Nettó
623,8 millió – áfával csaknem 800 millió – forintba került a
„Magyarország jobban teljesít” kampány – közölte egy képviselő írásbeli
kérdésére válaszul Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi
miniszter.
A
megbízás az IMG és a Lounge Design kapták. A kampány március 25-től
november 10-ig futott televízióban, rádióban, közterületen, sajtóban és
online felületeken. A miniszter tájékoztatása szerint a felületek
darabára átlagosan nettó 64 892 forint plusz áfa volt, összesen 8 830
felületet vásároltak meg.
(vg.hu )
Bal-Rad komm
: Több alkalommal leírtuk már, hogy a haveri közbeszerzésekkel az a
baj, hogy a haverok nem feltétlenül a mesterei az adott területnek.
A
magyar közbeszerzési világbajnok érdekeltségébe tartozó Inter Média
Group Kft-ről már joggal feltételezhetnénk, hogy a sorozatos döbrögista
megbízások következtében javult a teljesítmény. (Persze az udvari munkák
elnyerésének biztos tudata, nem sarkall kimagasló teljesítményre.)
Erre kiszúrják a szemünket ezzel a gagyi Magyarország jobban teljesít kampánnyal, ráadásul nem is baráti áron.
Az
alapgondolat annyi, hogy ha az átlagpolgárnak egyfolytában azt tolják a
képébe, hogy Magyarország jobban teljesit, akkor a végén ezt el is
hiszi, még akkor is, ha saját tapasztalatai ellentétben állnak a
feltételezéssel.
De senki sem tudja ezt szebben megfogalmazni az egykori náci propagandaminiszternél:
Az
ismétlés rábeszélő erejét Goebbels, a náci propagandaminiszter is
érzékelte. A náci propaganda axiómája így hangzott, a tömegek azt
tartják igazságnak, ami a legismerősebben hangzik. Goebbels így
fogalmazott:
“Az emberek
általában sokkal primitívebben értékelik a dolgokat, mint hinnők. A
propaganda, épp ezért legyen végletesen egyszerű és folytonosan
ismétlődő. Hosszabb távon az a rábeszélő győz, akinek sikerül kifejeznie
a problémát a legközönségesebb szavakkal, és akinek van mersze örökké
hajtogatni ezeket a szavakat, fittyet hányván az értelmiségiek
ellenvetéseire…”
Ez
már akkoriban sem számított kifinomult módszernek. Hogy a sánta ördög
mennyit költött a hülyeségeire?-azt nem tudjuk! De azt tudjuk, hogy ez a
döbrögista mantrahadjárat eddig majdnem 624 millióba került. Nettoban!
Ami rengeteg pénz!
Holott hazugság terjesztésére egy forint is sok! Kiváltképp közpénzből!
Politikai akciók: Eddig több mint hárommilliárdba kerültek a kormányzati kérdőívek
Orbán Viktor megérkezik az egyik fórumra
Várhatóan
újabb nemzeti konzultációt indít – akár még a választások előtt – a
kormány, a kérdőíves akció témája azonban egyelőre nem végleges –
értesült megbízható forrásokból a Népszabadság.
Az bizonyos, hogy az idei költségvetésben valamivel több mint másfél
milliárd forintot különítettek el erre a célra. Lapunk úgy tudja: a
kormányzat egyik első szándéka szerint a kismamákkal, a
gyermekvállalásra készülőkkel kívánnának konzultálni, a célcsoport és a
téma sincs azonban még állítólag véglegesítve. Az ügyben megkerestük a
Miniszterelnökséget is, ahol azonban csak jövő hétre ígértek részletes
tájékoztatást. Orbán
Viktor először 2010 szeptemberében fordult levélben a választókhoz.
Minden nyugdíjasnak írt, arra kérve őket, hogy válaszlevélben osszák meg
vele gondjaikat, és írják meg, szerintük mi lenne a kormány
legfontosabb teendője az ország akkori helyzetében. A közel kétmillió
háztartásba kiküldött levél költségeit akkor – hivatalos közlés szerint –
a Fidesz pártkasszájából finanszírozták. Ezt követően előbb az új
alkotmányról, pontosabban alaptörvényről kérték ki a választópolgárok
véleményét.
A
kormány nem akart népszavazást kiírni az alkotmány elfogadásáról,
ehelyett egy tizenkét kérdéses (számos szakértő szerint irányított és
szakmaiatlan) kérdőívet küldött ki közel nyolcmillió választópolgárnak.
Az íveket körülbelül egymillióan küldték csak vissza, a konzultáció
költsége pedig 705 millió forintot tett ki. Még szintén 2011-ben került
sor egy újabb nemzeti konzultációra: a szociális témájú kérdéseket
(például azt, hogy a munkanélkülieknek inkább segélyt vagy munkát kell-e
biztosítani) összesen majdnem nyolcszázmillió forintért küldték ki és
dolgozták fel.
A
tíz kérdést tartalmazó íveket – amelyben szó volt már többek között a
közműcégek extraprofitjának korlátozásáról is – valamivel több mint
egymillióan küldték vissza. Egy évvel később, 2012 májusában került sor
az eddigi legdrágább nemzeti konzultációs fordulóra: a gazdasági témájú
kérdések, két levélben, összesen majdnem egymilliárdba kerültek a
költségvetésnek. Ráadásul ez foglalkoztatta legkevésbé az embereket, az
íveket alig több mint hatszázezren küldték csak vissza a kormánynak. A
kabinet ezzel együtt sikerként értékelte az akciót, mondván, az emberek
közül sokan kifejtették a véleményüket, a költségek pedig nem voltak
kiugróak, hiszen egy személy megszólítása arányosan alig került többe
száz forintnál.
A
következő konzultációra 2012 szeptemberében került sor az úgynevezett
munkahelyvédelmi akciótervvel kapcsolatban. A tizenhat kérdést
tartalmazó ívek és kiküldött tájékoztatófüzetek mellett látványos
óriásplakát-kampány is társult a sorozathoz. Az eddigi utolsó
konzultációs politikai akciót is maga a miniszterelnök jelentette be.
Orbán Viktor a parlamentben hirdette meg még 2012 decemberében, hogy a
megyei jogú városokban nemzeti konzultációt indít a
hajléktalankérdésről, miután az Alkotmánybíróság (AB) pár nappal
korábban megsemmisítette a szabálysértési törvénynek azt a
rendelkezését, amely szabálysértéssé minősítette a „közterület
életvitelszerű lakhatásra való használatát”.
A
kormányfő ésszerűtlennek nevezte az AB döntését és inkább a
választókhoz fordult az ügyben. Illetve fordult volna, mert mint később –
a Népszabadság híradásából – kiderült: a hajléktalanokkal kapcsolatos
konzultáció végül csak „polgármesteri konzultációként” zajlott le,
vagyis Orbán néhány megyei jogú fideszes városvezető véleményét
hallgatta meg az ügyben, „amelyek teljességgel egybevágtak”. Érdekesség,
hogy például Botka Lászlót, Szeged szocialista polgármesterét már
kihagyták a körkérdésből.
A
nemzeti konzultációk idővel a határon túlra is kiterjedtek: tavaly a
Magyarországon kívül élő magyar állampolgároknak küldött levelet a
kormányfő. A Miniszterelnökség összesen százhatvanezer levelet
postázott, a küldemények előállítása és kézbesítése mintegy
negyvenhatmillió forintba került. A levélben Orbán üdvözölte az új
állampolgárokat és közölte: a jövőben rendszeresen konzultál velük, hogy
ők is bekapcsolódhassanak az ország sorsának alakításába.
„Orbán
Viktor és kormányának tevékenysége az emberekkel való folyamatos
kapcsolattartáson alapul, egyfajta együttkormányzásról van szó. A
nemzeti konzultációk ezért folyamatosan zajlanak, több akcióra lebontva,
és ebbe a folyamatba most a határon túli magyarokat is bevonjuk” –
érvelt korábban Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke. Most
legutóbb pedig a rezsicsökkentés eredményeinek megvédésére szólított fel
egy levélben a miniszterelnök és a Fidesz frakcióvezetője, Rogán Antal.
A
Népszava erről szóló cikke szerint a küldeményben a kormánypárti
politikusok arról írnak: „Magyar Csapat” néven közösséget szerveznek a
rezsicsökkentés megvédésére, az erről szóló konkrét terveket az év eleji
rezsifórumokon egyeztetik majd. A „Magyar Csapat”-ba azokat várják,
akik szerint a „magyarok nem másodrendű polgárok Európában, ezért nem
igazságos, hogy többet kell fizetniük a közszolgáltatásért, mint más
európai polgároknak.”
Orbán
Viktor a konzultációk mellett miniszterelnöki levelet is gyakran küld a
választóknak, legutóbb a túlzottdeficit-eljárás lezárásáról adott ily
módon tájékoztatást: ez az akció hétszázötvenmillió forintba került. A
nemzeti konzultációkat korábban Nyitrai Zsolt fideszes országgyűlési
képviselő felügyelte kormánybiztosként. A politikus, aki most a Fidesz
társadalmi kapcsolatokért felelős igazgatójaként dolgozik, lapunk
kérdésére azt mondta: a Fidesz mindig is a párbeszédre építette a
politikáját, ellenzékben is konzultáltak, és nincsen ez másképp
kormányon sem.
„Ez
egy jó eszköz arra, hogy a polgárok, különböző társadalmi csoportok két
választás között is elmondhassák a véleményüket, amit a döntéseinknél
figyelembe veszünk. A konzultáció egyben egy jó alkalom arra is, hogy
megtiszteljük a nyugdíjasokat, a nőket vagy éppen a gazdákat azzal, hogy
jelezzük: az ő véleményük fontos a számunkra” – fogalmazott Nyitrai,
hozzátéve: a konzultációs eszközöket nemzetközi porondon is használják,
így például Franciaországban vagy épp Németországban.
(NOL)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése