A
reggeli órákban egy fuvaros barátommal beszélgettem. A szokásos baráti
érdeklődések után hamarosan a tárgyra is tért, ami a legjobban nyomta a
szívét. Július elsején visszaadja az ipart. Húsz éve magánvállalkozó.
Két teherautója, és két autószállító tréleres kamionja van.
Az
ipar visszaadásának oka az e-útdíj, amit a kormány július elsején akar
bevezetni. "Három alkalmazottammal már közöltem, hogy július elsejével
keressenek új munkahelyet, a teherautók és a két kamion pedig megy fel a
nemzetközi kereskedőoldalakra. Itt nem e-útdíj bevétel lesz, hanem több
ezer munkanélküli fuvaros" - mondta.
A
két autótréler szerződésben van, és a Budapest - Győr útvonalon minden
nap fordulnak egy fuvart, mind a két kamion. Egy kamion éves autópálya
matricája 180 000 forint. Most jön furkósbot. A bejelentett díj mértéke,
és a futott kilométerek alapján tudod mennyit kell egy autó után
befizetnem egy évre? - kérdezte. A dupláját, gondolom - válaszoltam.
"Aha, 6 millió négyszázezer forintot!"
Egy
pillanatig nem is értettem. Hat milliót? Ez vicc? Nem az! A kormány 14
milliárdot akar az év végéig a fuvarosokból kivasalni. Csak hogy maga a
fuvarozás már így sem olcsó, és ezt senki nem fogja kifizetni. Ez
képtelenség - mondtam. Pedig egyszerű. A kormány a kamionokra 85 forint
/kilométert állapított meg. Ez a hivatalos, bejelentett adat. Egy
budapesti út oda-vissza 300 km. Az 25 500 forint. Szorozd meg 250
nappal. 6 375 000. - Ezt kell befizetni egy autó után. Szerinted ezt ki
fogja kifizetni? Senki az ég világon.
Valakire
csak ráterhelik, egyértelműen a végfelhasználóra. Vagyis brutális
áremelkedés lesz július elsejétől. Mert nincs fuvaros, kereskedő cég,
amelyik ezt lenyelje. Ráterhelik a végfelhasználóra.
Mindent
agyon adóztatnak. Nincs olyan szegmens vagy terület, amit ne
adóztatnának agyon. Illetve van. Ha egymilliárdos vagyont akar valaki
örökösökre hagyni, nekik nem kell fizetni örökösödési illetéket. Mert a
Fidesz ilyen kegyes, hogy a milliárdosoknak nem kell fizetni a
milliárdok után semmit. Persze nem szomorkodunk, mivel mi úgysem
fuvaroztatunk semmit, és minden ilyen intézkedés egy szeg a rendszer
koporsójába. Ami már döglötten fekszik a koporsójában, csak még egy
kicsit maszkírozzák, hogy a sok birka ne lássa meg. Ezekkel a
népnyúzásokkal pedig egyre közelebb hozzák az elkerülhetetlent.
Kemény Gábor
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése