A brit Tesco több
száz kijelzőt szerelt fel üzleteire, hogy szkennelje vásárlói arcát,
miközben azok sorban állnak. Az üzletlánc célja, hogy megállapítsa
vásárlói korát és nemét. Erre azért van szükség, hogy a hirdetők
azonnali visszajelzést kapjanak hirdetéseik hatékonyságáról. Ezzel
hatékonyabbá tehetik a megjelenő reklámokat.
A
kor- és nemösszetétel alapján azt is meg tudják határozni, hogy
különböző napszakokban kik járnak vásárolni és így csoportosítani a
hirdetéseket. Az energiaitalos reklámok például a reggeli csúcsidőben
mehetnének, a reggeli roham után hirdetnék a női magazinokat.
A
Tesco a tévékbe épített kamerával figyelné a vásárlókat. Természetesen
azonnal megjelentek az ellenzők, akik a vásárlók személyiségi jogait
féltik. A Tesco azonban azt mondja, hogy csak a nemre és az életkorra
kíváncsiak, nem tárolnak semmilyen más adatot, nem ismerik fel az
embereket...
(lica, index)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése