2013. szeptember 22., vasárnap

Tudtad testvér?

…”A döbrögista maffia persze más jogcímeken is tízmilliárdokkal tömi a külhoni “magyarokat”, – miközben az anyaországiak nyomora napról-napra nő, és az ország eladósodottsága kifizethetetlen nagyságúvá duzzadt!”

A napokban, Párkányban /Szlovákia/ intéztem céges ügyeket a helyi OTP Bankban. A bankban kígyózó sor fogadott, a biztonsági őr az utcán osztogatta a sorszámokat. Kérdezte tőlem, hogy hova-hova? Mondtam, hogy céges számlát intézek, erre mondta, hogy csak egyenesen menjek tovább, nekem nincs szükségem sorszámra.
Az ügyintézés folyamán, továbbra is furcsának találtam a sort, így megemlítettem az ügyintéző hölgynek, hogy látszik, hogy ők sokkal jobbak, mint a szemközti CSOB Bank, mert az kongott az ürességtől.
Erre a következő párbeszéd zajlott le köztünk:
“Ááá, már ez megy egy hete. Most fizetjük a határon túli magyaroknak az iskolakezdési támogatást.
Nem tudta? A Bethlen Közalapítvány fizet az igény szerint.
Ti magyarok /mert a hölgy szlovák, csak remek magyar tudással/ fizettek minden határon túli magyarnak, aki igényli ezt.”
-Ne haragudjon, de ha nem banktitok, akkor megkérdezhetem, hogy mégis mennyit?
“Sajnos pontosan nem tudom, mert a kollégáim foglalkoznak ezzel, de úgy tudom, hogy függ sok mindentől, de úgy 70 és 150 Euró körül.”
Alig vártam, hogy haza érjek és utána nézzek. Nos akárhogy is kerestem, egy 2011 es Eduline cikken kívül semmit, de semmit nem találtam. /Ki a fene,olvassa az Edulinet? / Nos, az Eduline 2011-es cikke szerint, mintegy 246 ezer igénylőnek fizettek ki 5,4 Milliárd forintot. Ez igénylőként kábé 22 ezer forint. Ez megfelel az ügyintéző nő által említett, minimum 70 Eurónak.
Miközben itthon, ha iskolakezdési támogatást akarok adni a kollégáimnak, az agyament adminisztrációval jár, kápét már nem lehet adni és persze közel tízezer “kedvezményes” adó terheli, ha a maximum 29,600 forintot szeretném nyújtani, – addig a határokon túl élők egy roppant szimpla adminisztrációval és igényléssel megkapják készpénzben.
Már az is felháborító, hogy a határon túl élők szavazhatnak, holott nem itt élnek, nem itt adóznak, de hogy valakik Szlovákiában és a környező országokban, azért markoljanak fel pénzt, hogy az adott ország, adott tanintézményébe járhassanak a gyerekeik, felháborító. Az az 5,4 milliárd jól jött volna a magyar oktatásnak és egészségügynek is.
Mindenki gondolkodjon el ezen a dolgon és tegye fel a kérdést, tényleg csak az elmúlt nyolc év kormányai voltak nemzetrontók?
Budapest 2013 09-22
Fáni Lajos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése