Három év
elteltével sem találják a nyomozók a 4-es metró 452 milliárd forintos,
az előző ciklusokban háromszoros költségűre duzzadt beruházásának
felelőseit – derült ki a Fővárosi Főügyészség a Magyar Nemzet kérdéseire
adott válaszából.
A
fejlesztéshez kapcsolódó tanácsadói szerződések, valamint a
metrókocsi-beszerzés ügyében hivatali vesztegetés gyanújával zajló
nyomozásnak továbbra sincs gyanúsítottja, és a ma lejáró nyomozási
határidőt 2014. február 3-ig hosszabbították meg.
Demszkyék csapdájában |
A Demszky-korszak közmű-privatizációs szerződéseiben elrejtett csapdák miatt vált visszavásárolhatatlanná ebben a ciklusban a Fővárosi Csatornázási Művek. |
Szintén
nem történt még gyanúsítotti kihallgatás a Fővárosi Csatornázási Művek
és a Fővárosi Vízművek 1997-es értékesítése miatt. A hűtlen kezelés
gyanújával indított eljárásban két hét múlva lejár a többszörösen
módosított határidő. A közszolgáltató cégeket 1997-ben privatizálták, az
irányítás jogát megszerző külföldi kisebbségi tulajdonosok több mint 60
milliárd forintot vihettek ki az országból. A szerződéseken szerepel
Demszky Gábor volt SZDSZ-es főpolgármester, egykori helyettese, Atkári
János, valamint Tiba Zsolt korábbi főjegyző aláírása.
Sikerre
vezetett viszont a nyomozás az FKF Zrt. alkatrész-, illetve
gépjárműbeszerzései ügyében. Itt vesztegetés és más bűncselekmények
miatt több dolgozóval és vállalkozóval, összesen 15 személlyel szemben a
Fővárosi Főügyészség vádat emelt a Fővárosi Törvényszéken.
(Szabó Zsolt)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése