2014. április 20., vasárnap

Ünnepelt hős lett a magyar karatés Amerikában

Egy volt magyar válogatott karatés jótékonyságát dicsőíti a csütörtök óta az amerikai média. A jelenleg az Új-Mexikó állambeli Albuquerque-ben rendőrként dolgozó Nádas Tamás azzal lett a mindennapok hőse, hogy reggelit vett húsz, áramszünet miatt ingyen koszt nélkül maradt hajléktalannak.
 

Egy volt magyar válogatott karatés jótékonyságát dicsőíti a csütörtök óta az amerikai média. A jelenleg az Új-Mexikó állambeli Albuquerque-ben rendőrként dolgozó Nádas Tamás azzal lett a mindennapok hőse, hogy reggelit vett húsz, áramszünet miatt ingyen koszt nélkül maradt hajléktalannak.
Az esetről az egyik helyi televízió úgy számolt be, hogy a 2000-ben az Egyesült Államokba költözött magyar férfi "a hajléktalanok hőse" lett azzal, hogy egyszerűen csak kinyitotta a pénztárcáját (az erről szóló videó megtekinthető itt).
Nádas Tamás önzetlen burrito és almalé vásárlását a regionális médián túl az NBC országos tévécsatorna is felkapta, amely országszerte beszámolt a hírről. Az eset az internet jóvoltából Magyarországra is eljutott, az érintett a Facebook oldalán sorra kapja a gratulációkat az itthoni ismerősöktől és volt karatés társaktól - olvasható a karate.hu-n.
A Magyar Karate Szakszövetségnek sikerült elérnie a kilenc év kihagyás után tavaly óta újra komolyan karatézó Nádas Tamást, aki így számolt be a történtekről:
"Csütörtökön be voltam osztva túlórázni egy hajléktalan szállóba, ahol elment az áram még nyitás előtt, és ezért lemondták a túlórámat is. Ugyanakkor körülbelül húsz hajléktalan várakozott arra, hogy kapjon reggelit és le tudjanak fürdeni, ez viszont az áramszünet miatt lehetetlenné vált. Én pedig gondoltam egyet, és nem haza, hanem a McDonald's-ba mentem, és vettem nekik húsz adag reggelit."
A hirtelen jött népszerűség óta felismerik az utcán a Albuquerque-i rendőrt.


Fotó: karate.hu

"Miután mindez nyilvánosságra került, megkértek, hogy nyilatkozzak három tévéadónak, és a legjelentősebb újságnak itt, Albuquerque-ben. A médiának azonban annyira megtetszett az eset, hogy az NBC National News-ban is leadták majdnem minden államban. Az internet is tele lett velem, ahogy hallom, már Magyarországra is eljutott a hír. Szerintem igazából nem volt olyan nagy dolog, csak fel lett fújva. Kitüntetést nem kaptam érte, nem is várok ilyesmit, viszont kaptam egy dicsérő levelet a rendőrfőkapitánytól. Az emberek meg azóta felismernek az utcán, ami jó érzés."
A karaténak sokat köszönhet, például a döntéshozatalban is segít - vallja Nádas Tamás.
"Majdnem mindent a szüleimnek, az edzőmnek és a karaténak köszönhetek. Az amerikai állampolgárságomat például konkrétan a karate eredményeim miatt kaptam meg. Másrészről pedig lehet, hogy banálisan hangzik, de a karate nevelő hatása az élet minden területén érvényesül. Többek között türelemre, szerénységre, elképesztő kitartásra, mérlegelésre, döntéshozásra tanít. A kitartásról annyit, hogy tíz évembe telt, mire a Los Angeles-i Sheriff Department-be felvettek. Rengeteg mindenen mentem át, és nagyon sok akadályt kellett legyőzni ahhoz, hogy engem, és ne egy amerikait vegyenek fel a pozícióra."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése