Korábbi
elemzéseinkben kifejtettük, hogy a nyugati országokat és számos
közel-keleti országot markában tartó nemzetközi cionizmus egyik fő -
gazdasági - célja, hogy rátehesse a kezét az Orosz Föderáció természeti
kincseire és más anyagi erőforrásaira. Ennek érdekében, a NATO globális
stratégiájaként a nyugati érdekszféra egészen az orosz határokig történő
kiterjesztésére törekszenek. Vlagyimir Putyin hatalomra kerülését
megelőzően a NATO protektorátusokat hozott létre az orosz határ mentén,
és Oroszországnak a NATO atomtölteteitől körbevéve, az IMF ajánlása
alapján megkezdett szabadrablással - privatizációval - vert helyzetből
kellett újra a függetlenség útjára lépnie.
A
harmadik világháború, bár médiacsend által karöltve és kezdeti
fázisában, de folyamatban van, és a nemzetközi médiából ismert
gócpontokon kívül számos, rejtett harctéren zajlik. A mind több ország
részvételével elmérgesedő, kézzel fogható térségi konfliktusokon kívül
általános háború zajlik a globális pénzpiacokon, az energetikában, az
információs technológiák és a tömegmédia terén. A kevésbé látható
hadszínterek mögött pedig - haladásnak és fejlődésnek kikiáltva - háború
zajlik az utolsó szabad országok bázisát alkotó tradicionális
társadalom és az azt összetartó valamennyi érték ellen.
Vlagyimir
Putyin hatalomra kerülését követően Oroszország sikeresen lépett fel a
NATO agresszív terjeszkedése és az orosz gazdaság szétverése ellen, és
az Oroszországban jelenleg is zajló folyamatok egy a társadalom
felbontására irányuló, célszerűen kivitelezett művelet felszámolását
jelentik. Oroszország sikeresen vette fel a harcot a katonai, gazdasági
és politikai bomlasztás ellen, jelenleg pedig aktív törvényhozási
folyamat zajlik a társadalmi bomlasztás felszámolása érdekében.
Feministák és vallásellenesség
Részben
Vlagyimir Putyin újraválasztását megakadályozni szándékozó, részben az
általános erkölcsi színvonal lezüllesztésére irányuló művelet volt a
Pussy Riot ügyének felfújása. A feminista punkegyüttes a Megváltó
Krisztus Székesegyházban adott elő a kormányt kritizáló és egyben
vallásgyalázó produkciót, melyről egyből videofelvételt is készítettek.
Ehhez hasonló esetek már több alkalommal történtek, így egyértelműen nem
a véletlen műve, hogy az egyik eset éppen az elnökválasztások előtt
került a média kereszttüzébe. Az eset felfújásának részeként számos,
nyugati "ismert személység" fejezte ki támogatását a felforgatók felé és
egyben nyilvánosan felháborodtak az orosz hatóságok fellépésén. Azt
követően az Oroszországban működő alvó ügynökök is felébredtek; számos
orosz "liberális értelmiségi" szólalt fel a Pussy Riot védelmében és a
médiahisztériából az internetes közösségi hálókat felhasználva tömeges
elégedetlenséget kezdtek szítani. Az orosz hatóságok rendbontás elleni
fellépésére adott reakció pedig öngerjesztő folyamattá tette volna a
felforgató műveletet.
Egy
valamivel nem számoltak a nyugati felforgatók, és ez az orosz emberek
vallásossága és tradíciótisztelete. Az orosz társadalom abszolút
többsége hívő keresztény és az Orosz Ortodox Egyház a társadalom
69%-ának támogatását élvezi.
A
felforgató művelet emiatt megbotlott és visszafelé sült el. Az ortodox
egyház és a helyi hatóságok összefogásaként keresztény milíciák
szerveződtek azokon a területeken, ahol a vallásellenes bűncselekmények
megszaporodtak. A megszaporodó szoborrongálások, az ortodox papok elleni
támadások megakadályozásának érdekében szerveződő csoportok esete
előrevetítette, mire számíthat a Nyugat a Pussy Riot ügy felfújásával
végzett lázítás kapcsán. Az ügyet lezárták. A feminista punkbanda
tagjait vallási gyűlöletből elkövetett garázdaság bűnével elítélték. A
bíróság két évi munkatábort szabott ki büntetésként és a felforgatókat a
szovjet időkben börtönkolóniaként használt permi és mordoviai
munkatáborokba szállították. Végül ahelyett, hogy ez öngerjesztő
folyamattá válva a Putyin-kormány ellen hangolta volna a népet, az
oroszok nagy többsége egyetértett és ez növelte az emberek bizalmát a
hatóságok felé.
A
botránynak még több téren is voltak utóhangjai. A nyugati országok
kritikája a legkevésbé sem foglalkoztatta az orosz lakosságot, mely
tisztában van a nyugati országok felforgató tevékenységével és többségük
a NATO terjeszkedését is Oroszországra nézve kifejezetten fenyegetőnek
tartja.
A
hatóságok és az egyház együtt számolta fel a belső lázító elemeket. Az
esetet követően az ortodox papság tagjai közül is néhányan támogatóan
kiálltak a Pussy Riot mellett. Egy alkalommal egy ortodox pap arra
szólította fel az egyházközösséget, hogy bocsásson meg a Pussy Riot
által elkövetett gyalázkodásért és felszólította az embereket, hogy
mutassanak toleranciát. Dimitrij Sverdov atya esetét azonnali kizárás
követte és legalább öt évre felmentették az egyházban ellátott feladatai
alól, mivel a tradicionális értékek elárulásával nyilvánvalóan
alkalmatlanná vált feladatai ellátására.
A
tüntetések láttán az ortodox egyház köreiben konszenzus alakult ki
azzal kapcsolatban, hogy a Pussy Riot tagjai démoni ráhatásra
cselekedtek és az erkölcstelenségért kiálló tüntetéseket is ugyanezen
erő mozgatja. Ortodox aktivisták kezdeményezésére újabb tüntetések
szerveződtek, ahol az összegyűlt tömeg plakátokkal, a média számára jól
látható módon is kifejezésre juttatta, hogy a Pussy Riot akciója démoni
eredetű. Ezekről a tömeges tüntetésekről természetesen nem számolt be a
nyugati média.
A
Pussy Riot elítélését követően Moszkvában és több orosz nagyvárosban
megszaporodott templomrongálásokkal több esetben is amerikai-orosz
kettős állampolgárokat, illetve kettős állampolgárokkal kapcsolatban
álló "emberi jogi" aktivistákat hoztak összefüggésbe. A szerveződő
ortodox milíciáknak köszönhetően számos esetben tettenérés történt.
Mindezek egyértelművé tették, hogy az orosz társadalom ellen egy a
politikai és gazdasági rend megváltoztatását célzó összehangolt, külső
beavatkozás kezdődött meg, amit a hatóságok nem hagyhatnak válasz
nélkül. A Pussy Riot tagjainak nyilvános elítélése és munkatáborra
küldése csak a kezdet volt, az orosz kormány az ötödik hadoszlop
szisztematikus felszámolásába kezdett.
Nem-kormányzati szervek
2012.
novemberében Oroszországban új törvény lépett életbe, amely kimondja,
hogy 'külföldi ügynökként' kell regisztráltatnia magát minden olyan
nem-kormányzati szervezetnek, ami külföldről anyagi támogatást kap és
emellett politikai tevékenységben vesz részt.
A
nyugati országok következetesen civil szervezetnek nevezik az ilyen
csoportokat, amivel sikeresen elaltatják az állampolgárok gyanakvását
arra vonatkozóan, hogy ezek a szervezetek a legkevésbé sem a civil
kategóriába sorolhatók. Így szinte senkinek nem tűnik fel, hogy a
legkülönbözőbb emberi jogi, ilyen-olyan jogi és megfigyelői csoportok
többnyire a nyugati titkosszolgálatok fedőszervei az általuk irányított
politikai erők legális pénzelésére. Oroszországban most az ilyen
fedőszerveket számolják fel, melyeket az elhárítás nyilvánvalóan eddig
is megfigyelés alatt tartott, tavaly ősszel azonban aktivizálódtak és
így elkerülhetetlenné vált a felszámolásuk.
Az
elnökválasztások idején a legkülönbözőbb nem-kormányzati szervezetek
kezdtek aktív politikai tevékenységbe, ami nem egyszer nyílt lázadás
szításával és így tömeges letartóztatásokkal végződött. Az orosz
hatóságok több esetben százszámra voltak kénytelenek őrizetbe venni a
tüntetőket, akik közt mindig jelen volt az a tucatnyi fő, akik az
országban nyilvánvalóan agitátorként működtek és alapítványok hálózatán
keresztül szerzett külföldi anyagi támogatással potenciális veszélyt
jelentettek az orosz nemzetbiztonságra.
Az
agitátorok kiszűrését követően a lázongások - a néhány száz főnyi
liberális megmozdulások kivételével - alábbhagytak. Az elnökválasztások
után azonban a nem-kormányzati szervek újabb csoportja aktivizálódott,
melyek korábban a nyílt politikai véleménynyilvánítástól távol maradva
független választási megfigyelőként működtek és így szerte az Orosz
Föderációban akár több ezer irodával rendelkeztek.
Az
egyik ilyen választási megfigyelő nem-kormányzati szerv a
Golosz-alapítvány volt, ami az elnökválasztásokat követően kisebb
szabálytalanságokra hivatkozva alaptalan vádaskodásba kezdett és
megkérdőjelezte az elnökválasztások után átalakuló orosz kormány
legitimitását. A Golosz véleménynyilvánításait követően szintén tömeges
elégedetlenség kezdődött, a tüntetések alkalmával több esetben vettek
őrizetbe olyan személyeket, akik nem-kormányzati szerveken keresztül
amerikai-orosz kettős állampolgárokkal voltak kapcsolatban.
A
Golosz-alapítvány és több, országos lefedettséggel bíró nem-kormányzati
szerv a kormány legitimitásának megkérdőjelezése mellett 2012.
novemberét követően nem volt hajlandó külföldi ügynökként
regisztráltatni magát, annak ellenére, hogy a banki átutalások alapján
egyértelmű volt a külföldi támogatottság. A Golosz-alapítvány állította,
hogy november után nem kapott külföldről anyagi támogatást, azonban a
hatóságoknak bizonyítékai voltak azzal kapcsolatban, hogy az alapítvány
bár banki tranzakció formájában valóban nem jutott külföldi forráshoz,
készpénz formájában, illegális úton továbbra is rendszeresen kapott
nyugati országoktól anyagi támogatást. Mivel a Golosz-alapítvány és még
néhány, országos lefedettségű szervezet nem volt hajlandó külföldi
ügynökként regisztráltatni magát, a hatóságok több esetben pénzbüntetést
szabtak ki és felszólítást adtak a mulasztás pótlására.
Mivel
a Golosz-alapítvány pénzbüntetések és többszöri felszólítás ellenére
sem volt hajlandó elvégezni a regisztrációt, az Igazságügyi Minisztérium
hat hónapra beszüntette az alapítvány működését. A minisztérium június
25.-én adta ki a felfüggesztési rendeletet, amiben elrendeli, hogy az
alapítvány nem tarthat nyilvános rendezvényeket és egyben bankszámláit
is befagyasztják. A Golosz helyettes ügyvezető igazgatója azonnal
reagált a rendeletre és bejelentette, hogy az Igazságügyi Minisztérium
lépésére számítottak, és a Golosz hivatalosan is felbomlik, helyette új
választási ellenőrző szövetséget hoznak létre. Ez mondatni nyílt
hadüzenet az orosz hatóságok felé, mivel az új szervezet - ha külföldi
anyagi támogatást fog kapni és korábbi tevékenységét folytatja -
ugyanúgy pénzbüntetésekkel és felfüggesztéssel kell szembenézzen, ami
rákényszerítheti a hatóságokat a kulcsemberek elleni nyílt fellépésre.
A
kulcsemberek esetleges letartóztatását pedig újból a média
kereszttüzébe lehet hozni, újból diktatúrát lehet kiáltani, és
aktivizálni lehet az összes többi emberi jogi szervezetet, akik szerint
jogsértő a lázító személyek letartóztatása. Ez pedig újabb
kormányellenes tüntetések szervezésére ad okot, amit a nyugati országok
ismét támogatásukról biztosíthatnak. Látható, ha az orosz hatóságok
hadat üzentek a társadalmat bomlasztó erőknek, a bomlasztó erők ha
máshol nem, de jogi fronton még aktív ellenállást mutathatnak.
Ennek
fényében aligha lehet kijelenteni, hogy a börtönben életét vesztett
orosz ügyvéd, Szergej Magnyickij ügye köré felépített nemzetközi
hisztéria pusztán a véletlen műve.
Nemrég
az orosz kormány a parlament elé terjesztette azt a törvényt is, ami
lehetővé teszi, hogy a nem-kormányzati szerveknél előre be nem jelentett
ellenőrzést tarthassanak. A meglepetés-szerű ellenőrzéseknek kitett
nem-kormányzati szerveken pedig nagyságrendekkel nehezebben lehet majd
keresztül mosni a társadalom alapértékei ellen propagandát folytató
szervezetek támogatására, illegálisan az országba hozott pénzeket. Ezek
az ellenőrzések egyben azt is vizsgálni fogják, hogy az alapítvány
működése összhangban van-e az alapító okirattal, vagy éppenséggel
kormányellenes tüntetések szervezését végző civil mozgalmak kezére
játssza a pénzt.
A
külföldi támogatás megvonása igen kínos helyzetbe hozta az úgynevezett
"civil" szervezeteket. Ugyanis nyilvánvalóvá vált, hogy az országos
lefedettségű civil szervezetek olyannyira függenek a havi szinten
intézett nyugati anyagi támogatásoktól, hogy még a nagyobb irodáik
bérleti díját sem tudják kifizetni enélkül. Hatalmas összegű pénzek
folytak be az országba egy a nyugatihoz hasonló civil társadalom
szervezésére, és az orosz hatóságok most elvágták a pénzcsapot.
Nemrég
az "Emberi Jogokért" elnevezésű civil szervezet moszkvai központját
ürítették ki a hatóságok, mert a bérelt irodaházra február óta nem
tudták befizetni a bérleti díjat. A külföldi támogatások elvágására
hozott törvény meghozta az eredményét, és november óta egyre
nehézkesebbé válik a nyugati titkosszolgálatok "civil" fedőszerveinek
működése Oroszországban. A moszkvai bíróság megfigyelőket küldött az
"Emberi Jogokért" szervezet kilakoltatására. Nem meglepő, hogy az iroda
kiürítésén nyugatbarát ellenzéki kulcsfigurák is megjelentek.
Homoszexuálisok és kettős állampolgárok
Az
orosz parlament nemrég megadta a végső jóváhagyást a törvénynek, ami
tiltja az azonos nemű házaspárok számára történő örökbeadási eljárást. A
nyugati országokban ugyanis engedélyezett a homoszexuális
házasságkötés, és az sem a véletlen műve, hogy a legkülönbözőbb ferde
hajlamokkal bíró nyugati "házaspárok" előszeretettel fogadnak örökbe
orosz gyermekeket.
Oroszországban
mára a törvény tiltja a homoszexuális propagandát, és a homoszexualitás
kiskorúak előtt láthatóvá tételét. Beszüntetéséről az ügynöktörvényhez
hasonló eljárással gondoskodtak. Olyannyira, hogy a kilátásba helyezett
jókora pénzbüntetések mellett a törvény szövegezése azt is tiltja, hogy
az emberek kiskorúak előtt a homoszexualitás létezéséről beszéljenek. A
homoszexualitásról folytatott nyílt társadalmi párbeszéd ugyanis ahhoz
vezet, hogy a kiskorúaknak a személységfejlődés korai szakaszában a
homoszexuaitás mint lehetséges alternatíva jelenik meg, ami
befolyásolhatja a normális nemi orientáció kialakulását. Ezért
pénzbüntetést szabhatnak ki nem csak a "melegjogokért" és hasonlókért
nyíltan kiálló felforgatókra, hanem azokra is, akik kiskorúak előtt csak
megemlítik a homoszexualitást mint létező dolgot.
Ezzel
a vége felé ér Oroszországban az ötödik hadoszlop felszámolása. Az
orosz gyermekeket örökbe fogadó homoszexuális párokra hivatkozás csak a
törvény megvitatásához szükséges relatíve nyugodt környezetet
biztosította. Valamennyi, a nyugati országokban élő szülők számára
örökbe adott gyermek potenciális ügynök. Ugyanis ezek a személyek
valamennyien kettős állampolgárok. Az orosz állampolgárság mellett
amerikai, brit, esetleg francia állampolgárok lesznek, a nyugati
országokban, erkölcsi fertőben nevelkednek, majd elvégeznek neves
nyugati egyetemeket és felnőtt korukban emberi jogi aktivistaként, vagy
egyéb felforgatóként kerülnek vissza Oroszországba. A homoszexuális
szülőknek örökbe adott orosz gyermek 10 év múlva értelemszerűen
melegjogi aktivistakért érkezne vissza Oroszországba.
Ennek
ellenére a homoszexuális szülőkre hivatkozás csak a kezdet. A napokban
Pavel Astakov gyermekjogi ombudsman azt is bejelentette, hogy az
örökbefogadási eljárást általánosan betiltják az Egyesült Államokra
vonatkozóan. Amerikai szülő többé nem fogadhat örökbe orosz gyermeket. A
szülők gondatlanságára hivatkozás szolgáltatja a jogi és diplomáciai
alapot, de végső soron arról van szó, hogy a nyugati felforgatás elleni
összehangolt műveletben elvarrják az utolsó szálakat. A nyugat
pénzemberei nagyrészt már elmenekültek az országból, és/vagy vagyonukat
vesztették. A nyugatról pénzelt pártokat felszámolják, a nyugatról
pénzelt ellenzékieket börtönbe zárják. A ferde hajlamokat és
erkölcstelenségeket propagáló "civil" szervezetek külföldi támogatásaik
híján nem tudnak működni - hazai támogatás meg nincs, mert az orosz
társadalom jórészt konzervatív és elítéli a ferde hajlamokat. A kormány
legitimitását "hazai szervezetként" megkérdőjelező szervezeteknek pedig
külföldi ügynökként kell regisztrálniuk, hogy mindenki láthassa, miért
kérdőjelezik meg a kormány legitimitását. Marad az utolsó szál, a
külföldön nevelkedő utánpótlás elvágása, hogy megakadályozzák a
tizenévek múltán az országba visszatérő liberálisok számának drasztikus
növekedését.
Mindez
jól mutatja, hogy Oroszország sikeresen felszámolja az ötödik
hadoszlopot. Teljes siker esetén egyetlen bomlasztó erő tud majd hatni
az országban; a szeparatizmus. De ez már nem az Orosz Föderáció, hanem a
születőben lévő Eurázsiai birodalom problémája lesz.
Molnár István
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése