2014. február 5., szerda

Tévé előtt fekszik a magyar nép

A Nielsen Közönségmérés most publikált adatai szerint a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 46 percet (!) ül a televízió előtt, miközben napi 78 reklámot is megnéz.
Röviden tömören ez a polgári társadalom. 8-10 óra munka, ideális esetben 8 óra alvás. A fennmaradó 8 órából azonnal le is vonhatunk majdnem 5 órát, amit az átlagos polgár tévé előtt fekvéssel tölt. Mindezek után fennmarad naponta 3 óra 14 perc. Eközben egy átlagos magyar munkavállaló 26 perc alatt jut el a munkahelyére, vagyis a hazaúttal együtt további 1 órát kell levonni a 3 óra 14 percből. A fennmaradó 2 óra 24 percbe van belesűrítve a bevásárlás, háztartási és ház körüli teendők, baráti kapcsolatok, szórakozás, időtöltés a családdal, és az önképzés. Többnyire ebben a sorrendben.
Adott tehát a statisztika, lehet tovább találgatni: melyik az ismeretlen fogalom a polgári társadalom számára, melyik nem fér bele a napi 2 szabad órába? A családdal töltött idő, vagy az önképzés? Mert a szórakozás fogalmát ismeri a polgár - a péntek és szombat esték miatt -, a bevásárlás intézéséhez szükséges "harci kedv" fenntartásáról pedig gondoskodik a megnézett napi 78 reklám. (mosópor, tampon, édességek, ki tudja, éppen mit reklámoznak ma?)
Ilyen a liberális polgári demokrácia, - de nem csak a rendszeren kell változtatni, mert a legnagyobb problémák az életmódban, a szabadidő eltöltésében mutathatóak ki. Láthatóan a polgárság többségének fogalma sincs, mit kezdjen a szabadidejével. Az embernek célja kellene hogy legyen a fizikai, lelki, szellemi fejlődés, de ha már valaki a passzivitás mellett dönt (mert ez a szabadsága megvan), ne csodálkozzon, hogy a rendszer olyan, amilyen.
Fenyvesi Áron

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése