Érdekes összefüggések vannak az iszlám hívők által várt vallási vezető a Mahdi, és Jézus Krisztus második eljövetele között.
BEDIÜZZAMAN ÖRÖMHÍRE A MAHDI ELJÖVETELÉRŐL
Mohamed Próféta (béke legyen vele) hagyományaiban hírül adta, hogy
minden évszázad elején el fog küldeni Isten a földre egy úgynevezett
Megújítót ("mudzsaddid", vagyis olyan nagy vallástudós, aki az igaz
vallást a kor szükségleteinek megfelelően elmagyarázza).
És valóban a Magasságos és Mindenható Allah minden
száz év elején küldeni fog EGY-EGY (tudós) SZEMÉLYT, aki megtisztítja
az umma (az iszlám közösség) vallását az újításoktól (vagyis a vallásra
később rakódott hiedelmektől). (Sunen-i Abu Dawud, 5/100)
Bediüzzaman Said Nursi a hidzsra 13. századának nagy
vallásmagyarázója, akit Isten, az Ő kegyelméből kimagasló tudással és
bölcsességgel ruházott fel. Bediüzzaman a Risale-i Nur megírásával egy
olyan alapművet hozott létre, amely Isten engedelmével utat nyitott
több százezer ember vezetéséhez, és lehetővé tette, hogy az emberek
elmélyüljenek a hitben, felhagyjanak a hitetlenséggel, megtérjenek
Istenhez és felfedezzék az igazságot.
Bediüzzaman a Risale-i Nur-ban hírt adott számos fontos eseményről,
amelyek a jövőt illetik. Said Nursi jövőre vonatkozó feltételezései
csodálatos módon beigazolódtak, Isten több távoli eseményt is sugallat
útján tudatott vele. És bár majdnem fél évszázaddal ezelőtt élt,
Bediüzzaman sok olyan eseményről beszámolt, amely napjainkat érinti és
amelynek beteljesedését az emberek remélik. Műveiben fontos részleteket
közölt a világban bekövetkező politikai változásokról, az Iszlám világ
jövőjéről, és néhány olyan helyzetről, amely az egyes országok
ellentétes viszonyához kötődik. Például húsz évvel korábban hírt adott
az 1970-ben bekövetkező társadalmi változásokról és amit mondott, az
úgy is történt. ( Şualar , 260. o.) Az Iszlám
világ helyzetéről és jövőjéről szóló 1951-es damaszkuszi beszédében
Bediüzzaman utalt azokra a fontos eseményekre, amelyek 1981-ben,
1991-ben illetve 2001-ben következtek be és ezek a dolgok valóban úgy
történtek meg, ahogyan ő előre jelezte. (Hutbe-i Samiye, 27.o.)
Az egyik jövőt illető dolog, amit Bediüzzaman majdnem 80 évvel
azelőtt megjósolt, hogy az bekövetkezett volna, a komunizmus bukása
volt. Said Nursi egy orosz katonának fedte fel ezt az eseményt, amit
akkor még elképzelni sem lehetett (Bilinmeyen Taraflariyla Bediüzzaman Said Nursi, 144. o. Nesil Kiadó). Bediüzzaman a jövőben megvalósuló Európai Unió létrejöttéről is előre hírt adott. (Emirdag Lahikasi, 499. o.) (Munazarat, 107. o.)
Bediüzzaman ugyanígy 1921-ben Lemaat című művének egyik versében
megjósolta saját halálának idejét, valamint azt, hogy halála után
valamivel le fog dőlni saját síremléke és azt is megmondta, hogy mikor.
(Mektubat, 89. o.) Said Nursi a hidzsra 1379. évében hunyt el,
ahogyan azt versében előre megírta. Ugyancsak a versben leírtak szerint
egy idő múlva, hidzsra 1380. évében síremléke leomlott és áldott testét
egy másik helyre szállították.
Ahogy az itt felsorolt példák, úgy a Said Nursi művekben megadott
többi információ és jövőre vonatkozó jelek is igaznak bizonyultak.
Nincs kétség afelől, hogy ezek Isten kegyelméből beteljesedett
csodálatos események. Ezért figyelemmel kell vizsgálnunk és kutatnunk
ennek az áldott, és Isten kegyelméből igen nagy tudással rendelkező
embernek a jövőre vonatkozó egyéb fejtegetéseit is. Elsősorban pedig az
a legfontosabb, hogy az előző sorokban is említett, a végidőkben minden
muszlim számára kegyelemként elérkező Mahdival kapcsolatos híreket és
jeleket nagy érdeklődéssel nyomon kövessük.
Hogyan adta hírül Bediüzzaman a Mahdi eljövetelét?
Bediüzzaman a Risaleler-ben a fentiekhez hasonló
események és dátumok mellett, számos helyen említ jövőre vonatkozó
fontos történéseket is. Ezek között kiemelkedő helyet kapnak a Végidők
jelei és a Mahdi. Bediüzzaman így tudatja a "valóban várt, egy évszázad
múlva elérkező személy" (Kastamonu Lahikasi) vagyis a Mahdi
eljövetelét, amely Isten ígérete szerint bizonyosan be fog következni:
A végidőkben, amikor a legnagyobb lesz a gonoszság
(szakadásokkal teli nehéz idők) Isten elküld majd valakit, egy olyan
kiemelkedő vallástudóst és vezetőt, aki a Korán ájái és a hadíszok (a
Próféta és annak kortársai által hagyományozott hagyományok) alapján
hozza majd döntéseit. Ő lesz a legnagyobb vallásmagyarázó, a bíráskodó,
a vezető (Mahdi), aki megmutatja a helyes irányt, a legnagyobb útmutató
lesz és aki Prófétánk (béke legyen vele) nemzetségéből fog eljönni... A
Mahdi el tudja majd oszlatni az Iszlám világra nehezedő sötétséget.
Ígéretet tett rá, és ígéretét bizonnyal betartja. (Mektubat, 411-412 o.)
Mivel Bediüzzaman az őt követő évszázad vallásmagyarázója, műveiben
nagyon világosan és részletesen beszél a Mahdiról is, arról az áldott
személyről, akit a muszlimok 1400 éve izgatottan várnak.
A Risale-i Nur-ban megemlíti a végidők jeleit, Jézus második
eljövetelét, a Mahdi híveit és a Mahdi feladatait, és azt, hogy a Mahdi
Jézussal együttműködve fog cselekedni. Továbbá fontos információkkal
szolgál a Mahdi eljövetelének időpontjáról, az eljövetelekor fennálló
viszonyokról, a helyről, ahol megkezdi küldetését, a feladatokról, amik
megkülönböztetik őt a többi álimtól (vallástudós vezetőtől), mindezek
mellett említést tesz azokról is, akik segíteni fogják őt feladatának
végzésében.
Bediüzzaman úgy tartja, hogy ő maga a Mahdi előfutára
Bediüzzaman a Mahdit és segítőit a tavasz áldott virágaiként említi, saját magát pedig e rendkívüli ember katonájának nevezi, aki szolgálatával a Mahdi előhírnöke:
Úgy gondolom, e jövőbeli, csodálatot ébresztő és
csodálatra méltó ember szolgálatában állok, követője vagyok és hírnöke,
és vezető katonája e hatalmas parancsnoknak. (Barla Lahikasi, 162)
Nagyon rég azt hallottam Isten igaz szolgáinak
egyikétől, hogy ez az ember értette Isten bizalmasainak titkos jeleit,
és ezt fűzte hozzá: "Keletről fény tűnik majd fel, s megtisztítja a
vallást a hiedelmek sötétjétől." Én nagyon vártam és várom most is
ennek a fénynek a megjelenését. Áldott virágok ezek, mivel azonban a
virágok tavasszal nyílnak, elő kell készíteni számukra a talajt, amely
befogadja majd őket. És megértettük, hogy a mi szolgálatunk felkészít e
ragyogó alakok fogadására. (Sikke-i Tasdik-i Gaybi, 189, Mektubat, 34)
Said Nursi, Kastamonu Lahikasi című művében a Mahdit
és követőit mint a végidők birtokosát említi, és rávilágít, hogy ha
Isten is úgy akarja, bizonnyal elérkeznek. Hírt ad arról, hogy idővel
egyre több emberre hatással lesznek, és hogy pozitív eredménnyel jár
majd őszinte szándékú igyekezetük:
A végidőkben pedig, a Magasságos Isten engedelmével
eljön a Mahdi és tanítványaival ura lesz egy kiterjedt körnek, amelyet
tovább szélesít és amelybe termékeny magokat hullajt. Mi pedig
sírjainkból nézzük őt és hálát adunk Istennek. (Sikke-i Tasdik-i Gaybi,
138-Kastamonu Lahikasi, 72. o.)
- Bediüzzaman fenti munkájában minden kétséget kizáróan, egyértelműen szól a Mahdi eljöveteléről.
- Ugyancsak ebből a műből világosan kiderül az is, hogy Bediüzzaman nem egy szellemi mozgalomról, hanem EGYETLEN SZEMÉLYRŐL és annak TANÍTVÁNYAIRÓL beszél.
Hogyan magyarázza Bediüzzaman a Mahdi és a többi vallástudós közti különbséget?
Bediüzzaman kifejti, hogy az elmúlt századokban is feltűnt néhány
olyan muszlim, aki a Korán erkölcsiségének elterjesztését tűzte célul
maga elé, ám egyikük sem látta el azt a három fontos feladatot, amelyet
a végidők Mahdija fog ellátni. (Emirdag Lahikasi , 260. o.)
Said Nursi felfedi azt is, hogy azok (a tudósok), akik a Mahdi előtt
érkeztek, nem feleltek meg azoknak a tulajdonságoknak, amelyeket
Mohamed próféta (béke legyen vele) hagyományaiban olvashatunk:
Nem elég, hogy két különböző Dadzzsal
tulajdonságairól és állapotáról beszélnek, a hitelesnek tűnő
elbeszélésekben ezeket összekeverik, egyiket a másiknak vélik. A nagy
Mahdi (vagyis az igazi Vezető) és a korábbi Mahdik (kisebb vezetők)
tulajdonságait illetően sem egyeznek a hagyományok, ezért ezeket gyenge
(többféleképpen értelmezhető) hagyományoknak tekintjük. (Şualar, 582.
o.)
A NAGY MAHDI ÉS A KORÁBBI MAHDIK
- Bediüzzaman, munkájában két különböző Mahdit említ. Különbséget
tesz korábbi Mahdik (vezető vallástudósok), és a végidőkben elérkező,
igazi Mahdi között.
- A korábbi vezetők tulajdonságai, melyeket a hadíszok említenek, nem hasonlítanak a Mahdi tulajdonságaihoz.
- Said Nursitól megtudjuk, hogy a valódi Mahdin kívül egyetlen
vallástudós sem végezte el azt a három nagy feladatot, amelyet a Mahdi
el fog végezni.
Ahogy arra már többször utaltam leveleimben, az
áldott közösség szellemi mozgalmának, amelyet a Próféta nemzetségéből
való Mahdi majd képvisel, három feladata van. Hacsak hirtelen ki nem
tör az Ítéletnap, és az emberek le nem térnek az útról, akkor ha Isten
is úgy akarja, az ő közösségétől és az őt követők hitközösségétől
várjuk e három feladat teljesítését. Vagyis ő három fontos küldetéssel
jön hozzánk. (Emirdag Lahikasi, 259. o.)
A)... A PRÓFÉTÁK NEMZETSÉGÉBŐL VALÓ MAHDI által képviselt ÁLDOTT KÖZÖSSÉG
1) Bediüzzaman itt a Mahdiról és annak áldott hitközösségéről beszél. Szavaiból kiderül, hogy két külön fogalomról van itt szó:
- Ki az, aki egy áldott hitközösséget fog képviselni? A próféták nemzetségéből való Mahdi.
- Mit fog képviselni a Mahdi? Az ő áldott hitközösségét.
2) Megszületik majd egy hitközösség, amelynek élén a Mahdi áll és
amelynek képviselője a Mahdi lesz. Ez lesz az ő szellemi mozgalma.
B)... A PRÓFÉTÁK NEMZETSÉGÉBŐL VALÓ MAHDI . HÁROM KÜLDETÉSSEL JÖN
- Bediüzzaman itt nem csak egy vagy két feladatát említi a végidőkben
elérkező Mahdinak, hanem pontosan HÁROM olyan FELADATRÓL beszél,
amelyet követőinek táborával együtt meg fog valósítani.
- Felfedi, hogy ez a három feladat lesz az egyik legfontosabb jel,
amely őt a korábbi Mahdiktól (vezetőktől) megkülönbözteti és VALÓDI
MAHDI mivoltát megerősíti.
- Bediüzzaman nem különböztet meg Politikai Mahdit, Uralkodó-Vezető
Mahdit vagy Vallási Mahdit, hanem azt mondja, hogy e három tulajdonság
együttesen jellemzi majd az igazi Mahdit.
C)... ezeknek a küldetéseknek a teljesítését, ha Isten úgy akarja, AZ Ő tanítványaitól várjuk, akik pedig Mohamed próféta (Béke legyen vele) nemzetségéből fognak származni.
- A Mester, amikor azt mondja < Istentől reméljük, hogy e
küldetést ő (ti. a Mahdi) és tanítványai teljesítik >, az alatt azt
érti, hogy a küldetést azok az áldott követők fogják véghez vinni,
akiknek élén a Mahdi áll, és akiket a Mahdi képvisel.
D)... És Ő három fontos küldetéssel jön .
- Fejtegetései végén Bediüzzaman még egyszer kiemeli, hogy A MAHDI lesz az, aki e három feladatot beteljesíti.
.AZ IGAZI MAHDINAK SOK FELADATA VAN. ÉS MIVEL
RENGETEG A TEENDŐ POLITIKAI ÉS VALLÁSI TÉREN, A VEZETÉS ÉS A (különböző
hitetlen irányzatokkal szembeni) KÜZDELEM TERÉN, minden évszázadban,
amikor eluralkodik a reménytelenség az embereken, szükség van egyfajta
Mahdira (vezetőre), aki megerősíti a hitüket, illetve a Mahdinak éppen
akkor van szüksége az emberek támogatására. Isten kegyelméből minden
korszakban, talán minden évszázadban eljött a Prófétánk (Béke legyen
vele) nemzetségéből egyfajta Mahdi, hogy védelmezze a Korán által
mutatott és lefestett utat és új életet öntsön a Próféta (Béke legyen
vele) szunnájába (hagyományaiba). (Şualar, 590. o.)
Bediüzzaman megint csak a végidőkben elérkező Mahdi feladatairól beszél. Még egyszer hangsúlyozza, hogy a Mahdi nem vagyPOLITIKAIvagyVALLÁSI vagyVEZETŐI szempontból lesz irányadó, hanem olyan valaki lesz, aki e három tulajdonságot egyesíteni fogja magában.
Bediüzzaman említést tesz arról a környezetről is, amelyben a Mahdi teljesíti küldetését
...Ilyen módon egy hitközösségben, (a Próféta - Béke
legyen vele - nemzetségéből való igaz követők közösségéről van szó),
olyan fontos események történnek majd, amelyek visszaadják erejét és
életet lehelnek a testébe. Ebben a hatalmas erőben hatalmas védekező
mechanizmus rejlik, amely felszínre tör és a Mahdi irányításával az
igaz útra és az igazsághoz vezet. (Mektubat, 473. o.)
... HATALMAS VÉDEKEZŐ MECHANIZMUS ... FELSZÍNRE TÖR ÉS A MAHDI IRÁNYÍTÁSÁVAL AZ IGAZ ÚTRA ÉS AZ IGAZSÁGHOZ VEZET ...
Said Nursi olyan nagy eseményekről beszél, amelyek fellelkesítik
majd a muszlimokat, és növelik erőfeszítéseiket, amit az Iszlám
érdekében tesznek. Ez a korszak éppen most, vagyis a végidőkben jött
el. A világ számos pontján Iszlám és muszlim ellenes kíméletlen légkör
uralkodik, amely a muszlimokat az Iszlám védelmére illetve kiutak,
megoldások lehetőségének keresésére ösztönzi. Bediüzzaman Said Nursi
kifejti, hogy ennek az igyekezetnek a növekedése azt eredményezi majd,
hogy feltűnik a Mahdi, akinek áldott személye az igaz útra és az
igazsághoz irányítja az embereket.
Bediüzzaman így részletezi azt a három feladatot, amely megkülönbözteti a Mahdit a többi vallástudóstól:
A Mahdi első feladata: szellemi küzdelem a materialista, darwinista és ateista filozófiákkal
A darwinista, ateista és materialista filozófia, a
materialista gondolkodásmód a Végidőkben drasztikus méreteket ölt és
odáig jut, hogy tagadja Isten létezését. (Emirdag Lahikasi, 259. o.)
Bediüzzaman rámutat, hogy az ateista filozófia a
végidőkben félelmetes méreteket fog ölteni. Leírja, hogy különösen a
darwinizmus lesz veszedelmes, amely a materialista gondolkodásmódra és
az ateizmusra támaszkodva tagadja majd Isten létezését. Ezért a
Mahdinak az lesz a legfontosabb feladata, hogy küzdjön a materialista
gondolkodásmód, vagyis az Isten létének tagadására épülő materialista,
darwinista és ateista ideológiák ellen, illetve teljességében
felszámolja ezeknek a gondolatrendszereknek az emberekre gyakorolt
hatását:
Elsőként: a természettudomány és filozófia, a
materializmus, a darwinizmus és az ateizmus elterjedése azt váltja ki
az emberekből, hogy mindenekelőtt a hit védelmére keljenek, olyan
módon, hogy teljes mértékben elhallgattassák ezeket a nézeteket. A
hívők közösségét meg kell védelmezni attól, hogy tévelyegjenek.
(Emirdag Lahikasi, 259. o.)
Bediüzzaman hangsúlyozza, hogy a Mahdi említett három feladata közül ez a legfontosabb és a legértékesebb; "a
hitközösség azt várja a végidőkben elérkező embertől, hogy
bizonyítékokon nyugvó hitet terjesszen és megóvja a hívőket az
eltévelyedéstől, és mindezt elsőrendű és legnagyobb és legdrágább
feladatának tekintse." (Sikke-i Tasdik-i Gaybi, 9. o.)
A Mahdi második feladata: az Iszlám egységének létrehozása
A Mester kifejti, hogy a Mahdinak az lesz a második küldetése, hogy
biztosítsa az Iszlám egységének létrejöttét. A Mahdi egyesíti majd a
jelenleg különféle csoportokra oszlott muszlimokat, felélénkíti az
Iszlám erkölcsöt és erényt, valamint újjáéleszti Mohamed Próféta (béke
legyen vele) szunnáját (hagyományát).
Az ő második feladata az, hogy a Próféta (béke
legyen vele) helytartójaként az Iszlámot alapjaiban újjáélessze. Az
egységesített muszlim világot egy biztos támaszponttá kell tennie,
amely véd az emberi (anyagi vagy szellemi) beavatkozás veszélyeitől és
Isten büntetésétől. Ennek a küldetésnek a támogatói és az ebben
szolgálatot vállalók több milliós tömeget kell, hogy alkossanak, és
engedelmeskedniük kell a Mahdinak. (Emirdag Lahikasi, 259. o.)
Az Mahdi második feladata az, hogy a Próféta (béke
legyen vele) helytartójaként az Iszlámot alapjaiban újjáélessze.
(Emirdag Lahikasi, 259. o.)
1) ... a Próféta (béke legyen vele) helytartójaként ...
Bediüzzaman Said Nursi azt mondja, hogy a Mahdi az Iszlám világ
vezetője lesz. Utal arra is, hogy ez egy olyan minősítés, ami alapján
minden muszlim ehhez a ranghoz méltó személyként fogja őt tisztelni.
2) ... egységesített muszlim világot ...
Bediüzzaman azt mondja, hogy a saját korában sem egységes Iszlám
országok majd összefognak és létrehozzák az Iszlám egységét. Leírja,
hogy a Mahdi életre hív majd egy támaszpontot és ennek segítségével
fogja megvédeni a muszlimokat bizonyos veszélyektől.
3) ... milliós tömegek ...
Bediüzzaman utal rá, hogy a Mahdinak segítői is lesznek, akik mellette állnak majd e küldetés során.
A Mahdi harmadik feladata: alapjaiban újjáéleszti a Korán erkölcsét és Prófétánk (béke legyen vele) szunnáját.
Ezt a harmadik küldetést a Mahdi a hívők, a Próféta (béke legyen
vele) nemzetségéből való hűséges követők illetve az összes többi
muszlim segítségével fogja teljesíteni. Ő lesz az eszköz, aki által
megújul és életbe lép a Korán erkölcse és a Próféta (béke legyen vele)
szunnája, amelyet az emberek a Próféta (béke legyen vele) kora utáni
időkben, főként a materialista világfelfogás következtében figyelmen
kívül hagytak.
Az idők változásával a Korán előírásait már nem
tartják be úgy, mint régen. A Mahdi harmadik feladata az, hogy minden
hívő közösség szellemi hozzájárulásával, az Iszlám egységre való
kölcsönös odafigyeléssel, a muszlimok egymás közti kölcsönös
támogatásával, minden vallástudós és nagy tiszteletnek örvendő áldott
ember, de mindenekelőtt a Próféta (béke legyen vele) nemzetségéből
való, minden korban ellenálló és nagy számú követő részvételével,
megpróbálja helyrehozni ezt a dolgot. (Emirdag Lahikasi, 260. o.)
A Mester kifejti, hogy a Mahdi alapjaiban újra élővé
teszi a Korán számos parancsolatát, amelyre az idők változásával a
hitetlenség szennye rakódott, és ebben minden muszlim, és a Próféta
(béke legyen vele) nemzetségéből való hitközösségek lesznek majd
segítségére.
Egy másik írásában pedig utal arra, hogy a Mahdi harmadik feladata
az Iszlám társadalmak egyesítése illetve a keresztény világgal való
szövetség létesítése. Ezeket a feladatokat meglehetősen széles körben
látják majd el, és az egész világ tudni fog róluk:
A Mahdinak, aki tehát egyetlen személy lesz, az lesz
a harmadik feladata, hogy megteremtse az Iszlám egységet, majd erre
alapozva felépítse az Iszlám épületét, és a keresztény világgal
szövetségre lépve szolgálja az Iszlám vallást. Ezt úgy tudja véghez
vinni, ha megfelelően nagy hatalommal és erőkkel, több millió emberrel
együtt fáradozik. Az első feladat jóval nagyobb horderejű, mint a
többi, a második és a harmadik viszont oly ragyogó és oly nagy
tömegeket mozgat meg, hogy kivívja majd a népek csodálatát. (Sikke-i
Tasdik-i Gaybi, 9. o.)
Bediüzzaman Said Nursi dátumokkal is alátámasztja a Mahdi küldetését
Bediüzzaman, a hidzsra szerinti 1327. évben beszédet tartott
Damaszkuszban, az Emevi dzsámiban, tízezer ember előtt. Ebben 1371
utáni, tehát a jövőre vonatkozó eseményeket és különféle időpontokat
fedett fel, amelyek a Végidőkre vonatkoznak. Felhívta a figyelmet a
várva várt Mahdi küzdelmére és győzelmének idejére:
Igen, ha most nem is, 30-40 ÉV MÚLVA felhasználja a
valódi tudást (tehát a tehetség, művészet, tudomány és
természettudományok alapján megszerezhető ismereteket), és a kultúra
pozitív oldalait, és a valóságot kutatja. A három erő támogatásával
legyőzheti a kilenc akadályt, amennyiben szeretettel és jóindulattal
közeledik az emberekhez. És akkor, ha Isten is úgy akarja, meg fogja
semmisíteni az ellenség kilenc csoportját. (Hutbe-i Şamiye, 25.o.)
Bediüzzaman a damaszkuszi beszédjében pontos
dátumokat közölt a Mahdi küldetésének idejével kapcsolatosan, és ez
rendkívül fontos:
1981-1991 - A Mahdi megkezdi tevékenységét
1) ... Igen, ha most nem is, 30-40 ÉV MÚLVA ...
Ezen a dátumon a Bediüzzaman beszéde utáni 30-40 évet kell érteni,
ami a hidzsra szerint 1401-1411-nek felel meg. A keresztény időszámítás
szerint ez az idő 1981-1991-re esik.
2001 - A Mahdi materialista filozófiával szembeni győzelme
2) ... ha Isten is úgy akarja, FÉL ÉVSZÁZAD MÚLVA meg fogja semmisíteni őket ...
Said Nursi fenti értekezésének utolsó mondataiban hírt ad arról,
hogy a Mahdi tevékenysége fél évszázaddal később, azaz 50 év múlva lesz
esedékes. Vagyis rámutat arra, hogy nem egészen 10 év alatt teljesen
megszűnik az a befolyás, amit a materialista, darwinista és ateista
filozófiák az emberre gyakoroltak. Ez az időpont a hidzsra szerint 1421, ami 2001-nek felel meg.
2004 - A Mahdi vezetésével az emberek visszatérnek a Korán erkölcséhez és eszerint élnek
Bediüzzaman "Risale-i Nur" című munkájában a Mahdi küzdelmével és
vezetői tevékenységével kapcsolatosan 2004-et említi meg következő
dátumként. A Korán azt mondja: "El akarják oltani Isten
világosságát a szájukkal, ám Isten rendíthetetlen abban, hogy
kiteljesítse az Ő világosságát, még akkor is, ha ez a hitetleneknek nem
tetszik." (A megbánás, 32). Az ája következő mondatának, "...ám
Isten rendíthetetlen abban, hogy kiteljesítse az Ő világosságát"
Bediüzzaman a következő, jövőre utaló értelmet adja:
Mostanság derült fény arra, hogy ha a dupla (ti. ?
jelű) "lam" és "mim" betűket kettesével számoljuk, kiderül, hogy egy
évszázad múlva azok az emberek akik eloszlatják a zsarnokságot,
valószínüleg a Mahdi tanítványai lesznek... (Şualar, 605. o.)
Bediüzzaman elmondja, hogy ennek az ájának a számértéke a hidzsra
szerinti 1424. évnek, a keresztény időszámítás szerint pedig 2004-nek
felel meg, és arra mutat, hogy ez az időszak lesz a Mahdi vezetésével
az a kor, amelyben a Korán erkölcsisége az egész világon uralkodni fog.
2008 - A Mahdi vezetésével győzedelmeskedik a Korán erkölcse
Bediüzzaman így ír jövőre vonatkozó előrejelzéseinek egyikében
arról, hogy a Korán erkölcse győzedelmet arat és uralkodni fog majd (a
világban):
Az imént idézett ája rejtett utalását tovább erősíti
a következő: "Aki gyámolítójául választja Allahot, a küldöttét és
azokat, akik hisznek, [az jól választott]. Allah követői lesznek a
győztesek." (Az asztal Szúra, 56) Mert ha az "Isten követői lesznek a
győztesek" sorban előforduló dupla "nun"-t (az arab "nun" betű) egynek
vesszük, az éppen az előző ájának felel meg és 1302-t ad, ebben az
évben kezdte a Koránt olvasni a vallásnak az a segítője, aki eszköze
lett a Korán oldalán állók tevékenységének. Ha pedig kettőnek vesszük,
akkor 1350-et kapunk, vagyis azt a dátumot, amikor a Koránból merített
tudás alapján készülő Risale-i Nur körül csoportosuló, minden erejükkel
a Korán szellemében dolgozó emberek erkölcsi győzelmet arattak az
eltévelyedés és hitetlenség felett. Ez pedig egy rejtett jelzés arra
nézve, hogy a jövőben teljes győzelmet aratnak. (8. Lem'a, Keramet-i
Gasviye)
Bediüzzaman Said Nursi szerint a fenti ája "... Isten követői lesznek a győztesek"
mondatának számértéke a hidzsra 1350. évére mutat és arra, hogy ekkor
győz majd a Korán erkölcsisége. De Said Nursi emlékeztet arra is, hogy
van egy másik rejtett utalás ebben az ájában, egy másik dátum, amely
szintén a Korán erkölcsének győzelmét rejti magában. Ha az ája eredeti
arab szövegét kezdő "fe" betűt is számításba vesszük és így nézzük a
számértéket, akkor 80-at kapunk. És ha 1350-hez hozzáadunk 80-at,
megkapjuk a hidzsra szerinti 1430. évet, amely keresztény időszámítás
szerint 2008-nak felel meg. Bediüzzaman szerint ez a dátum
Isten engedelmével azt az időt jelzi, amelyben az ája által említett
erkölcsi felemelkedés bekövetkezik, és amelyben végérvényesen
legyőzetnek a darwinista, materialista és ateista filozófiák, és az
ehhez hasonló hitetlen irányzatok. (A legjobban csak Isten tudja.)
(Harun Yahya, Hz. Isa'nin Geliş Alametleri)
BEFEJEZÉS
Az eddigiekben csak érintőlegesen tárgyaltuk Bediüzzaman Said Nursi
Mahdival kapcsolatos, jövőre vonatkozó fejtegetéseit. De ez a pár szó
is elégnek bizonyul ahhoz, hogy lássuk, Said Nursi minden kétséget
kizáróan nyilvánvaló, biztos tényként és nagyon pontosan említi ezeket
az eseményeket. Bediüzzaman megosztja a muszlimokkal, hogy mikor jön el
a Mahdi, hol fog tevékenykedni, és még sok más részletet. Említést tesz
például a hitközösségéről, és arról, hogy miket fog csinálni.
Bediüzzaman Said Nursi a vizsgálódásának alávetett minden témát
rendkívül precízen, okosan, éleslátón és bölcsen közelít meg. Azok az
előre jelzett dolgok pedig, amiket leír, ha Isten is úgy akarja,
egyenként be fognak következni. Kétségtelen, hogy amit Bediüzzaman írt
a Mahdi eljöveteléről, és amit a Próféta (Béke legyen vele és Isten
áldásai) számos hadísza is világosan és pontosan tartalmaz, ugyancsak
nagy jelentőségű. Megfeledkezni azokról a dolgokról, amiket ez a 13.
század vallástudósaként elfogadott, áldott ember a világ összes
muszlimját közvetlenül érintően írt, vagy helytelen fejtegetésekbe
bocsátkozni róla, rendkívül nagy hiba. Az is nagy tévedésben van, aki a
Bediüzzaman által igen pontos bizonyítékok alapján leírt Mahdiról azt
hiszi, hogy csak egy szellemi mozgalom lesz, és megpróbálja ködösíteni
az igazságot. Minden, amit Bediüzzaman a múltban előre jelzett, valóban
megtörtént; Isten engedelmével pedig azok a dátumok és információk is
tévedéstől mentesek lesznek, amelyeket a Végidőkkel kapcsolatban adott
meg.
Kétségtelen, hogy egy korban élni egy ilyen áldott emberrel (mint a
Mahdi), aki által az Iszlám visszatér az alapjaihoz, aki eszköze lesz
annak, hogy az emberek hinni fognak, és aki erős egységet biztosít majd
a muszlimok között, igen nagy örömhír. Ezzel a dologgal szemben
egyetlen muszlim sem maradhat érzéketlen. Ellenkezőleg, igyekeznie kell
e lényeges pontot tisztán látni, és a Bediüzzaman által megadott minden
részletet ennek fényében kell kutatnia és végiggondolnia. Nem szabad
elfelejteni, hogy ha ezek az emberek néhány téves gondolat miatt az
egész Iszlám világ által várt, ilyen örömteli eseménnyel szemben
érdektelenséget és gondatlanságot mutatnak, később, amikor ezek az
események valóban megtörténnek, nagy szégyenben maradhatnak.
Aki gyámolítójául választja Allahot, a küldöttét és
azokat, akik hisznek, [az jól választott]. Allah követői lesznek a
győztesek. (Az asztal Szúra, 56)
http://mkh.valosag.net/index.php/temakoeroek/igazsag-kutatasa/1857-jezus-krisztus-visszater