2014. június 24., kedd

Megépítik a Déli Áramlat osztrák szakaszát

Oroszország és Ausztria megállapodott a Déli Áramlat osztrák szakaszának megépítéséről, amit 32 milliárd köbméter orosz gáz beszállítására alakítanak ki, Ukrajna megkerülésével. A beruházást tulajdonló konzorcium 50%-a a Gazprom, 50%-a az osztrák OMV tulajdonában lesz. Az osztrák szakasz építési munkálatai 2015-ben kezdődnek meg, és 2017-ben indul meg a gáztranzit a hálózaton keresztül, amely 2018-ra éri el teljes kapacitását. Az OMV szóvivője szerint azonban ennél jóval hamarabb megkezdődhet a gázszállítás, az ország vezetői azt akarják, hogy 2016-ra teljes kapacitáson üzemeljen a gázfolyosó.
Gerhard Roiss, az OMV vezérigazgatója a Brüsszelből érkező kritikák megelőzéseként elmondta, hogy a Déli Áramlat osztrák szakasza az európai energiabiztonságot garantálja. Azt követően utalást tett az ukrán helyzetre, ahol nemfizetés, majd robbantásos merényletek miatt állt le a gázszállítás.
A Déli Áramlat osztrák szakasza az európai törvények szerint Brüsszel jóváhagyására vár, ugyanis a brüsszeli bürokrácia beleavatkozik a tagállamok energiaügyeibe és az uniós szabályozás kimondja, hogy egyazon vállalat nem tulajdonolhat és működtethet vezetékhálózatot az Európai Unióban. Bulgária és Szerbia folyamatos nyomásgyakorlásnak vannak kitéve Brüsszel részéről és az Európai Unió elrendelte a Déli Áramlat építési munkálatainak leállítását a két országban.
Washington csak úgy képes rákényszeríteni akaratát az Európai Unióra, ha az "független az orosz energiaforrásoktól", vagyis ahelyett az amerikai hadsereg erőforrás-szerző háborúinak eredményességétől függ. Az atlantisták máig nem tudnak valós alternatívát mutatni a Déli Áramlattal szemben. Hivatalos verzió szerint szó lehet valamiféle amerikai cseppfolyós földgáz exportról, de ezt se az amerikai, se az európai politikusok nem veszik komolyan. Eközben rejtve tovább dolgoznak a Nabucco projekt újraélesztésén.
Az Európai Unió úgy akarja kiváltani az orosz földgázt, hogy a török kormány megdöntésével ráteszi kezét az ország keleti régiójában található földgázlelőhelyekre. Eközben folyamatos nyomásgyakorlás alatt tartják az iráni vezetést, és arra törekszenek, hogy a kormányt szembefordítsák az Iszlám Forradalmi Gárdával. Az iráni kormány politikai-gazdasági megtörése esetén az iráni gázmezőket bekapcsolnák a Nabucco projektbe, az összeköttetést pedig az amerikaiak felforgató műveleteivel biztosítanák. (Irán Oroszország után a világ második legnagyobb földgáztartalékával rendelkező ország.) Látható, hogy valójában a Déli Áramlattal szemben nincs semmilyen alternatíva, ami népek megnyomorítása és teljes rendszerek megdöntése nélkül megvalósítható lenne.

http://www.hidfo.net/2014/06/24/megepitik-deli-aramlat-osztrak-szakaszat



Brüsszel fenyegetőzik és elrendelte a Déli Áramlat leállítását
Az Európai Unió energiaügyi biztosa, Günther Oettinger bejelentette, hogy a Déli Áramlat gázvezetékprojektet le kell állítani, ameddig az EU engedélyt nem ad és ki nem nyilvánítják, hogy az "összhangban van az uniós normákkal". A bejelentés alig egy nappal az után jött, hogy a Gazprom és az OMV aláírta a Déli Áramlat osztrák szakaszának megépítésére vonatkozó megállapodást. Az Európai Uniót - mint akadályozó tényezőt - feltehetőleg nem értesítették előzetesen, mivel most elkapkodott politikai nyilatkozatokkal akarnak blokkolni egy újabb gazdasági együttműködést.
Hídfő.net | Déli Áramlat Ausztria
Az aláírást követően Gerhard Roiss, az OMV vezérigazgatója a Brüsszelből érkező kritikák megelőzéseként elmondta, hogy a Déli Áramlat osztrák szakasza az európai energiabiztonságot garantálja, majd utalást tett az ukrán helyzetre, ahol nemfizetés és robbantásos merényletek miatt állt le a gázszállítás.
Az egyértelmű volt, hogy az Európai Unió megpróbálja majd ellehetetleníteni az építési munkálatokat, mert Brüsszelben még olyan politikusok nyilatkoznak, akiknek Washington diktál. Azonban az beszédes, hogy az unió saját tagállamait már nem tudja rákényszeríteni az előnytelen megállapodásokra, főleg, ha van olcsóbb és könnyebben elérhető alternatíva. A tagállamok sorban aláírják a megállapodást a Déli Áramlat megépítéséről, Brüsszel pedig rendszerint utólag értesül egy-egy szerződésről. Ausztria már a sokadik ország, ahol az EU betiltaná a Déli Áramlat építését. Azt megelőzően Bulgáriára vonatkozóan is tiltást akartak bevezetni, de a munkálatok tovább zajlanak. Ha a kormányok nem állítják le az építési munkálatokat Brüsszel felszólítására, az Európai Unió vélhetően gazdasági eszközökkel fogja kényszeríteni saját tagállamait.
Nagy vonalakban ez lehet a mögött, hogy Vlagyimir Putyin tegnap Ausztriába utazott és tárgyalt az osztrák államfővel. A Déli Áramlat megépítése amellett, hogy a megállapodást aláíró tagállamok szerint gazdaságilag jövedelmező, politikailag kockázatot jelent, mert a nyugat egyfajta árulásként kezeli, ha a tagállamok fogyasztói nem akarnak háromszoros gázszámlát fizetni az amerikai költségvetés javára. A Déli Áramlat kockázatainak felvállalásáért cserébe pedig Moszkvának garanciákat kell adnia, hogy védelmet nyújt az Európai Unió és Washington leplezett gazdasági támadásaival szemben. Könnyen megeshet ugyanis, hogy a Déli Áramlat építését megkezdő tagállamokban egyik pillanatról a másikra összeomlik a tőzsde, vagy bedől a bankrendszer a nyugati befektetők tüntető hátat fordítása miatt. Az Európai Unió bebizonyította már, hogy hajlamos saját tagállamait feláldozni az atlantizmus oltárán, és saját tagállamainak kormányát is megdönti, ha azok az "ajánlott" irányvonallal szembe mennek.

http://www.hidfo.net/2014/06/25/brusszel-fenyegetozik-es-elrendelte-deli-aramlat-leallitasat




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése