Nagyon
 érdekes hozzáállást figyelhetünk meg az emberek részéről a lopással 
kapcsolatosan. Mivel ezt olyan széles rétegeknél mérhetjük fel, amely 
átfogó képet ad a társadalomról, éppen ezért mondhatjuk nyugodtan azt, 
hogy szinte szabályt lehet felállítani rá. A szegény néprétegektől 
haladva a gazdagabb társadalmi rétegekig megfigyelhető, hogy egyre 
inkább elfogadott a lopás ténye. A szegényebb emberekről pedig 
általánosan elmondható, hogy egyre inkább elutasítják azt (jelen esetben
 a magyarokról beszélünk). 
Társadalmi
 szempontból ennek van egy igen nagy jelentősége. Mivel az 
elkövetkezendő változásnak erkölcsi alapúnak kell lennie, ezért csak 
olyan néprétegek hajthatják azt végre, akik a társadalom szegény 
rétegéből kerülnek ki. Vezető szerepre csak olyan embereket lehet 
helyezni, akik ugyanebből a néprétegből kerülnek ki, mivel egyedül nekik
 van igényük az erkölcsös politikára, nekik van képük arról, hogyan 
működhet a világ lopás nélkül, és ők ismerik a lopás nélküli életet. A 
jövő társadalmi rendjében ugyanis pontosan ezt az elemet kell 
kiiktatni. 
A
 lopásnak napjainkban rengeteg neve, álcája van. Hívják privatizációnak,
 állami pályázatnak, prémiumnak, de lehet kenőpénz, csúszópénz, de lehet
 feldolgozás, kivitelezés, megsemmisítés címén leakasztott eszméletlen 
összeg is. Az emberek a kommunizmus óta tudják, a magasban nagyban 
lopnak, itt lent meg kicsiben. A kommunista társadalom igazából 
fizetéskiegészítésként élte meg a kisebb lopást, amelyet igen sokszor 
elnéztek az embereknek. Így épültek fel nyaralók, házak kalákában az 
építőanyag raktárakból, készültek gépek apránként hazalopva, miközben a 
fejesek teljesen más értelemben véve loptak, gyakorlatilag maga a 
teljhatalom volt a megszerzett - lopott tulajdon. Ebben a társadalomban 
szocializálódott embereknek a lopásról teljesen más képe alakult ki, 
mint az az erkölcsös társadalmakban elvárható lenne, és ezt hozták 
magukkal. Minden ember számára a vezetés, a politika semmi egyebet nem 
jelentett - társadalmi szinten - mint magát a húsosfazekat, a 
tejhatalmat, a lopás és meggazdagodás lehetőségét. A rendszerváltás is 
ebben a szellemben folyt le. 
A
 rendszerváltás alapállása csupán annyi volt, hogy eddig ti loptatok, 
mostantól mi lopunk. Mivel a nyílt cionista hatalmi gondolkodás immár 
nyíltan megjelent a magyar politikai közéletben, ezért már nem mint 
rejtett tejhatalom jelent meg a lopás, hanem a maga egyszerű valójában, 
luxusházak, autók, nyaralások, luxusirodák, és megannyi luxus képében. 
Ezek alapja - mivel addig vagyona senkinek sem lehetett - egyértelműen 
semmi másból nem keletkezett, mint lopásból. Felesleges hitelekre, 
részesedésekre, örökségre és bármi hasonlóra hivatkozni. Azok a 
vállalkozások, amelyek ezen felül össze tudták szedni magukat, semmi 
másból nem stabilizálódtak, mint abból a pénzből, amit a tolvajok lefelé
 továbbosztottak a cégeiken és a megrendeléseiken keresztül, így 
számukra mint megélhetési forrás a lopott vagyon teljességgel 
elfogadottá vált. Kialakult egy szemlélet, amely abból áll, hogy kerülj 
közel a tűzhöz, lopj, és a lopott vagyonból költekezz, ezzel fenntartasz
 boltokat, vállalkozásokat. Ennek a rendszernek a teljes működése 
alapvetően a lopáson alapszik. Ma a parlamentben egyébről sincs szó, 
mint arról, mit hogyan lehet ellopni, és a lopást hogyan lehet 
hivatalossá tenni. Voltaképpen egy hatalmas maffia az egész. 
Ha
 ezt a rendszert meg kívánjuk változtatni, azt csak és kizárólag 
egyetlen módon lehet megtenni. Ha alapvetően olyan emberekből kezdünk 
egy új rendszert felépíteni, akik életvitele nem a lopáson alapszik. Nem
 tartoznak semmilyen gazdag, már felkapaszkodott réteghez. Természetes, 
hogy ez a helyzet valójában senkinek sem jó. Ennek az egésznek az 
átalakítása az ő érdekük is - már a jelenlegi működő vállalkozói rétegé,
 amely folyamatosan csúszik egyre mélyebbre -, mert hatalmas szellemi 
tehertől szabadulna meg ez a réteg, amely a lopás elviseléséből, és 
annak a mindennapi életbe illesztéséből adódik. De magát a váltást és a 
vezetést ők nem vezényelhetik, mivel ez a gondolkodás annyira az életük 
részévé vált, hogy ők maguk sem fogják fel. Olyan lépések, melyek a 
számukra teljesen hétköznapi, egyszerű vállalkozói lépések, mások 
számára súlyos lopások (ezt a szellem nem fogja fel, de a lélek nagyon 
is. Így ellentmondásban él egy emberben a szellem és a lélek, amely sok 
lelki eredetű betegség alapja). A mai gazdasági vezető réteg egyszerűen 
képtelen lenne bármilyen egészséges gazdasági és társadalmi változtatást
 végrehajtani. Így ebben a folyamatban csak a szegény rétegek fiaira, 
lányaira lehet számítani.
Mivel
 azonban a politika pénz kérdése, ezért az is egyértelmű, hogy a 
jelenlegi politikai képletekben gondolkodva lehetetlen valódi változást 
létrehozni, mivel ennek egyszerűen nincs anyagi támogatása a politikához
 szükséges nagytőke részéről. Így a szegények számára marad a 
történelemben már megszokott változtatási lehetőség, mert nincs más. 
Elvenni, ami kell. Ha úgy tetszik egyetlen módszer működik, 
kierőszakolni azt, amire szüksége van. Ennek módjai lehetnek aktívak és 
passzívak. Az aktív a megmozdulás, tüntetés, sztrájk, vagy maga egy 
forradalom. A passzív változata az állampolgári engedetlenség, a 
nemszavazás, a rendszer nem elfogadása, annak kicselezése minden 
lehetséges eszközzel, az ellenállás szellemi és fizikai téren. A stabil 
50 % körüli nemszavazói réteg megmutatja számunka, hogy a magyar 
társadalom bizony megérett a változásokra, mivel a társadalomnak lassan a
 többsége utasítja el magát a rendszert. A passzív ellenállás is képes 
fellazítani, megdönteni egy rendszert, de célra az aktív formák vezetnek
 célra.
A
 jövő rendszerében pedig a lopás a nemlétező kategóriába kell, hogy 
kerüljön, mert másképpen a gazdaság nem hozható helyre, nem 
újraépíthető. Ezen alapszanak a Vezető által jóváhagyott újjáépítési 
terv vezérelvei. 
 Kemény Gábor 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése