2014. június 2., hétfő

Ellentmondás – behajtók – és a bank

- Kozma József otthonvédelmi megjegyzései -
1. Az Ellentmondás:
Egy kis érdekesség. Monori Járásbíróságon az EOS faktor beperelte az ügyfelemet, azaz az ügyfél ellentmondott a fizetési meghagyásnak, így perré alakult személyi kölcsönből keletkezett követelés.
Majd az EOS Faktor keresetlevelére elkészítettem az érdemi ellentmondást, – a válaszában az EOS csak annyit írt, hogy nem állmódjában vitatni az alperes semmisségi kifogását, – ezzel elismerte, hogy a szerződés semmis. – Majd a kb. 1.800.000,- Ft követelést leszállította kb. 750.000,- Ft -ra. – Szeptemberben folytatás szerintem ez még nem állt meg itt.
Egyébként éppen ezen példa alapján szeretném felhívni a figyelmet, hogy bármilyen banki szolgáltatásból adódó követelést, amennyiben fizetési meghagyást kezdeményeznek bárki ellen, – is ellent kell mondani. Nem kell másra figyelni, csak arra, hogy a fizetési meghagyás átvételétől számított, – 15 naptári napon belül ellent kell mondani és vitatni a követelés összegszerűségét és jogalapját.
Ezzel perré alakul a fizetési meghagyás.
Van már arra is példa, hogy a bíróság az ilyen adós által tett ellentmondást követően felszólította a jogosultat a keresetlevél elkészítésére és az nem terjesztette elő. Tehát lényeges, hogy az ellentmondás megtörténjen.
2. A behajtó és a bank:
A behajtó cégekkel egyébiránt véleményem szerint nem kell foglalkozni.
Amennyiben telefonálnak fel kell szólítani őket, hogy legyenek kedvesek bemutatni a megbízó levelüket, illetve a meghatalmazásukat, és a személyi igazolványukat. Ja hát igen, a telefonban mindezeket nehéz lesz hitelt érdemlően megtenni.
Ez esetben végtelenül sajnáljuk, de telefonon nem tudunk banktitokra vonatkozó információkat és a személyes adatok védelme alapján, – személyes adatra vonatkozó információkat idegennek kiadni.
Tehát ezeket a dokumentumokat kell csak megkérni tőlük, és meg lehet kérni őket, hogy írásban legyenek kedvesek érdeklődni.
Amennyiben személyesen jelenik meg bárki is az otthonuknál, – előzetes egyeztetés nélkül, úgy arra senki sem kötelezhető, hogy akkor és ott azonnal ráérjen és beengedje a házába, s végig hallgassa a behajtó süketelését.
Ez esetben sem kell a behajtóval kommunikálni. Ha valamit akar a bank, vagy a követelés jogosultja, akkor munkaidőben az ügyfelei számára nyilvános és nyitva álló helyiségeiben, – irodájában lehet előre egyeztetett időpontban találkozni és megbeszélni a problémákat, de nem kocsmában plázában és nem az ügyfél ingatlanában.
Természetesen erre a megbeszélésre célszerű megfelelő szakemberrel megjelenni, akit a hitelező nem tud megvezetni és persze ott és azonnal semmit nem ír alá senki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése