2012. június 29., péntek

Már szaladgálnak az első génmódosított gyermekek

Az Egyesült Államokban egy kísérletsorozat eredményeként harminc egészséges csecsemő született – közli a tegnap nyilvánosságra hozott hírt a brit Daily Mail.
A harmincból tizenöt baba egy New Jersey-i intézetben (Institute for Reproductive Medicine and Science of St Barnabas) végzett kísérletsorozat eredményeként az elmúlt három év során született. Az anyáknál nehézségbe ütközött a foganás, ezért petéjükbe női donortól származó géneket juttattak a megtermékenyítés előtt. A DNS-vizsgálatok igazolták, hogy a jelenleg egy-két éves gyermekek három „szülőtől”, két nőtől és egy férfitól örökölték génjeiket. Ez azt is jelenti, hogy a gyermekek nemcsak befogadták és hordozzák, hanem utódaikra is át tudják majd örökíteni az extra géneket.  

A legújabb mesterséges megtermékenyítési eljárások úttörője, Jacques Cohen professzor a Human Reproduction című folyóiratban úgy fogalmaz, hogy „ez az emberi csíravonal genetikai módosításának első esete, amely normális, egészséges gyermekeket eredményezett.” Cohent zseniális tudósnak tartják, ám tevékenysége rendkívül vitatott. Tavaly bejelentette, hogy immár képes volna gyermekeket klónozni, aminek lehetséges következményeitől a tudóstársadalom zöme elborzadt. 

A világ tudósainak nagy többsége ódzkodik az emberi csíravonal megváltoztatásától, amivel valójában az emberi faj alapszerkezetébe nyúlnak bele. A genetikusok attól is tartanak, hogy a jövőben a módszert új, különleges tulajdonságokkal – pl. rendkívüli erővel, intelligenciával – rendelkező emberfajták kifejlesztésére is használhatják. 

Lord Winston, a londoni Hammersmith Hospital szakembere tegnap a BBC-nek nyilatkozva kifejtette: „ami a meddőségkezelést illeti, nem bizonyított, hogy ezt a technikát érdemes alkalmazni... Már az is rendkívül meglep, hogy egyáltalán idáig eljutottak. Annyi biztos, hogy Angliában ezt nem engedélyeznék.” Ezt a brit Emberi Megtermékenyítési és Embriológiai Hatóság (HFEA) szóvivője is megerősítette, a tilalmat azzal indokolva, hogy a módszer az emberi csíravonal megváltoztatásával jár.

John Smeaton, a meg nem született gyermekek védelmében tevékenykedő országos egyesület (Society for the Protection of Unborn Children) igazgatója így fogalmazott: „Az ember borzalmasan sajnálja a meddőséggel küzdő párokat. Ez azonban megint csak azt igazolja, hogy ha mesterséges megtermékenyítéssel érjük el a foganást, előbb-utóbb a csecsemőt sem tekintjük többnek, mint egy gyártósoron létrehozott terméknek” – idézi a szakembert a Daily Mail.    

A Katolikus Egyház az embriót és a magzatot emberi személynek és a házastársi aktus gyümölcsének tekinti, ezért elítéli az embrió genetikai manipulálását, a klónozást és a mesterséges megtermékenyítést (vö. Donum vitae I-II). Ugyanakkor a meddőségkezelés terén – éppúgy, mint a fogamzásgátlás terén – a megbízható természetes módszerek (TCsT, NaPro) alkalmazására biztatja a házaspárokat.

Magyar Kurír (mk)



Néhány nappal ezelőtt került napvilágra az információ, hogy már megszülettek a világ első genetikailag módosított csecsemői.
Az információ szerint összesen 30 egészséges baba született az Egyesült Államokban folytatott kísérletek eredményeként, amelyek rengeteg vitát váltottak már ki az eljárás etikusságát illetően.
Egyelőre két csecsemő genetikai vizsgálatának eredményei készültek el, amelyek azt mutatják, hogy a babák három „szülő” génjeivel rendelkeznek.
Tizenöt gyerek született az elmúlt három év során a New Jersey-i Reproductive Medicine and Science programjának eredményeként.
A kísérletben résztvevő nők valamennyien nehezen vagy egyáltalán nem voltak képesek gyereket foganni korábban. A kísérleti alanyok petéjébe női donoroktól vett extra géneket ültettek a megtermékenyítés előtt, hogy ezzel segítsék a fogantatást.
Két egyéves kisgyerek genetikai vizsgálata kimutatta, hogy három felnőtt, két nő és egy férfi DNS-ét is örökölték.
Az a tény, hogy a gyerekek örökölték ezeket az extra géneket és azokat képesek voltak beépíteni saját genetikai állományukba, azt jelenti, hogy ezeket a géneket képesek lesznek tovább örökíteni utódaikba.
Az emberi gének megváltoztatása egyet jelent a saját fajunkat meghatározó alapvető jellemzők megváltoztatásával, amit a világ legtöbb tudósa nem tart helyesnek.
A genetikusok attól tartanak, hogy a törekvés eredményeként új emberi fajok alakulhatnak ki, akik több, „jobb” vagy megrendelt tulajdonságokkal rendelkezhetnek, mint például a nagyobb erő vagy magasabb intelligencia.
A Human Reproduction (emberi szaporodás) folyóiratban írva a Jacques Cohen által vezetett kutatócsoport azt mondja, ez az „első alkalom, hogy az emberi génállományt módosították, egészséges utódokat eredményezve.”
Egyes szakértők komoly kritikával illették a kísérleteket. Lord Winston, a nyugat-londoni Hammersmith kórháztól a BBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy „semmi bizonyíték nincs arra vonatkozóan, hogy megérné ezzel módszerrel kísérletezni a meddőség kezelésére… Rendkívüli módon meglep, hogy a kutatásnak ebben a fázisában egyáltalán ilyen beavatkozásokat elvégeztek. Nagy-Britanniában semmi esetre sem lenne megengedhető.”
John Smeaton, a Meg Nem Született Csecsemők Védelmére alakult Szövetség országos igazgatója elmondta, hogy „az ember rendkívüli szimpátiát érez azok iránt a párok iránt, akik meddőségi problémával küzdenek. Ez a projekt azonban még inkább bizonyítja, hogy a lombik bébi programok eredményeként a csecsemőket egyre inkább futószalagon érkező tárgyaknak tekintik.”
„Ez egy rendkívül aggasztó lépés az emberiség számára a rossz irányba.”
Cohen professzor és kollégái azt tapasztalták a meddő nőknél, hogy a petében található mitokondriumok nem működnek megfelelően. A kezelés részeként a donorok petesejtjeiből apró tű segítségével egészséges mitokondriumokat vettek, majd azokat a meddő nők petesejtjébe juttatták.
Mivel a mitokondrium is tartalmaz géneket, a kezelés eredményeként születő csecsemők mindkét nő DNS-ét öröklik és a megváltozott génállományt anyai ágon továbbadják utódaiknak.
A mesterséges megtermékenyítési eljárásokat felügyelő angol Emberi Megtermékenyítés és Embriológiai Hatóság (HFEA) szóvivője elmondta, hogy Nagy-Britanniában nem engedélyeznék a módszert, pont azért, mert az az emberi génállomány módosításával jár.
Jacques Cohen briliáns, de ellentmondásos személyiségnek számít a szakmában, aki arról híres, hogy folyamatosan a mesterséges megtermékenyítési módszerek határait feszegeti.
A professzor tavaly bejelentette, hogy jelenlegi ismeretei és szaktudása birtokában lehetővé vált, hogy gyerekeket klónozzon. A lehetőség felvetése laikusokból és a szakma legtöbb képviselőjéből elszörnyedést vált ki.
„Egyetlen délután elegendő lenne a feladathoz bármelyik tanítványomnak,” mondja a professzor, hozzátéve, hogy „legalább három személy” kereste már meg azzal a kéréssel, hogy klónozzon gyereket számára. A professzor elutasította a kéréseket.

 Forrás: Daily Mail

Facebook és Twitter: Nagytestvér megvalósult álma

Az Onion nevű szatirikus lap a CIA saját projektjének nevezte a Facebook közösségi portált. „Az emberek évek óta folyó titkos megfigyelése után döbbenten figyeljük az események ilyetén alakulását,” nyilatkozza az ügynökség képzeletbeli vezetője a kongresszus előtt.
Örömmel konstatálja, hogy a Facebook felhasználók önként közzéteszik „barátaik és ismerőseik ábécérendbe szedett listáját, rendszeres státuszfrissítésekkel aktuális elfoglaltságaikat illetően,” összegzésképpen megjegyezve, hogy „a CIA álma vált valóra ezzel.”
A leírtak egyáltalán nem állnak távol a valóságtól. A Facebook közel egy milliárd főt számláló felhasználói közül sokan napi rendszerességgel osztják meg gondolataikat és érzéseiket az oldalon. A Twitteren hasonló a helyzet. A Foursquare alkalmazás használói aktuális földrajzi helyzetüket és az arra vonatkozó információkat is közzéteszik. A hírportálok tudósítói hangot adnak véleményüknek és a politikai eseményekkel kapcsolatos dühüknek.
A kormány kapva kap az alkalmon és megpróbálja kihasználni a jelenséget, ami tulajdonképpen nem más, mint egy saját magát megfigyelő társadalom.
Az állam még némiképp le is van maradva. Marketing cégek már régóta figyelik a közösségi oldalakat, hogy felmérjék a nagyközönség reakcióját az újonnan piacra dobott termékekkel kapcsolatban. Az online csevegés elemzésével pedig megpróbálják megjósolni például a választások kimenetelét.
Az amerikai szövetségi hivatalok is szeretnék kihasználni ezeket a módszereket, hogy felmérjék az Egyesült Államok tengerentúli megítélését, vagy elejét vegyék a terrortámadásoknak.
A fenti célokat tartva szeme előtt, az amerikai védelmi minisztérium június 1-én közbeszerzési pályázatot írt ki olyan szoftverek kifejlesztésére, amelyek lehetővé teszik „a globális közösségi Internet témáinak, hálózatainak és befolyásos személyeinek mély elemzését”. A szoftver a világ legalább hét fő nyelvén folyó (beleértve a kínait és az arabot is) párbeszédek elemzésére lesz képes.
A pályázatok beérkezését követően a szoftverrendszereket hathónapos tesztelésnek vetik alá, amely során megvizsgálják egy konkrét esemény, mondjuk egy politikus által mondott beszéd, online reakcióját.
A katonaság előrébb tart ezen a téren. 2007-ben az amerikai légierő 27 millió dolláros szerződést kötött a védelmi óriás Lockheed Martin céggel, egy Web Információ Spread Adatművelet Modul, azaz a WISDOM (jelentése: bölcsesség) kifejlesztésére, ami a hírfórumokra, blogokra és társadalmi oldalakra felkerülő bejegyzéseket elemzi.
Segítségével a katonai elemzők már megfigyelés alatt tartják Közép- és Dél-Amerikát, valamint a Csendes-óceán térségét. A tengerészettől kapott újabb 9 milliós megbízás keretein belül a Lockheed Martin már a WISDOM következő verzióján dolgozik, ami arra törekszik, hogy képes legyen „megérteni a regionális trendeket és hangulatokat valamint megjósolni a csoportok vagy egyének által jelentett veszélyeket.”
Más hivatalok is hasonló terveket szövögetnek. Az FBI jelenleg is tárgyal a témában bizonyos szoftvercégekkel, az amerikai védelmi minisztérium pedig már régóta üzemeltet egy hasonló rendszert.
Milyen mértékben befolyásolja az ilyen jellegű megfigyelés online viselkedésünket?
Képzeljük el a következő szituációt: a kormány egyik intézkedéséről szóló cikket olvasva éppen egy dühös hozzászólást készülünk írni. Meggondolnánk-e a komment beküldését, ha tudjuk, hogy a kormány, felhasználónevünkkel együtt rögzíteni fogja a leírtakat? „Az emberek nem fogják szabadon megosztani a gondolataikat,” mondja Ginger McCAll, a Washingtoni Electronic Privacy Information Center munkatársa.
„Egy ilyen rendszer elfolytja az eltérő vélemények kinyilvánítását.” Az ember szeretné azt remélni, hogy a kormánytisztviselőket foglalkoztatják az ilyen kérdések és aggodalmak. Nehéz megállapítani. Mindenesetre a NewScientist ismételt megkeresései ellenére a védelmi minisztérium illetékesei nem voltak hajlandóak kommentálni az ügyet. 

Forrás: NewScientist

A briteknek is lesz apátsági sörük

Nem csak a belgák tudnak apátsági sört gyártani: az ampleforth-i bencés kolostor szerzetesei júliusban kezdik értékesíteni Nagy-Britannia első apátsági sörét.
A yorkshire-i szerzetesek nem csak a teológiának és a kolostori életnek szentelik idejüket. Almaboruk eladási sikerén felbuzdulva úgy döntöttek, hogy egy újabb italukat is megosztják a nagyközönséggel, melyet addig nagy titokban tartottak, és csak saját fogyasztásra állítottak elő. Az általuk főzött, viszonylag erős (7 százalékos) sör búzából, árpából és komlóból, kettős érleléssel készül. Annak érdekében, hogy a nagyobb termelés ne menjen a minőség rovására, Wulstan Peterburs atya egy holland szakértő társaságában tanulmányútra indult, melynek során belga és holland trappisták sörfőzdéiben tett látogatást. „Úgy vélem, sikerült elérnünk az elképzeléseinknek megfelelő ízt és állagot” – nyilatkozta.

Wulstan Peterbus atya feladata ügyelni a rend pénzügyeire és Szent Benedek regulájának betartására. Az 540-ben lefektetett benedeki szabályok értelmében a szerzeteseknek önellátóknak kell lenniük. „Folyamatosan keressük azokat a tevékenységeket, amiket a szerzetesek el tudnak látni, és fenn is tudják tartani magukat belőle. Különösen fontos megtalálni azokat a tevékenységeket, amiket az (egyre nagyobb számú) idős szerzetesek is képesek elvégezni. A sörfőzés egyrészt ilyen, másrészt a rendünk történetéhez is kapcsolódik.”

A szerzetesek a sör receptjét Franciaországból vitték magukkal Angliába. A bencések 1608-ban, az angol reformáció idején telepedtek le a francia királyságban, és a közösség szükségleteinek fedezésére sört kezdtek főzni. 1793-ban azonban a francia forradalom miatt a szerzeteseknek el kellett hagyniuk az országot, és visszatértek Angliába. 1802-ben Ampleforth-ban telepedtek le, ahol később apátságot is építettek, és ahol ma is Anglia legnagyobb bencés szerzetesközössége él.

1963 és 1976 között Basil Hume bíboros volt az apát, akit később westminsteri érseknek neveztek ki. „Utoljára a XVIII. században főztünk sört eladásra – emlékszik vissza. – XIV. Lajos engedélyezte, hogy a sörünket egész Franciaország területén árusítsuk. Jelenleg ilyen ambícióink nincsenek, de szeretnénk a sörünket sikeressé tenni.”

Az utóbbi időben nem a brit szerzetesek az egyetlenek, akik úgy határoztak, hogy söreladásból fogják fenntartani magukat. Észak-Franciaországban a Mont-des-cats-i apátság egy éve árusítja saját sörét, Ausztriában pedig az engelszelli trappista kolostor dobta nemrégiben piacra Gregorius nevű sörét.

A trappista sörök között hat belga (L’Orval, Rochefort, Chimay, Westmalle, Westvleteren, Achel) és egy holland nedű (La Trappe) szerepel. Ahhoz, hogy az ital élhessen a „trappista sör” megnevezéssel, feltétlenül trappista kolostorban, trappista szerzetesek keze alatt kell készülnie. Az Ampleforth Abbey Beer esetében trappista sörről ugyan nem beszélhetünk, de mindenképpen olyan új, apátsági sör kerül forgalomba, ami fel fogja kelteni a szakértők érdeklődését.
Magyar Kurír

Forrás: La Croix

Az antiszemitizmust felmérők figyelmébe

Van-e antiszemitizmus, vagy zsidókérdés? A mai demokratizált világunkban feltehető-e egyáltalán ez a kérdés? A válasz egyértelmű: van bizony, és sokkal markánsabban jelentkezik, mint eddig bármikor. Már maga az a tény, hogy valami kérdéssé válik, hogy a közvélemény valamit kérdésként kezel, arra utal, hogy valami azon a téren nincs rendben. Mostanában nagyon nincs rendben.
Ha valamit társadalmi kérdés tárgyává válik, akkor arra a tények és a tényekhez kötődő érzelmek alapján fogalmazódnak meg a válaszok. Azt is el kell fogadnunk, hogy a tényeknek van kisebb szerepük, és az érzelmek a meghatározóbbak. A zsidóság esetében különösen így van ez. Egy betelepült, beszüremkedett nép az őshonos nép életterében idegennek számít, ennek minden hátrányos következményét viselnie kell. Ez minden idegenre vonatkozik. Ez a kezdeti ellenérzés azonban változik, egyes népek vonatkozásában kedvezően, más népek vonatkozásában kedvezőtlenül. A változás iránya attól függ, hogy az adott nép mennyire tud beilleszkedni, milyen vélemény alakul ki róla, ittléte milyen változásokat vált ki a közvetlen és a tágabb környezetében, milyen hatása van az ország történelmére. Ha ezek a tényezők mind pozitívak lennének is, még akkor sem fogadja be, nem tekinti a nemzettest részének az őshonos nép mindaddig a betelepülőket, amíg meg nem kedveli. Amíg érzelmileg is be nem fogadja.
A magyarság befogadó nép, bizonyítja ezt sok olyan népcsoport, melyet ma már mindenki magyarnak tekint, holott betelepülésük idején voltak velük gondjaink. Ilyenek - a teljesség igénye nélkül - a jászok és a kunok. Más népek betelepülőit a magyarság a nemzettest részének elfogadja, de úgy, hogy a népi sajátosságait ismerve és megbecsülve, nemzetiségnek tekinti. Ilyenek - ugyancsak a teljesség igénye nélkül - a szerbek (rácok), németek (svábok), szlovákok (tótok) és a románok. Ebből eredően a közelmúlt történelme során soha nem volt kérdéses ezen népcsoportok hová tartozása. Ezekkel a népcsoportokkal sors-, és elvközösség alakult ki, a kölcsönös megbecsülés alapján, annak ellenére, hogy életvitelben, kultúrában és vallásban voltak különbözőségek.
A magyar élettérben két népcsoport jelent meg, amelyek képtelenek a beilleszkedésre, más-más okok miatt. A cigányság és a zsidóság. Mindkét népnek voltak és vannak olyan tagjai, kisebb csoportjai, akik tökéletesen képesek lennének a beilleszkedésre, de a többségük nemzetellenes viselkedése miatt a beilleszkedés és elfogadottság legfontosabb eleme, az érzelmi kapcsolódás nem alakulhatott ki.
Európai népek betelepültjeivel számtalan közös vonása volt a magyarságnak. Nem csak a vallás és a kultúra területén, hanem az életvitel vonatkozásában is. Dolgos, nyíltszívű, azonos karakterű, de más nyelvet beszélő, más térség szokásait magukkal hozó népcsoportok a hasonló adottságokkal rendelkező magyarság életterében rövid időn belül otthonára találtak.
A zsidóság és a cigányság nem akart soha beilleszkedni, nem fogadta el a gazdanép normáit, tudatosan azokkal szembe helyezkedett. Nyilvánvaló, hogy ez a magyarságból egy markáns érzelmi elutasítást váltott ki, amit a két népcsoport viselkedése, a magyarság ellenségeinek a totális kiszolgálása, minden esetben a nemzet elleni külső és belső rombolás segítése napjainkra teljesen kiélezett. Ma ezt a két népcsoportot idegennek és kártékonynak tekinti a magyarság túlnyomó többsége.
A zsidóság esetében a közelmúlt történelmi eseményei annyira elmérgesítették a két nép kapcsolatát, melynek megjavítására már nincs semmi remény. A totális zsidó vezetésű Rákosi-rendszerben a szadista tömeggyilkosságokat elkövető, a 14 haláltábort működtető, a világ legbrutálisabb terrorgépezetét, az ÁVH-t irányító zsidóság olyan iszonyatos kárt okozott a magyarságnak, melyet mind a mai napig még felmérni sem lehetett. Az egymillió legyilkolt magyarral még nem számolt el senki. A Kádár-rezsim viszonylag normálisabb alapállását a szovjet vezetés és Kádár kiegyezésre való törekvése jellemezte, de ez készítette elő azt az országrablást, melyet a zsidó propaganda rendszerváltásnak nevez.
Ezt a műveletet a kommunista párt által kinevelt, de azt eláruló zsidó funkcionáriusok hajtották végre, az ugyancsak elzsidósodott nómenklatúra segítségével. Hogy milyen eredménnyel, azt naponta tapasztalhatjuk. A háttérben a külföldi zsidó szervezetek álltak, élükön az Amerikai Egyesült Államokkal.
Az általános elutasítást a zsidóság is naponta tapasztalja, és nem csak hazánkban. Az életszínvonal általános romlása ma már gondolkodásra készteti azokat is, akik eddig a hamis csillogású, jólétinek nevezett társadalmak hedonista életvitelét élve, nem foglalkoztak ilyen kérdésekkel. Ahol pedig érezhetően növekszik a nyomor, ott a radikalizmus is növekszik. Ezzel szembe, ennek a folyamatnak a kiteljesedése ellen hozták létre a holokauszt-mítoszt, és a rendkívül durva törvényeket, melyek a holokauszt tagadását a gyilkosságok szintjén bünteti.
Ez is, mint minden kényszer, csak növeli az érzelmi elutasítást, szinte már az utálat szintjéig. Nem az a kérdés, hogy volt-e olyasmi, amit a zsidóság holokausztnak, vagy soah-nak nevezett el, hanem az, hogy miért vált ez szinte vallási tétellé. Abban nincs semmi kivetni való, ha a zsidóság a valóban elszenvedett veszteségeire emlékezik, a halottjait elsiratja, a veszteségeik okozóit megveti. Ez az ő dolguk, ez nemzeti ügy. Más népek ugyanígy emlékeznek veszteségeikre, melyek jóval nagyobbak a zsidóság veszteségeinél, de ez legyen az adott nép ügye. Ezért nincs értelme annak sem, amit a revizionisták csinálnak a holokauszt tagadásával, relativizálásával. Miért foglalkoznak ilyesmivel? Lényegében ők éltetik ezt a mítoszt, állandó botrányaikkal tartják életben. A zsidóság ha valamit el akar érni, a holokausztra hivatkozik. Hivatkozhat, ha nem érdekel senkit. Valóban nagy veszteségeik voltak, de háború volt, és a háború a veszteségekről szól, még a győztesek esetében is. Ha háború van, akkor háború van - tartja egy orosz közmondás, és ezt mindenkinek tudomásul kell vennie. A háború a halálról szól, a háborúban csak a halál törvényei a mérvadóak. Az, aki a háborús eseményeket a békeidők törvényei szerint ítéli meg, egy idióta. Vagy tudatos zavarkeltő.
Felmérést végeznek a magyarországi antiszemitizmusról. A napokban járt nálam egy újságíró, és feltette a kérdést, hogy antiszemita vagyok-e. Válasz: ki nem állhatom a zsidókat, egyetlen zsidó ismerősön sincs már, a lehető legrosszabb véleménnyel vagyok róluk, de ezzel vége, nem vagyok antiszemita. Mert minden anti-akármi, antikommunizmus, antifasizmus, antiszemitizmus a gyűlölet megjelenítése, megköveteli azt, hogy az ember ezzel a témával sokat foglalkozzon, méghozzá olyan szinten, mely rabul ejti az egész egyéniségét.
Én csak simán utálom őket azért, amit a fentiekben leírtam. Derűsen, mosolyogva. Szeretet alapon, az igazság szeretete alapján. De legalább ennyire utálom azokat is, akik nem zsidók, csak jellemtelen gazemberek. Különösen akkor, ha szélsőjobboldalinak, nemzeti radikálisoknak tartják magukat. Ezért a felmérőknek nem azt a kérdést kellene feltenni, hogy ki antiszemita, hanem azt, hogy ki miért utálja a zsidókat, és általában miért utál bárkit is.
Ha zsidó lennék, én is ugyanazt tenném, mint általában a zsidók. Mert nem tehetnék mást. Mert ma már mindenki kényszerpályán mozog, és olyan úton, mely egy újabb háborúba vezet. Erre az útra van kényszerítve a senkinek sem ártó, talán köztiszteletben is álló zsidó épp úgy, mint a saját hányadékában fetrengő, részeg szkinhed. Egymás ellen, vagy egymás mellett? Teljesen mindegy. A lényeg az, hogy a halál törvényei érvényesüljenek. Mert ha háború van, akkor háború van.
Kassai Ferenc

Széthullás előtt Líbia

Oroszország Hangja hírei közt tallózva, olvashattunk arról, hogy Líbiában még nem ért véget az ország kifosztása.
Mint írják, Líbia kőolaj kitermelő vidéke, Bengazi központtal kikiálthatja függetlenségét. Legalábbis “ilyen előrejelzést adott a krízis helyzetekkel foglalkozó Exclusive Analysis (EA) brit elemző cég, amely a londoni City üzleti világával konzultál.
A jelentésben kiemelik, hogy a jelenlegi líbiai helyzet megkérdőjelezi a kőolaj kitermelésről szóló egyezményeket, amelyeket az utóbbi hónapokban kötöttek a nyugati cégek Tripoliban a kormánnyal.” (értsd: a lázadó patkányokból a nyugati imperialista hatalmak által létrehozott bábkormány - szerk.) Tehát a háttérben tovább folyik az aknamunka.
A Cionista pénzvilág fellegvárának a City-nek nem sikerült megszereznie Líbia olaját, a forrongások keltésével még Kadhafi meggyilkolása után sem. Vagyis a fegyverek nem hozták meg számukra ezt az eredményt. Így hát ezúttal az ajtó helyett, az ablakon át mennek be.
Nem mintha nem kerestek volna jól az eseményeken – a kettős haszon már akkor is megvolt, hiszen egyfelől kiiktatták Kadhafit, aki azt az arcátlanságot merészelte elkövetni, hogy aranyban kérte az olaj árát, az értéktelen papírok és elektronikus bitek helyett, másfelől sikeresen rátették a kezüket Líbia olajbevételekből gyűjtött aranyára is. Most azonban mérhetetlen mohóságukban mindent megtesznek azért, hogy Líbia fekete aranyát – olaját is elrabolják. Ahhoz sem kell jós tehetség, hogy a bevétel nem a líbiaiakat fogja szolgálni. Tehát a fegyveres terror után most a pénzügyi és gazdasági terrorral folytatják.
Szász Gerda – Szabad Riport Tudósító Iroda

Jövőnk.info megjegyzés: A nyugati cion-imperialista hatalmak által demokráciateremtésnek nevezett gyarmatosítás a teljes káosz és széthullás állapotába juttatta Líbiát. A közönséges bűnözők és külföldi zsoldosok által kirobbantott patkánylázadás és a létrehozott patkány-kormány ennyit tudott elérni. Ha olajról és a természeti kincsek megszerzéséről van szó, ez mind nem számít.  De a végső összecsapás még hátra van, figyeljük a jeleket: Armageddon mezején már sorakoznak a seregek!

Rafael Merry del Val bíboros: Az alázatosság litániája

A vágytól, hogy megbecsüljenek, - Szabadíts meg Jézus!
A vágytól, hogy népszerű legyek, - Szabadíts meg Jézus!
A vágytól, hogy fölemeljenek, - Szabadíts meg Jézus!
A vágytól, hogy tiszteljenek, - Szabadíts meg Jézus!
A vágytól, hogy dicsérjenek, - Szabadíts meg Jézus!
A vágytól, hogy mások elé helyezzenek, - Szabadíts meg Jézus!
A vágytól, hogy tőlem tanácsot kérjenek, - Szabadíts meg Jézus!
A vágytól, hogy engem elismerjenek, - Szabadíts meg Jézus!
A vágytól, hogy engem megkíméljenek- Szabadíts meg Jézus!
 
A félelemtől, hogy engem megaláznak, - Szabadíts meg Jézus!
A félelemtől, hogy lenéznek vagy leráznak, - Szabadíts meg Jézus!
A félelemtől, hogy kitesznek korholásnak, - Szabadíts meg Jézus!
A félelemtől, hogy megrágalmaznak, - Szabadíts meg Jézus!
A félelemtől, hogy mellőznek, vagy elfelejtenek, - Szabadíts meg Jézus!
A félelemtől, hogy majd kigúnyolnak, - Szabadíts meg Jézus!
A félelemtől, hogy velem rosszul bánnak, - Szabadíts meg Jézus!
A félelemtől, hogy ócsárolnak és gyaláznak, - Szabadíts meg Jézus!
A félelemtől, hogy gyanúval fogadnának, - Szabadíts meg, Jézus!
 
Hogy másokat nálam jobban szeretnek, - Add kegyelmedet, Jézus, hogy alázatossággal és szeretettel viseljem el!
Hogy másokat nálam többre becsülnek, - Add kegyelmedet, Jézus, hogy alázatossággal és szeretettel viseljem el!
Hogy világ szemében más növekszik, és én kisebbedek, - Add kegyelmedet, Jézus, hogy alázatossággal és szeretettel viseljem el!
Hogy az erényt másokban dicsérik és a jót bennem nem veszik észre, - Add kegyelmedet, Jézus, hogy alázatossággal és szeretettel viseljem el!
Hogy mást magasztalnak, míg engem észre sem vesznek, - Add kegyelmedet, Jézus, hogy alázatossággal és szeretettel viseljem el!
Hogy másokat nálam jobban előtérbe helyeznek mindenben, - Add kegyelmedet, Jézus, hogy alázatossággal és szeretettel viseljem el!
Hogy mások szentebbek, jobbak nálam - és én csak olyan szent leszek, amilyen a Te kegyelmedből telik tőlem!

Pál Feri atya a Nyitott Akadémián