Nagyon
érdekes hozzáállást figyelhetünk meg az emberek részéről a lopással
kapcsolatosan. Mivel ezt olyan széles rétegeknél mérhetjük fel, amely
átfogó képet ad a társadalomról, éppen ezért mondhatjuk nyugodtan azt,
hogy szinte szabályt lehet felállítani rá. A szegény néprétegektől
haladva a gazdagabb társadalmi rétegekig megfigyelhető, hogy egyre
inkább elfogadott a lopás ténye. A szegényebb emberekről pedig
általánosan elmondható, hogy egyre inkább elutasítják azt (jelen esetben
a magyarokról beszélünk).
Társadalmi
szempontból ennek van egy igen nagy jelentősége. Mivel az
elkövetkezendő változásnak erkölcsi alapúnak kell lennie, ezért csak
olyan néprétegek hajthatják azt végre, akik a társadalom szegény
rétegéből kerülnek ki. Vezető szerepre csak olyan embereket lehet
helyezni, akik ugyanebből a néprétegből kerülnek ki, mivel egyedül nekik
van igényük az erkölcsös politikára, nekik van képük arról, hogyan
működhet a világ lopás nélkül, és ők ismerik a lopás nélküli életet. A
jövő társadalmi rendjében ugyanis pontosan ezt az elemet kell
kiiktatni.
A
lopásnak napjainkban rengeteg neve, álcája van. Hívják privatizációnak,
állami pályázatnak, prémiumnak, de lehet kenőpénz, csúszópénz, de lehet
feldolgozás, kivitelezés, megsemmisítés címén leakasztott eszméletlen
összeg is. Az emberek a kommunizmus óta tudják, a magasban nagyban
lopnak, itt lent meg kicsiben. A kommunista társadalom igazából
fizetéskiegészítésként élte meg a kisebb lopást, amelyet igen sokszor
elnéztek az embereknek. Így épültek fel nyaralók, házak kalákában az
építőanyag raktárakból, készültek gépek apránként hazalopva, miközben a
fejesek teljesen más értelemben véve loptak, gyakorlatilag maga a
teljhatalom volt a megszerzett - lopott tulajdon. Ebben a társadalomban
szocializálódott embereknek a lopásról teljesen más képe alakult ki,
mint az az erkölcsös társadalmakban elvárható lenne, és ezt hozták
magukkal. Minden ember számára a vezetés, a politika semmi egyebet nem
jelentett - társadalmi szinten - mint magát a húsosfazekat, a
tejhatalmat, a lopás és meggazdagodás lehetőségét. A rendszerváltás is
ebben a szellemben folyt le.
A
rendszerváltás alapállása csupán annyi volt, hogy eddig ti loptatok,
mostantól mi lopunk. Mivel a nyílt cionista hatalmi gondolkodás immár
nyíltan megjelent a magyar politikai közéletben, ezért már nem mint
rejtett tejhatalom jelent meg a lopás, hanem a maga egyszerű valójában,
luxusházak, autók, nyaralások, luxusirodák, és megannyi luxus képében.
Ezek alapja - mivel addig vagyona senkinek sem lehetett - egyértelműen
semmi másból nem keletkezett, mint lopásból. Felesleges hitelekre,
részesedésekre, örökségre és bármi hasonlóra hivatkozni. Azok a
vállalkozások, amelyek ezen felül össze tudták szedni magukat, semmi
másból nem stabilizálódtak, mint abból a pénzből, amit a tolvajok lefelé
továbbosztottak a cégeiken és a megrendeléseiken keresztül, így
számukra mint megélhetési forrás a lopott vagyon teljességgel
elfogadottá vált. Kialakult egy szemlélet, amely abból áll, hogy kerülj
közel a tűzhöz, lopj, és a lopott vagyonból költekezz, ezzel fenntartasz
boltokat, vállalkozásokat. Ennek a rendszernek a teljes működése
alapvetően a lopáson alapszik. Ma a parlamentben egyébről sincs szó,
mint arról, mit hogyan lehet ellopni, és a lopást hogyan lehet
hivatalossá tenni. Voltaképpen egy hatalmas maffia az egész.
Ha
ezt a rendszert meg kívánjuk változtatni, azt csak és kizárólag
egyetlen módon lehet megtenni. Ha alapvetően olyan emberekből kezdünk
egy új rendszert felépíteni, akik életvitele nem a lopáson alapszik. Nem
tartoznak semmilyen gazdag, már felkapaszkodott réteghez. Természetes,
hogy ez a helyzet valójában senkinek sem jó. Ennek az egésznek az
átalakítása az ő érdekük is - már a jelenlegi működő vállalkozói rétegé,
amely folyamatosan csúszik egyre mélyebbre -, mert hatalmas szellemi
tehertől szabadulna meg ez a réteg, amely a lopás elviseléséből, és
annak a mindennapi életbe illesztéséből adódik. De magát a váltást és a
vezetést ők nem vezényelhetik, mivel ez a gondolkodás annyira az életük
részévé vált, hogy ők maguk sem fogják fel. Olyan lépések, melyek a
számukra teljesen hétköznapi, egyszerű vállalkozói lépések, mások
számára súlyos lopások (ezt a szellem nem fogja fel, de a lélek nagyon
is. Így ellentmondásban él egy emberben a szellem és a lélek, amely sok
lelki eredetű betegség alapja). A mai gazdasági vezető réteg egyszerűen
képtelen lenne bármilyen egészséges gazdasági és társadalmi változtatást
végrehajtani. Így ebben a folyamatban csak a szegény rétegek fiaira,
lányaira lehet számítani.
Mivel
azonban a politika pénz kérdése, ezért az is egyértelmű, hogy a
jelenlegi politikai képletekben gondolkodva lehetetlen valódi változást
létrehozni, mivel ennek egyszerűen nincs anyagi támogatása a politikához
szükséges nagytőke részéről. Így a szegények számára marad a
történelemben már megszokott változtatási lehetőség, mert nincs más.
Elvenni, ami kell. Ha úgy tetszik egyetlen módszer működik,
kierőszakolni azt, amire szüksége van. Ennek módjai lehetnek aktívak és
passzívak. Az aktív a megmozdulás, tüntetés, sztrájk, vagy maga egy
forradalom. A passzív változata az állampolgári engedetlenség, a
nemszavazás, a rendszer nem elfogadása, annak kicselezése minden
lehetséges eszközzel, az ellenállás szellemi és fizikai téren. A stabil
50 % körüli nemszavazói réteg megmutatja számunka, hogy a magyar
társadalom bizony megérett a változásokra, mivel a társadalomnak lassan a
többsége utasítja el magát a rendszert. A passzív ellenállás is képes
fellazítani, megdönteni egy rendszert, de célra az aktív formák vezetnek
célra.
A
jövő rendszerében pedig a lopás a nemlétező kategóriába kell, hogy
kerüljön, mert másképpen a gazdaság nem hozható helyre, nem
újraépíthető. Ezen alapszanak a Vezető által jóváhagyott újjáépítési
terv vezérelvei.
Kemény Gábor
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése