Három hónapig
futott tavaly az amerikai csatornákon a „Tippek korábbi dohányosoktól”
elnevezésű, a dohányzásról való leszokást népszerűsítő reklámkampány,
amelynek hatására becslések szerint közel százezren végleg letették a
cigarettát.
Nem
operált szenzációhajhász képi eszközökkel az Egyesült Államokban tavaly
három hónapig futó dohányzásellenes reklámkampány, mégis példátlanul
ütősnek bizonyult. A rövid reklámokban korábbi dohányosok mesélték el,
milyen életet kénytelenek élni egy olyan betegség után, amely a
dohányzás számlájára írható. A szereplők között láthatunk végtagjukat
elvesztett embereket, egy önmagát ellátni képtelen, egyedül még wécézni
sem tudó, stroke-on átesett asszonyt, vagy egy daganat miatt
gégeeltávolításon átesett nőt is, aki emiatt már sosem énekelhet vagy
beszélhet eredeti hangján unokájával.
Az Egyesült Államok járványügyi hatósága (CDC) a The Lancet orvosi folyóiratban most hozta nyilvánosságra a kampány hatékonyságára vonatkozó jelentését. Ebből kiderül, hogy a tévéreklámok hatására 12 százalékkal megnőtt a leszokási kísérletek aránya, ami számszerűsítve közel 1,6 millió amerikait jelent. Közel 220 ezren a kampány befejezése után sem gyújtottak rá, ám a hatóság becslése szerint a leszokók az első időszakban gyakran visszaesnek, így hosszú távon 100 ezerre teszik a kampány miatt a cigarettát végleg letevők számát.
A reklámok egyébként igen figyelemfelkeltőnek bizonyultak: a 3 ezer megfigyelt dohányos 80 százaléka látta a „Tippek korábbi dohányosoktól” kampány valamelyik reklámját. A jelentés szerint a kampány hatására érezhetően nőtt a nemdohányzók által a családtagokra vagy barátokra gyakorolt nyomás is a leszokásukat illetően. Az ehhez hasonló figyelemfelkeltő kampányok ugyan komoly befektetést igényelnek, de ha a költségeket egy főre lebontjuk, kiderül, hogy egy évnyi élet kevesebb, mint 200 dollárból megmenthető – így mindenképpen az egyik legolcsóbb megelőzési forma.
(origo)
Az Egyesült Államok járványügyi hatósága (CDC) a The Lancet orvosi folyóiratban most hozta nyilvánosságra a kampány hatékonyságára vonatkozó jelentését. Ebből kiderül, hogy a tévéreklámok hatására 12 százalékkal megnőtt a leszokási kísérletek aránya, ami számszerűsítve közel 1,6 millió amerikait jelent. Közel 220 ezren a kampány befejezése után sem gyújtottak rá, ám a hatóság becslése szerint a leszokók az első időszakban gyakran visszaesnek, így hosszú távon 100 ezerre teszik a kampány miatt a cigarettát végleg letevők számát.
A reklámok egyébként igen figyelemfelkeltőnek bizonyultak: a 3 ezer megfigyelt dohányos 80 százaléka látta a „Tippek korábbi dohányosoktól” kampány valamelyik reklámját. A jelentés szerint a kampány hatására érezhetően nőtt a nemdohányzók által a családtagokra vagy barátokra gyakorolt nyomás is a leszokásukat illetően. Az ehhez hasonló figyelemfelkeltő kampányok ugyan komoly befektetést igényelnek, de ha a költségeket egy főre lebontjuk, kiderül, hogy egy évnyi élet kevesebb, mint 200 dollárból megmenthető – így mindenképpen az egyik legolcsóbb megelőzési forma.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése