2014. április 22., kedd

Nem az Ön autója fogyaszt sokat - az atlantizmus viszi el a tankolás felét

Tovább emeli a MOL az üzemanyagárakat, a benzin literjét 420-421, a gázolajét pedig 425-426 forintos áron vehetjük majd a kutakon. Az újabb, 3 forintos emelés kapcsán újra csak meg kell említenünk, hogy Magyarországon a benzin ára az emelés ellenére nem a MOL-nak, hanem az államnak köszönhető. Bár nem magyar állami tulajdonban lévő természeti kincset értékesít a MOL, mégis az állami költségvetésbe kerül a benzin értékeesítéséből származó bevétel fele.
Ennek elsődleges oka, hogy a magyar állam a hazaáruló politikai elitnek köszönhetően nem folytat tömeges munkahelyteremtést. Az éves szinten sok ezer milliárdos adóbevételből, a százmilliárdos brüsszeli forrásokból a kormány nem hoz létre állami nagyvállalatokat, amivel érdemi termelő tevékenységet folytathatna, ehelyett saját gazdasági érdekközösségeibe sikkasztja el az állami pénzeket.
Miközben az állam érdemi termelő tevékenységet nem folytat, közel 50% adót vet ki a vállalatok által értékesített üzemanyagokra, de facto parazitaként élősködik a magyar gazdaság üzemanyag-fogyasztásán. A korábbinál is magasabb, 426 forintos benzinár a következőképpen jön ki: 174,66 forint a termelői ár. Ehhez hozzáadódik 29,82 forint nagykereskedői haszon, 17 forint pedig a kiskereskedőé. Erre az állam rátesz 123,54 forint jövedéki adót és 89,46 forint ÁFA-t. Az általunk kifizetett 426 forintból 213 forintot zsebre vág az állam, amiből aztán képtelen munkahelyeket teremteni.
Ha az állam érdemi termelő tevékenységet folytatna, vagyis magyar munkaerővel magyar terméket állítana elő és annak értékesítése részét képezné az állami költségvetésnek, nem lenne szükség a gazdaságot és minden munkába járó embert megbénító 50%-os adóteherre, aminek köszönhetően dupla árat fizetünk az üzemanyagért.
Továbbra is alig több mint 174 forint a termelői ár, amihez a magyar fogyasztó 218-220 forintért kellene hozzájusson. Ebben már benne lenne a kis- és nagykereskedők profitja. Azért fizetjük ennek a dupláját, mert az atlantista kormány a nyugati érdek gátlástalan kiszolgálása mellett döntött, és ideológiai okokból nem hajlandó Magyarországon munkahelyeket teremteni (a nyugatnak az az érdeke, hogy Magyarországon magas legyen a munkanélküliség, így a multik olcsóbban tudjanak munkaerőhöz jutni).
Magyarországnak szakítania kell az atlantizmussal, ami hazánkat egyszerű felvásárló piacnak és olcsó munkaerőforrásnak tekinti. Ehelyett egy magyarérdekű gazdálkodó-államot kell kialakítani, ami hazai munkaerővel, állami nagyvállalatokkal termel profitot és a terméket a külpiacokon értékesíti. Egy magyar gazdálkodó-állam megléte esetén 220 forint lenne a benzin fogyasztói ára, ami a szállítási költségek csökkentésén keresztül a termékek árát (pl. az élelmiszerárakat) is csökkentené. Mindennek egyetlen akadálya van; az a kormányokon átívelő ideológiai elkötelezettség, ami a magyar nép érdekét a nyugati érdeknek alárendeli.

http://www.hidfo.net/2014/04/22/nem-az-autoja-fogyaszt-sokat-az-atlantizmus-viszi-el-tankolas-felet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése