2014. február 13., csütörtök

A Fidesz megint elállta az ügynöktörvény útját

Schiffer András, a Lehet Más a Politika (LMP) frakcióvezetője szerint a kormánypártok továbbra is bújtatják a régi állambiztonsági ügynököket és tiszteket.

Az ellenzéki politikus csütörtökön ezt annak kapcsán mondta az MTI-nek, hogy az Országgyűlés alkotmányügyi bizottsága nem vette tárgysorozatba a képviselő által benyújtott, az állambiztonsági múlt átláthatóvá tételéről szóló törvényjavaslatot. A testület ugyanígy döntött a képviselő két párttársával közösen benyújtott, az egyes törvényeknek a devizahitel-csapda elkerüléséhez, valamint a devizahitel-csapdában lévők megsegítéséhez szükséges módosításáról szóló törvényjavaslatról is.

Schiffer András azt mondta, azt szerette volna megtudni, hogy most "amikor a választók szemébe kell nézni egy kampányban", meri-e vállalni a Fidesz-KDNP, hogy miattuk nem lehet nyilvános az állambiztonsági múlt. Hogy miattuk nem lehet megismerni, hogy a túlélő állambiztonsági hálózatok hogyan vettek részt az állami vagyon széthordásában az 1990-es évek elején - fogalmazott.

A másik javaslatról közölte, abban azt kezdeményezte, hogy ne lehessen közjegyzői okirattal - bírói jogvédelem nélkül - családokat kilakoltatni. Szerinte Fidesz ebben az esetben is a behajtó cégek oldalára állt, és ha rajta múlik, akkor a kilakoltatási moratórium áprilisi lejárta után is lehet közjegyzői okirat alapján utcára tenni családokat.

Forrás: MTI   |   STOP

Rohamtempóban épül az orosz-egyiptomi katonai gyüttműködés

Moszkva és Kairó megállapodott a katonai-technológiai együttműködést megalapozó törvénykezési folyamat felgyorsításában. Szergej Lavrov orosz külügyminiszter a nemrég tartott sajtótájékoztatón részleteket is említett.
A külügyminiszter elmondása szerint a két ország védelmi miniszterei szerdán tartottak megbeszélést, ahol az együttműködés felgyorsításáról szültetett döntés. Az egyiptomi hadsereg szóvivője elmondta a RIA Novosztyi hírügynökségnek, hogy az egyiptomi miniszterek nemsokára újra Moszkvába utaznak, hogy az együttműködés bővítéséről tárgyaljanak.
2013 november 14.-én Szergej Sojgu orosz védelmi miniszter látogatott el Kairóba, melynek eredményeként létrejött a katonai együttműködés jogi megalapozása, valamint közös terrorelhárítási műveletek szervezésében is megállapodtak. Az orosz delegáció azt követően látogatott Kairóba, hogy az Egyesült Államok felfüggesztette a Egyiptomnak biztosított pénzügyi támogatásokat és több fegyverrendszer leszállítását is elhalasztotta.
Az Egyesült Államok korábban évi 1,5 milliárd dollárral támogatta az egyiptomi költségvetést, melynek folyósítását tavaly júliusban függesztették fel Mohamed Murszi hatalomból való eltávolítását követően. A Murszi által vezetett kormány gyorsított eljárásban akart IMF hitelt felvenni és fokozottan törekedtek az ország eladósítására, nyugati érdekeknek kiszolgálására, emiatt újra tömeges tüntetések kezdődtek.
Az új, Moszkvával kötött megállapodás alapján Oroszország biztosítja az egyiptomi hadsereg számára azokat a fegyverrendszereket, amelyeket egyébként az amerikaiaknak kellett volna leszállítania. A hadsereg szóvivője külön említette, hogy 24 MIG-29-es vadászgépet, légvédelmi rendszereket, a KORNET tank-elleni rakétakomplexumot, valamint Ka-25, Mi-28 és Mi-25 helikoptereket is kapnak Moszkvától.

http://www.hidfo.net/2014/02/13/rohamtempoban-epul-az-orosz-egyiptomi-katonai-gyuttmukodes

Orbán Viktor előadása a Kínai Társadalomtudományi Akadémián – 2014. február 13. -

Bevezető részletek, kiemelt idézetek:

…”Az én gondolataim egy magyar nézőpontból beszélnek az európai változásokról… Valójában az egész világ hatalmi viszonyai vannak átalakulóban, és ezeknek a hatalmi viszonyoknak az átrendeződését éljük meg…”

“Röviden összefoglalva tehát számomra világos, hogy az az út, amin ma az európai világ jár, az tovább nem járható, és lassan kifogy a lábunk alól a talaj…”

“Ha Európa nem hirdet meg egy új stratégiát, akkor egyre gyengébbé fog válni, és a világban zajló folyamatokat csak elfogadni tudja majd, de nem lesz képes bekapcsolódni azok alakításába. És ha nem is irányító, de legalább befolyásoló szerepet sem lesz képes játszani. Egy kontinens számára, egy gazdasági, katonai, politikai szövetség számára ez egy sötét jövőkép…’

“Azok a gazdaság- és társadalomszervezési megoldások, amelyek Európát a gazdasági válságba vezették, azok nem használhatók, mert ha azokat használnánk, ismét csak ugyanoda jutnánk. Tehát új megoldásokat kell keresnünk…”

“Itt látok lehetőséget arra, hogyha Kína nagy súllyal akar megjelenni Európában és Közép-Európában, akkor a közép-európai infrastruktúra modernizációjának fölépítésében vehet részt, és annak finanszírozásában tud szerepet vállalni. Ez találkozik a közép-európai népek, az Európai Unió és szerintem Kína érdekeivel is. Remélem, hogy ilyen megállapodásokat a következő időszakban tető alá tudunk majd hozni…”

orbankep201402131


Teljes szöveg, változtatás nélkül. – Kínai forrás alapján.

1.
Mélyen tisztelt Elnök Úr! Hölgyeim és Uraim!
Tisztelettel köszöntöm Önöket, külön is Kína magyarországi nagykövetét, aki itt van társaságunkban.
Népes delegációval érkeztünk ide Kínába. Magyarország egy szűken szervezett, mindösszesen nyolc minisztert tartalmazó kormánnyal működik, közülük négyen vannak itt most velünk, mondhatom, hogy a fél kormány.
Velünk jött több mint 110 vállalatvezető, itt van velünk a Magyar Tudományos Akadémia vezetője, a Nemzeti Bank kormányzója, és számos jeles személyisége a magyar szellemi életnek. Ez jól mutatja, hogy azzal az ambiciózus céllal érkeztünk ide Önökhöz, hogy a kínai-magyar kapcsolatokat egy magasabb szintre emeljük, és ezért nagy örömmel fogadtam el a fölkérést, hogy közép-európai vezetőként a világ egyik új gazdasági és hatalmi erőcentrumában, és egyben legnagyobb népességű országában megosszam Önökkel néhány gondolatot Európáról – erről fogok beszélni –, az Európában végbemenő változásokról, és arról, hogy mi magyarok mit csinálunk, hogyan viszonyulunk az Európában zajló változásokhoz.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Azt a megoldást választottam, hogy fél órát fogok beszélni, és marad fél óránk arra, hogyha kérdéseik vannak, akkor azokra válaszoljak. A kérdések kapcsolódhatnak az előadásomhoz, de ha Önök szükségét látják tágasabb kitekintésnek vagy új téma fölvetésének, a tekintetben is állok a rendelkezésükre.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Mielőtt elmondanám az európai változásokról kialakított gondolataimat, úgy érzem, hogy a gondolatok érvényességéhez és értelmezéséhez fontos tudni, hogy kitől származnak. Az én gondolataim egy magyar nézőpontból beszélnek az európai változásokról.
A magyarok, mint Önök is tudják, Közép-Európában élnek, tőlünk balra a nagy germán törzsek, tőlünk jobbra a nagy szláv törzsek helyezkednek el. Közöttük pedig mi, akik nem vagyunk sem rokonai, sem pedig ősei egyik velünk szomszédos népcsoportnak sem. Olyan nyelvet beszélünk, amit rajtunk kívül senki sem ért. Azon a területen, ahol most élünk, ott 1100 év óta élünk, akkor érkeztünk oda, akkor foglaltuk el, és akkor rendeztük be ott a magyar államiságot.
Én egy világtörténelmi bravúrnak tartom, hogy a nálunk nagyságrendekkel nagyobb, teljesen más származású és eredetű népcsoportok között 1100 évvel az odaérkezésünk után is a mi államunk, a mi nyelvünk és a mi kultúránk létezik. Ez önmagában a történelemnek egy természeti csodája.
Gyakran írnak le bennünket úgy, hogy „keletiek nyugaton”. Van egy olyan nagyon híres magyar regény, amely erre az életérzésre rímel. Hunok Párizsban – ez a címe. Ez a Magyarországról Párizsba emigráltak világáról szól. Természetesen büszkék vagyunk erre a történelmi teljesítményünkre; a magyarok általában büszkék a történelmükre. Teljesítményorientált gondolkodású nép vagyunk. Mondandóm is ebből a nézőpontból fogalmazódik majd meg.
Nagyra tartjuk a szellemet és a szellemi teljesítményeket. Magasra értékeljük az innovációs, a megújulási és megújítási képességet. A nyelvünk sajátossága és az innovációs fogékonyságunk eredményeképpen számos olyan találmány van a világon, amely magyarokhoz köthető. A Rubik-kockát Önök is ismerik. A számítógép alapját adó lyukkártyás számítógépes rendszert Neumanntól talán szintén. A golyóstollat, amit használnak egy Bíró nevű magyar találta föl, és ha a szünetben isznak egy presszókávét, akkor a presszókávégépről is fontos tudni, hogy magyar mérnök találta föl. Ez egy jó összeállítás arról, hogy a magyar szellem egy sajátos nézőpontból tekinti a világot, és ezért furcsa gondolatok jutnak eszébe.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Ami pedig az én saját személyes nézőpontomat illeti, rólam annyit érdemes tudni, hogy egy kormányt vezetek Magyarországon. Ez a kormány egy nemzeti érzelmű kormány. Ennek a kormánynak a szellemi alapjait az 1100 éves magyar múlt és az 1000 éves keresztény szellemi hagyományok adják. Ahhoz a nemzedékhez tartozom Magyarországon, amely aktívan részt vett a földalatti antikommunista és szovjetellenes mozgalmakban, és szerepet vállalt az 1990-ben bekövetkező rendszerváltásban, tehát mi egy szabadságharcos nemzedék vagyunk, magunkat a nemzeti függetlenség és a szabadság harcosainak tekintettük mindig is.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Egy olyan politikai párthoz, közösséghez tartozom, amely amikor megalakult, akkor korhatárt szabott meg. Aki 35 évnél idősebb volt, az nem léphetett be ebbe a szervezetbe. Ezzel akartuk garantálni, hogy a szovjet idők utáni radikális átalakulás jöjjön létre, és mi a radikális, mély átalakulásnak voltunk a hívei.
Önök nyílván tudják, hogy 1990-ben a szovjet világ után Magyarországon létrejött egy új történelmi korszak; ezt mi posztkommunizmusnak nevezzük otthon. Ez húsz évig ált fönn ez a rendszer. Ez 2010-ben csődbe jutott, pénzügyi összeomlásba végződött, és 2010-ben a legutolsó választásokon egy kétharmados nagy felhatalmazással egy új korszakot nyitott meg a mi kormányzatunk, amelynek szellemi alapjai azok keresztények, nemzetiek, demokratikusak, és a gazdasági fölfogásban pedig a spekulációt elvető munkaalapú gondolkodást vall magáénak.
Nos, tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Ennyit a nézőpontról, ahonnan én majd most beszélni fogok Európáról.
Mondandóm… Amit elmondtam, javunkra írható vagy hátrányunkra, azt magam sem tudom. Minden esetre ebből a nézőpontból fogok beszélni.
A kiindulópont, amit választottam a mai vitánknak kezdetéül, az úgy hangzik, hogy valójában nem egy konjunkturális gazdasági válsággal küszködik ma a nyugati világ, benne Európa, hanem inkább arról van szó, hogy a világ egy teljesen új korszakba lépett, és eddigi kiemelkedő erőterek visszasüllyednek a középszerűségbe, és helyettük – időnként a helyükön is – új gazdasági központok emelkednek fel. Itt többről van szó, mint egyszerű gazdasági átalakulásról. Valójában az egész világ hatalmi viszonyai vannak átalakulóban, és ezeknek a hatalmi viszonyoknak az átrendeződését éljük meg.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Magyarország az Európai Unió tagja, és ezért mi magyarok európai szemüvegen keresztül nézzük ezeket a világátalakító folyamatokat. Ezért, amikor a folyamatokat minősítjük, a most zajló világfolyamatokat minősítjük, akkor úgy gondolkodunk, hogy ami rossz Európának, az rossz Magyarországnak is, és ugyanígy: ami Európát erősíti, az erősíti Magyarországot is.
2.
orban2Az európai helyzetre nézve egy személyes élményt szeretnék megosztani Önökkel. Amikor először voltam miniszterelnök – ez 1998-ban volt; akkor 35 éves voltam – Magyarország tagjelölt volt az Európai Unióba, és ezért részt vehettünk az európai miniszterelnökök találkozóján. Úgyhogy nekem személyes élményeim vannak a 16 évvel ezelőtti Európáról. Az egy önbizalomtól duzzadó, nagy ívű terveket meghirdető, és offenzív, bővülő, terjeszkedő Európa volt, tele önbizalomtól duzzadó miniszterelnökökkel és államelnökökkel és nagy tervekkel. Emlékszem, akkor még azt a tervet fogalmaztuk meg, hogy Európa játsszon jelentős, talán döntő szerepet a világ előttünk álló átalakulásában. Ekkor hozta létre az Európai Unió magát az eurót. Az volt a terv, hogy népesség tekintetében – persze Kínához nem fogható Európa a maga 500 milliójával –, de a népesség tekintetében az Egyesült Államok elé vágunk. Az volt a tervünk, hogy Oroszországgal egy olyan együttműködést hozunk létre, amely lehetővé teszi, hogy az orosz nyersanyagokat és energiát be tudjuk kötni, és csatornázni az európai gazdasági rendszerbe. És arról beszéltünk akkor, hogy az euróból pedig világpénzt fogunk csinálni, és véget vetünk a dollár kizárólagos világpénzszerepének. Ezek voltak a tervek ’98-ban. Aztán 2002-ben elvesztettem a választásokat, és visszamentem mint újraválasztott miniszterelnök 2010-ben ugyanebbe az Európába. Én voltam az egyetlen optimista miniszterelnök. Elfogyott az optimizmus, az önbizalom, a nagy ívű tervek összetöpörödtek, folyamatosan csak a válságmenedzselésről, és a számunkra kedvezőtlen világváltozásokhoz való igazodásról volt szó. Ez óriási változás. Ez jól mutatja azt az utat, amit Európa az elmúlt 16 évben bejárt.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Mi 2004-ben csatlakoztunk az Európai Unióhoz, mert világos volt számunkra, hogy ez konkrét előnyökkel jár a hazánk számára. Először is, egy békeövezethez kapcsolódunk. Európában rendszeresen vannak háborúk, és az Európai Unió egy csodálatos találmány, mert képes arra, hogy megakadályozza az európai háborúkat, ezért aki az Európai Unióhoz csatlakozik, egy békeövezethez is kapcsolódik, és ez Európában nagy érték.
Másodsorban, kapcsolódtunk oda, mert tudtuk, hogy egy szovjet időszak és egy kommunista rendszer után tőkehiányos gazdaságunk volt, és pénzügyi forrásokra volt szükségünk, és az Európai Unió ezeket a pénzügyi forrásokat rendelkezésünkre bocsátotta.
És harmadrészt, kapcsolódtunk az unióhoz, mert a szovjet rendszer részeként kiestünk a világ technológiai fejlődésének fősodrásából, és nekünk új modern technológiákra volt szükségünk, hogy újjászervezzük a gazdaságunkat. Ezért Magyarország boldogan csatlakozott az Európai Unióhoz, és ehhez óriási reményeket fűztünk, és sok tekintetben nem is csalódtunk. Azonban a helyzet mára megváltozott, és még mi egy föltörekvő régióhoz, egy világelsőségre törő gazdasági egységhez kapcsolódtunk, ma egy teljesen más képet látunk magunk előtt. És a számok nyelvén fogok kicsit beszélni.
Európa adja a világ lakosságának 8 százalékát. A világ globális termelésének a 25 százaléka jön az Európai Unióból, és a világ összes szociális kiadásának 50 százalékát Európában költjük el. Ezek a számok önmagukban nagyon komoly dilemmákat vetnek föl. De van az éremnek még egy másik oldala is. Ez még sötétebb.
Az Európai Unió 28 tagállamának a teljes adósságállománya ma az 11 ezer milliárd euró. Az évente esedékes visszafizetés a kamatokkal együtt az 2 ezer milliárd euró. Az Európai Unió tagországai – ezekből a számokból is következően – minden áldott nap 1200 millió új adósságot termelnek ki. Ez ma az európai gazdasági rendszer a számok nyelvén.
A kérdés az, hogy ki az a bolond, aki hajlandó ilyen gazdasági rendszert finanszírozni. Ki az az őrült, aki készen áll arra, hogy olcsó forrásokat adjon egy ilyen abszurd számokat mutató gazdasági rendszernek?
Röviden összefoglalva tehát számomra világos, hogy az az út, amin ma az európai világ jár, az tovább nem járható, és lassan kifogy a lábunk alól a talaj.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Végül is azt kell mondanom, hogy az európai gazdaságot sújtó válság nem konjunkturális természetű, hanem alapvetően szerkezeti és versenyképességi. Nem lehet tehát abban reménykedni, bár Európában sokan reménykednek ebben, de én ezt a véleményt nem osztom… Nem szabad reménykedni abban, hogy a konjunkturális bajok eltűnése után az európai élet ott folytatódhat, ahol a gazdasági válság előtt megszakadt valamikor 2007-2008-ban.
Valójában Európa egy olyan válságban van, amelyet otthon szeretnek világgazdasági válságnak nevezni.
Vicces történet, de a dolgok lényegére utal, hogy amikor egy másik, nem az Önök, hanem egy másik ázsiai országban európai uniós csúcstalálkozót tartottak az ottani országban, akkor mi európaiak arról akartunk beszélni, hogy világgazdasági válság… Még az ország, ahol voltunk több mint 8 százalékos növekedést tudhat be magának, nem értette ezt az európai szándékot. Ez egy kicsi, de fontos történet, mert arra emlékeztet bennünket, hogy még mindig hajlandóak vagyunk becsapni magunkat, és ahelyett, hogy az európai gazdaság szerkezeti válságáról beszélnénk, úgy teszünk, mintha egy világgazdasági válságban élnénk, holott ez nem igaz. Itt Ázsiában különösképpen, nyilvánvalóan nem az.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Ez mit jelent? Ez azt jelenti, hogy bármennyire is rosszul esik ezt kimondani, de ha Európa nem hirdet meg egy új stratégiát, akkor egyre gyengébbé fog válni, és a világban zajló folyamatokat csak elfogadni tudja majd, de nem lesz képes bekapcsolódni azok alakításába. És ha nem is irányító, de legalább befolyásoló szerepet sem lesz képes játszani. Egy kontinens számára, egy gazdasági, katonai, politikai szövetség számára ez egy sötét jövőkép.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Nyilván Önök is megértik, hogy mi európaiak ezt nem szeretnénk. Mi nem akarjuk elfogadni ezt a helyzetet, nem akarunk így élni, nem akarunk tétlenek lenni, és nem akarjuk, hogy beleragadjon az európai kontinens ebbe a helyzetbe. A kérdés csak az, hogy mi a megoldás. Európa ma még ott tart, hogy először is őszintén kell szembenézni a helyzettel, és jó kérdést kell föltenni, mert ha az ember nem tesz föl jó kérdést, kicsi esélye van arra, hogy jó választ kapjon. Előfordul ilyen is, de ez csak a szerencse… Ha jó választ akarunk kapni, jó kérdéseket kell föltenni. Hogy Európa képes lesz-e jó kérdéseket föltenni saját magának, ezt ma még nem tudhatjuk. Van néhány dolog azonban, amit tudunk. Az egyik dolog, amit tudunk – átfogó európai stratégia híján is tudunk –, hogy az Európai Unió többsége által használt közös pénz, az euró stabilizálása nélkül nem lehetséges versenyképes európai gazdaságot fölépíteni. Azt is tudjuk, az eurót csak abban az esetben lehet stabilizálni, hogyha az abban részt vevő, tehát a monetáris unióban részt vevő államok a mainál mélyebb integrációra szánják el magukat. Sürgető, hogy létrejöjjön a monetáris unió mellé egy bankunió, aztán létrejöjjön mellé egy költségvetési unió is. Magyarország nem tagja az eurózónának, mindez tehát ránk nem vonatkozik, de hiába nem vagyunk tagjai az eurózónának, a gazdaságaink – például a magyar export 75 százaléka az euróövezetbe megy… Hiába nem vagyunk tagjai az eurózónának, ha az a zóna nem lesz stabil, az kihat a magyar gazdaságra is. Ezért mi támogatjuk, hogy minél hamarabb egy mélyebb integráció jöjjön létre azok között, akik tagjai az eurózónának. Ez súlyos kérdéseket vet föl.
Önök nyilván ismerik az európai történelmet és az európai kultúrát. Az európai kultúra a nemzeti identitásokra épül, és egy mély unió bizony a nemzeti identitások fontos szeletének átadását jelenti egy közös központ irányába. Mindezt még az a körülmény különösen érdekessé teszi, hogy a domináns gazdasági ereje a kontinensnek Németország, amelynek szintén megvan a maga történelme, és ezért egy német központú gazdasági rendszert elfogadni az Európai Unióba, számos nem gazdasági természetű kérdést vet föl, ezek nagyon bonyolult és nehéz kérdések.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Most szeretnék néhány szót szólni arról, hogy miközben Európára általánosságban igaz, amit elmondtam, aközben differenciálódást is meg lehet figyelni az Európai Unión belül. És itt szeretném fölhívni az Önök figyelmét arra a területre, amit Közép-Európának nevezünk. És Közép-Európa, amely a Balti-tengertől az Adriai-tengerig húzódik, ezzel a válsággal – amely persze bennünket is érint – ha alaposabban megvizsgáljuk a helyzetet, nem egy bajt kapott a nyakába, hanem óriási lehetőséget.
Közép-Európa és benne Magyarország egy történelmi esélyt kapott. Politikai vezetők a bajokra két fajta módon nézhetnek, mondjuk egy gazdasági válságra. Nézhetnek rá, mint Isten csapására. Mint szenvedésre. Mint egy kellemetlen körülményre, amelynek hatásait tompítani próbálják, de nézhetnek rá úgy is, mint egy vissza nem térő lehetőségre. Ugyanis a demokratikus társadalmakban – és Európa társadalmai ilyenek – a változást politikailag elfogadtatni egy rendkívül bonyolult művelet. Azonban gazdasági válság idején, amikor az emberek is megérzik a bajt, és erős vezetést akarnak, és biztosabb távlatokat akarnak, és érzik, hogy változtatni kell, sokkal több változást lehet sokkal rövidebb idő alatt az emberekkel elfogadtatni, meggyőzni őket a változásokról, mint egyébként nem válságos időszakban. Ezért a válság a politikai cselekvés szempontjából – miközben persze senki nem kíván magának válságot –, de egy politikai cselekvési lehetőség. És Közép-Európa, benne Magyarország, úgy gondolom, hogy így tekintett a gazdasági válságra. Lengyelországnak, Csehországnak, Szlovákiának már évek óta komoly gazdasági sikerei vannak, és az elmúlt három évben Magyarország is csatlakozott ezekhez az országokhoz; már nekünk is vannak a válság idején is gazdasági sikereink. Ez jól mutatja – ebben minden elemzés egyetért –, hogy a következő 8-10 évben az európai gazdaság növekedésnek forrása az Közép-Európa lesz. Mindenki egyetért abban, hogy a legmagasabb növekedési rátát a közép-európai országok fogják majd mutatni. Hogy ez miért van így, erről majd mondok néhány szót későbbiekben.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Magyarország – hogy most a hazámról is mondjak néhány szót – 2010-ben, az akkori parlamenti választások után ezzel a cselekvés iránt elkötelezett politikával kezdett dolgozni. Két tételt mondtunk ki. A válság után a válság előtti világ már nem fog visszatérni. Ezért a kérdés nem az, hogy hogyan kezeljük a válságot, hanem hogy hogyan készítjük föl a válság idején magunkat a válság utáni világra, és arra a versenyhelyzetre, ami majd akkor jön létre. És a második tételünk pedig az volt, hogy azok a gazdaság- és társadalomszervezési megoldások, amelyek Európát a gazdasági válságba vezették, azok nem használhatók, mert ha azokat használnánk, ismét csak ugyanoda jutnánk. Tehát új megoldásokat kell keresnünk.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Itt van jelentősége a sajátos magyar helyzetnek, itt van jelentősége annak, amiről először beszéltem, hogy Magyarországnak mindig is volt egy sajátos magányosságtudata. Hogy mi rokontalan nép vagyunk. Hogy egyedül vagyunk. Hogy nekünk saját magunknak kell megtalálni a megoldásokat. Hogy nekünk innovatív módon kell gondolkodni. Lásd golyóstoll. Ahhoz, hogy egyébként állni tudjuk a versenyt a világgal. Ezek az ösztönök ezek segítettek 2010-ben, hogy Magyarország a saját út kereséséhez kezdjen.
Magyarországot szokták a többiek Európában úgy hívni, mint „a legnyugatibb keleti ország” vagy „a legkeletiesebb nyugati ország”, és azt gondolom, hogy ez a sajátos peremhelyzete Magyarországnak kiegészülve a szabadságharcos és útkereső és az innovációk iránt fogékony szellemi hajlamaival, segített ahhoz, hogy mi egészen más megoldásokat keressünk 2010 után, mint a többi európai ország.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Ezért Magyarországot az elmúlt három évben teljes egészében megújítottuk. Nem egy-egy részterületre összpontosítottunk, hanem az egészet próbáltuk meg megújítani. Ennek a politikai alapját az jelentette, hogy a 2010-es választásokon kétharmados parlamenti többséget kaptunk. Olyan nagy ívű változásokat, mint amikről beszélek, véghezvinni csak alkotmányos erővel lehet. A kétharmadnak azért van jelentősége az európai alkotmányos rendszerekben, mert általában kétharmados parlamenti többség kell mindenhol, így Magyarországon is ahhoz, hogy az alkotmányos kereteket át lehessen alakítani. Mi Magyarországon nem módosítottuk a magyar alkotmányt, hanem alkottunk egy új alkotmányt, és ezzel megteremtettük a politikai cselekvésnek a szabadságát, mozgásteret teremtettünk a magunk számára. Az új alkotmány adta meg erre a lehetőséget.
Az új alkotmány mellett alkottunk egy polgári törvénykönyvet, egy új büntetőtörvénykönyvet és egy teljesen új munkatörvénykönyvet is. Vagyis az emberi élet minden fontos területét újra szabályoztuk a jövő versenyképessége érdekében.
3.
orban3Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Ennek keretében először az állami gazdálkodást tettük rendbe, utána pedig strukturális reformokon keresztül megújítottuk a teljes magyar gazdasági rendszert. Néhány adatot közlök itt az Önök számára. Az államadósságot, amely a GDP arányában kifejezve 85 százalékos volt 78 százalékra vittük le, a folyamatosan csúcsmagas költségvetési deficitünket három százalék alatt tartjuk évek óta, bevezettünk egy családi alapú adózást, amely arányos, tehát egykulcsos adó, 16 százalékkal. Európa egyik legalacsonyabb társasági adórendszerét vezettük be. Kis- és középvállalkozókra ez csak 10 százalék. Jelentősen csökkentettük az adminisztrációs terheket, és radikálisan átalakítottuk a szakképzési rendszerünket, hogy a fiatal nemzedéket alkalmassá tegyük arra a versenyre, ami vár rájuk.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Én persze nem azért jöttem most ide, hogy a saját lovamat dicsérjem. És készséggel belátom, hogy majd az idő eldönti, hogy az, ami ma Magyarországon történik, az tartós sikert eredményez-e. Én csak annyit mondok most Önöknek, hogy vannak biztató jelek.
Az én politikai krédóm egyébként is az önbizalom és a mértéktartás kombinációja, vagyis hogy a politikai vezető mindig is legyen tisztában a saját tudásának korlátaival, de ez ne eredményezzen cselekvésképtelenséget, hanem a tudás korlátainak elismerését ötvözze cselekvőképességgel. Erre van szükség ahhoz, hogy az ember mértéktartással, de önbizalommal tudjon vezetni egy közösséget. Minden esetre vannak biztató jelek. Európai összefüggésben is azt tudom mondani Önöknek: 2013-ban a gazdasági növekedésünk bár nem volt kínai léptékű, de az európai átlag fölött volt.
A szovjet világ összeomlása óta nem volt olyan magas a foglalkoztatottság aránya Magyarországon, mint ma, ami persze még így is jóval elmarad az Önökétől, az Egyesült Államokétól és a legjobban teljesítő európai országokétól, de a saját korábbi múltunkhoz képest sokat léptünk előre.
Tíz éve nem nőtt, most ebben az évben először, a nők és a fiatalok foglalkoztatása. Európában nálunk ment végbe a második legnagyobb minimálbéremelés. Mi az inflációt teljesen megfékeztük. A külföldi tőkebefektetések összege egy év alatt háromszorosára nőtt, és az ország külkereskedelmi mérlege pedig folyamatosan erősödik, történelmi magasságokban van. Ez még nem a siker, ezek csak a biztató jelek.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Ugyanakkor az ország visszanyerte politikai mozgásterét is.
Az Európai Unióval számos vitát kellett megvívnunk. Számos gazdaságpolitikai lépésünket ellenezte az Európai Unió. Praktikus, gyakorlati és elvi kifogásokat is támasztott. Ezeket a csatákat mi nyílt politikai küzdelmekben megvívtuk és megnyertük. A túlzottdeficit-eljárás alól, ami egy ilyen súlyos pénzügyi szankciórendszer az Európai Unión belül, szintén sikerült kihoznunk onnan Magyarországot, és sikerült visszatérnünk az Európán kívüli gazdasági piacokra is.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Meggyőződésem, hogy az európai jövő akkor lesz sikeres, hogyha az Európai Unióhoz tartozó országok is sikeresek lesznek. Tehát a Brüsszellel fennálló vitáink ellenére, ha Magyarország sikeres, azzal Európát erősíti, és Európát teheti sikeressé. Tehát a viták ellenére meggyőződésem, hogy Brüsszel, az Európai Unió központja, érdekelt a magyar sikerben, még akkor is, hogyha azt más módon érjük el, mint ahogy ők ezt tanácsolni szokták.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Közép-Európáról kell végül még mondanom egy-két szót.
Érdemes tanulmányozniuk azt, hogy a közép-európai országok hogyan illesztették össze saját gazdaságuk modernizációs programját a német gazdasági teljesítménnyel.
Európában egy-egy országnak a sikere nagymértékben függ attól, hogy a német gazdasághoz, amely ma motorját adja az európai növekedésnek, hogyan tud kapcsolódni. Aki jól kapcsolódik, az hosszabb távon is sikeres lehet. Aki rosszul kapcsolódik, annak folyamatosan folyófizetési mérleg és külkereskedelmi mérleg hiányokkal kell szembenéznie.
Közép-Európa mindegyik országa, a lengyelek, a szlovákok, a csehek és a magyarok jól kapcsolódtak a német ipari övezetekhez, ezért ez a térség hosszabb távon is képes növekedést adni az Európai Uniónak.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
A német ipari technológián keresztül Magyarországnak és Közép-Európának sikerült bekacsolódnia a legmagasabb szinten a világgazdaságba, és a német ipar óriási beruházásokkal van jelen Magyarországon.
Az elmúlt három évben az amerikai nagytőke is visszatért Magyarországra, és nagy amerikai befektetéseket hajtottak végre. Még a németek inkább a gépiparban, addig az amerikaiak inkább a high-techben és az informatikában.
És itt kell egy szót mondanom Kína lehetőségeiről is. Mert mi szeretnénk, hogyha Kína is bekapcsolódna Közép-Európa, s azon belül Magyarország fejlesztésébe.
Az Európai Unió az általa modernizációra költött összegeket hétéves költségvetési szakaszokban határozza meg. Közép-Európa infrastruktúrája félkész állapotban van. Nincsen még autópálya, megfelelően modern vasút, mondjuk Varsó és Budapest között. Nincs összekötve észak-déli irányba az Adria a Baltikummal. Itt fejlesztésekre volna szükség. Azonban az Európai Unió a következő hét évben nem finanszírozza ezeket a fejlesztéseket. És az országok, amelyekről beszélek, pedig továbbra is tőkeszegény országok, tehát nekünk infrastruktúrafejlesztésre és ahhoz kapcsolódó finanszírozásra lesz szükségünk a következő időszakban, a következő évtizedben.
Itt látok lehetőséget arra, hogyha Kína nagy súllyal akar megjelenni Európában és Közép-Európában, akkor a közép-európai infrastruktúra modernizációjának fölépítésében vehet részt, és annak finanszírozásában tud szerepet vállalni. Ez találkozik a közép-európai népek, az Európai Unió és szerintem Kína érdekeivel is. Remélem, hogy ilyen megállapodásokat a következő időszakban tető alá tudunk majd hozni.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Végezetül egy szót még mondok arról, hogy Magyarország mindazon túl, amit elmondtam, meghirdetett egy úgynevezett keleti nyitás politikát is, hogy visszatérjünk azokra a piacokra, amelyeken valaha ott voltunk, de 1990 után kiszorultunk.
Csak az elmúlt öt hónapban én látogatást tettem és megállapodásokat kötöttem Indiában, Japánban, Törökországban, Oroszországban és Kínában. Ez jól mutatja, hogy Magyarország ezeken a fölemelkedőben lévő és erős országokban szeretne nagyobb súllyal jelen lenni, mint korábban. Ma a magyar exportnak csak 11 százaléka megy az Európai Unión kívülre. Az a célkitűzésünk, hogy 2018-ra ez 33 százalékra növekedjen. Ez feszített és ambiciózus cél, de elérhető.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Végezetül… Amikor egy távol-keleti befektetővel nemrégen beszélgettem Magyarországon, aki egy óriási gyárat hozott létre, megkérdeztem, hogy mi az előnye Magyarországnak, miért minket választott. És a következőket mondta. Először is, a földrajzi fekvés miatt; mi Közép-Európa szívében vagyunk. A második, – így fogalmazott – az emberek miatt, akik tudnak és hajlandóak is dolgozni. És a harmadik pedig, a jó kormányzás miatt, amely támogatja a külföldi befektetéseket.
Nos, tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Meggyőződésem, hogyha ehhez még a jó, kedvező földrajzi fekvéshez a dolgozni akaró és dolgozni tudó jól képzett munkaerőhöz, a jó kormányzati teljesítményhez képesek leszünk biztosítani a gazdaság számára még a mainál is alacsonyabb adórendszert, és ha el tudjuk érni a célunkat, hogy Európában nálunk legyen a legolcsóbb az energia, akkor meggyőződésem, hogy Európa legversenyképesebb gazdaságát alakíthatjuk ki ebből 10 milliós Magyarországból.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Magyarországon választások lesznek áprilisban. Abban az esetben, hogyha a választópolgárok a 2010-ben megkezdett politika folyatása mellett döntenek – erre van esély –, akkor meggyőződésem, Magyarország be tudja váltani, valósággá tudja tenni az előtte álló lehetőségeket. És meggyőződésem, hogy akkor az a politika, amely Magyarország és például Kína között gazdasági stratégiai partnerséget kíván fölépíteni, folytatódni fog, és összeköthetjük a sikeres közép-európai országokat a világ növekedésének motorját jelentő ázsiai növekedési központokkal, azon belül Kínával is. Vagyis úgy gondolom, hogy szép jövő előtt állnak a kínai-magyar kapcsolatok.
Köszönöm megtisztelő figyelmüket.
CRI (China Radio International)

A háborúk arrogáns és mohó haszonélvezői




orbán_kipábanCionista zsarolás ismét – hazai előadásban
Miután mazsihiszék kilobbizták, (de gyanítom a zsarolás szó jobban illik ide) a kormánytól, hogy a II. Világháború zsidó áldozatait egy egész éven át kell magasztalni. (miközben a többi 72 millió áldozatról szó sem esik)
Ezután látványosan kifaroltak az üzletből, mintha közük sem lenne az egészhez, és mintha a kormány saját ötlete és elhatározása lenne az egész.
Feltehetőleg, úgy vélték a holokauszt kultusz most már “önjáró”. Ezért elegendő csupán kritizálni, új igényekhez igazítani, sőt akár támadni is megfelelő érdek alapján kívülről. Ennek láttuk eklatáns példáját a következő zsarolásban, hiszen, nemcsak “simán kivonultak, hanem jó szokásuk szerint mindjárt újabb ultimátumot is adtak a kormánynak:
A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége felszólította a magyar kormányt, hogy állítsa le a német megszállás emlékműve felállításának munkálatait, valamint a Sorsok Háza-projektet is, emellett azt is bejelentették, hogy közéleti-szakmai megnyilvánulásai miatt alkalmatlannak tartják a Veritas Történetkutató Intézet élére kinevezett Szakály Sándort az intézet vezetésére, ezért kérik felmentését. Addig, míg a magyar kormány az ultimátum három pontjából legalább egyet nem teljesít, a Mazsihisz és más zsidó szervezetek nem vesznek részt a kormány holokauszttal kapcsolatos megemlékezésein.

Mint emlékszünk, nem először fordul elő, hogy Izrael és fogdmegjei (pl. USA) közvetlenül beleszólnak a magyar belügyekbe, mindezt követelőzés és fenyegetőzés formájában teszik, még egy egyszerű kinevezést vagy kitüntetést is megvétóznak. Erre mondhatnák, hogy szereptévesztésben vannak, ám sajnos nem így van, mert, mint a kormány folyamatos meghátrálása mutatja ezt valójában nemcsak hogy megtehetik, de még természetesnek is veszik tőlük.

Ezúttal azonban valami történhetett a háttérben, mert 10-én este nagy hirtelen visszakoztak a fenti követeléseiktől, sőt lázas mentegetőzésbe fogtak, hogy a látszat ellenére nem a kormány újabb megzsarolásáról, vagy betámadásáról van szó. Ez csak annak látszik, de nem az aminek látszik. Majd pedig átadták a staféta botot az AJC**-nek American Jewish Congress nevű zsidó szervezetnek, akik mily meglepő a tengerentúlról követelik – ki tudja milyen alapon – a haladéktalan intézkedést.

**American Jewish Congress – zsidó cionista egyesület, melynek célja a zsidó érdekek érvényesítésére a USA-ban és és külföldön, bevallottan nyomásgyakorlás útján a közpolitika, a diplomácia, a jogszabályzás, és bíróság területein. Valamint a Zsidó Világkongresszus (WJC) megalapítója, fenntartója.

Hogy pontosan mi áll a dolog hátterében, azt csak találgatni tudjuk. Bár, ha tényeket annak vesszük, amik valójában, akkor még törvénysértésnek tekinthetjük az elkövetett újabb súlyos zsarolást, azonban mi nem erre tippelünk. Méghozzá azért nem, mert a rendkívül látványosan támogatott réteg, és annak képviselői magasról tesznek törvényeinkre, (no nem csak a magyar törvényekre, hanem bármely más országéra is) s mindezt eleddig büntetlenül.

Az adószedés evolúciójának csak egyik szegmense a holokauszt üzlet.
banklobbi_politika_kézfogásaItt az ideje véget vetni a szeparatista, szegrációs járványnak. Melyben nemcsak a túlélő zsidókat, hanem minden felmenőjüket, mint áldozatokat magasztaltatják, valamint úgymond jóvátételeket, “kártérítéseket” fizettetnek meg számukra a teljes lakossággal, lassan egy évszázada.
Tudomásul kell végre venni, hogy a ugyanannak a cionista és országok, kormányok felett álló, azokkal semmiféle közösséget nem vállaló bankárkasztnak az áldozatai voltak ők is, mint minden más háborús áldozat. Akiknek velük ellentétben azonban sem a kártalanítására, sem a támogatására nem fordítanak figyelmet.
Félreértés ne essen, a probléma abban gyökerezik, hogy az életüktől megfosztottakat faji alapon különböztetik meg és javadalmazzák. Holott a munkaszolgálat mindenki számára ugyanolyan szenvedést hozott, holott a honvédelem és a háború borzalmait szinte minden állampolgár megszenvedte, akár az életét is elvette.
Azért a kivételekről a Lábjegyzetben* érdemesnek tartunk pár szót ejteni.

ostrom09Egy másik szegmens a háborúk profitja
Az országok, népek, emberközösségek leigázására, kifosztására irányuló háborúk, a terrorcselekmények, és a népirtások első számú felelősei ezek a pénzoligarchák. (Sőt a forradalmaknak álcázott felkelések, tüntetések háttérben álló pénzelői, szervezői és levezénylői is ők)
Minden alkalommal e bankár maffia állt és áll a háttérben egész története során. Ők a forgatókönyvek készítői, a kivitelezés módjának és eszközeinek kiagyalói és irányítói, és természetesen ők maguk a haszonélvezői is. Valamint a finanszírozói is; No nem a saját, hanem a kifosztottak valóságos vagyonából. Hisz az általuk létre hozott hamis pénzekből fizetik ennek költségeit, melyet aztán a vesztesekkel és győztesekkel egyaránt többszörösen is megfizettetnek.

Bp_1945_16A véres, az atrocitásoktól és (különböző típusú) gyilkosságoktól sem mentes forgatókönyveik jellemzik őket, de a politikai csatározásnak vagy lobbi (magyarán zsarolás és megvesztegetés) tevékenységeknek nevezett módszerek sem állnak távol tőlük.

A történelem során a legjellemzőbb az, hogy az uralmat pénzügyi módszerekkel ragadták magukhoz. S ha ez kezdett kicsúszni a kezükből, vagy nem olyan haszonnal járt, mint eltervezték, akkor a fenti módszereket vették elő a kalapból.
A pénzügyi módszerek természetesen nem csupán abban nyilvánultak meg, hogy az általuk kiszemelteket ellátták a szükséges anyagiakkal, például uralkodókat zsaroltak, vagy vesztegettek meg és adósítottak el. Nem; eszközeik ennél sokkal alattomosabbak.
A kiszemelteknek nem csupán a pénzügyi, de a szellemi kontrollját is magában foglalja. Erre a célra hozták létre a legkülönbözőbb, titkos társaságokat és a függetlennek álcázott, ám nemzetek feletti jogokkal felruházott és soha senki által el nem számoltatható, senkinek felelősséggel nem tartozó nemzetközinek titulált pénzügyi és felügyeleti szervezetek tömkelegét.

*Lábjegyzet
Pavel Luknyickij, a TASSZ tudósítójának visszaemlékezéséből tudjuk, hogy miközben az országban éhínség volt, a  Budai Várhegy mélyében működő kórház alatti emeleteken luxus hotel működött. Ide nem a Budapest körbezárásakor, hanem jóval előtte, már a háború elején szépen beköltöztek a Nemzeti Bank bankárai családostól. Méghozzá luxus körülmények közé, mely a hideg-meleg vizes fürdőszobát, a kényelmes lakberendezést, szivart, stb. ugyanúgy magában foglalta, mint a bőséges élelmiszer ellátást, amelyből még a déligyümölcsök sem hiányoztak. És még akkor is így éltek, miközben Budapest ostroma tartott, és az emberek térdig gázolva a vérben és a romokon, próbálták a puszta életüket menteni.
Az egészben azonban legalább ennyire visszatetsző, hogy miközben luxusban biztonságban éltek, a magyar nemzet vagyonát nem helyezték biztonságba, sőt kiszolgáltatták azt.

Szász Gerda – Szabad Riport

Áradás: a víz az úr Angliában (videó)

Kezd katasztrofálissá válni az árvízhelyzet Nagy-Britanniában.
Özönvízszerű esőzéssel kísért hurrikánerejű vihar csapott le a szigetország nyugati területeire szerdán. Wales több megyéjében 170, az ír-tengerparti területeken 180 km/h-s széllökésekkel érkezett le a vihar.
A Temze folyó áradása miatt ezreket kellett evakuálni otthonaikból.
Az elárasztott Somerset –ben egy férfi különleges árvízvédelmi rendszert épített ki a víz által teljesen körbevett háza körül. Az épületet sáncrendszer veszi körül. Hiába azonban minden erőfeszítés, az erős szél és az újabb csapadék miatt napok múlva valószínűleg nekik is el kell hagyniuk a házat.
Az előrejelzések szerint a következő néhány napban egy havi átlagos mennyiségnek megfelelő csapadék hullik majd a már súlyos áradásokkal küzdő területekre. A

http://koponyeg.hu/hireso/769-aradas-a-viz-az-ur-angliaban-video-


Dél-Angliában, elsősorban a Temze folyó London feletti szakaszán, ahol rekord vízszinteket mértek hétfőn.
Berkshire-ben és Windsor egyes részein több település került víz alá. A brit Környezetvédelmi Ügynökség 14 helyszínre adott ki súlyos árvízveszélyre figyelmeztető riasztást, és felszólították az embereket, hogy készüljenek fel az evakuálásra.

A hivatalos mérések több, mint két évszázaddal ezelőtti kezdete óta a múlt hónap volt az eddigi legcsapadékosabb január Angliában.

http://koponyeg.hu/hireso/768-sulyos-arvizhelyzet-del-angliaban-video-

Az Európai Unió saját tagállamait darabolja fel


George Osborne brit pénzügyminiszter bejelentette, hogy abban az esetben, ha Skócia elnyeri függetlenségét, a továbbiakban fel kell hagynia a font használatával. Skóciában hét hónap múlva tartanak népszavazást, melynek eredményeként Skócia 307 év után kiszakadhat az Egyesült Királyságból.
Osborne ezt a kijelentést elsősorban fenyegetésnek szánta, így kíván nyomást gyakorolni azokra, akik a kilépés utáni gazdasági káosztól rettegnek, és emiatt könnyen a kilépés ellen szavazhatnak.
A népszavazás szeptember 18.-ára esedékes. Azonban ha a függetlenedési törekvés támogatottságát figyelembe vesszük, egyáltalán nem biztos, hogy a skótok megszavazzák a kilépést. Nem a várható gazdasági káosz miatt, hanem mert a Skócia függetlenedéséért felszólaló pártok legaktívabb támogatója éppen Brüsszel.
Az Európai Unió máig nyomást gyakorol az Egyesült Királyságra, hogy az térjen át az euró használatára, amit mind a brit politikusok, mind a brit lakosság következetesen visszautasít. Könnyen lehet emiatt, hogy az Egyesült Királyság felbomlása Brüsszel aknamunkájának eredménye, hogy így az eurozónát tovább bővíthessék.
A Skót Nemzeti Párt szerint a kiszakadó, független ország gazdaságának alapja az Északi-tenger olajkészlete lenne, a kitermelés tekintélyes része ugyanis a Skóciához tartozó vizeken zajlik. Arról azonban nincs semmilyen megállapodás, hogy Skócia milyen pénznemet fog használni a függetlenedést követően. Ha áttérnek az euró használatára, az annak nyílt beismerése lesz, hogy az Európai Unió nem riad vissza saját tagállamainak feldarabolásától sem, ha Brüsszel gazdasági érdekei épp úgy kívánják.

http://www.hidfo.net/2014/02/13/az-europai-unio-sajat-tagallamait-darabolja-fel




A független Skócia semmissé nyilvánítaná az államadósságot


Skócia miniszterelnöke, Alex Salmond, a brit pénzügyminiszter tegnapi nyilatkozatára válaszként bejelentette; ha a brit miniszterek nem engedik, hogy Skócia a függetlenedést követően a fontot használja, nem vállalják át a Skóciára arányos államadósság részletet sem.
A Skót Nemzeti Párt szerint ebben az esetben teljes egészében Londontól független pénzügyi rendszert kell bevezetniük, - bár a párt továbbra sem rendelkezik hivatalos állásfoglalással arról, hogy milyen pénznemet vezetnének be a független Skóciában.
Az Egyesült Királyságból kiszakadás esetén Skóciának három lehetősége van: független nemzeti valutát bevezetni, fonthoz kötött pénzt forgalomba hozni, vagy csatlakozni az eurozónához, - utóbbi egyértelműsítené, hogy a királyságot Brüsszel bomlasztotta fel az eurozóna bővítése érdekében.

http://www.hidfo.net/2014/02/14/fuggetlen-skocia-semmisse-nyilvanitana-az-allamadossagot

P. Szimonyenko: Magyarország (is) területi igényeket támaszt Ukrajnával szemben


“Az Európai Unió és az Egyesült Államok nagy reményeket fűzött Ukrajna EU-s társulási szerződéséhez. Ám mivelhogy az elmaradt, dühös csalódottság lett úrrá rajtuk.”-jelentette ki Petr Szimonyenko, az Ukrán Kommunista Párt (KPU) elnöke.

Symonenko Hangsúlyozta, hogy a nyugatiak és a NATO a már Észak-Afrikában és Sziriában jól bevált módszereket alkalmazzák Ukrajnában is.
Békés tüntetés-provokációk-a “forradalom” első áldozatai. A fegyveres összecsapásokat követik a közigazgatás épületeinek elfoglalása-párhuzamos kormányzati hatalom kiépitése-polgárháború-majd az EU és az USA “béketeremtő partraszállása”-végül bábkormány létrehozása.

“Az események velejárói voltak az amerikai külügy különböző tisztségviselőinek ide-oda utazgatásai Ukrajnában, az EU-biztosok országjárásai. Már semmit nem rejtegettek. Kathrine Ashton szavai világosak voltak: “Ukrajnára minden lehetséges módon nyomást kell kifejteni”. Az ún. “ellenzéket” pedig politikai és pénzügyi támogatásban kell részesiteni! Meg kell szerezni az elnöki széket, a hivatalokat pedig csatlósaikkal kell feltölteni”-mondta Petr Szimonyenko.
A KPU vezetője emlékeztetett a közelmúltban nyilvánosságra került telefonbeszélgetésre, amit az amerikai helyettes külügyi államtitkár Nuland az amerikai nagykövettel folytatott, amelyben nyiltan kimondta, hogy az ukrán kormányt le kell mondatni, és a helyére lépő új kormány az IMF utasitásait kell hogy kövesse.”
“Ezzel egyidejűleg a Nemzetközi Valutaalap nyomást is gyakorol Ukrajnára, súlyosbitani akarva a belső feszültségeket a közműdijak emelésével, szigoritani a nyugdij és egészségügyi kiadásokat, valamint a munkaügyi és a lakásügyi törvény szigoritásával családok tizezreit kivánja hajléktalanná tenni”
Az Ukrán Kommunista Párt vezetője hangsúlyozta, hogy a politika feszültségek eszkalálásának fő célja annak az amerikai stratégiának a kivitelezése, hogy Ukrajnát leválasszák Oroszországtól. Ebbe a “munkába” be kell vonni az EU és a NATO mellé rendelt non-profit szervezeteket, amelyek támogatására Mrs Nuland 1991 óta már több mint öt milliárd dollárt fordithatott.
Nem meglepő tehát, hogy ezek a non-profit szervezetek üvöltöztek a legelsőként és a leghangosabban akkor, amikor a Parlament elfogadta a rájuk érvényes regisztrációs törvényt, és ami alapján tájékoztatási kötelezettséget rótt rájuk az állam céljaikat és anyagi forrásaikat illetően. Látni kell, hogy most ezek a szervezetek közvetlenül is finanszirozzák a Majdan feghyveres csoportjainak kiképzését, és valójában jelentik a Nyugat számára az “ötödik hadoszlopot”-jelentette ki Petr Szimonyenko.
A jelenlegi politikai válság valós oka az oligarchikus hatalommal szemben alakult ki, amelynek feloldására, valamint a külföldi gazdasági integráció eldöntésére a kommunista párt népszavazást kezdeményezett.
Ezt a demokratikus megoldásra tett kezdeményezést az ország válságának elmélyülésében érdekelt oligarchák és a nacionalisták egyaránt elutasitják, és igy az ország a polgárháború határára sodródott.
“ez a magatartás és az igy kialakult helyzet PROVOKÁLTA ÉS TERÜLETI IGÉNYEK MEGFOGALMAZÁSÁRA ÖSZTÖNÖZTE KÜLÖNÖSEN ROMÁNIÁT, DE FELLÉP ILY MÓDON MAGYARORSZÁG, TÖRÖKORSZÁG, ÉS LENGYELORSZÁG is, ukrán területekre jelentve be igényt. Arra hivatkozva, hogy “ott élő honfitársaik biztonságát kell szavatolniuk akár katonai beavatkozással is.”
“A Nyugat által felpörgetett konfliktus az oligarchikus elnöki hivatal, és a neo-nacionalista “ellenzék” küzdelmévé vált, amely azzal fenyeget, hogy Ukrajna elveszti politikai és gazdasági szuverenitását. Ukrajna a geopolitikai csatatér szinterévé vált, ahol az USA, a NATO, és az EU akarja érdekeit érvényesiteni”-mondta az Ukrán Kommunista Párt vezetője, Petr Szimonyenko.
(kpu.ua )
Ukrajna is csatlakozik az Eurázsiai Unióhoz, figyeljétek a zászlót mindent elmond aki képes olvasni belőle


A Kreml egy vezető tisztviselője szerint vitán felül áll és Oroszország kész tényként kezeli, hogy Ukrajna csatlakozni fog az Eurázsiai Unióhoz. Szergej Glazijev elnöki tanácsadó a szerdán Moszkvában tartott gazdasági konferencián kijelentette, számítanak arra, hogy Ukrajna a közeljövőben felgyorsítja az integrációs folyamatot, de nem is jöhet szóba más út, mert Ukrajna számára öngyilkossággal érne fel az Európai Unióhoz csatlakozás.
A posztszovjet országokat újraegyesítő Eurázsiai Unió 2015-ben fog megalakulni. Miután Ukrajna hivatalosan is meghívást kapott az új szövetségi rendszerbe, Janukovics elnök nem írta alá az Európai Unióval a társulási szerződést, ehelyett az Oroszországgal fennálló kereskedelmi kapcsolatok gyors bővítésébe fogott, ami az integrációs folyamat kezdeti szakaszát jelenti.
A Moszkva által szervezett vámuniót jelenleg Belorusszia, Kazahsztán és Oroszország alkotja, ez a gazdasági tömb szolgál majd az Eurázsiai Unió alapjául, melyhez Ukrajna és a későbbiekben hazánk is csatlakozni fog. Magyarország szintén az eurázsiai integráció bevezető szakaszába érkezett - és ahogy Ukrajnában, a közeljövőben hazánkban is számolni kell az átmenetet kísérő viharos politikai átrendeződésre.

http://www.hidfo.net/2014/02/13/ukrajna-csatlakozik-az-eurazsiai-uniohoz

Merénylet áldozata lett egy ukrán bíró

Ukrán rendőrségi jelentések szerint ismeretlen fegyveresek agyonlőttek egy bírót, aki korábban több felforgatót is házi őrizetre ítélt a Kijevben kezdődő zavargásokat követően. Alxander Lobodenkot a főváros központi részén, saját otthona mellett támadta meg két fegyveres. Az elkövetők többször hátba lőtték, egyik lövés a gerincét érte. A támadást követően már hiába került a közeli kórház intenzív osztályára, Lobodenko ma hajnali 2 órakor életét vesztette.
A rendőrség által indított eljárás kezdetén azonnal egyértelművé tették, hogy Lobodenko bírói munkája miatti bosszúból elkövetett támadásban vesztette életét. Azt nem lehet tudni, melyik ügy miatt, hiszen az igazságszolgáltatás részeként számos felforgatót ítélt el tavaly óta.
Az egyik legfrissebb eset két Európai Unió párti aktivista elítélése volt, akik megpróbáltak betörni a városháza épületébe egy nagyobb tüntetés alkalmából, kiszabott büntetésük két hónap házi őrizet volt.
A gyilkosságot követően Janukovics elnök rendeletet hozott a bírák és családjaik fokozott védelméről. Az Európai Uniónak semmi sem drága, a fizetett felforgatók gyújtogatásokat, rendőrgyilkosságokat követően atomerőművek felrobbantásával is fenyegetőztek, most pedig a bírói hatalmat próbálják megfélemlíteni.
Alexander Lobodenkonak az igazság töretlen képviselete miatt kellett meghalnia. Munkája során hazáját, a népet szolgálta a bűnözőkkel és fizetett felforgatókkal szemben. A támadás módja a legaljasabb, emberalatti módon elkövetett orvgyilkosság, a támadókban annyi tisztesség nem volt, hogy tettük előtt felfedjék kilétüket, s áldozatuk szemébe nézzenek. Nem is tehették volna ezt meg, hiszen ők is tisztában vannak vele, hogy a hazugságot, a pusztítást, az emberalatti gonoszt képviselik az igazság és rend ellenében. A gonosz pedig el fogja nyerni méltó büntetését. Ha nem a világi igazságszolgáltatástól, majd Isten keze által.


http://www.hidfo.net/2014/02/13/merenylet-aldozata-lett-egy-ukran-biro

Szemétből lettek-szemétté lesznek!


Az új választási szabályozás jelentősen megnehezíti, sőt ellehetetleníti azon külföldön élő magyar állampolgárok szavazását, akik itthon nem számolták fel magyarországi állandó, vagy ideiglenes lakhelyüket. Ez esetben két lehetőség közül választhatnak az érintettek: hazajönnek és a lakóhelyük szerint voksolnak, úgy mintha itthon élnének, vagy pedig az adott külföldi országban a helyi külképviseleten, ami lakóhelyüktől akár többszáz kilométer távolságra is lehet – persze csak ha beférnek. Elég csak a Londonban élő egy-kétszázezernyi magyarra gondolni, akik csupán egyedül a követségen szavazhatnak! És mindenki más a szigetországban, Glasgow-tól, Manchester-ig. Eközben azok, akik nem rendelkeznek magyarországi lakcímmel, de az ország határain kívül élnek, az általuk választott időpontban, szavazatuk postázásával választhatnak. Ez az eljárás diszkrimináló, mert különbséget tesz a külföldön élő, de magyar állampolgárok között. A modern demokráciák egyik alapfeltétele, a választójog egyenlősége megköveteli azt is, hogy a szavazók azonos módon, azonos feltételek között adhassák le voksaikat.
A hosszabb-rövidebb ideig külföldön munkát vállalók vagy tanulók száma pontosan nem ismert, de annyi bizonyos, hogy nagyságrendileg több százezer állampolgárnak lehetetlenítik el, hogy éljen alapvető demokratikus jogával. Ezt a megkülönböztetést racionális érvekkel igazolni aligha lehet, így aztán a kormánypártok politikai érdekét sejthetjük mögötte. A Fidesz (és a KDNP) gondoskodik arról, hogy a feltehetően nekik kedvező szavazatok (azaz a határon túliaké) könnyedén eljuthasson a megfelelő helyre, míg a bizonytalan sorsú voksok leadását bürokratikus eszközökkel megnehezítik.
Ráadásul eddig a külképviseletek sincsenek a helyzet magaslatán: az amerikai kontinensen élőket például félretájékoztatták a szavazás időpontját illetően, mivel ott az idő eltolódás miatt április 6-a helyett április 5-én szavazhatnak.
szavazas kulfoldon.jpg Határon túli magyarok vs. kivándoroltak
A tartósan külföldön élő magyar állampolgárok (akik száma egyre magasabb) más megítélés alá esnek. Bár regisztrálni ők is tudnak levélben és elektronikusan is, a jelenlegi szabályok szerint voksolni csak személyesen tudnak majd.
Ez már csak azért is érdekes, mivel a határon túliak számára a levélben történő szavazás lehetősége (az azt övező kritikai hangok ellenére) továbbra is adott. Annak viszont, aki külföldön él és dolgozik nem lesz más lehetősége, mint “elbattyogni” az illetékes külképviseletre, amely akár több száz kilométer távolságra is lehet.
Ezt a megkülönböztetést racionális érvekkel igazolni aligha lehet, így a racionalitás azt diktálja, hogy a már amúgy is jobbra lejtő választási rendszer továbbcsiszolásával még pár fokot kívánnak dönteni a pályán. A Fidesz (és a KDNP) gondoskodik arról, hogy a feltehetően nekik kedvező szavazatok (azaz a határon túliaké) könnyedén eljuthasson a megfelelő helyre, míg a bizonytalan sorsú voksok leadását bürokratikus eszközökkel megnehezítik.
Tény és való, hogy az elmúlt időszakban kivándorolni kényszerültek százezrei nem biztos, hogy a jelenlegi kormánypártokra adná le a voksát – legtöbbjük inkább gazdasági menekült. Ezért aztán inkább elveszik a kedvüket a szavazgatástól.
A kivándoroltak kálváriája
Azok a külföldön élők, akiknek van itthon lakcímük, a tartózkodási helyüknek megfelelő ország külképviseletén szavazhatnak. Ehhez a külképviseleti névjegyzékbe kell regisztrálniuk március 29-ig személyesen, postán vagy online. A valasztas.hu-n „Külképviseleti névjegyzékbe vételhez kapcsolódó kérelem” linknél lehet regisztrálni. Majd ezt követően, ha minden rendben van, értesítik a honpolgárt a sikeres vagy sikertelen jelentkezéstől. Már most felröppentek a pletykák arról, hogy az online felületen való regisztráció jelenti az újabb kálváriát, sokaknak a beazonosításuk sikeressége ellenére formai hibákra hivatkozva utasítják el a jelentkezést. Nem kell feltétlenül rosszmájúnak lenni ahhoz, hogy itt egy újabb bürokratikus akadálypálya felállítását vizionáljunk. Ha valami csoda folytán mégis sikeresen átverekedte az illető magát a regisztráción, akkor már „csak” a helyi ország külképviseletére kell elutazni.
Képzeljük el ugyanezt a határon túliaknál, akiknek szintén egy adott helyre kellene utazniuk az egy országban élőknek. Elég értelmetlenül hangzik, ugye? Semmi nem indokolja a két szavazó csoport közötti megkülönböztetést. Elemzők szerint a külföldi magyarok szavazatai összességében sem jelentenek többet 1-2 mandátumnál. Nehéz belátni tehát, hogy az itthoni lakcímmel rendelkező külföldön élő választópolgároknak miért kell így megnehezíteni a szavazását, amikor nyugodtan szavazhatnának a Magyarországon lakcímmel nem rendelkezőkhöz hasonlóan. Persze tudjuk az okot. Míg a határon túl frissen állampolgárságot szerzettek túlnyomó többsége a Fideszre szavazna, ez a kivándoroltakra egyáltalán nem igaz. Mindez a választási szabályokkal való durva, az ellenzéket sújtó játék.
Eddig 150 ezren regisztráltak a félmillió kettős állampolgár közül
Ahogy az várható volt a ciklus végére összejött az 500 ezer új állampolgár, akik közül eddig 150 ezer jelezte, hogy részt vesz a voksoláson. Ahogy a honosítás során itt is megfigyelhető, hogy a Romániából és Szerbiából adták le legtöbben a kérelmüket, míg máshol meglehetősen csekély az érdeklődés.
“Regisztrálni 2013. augusztus 1-től levélben, novembertől azonban már elektronikus úton is lehet. Ehhez érvényes magyar személyi azonosító, érvényes magyar útlevél, honosítási okirat vagy állampolgársági bizonyítvány szükséges. A kérelmeket a Nemzeti Választási Iroda bírálja el. A regisztráció tíz évig érvényes, és automatikusan meghosszabbodik, ha valaki részt vesz egy választáson, vagy ha az adatait frissíti, módosítja.”
Természetesen ehhez hozzátartozik, hogy a szomszédos Szlovákiában és Ukrajnában tiltják a kettős állampolgárságot, így onnan nem is érkezhet számottevő szavazat.
kettős állampolgárok.png (tenytar)

Gazdák tüntettek a földmutyi ellen Debrecenben


Ismét demonstráltak a gazdák a Hortobágyi Nemzeti Parkot (HNP) érintő földhaszonbérleti szerződések ellen. A tüntetők ezúttal az igazgatóság debreceni épülete elé vonultak. A nemzeti park földbérleteit korábban mind az MSZP, mind az LMP kifogásolta, a két ellenzéki párt vizsgálatot követelt. A zöldpárti Lengyel Szilvia tavaly szeptemberben azt állította, a Hortobágyi Természetvédelmi és Génmegőrző Nonprofit Kft. több vezetője egy nagyobb földterületet nyert. Az országgyűlési képviselő bejelentette: a nonprofit kft. igazgatóhelyettesének, Bodnár Dánielnek a cége 275,7 hektárhoz, míg a Nemzeti Földalapkezelő Szervezet Hajdú-Bihar megyei vezetője, Ónodiné Demeter Éva 350 hektárhoz jutott.
A gazdák januárban előbb levélben tiltakoztak Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszternél, majd Berettyóújfaluban útlezárással tüntettek, később Tiszafüreden is akadályozták a forgalmat.
Orbán Viktor miniszterelnök január végén felkérte a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalt, hogy vizsgálja meg, hogy a Hortobágyi Nemzeti Parkot érintő földhaszonbérleti szerződések ügyében, történtek-e szabálytalanságok, jogsértések.
A gazdák azt is kifogásolják, hogy ha elhúzódik, akkor letelik a harmincnapos szerződéskötési határidő, és akkor újabb pályázatokat kell kiírni, ami egy év kiesést jelent a gazdáknak.
A csütörtökön demonstrálók transzparenseikkel többek között arra hívták fel a figyelmet, hogy a földbérlet-pályázatok eredményeképpen míg 476 állat legelő nélkül marad, addig 8 tehén kap 170 hektárnyi legelőt.

(HVG)

Emberi fejek, sütve, kiszámlázva


A Nigéria déli részén lévő Anambra állam hatóságai bezártak egy éttermet, amelyben emberi húsból készült ételeket szolgáltak föl, - a sült emberi fejek még a menüben is szerepeltek. A kiérkező rendőrök az étteremben 2 fóliába csavart emberi fejet foglaltak le.
A rendőrséghez egy helyi lelkész fordult, akinek az étteremben elfogyasztott ebéd után váratlanul nagy számlát hoztak. Amikor a lelkész megkérdezte, miért volt ilyen drága az étel, azt válaszolták, hogy emberi húst fogyasztott.
Az Európai Unió nyomására Magyarország továbbra is "befogadó ország" a kannibálok számára. Évente több ezer nigériai menekült érkezik az országba, részben a kormány támogatásával, részben illegálisan, mivel hazánk EU tagsága miatt a határellenőrzés (hiánya) ezt lehetővé teszi.
Legjobb példa arra, hogy a "multi-kulti" elfogadásával nem tolerancia és ehhez hasonló dolgok kerülnek előtérbe, hanem a fehér ember tálcán kínálja saját fejét a tájidegen, inváziós fajok számára.

http://www.hidfo.net/2014/02/13/emberi-fejek-sutve-kiszamlazva

Maunika Csillagszem(eit) csak a marhák csipik. De azok nagyon!


Megyeszerte sokaknak okoznak bosszúságot más kutyái. Gyakori, hogy kóborló ebek behatolnak idegen kertekbe, ahol nemegyszer kárt is okoznak. Bevett szokás, hogy hasonló esetben az állatvédőktől várják a megoldást, és nehezményezik, ha ők vonakodnak intézkedni. Vajon jogosan vitetnék el mondjuk a szomszéd ebét a dühös lakók?
– Nem tudom, kihez fordulhatnék a problémámmal – kereste meg lapunkat egy elkeseredett zagyvarékasi hölgy nemrég. – A szemben lévő háznál nincs kerítés, de van öt–hat kutyájuk, melyek szabadon járnak-kelnek. Különösen egy fehér kutya okoz sok bosszúságot, rendszeresen bejár a portánkra, átmászik a százhetven centis kerítésen is, szétrágja a léceket, volt már, hogy a csengőt is leszaggatta. Az első udvarukra kijár néhány baromfi, a mi kutyáink nem bántják, ez a fehér viszont szétszedi a szárnyasokat. Többször is megesett már, hogy reggel csak tollakat találtuk. Éjjel is gyakran ébredünk vad kutyaugatásra, nem győzünk kiugrálni az ágyból, mert nem tudhatjuk, ember jár-e be a kertben, vagy csak a szemben lévő csahosok. Se a férjem, se én nem vagyunk egészségesek, nem tudunk folyton utánuk szaladgálni, és még nyugtunk sincs! Már évek óta küszködünk ezzel a helyzettel. Próbáltam állatvédőkkel beszélni, hogy jöjjenek és szedjék össze a kutyákat, de elutasítottak, mondván, hogy ők nem foglalkoznak ilyen ügyekkel. Persze, ha kutyán kell segíteni, rögtön mozdulnak, de ki védi az emberek érdekeit? Nemrég beszéltem a jegyzővel is. Úgy érzem, senki se foglakozik a problémánkkal – tette hozzá a hölgy, akinek az esete egyáltalán nem számít egyedinek.
– A szóban forgó hölgy valóban megkeresett nemrégiben – mondta Jenesné Paróczai Erika, Zagyvarékas jegyzője. – Elkérte az állatvédők elérhetőségét. Nem folyamodott birtokvédelemért, ami a hivatalos eljárás megindításához szükséges, konkrétumok nélkül viszont nem tudunk intézkedni.
A jegyzőasszony elmondta, azt is megérti, ha nem akarja a hölgy kiadásokba verni magát, hiszen az eljárás illetékköteles, és nem is garantálható a végleges megoldás. Azt azonban megígérte, kiküldi a közterület-felügyelőket, nézzenek utána a helyzetnek.
– Gyakoriak az ehhez hasonló esetek, általános problémáról van szó – árulta el Abonyi Mónika, a szolnoki Csillagszem Állatvédelmi Alapítvány elnöke. – De ennél cifrább helyzetekkel is találkozunk. Bevett szokás, hogy az érintettek le akarják tudni a problémát azzal, hogy szólnak az állatvédőknek, aztán elvárják, hogy intézkedjünk. Pedig ez a jegyző hatásköre lenne. Ha a más kutyája bejár a portára, az birtokháborítás, eszerint kell eljárni. Azt tapasztaljuk, hogy gyakran még a jegyzők sincsenek tisztában a hatáskörükkel. Ha a helyzet indokolja, a jegyzőnek kell felvennie a kapcsolatot az állatvédelmi szervekkel vagy a gyepmesterrel. Más kutyáját egyébként sem hozhatjuk el csak úgy. Ez egy meglehetősen összetett, bonyolult probléma.
– Az állatvédők csak akkor léphetnek, ha azt tapasztalják, hogy nem megfelelő körülmények között tartják az állatot vagy állatkínzás történik – erősítette meg dr. Kókai Gábor ügyvéd. – Sok eszközük nincs, hogy intézkedjenek, legfeljebb feljelentést tehetnek. Fontos tudni, hogy ők hatósági jogkörrel nem rendelkeznek.
Na de akkor mi a teendő, ha nem szeretnénk, hogy más kutyái a portánkon garázdálkodjanak?
– Ha egy évnél rövidebb ideje áll fenn a probléma, a jegyzőhöz kell fordulni birtokvédelemért, egy éven túli esetben közvetlenül a bírósághoz is lehet – magyarázta dr. Kókai Gábor. – A jegyző is eltilthatja a kutyák tulajdonosát a birtoksértő magatartástól, kötelezheti például kerítés építésére. Az nem lehet akadály, ha a tulajdonos nem ismeri el, hogy a kutyák az övéi, mivel le kell folytatni egy bizonyítási eljárást, melynek során a nap bármely szakaszában kimehetnek ellenőrizni, akár többször is. Ez alapján hoz a jegyző határozatot. Ha nem értenek egyet vele, mindkét fél kérhet bírósági felülvizsgálatot – tette hozzá a szakember.

(szoljon)

Kína azt állítja, az USA biológiai fegyverekhez gyűjt kínai, európai és arab géneket

Egy kínai katonai újság, a China National Defence szerint amerikai tudósok kínai etnikumú személyek génjeit gyűjthetik genetikailag célzott biológiai fegyverek kifejlesztésére.
Az 1975-ben életbelépett Biológiai és Toxikus Fegyverszüneti megállapodás ellenére számos ország, köztük az Egyesült Államok és Izrael is, folytatja a biológiai fegyverek kifejlesztését célzó programokat, írja a lap.
Információik szerint az Egyesült Államok egy titkos projekt keretében olyan genetikai fegyvert fejleszt, ami kínai, fehér európai és arab személyek génjeivel kísérletezik. Sokan úgy gondolják, hogy számos nem katonai szervezet is részt vesz az amerikai génháború projektben, annak reményében, hogy olyan gyógyszereket és élelmiszereket fejlesszenek ki, amelyek megváltoztathatják a célcsoportok génszerkezetét, teszi hozzá a lap.
A cikk arról is beszámol, hogy az Egyesült Államok már számos genetikai fegyverrel rendelkezik, például olyan formában, hogy egy Afrikából vagy a közel-keletről származó vírust juttatnak be mondjuk a borászatnál alkalmazott élesztőbe különböző betegségek elterjesztéséhez. Oroszországról is úgy gondolják, hogy a genetika segítségével fejleszt egy új anthrax (lépfene) jellegű toxin variánst, ami ellenáll az antibiotikumoknak, míg Izraelről az a hír járja, hogy az arabok számára veszélyes, de a zsidó származásúakra ártalmatlan genetikai fegyver kifejlesztésén dolgozik.
Ezek az országok komoly forrásokat biztosítanak a génkutatás számára, mert a genetikai fegyverek nemcsak hatékonyak, de költségtakarékosak is, ha tömeges mészárlásról van szó, áll a cikkben. Összehasonlításképpen az Egyesült Államok hozzávetőleg 5 millió dollárból képes felépíteni a genetikai fegyverek tárolására alkalmas létesítményt, míg ugyanez atomfegyverek esetében 5 milliárd dollárba kerülne. Az Ebola vagy mondjuk a HIV vírus fegyverré alakításával az egész emberiséget elpusztíthatják.
A genetikai fegyvereket sok más módon is bevethetik. Például baktérium vagy vírushordozó rovarokat és mikroorganizmusokat engedhetnek ki a szabadba, a folyóvizekbe, a városokban vagy tömegközlekedési hálózatokban.
A genetikai fegyvereket sokkal nehezebb kimutatni és sok esetben csak a készítő rendelkezik a genetikai „kódhoz” tartozó kulccsal, ami megnehezíti az esetleges ellenszerek kifejlesztését. A hagyományos fegyverekkel összehasonlítva a genetikai fegyverek sokkal nagyobb pszichológiai kárt okozhatnak a célcsoportban.
A biotechnológia rendkívül gyors fejlődésével ezek a fegyverek sajnos egyre nagyobb és valós veszélyt jelentenek az emberiségre nézve.


Forrás: wantchinatimes.com