Azokat a gyerekeket, akik túl sokat ülnek a tévé előtt, az iskolában
többször csúfolják, és tanulási nehézségek is sokkal gyakrabban lépnek
fel náluk – állapította meg egy kanadai kutatócsoport. Az ajánlott
tévézési idő felett minden egyes óra komoly negatív hatásokkal jár.
Azt eddig is tudtuk, hogy azokból a gyermekekből, akik órákat
töltenek a képernyő előtt, nagyobb eséllyel lesz passzív, túlsúlyos
kiskamasz és felnőtt. A kanadai tudósok most arra is bizonyítékot
találtak, hogy a túlzásba vitt tévézés tanulási nehézségekhez is
vezethet.
A felmérésbe 1997 québeci gyereket – 991 kislányt és 1006 kisfiút –
vontak be a Montreali Egyetem és a CHU Sainte-Justine Gyermekkórház
kutatói. Megállapításaik szerint a kicsik átlagosan egy óra negyvenöt
percet töltöttek tévézéssel naponta. Azok, akik két- és hároméves koruk
között kortársaiknál többet néztek tévét, kevéssé tudtak kapcsolatot
teremteni tanáraikkal és osztálytársaikkal, nem voltak az órákon
aktívak, és gyakrabban váltak csúfolódások célpontjaivá. A kutatások
szerint már plusz egy óra tévézés is káros hatással van a fiatal
gyermekekre.
Az átlagos időnél 72 perccel többet tévézők szókincsében és
matematikai képességeikben visszaesést mutattak már a bölcsődékben.
Ráadásul a kutatás során csak az otthon töltött időt vették számításba,
de egyre gyakoribb, hogy a gyerekekre vigyázók számára is egyszerűbb
megnyomni a gombot, mint interaktív elfoglaltságot találni a kicsiknek.
Voltak olyan kisgyermekek, akik naponta öt óránál többet töltöttek a
tévé előtt.
(hetek)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése