- Kozma József otthonvédelmi megjegyzései -
1. Az Ellentmondás:
Egy kis érdekesség. Monori
Járásbíróságon az EOS faktor beperelte az ügyfelemet, azaz az ügyfél
ellentmondott a fizetési meghagyásnak, így perré alakult személyi
kölcsönből keletkezett követelés.
Majd az EOS Faktor keresetlevelére
elkészítettem az érdemi ellentmondást, – a válaszában az EOS csak annyit
írt, hogy nem állmódjában vitatni az alperes semmisségi kifogását, –
ezzel elismerte, hogy a szerződés semmis. – Majd a kb. 1.800.000,- Ft
követelést leszállította kb. 750.000,- Ft -ra. – Szeptemberben folytatás
szerintem ez még nem állt meg itt.
Egyébként éppen ezen példa alapján
szeretném felhívni a figyelmet, hogy bármilyen banki szolgáltatásból
adódó követelést, amennyiben fizetési meghagyást kezdeményeznek bárki
ellen, – is ellent kell mondani. Nem kell másra figyelni, csak arra,
hogy a fizetési meghagyás átvételétől számított, – 15 naptári napon
belül ellent kell mondani és vitatni a követelés összegszerűségét és
jogalapját.
Ezzel perré alakul a fizetési meghagyás.
Van már arra is példa, hogy a bíróság az
ilyen adós által tett ellentmondást követően felszólította a jogosultat
a keresetlevél elkészítésére és az nem terjesztette elő. Tehát
lényeges, hogy az ellentmondás megtörténjen.
2. A behajtó és a bank:
A behajtó cégekkel egyébiránt véleményem szerint nem kell foglalkozni.
Amennyiben telefonálnak fel kell
szólítani őket, hogy legyenek kedvesek bemutatni a megbízó levelüket,
illetve a meghatalmazásukat, és a személyi igazolványukat. Ja hát igen, a
telefonban mindezeket nehéz lesz hitelt érdemlően megtenni.
Ez esetben végtelenül sajnáljuk, de
telefonon nem tudunk banktitokra vonatkozó információkat és a személyes
adatok védelme alapján, – személyes adatra vonatkozó információkat
idegennek kiadni.
Tehát ezeket a dokumentumokat kell csak megkérni tőlük, és meg lehet kérni őket, hogy írásban legyenek kedvesek érdeklődni.
Amennyiben személyesen jelenik meg bárki
is az otthonuknál, – előzetes egyeztetés nélkül, úgy arra senki sem
kötelezhető, hogy akkor és ott azonnal ráérjen és beengedje a házába, s
végig hallgassa a behajtó süketelését.
Ez esetben sem kell a behajtóval
kommunikálni. Ha valamit akar a bank, vagy a követelés jogosultja, akkor
munkaidőben az ügyfelei számára nyilvános és nyitva álló helyiségeiben,
– irodájában lehet előre egyeztetett időpontban találkozni és
megbeszélni a problémákat, de nem kocsmában plázában és nem az ügyfél
ingatlanában.
Természetesen erre a megbeszélésre
célszerű megfelelő szakemberrel megjelenni, akit a hitelező nem tud
megvezetni és persze ott és azonnal semmit nem ír alá senki.
Kozma József/Fb – Civil Kontroll – SzRTI
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése