2012. május 15., kedd

Bőrünkön jelezheti a hívást a mobil

Egy Nokia szabadalom szerint akár rezgő tetoválás is figyelmeztethet a bejövő hívásra.


A rezgőmotor talán az egyik leghasznosabb találmány a mobiliparnak, hiszen kiváló használatot tesz, ha valami miatt nem hallhatjuk meg a csengőhangot. Persze ekkor sem biztos, hogy megérezzük a rezgést, mert lehet, hogy a készülék a táskánkban, vagy a kabátunk zsebében maradt.
A Nokia egy egészen merész (ijesztő?) szabadalmat nyújtott be ezzel kapcsolatban, amely szerint egy, a testünkre ragasztott, aprócska, különleges textildarab jelezhetné a bejövő hívásokat, vagy ha üzenetet kapunk. A szabadalmi dokumentumok szerint egy kisméretű, téglalap alakú, a hasra, a körömre, vagy az alkarra ragasztott anyagdarab végezné el a dolgot. Ugyanúgy össze kellene párosítani a mobilkészülékkel, akár egy headsetet, és amikor hívást kapunk, a rögzített anyag a mágneses hullámok hatására rezegni kezd egy meghatározott ritmusban, ahogy azt a mobilok teszik.

A rezgés módja ugyanúgy szabályozható lenne, vagyis máshogy rezegne, ha hívásunk, és megint másképp, ha üzenetünk érkezik. Még ennél is hihetetlenebbnek tűnik az az ötlet, mely szerint a hatás ferrromágneses tinta feltetoválásával még hatékonyabb lenne, vagyis ez esetben a tetoválás maga jelezné a hívást. A tetoválás felvitele előtt az anyagot demagnetizálnák, majd mikor kész, újra mágnesessé tennék.

Ezek a tetoválások bárhova kerülhetnének, és bármilyen formát felvehetnek a testünkön, ugyanúgy, mint a hagyományos tetkók. A Nokia szabadalma még bejegyzés alatt áll, vagyis még messze van attól, hogy valósággá válna.

Zajlik a vallási egyesületek bejegyzési kérelmeinek elbírálása

Zajlik a vallási egyesületek bejegyzési kérelmeinek elbírálása a fővárosi és a megyei törvényszékeken. Az MTI körképe szerint a legtöbb kérelmet a fővárosin kívül a Budapest környéki és a debreceni törvényszéken nyújtották be, míg Nógrád és Tolna megyében egyetlen ilyen beadvány sem érkezett.
Az Országgyűlés tavaly december 30-án fogadta el az új egyházügyi törvényt, s az első körben 14 egyház bejegyzéséről döntött. Ez év február 27-én újabb 18 egyházat ismert el a parlament. Azok a korábban egyházként működő szervezetek, amelyeket márciustól az egyházügyi törvény nyomán nem ismernek el egyháznak, április végéig nyújthatták be a vallási egyesületté nyilvánításra vonatkozó kérelmet az illetékes törvényszékeken. 
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) korábbi tájékoztatása szerint ahhoz, hogy az adott szervezet alapcélként vallási tevékenységet végző egyesületként tovább működjön, az engedélyt változásbejegyzési eljárás keretében kellett kérelmeznie. Az elfogadott vallási egyesületek használhatják az egyház elnevezést, adományt gyűjthetnek, a személyi jövedelemadó egyszázalékos felajánlásában részesülhetnek - 2013-tól civil szervezetként -, közoktatási, szociális intézményt tarthatnak fenn, felsőoktatási intézményük lehet, és megtarthatják termőföldjeiket. 
A bíróság a szervezetet kényszer-végelszámolási eljárás keretében jogutód nélkül megszünteti, ha az április 30-ig a továbbműködéséről nem vagy nemlegesen nyilatkozott, illetve ha a változásbejegyzési eljárás eredménytelenül zárul. 
A Fővárosi Törvényszék sajtóosztálya azt közölte az MTI-vel: április 30-ig hozzájuk 93 beadvány érkezett, de arról, hogy ezek közül mennyi a bejegyzési kérelem és mennyi a más jellegű ügy, nincs nyilvántartásuk.
A Budapest Környéki Törvényszék 14 kérelmet kapott a vallási egyesületté alakulás ügyében - tájékoztatott Kende Katalin szóvivő, hozzátéve: egy kérelmezőt elutasítottak, mert a legalább tíz tag helyett csak négy írta alá beadványukat.
A Debreceni Törvényszéknél Figula Ildikó sajtószóvivő közlése szerint 15 korábbi egyház kezdeményezte egyesületi bejegyzését (Tevékeny Szeretet Közössége, Út és Erény Közössége Egyház, Metafizikai Hagyomány Centruma, Sophia Perennis Egyház, Szövetség Teljes Evangélium Gyülekezet, Megújult Pünkösdi Roma Hitközség, Salom Bibliai Gyülekezet, Szent Kamill Keresztény Egyház, Aranykor Támogató Szeretet Közösség Egyháza, Gondviselés Közösség Egyháza, Szent Luca Magyarországi Közösség Egyháza, Fény és Szeretet Szabad Keresztény Egyház, Veritas Testvérközösség Egyház, Diakónia Egyház, Debrecen Menhely Egyház).
Az Egri Törvényszékre csak a Hetednap Adventista Reformmozgalom nyújtott be kérelmet - közölte Nyíri Beáta sajtószóvivő. A Győri Törvényszéknél Máté Kinga szóvivő tájékoztatása szerint egy szervezetet érintett a törlési eljárás, s ez folyamatban van. A Gyulai Törvényszék sajtótitkára, Bagdi Árpád elmondta: náluk csak a Mária Temploma Egyház kérelmezte egyesületi bejegyzését.
A Kaposvári Törvényszéken a Remény és Gondviselés Egyesületet már bejegyezték. Bejegyzés alatt áll a Boldog Évek Közösség, a Kálvin János Presbiteri Misszió, a „Keresztyén Család Gyülekezet - Christian Family Church, Krisztus testének egy része” és a Horvátországi Magyar Református Keresztyén Egyház Magyarországi Egyházteste.
A Kecskeméti Törvényszéken négy vallási közösség jelezte az egyesületté válási szándékát (Kunszentmiklósi Boldog Isten Gyülekezete, Életenergia Közössége Független Szellemi Rend, Hilaris Hitközösség, Silencio Hitközösség).
A Miskolci Törvényszékre tíz kérelem érkezett: öt esetben a vallási egyesületté alakulást kérvényezték, három esetben a bíróság kényszer-végelszámolást rendelt el, míg két kérelmező jogi személyiségét megtartotta, mert az a törvény szerint egyháznak minősített szervezet helyi szervezete volt és maradt - mondta Szabó József szóvivő.
A Nyíregyházi Törvényszékre négy korábbi egyház nyújtott be kérelmet: a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség, a Tevékeny Segítés Közösségének Egyháza, a Renaissance Mission Egyház és az Egyetemes HitEgyháza - tájékoztatott Nyakó Zsuzsanna elnökhelyettes-szóvivő.
A Pécsi Törvényszéken a De La Salle Szent János Egyházat és a Dzsaj Bhim Triratne Buddhista Közösséget vették nyilvántartásba vallási egyesületként, további két szervezet bejegyzése folyamatban van. A Szegedi Törvényszéken két kérelem elbírálása még tart; itt három közösség már átalakult egyesületté (Magyar Vaisnava Hindu Misszió, Hetednapi Adventista „Reform Mozgalom” Nemzetközi Misszióegyesület, Tudatos Egyesület).
A Székesfehérvári Törvényszéken négy eddigi egyház kérte egyesületté nyilvánítását - tájékoztatott Gieszné Boda Orsolya elnökhelyettes. Három esetben (Dávid Sátora Gyülekezet Egyesület, Székesfehérvári Keresztény Közösség Egyesület, Aranybárka Egyesület) nem jogerős döntés van a bejegyzésről, a negyedikben hiánypótlást kértek.
A Szolnoki Törvényszéken a „Jászsági Gyülekezet Jászberény” kérte egyesületkénti bejegyzését - közölte Sándor Géza szóvivő. A Szombathelyi Törvényszék szóvivője, Tóth András elmondta: itt két volt egyház kérte a nyilvántartásba vételt, az Isteni Ige Társasága és az Élet és Út Egyháza.            
A Tatabányai Törvényszéken öt volt egyház (Béke Gyülekezet, Esztergomi Teljes Evangéliumi Közösség Újszövetségi Gyülekezet, Fehérlótusz Közösség, Magyarországi Church of God Egyház, Maranatha Lelkiismereti és Ideológiai Egyházközösség) nyújtott be kérelmet - jelezte Széplaki László sajtószóvivő.
Veszprém megyében kizárólag a Prana Egyház adott be kérelmet - közölte Dülkné Pintér Zsuzsanna szóvivő. A Zalaegerszegi Törvényszéken Beznicza Árpád szóvivő tájékoztatása szerint a Magyarországi Drikung Kagyu Buddhista Egyház kérelmezte egyesületi bejegyzését.
MTI/Magyar Kurír

Imaküldés miatt bocsátották el az angol orvost

Nem lehetsz a munkahelyeden az, aki vagy, nem mondhatod, hogy „keresztény vagyok” – vonta le a tanulságot egy angol doktor az ellene felhozott vádakból.
A 64 éves, négygyermekes birminghami Dr David Drew május elején elvesztette a perét, amelyet egykori munkahelye indított, miután az kimondta, hogy munkahelyén, a Walsall Manor Kórházban az osztálya munkatársainak motivációként küldött Loyolai Szent Ignác-ima, ami miatt elbocsátották, felesleges és szükségtelen volt. Az esetről a Daily Telegraph és a Daily Mail számolt be.
A doktor kifejtette: úgy érezte, munkatársai „vallásos őrültnek” nézik, mióta az imát elküldte nekik. A kórház azután bocsátotta el, hogy többször előfordultak vallásos versekből és a Bibliából való idézetek a leveleiben, és felszólították, hogy tartózkodjon a munkahelyi kommunikációban a vallásos utalásoktól, vagy mondjon le. 
Dr. Drewnak 2008-ban kezdődtek a problémái, amikor kételyeit fogalmazta meg a betegekkel való bánásmóddal kapcsolatban, például kifogásolta, hogy kétszer gyermekeket molesztáltak szexuálisan a kórteremben, majd szóvá tette egy „nagyon durva nővér” viselkedését. Ezután a klinikai igazgatót rendre utasította a kórház vezetése. Vizsgálat indult, az ezt lezáró jelentés szerint pedig feleslegesek voltak a munkahelyi kommunikációban használt vallásos utalások. 
Egy nyolc napos munkaügyi tanácskozáson Sue James, a kórház ügyvezető igazgatója úgy találta, hogy az orvos „mérgező légkört” teremtett maga körül, amelyben a vallásos üzenetek marginális szerepet játszanak. Végül 2010 karácsonya előtt három nappal bocsátották el a kórháztól. 
Jogi védője szerint, amikor a munkaadó a nem odavaló viselkedésre és a vallásos üzenetek szükségtelen hangoztatására hivatkozik, csak a Loyolai-imára tud utalni, semmi másra. A bíróságon azonban elhangzott, hogy más kollégáknak is küldött vallásos tartalmú e-maileket, amiket a munkatársak furcsának és bizarrnak találtak. 
Egyik kollégájának a doktor például csupán „békés karácsonyt” kívánt, amit az illető a magánéletében való agresszív beavatkozásnak állított be a bíróságon, bár Drew szerint akkor csak annyit válaszolt, hogy „hasonlókat”. Az orvos szerint tárgyalása azt bizonyítja, hogy akármiből lehet „zaklatás tárgya”. 
 David Kearsley bíró szerint nincs rá bizonyíték, hogy a munkatársak előítéletesek lettek volna a keresztények ellen, és ha egy muszlim vagy hindu orvos küldözgetne hasonló üzeneteket, vagy egy ateista idézgetne Dawkins könyveiből, ugyanígy járnának el vele szemben.
Andrea Williams, a Keresztény Jogi Központ munkatársa szerint az ítélet, miszerint a kórház jogosan bocsátotta el az orvost olyan, mintha arra kényszerítenék a keresztényeket, hogy tagadják meg identitásukat. Holott a keresztény lét nem olyan, amit csak úgy otthon hagyunk, amikor munkába indulunk – tette hozzá. – Azt mondani, hogy nem mondhatod a munkában, hogy keresztény vagy, a történelem, örökségünk, a vallásszabadság és a hagyomány teljes félreértése, és mélyen antiliberális.
Magyar Kurír

Anglia: Nem engedélyezik a keresztény családkonferenciát

 

A Christian Concern konferenciája szervezőinek tudomására hozták: nem tarthatják meg a rendezvényt a szokásos helyszínen, mivel azt vallják, hogy házasság kizárólag egy férfi és egy nő között jöhet létre.
Az Angol Jogi Társaság a továbbiakban nem engedélyezi, hogy épületében rendezze meg szokásos éves konferenciáját a Christian Concern, amiért a keresztény szervezet ellenzi a házasság törvényi újradefiniálását, melynek alapján egynemű párok is köthetnének házasságot.  

„Büszkék vagyunk rá, hogy a jogi szakmán belül előmozdítjuk a sokféleség elfogadását, és úgy éreztük, hogy a konferencia témája nem fér össze a mi álláspontunkkal” – indokolta a döntést Desmond Hudson, a Jogi Társaság ügyvezetője, hozzátéve, hogy segítségképpen más helyszínt javasoltak a szervezőknek.  

A konferencia a házasság témakörét kívánja feldolgozni a házasság újradefiniálását célzó brit kormányjavaslat fényében. Az előadók közt szerepel Sir Paul Coleridge, a brit legfelsőbb bíróság bírája, aki a közelmúltban kampányt indított a családok szétesének megfékezéséért – írja a Christian Post.

Magyar Kurír

 

„A Gulágon éppúgy tilos volt keresztet viselni, mint ma egyes munkahelyeken”

 

Myroslav  Marynovych jelenleg az ukrajnai Katolikus Egyetem rektorhelyettese. Ateista volt, amikor a kommunista hatalom munkatáborra ítélte és Kazahsztánba hurcolták.
Marco Tosatti május 15-én a Vatican Insideren ismertette Marynovych történetét.

„Vallásos családban nőttem fel. Az egyik anyai nagybátyám görögkatolikus pap volt. Anyám hittel teli légkört teremtett otthon, egyszerű és őszinte, fanatizmustól mentes hite volt. Örült volna, ha én is hiszek, de nem gyakorolt rám semmiféle nyomást. Tiszteltem ugyan a vallást, de szkeptikus és ateista voltam. Nem volt szükségem Istenre, jól megvoltam nélküle” – mondta el magáról Marynovych egy madridi találkozón.
Már fiatal korában észrevette a kommunista rendszer visszásságait, és kiállt a szabadságjogokért. Megalapította a Helsinki Watch ukrán szervezetét, amely feladatának tekintette, hogy őrködjön a Helsinki Egyezménybe foglalt emberi jogok tiszteletben tartása felett. 1976-ban kilenc társával együtt, nyugati újságírók segítségével, jelentést tett a szólásszabadság elleni vétségekről: nyilvánosságra hozták a letartóztatott írók és költők nevét, kérték szabadon bocsátásukat. 1977-ben a KGB letartóztatta azzal a váddal, hogy szovjetellenes propaganda folytat. Két társát száműzték, nyolcukat pedig kényszermunkára ítélték. Tíz évet töltött le a tizenkettőből, amikor Gorbacsovval elérkezett a peresztrojka ideje és kiszabadulhatott.
Fogsága elején különös dolog történt vele. Ő maga így beszél róla: „Kihallgatott a kijevi KGB, majd visszavittek a cellámba. Idegesen járkáltam fel-alá, intellektuális kérdéseken gondolkodtam. Egyszer csak hirtelen vakító fényt láttam. Nagyon furcsa három nap következett: ettem, ittam, ültem, felkeltem, de nem voltam jelen, nem hallottam, amit mondtak nekem és nem is válaszoltam. A harmadik napon harangszót hallottam, és elkezdtem beszélni. Megkérdeztem a cellatársamtól: ′Mi ez? A Szent Vlagyimir-templom harangja szól?’ ′Szerencsére végre hallasz’ – válaszolta.” Úgy érezte, mintha egy csomó megoldódna a lelkében: hirtelen megértette a Bibliát, amit ismert ugyan korábban is, de nem állt össze számára egységes képpé. „Attól a naptól kezdve más ember lettem, vallásos ember” – vallja.
Visszaemlékezett egy másik eseményre is: egy hosszú éhségszrájk után olyan gyenge volt, hogy mozdulni sem bírt, teljesen elkeseredett. Hallott egy hangott, amely így szólt hozzá: „Imádkozz!” Még keresztet sem bírt vetni, csak lélekben tette meg: ettől a gesztustól azonban olyan erőre kapott, hogy felugrott az ágyáról.
Marynovych a találkozón kifejezte megdöbbenését a tény felett, hogy Nagy Britanniában ma bíróság elé kerülhet valaki azért, mert keresztet visel a nyakán. „A börtönben, ahol tilos volt keresztet viselni a nyakunkon, úgy gondoltam a nyugati világra, mint a tolerancia megvalósulására. Most pedig szinte üldözik a vallást, és a világegyetemről alkotott istentagadó ideológiák veszik át az uralmat. Ez az ideológiai egyeduralom épp olyan káros, mint a korábbi volt.”

Magyar Kurír 

Magánflották a kalózok ellen

Biztosítótársaságok magán flottát hoznak létre, amelynek feladata védelemnyújtás azoknak a hajóknak, amelyek az Indiai-óceánon, Szomália partjainál közlekednek. Így válaszolnak a kalózoknak és a hivatalos hatóságoknak, akik nem képesek megvédeni a tengeri útvonalakat. Bár meg kell jegyezni, hogy ez a kezdeményezés nem egyértelmű fogadtatásra talált: szakértők és hajótulajdonosok attól tartanak, hogy ez csupán a pénzkipumpálásnak egyik módja lesz.
A hét motorcsónakból álló első alakulat már az idén nyáron megjelenik az Indiai-óceán észak-nyugati részén. A jövőben a „Konvoj és Kíséreti Program” (Convoy Escort program) kidolgozói 18 hajóval akarják kibővíteni a védőflottát. Mindegyik motorcsónaknak négy főből álló legénysége és 8 fegyveres kísérője lesz. A program kidolgozói szerint ez elég ahhoz, hogy vissza tudják verni a kalózok támadásait, akik szintén motor- és motoros halászcsónakokat használnak. Bár meg kell jegyezni, hogy e flotta szolgáltatásaiért fizetni kell: 18 ezer dollárba kerül majd egy gyors motorcsónak bérelése. A projekt szerzői szerint, ez méltányos ár. A flotta létrehozását azzal indokolják, hogy a nagyhatalmak erőfeszítései nem elegendők.
De általában a szakértők attól tartanak, hogy a védelmi flottát magán személyek kezdeményezik. Így a biztonság szavatolása révén a vállalkozók pénzhez akarnak jutni. Elvben a hajókat hivatalos szerveknek és nemzetközi szervezeteknek kellene védeniük, méghozzá teljesen ingyenesen, véli Pjotr Oszicsanszkij a Hajóskapitányok Távol-Keleti Szövetségének elnöke.
- Hány nagysebességű motorcsónakot tud biztosítani egy magán struktúra? Milyen eszközöket használhat? Még akkor is, ha komoly forrásokkal rendelkezik, ezt nem lehet összehasonlítani az egész világ közös erőivel. A nagyhatalmak erőfeszítései sokkal hatékonyabbak lennének. A világközösség érdekelve van a kalózkodás okainak, és magának a kalózkodásnak a felszámolásában. A magánszférát pedig csak a pénz érdekli.
Ezen kívül csak a nemzetközi közösség és a nemzetközi szervezetek képesek arra, hogy felszámolják a kalózkodás okait, segítséget nyújtva Szomáliának, teszi hozzá Vaszilij Guculjak az Orosz Tudományos Akadémia Keletkutató Intézete Afganisztáni Osztályának vezetője.
- Valójában Szomáliában nincs olyan kormányzati szerv, amely ellenőrzése alatt tartaná az ország területének jelentős részét. A kalózkodás gyökere a szegénységben, a nyomorban keresendő. A lakosság egész rétegének nincs más választása, és csak ebből élhet.
Ehhez hozzá kell még tenni, hogy 2012-ben a kalózok aktivitása csökkent. Elsősorban ez azért történt, mert az Indiai-óceán országainak partvédelme nagyobb figyelmet fordít a biztonságos közlekedésre.
ruvr.ru


Az EU repülői szétlőtték a kalózok bázisát

 Az európai kalózellenes műveletekben résztvevő katonai repülőgépek szétlőtték a szomáliai kalózok szárazföldi bázisát Szomália partjainál. A bombázások eredményeként megsemmisítettek több kalózhajót, sérültekről azonban nem érkezett hír.
Az Európai Unió márciusban jelentette be szándékát arról, hogy bővítené szeretné a szomáliai kalózokkal szembeni tevékenyéségének mértékét, első alkalommal megengedve a fegyveres erők számára azt, hogy nem csak a tengeri, hanem a szárazföldi célpontokat is megtámadhatják.
ruvr.ru