Pénteken
 újabb áremelést végez a Mol, ezen a héten már másodszorra nő az 
üzemanyagok ára. A hét végére a benzin literjét 415-416, a gázolajét 
419-420 forintért adják majd.
A
 magyar sajtó nem győzi hangsúlyozni, hogy ezekkel az árakkal még meg 
lehetünk elégedve, mert 2012-ben ennél volt már magasabb, benzin 
esetében 451, gázolajnál 449 forintos rekord is. Pedig Magyarországon 
világviszonylatban drága az üzemanyag, - és itt nem csak Ukrajnára vagy 
Oroszországra kell gondolni. Tabunak számít, hogy a magyarországi 
benzinárak egyáltalán nem a világpiaci árak alakulásának köszönhetőek. 
Itthon azért drága a benzin, mert a magyar állam ahelyett, hogy érdemi 
termelő tevékenységet folytatna és abból tartaná fenn magát, az 
állampolgárokra kivetett adóból akar bevételhez jutni. Az éves állami 
költségvetés több mint harmadát a forgalmi adó és jövedéki adó beszedése
 adja.

Ennek
 költségeit ráadásul sokszorosan fizetjük meg. Megfizetjük az adót az 
üzemanyag megvételével, ezen felül az üzemanyagköltségek a 
szállítmányozáson keresztül hozzáadódnak minden termék árához, - amit a 
kereskedők lehetőség szerint szintén ránk hárítanak. Sokszorosan 
fizetjük meg a magas üzemanyagköltségeket, pedig az üzemanyagokra 
kivetett ÁFA és jövedéki adó egyáltalán nem indokolt. 
Ezekre a bevételekre azért van szüksége az államnak, mert nincs más 
bevételforrása, - a rendszerváltást követően végrehajtott privatizációs 
program során fillérekért eladták azokat az állami nagyvállalatokat, 
melyekkel szerkezeti átalakítást követően a modern kapitalista 
környezetben is profitot termelhetne az állam.
Nem
 lehet kijelenteni, hogy egyetlen párt vagy kormány lenne felelős a 
sarcolásért, hiszen kormányokon átívelő módon, egymással összejátszva 
hajtották végre az állami vagyon kiárusítását. A rendszerváltás összes 
pártja együtt felelős a mai helyzetért, amiben az állam nem rendelkezik 
kellő mértékű, termelés alapú bevételforrással, ehelyett az 
állampolgárok adóterheinek növelésével, de facto élősködéssel tartja 
fenn magát. Ez az "élősködő állam" olyan adóterheket helyez az 
üzemanyagokra, aminek köszönhetően a benzin ára duplája annak, mint ami a
 világpiaci árak alapján indokolt lenne.
A
 benzin árából minden második forint az államkasszába megy. Aki ma 
Magyarországon tankol, a kiskereskedő profitjával együtt mindössze 
200-205 forintot fizet az üzemanyagért, több mint 210 forintot pedig az 
államkasszába. Mindez amiatt, mert a rendszerváltást követően 
kiárusították az állami vagyont, és az állam nem tudja termelő 
tevékenységből fenntartani magát.
Magyarországon,
 ha azt akarjuk, hogy a gazdasági növekedés beinduljon, el kell törölni 
az üzemanyagokra kivetett jövedéki adót és forgalmi adót. Csakis ez 
tenné lehetővé, hogy a hazai vállalkozások beinduljanak, a gazdaság 
növekedési pályára álljon, és nem csak a magánvállalkozók, de a 
magánember terhei is minimálisra csökkenjenek. Ha olcsóbb az üzemanyag, 
olcsóbbá válnak a termékek, amire fele akkora üzemanyagköltséget 
terhelnének a kereskedők. A gazdasági növekedést egyedül a hazai 
fogyasztás indíthatná be, ami rövid időn belül nyereségessé tenné a 
hazai kis- és középvállalkozásokat is. Ha Ön 200 forintért tankolhatna, 
mire költené a havonta megtakarított összeget? Azt is hozzá kell tenni, 
hogy emiatt Budapesten a tömegközlekedés ára is minimálisra csökkenne, -
 ami jelenleg egyébként Európa egyik legdrágább tömegközlekedése.
A magyar államnak termelő tevékenységgel kell gondoskodnia a költségvetési egyensúlyról, nem az adófizetők további sarcolásával.
 Meg kell szüntetni az üzemanyagárakra rótt állami terheket, mert egy 
ilyen intézkedés növelné a hazai felvásárlóerőt - ami a növekedés kulcsa
 lenne. Mindez csak politikai akarat kérdése. Miért nem hoz létre az 
állam közmunkaprogram helyett valós munkahelyeket, valós termelő 
tevékenységet folytató állami nagyvállalatokkal, ami egyben a 
foglalkoztatottságot is növelné? Mi hiányzik mindehhez? A politikai 
akarat, vagy a százmilliárdok, ami a hazai gazdaság fellendítése helyett
 magánzsebekbe vándorol?
 Molnár István 
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése