FELHÍVÁS
Magyarország
jelen és jövendő Kormányához, Parlamentjéhez, közjogi méltóságaihoz,
polgármestereihez, egyházi vezetőihez, pártjaihoz, civil szervezeteihez
és népéhez a MAGYAR FÖLD ÜGYÉBEN
A választási kampány elvonta a figyelmet arról a történelmi jelentőségű tényről, hogy 19
nap múlva – 2014. május elsején érvénybe lépnek a 2013. június 21-én
botrányos körülmények között elfogadott FÖLDTÖRVÉNY* rendelkezései, melyek a kormányzati állítások ellenére megnyitják a magyar földpiacot a külföldiek előtt**, ami országunk, és létalapjaink lépésről lépésre való észrevétlen elvesztésének veszélyével fenyeget.
*2013. évi CXXII. törvény a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról[1]
Forrás: http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK13111.pdf
**Idézetek a törvényből:
10. § (1) Ha e törvény másként nem rendelkezik, a föld tulajdonjogát belföldi természetes személy és tagállami állampolgár szerezheti meg.
5. § 24. tagállami állampolgár: az Európai Unió tagállamának állampolgára, az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam állampolgára, valamint a nemzetközi szerződés alapján velük egy tekintet alá eső állam állampolgára, ide nem értve a belföldi természetes személyt;
[1] A törvényt az Országgyűlés a 2013. június 21-i ülésnapján fogadta el.
Ez
a törvény ezen felül kiskapuival lehetővé teszi korlátlan méretű
birtokok létrejöttét, mely társadalmi és gazdasági szempontból egyaránt
pusztító folyamatokat indít el. Vidéken a jövedelem egyedüli forrása a
föld. Ha ezt kihúzzuk a közösségek, a vidéki családok alól – a
megélhetésüket vesszük el. Ha a vidék nem él meg, akkor a város sem él
meg. A vidékiek városokba áramlása felborítja a város egyensúlyát is –
mindenkinek nem jut állás – így valakinek menni kell. Ezért keresi már
500.000 ember külföldön a megélhetését.
A
földforgalmi törvény rendelkezései teljes mértékben ellentétesek a
helyi gazdálkodó családok, a vidéki közösségek – így a nemzet érdekeivel
is. Talán nem véletlen, hogy a törvény elfogadásakor lezajlott furcsa
színjáték eredményeként Orbán Viktor miniszterelnök és Kövér László
házelnök nem szavazott a törvényről… Emiatt a törvény érvényessége is
kétséges.
Orbán
Viktor a 2/3-os felhatalmazás mellett érvelve a gyors döntéshozatalt
említette a legnagyobb előnynek. Történelmi tény, hogy a választások
eredményeként Orbán Viktor jelen és leendő kormányának is megvan a
2/3-os felhatalmazása – tehát nincs akadálya a földforgalmi törvény
gyors – akár egy nap alatt történő megváltoztatásának.
Ha
az alig több mint két hét múlva beinduló alattomos katasztrófát el
akarjuk hárítani, akkor a földforgalmi törvény alábbi módosításaira van
szükség még május elseje előtt:
1.
Helyi gazdának (helyben lakónak) az számítson, aki 5 éve az adott
településen él, cég esetében az legyen helyi, melynek 5 éve az adott
településen van a székhelye. Ez alól a pályakezdő földműves se legyen
kivétel. Ha az adott településen nincs jelentkező az adott földre, akkor
léphessen be a szomszéd településen élő.
2.
A helyi gazdaközösségbe csak azokat a – fentiek szerinti – helyi
gazdákat, helyi cégeket számítsák, akiknek gazdasága legalább 60 %-ban
az adott település közigazgatási területéhez tartozik.
3. A helyi gazdaközösség minden településen 9 tagú földbizottságot válasszon 1 évre.
4. Minden, a településhez tartozó földügyletben (földbérlet esetén is) legyen döntő szava a helyi földbizottságnak.
5. Az állami hivatal csak a törvényességet ellenőrizze.
6.
A döntéshozatali rendszer fentiek szerinti stabil, működőképes
felállásáig, az üzemszabályozási törvény elfogadásáig – átmeneti
földeladási tilalmat kell érvénybe léptetni.
7. A földforgalmi törvény egységesen vonatkozzon minden földügyletre – ne legyenek kivételek.
8.
Azonos családba, vagy azonos érdekkörbe tartozóknál alkalmazzanak
összeszámítást. Ehhez szükséges annak meghatározása, hogy ki tartozik
egy családba, egy érdekkörbe.
9.
A földszerzési, földhasználati korlátozást olyan szinten határozza meg
a törvény – amely figyelembe veszi azt, hogy a föld korlátozottan
rendelkezésre álló erőforrás – ezért az egy településhez tartozó földek
arányos és igazságos elosztása kell, hogy a legfőbb cél legyen. Egy
család, vagy egy érdekkör ne birtokolhasson többet, mint a településhez
tartozó földek 20 %-a. Minden ezzel kapcsolatos kiskaput zárjanak be!
10.
A rangsorban ne kerüljön a többiek elé az állattartó teleppel
rendelkező gazda, ne szorítsa ki a többi gazdát a földszerzés, a
fejlesztés lehetőségeiből, mert a növénytermesztéshez is földre van
szükség.
Ezek
a változtatások elegendő időt adnak arra, hogy kezdeményezni lehessen
az EU-val a tárgyalásokat a moratórium meghosszabbításáról, arról, hogy
a föld EU szinten kerüljön ki a tőke szabad áramlásának szabálya alól,
valamint az élelmiszer önrendelkezésről. A földforgalmi törvény
kapcsán megfogalmazott EU-kritikák miatt amúgy is elkerülhetetlenek a
tárgyalások föld ügyekben – akkor már a fenti kérdések európai szintű
felvetését Magyarországnak kellene kezdeményezni.
A földforgalmi törvény gyors megváltoztatása mellett alapvető nemzeti
érdek az állami földekre kiírt – az Alaptörvény rendelkezéseit
súlyosan sértő – pályázatok és eredményeik megsemmisítése is.
Ezután a fenti elvek alapján – a helyi gazdaközösségekkel érdemben
megtárgyalt, és általuk elfogadott – földpályázati rendszer
kialakítására van szükség.
Csak így helyezhetjük biztonságba földjeinket, közösségeinket, jövőnket. Ennek érdekében meg kell mozdulni minden felelős állampolgárnak, minden felelős erőnek.
Magyarország, 2014. április 11.
A földtörvény válaszol – Kiélegyenaföld.hu
Mit mond a kormány és mit mond a földtörvény… a választ megtalálja ebben a dokumentumban.

Hazugságok és igazságok a földtörvényről – A Váralja Szövetség állásfoglalása
Mivel
sokakhoz nem jutott el az üzenetünk, illetve a jogszabályok
értelmezése valóban átlagon felüli felkészültséget kíván meg egy
állampolgártól, ezért úgy döntöttünk, érveinket összegezve egy rövidebb
tényfeltáró írásban leplezzük le a kormány összes olyan állítását,
amely a földtörvény védelmére szól.
“Sosem gondoltuk mi azt komolyan"
A
Parlament folyosóján hangzott el a fenti mondat egy köztiszteletben
álló kormánypárti képviselő részéről a Nemzeti Vidékstratégiára – a
kormány hivatalos programjára – vonatkozóan. A képviselő ezzel
lényegében mindent elmondott Magyarország jelenlegi kormányáról.
Nyílt levél a vidékfejlesztési miniszterhez
Az
Élőlánc Magyarországért által összesített tényekre tavaly május óta
nem kaptunk érdemi választ a vidékfejlesztési minisztertől! Az új
földtörvény Vidékfejlesztési Minisztérium által javasolt, véglegesnek
szánt szövege nem szolgálja a vidéket, nem szolgálja az országot.
Amennyiben a Kormány célja „a családi gazdaságok megerősítése, korszerű
európai mezőgazdasági modell kialakítása” – a tervezet ezt nem
szolgálja.
Korábbi GreenR bejegyzések:
Eladná az Országát? Tuti tippet kapott Csányitól? Aranykalászos gazda képzést végezzen!
Nocsak-nocsak…
Milyen érdekes fizetett hirdetést dobott ki jobb oldalra a Facebook
tegnap este a szemünk elé… Csak nem eladó lesz hamarosan az ország?!
“Apróhirdetés” nagykutyáknak…
Új Trianon – Összefoglaló a Tisztesség és Emberség Szövetsége debreceni fórumáról
A
Tisztesség és Emberség Szövetségének második 2014-es állomása
Debrecenben volt. Felszólalóink voltak Ács Sándorné, Ángyán József,
Horváth András, Kassai Zsolt és Léhmann György. Szeretettel várjuk
további rendezvényeinken! Kassai Zsolt építész az Országos
Területrendezési Terv, a földforgalmi törvény és a légiesülő határok
miatt kialakuló “Új Trianonról” beszélt!
Földügy svindli – “második Trianon” közeleg!
Tanítsd
az önellentmondást, Orbán! Még jó, hogy “az internet nem felejt”! Mit
mondtál anno, mit véstél te most a földtörvénybe? Kinek is írod te a
törvényt?! A jelzálog-hitelintézetek (bankok) KORLÁTLAN mennyiségű
termőföldhöz juthatnak ‘a mező- és erdőgazdasági földek forgalmazásáról
szóló’ T/7979/216-220, 16. § (7) szerint. Ha juthatnak, jutni is
fognak, mert 5-50-szor olcsóbb a magyar termőföld az EU-ban levő
termőföldekhez képest, ahol nincs is eladó termőföld. Magyarországon
pedig lesz eladó termőföld, mert a 2/3-os kormány azt szavaztatja meg. A
MAGYAR ÁLLAMPOLGÁROK CSAK KORLÁTOLT MÉRTÉKBEN vehetnek magyar
termőföldet, nem így a jelzálog-hitelintézetek (bankok) T/7979/216-220,
16. § (7). A KÜLFÖLDIEK VISZONT VEHETIK A MAGYAR TERMŐFÖLDET,
T/7979/216-220, 10. § (1). At 5. § 19. pontja „mezőgazdasági
termelőszervezet” – „tagállami székhelyű jogi személy” – vagyis Európa
30 országából bármely cég bejelentkezhet a magyar földekért. 5. § 19.
b.) újonnan alapított mezőgazdasági termelőszervezet is… (az is le van
írva, hogy hogyan!) ["Csányi Sándor megmondta, neki olyan földtörvény
kell, ami számosállatonként további két hektár használati jogát éri az
1200 hektár felett."
Simon Attilától pedig egy idézet a földtörvényről 16 perc 16 másodpercnél az alábbi videóban: "az álcázott módosító javaslat a tárca bevonásával került legyártásra." TESSÉK?!]

Hírfigyelő Szolgálat - Jövőnk.info
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése