Tovább emeli a MOL
az üzemanyagárakat, a benzin literjét 420-421, a gázolajét pedig
425-426 forintos áron vehetjük majd a kutakon. Az újabb, 3 forintos
emelés kapcsán újra csak meg kell említenünk, hogy Magyarországon a
benzin ára az emelés ellenére nem a MOL-nak, hanem az államnak
köszönhető. Bár nem magyar állami tulajdonban lévő természeti kincset
értékesít a MOL, mégis az állami költségvetésbe kerül a benzin
értékeesítéséből származó bevétel fele.
Ennek
elsődleges oka, hogy a magyar állam a hazaáruló politikai elitnek
köszönhetően nem folytat tömeges munkahelyteremtést. Az éves szinten sok
ezer milliárdos adóbevételből, a százmilliárdos brüsszeli forrásokból a
kormány nem hoz létre állami nagyvállalatokat, amivel érdemi termelő
tevékenységet folytathatna, ehelyett saját gazdasági érdekközösségeibe
sikkasztja el az állami pénzeket.
Miközben
az állam érdemi termelő tevékenységet nem folytat, közel 50% adót vet
ki a vállalatok által értékesített üzemanyagokra, de facto parazitaként
élősködik a magyar gazdaság üzemanyag-fogyasztásán. A korábbinál is
magasabb, 426 forintos benzinár a következőképpen jön ki: 174,66 forint a termelői ár.
Ehhez hozzáadódik 29,82 forint nagykereskedői haszon, 17 forint pedig a
kiskereskedőé. Erre az állam rátesz 123,54 forint jövedéki adót és
89,46 forint ÁFA-t. Az általunk kifizetett 426 forintból 213 forintot
zsebre vág az állam, amiből aztán képtelen munkahelyeket teremteni.

Ha
az állam érdemi termelő tevékenységet folytatna, vagyis magyar
munkaerővel magyar terméket állítana elő és annak értékesítése részét
képezné az állami költségvetésnek, nem lenne szükség a gazdaságot és
minden munkába járó embert megbénító 50%-os adóteherre, aminek
köszönhetően dupla árat fizetünk az üzemanyagért.
Továbbra
is alig több mint 174 forint a termelői ár, amihez a magyar fogyasztó
218-220 forintért kellene hozzájusson. Ebben már benne lenne a kis- és
nagykereskedők profitja. Azért fizetjük ennek a dupláját, mert az
atlantista kormány a nyugati érdek gátlástalan kiszolgálása mellett
döntött, és ideológiai okokból nem hajlandó Magyarországon munkahelyeket
teremteni (a nyugatnak az az érdeke, hogy Magyarországon magas legyen a
munkanélküliség, így a multik olcsóbban tudjanak munkaerőhöz jutni).
Magyarországnak
szakítania kell az atlantizmussal, ami hazánkat egyszerű felvásárló
piacnak és olcsó munkaerőforrásnak tekinti. Ehelyett egy magyarérdekű
gazdálkodó-államot kell kialakítani, ami hazai munkaerővel, állami
nagyvállalatokkal termel profitot és a terméket a külpiacokon
értékesíti. Egy magyar gazdálkodó-állam megléte esetén 220 forint lenne a
benzin fogyasztói ára, ami a szállítási költségek csökkentésén
keresztül a termékek árát (pl. az élelmiszerárakat) is csökkentené.
Mindennek egyetlen akadálya van; az a kormányokon átívelő ideológiai
elkötelezettség, ami a magyar nép érdekét a nyugati érdeknek alárendeli.
http://www.hidfo.net/2014/04/22/nem-az-autoja-fogyaszt-sokat-az-atlantizmus-viszi-el-tankolas-felet
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése