2011. november 6., vasárnap

Nehéz menetelés és megpróbáltatás közötti ima

Mindenható Isten!
Ki meghallgattad eddigelé minden imámat és megszabadítottál mindég a gonosztól: hozzád könyörgök most is, midőn elfáradtak nagyon az én tagjaim és az éhségnek réme gyötri már testemet. Tudom, hogy akaratodból történnek ezek énvelem és te csak a hazám és az irántad való hűséget próbálod meg ezekkel. Nem is zúgolódom ellened, sőt szent bizalommal hiszem, hogy ha az ég madarairól gondoskodol, nekem is adandasz kenyeret, hogy éhen el ne vesszek.
De te tudod Uram, hogy gyönge vagyok s bár lelkem mindenben csak neked akar szolgálni, testem erőtelen és zúgolódásra hajlandó. Állítsd elébem azért Uramat, Jézusomat, hogy lássam őt, az örök tisztaságot éhezve, elfáradottan s tövis koronával megkoszorúzva és reá gondolva az én eddigi sok bűneimre; tegyek závárt az én ajkamra és szívemben higyjem el, hogy javamra lesznek még ezek a megpróbáltatások is énnekem.
Erősítő és bátorító lelkedért könyörgök Uram, hogy édes hazámért és az én otthon hagyott kedveseimért minden reám váró megpróbáltatást el tudjak szenvedni.
Óh add, hogy amint tudtam eddig bővölködni, úgy tudjak most szűkölködni is és ne essem kétségbe a jövő felől, hanem nagy bizakodással és erős reménységgel várjam a te segítő erődet, amelyet nekem bizonyosan megadandasz. Ámen.
Szolnoky Gerzson református lelkipásztorHáborús idők imádságos könyve hadbavonultak és azok családjai számára, 1916

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése