2014. január 21., kedd

Agyonüti a magyar cégeket az e-útdíj

Csak egy dologban lehetünk biztosak, a változásban – mondta Vásárhelyi Árpád, a Schenker ügyvezető igazgatója a GKI Gazdaságkutató konferenciáján. „A válság egy folyamatos dolog” – fogalmazott.
http://www.piacesprofit.hu/media/2013/12/%C3%BAtd%C3%ADjmtibalazsattila.jpg “E”-útdij-figyelő kamerák
A válság az egyének zsebében nem okozott akkora problémát, mint a vállaltoknál – vélte Vásárhelyi. Ezt azzal támasztotta alá, hogy a személyfuvarozás nem esett akkorát, mint az áruszállítás. „A válság legsúlyosabban a logisztikát érintette.”
Hozzátette ugyanakkor azt is, hogy egy átlagos európai 100 kilométerrel kevesebbet autózik egy évben, mint 10 évvel ezelőtt.
Az év legnagyobb változása tavaly az e-útdíj volt Magyarországon – hívta fel a figyelmet. Nálunk magasabb az útdíj-terhelés, mint a régióban, és a környezetvédelmi szempontot sem vették figyelembe a hazai rendszer kialakításánál, mondta.
A vásárlóerő paritáson mért GDP tekintetében Magyarországon arányaiban sokkal drágább az úthasználat – mondta Vásárhelyi. Szavai szerint nem került át jelentős forgalom a vasútra a közút felől az úthasználati díj miatt.
A vállalakozások kezéből 80 milliárd forint áramlott ki annak érdekében, hogy az adóbevételt lehessen növelni, vagyis az állami bevétel növelése volt a célja az e-útdíjnak – adott hangot véleményének.
A legkisebb, magyar tulajdonú vállalkozásokat ütik agyon az útdíjjal a kisebb gépjárművek adóterhelése miatt – vélte a Schenker ügyvezetője. Hozzátette, Brüsszel is nagy részletességgel fog figyelmi a magyar útdíj-rendszerre.
Egy beruházások kapcsán érdemes figyelembe venni azt, hogy egy stabil környezetet, kiszámítható növekedést garantáljon az adott ország, és kiszámítható gazdaságpolitika legyen, mondta Rábai Dániel, a Continental csoport országkoordinátora. Ha folyamatosan ugrál az euró árfolyama, az kedvezőtlen lehet – hangsúlyozta. „A stabilitás az, ami a legfontosabb.”
Ha a korrupció túlzott méreteket ölt, akkor egy legálisan működő cég nehéz helyzetbe kerülhet. Nem mindegy az adórendszer gyakori változása és a bonyolult adminisztrációs rendszer sem.
Az e-útdíj a Continental logisztikai költségeit is megdobta, ami versenyhátrány Magyarország vagy a cég számára – mutatott rá. Így érdemes lehet más országbeli telephellyel ellátni a vevőket – hangsúlyozta. Szavai szerint a környező országokkal is versenyben van Magyarország.
(vg.hu )
Az “E”-útdij megharmadolta a magyar fuvarozási vállalkozásokat, és legalább tizezer munkahelyet szüntetett meg-CSAK EDDIG!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése