Mi civilek, mint az áprilisi
választások nagy vesztesei, talán eszmélünk és legalább a helyi
választásokon meg tudnánk erősödni úgy, hogy pártonkívüli civil
képviselőket juttatunk a testületekbe.
Ehhez megfelelő program kellene és nem ellenségkép keresése, mint ahogy azt áprilisban láttuk.
Mi Budapesten élők e tekintetben
kifejezetten fontos szerepet tölthetnénk be, mert a főváros, ha már a
Parlamentben nincs számottevő ellenzék, mintegy ellensúlyt képezhetnénk
az egyoldalú hatalmi koncentrációval szemben.
Természetesen a javasolt “program” adott tétele másolható szerte az országban.
Választási programjavaslatok azoknak,
akik egyéni jelöltként és nem pártszínekben kívánnak indulni az ősszel
(nem nagyképűen mondva a korábbi programunk kifacsarva és legyengítve,
plagizálva választási győzelemhez, illetve 2o-22%-os szavazatnyeréshez
vezetett egyes pártok tekintetében ( lásd: rezsicsökkentés,
devizaadósok helyzetének formális felvállalása).
Fővárosi tennivalók – amely az országi további nagyvárosaiban és városaiban is esetenként alkalmazhatók:
A közterületeken az ingyenes parkolás visszaállítása.
(A parkolási díj szedése
Alkotmányellenes, lásd Szlovák Legfelsőbb Bíróság ítéletét – Pozsonyban,
– továbbá a bevételek 8o%-a a működtető cégek fenntartására
fordítódik).
A település tulajdonában álló közműcégeknél, tényleges és nem csak szimbolikus rezsicsökkentés végrehajtása.
Tömegközlekedés javítása.
A metró-földalatti hálózat nagyarányú fejlesztése a meglévő vonalak meghosszabbítása, új vonalak létesítésével.
A kis földalatti vonalának meghosszabbítása a Bosnyák térig.
A piros metró vonalának meghosszabbításai.
A Déli pu. végállomástól a Móricz Zs körtérig (megállók. Márvány u. BAH csomópont, Szüret u.)
Az Örs vezértéri végállomástól Mátyásföld HÉV állomásig (kéregvasútként a HÉV vonal megszüntetése mellett.
A kék metró vonalának meghosszabbítása.
Újpest városközponttól káposztásmegyeri lakótelepig
Kőbánya-Kispest végállomástól a Ferihegyi- Liszt F. repülőtérig.
4-es metró a Kelenföldi végállomástól Budaörs lakótelepekig.
Új vonalak:
A Szentendrei Hév vonal megszüntetése
mellett a Déli pu. metróállomástól szárnyvonal a Békásmegyeri
lakótelepig (részben kéregvasút) esetleg Szentendre városközpontig.
Deák tértől a Ráckevei Hév vonal kiváltásával kéregvasút Pesterzsébet városközpontig.
Az összesített vonalhosszabbítás kb. 80-100 km.
Költségek kb. 10-15 Milliárd Ft/km, szemben a 4-es metró 70-80 Milliárd Ft/km-vel.
A kivitelezés a tervezett 4 éves ciklus
alatt kb. 5o-8o.ooo munkahelyet teremt, a multi cégek helyett kézi
„alagútfúrással” (lásd 6o-as évek piros metró építése)
Duna hidak építése:
Az Északi-vasúti-összekötő híd meglévő szabad pilléreire közúti híd kiegészítése.
A lebontott Kossuth híd felépítése a Parlament mellett Batthyány tér Kossuth tér között.
Csepelen a meglévő Pesterzsébeti híd „folytatásaként”-Csepel sziget és Budatétény között Duna híd építése.
Közúti felüljárók építése az egyszintes kereszteződések kiküszöbölésére:
Véleményünk szerint legalább 5o-6o kereszteződés tekintetében szükséges felüljáró építése.
Csak példálózva:
Budai oldal :Déli pu.,
BAH Csomópont, további felüljáró a meglévőhöz, Széll Kálmán tér (Moszkva
tér) Móricz Zs körtér, Gellért tér, Kosztolányi D tér, Zsigmond tér,
Flórián ér, további felüljáró a meglévőhöz:
Pesti oldal: Deák tér,
Astoria, Blaha L tér, Kálvin tér, Keleti pu. további felüljáró a
meglévőhöz, Kerepesi –Hungária kereszteződés, Örs vezér tér,
Hungária-Thököly u kereszteződés, Hungária krt-Kőbányai u Könyves K krt
kereszteződés, Újpest városközpont.
Ezek az építkezések további 6o-8o.ooo új
munkahelyet teremtenének és ennyivel csökkentenék az eltartott
munkanélküli járadékosok számát.
A 4 éves választási cikluson túlmutató beruházások:
Budapest alatt 2-x3 sávos közforgalmi
alagút létesítése járművek részére, egyrészt Észak – Dél irányban,
másrészt Kelet-Nyugat irányban, az áthaladó felszíni közlekedés
csökkentése érdekében (Lásd az USA beli Boston város példáját).
Anyagi fedezet:
Főváros költségvetése. EU
támogatás. Állami támogatás. A fővárosi-kerületi adminisztráció felére
csökkentésével megspórolt összeg. Az alkalmazott munkásoknak járó
munkanélküli segély megszüntetésével megspórolt összeg
Bp. 2014.05.11.
Czirmes György
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése