Németországban
évente nagyjából harmincezer forint lehet a külföldi autósokat terhelő
autópályadíj, fizetni várhatóan 2015-től kell majd.
Alexander
Dobrindt közlekedési miniszter a Bild am Sonntag című vasárnapi lapnak
elmondta, hogy a tárcánál a matricás rendszer bevezetésén gondolkodnak,
és 2014-ben nyújtják be az autópályadíjról szóló törvényjavaslatot a
parlamentnek.
A
tervek szerint 2015-ben felálló rendszerben minden autósnak fizetnie
kell, de a németeknek visszatérítik a díjat. Az éves matrica 100 euró
körüli összegbe kerülhet - mondta a miniszter. A bajor konzervatív CSU
politikusa milliárd eurós nagyságrendű bevételre számít a külföldieket
terhelő autópályadíjból.
A Bild am Sonntag a héten megalakult német kormány
összes miniszterétől megkérdezte, hogy politikusi minőségében mi a
karácsonyi kívánsága. Alexander Dobrindt azt mondta, szeretné, ha az
első autópályamatricát felragaszthatná a koalíciós társ szociáldemokrata
párt (SPD) elnöke, Sigmar Gabriel kocsijának szélvédőjére.
Már kampánytéma is volt
A
CDU/CSU pártszövetség és az SPD koalíciós szerződése szerint az
autópályadíjról jövőre törvényt kell alkotni, a díj nem növelheti a
német autósok terheit, és az uniós jognak megfelelő megoldást kell
kidolgozni a bevezetésére.
A
csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a
tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint
ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. Az már többször
felvetődött, hogy a személygépkocsikra is ki kellene terjeszteni a
rendszert.
A
témát a CSU vette elő a szeptemberi választások előtti kampányban.
„Ember nem érti, miként fordulhat elő, hogy nekünk majdnem minden
szomszédunknál fizetni kell, a szomszédok viszont nálunk ingyen
használhatják a sztrádákat” – mondta el kampányrendezvényein Horst
Seehofer bajor miniszterelnök, a CSU elnöke.
Az autópályadíj bevezetését eredetileg a CDU és az SPD is ellenezte.
Hír 24
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése