A harmadik jeruzsálemi zsidó templom
felépítésének előkészületei fokozott ütemben folynak, és egyúttal az
ősi zsidó áldozat visszaállítására is nagy hangsúly kerül. Idén április
10-én már próbaáldozatot is tartottak, ahol megmutatták az érdeklődőknek, hogyan is zajlik egy ilyen ünnep.
A
zsidó templom felépülése komoly jelentőséggel bír a bibliai próféciák
szempontjából, így az ezzel kapcsolatos hírek és fejlemények nemcsak a
zsidók, de a keresztény hívők és Bibliakutatók számára is érdekesek.

Arnon Segal a Templomdombra tett látogatás során. Fotó: Nir Kafri
Arnon
Segal újságíró szerint a vallási cionizmus és Izrael állama igen régóta
próbálja a zsidó törekvéseket a siratófal irányába terelni, sokak
szerint azzal a céllal, hogy a „Templomdombot kitöröljék a zsidók
elméjéből”. Segal és társai évek óta azon fáradoznak, hogy
megváltoztassák a döntéshozók – rabbik, Knesset tagok és más befolyásos
izraeli állampolgárok – hozzáállását, akik „a hagyományokat követve most
is ragaszkodnak az ősi imák szövegeihez és a judaizmushoz és minden
vágyuk a templom helyreállítása”.
A
Templom Intézet azon 12 Izraelben működő szervezet egyike, amelyik a
templom helyreállítását tűzte ki céljául, és amelyek közül némelyik sok
százezer sékel támogatást kap az izraeli államtól. Az Intézet évente sok
ezer látogatót fogad és rendszeresen tart ismeretterjesztő
tanfolyamokat.
Arnon
Segal és Friedman Rabbi szerint két „apróságot” leszámítva minden
készen áll, hogy az újjáépült templom azonnal megkezdhesse működését.

A frigyláda modellje a Templom Intézet Látogatói Központjában
Az
első és legszembetűnőbb probléma a frigyláda hiánya. Friedman Rabbi
szerint 10 komoly tanulmány foglalkozik a Frigyláda jelenlegi helyének
kérdésével.
„Mindet
áttanulmányoztuk és úgy gondoljuk, hogy valószínűleg a Templomdomb
alatti valamelyik alagútban lehet eltemetve. Amikor elérkezik a nap,
hozzá fogunk férni,” mondta.
Segal szerint azt is érdemes figyelembe venni, hogy a második templomban nem volt frigyláda.
A másik problémás kérdés az Al-Aksza és a Sziklamecset, amelyek kicsit útban vannak az építészeti tervek szempontjából.
„A templom nem magánkezdeményezésből fog felépülni,” hangsúlyozza Segal. „Nem ez az irány. Az irány a tudatosság megváltoztatása. Az előkészületek leginkább mentálisak.”
Az előkészületekben résztvevő és anonimitást kérő egyik személy elmagyarázta, hogy „amennyiben a Sziklamecset problémája nem létezne, a templomot már ma felépítenék.”
„A harmadik templomot Izrael kormány fogja felépíteni, nem pedig magánszemélyek. Senki sem fog olyasmit tenni, amit nem kéne, mármint bármilyen földalatti akciót, mint mondjuk, hogy felrobbantja a Sziklamecsetet. Azok az emberek, akik elhatározták, hogy felépítik a harmadik templomot, irányadó és racionálisan gondolkozó emberek és ahogyan megalapítottuk Izrael államát, eljön az a nap is, amikor a templomot felépítjük, mégpedig szép rendben, állami jóváhagyással… az oltár helye, ahol az áldozatbemutatás lehetséges, nem esik az Al-Aksza területére, így legalább az áldozatbemutatást engedélyezniük kellene számunkra.”
Mielőtt
azonban bármilyen áldozatbemutatás lehetségessé válna, Izrael államának
engedélyezni kellene, hogy a zsidók egyáltalán beléphessenek a
Templomdomb területére, hogy a templommal összefüggő tevékenységeket
folytathassanak.
Az
utolsó időket tanulmányozók számára mindezeknek természetesen
profetikus jelentősége van a Dániel és Jelenések könyvében leírtak
miatt.
Érdemes
megjegyezni, hogy az utolsó időkkel kapcsolatos legtöbb próféciának,
pontosabban azok részleteinek időzítésére többféle magyarázat létezik,
bár a legfontosabb események tekintetében a legtöbb szakértő egyetért.
A He is Near.com
szerint például a Jelenések 11:2 és 13:1 alapján, miután az
Antikrisztus aláírta a 7-éves közel-keleti békeszerződést, a harmadik
jeruzsálemi templom az első három és fél év során épül fel. Mire
elkészül, az Antikrisztus már a világ elsőszámú vezetője lesz, aki a hét
év felén „ül be a Isten templomába, azt állítva magáról, hogy ő isten”
(II. Thessz. 2:4, Jelenések 13:1-18, Dániel 9:27). Ezzel kezdetét veszi
a Nagy Nyomorúságként ismert időszak, ami az emberi történelem
legpusztítóbb és legsötétebb korszaka lesz az Antikrisztus uralma alatt.

A Nowtheendbegins.com
azt is leírja, hogy a Dániel 9:24-27 alapján a Nagy Nyomorúság vagy
Jákob nyomorúsága kezdetén, pontosan a hét év felénél, a „törvénytipró”,
közismert nevén az Antikrisztus, átveszi a hatalmat a templom felett és
tulajdonképpen ezzel veszi kezdetét ez a nyomorúságos időszak. Dániel
próféciáiból azt is megtudjuk, hogy az Antikrisztus ekkor véget vet a
zsidó áldozatbemutatásnak:
„És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak, és útálatosságok szárnyán pusztít [érkezik], amíg az enyészet és a mi elhatároztatott, a pusztítóra szakad.” Dániel 9:27
A
harmadik templom felépülése egyértelműen megmutatja majd tehát, hogy
milyen közel járunk az utolsó időkre vonatkozó többi bibliai prófécia
beteljesedéséhez, különösen a Dániel 70. heteként is ismert, zűrzavaros
és nehéz időszakhoz, majd ezt követően Jézus visszatéréséhez, amikor végre igazságban és békében uralkodik majd a földön.
Forrás: prophecynewswatch.com
http://idokjelei.hu/2014/05/mit-jelent-a-harmadik-zsido-templom-felepulese/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése