A UPC Magyarország kft. az előfizetőinek kiküldött levélben értesíti
az ügyfeleit arról, hogy a szerződésük meghosszabbítása "ráutaló
magatartással" kerül elfogadásra.
Hogy ez mit is takar valójában?
"A UPC Magyarország kft. megszűntnek tekinti a régi szerződést
és elfogadottnak az újat, ha az előfizető ráutaló magatartásával
továbbra is igénybe veszi a szolgáltatását vagy az értesítést követő
számláját befizeti." - áll az ügyfeleknek kiküldött levélben.
A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság felhívja az előfizetők
figyelmét a "ráutaló magatartással" megkötött szerződések hátulütőire,
mivel az ilyen formában létrejött szerződés későbbi módosításához
például nem szükséges az előfizető beleegyezése. Az ilyen szerződés
esetén a szolgáltató által kezdeményezett bármely szerződésmódosítás
(például díjemelés) hatályosul az előfizető hallgatásával, és
fennállhat a veszélye annak, hogy az előfizető számára kedvezőtlen
módosítás lép életbe.
Tehát ha befizetjük az éppen esedékes részszámlát akkor már meg is
kötöttük az új szerződésünket a szolgáltatóval, ha tetszik, ha nem. Ha
pedig nem fizetünk, akkor kikapcsolják a szolgáltatást, vagy jobb
esetben csak büntető kamatot számítanak fel. De kérdés az, ha a ráutaló
magatartásunkkal megkötjük az új szerződést, mi található abban? Mert a
régi szerződést amit az előfizető elolvasott és beleegyezőleg aláírt,
azt a továbbiakban semmisnek tekintik és egy új köttetik meg, melyet
senki nem ismerhet meg.
A UPC számtalanszor megkárosította már az ügyfeleit. A korábbi
időszakban, amikor egyedüli szereplője volt a piacnak, akkor ezen
fölényével is durván visszaélt. Sokak nem felejtették még el nekik,
hogy tíz évvel ezelőtt is ugyan annyi volt az alap telefonos havidíj,
mint manapság, melyet ha telefonált az ember, ha nem, akkor is ki
kellett fizetni. Továbbá kapcsolási díjat is fizettettek az emberekkel
ezen felül.
Aljas, piszok módon zsákmányolták ki a magyar társadalmat, az
európai átlag többszöröséért értékesítve a szolgáltatásaikat. Tehették
ezt büntetlenül, merthogy a UPC (ügyvédeken keresztül?) jelentős
összegekkel támogatta anno a szocialisták választási kampányait, akik
később szemet hunytak a piszkosságok fölött.
Az UPC nem csak a magyar lakossággal, de a konkurenciájával is
piszkos módon viselkedett. Tudomásunk van arról, hogy az UPC által
megbízott ügyvédek(?) kenőpénzeket fizettek önkormányzati
képviselőknek, hogy járjanak közben a versenytárs hátráltatása ügyében.
Konkrétan az erdélyi telephelyű és magyar tulajdonosú DIGI
Távközlési és Szolgáltató Kft. által indított fejlesztést
(kábelfektetést, bekötéseket) állíttatták le és hátráltatták egészen
addig, amíg az UPC sebtében be nem hálózta az érintett területet, s
majd csak ezek után majd két hónappal engedélyezték a Diginek a
fejlesztés befejezését.
Továbbá szintén az UPC volt a zászlóvivője annak a támadásnak, mely ugyancsak a Digi ellen irányult.
A külföldi tulajdonú szolgáltatók az Országos Rádió és Televízió
Testülethez (ORTT), a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz (NHH), a Gazdasági
Versenyhivatalhoz (GVH), az IHM-hez és a hírközlési ombudsmanhoz
fordultak, hogy megpróbálják megfékezni a Digit, mert szerintük több
szempontból is aggályos volt az új szolgáltatás elindulása.
Kifogásolták, hogy a Digi TV által kínált alacsony szolgáltatások
hátrányosan érintik őket, merthogy nagyon sok pénzt fordítottak
korszerű hálózatok kiépítésre és fejlesztésekre. (Mintha a Digi nem ezt
tette volna.)
Mivel a Gazdasági Versenyhivatal nem indított versenyfelügyeleti
eljárást a Digi TV ellen, így (többek között) az UPC is rákényszerült
arra, hogy a korábbi szolgáltatási árainak a töredékére csökkentse a
havidíjait. Számtalan embernek ajánlották fel szóban, hogy amennyiben
nem megy át a Digihez, akkor csak neki egy olyan csomagot biztosítanak,
melynek ára megegyezik a versenytárséval.
El fog jönni az idő, amikor ezeket a népnyomorító cégeket száműzzük
az országból és mindent meg fogunk tenni, hogy a lakosságot egyetlen
szolgáltató se zsigerelhesse ki.
Völgyesi Szabolcs
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése