2012. május 15., kedd

Imaküldés miatt bocsátották el az angol orvost

Nem lehetsz a munkahelyeden az, aki vagy, nem mondhatod, hogy „keresztény vagyok” – vonta le a tanulságot egy angol doktor az ellene felhozott vádakból.
A 64 éves, négygyermekes birminghami Dr David Drew május elején elvesztette a perét, amelyet egykori munkahelye indított, miután az kimondta, hogy munkahelyén, a Walsall Manor Kórházban az osztálya munkatársainak motivációként küldött Loyolai Szent Ignác-ima, ami miatt elbocsátották, felesleges és szükségtelen volt. Az esetről a Daily Telegraph és a Daily Mail számolt be.
A doktor kifejtette: úgy érezte, munkatársai „vallásos őrültnek” nézik, mióta az imát elküldte nekik. A kórház azután bocsátotta el, hogy többször előfordultak vallásos versekből és a Bibliából való idézetek a leveleiben, és felszólították, hogy tartózkodjon a munkahelyi kommunikációban a vallásos utalásoktól, vagy mondjon le. 
Dr. Drewnak 2008-ban kezdődtek a problémái, amikor kételyeit fogalmazta meg a betegekkel való bánásmóddal kapcsolatban, például kifogásolta, hogy kétszer gyermekeket molesztáltak szexuálisan a kórteremben, majd szóvá tette egy „nagyon durva nővér” viselkedését. Ezután a klinikai igazgatót rendre utasította a kórház vezetése. Vizsgálat indult, az ezt lezáró jelentés szerint pedig feleslegesek voltak a munkahelyi kommunikációban használt vallásos utalások. 
Egy nyolc napos munkaügyi tanácskozáson Sue James, a kórház ügyvezető igazgatója úgy találta, hogy az orvos „mérgező légkört” teremtett maga körül, amelyben a vallásos üzenetek marginális szerepet játszanak. Végül 2010 karácsonya előtt három nappal bocsátották el a kórháztól. 
Jogi védője szerint, amikor a munkaadó a nem odavaló viselkedésre és a vallásos üzenetek szükségtelen hangoztatására hivatkozik, csak a Loyolai-imára tud utalni, semmi másra. A bíróságon azonban elhangzott, hogy más kollégáknak is küldött vallásos tartalmú e-maileket, amiket a munkatársak furcsának és bizarrnak találtak. 
Egyik kollégájának a doktor például csupán „békés karácsonyt” kívánt, amit az illető a magánéletében való agresszív beavatkozásnak állított be a bíróságon, bár Drew szerint akkor csak annyit válaszolt, hogy „hasonlókat”. Az orvos szerint tárgyalása azt bizonyítja, hogy akármiből lehet „zaklatás tárgya”. 
 David Kearsley bíró szerint nincs rá bizonyíték, hogy a munkatársak előítéletesek lettek volna a keresztények ellen, és ha egy muszlim vagy hindu orvos küldözgetne hasonló üzeneteket, vagy egy ateista idézgetne Dawkins könyveiből, ugyanígy járnának el vele szemben.
Andrea Williams, a Keresztény Jogi Központ munkatársa szerint az ítélet, miszerint a kórház jogosan bocsátotta el az orvost olyan, mintha arra kényszerítenék a keresztényeket, hogy tagadják meg identitásukat. Holott a keresztény lét nem olyan, amit csak úgy otthon hagyunk, amikor munkába indulunk – tette hozzá. – Azt mondani, hogy nem mondhatod a munkában, hogy keresztény vagy, a történelem, örökségünk, a vallásszabadság és a hagyomány teljes félreértése, és mélyen antiliberális.
Magyar Kurír

Anglia: Nem engedélyezik a keresztény családkonferenciát

 

A Christian Concern konferenciája szervezőinek tudomására hozták: nem tarthatják meg a rendezvényt a szokásos helyszínen, mivel azt vallják, hogy házasság kizárólag egy férfi és egy nő között jöhet létre.
Az Angol Jogi Társaság a továbbiakban nem engedélyezi, hogy épületében rendezze meg szokásos éves konferenciáját a Christian Concern, amiért a keresztény szervezet ellenzi a házasság törvényi újradefiniálását, melynek alapján egynemű párok is köthetnének házasságot.  

„Büszkék vagyunk rá, hogy a jogi szakmán belül előmozdítjuk a sokféleség elfogadását, és úgy éreztük, hogy a konferencia témája nem fér össze a mi álláspontunkkal” – indokolta a döntést Desmond Hudson, a Jogi Társaság ügyvezetője, hozzátéve, hogy segítségképpen más helyszínt javasoltak a szervezőknek.  

A konferencia a házasság témakörét kívánja feldolgozni a házasság újradefiniálását célzó brit kormányjavaslat fényében. Az előadók közt szerepel Sir Paul Coleridge, a brit legfelsőbb bíróság bírája, aki a közelmúltban kampányt indított a családok szétesének megfékezéséért – írja a Christian Post.

Magyar Kurír

 

„A Gulágon éppúgy tilos volt keresztet viselni, mint ma egyes munkahelyeken”

 

Myroslav  Marynovych jelenleg az ukrajnai Katolikus Egyetem rektorhelyettese. Ateista volt, amikor a kommunista hatalom munkatáborra ítélte és Kazahsztánba hurcolták.
Marco Tosatti május 15-én a Vatican Insideren ismertette Marynovych történetét.

„Vallásos családban nőttem fel. Az egyik anyai nagybátyám görögkatolikus pap volt. Anyám hittel teli légkört teremtett otthon, egyszerű és őszinte, fanatizmustól mentes hite volt. Örült volna, ha én is hiszek, de nem gyakorolt rám semmiféle nyomást. Tiszteltem ugyan a vallást, de szkeptikus és ateista voltam. Nem volt szükségem Istenre, jól megvoltam nélküle” – mondta el magáról Marynovych egy madridi találkozón.
Már fiatal korában észrevette a kommunista rendszer visszásságait, és kiállt a szabadságjogokért. Megalapította a Helsinki Watch ukrán szervezetét, amely feladatának tekintette, hogy őrködjön a Helsinki Egyezménybe foglalt emberi jogok tiszteletben tartása felett. 1976-ban kilenc társával együtt, nyugati újságírók segítségével, jelentést tett a szólásszabadság elleni vétségekről: nyilvánosságra hozták a letartóztatott írók és költők nevét, kérték szabadon bocsátásukat. 1977-ben a KGB letartóztatta azzal a váddal, hogy szovjetellenes propaganda folytat. Két társát száműzték, nyolcukat pedig kényszermunkára ítélték. Tíz évet töltött le a tizenkettőből, amikor Gorbacsovval elérkezett a peresztrojka ideje és kiszabadulhatott.
Fogsága elején különös dolog történt vele. Ő maga így beszél róla: „Kihallgatott a kijevi KGB, majd visszavittek a cellámba. Idegesen járkáltam fel-alá, intellektuális kérdéseken gondolkodtam. Egyszer csak hirtelen vakító fényt láttam. Nagyon furcsa három nap következett: ettem, ittam, ültem, felkeltem, de nem voltam jelen, nem hallottam, amit mondtak nekem és nem is válaszoltam. A harmadik napon harangszót hallottam, és elkezdtem beszélni. Megkérdeztem a cellatársamtól: ′Mi ez? A Szent Vlagyimir-templom harangja szól?’ ′Szerencsére végre hallasz’ – válaszolta.” Úgy érezte, mintha egy csomó megoldódna a lelkében: hirtelen megértette a Bibliát, amit ismert ugyan korábban is, de nem állt össze számára egységes képpé. „Attól a naptól kezdve más ember lettem, vallásos ember” – vallja.
Visszaemlékezett egy másik eseményre is: egy hosszú éhségszrájk után olyan gyenge volt, hogy mozdulni sem bírt, teljesen elkeseredett. Hallott egy hangott, amely így szólt hozzá: „Imádkozz!” Még keresztet sem bírt vetni, csak lélekben tette meg: ettől a gesztustól azonban olyan erőre kapott, hogy felugrott az ágyáról.
Marynovych a találkozón kifejezte megdöbbenését a tény felett, hogy Nagy Britanniában ma bíróság elé kerülhet valaki azért, mert keresztet visel a nyakán. „A börtönben, ahol tilos volt keresztet viselni a nyakunkon, úgy gondoltam a nyugati világra, mint a tolerancia megvalósulására. Most pedig szinte üldözik a vallást, és a világegyetemről alkotott istentagadó ideológiák veszik át az uralmat. Ez az ideológiai egyeduralom épp olyan káros, mint a korábbi volt.”

Magyar Kurír 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése