2013. november 19., kedd

Szánalmas hazugság a rezsicsökkentés


rezsikamu.jpg
Bár már szerepelt nálunk szemétszállításos történet, nem kapott elég hangsúlyt, hogy a nyáron államosított iparág azonnal pusztulásnak indult, amint a lopásra szakosodott magyar állam betette a rothadó enyves mancsát. Az új állami rendszerben természetesen több lett a szemétszállítás díja, mint amikor szakmabeli külföldi cég cégezte ezt a tevékenységet, cserébe drasztikusan esett a minőség:
Már egy ideje sejtem, hogy a rezsicsökkentés csak kamu, valahogy nem érzem a zsebemben maradt pénzeket. A szemétszállításnál viszont feketén-fehéren látszik az átverés. (A gáz, víz, minden más az ugye fogasztástól is függ, az egységárak is változnak, egy csomó plussz díj, stb. sokkal nehezebb látni a valós különbséget.)
Korábban az ASA (talán spanyol tulajdon) vitte itt Taskonyban a szemetet, napra pontosan, szelektívért házhoz jöttek, zöldet is elvitték a megjelölt napokon. Nekünk a szokásosnál (120L) nagyobb kukánk van (240L) ennek negyedéves díja (a csekk a II. negyedévi, júliusban, kicsit késve fizettük) 12.132,- volt. A számlát nem kotortam elő, valahol megvan, ha kell a hitelességhez, kérlek írj.
Július 1-el a (bizonyára magyar) Vertikál vette át a szemétszállítást. Még októberben sem sikerült a megjelölt napon elvinniük a zöldhulladékot, 2-3 napppal az általuk kiadott dátum után telefonáltam, azt a választ kaptam, hogy nem volt elég a kapacitás, erre nem számítottak, képzeljem, volt aki 20 zsák (!) zöldhulladékot kitett a kapuja elé. (A településen néhány kivételtől eltekintve csak kertes házak vannak, általában legalább 500 nm telekkel, nem tudom, mire számítottak.)
De hát oké az új szolgáltatónak bele kell rázódnia a dolgokba, talán jövő tavasszra be tudják lőni a kapacitást. Na de most, hogy megkaptam az első 3 hónapot magába foglaló számlát (az előző 3 hónap havonta jött, nem tűnt fel a dolog) elborultam, amikor megláttam az összeget: 12.939,- ft. 807 forinttal több, mint az első két negyedévben a negyedéves díj. Még ezt is elfogadom, ha ennyi, hát ennyi.
De kit néznek hülyének, amikor ráírják, hogy bár többet fizetek, mint az előző szolgáltatónál, még spóroltam 3863,- forintot!!!! Év végére bizonyára ennek dupláját, 7726,- forintot „spórolok” majd. Szóval a szépen (törvény szerrint) színnel kiemelt sávba beleírt összeg csak fiktív, csak papíron létezik, a zsebedben nem biztos, hogy több marad, sőt…
üdv
Elvira
rezsikamu2.jpg
rezsikamu3.jpg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése