2013. szeptember 27., péntek

Az egyik OTP-fiókjának kirakatát betörő gyógyszerészt gyorsított eljárásban háromszázezer forint pénzbírsága ítélték.

Szeptember 17-én Wáczek Frigyes devizahiteles gyógyszerész betört egy OTP-kirakatot. Két nap múlva gyorsított eljárásban háromszázezer forint pénzbüntetésre ítélték.
Póka László előzetesben, de Wáczek banküveget zúzott „Devizahiteles vagyok, de nincs elmaradásom. A középosztályhoz tartozom, három gyerekem van, s mint ilyen, az Orbán-kormány adópolitikájának kedvezményezettje vagyok” – mutatkozott be az atv.hu-nak.
Wáczek azt mondta: évek óta vesz részt otthonvédelmi, a kilakoltatások elleni akciókban. Szerinte bírósági határozat nélkül az összes kilakoltatást le kellene állítani. „Múlt héten egy kilencvenhárom éves asszonyt akartak kitenni az utcára. Ez vágta ki nálam a biztosítékot” – tette hozzá.
Interjúalanyunk arra hívta fel a figyelmet, hogy az Európai Uniónak van egy úgynevezett Európai Végrehajtási Okirat című dokumentuma, amely szerint a kilakoltatások esetén azok végrehajtásához vagy bírósági határozatra van szükség, vagy az adós hozzájárulására. Úgy vélte: a magyar jogrendszerbe be kellene építeni ezt a dokumentumot. „Most közjegyzői okiratok alapján, a bíróságok kihagyásával történnek a kilakoltatások” – tette hozzá.
Magáról az eseményről Wáczek annyit mondott: szeptember 17-én kora reggel, Kispesten, az Üllői úton, a volt Hunyadi mozi melletti OTP-nél a következő feliratokat helyezte három példányban el: „A bankok megfenyegették a miniszterelnököt és rajta keresztül Magyarországot is, nem hagyjuk!!!”
Hangsúlyozta: ezzel a miniszterelnök felesége, Lévai Anikó által elmondottakra utalt. „A fél bankvilág a Viktornak a torkát akarja elvágni, mert a devizahiteleseken megpróbál lépésről lépésre segíteni” – mondta a devizahiteles tüntetőknek Lévai Anikó szeptember 5-én.
Ezt követően Wáczek mondott pár mondatot a bámészkodó keveseknek, majd egy kalapáccsal betörte a kirakatot. „Hazamentem, elmondtam a feleségemnek, hogy mi történt, majd besétáltam a kerületi rendőrkapitányságra” – fogalmazott.
Az eseményekről videó is készült, amit Wáczek később valószínűleg nyilvánosságra hoz, megfelelő kommentárral, „de így önmagában nem, mert bármi belemagyarázható”.
Az eset után két nappal, 19-én gyorsított eljárásban ítéletet hirdettek: háromszázezer forint pénzbírság. Mivel sem a vád, sem a védelem nem fellebbezett, az ítélet harminc nap elteltével jogerőssé válik – tudtuk meg Wáczektől.
(atv.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése