2013. október 4., péntek

Demszky volt az aláíró

Három év elteltével sem találják a nyomozók a 4-es metró 452 milliárd forintos, az előző ciklusokban háromszoros költségűre duzzadt beruházásának felelőseit – derült ki a Fővárosi Főügyészség a Magyar Nemzet kérdéseire adott válaszából.
A fejlesztéshez kapcsolódó tanácsadói szerződések, valamint a metrókocsi-beszerzés ügyében hivatali vesztegetés gyanújával zajló nyomozásnak továbbra sincs gyanúsítottja, és a ma lejáró nyomozási határidőt 2014. február 3-ig hosszabbították meg.
Demszkyék csapdájában
A Demszky-korszak közmű-privatizációs szerződéseiben elrejtett csapdák miatt vált visszavásárolhatatlanná ebben a ciklusban a Fővárosi Csatornázási Művek.
Szintén nem történt még gyanúsítotti kihallgatás a Fővárosi Csatornázási Művek és a Fővárosi Vízművek 1997-es értékesítése miatt. A hűtlen kezelés gyanújával indított eljárásban két hét múlva lejár a többszörösen módosított határidő. A közszolgáltató cégeket 1997-ben privatizálták, az irányítás jogát megszerző külföldi kisebbségi tulajdonosok több mint 60 milliárd forintot vihettek ki az országból. A szerződéseken szerepel Demszky Gábor volt SZDSZ-es főpolgármester, egykori helyettese, Atkári János, valamint Tiba Zsolt korábbi főjegyző aláírása.
Sikerre vezetett viszont a nyomozás az FKF Zrt. alkatrész-, illetve gépjárműbeszerzései ügyében. Itt vesztegetés és más bűncselekmények miatt több dolgozóval és vállalkozóval, összesen 15 személlyel szemben a Fővárosi Főügyészség vádat emelt a Fővárosi Törvényszéken.
(Szabó Zsolt)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése