyunk.”
A kamionos és fuvarozó társadalom érdekeit eláruló, kormánnyal az útdíjak bevezetéséről tárgyaló fuvarozói “szakmai” szervezetek elhatárolják magukat a blokádtól, a kamionos sztrájktól. Ezek az áruló szervezetek a következők: A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a NiT Hungary, és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ).
Ami biztosnak tűnik: Hétfőn reggel a 4-es főúton megközelítően 100 kamion áll fel egy blokádhoz és sztrájkhoz.
Várható a körzetben a közlekedés részleges, vagy teljes megbénulása, – s az üzletek áruszállításainak leállítása.
Szabad Riport Tudósító Iroda


Útdíj: 1000 forint kilométerenként – És az ég most leszakad…
1000 forintos útdíj…”Úgy fogy a pénz a számlánkról, mintha dézsából öntenék…

A 6-os főúton megtett 30 kilométeres útra egy öttengelyes, Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású jármű után közel 37 ezer forintot számítottak fel, azaz bő ezer forintos kilométerdíj jött ki. És még ez sem minden: a Rajka-Cegléd útvonalon a hivatalos útdíjportál számításai szerint nem egészen 18 ezer forint volna a tarifa egy hasonló kamionra, a számláról ennek közel négyszeresét, bő 70 ezer forintot vontak le…”

Bal-Rad: Döbrögi, a januárban kudarcot vallott közbeszerzés hallatán-kijelentette: “Ha az ég leszakad, akkor is elindul július elsején a rendszer!” – SzRTI: Hát most épp leszakad…

A döbrögista mohóság ára! Botrányos útdíjsztorik – horrortörténetekről számolnak be a kamionosok

Már napok óta külföldön lévő járművek után is levonják útdíjat a folyószámláról, nem érkeztek meg időre a fedélzeti egységek, órákra leállt a rendszer – tesztidőszak híján így indult élesben és botrányosan az e-útdíj hazai rendszere olvasóink beszámolói szerint.
Regisztráltunk, feltöltöttük a folyószámlát, a rendelkezésre álló idő rövidsége dacára felkészültünk, most mégis rajtunk, a becsületesen fizetni szándékozókon csattan az ostor – osztotta meg tapasztalatait a Napi Gazdaság Online-nal egy húszjárműves kamionflottát üzemeltető, nemzetközi fuvarozást végző kft. névtelenséget kérő illetékese. A cég járművei gps-alapú fedélzeti eszközzel vannak felszerelve, a jelek szerint hiába, hiszen olyan kocsi után is vonják az útdíjat a feltöltött folyószámláról, ami már június 30-án este 10 órakor elhagyta az országot Szlovákia felé. A jelenleg Nürnbergnél járó kamion után 67 ezer forint útdíjat emelt le a szolgáltató.
Amint arról beszámoltunk, a határokon is fennakadással indult a nap.
Tovább is van: a 6-os főúton megtett 30 kilométeres útra egy öttengelyes, Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású jármű után közel 37 ezer forintot számítottak fel, azaz bő ezer forintos kilométerdíj jött ki. És még ez sem minden: a Rajka-Cegléd útvonalon a hivatalos útdíjportál számításai szerint nem egészen 18 ezer forint volna a tarifa egy hasonló kamionra, a számláról ennek közel négyszeresét, bő 70 ezer forintot vontak le.
A kft.-nél úgy tudják, nem egyedi eset az övék, gps-szolgáltatójuk közlése szerint más cég is jelzett hasonló gondokat: egy több napja Horvátországban tartózkodó kamionra például büntetést szabott ki a rendszer.
Úgy fogy a pénz a számlánkról, mintha dézsából öntenék – fogalmazott a cég illetékese, aki szerint az autópályakezelő vizsgálatot ígért, ám azt nem tudni, mikor utalják majd vissza a jogosulatlanul leemelt összegeket. Hozzátette: az is gond, hogy a rendszer azt nem mutatja meg, melyik útszakasz (állítólagos) használata után vonják le a pénzt.
Egy belföldi viszonylatban fuvarozó vállalkozó arról tájékoztatta lapunkat, hogy az első nap regisztráltak, beépítették a gps-készülékeket a járműveikbe, de a rendszer nem engedi használni őket.
A kaposvári és kiskunfélegyházi vágóhíd részére fuvarozó élőállat-szállítók arról számoltak be, hogy bár már június 24-én, hétfőn lehetett regisztrálni az útdíjportálon, és aznap meg is rendelték a fedélzeti egységeket (obu) az i-Cell Kft-től, azok nem érkeztek meg időben – tájékoztatták lapunkat . Annak ellenére, hogy úgy hirdették, raktárról történik a szállítás, múlt héten nem érkeztek meg az obu-k, többszöri érdeklődésre pedig péntek késő délután kaptak egy e-mailt, hogy csak július 1-jén vagy 2-án tudják szállítani, addig mindenki váltson viszonylati jegyet.
Az érintett fuvarosok közül így senki nem jutott hozzá a fedélzeti egységhez. Vasárnap Kaposváron próbáltak volna viszonylati jegyet váltani előre, hogy az élőállatos autóknak ne hajnalban kelljen sorbaállniuk. Az első felkereset benzinkútnál nem volt rá lehetőség, a másodiknál nem is hallottak róla, a harmadiknál találtak csak gépet, de ott közölték, hogy csak éjfélkor fogják beüzemelni. Ma reggel újabb e-mail landolt náluk azzal, hogy a megrendelt OBU S900 fedélzeti egységet műszaki ok miatt visszahívják, helyette másikat tudnak felajánlani.
Amint arról beszámoltunk, a fuvarozók többször fordultak a miniszterelnökhöz, később a gazdasági és a fejlesztési tárca vezetőjéhez, legutóbb pedig a miniszterelnökséget vezető államtitkártól kérték a rendszer bevezetésének elhalasztását. A fejlesztési tárca határozottan jelezte korábban, hogy nem halasztják el a július 1-jei indulást.
(napi.hu)
Bal-Rad komm: Döbrögi-a januárban kudarcot vallott közbeszerzés hallatán kijelentette: “ha az ég leszakad, akkor is elindul július elsején a rendszer!” A rendszer elindult, az ég kis híján éppen leszakadni készül!
Nemsokára lesz is még nagyobb botrány! Amikor a csillagos egekbe szöknek a fuvardíjak!
De hát a Nemzet Patkányát az nem érdekli! Csak az, hogy hűbéresei és fogdmegjei és saját zsebe teljen. - És hát persze holnap majd nagy dérrel-durral bejelentik: semmi megszorítás! Minden a “zemberek” érdekében történik!


Szia !
A minap mesélt egy kamionos ismerősöm az útdíjról. Állítólag az országban egy, azaz egy cég kap (kapott) állami kompenzációt az útdíj rendszer miatt. Ez nem más, mint a zsidó Wáberer Gyögy. Tehát a korszerűtlenebb motorral rendelkező ( alacsony Euró kategóriáju motoros) cégek , azaz a kicsik több útdíjat fizetnek,emiatt kiesnek a versenyből. Így lesz szép lassan egy zsidó ember kezében a nemzetközi és a belföldi árufuvarozás Magyarországon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése