2013. június 20., csütörtök

Két hét múlva Nemzeti Trafikok

Már a célegyenesben vagyunk, szűk két hét múlva eltűnnek a dohányáruk a normál boltokból, és megnyílnak a Császári és Királyi Trafikok. A vazallusok hasznának garantálása érdekében fű alatt, csendben egészséges növekedésbe kezdtek a fogyasztói árak – a mind nagyobb elterjedtségnek örvendő, a kész gyári cigarettát kiváltó vágott dohány csomagocskánkénti ára suttyomban túllépte a nyolcszáz forintot. Felbukkant az a jelenség, hogy furmányos emberek a citromfű nevű növénnyel keverik a dohányt, hogy több legyen. Sőt van, aki már direkt erre a célra tenyészt citromfüvet a hétvégi kertjében. Kipróbáltam az ilyen kevert-hígított anyagú cigarettát: nem is rossz. Igazából nem tudtam megkülönböztetni a rendestől. Gyári cigik terén pedig a megszokott ukrán mellett megjelentek a kínaiak. Stílszerűen sárga dobozú volt, amit láttam. Nyilván csempészett holmi az is. A békeidők filléres albán (Porti) és bolgár (Plovdiv) cigijei ma már mesés kincsnek számítanának...

Na de megvédik az egészségünket! Akkor is, ha beledöglünk.


A Népi és Nemzeti Dohányboltokba megkezdődött a konkrét munkaerő toborzása. Mert nem ám úgy van, hogy azok állnak a pult mögött, akik elnyerték a pályázatokat. Hogyisne. Dolgozásról nem volt szó. Csak a nyerésről. A koncessziónyertesek végeredményben csak a haszon inkasszálásával fognak hozzájárulni a lakosság egészségének védelméhez és a Birodalmi Trafik eszméjének általános áldásosságához. Az alkalmazottakat kereső hirdetésekben hangsúlyos helyen szerepel, hogy tartós munkanélküliek előnyben. Értsd: felveszik rájuk az ilyenekre járó állami támogatást, vagyis közvetve ugyan, de ezt is mi fogjuk fizetni. Aztán amikor lejár a támogatás futamideje, akkor a minimálbérért dolgozó alkalmazottat szépen lapátra teszik, felvesznek helyette egy másik tartós munkanélkülit – kínálat bőven van -, és kezdik elölről a munkabérnek az állammal való megfizettetését. Ugyanúgy, ahogyan a munkahelyteremtés címén államilag vastagon támogatott multik teszik. Mi is akkor a különbség?

Az átállás várhatólag nem lesz zökkenőmentes. Még azokon a területeken sem, ahol összmennyiségében elegendő trafik nyílik. Ott is maradnak lefedetlen részterületek. A trafikoknál sorban állás várható. Idő, napszak tekintetében pedig a dohányzóknak át kell állniuk a bespájzolásra, mert ha kifogynak a cigiből mondjuk este nyolckor, akkor nem lehet megtenni, hogy csak átugranak a boltba vagy a presszóba érte. Sok lesz a nyűgösség, a szentségelés.

Még mindig nem világos, hogy egyáltalán mi értelme volt az egész műveletnek. Olyan nyugati minták kopírozása, amelyek egészen más közegben egészen másképp csapódnak le? Vagy tényleg csak egy fegyverhordozói réteg jutalmazása? Multik kezéből némi kis haszon kicsavarásának szokás szerint félresikerült kísérlete? Vagy – ami szerintem a legvalószínűbb – egy hivatalnoki, funkcionáriusi réteg törekvése arra, hogy mindenáron felmutasson valami produkciót, megindokolva vele a saját létezését?

Nem nehéz előre látni, hogy az egész új szisztéma fokozatosan fel fog puhulni, ahogyan ez a folyamat már meg is kezdődött, és visszagravitál a korábbi rendszer irányába, hogy ésszerűen működni tudjon.

De már készülnek az újabb hülyeségre, mert tervben van az egész cirkusznak az új fejezete, ugyanennek az eljátszása az alkohollal és Nemzeti Vedeldékkel.

Neki mernek vágni a választások előtt háromnegyed évvel? Aligha. De ha marad a Fidesz-kormány, akkor be is következhet...

De hogy Orbán Viktornak elnöki különrepülője legyen, azt még mindenképpen keresztülerőltetik.

Szóval ilyen hülyeségekkel vagyunk elfoglalva, miközben minden szerteszét rothad.

Freca



Több mint 500 trafik kerülhet júliustól a hódmezővásárhelyi székhelyű Continental-csoportot vezető Sánta János közvetlen közelébe, aki tevékeny szerepet vállalt a trafiktörvény kialakításában. Sántának köszönhetően Szegeden van már “trafikosok utcája” is, a koncessziókból pedig jutott a vele rokoni kapcsolatban álló Csíkos Attilának, a Szeplast Zrt. vezetőjének, a milliárdos műanyagipari vállalkozó rokonainak, de még nyugdíjas takarítónőjének is. Több mint 500 nemzeti dohányboltot irányíthatnak júliustól a hódmezővásárhelyi Continental-csoporthoz köthető személyek. Legalább ennyi koncessziót nyertek azoknak a május végéig létrehozott trafikos cégeknek a beltagjai, amely társaságoknak vagy a bel- vagy a kültagja a Continental dohánygyárral, terjesztő és forgalmazó cégével, a Tabán Trafik Zrt.-vel, vagy a Continental-csoport más érdekeltségeivel áll kapcsolatban.
Mint a hvg.hu május végén beszámolt róla, Baján egyetlen lakásba 25 céget jegyeztettek be, amelyek bel- és kültagjai több mint 90 trafiküzemeltetési engedélyt nyertek, és a cégháló a lakáson, a cégek tagjain, valamint a bejegyeztetést végző Tra-Kord Trafik Koordinációs Kft.-n keresztül a Continental-csoporthoz kapcsolódik. Két további dombóvári céggel együtt – amit szintén a koordináló cég jegyzett be – a bajai cégháló bel- és kültagjai közel 100 trafikot tudhatnak magukénak. A hírre idősebb Sánta János, a Continental-csoport alapítója egy interjúban úgy reagált: “Mind igaz. És nincs benne semmi titkolnivaló”. Ennek ellenére Sánta tagadta, hogy dolgozóik központi szervezéssel pályáztak és nyertek, mindemellett az alapító és a Continental is elismerte, hogy az alkalmazottak központi szervezés nélkül, de a dohánygyár érdekében pályáztak. Az azóta bejegyzett trafikos cégek között felfedezhető kapcsolatok alapján azonban ez az érvelés nehezen tartható.
Birodalom születik
A bajai cégháló csak a jéghegy csúcsa volt. Ezen felül az Opten céginformációs adatbázisa alapján közel 130 olyan trafikos céget jegyeztek be május végéig, amelyek tagjaikon keresztül a Continental-csoporthoz köthetők, beltagjaik pedig összesen 428 trafiküzemeltetési engedélyt nyertek (A táblázatba rendezett részletekért kattintson a képre!). A bajai céghálóban található cégekkel együtt így eddig 527 koncesszióról – a kiosztott 5378 trafikengedély csaknem 10 százalékáról – állapítható meg, hogy a Continental-csoporthoz kapcsolódik.
Ez a szám az újabb cégek bejegyzésével a nemzeti dohányboltok július 1-jei indulásáig tovább emelkedhet, azonban esélyes, hogy további Continental-közeli cégek feltárásával is csak a legszembetűnőbb kapcsolatok fognak nyilvánosságra kerülni. A HVG legfrissebb számában arról ír, egyes számítások szerint a Continental akár 1800 koncessziót is megszerezhetett. A nagy hazai élelmiszerláncok, a CBA és a Coop-csoport, valamint a vietnámi Vu Quy Dong érdekeltségébe tartozó Vimpex-csoport nyertesei körül is jól kivehető trafikos céghálózatok alakulnak ki, azonban ezek messze elmaradnak a Continental-csoporthoz köthető trafikbirodalomtól. Az már eddig is ismert volt, hogy a Continental-csoport vezetői, dolgozói, valamint rokonai kiugróan sok trafikengedélyt nyertek. Csak néhány példát említve, Kulcsár András, a Tabán Trafik Zrt. alapítója és vezetője, valamint több családtagja összesen 16 trafikot nyert. Egedi István (szintén a Tabán Trafik Zrt. alapítója és a Continental-csoport több érdekeltségében cégtárs) és családja összesen 19 koncessziót kapott, az ugyancsak Tabán Trafik alapító Zádor család 10-et, a Tabán Trafik alkalmazásában álló Berényi János és felesége 8-at. Ők rendre feltűnnek az elmúlt időszakban bejegyzett trafikos cégek beltagjaiként.
Ezek azonban csak egy részét teszik ki a Continentalhoz köthető trafikoknak. A cégcsoport vezetői, dolgozói, családtagjaik és üzlettársaik ugyanis – hasonlóan a bajai céghálóhoz – számos trafikcégben megjelennek kültagként is, sok esetben olyan trafiknyertes mellett, akiről korábban nem volt ismert, hogy kapcsolatban áll a dohánygyárral vagy más érdekeltségeivel. A trafikcégek egyes tagjai 2, 3 vagy akár 5 trafikcégben is szerepelnek bel- és kültagként. A folyamat komoly szervezettséget mutat: végeredményként trafikos cégcsoportok alakulnak, és a szálak a Continentalhoz szorosan kapcsolódó személyek vagy családok kezében futnak össze.
Ez az eredmény tulajdonképpen nem is meglepő annak fényében, hogy a Continental-csoport vezetője, ifj. Sánta János részt vett a trafiktörvény kidolgozásában, azt a törvénytervezetet is az ő gépén hozták létre, amelyet a kormány előzetes véleményezésre kiküldött az Európai Bizottságnak, még azelőtt, hogy a törvényjavaslatot benyújtotta volna a parlamentnek. A trafiktörvény benyújtója, Lázár János pedig akkoriban Hódmezővásárhely polgármestere volt, ahol a Continental értékesítési és marketing részlege is székel, és Sántáék régóta köztudottan jó kapcsolatot ápoltak a volt polgármesterrel. Így a Continental-csoportnak bőven lehetett ideje és rálátása, hogy megtervezzen egy egész országot lefedő trafikhálózatot, melynek szervezettsége arra utal, hogy nem a trafiknyertesek kihirdetése óta eltelt néhány hét alatt rakták össze. Ezt látható volt már a bajai trafikos cégcsoportnál is: néhány nappal a trafikpályázatok eredményeinek kihirdetése egy kész céghálót jegyezett be a koordináló cég, amit már februárban létrehoztak.
Hogyan dolgoztunk?
Idén január elseje és május vége között az Opten céginformációs adatbázisa szerint összesen 1180 olyan betéti társaságot jegyeztek be, amely főtevékenységeként a dohányáru-kiskereskedelmet jelölte meg. A trafiktörvény előírásai szerint a trafiknyertesek egyéni vállalkozóként vagy betéti társaságok beltagjaiként üzemeltethetik a nemzeti dohányboltokat, amelyek koncesszióját 20 évre megnyerték. A legtöbb céges összefonódást a trafikok üzemeltetésére létrehozott betéti társaságok mögött a cégek bel- és kültagjainak korábbi üzleti kapcsolataiban lehet felfedezni, valamint abban, hogy egy személynél gyakran több trafikos cég is összefut.

Egyenként átvizsgáltuk a bejegyzett cégeket, és számos cég tagjainál a trafikos cégek halmozódását tapasztaltuk. Ennek alapján hoztuk létre a cikkhez mellékelt táblázatot, melyben egy-egy új trafikos betéti társaság tagjaiból kiindulva újabb és újabb kapcsolódó trafikos bt.-ket találhatunk. Nem a Continental-csoport az egyetlen, ahol céghálók épülnek (a CBA, a COOP és a Vimpex-csoport is jelentős számú trafikos céget gyűjt), de eddig messze ez a hálózat a legnagyobb. A cégek tagjainak és kapcsolatainak ellenőrzéséhez közösségi oldalakat és informális forrásokat is használtunk.
Trafikos cégcsaládok
Az egyik legnagyobb trafikos cégcsoport Kulcsár András körül koncentrálódik: a Tabán Trafik vezetője 19 trafiküzemeltetésre létrehozott betéti társaságra gyakorolhat befolyást családtagjain és üzlettársain keresztül, és ezáltal közel 90 dohányboltot irányíthat júliustól. Testvére, Kulcsár Katalin 5 trafikengedélyt nyert Budapesten, illetve Miskolcon, és dohányboltjai üzemeltetésére nagyrédei székhellyel bejegyeztette a Fumo Gold Bt.-t, melynek beltagja. A kültag Matisz Szilvia Sátoraljaújhelyről, aki egyúttal kültagja a Koki Trafik Bt.-nek is, amit ugyanarra a címre jegyeztek be, mint Kulcsár Katalin trafikcégét. A beltag Koklács Tamás szintén 5 trafikot nyert Budapesten és környékén.
A cégcsoport szerveződése itt nem áll meg: Matisz Szilvia édesanyja és testvére további négy trafikcégben kültag, többek között Koklács Tamás testvére, Koklács János Gábor bt.-jében, amely szintén 5 nemzeti dohányboltra fog felügyelni (Balassagyarmaton, Budapesten, Gyöngyösön, Miskolcon és Salgótarjánban). Ezen kívül más kapcsolatok is azt sugallják, hogy a cégcsoportra Kulcsár Andrásnak lesz ráhatása. Matisz Szilvia édesanyja kültag például egy olyan trafikcégben is, amelyben egy mindszenti nyertes, Szabó Ilona a beltag. Szabó Ilona Kulcsár András üzlettársa volt a gyöngyösi Dohánybolt Ellátó Kft.-ben a 2008-as indulástól tavaly év végéig, és a kft. székhelye ugyanaz a gyöngyösi cím, mint Szabó Ilona trafikcégéé. Ez a székhelye a Continental-tulajdonosok másik nagy érdekeltségének, a Corso Verona kávét, illetve kávé- és italautomatákat forgalmazó Pannon Kávé Kft.-nek, valamint ez a Tabán Trafik Zrt. gyöngyösi fióktelepének címe is.
Érdekes képet mutat az az ág is, amely közvetlenül Kulcsár András alá tartozik. A Tabán-vezér egyszerre kültag Gulyás Csobán és testvére, Gulyás Regő trafikos cégében. Gulyás Csobán további 4 trafikos cégben, testvére pedig további 3 trafikos cégben kültag. A csoportosulás összesen 44 dohányboltot fog üzemeltetni júliustól. A trafikos cégek szerveződésének logikája mellett ez az ág még egy fontos jelenségre rámutat. A látszólag különböző érdekkörökbe tartozó trafikos céghálózatok koránsem különböztethetők meg egyértelműen: Gulyás Csobán olyan trafikos cégben is kültag, melynek beltagja a dunaújvárosi DM COOP tulajdonosai közé tartozik, és közvetve a CO-OP Hungary Zrt. tulajdonosa is (a részleteket lásd a táblázatban a Ciga Trafik Bt.-nél). A céges adatbázisok, valamint a közösségi oldalakon található üzleti és személyes kapcsolatok elárulják, hogy a Kulcsár-körhöz hasonlóan szerveződnek a Continental-csoporthoz köthető egyéb családi cégcsoportok is (a Zádorék, Egediék, vagy a Continental-csoport egy-egy dolgozója köré szerveződő trafikos cégek). De ugyanez mondható el Lengyel Antal, a Magyar Dohány Kiskereskedők Egyesülete (MDKE) elnöke köré szerveződő trafikos cégcsoportról is. Lengyel Antal a trafikpályázatokat kezelő Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. felügyelőbizottságának tagja, így komoly ráhatása lehetett a pályáztatásra. Közvetlen környezete rendkívül sikeresen pályázott: felesége, testvére és sógornője fejenként 5 trafikot nyert, még az MDKE titkárának is jutott 2 fővárosi trafik, és utóbbi élettársának is egy, szintén Budapesten.
Lengyel Antal szorosan kapcsolódik a Continental csoporthoz: a Tabán Trafik Zrt. alapítója és vezetője volt a kétezres évek elején, majd 2003-ban a Tabán Trafik Zrt. vezetőivel megalapította a Homewater Kft.-t, és a társaság tagja volt 2010-ig, amikor az MDKE elnöke lett. A HVG a Continental ügyeire rálátó forrásból korábban úgy értesüllt, hogy Lengyel Antal továbbra is dolgozik alvállalkozóként a Tabán Trafik Zrt.-nek. A Lengyel család körül szerveződő trafikos cégháló még szorosabb összefonódást mutat a Continentallal: a cégcsoportban megjelenik a Tabán Trafik Zrt. több dolgozója, a Werner család bajai trafikcégeiben feltűnt személyek, és Czibulya Istvánné Continental és Tabán Trafik igazgató fiának élettársa is.
Márta néni és a trafikos ügyvezetők utcája
Szegeden még Sánta János sógornőjének, Csíkosné Bakos Boglárkának a nyugdíjas takarítónője is nagy trafikcég tulajdonos és ügyvezető lett. Széll József Szilveszterné, akit egy környéken lakó forrásunk csak Márta néniként emlegetett, Szeged alsóvárosában Csíkos Attila, a műanyagipari Szeplast Zrt. milliárdos vezére és felesége közvetlen szomszédja. Csíkosné Bakos Boglárka ifj. Sánta János felesége, Bakos Orsolya testvére (Csíkosné 4 trafikot nyert Szegeden, lánya 5-öt Győrben, férje, Csíkos Attila szintén 5-öt Budapesten). A Continental Dohányipari Zrt. vezére is csak néhány házzal odébb, a szomszéd utcában lakik Szegeden. Mint forrásunk fogalmazott, Márta néni évek óta jár át Csíkosékhoz takarítani.
Márta néni fáradozásait úgy tűnik, meghálálta a család: 3 trafikos cégben lett kültag és cégjegyzésre jogosult. Az egyetlen gond csak az lehet, hogy nem lesz könnyű a munkába járás, a cégek székhelye ugyanis egytől egyig Szeged másik végén, a város külterületén található, a Szeplast Zrt.-vel azonos címen. Márta néni egyik cégének beltagja a Szeplast Konstrukt Kft. ügyvezetője, aki 5 trafiküzemeltetési engedélyt nyert Kecskeméten és Kiskunfélegyházán. A másik cégében a Szeplast Zrt. könyvelője lesz az üzlettársa, és 4 trafikot vezetnek majd Debrecenben és Szigetszentmiklóson. Harmadik cégében a Szeplast Zrt. volt igazgatójával dolgozhat 2 trafik üzemeltetésén, Dunaharasztiban és Érden.
Márta néni története itt nem ér véget, lakcíme ugyanis a cégadatbázis alapján megegyezik Oberna István lakcímével, aki 5 trafikot nyert Budapesten. Oberna István trafikos bt.-je székhelye szintén a Szeplast Zrt. címén van, ahol az említetteket is beleszámítva összesen 9 trafikos céget találhatunk, és összesen 38 nemzeti dohánybolt üzemeltetéséért fognak felelni júliustól. Ezek a cégek üzemeltetik Csíkosné Bakos Boglárka és lánya, Csíkos Attila és testvére, Csíkos Norbert trafikjait is. Három cég kültagjaként feltűnik Bakos Mihályné, a Bakos testvérek 70 felé járó anyja, Márta néni két házzal arrébb lakó szomszédja, akiből szintén ügyvezetőt faragtak. Hasonló sors jutott a Csíkos testvérek anyjának is, aki szintén három trafikcég ügyvezető kültagja lett a Szeplast Zrt. címére bejegyzett bt.-kben.
(HVG)


Jelentkezzen, aki húsz éve nem eszik, és még bírja – aposztrofálta a trafikkárosultak javára újólag kiírt új pályázati feltételeket dohányboltos barátom. Ezt kínálták. A bevétel nyolcvanöt százalékának kellett volna cigiből jönnie, ami az alacsony árrés miatt képtelenségnek tűnt. Miként a húszéves üzemeltetés is. Lesz azonban már a győzteseknek júliustól magas árrés a nemzeti dohányboltokban, így a felcsúti Mészáros-érdekeltségek is arathatnak.
Felcsút lassan szitokszóvá változik, ahogy „minden tisztán napvilágra jő” az Orbán-uradalomról.
Új felső tízezret épít Orbán. Lesz itt hejehuja és dínomdánom.
Lássuk, mi mindent vihetett haza a kormány jóvoltából röpke másfél év alatt Mészáros János, Orbán nagy testvérének, Mészáros Lőrinc felcsúti polgármesternek a testvére.
Öt trafikkoncessziót 20 évre, amelynek mindegyike kincs. Ha minden úgy megy, mint eddig, vagyis ahogyan a kés a vajban, Felcsútról a szegedi, a kecskeméti, a budakalászi, a budaörsi és a lágymányosi Auchan ban, azaz a francia üzletlánc megaáruházaiban árusíthat dohányt, italt, nyalókát, csokoládét, újságot és amit még a kormánya akar. A rabló multik forgalmát kihasználva.
Ezenfelül220 hektárállami szántót, legelőt bérelhet húsz éven át nagyjából aktív férfikora végéig Mészáros János – szigorú titoktartási kötelezettség mellett Fejér megyében, Válon, Száron. A testvére, az Orbán-féle Puskás Akadémia elnöke, Mészáros Lőrinc cége által elnyert nagybirtok lábánál. Beszállíthat a felcsúti önkormányzatnak is közbeszerzés nélkül a helyi boltjából, mert nemcsak gumiabroncsokat árul, de ő látja el a falut borítékkal is – miközben az önkormányzati képviselő-testület tagja.
Nem összeférhetetlen itt semmi. Az sem, hogy a másik maximális, vagyis öt trafikkoncessziót elnyert 25 éves ifjú a felcsúti alpolgármester fia. Édesanyjával éppen az Auchan áruházak címén jegyeztették be újdonsült családi bétéjük öt új fióktelepét. Csömörön, Törökbálinton, Fóton, Dunakeszin, s a szomszédos Miskolcon. Az alpolgármester, aki szintén Mészáros, de csak névrokon, a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány műszaki igazgatója. Az új felcsúti vasút ellen ágálókat elhajtotta – nehezményezték, hogy a fociakadémiától az einstandolt arborétumhoz vezető sín a kertjük végében halad majd. A lakópark építkezéséhez még hozzájárult az önkormányzati testület, s ugyanők most a házak végébe viszik a százméteres vonatot. A házakat azok a Jére fivérek építették, akik ugyan csak 5-5 trafikot hozhattak el – ők is felcsútiak, és most épp a milliárdos költségvetésű Tápió menti csatornafektetésen dolgoznak, mint Mészáros Lőrinc konzorciumi győztes alvállalkozói. De nyert a Lévai Anikó földjeit művelő Flier János veje is trafikot Felcsúton a megszerzett 88 hektáros állami földbérlet mellé. Ő még Bicskén is kereskedhet dohánnyal.
Áll a férfi a mozgássérült húga trafikja előtt a táblával: Adják vissza a mozgássérült húgomnak a trafikját! Ez a szomorú kép kering a médiában. A húg két botra támaszkodik.
(NOL)


A szabályok szerint ugyan egy ember összesen csak öt trafikot nyithat, azonban a nyilvánosságra került adatok szerint különböző családokhoz és cégekhez kötődő hálózatok fogják össze több tucat trafik üzemeltetési jogait. A legnagyobb befolyással rendelkező trafikosok között ott vannak a hódmezővásárhelyi kötődésű Continental Dohánygyár vezetői és a Sárkány Centert üzemeltető cég is. De nagy nyertesnek számít a felcsúti polgármester testvére, és alpolgármesterének a fia is.
Még mindig nincs vége a trafikügynek, újabb és újabb részletek látnak napvilágot a koncessziós jogokat elnyerő cégekkel és magánszemélyekkel kapcsolatban. Az Origó tényfeltáró írása szerint a Sánta Jánoshoz kötődő Continental Dohánygyár érdekeltségébe az eddig feltételezettnél is több trafik került.

A pesterzsébeti Gulyás testvérpárhoz úgy került közvetlenül kilenc trafik, hogy a nyilvános cégadatok szerint korábban sohasem volt saját vállalkozásuk. A testvérpár emellett összesen nyolc frissen alapított trafikos cégben is érdekelt, ennek köszönhetően közvetve további 28 trafik is hozzájuk került. A testvérek által kiépített cégháló a Sánta János tulajdonában lévő Continental Dohánygyárhoz, illetve annak leányvállalatához, a Tabán Trafikhoz is kötődik. A Tabán Trafik két igazgatósági tagja pedig további 31 trafiknyitási jogosultságot szerzett.
A győztesek listájából megismertnél sokkal nagyobb hálózata lesz a Sárkány Centert üzemeltető Vimpexnek is. A cég alkalmazottai még a pályázat eredményhirdetése előtt egyszemélyes Kft-ket alapítottak, amely cégek azóta több trafikos Bt tulajdonosai lettek. A vimpexesekhez kötődő cégek így összesen 78 fővárosi trafikot szereztek meg.
A felcsúti polgármester testvére, Mészáros János fideszes önkormányzati képviselő, illetve a felcsúti alpolgármester Mészáros László Roland nevű fia is nagy nyertesnek számít.
A két férfi a Magyarországon működő 19 Auchan áruházból 10-ben árulhat majd dohányterméket. A XI. kerületi, a budaörsi, a törökbálinti, csömöri, a budakalászi, a fóti, a dunakeszi, a kecskeméti, a miskolci és a szegedi üzletben.
A szocialisták szerint ez egyértelműen Orbán Viktor és környezetének arcátlan és pofátlan rablóhadjáratának újabb állomása.
„Ez csak egy újabb adalék és bizonyíték abban a maffiarendszerű összefogásban, amit Orbán Viktor és hűbéri köre produkál, én ezeket egyszerűen csak Orbanditáknak tudom nevezni, az a helyzet, hogy ez a magyar történelem legsötétebb időit hozza vissza” – mondta Szanyi Tibor, az MSZP elnökségi tagja.
Szanyi Tibor szerint koncessziónként és havonta 3 millió forint zsebpénzt kapnak a miniszterelnök haverjai.

(atv.hu )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése